Rammeavtale leieflytjenester
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
DSS ønsker på vegne av Departementene og Statsministerens kontor å inngå en rammeavtale om leie av et standardfly og et mellomstort fly til tjenestereiser for regjeringens medlemmer. I de fleste tilfeller vil regjeringens medlemmer benytte vanlig rutegående fly. Denne anskaffelsen gjelder de tilfeller der det anses mest hensiktsmessig med leiefly. Kunden ønsker å inngå avtale med én leverandør som kan stille et fast fly (eventuelt med ett eller to reservefly) til disposisjon for de aktuelle reisene, med kapasitet på minimum 10 passasjerer. Det vil i tillegg ved noen tilfeller være behov for et mellomstort fly med kapasitet på minimum 14 passasjerer. Grovt estimert vil det være behov for om lag 10-20 turer per år. Antall turer kan variere mye fra år til år og vil være avhengig av ulike faktorer.
Del 1: Buyer
1.1 Buyer
Official name
[Departementenes sikkerhets- og serviceorganisasjon] ---
Legal type of the buyer
Central government authority
Activity of the contracting authority
General public services
Del 2: Procedure
2.1 Procedure
Title
Rammeavtale leieflytjenester
Description
DSS ønsker på vegne av Departementene og Statsministerens kontor å inngå en rammeavtale om leie av et standardfly og et mellomstort fly til tjenestereiser for regjeringens medlemmer. I de fleste tilfeller vil regjeringens medlemmer benytte vanlig rutegående fly. Denne anskaffelsen gjelder de tilfeller der det anses mest hensiktsmessig med leiefly. Kunden ønsker å inngå avtale med én leverandør som kan stille et fast fly (eventuelt med ett eller to reservefly) til disposisjon for de aktuelle reisene, med kapasitet på minimum 10 passasjerer. Det vil i tillegg ved noen tilfeller være behov for et mellomstort fly med kapasitet på minimum 14 passasjerer. Grovt estimert vil det være behov for om lag 10-20 turer per år. Antall turer kan variere mye fra år til år og vil være avhengig av ulike faktorer.
Procedure identifier
2021-383448
Internal identifier
21/286
Type of procedure
Open
2.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Utleie av fly med besetning
2.1.3 Value
Estimated value excluding VAT
32 000 000 NOK
2.1.4 Generell informasjon
Directive 2014/24/EU
Del 5: Lot
5.1 Lot LOT-0000
Title
Rammeavtale leieflytjenester
Description
DSS ønsker på vegne av Departementene og Statsministerens kontor å inngå en rammeavtale om leie av et standardfly og et mellomstort fly til tjenestereiser for regjeringens medlemmer. I de fleste tilfeller vil regjeringens medlemmer benytte vanlig rutegående fly. Denne anskaffelsen gjelder de tilfeller der det anses mest hensiktsmessig med leiefly. Kunden ønsker å inngå avtale med én leverandør som kan stille et fast fly (eventuelt med ett eller to reservefly) til disposisjon for de aktuelle reisene, med kapasitet på minimum 10 passasjerer. Det vil i tillegg ved noen tilfeller være behov for et mellomstort fly med kapasitet på minimum 14 passasjerer. Grovt estimert vil det være behov for om lag 10-20 turer per år. Antall turer kan variere mye fra år til år og vil være avhengig av ulike faktorer. Avgang og ankomst skal primært være Oslo Lufthavn Gardermoen. Årlig estimat for departementsfellesskapet baserer seg på historisk statistikk og utgjør mellom 3 og 8 mill. NOK eks. mva. per år. Totalt mellom 12 og 32 mill. NOK eks. mva. for en periode på fire år. Alle dokumenter/kommunikasjon som omhandler denne anskaffelsen, skal være/foregå på norsk eller skandinavisk språk. Det gis likevel adgang til å benytte vedlegg på engelsk hvor dokumentasjon på norsk eller skandinavisk språk ikke finnes.
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Utleie av fly med besetning
Additional classification
Fly
Additional classification
Ikke-rutemessig luftfartsvirksomhet
Additional classification
Utleie av fly med faste vinger med besetning
5.1.2 Place of performance
Country subentity
Oslo og Viken (NO08)
5.1.3 Estimated duration
Duration
24 MONTH
5.1.4 Renewal
Maximum renewals
0
Description
Rammeavtalen skal ha en varighet på 2 år fra signering. Oppdragsgiver (Kunden) har opsjon på forlengelse av rammeavtalen i ytterligere 2 år, ett år av gangen. Rammeavtalen vil tre i kraft umiddelbart ved signering.
5.1.5 Value
Estimated value excluding VAT
32 000 000 NOK
5.1.6 Generell informasjon
Reserved participation
None
Procurement Project not financed with EU Funds.
5.1.9 Selection criteria
Criterion
Type
Suitability to pursue the professional activity
Description
Krav: Leverandør skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjon: Norske foretak: Firmaattest eller utskrift fra Enhetsregisteret for ikke registreringspliktige enkeltpersonsforetak Utenlandske selskaper: Bekreftelse på at selskapet er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert. Bekreftelsen kan leveres skriftlig eller ved henvisning til BRIS.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Krav: Betalte skatter og avgifter. Dokumentasjon: Attest, ikke eldre enn 6 måneder, som bekrefter at leverandør har oppfylt sine forpliktelser med hensyn til betaling av skatter, trygdeavgifter og MVA. Attesten bestilles og hentes ut i Altinn ved å bruke egen lenke på skatteetaten.no. Krav: Leverandøren må kunne vise til tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å gjennomføre leveransen. Dokumentasjon: Kredittvurdering med nøkkeltall fra anerkjent kredittvurderingsselskap, eller annen dokumentasjon på at kravet er oppfylt.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
Krav: Leverandøren må ha gyldig lisens i samsvar med forordning (EF) nr.1008/2008 av 24. september 2008 om felles regler for drift av lufttrafikk i Fellesskapet. Dokumentasjon: Leverandøren skal legge frem gyldig lisens. Krav: Leverandøren må ha Gyldig Air Operator's Certificate (AOC) Dokumentasjon: Leverandøren skal legge frem gyldig AOC med tilhørende spesifikasjoner
Use of this criterion
Used
Information about the second stage of a two-stage procedure
Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure
0
5.1.11 Procurement documents
Address of the procurement documents
[ http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=309994&B=DSS ] ---
5.1.12 Terms of procurement
Terms of submission
Electronic submission
Tillatt
Address for submission
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted
norsk
Electronic catalogue
{code|name|permission.}
Variants
Ikke tillatt
Deadline for receipt of tenders
06.10.2021 12:00:00+02:00
Deadline until which the tender must remain valid
87 DAY
Information about public opening
Date/time
06.10.2021 12:00:00+02:00
Terms of contract
Electronic invoicing
Ikke tillatt
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
Framework agreement, without reopening of competition
Maximum number of participants
1
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Review organisation
[ Oslo Tingrett ] ---
Organisation providing additional information about the procurement procedure
[ Departementenes sikkerhets- og serviceorganisasjon ] ---
Organisation receiving requests to participate
[ Departementenes sikkerhets- og serviceorganisasjon ] ---
Del 8: Organisations
8.1 ORG-0001
Official name
Departementenes sikkerhets- og serviceorganisasjon
Registration number
974 761 424
Postal address
Postboks 8129 Dep
Town
Oslo
Postcode
0032
Country
Norge
Contact point
Sandra Rustad
sandra.rustad@dss.dep.no
Internet address
Roles of this organisation
8.1 ORG-0002
Official name
Oslo Tingrett
Postal address
Postboks 2106 Vika
Town
Oslo
Postcode
0125
Country
Norge
oslo.tingrett@domstol.no
Telephone
+47 22035200
Internet address
Roles of this organisation
Notice information
11.1 Notice information
Notice identifier/version
2021-383448 01
Form type
Competition
Notice type
Contract or concession notice – standard regime
Notice dispatch date
01.09.2021 12:00:00+02:00
Languages in which this notice is officially available
norsk (bokmål)
11.2 Publication information
Notice publication number
n.a.
Publication date
01.09.2021
Departementenes sikkerhets- og serviceorganisasjon
- Referanse
- 2021-383448
- Kunngjøringsdato
- 01.09.2021
- Estimert verdi
- 32 000 000 NOK
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter