System for forvaltning, drift, vedlikehold og utvikling av eiendom som en tjeneste
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Statens vegvesen ønsker tilbud på levering av et system for forvaltning, drift, vedlikehold og utvikling (FDVU) som en tjeneste. Systemet skal benyttes av flere seksjoner og på sikt integreres mot andre systemer.
Del 1: Buyer
1.1 Buyer
Official name
[Statens vegvesen] ---
Legal type of the buyer
Central government authority
Activity of the contracting authority
General public services
Del 2: Procedure
2.1 Procedure
Title
System for forvaltning, drift, vedlikehold og utvikling av eiendom som en tjeneste
Description
Statens vegvesen ønsker tilbud på levering av et system for forvaltning, drift, vedlikehold og utvikling (FDVU) som en tjeneste. Systemet skal benyttes av flere seksjoner og på sikt integreres mot andre systemer.
Procedure identifier
2021-379547
Internal identifier
21/248251
Type of procedure
Open
2.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Datatjenester: rådgivning, programvareutvikling, internett og systemstøtte
2.1.3 Value
Estimated value excluding VAT
11 000 000 NOK
2.1.4 Generell informasjon
Directive 2014/24/EU
Del 5: Lot
5.1 Lot LOT-0000
Title
System for forvaltning, drift, vedlikehold og utvikling av eiendom som en tjeneste
Description
Statens vegvesen har behov for å kunne tilby et FDVU-system til flere ulike brukergrupper. Tjenesten må leveres som SaaS. Systemet, inkludert programmeringsgrensesnitt (API), må hostes utenfor Kundens infrastruktur. Tjenesten må settes i produksjon senest 01.06.2022. Leverandøren vil være ansvarlig for oppsett av integrasjoner mot Single Sign-On (SSO), for å sikre tilgangsstyring.
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Datatjenester: rådgivning, programvareutvikling, internett og systemstøtte
Additional classification
Programvare og informasjonssystemer
Additional classification
Bransjespesifikk programvare
Additional classification
Programvare for fasilitetsforvaltning
Additional classification
Utviklingstjenester relatert til Programvare for fasilitetsforvaltning
Additional classification
Utviklingstjenester relatert til Programvare for database og operativsystemer
Options
The buyer reserves the right for additional purchases from the contractor, as described here
Opsjon på å forlenge avtalen med 1 + 1 + 1 år.
5.1.2 Place of performance
Country subentity
Norge (NO0)
5.1.3 Estimated duration
Duration
36 MONTH
5.1.4 Renewal
Maximum renewals
0
Description
Kontrakten kan forlenges med 1 + 1 + 1 år, totalt 6 (seks) år.
5.1.5 Value
Estimated value excluding VAT
11 000 000 NOK
5.1.6 Generell informasjon
Reserved participation
None
Procurement Project not financed with EU Funds.
5.1.9 Selection criteria
Criterion
Type
Suitability to pursue the professional activity
Description
Tilbyderen skal være et lovlig etablert foretak. Tilbyderen skal bekrefte at han oppfyller dette kravet ved innlevering av tilbud. Tilbyderen skal på forespørsel fra Oppdragsgiver levere følgende dokumentasjonsbevis: Norske tilbydere: Firmaattest Utenlandske tilbydere: Dokumentasjon som viser at selskapet er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor tilbyderen er etablert.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Tilbyderen skal ha tilstrekkelig økonomisk kapasitet til å gjennomføre kontrakten. Oppdragsgiver vil innhente en kredittvurdering fra Experian. Kredittverdighet vil være tilstrekkelig til å oppfylle kravet. Ved tvil kan Oppdragsgiver innhente ytterligere opplysninger fra tilbyder. Dersom tilbyder har saklig grunn til ikke å fremlegge den dokumentasjon oppdragsgiver har krevd, kan han dokumentere sin økonomiske og finansielle kapasitet ved å fremlegge ethvert annet dokument som oppdragsgiver anser egnet.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
Tilbyderen skal ha erfaring fra relevante oppdrag Tilbyderen skal bekrefte at han oppfyller dette kravet ved innlevering av tilbud. Tilbyderen skal på forespørsel fra Oppdragsgiver levere følgende dokumentasjonsbevis: En liste med minimum 3 (maksimum 5) av de viktigste relevante oppdrag og utførte tjenester de siste 3 år, herunder opplysninger om verdi/ mengde/omfang, tidspunkt, kort beskrivelse av oppdraget, samt navnet på den offentlige eller private mottaker. En tilbyder som er nyetablert og som ikke kan framlegge referanser, må være særlig nøye med å dokumentere og sannsynliggjøre at han likevel har forutsetninger for å gjennomføre oppdraget. Nyetablerte tilbydere kan dokumentere at kravet er oppfylt ved å vise til erfaring som tilbudte personer/ressurser har opparbeidet seg i tjeneste for andre enn tilbyderen. Tilbyderen skal ha tilstrekkelig gjennomføringsevne. Tilbyderen skal bekrefte at han oppfyller dette kravet ved innlevering av tilbud. Tilbyderen skal på forespørsel fra Oppdragsgiver levere følgende dokumentasjonsbevis: En redegjørelse for hvordan tilstrekkelig kapasitet vil sikres for dette oppdraget. Det skal blant annet legges frem en bemanningsplan for oppdraget som viser antall egne ansatte, innleide personer, osv.
Use of this criterion
Used
Information about the second stage of a two-stage procedure
Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure
0
5.1.10 Award criteria
Criterion
Type
Quality
Description
Tilbudt løsning
Weight (percentage, exact)
40
Criterion
Type
Quality
Description
Brukervennlighet
Weight (percentage, exact)
20
Criterion
Type
Quality
Description
Kundecaser
Weight (percentage, exact)
5
Criterion
Type
Quality
Description
Standardbetingelser
Weight (percentage, exact)
5
Criterion
Type
Price
Weight (percentage, exact)
30
5.1.11 Procurement documents
Address of the procurement documents
[ http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=317722&B=VEGVESEN ] ---
5.1.12 Terms of procurement
Terms of submission
Electronic submission
Tillatt
Address for submission
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted
norsk
Electronic catalogue
{code|name|permission.}
Variants
Ikke tillatt
Deadline for receipt of tenders
19.01.2022 10:00:00+02:00
Deadline until which the tender must remain valid
120 DAY
Information about public opening
Date/time
19.01.2022 10:00:00+02:00
Terms of contract
Electronic invoicing
Ikke tillatt
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
None
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Review organisation
[ Oslo tingrett ] ---
Organisation providing additional information about the procurement procedure
[ Statens vegvesen ] ---
Organisation providing more information on the review procedures
[ Statens vegvesen ] ---
Organisation receiving requests to participate
[ Statens vegvesen ] ---
Del 8: Organisations
8.1 ORG-0001
Official name
Statens vegvesen
Registration number
971 032 081
Postal address
Skoggata 19
Town
Moss
Postcode
1500
Country
Norge
Contact point
Gro Austad
gro.austad@vegvesen.no
Internet address
Roles of this organisation
8.1 ORG-0002
Official name
Oslo tingrett
Postal address
C.J. Hambros plass 4
Town
Oslo
Postcode
0125
Country
Norge
oslo.tingrett@domstol.no
Telephone
+47 22035200
Roles of this organisation
8.1 ORG-0003
Official name
Statens vegvesen
Postal address
Postboks 1010 Nordre Ål
Town
Lillehammer
Postcode
2605
Country
Norge
Roles of this organisation
Notice information
11.1 Notice information
Notice identifier/version
2021-379547 01
Form type
Competition
Notice type
Contract or concession notice – standard regime
Notice dispatch date
07.12.2021 12:00:00+02:00
Languages in which this notice is officially available
norsk (bokmål)
11.2 Publication information
Notice publication number
n.a.
Publication date
07.12.2021
Statens vegvesen
- Referanse
- 2021-379547
- Kunngjøringsdato
- 07.12.2021
- Estimert verdi
- 11 000 000 NOK
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter