Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterRammeavtale leieflytjenester
Konkurranse
Kunngjøring av konkurranse
Utgått
Kunngjort i EØS

Rammeavtale leieflytjenester

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Resultat
0

DSS ønsker på vegne av Departementene og Statsministerens kontor å inngå en rammeavtale om leie av et standardfly og et mellomstort fly til tjenestereiser for regjeringens medlemmer. I de fleste tilfeller vil regjeringens medlemmer benytte vanlig rutegående fly. Denne anskaffelsen gjelder de tilfeller der det anses mest hensiktsmessig med leiefly. Kunden ønsker å inngå avtale med én leverandør som kan stille et fast fly (eventuelt med ett eller to reservefly) til disposisjon for de aktuelle reisene, med kapasitet på minimum 10 passasjerer. Det vil i tillegg ved noen tilfeller være behov for et mellomstort fly med kapasitet på minimum 14 passasjerer. Grovt estimert vil det være behov for om lag 10-20 turer per år. Antall turer kan variere mye fra år til år og vil være avhengig av ulike faktorer.

Del 1: Buyer

1.1 Buyer

Official name

[Departementenes sikkerhets- og serviceorganisasjon] ---

Legal type of the buyer

Central government authority

Activity of the contracting authority

General public services

Del 2: Procedure

2.1 Procedure

Title

Rammeavtale leieflytjenester

Description

DSS ønsker på vegne av Departementene og Statsministerens kontor å inngå en rammeavtale om leie av et standardfly og et mellomstort fly til tjenestereiser for regjeringens medlemmer. I de fleste tilfeller vil regjeringens medlemmer benytte vanlig rutegående fly. Denne anskaffelsen gjelder de tilfeller der det anses mest hensiktsmessig med leiefly. Kunden ønsker å inngå avtale med én leverandør som kan stille et fast fly (eventuelt med ett eller to reservefly) til disposisjon for de aktuelle reisene, med kapasitet på minimum 10 passasjerer. Det vil i tillegg ved noen tilfeller være behov for et mellomstort fly med kapasitet på minimum 14 passasjerer. Grovt estimert vil det være behov for om lag 10-20 turer per år. Antall turer kan variere mye fra år til år og vil være avhengig av ulike faktorer.

Procedure identifier

2021-383448

Internal identifier

21/286

Type of procedure

Open

2.1.1 Purpose

Nature of the contract

Services

Main classification

Utleie av fly med besetning

2.1.3 Value

Estimated value excluding VAT

32 000 000 NOK

2.1.4 Generell informasjon

Directive 2014/24/EU

Del 5: Lot

5.1 Lot LOT-0000

Title

Rammeavtale leieflytjenester

Description

DSS ønsker på vegne av Departementene og Statsministerens kontor å inngå en rammeavtale om leie av et standardfly og et mellomstort fly til tjenestereiser for regjeringens medlemmer. I de fleste tilfeller vil regjeringens medlemmer benytte vanlig rutegående fly. Denne anskaffelsen gjelder de tilfeller der det anses mest hensiktsmessig med leiefly. Kunden ønsker å inngå avtale med én leverandør som kan stille et fast fly (eventuelt med ett eller to reservefly) til disposisjon for de aktuelle reisene, med kapasitet på minimum 10 passasjerer. Det vil i tillegg ved noen tilfeller være behov for et mellomstort fly med kapasitet på minimum 14 passasjerer. Grovt estimert vil det være behov for om lag 10-20 turer per år. Antall turer kan variere mye fra år til år og vil være avhengig av ulike faktorer. Avgang og ankomst skal primært være Oslo Lufthavn Gardermoen. Årlig estimat for departementsfellesskapet baserer seg på historisk statistikk og utgjør mellom 3 og 8 mill. NOK eks. mva. per år. Totalt mellom 12 og 32 mill. NOK eks. mva. for en periode på fire år. Alle dokumenter/kommunikasjon som omhandler denne anskaffelsen, skal være/foregå på norsk eller skandinavisk språk. Det gis likevel adgang til å benytte vedlegg på engelsk hvor dokumentasjon på norsk eller skandinavisk språk ikke finnes.

5.1.1 Purpose

Nature of the contract

Services

Main classification

Utleie av fly med besetning

Additional classification

Fly

Additional classification

Ikke-rutemessig luftfartsvirksomhet

Additional classification

Utleie av fly med faste vinger med besetning

5.1.2 Place of performance

Country subentity

Oslo og Viken (NO08)

5.1.3 Estimated duration

Duration

24 MONTH

5.1.4 Renewal

Maximum renewals

0

Description

Rammeavtalen skal ha en varighet på 2 år fra signering. Oppdragsgiver (Kunden) har opsjon på forlengelse av rammeavtalen i ytterligere 2 år, ett år av gangen. Rammeavtalen vil tre i kraft umiddelbart ved signering.

5.1.5 Value

Estimated value excluding VAT

32 000 000 NOK

5.1.6 Generell informasjon

Reserved participation

None

Procurement Project not financed with EU Funds.

5.1.9 Selection criteria

Criterion

Type

Suitability to pursue the professional activity

Description

Krav: Leverandør skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjon: Norske foretak: Firmaattest eller utskrift fra Enhetsregisteret for ikke registreringspliktige enkeltpersonsforetak Utenlandske selskaper: Bekreftelse på at selskapet er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert. Bekreftelsen kan leveres skriftlig eller ved henvisning til BRIS.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Economic and financial standing

Description

Krav: Betalte skatter og avgifter. Dokumentasjon: Attest, ikke eldre enn 6 måneder, som bekrefter at leverandør har oppfylt sine forpliktelser med hensyn til betaling av skatter, trygdeavgifter og MVA. Attesten bestilles og hentes ut i Altinn ved å bruke egen lenke på skatteetaten.no. Krav: Leverandøren må kunne vise til tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å gjennomføre leveransen. Dokumentasjon: Kredittvurdering med nøkkeltall fra anerkjent kredittvurderingsselskap, eller annen dokumentasjon på at kravet er oppfylt.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Technical and professional ability

Description

Krav: Leverandøren må ha gyldig lisens i samsvar med forordning (EF) nr.1008/2008 av 24. september 2008 om felles regler for drift av lufttrafikk i Fellesskapet. Dokumentasjon: Leverandøren skal legge frem gyldig lisens. Krav: Leverandøren må ha Gyldig Air Operator's Certificate (AOC) Dokumentasjon: Leverandøren skal legge frem gyldig AOC med tilhørende spesifikasjoner

Use of this criterion

Used

Information about the second stage of a two-stage procedure

Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure

0

5.1.11 Procurement documents

Address of the procurement documents

[ http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=309994&B=DSS ] ---

5.1.12 Terms of procurement

Terms of submission

Electronic submission

Tillatt

Languages in which tenders or requests to participate may be submitted

norsk

Electronic catalogue

{code|name|permission.}

Variants

Ikke tillatt

Deadline for receipt of tenders

06.10.2021 12:00:00+02:00

Deadline until which the tender must remain valid

87 DAY

Information about public opening

Date/time

06.10.2021 12:00:00+02:00

Terms of contract

Electronic invoicing

Ikke tillatt

5.1.15 Techniques

Rammeavtale

Framework agreement, without reopening of competition

Maximum number of participants

1

Information about the dynamic purchasing system

None

5.1.16 Further information, mediation and review

Review organisation

[ Oslo Tingrett ] ---

Organisation providing additional information about the procurement procedure

[ Departementenes sikkerhets- og serviceorganisasjon ] ---

Organisation receiving requests to participate

[ Departementenes sikkerhets- og serviceorganisasjon ] ---

Del 8: Organisations

8.1 ORG-0001

Official name

Departementenes sikkerhets- og serviceorganisasjon

Registration number

974 761 424

Postal address

Postboks 8129 Dep

Town

Oslo

Postcode

0032

Country

Norge

Contact point

Sandra Rustad

Email

sandra.rustad@dss.dep.no

Internet address

http://www.dss.dep.no

Roles of this organisation

8.1 ORG-0002

Official name

Oslo Tingrett

Postal address

Postboks 2106 Vika

Town

Oslo

Postcode

0125

Country

Norge

Email

oslo.tingrett@domstol.no

Telephone

+47 22035200

Roles of this organisation

Notice information

11.1 Notice information

Notice identifier/version

2021-383448 01

Form type

Competition

Notice type

Contract or concession notice – standard regime

Notice dispatch date

01.09.2021 12:00:00+02:00

Languages in which this notice is officially available

norsk (bokmål)

11.2 Publication information

Notice publication number

n.a.

Publication date

01.09.2021

Departementenes sikkerhets- og serviceorganisasjon

Referanse
2021-383448
Kunngjøringsdato
01.09.2021
Estimert verdi
32 000 000 NOK
Type kunngjøring
Kunngjøring av konkurranse
Hovedaktivitet
Alminnelig offentlig tjenesteyting

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter