Utvidelse av Sandved skole til B28 skole
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Sandved skole skal utvides fra en B25 skole til en B28 skole, med plass til 784 elever. Kontraktarbeidet omfatter i hovedsak detaljprosjektering, rivning, bygging, levering og montering av fast inventar, opparbeidelse av uteområdet og prøvedrift av teknisk anlegg.
Del 1: Buyer
1.1 Buyer
Official name
[Sandnes kommune] ---
Legal type of the buyer
Regional authority
Activity of the contracting authority
General public services
Del 2: Procedure
2.1 Procedure
Title
Utvidelse av Sandved skole til B28 skole
Description
Sandved skole skal utvides fra en B25 skole til en B28 skole, med plass til 784 elever. Kontraktarbeidet omfatter i hovedsak detaljprosjektering, rivning, bygging, levering og montering av fast inventar, opparbeidelse av uteområdet og prøvedrift av teknisk anlegg.
Procedure identifier
2021-366341
Internal identifier
20/38638
Type of procedure
Negotiated with prior publication of a call for competition / competitive with negotiation
2.1.1 Purpose
Nature of the contract
Works
Main classification
Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med skolebygninger
2.1.3 Value
Estimated value excluding VAT
120 000 000 NOK
2.1.4 Generell informasjon
Directive 2014/24/EU
Del 5: Lot
5.1 Lot LOT-0000
Title
Utvidelse av Sandved skole til B28 skole
Description
Sandnes eiendom (SE) inviterer til konkurranse som gjelder utvidelse av Sandved skole. Kontraktarbeidet omfatter i hovedsak detaljprosjektering, rivning, bygging, levering og montering av fast inventar, opparbeidelse av uteområdet og prøvedrift av teknisk anlegg. Sandved skole skal utvides fra en B25 skole til en B28 skole, med plass til 784 elever. Prosjektet innebærer rivning av administrasjonsbygg på to etasjer (BRA 2.500 m2) og oppføring av nytt administrasjons- og undervisningsbygg på 3 etasjer (BRA 3.832 m2). De andre byggene beholdes, og prosjektet inkluderer ikke rehabilitering eller håndtering av vedlikeholdsetterslep for disse byggene. Det skal likevel påregnes mindre arbeider i eksisterende bygg som ventilasjonskanaler, plassering av midlertidig utstyr, ny rømningsdør, midlertidige kontorplasser til lærere i byggeperioden, tilpasning etc. Nytt bygg oppføres i 2 etasjer + underetasje, samt planlegges slik at det vil være tilpasset en eventuell utvidelse til B35 skole (980 elever). Dagens uteareal på 16.000 m2 utvides med 3.600 m2 ved å redusere parkeringsarealet i nord. Prosjektet skal gjennomføres som byggherreutviklet totalentreprise iht. til NS 8407, med skisse-/forprosjekt utført av ARK, RiB, RiV, RiAku, RiE, RiEaut, TIB, RiBr, RiG og LARK, samt tekniske planer fra RIVA. Oppstart byggeplass er planlagt til 5. Juli 2021. Entreprenør skal ha kapasitet til å ferdigstille sine arbeider i henhold til kontrakt slik at overtakelsesforretning kan finne sted senest innen 2. Juni 2023 (sluttfrist). Nybygget skal være i henhold til TEK17.
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Works
Main classification
Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med skolebygninger
Additional classification
Inventar
Additional classification
Bygge- og anleggsvirksomhet
Additional classification
Nedrivningsarbeid
Additional classification
Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med Grunnskole
Additional classification
Rådgivning ingeniørtjenester i forbindelse med bygge- og anleggsarbeid
Additional classification
Landskapsgartnertjenester
Options
The buyer reserves the right for additional purchases from the contractor, as described here
Se beskrivelse av opsjon 1 - 8 i konkurransegrunnlag - Del II Kontraktsgrunnlaget.
5.1.2 Place of performance
Postal address
Gamle Asheimvei 9, 4318 Sandnes
5.1.3 Estimated duration
Start date
05.07.2021
End date
02.06.2023
5.1.5 Value
Estimated value excluding VAT
120 000 000 NOK
5.1.6 Generell informasjon
Reserved participation
None
The names and professional qualifications of the staff assigned to perform the contract must be given
{code|name|requirement-stage.}
Procurement Project not financed with EU Funds.
5.1.9 Selection criteria
Criterion
Type
Suitability to pursue the professional activity
Description
Firmaattest. Krav: Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjon: Norske foretak: Firmaattest fra Foretaksregisteret i Brønnøysund. Utenlandske foretak: Attester for registrering i faglige register som bestemt ved lovgivning i det land hvor leverandøren er etablert. Attest for skatt og merverdiavgift Krav: Leverandør skal ikke ha vesentlige restanser for skatt og merverdiavgift, eller det skal foreligge en godkjent nedbetalingsplan. Dokumentasjon: Norske foretak: Skatte- og merverdiavgiftsattest, ikke eldre enn 6 måneder regnet fra tilbudsfristens utløp (https://www.altinn.no/no/Skjema-og-tjenester/Etater/Skatteetaten/Attestbestilling/) Utenlandske foretak: Attest utstedt av vedkommende myndighet i leverandørs hjemstat som bekrefter at foretaket har oppfylt sine forpliktelser vedrørende skatte- og merverdiavgiftinnbetalinger. Attest skal ikke være eldre enn 6 måneder regnet fra tilbudsfristens utløp.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Som dokumentasjon vil oppdragsgiver innhente kredittvurderingen Commercial Delphi Score fra Experian. Leverandøren må minimum oppnå en vurdering som «Kredittverdig», det vil si at leverandøren må være i risikoklasse 5 eller høyere på Experians skala. Alternativt kan tilbyder ved innlevering av tilbud selv legge ved oppdatert kredittvurdering fra anerkjent kredittvurderingsselskap som viser at tilbyder oppnår tilsvarende kredittnivå. Kredittvurderingen skal vise den gjeldende økonomiske situasjonen til selskapet. Dersom leverandøren har saklig grunn til ikke å fremlegge den dokumentasjonen oppdragsgiveren har krevd, kan han dokumentere sin økonomiske og finansielle kapasitet ved å fremlegge ethvert annet dokument som oppdragsgiveren anser egnet. Utenlandske foretak: Kredittvurdering fra et anerkjent kredittvurderingsselskap som viser at leverandøren oppfyller kravet. Kredittvurderingen skal basere seg på siste tilgjengelige regnskap og skal være gjennomført av et selskap som har konsesjon til å drive med kredittopplysningsvirksomhet.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten. Leverandør må minimum oppnå en vurdering som kredittverdig og ha minimum kr. 150 mill. i driftsinntekter siste tilgjengelige regnskapsår.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
Dokumentasjon knyttet til leverandørens erfaring: Oppdragsgiver har utarbeidet et skjema som tilbyderen skal benytte for å besvare både dette kvalifikasjonskravet og utvelgelseskriteriet. I skjemaet er det angitt hvilke opplysninger tilbyder skal gi. For entreprenører som leverer tilbud i fellesskap, eller som støtter seg på andre virksomheters ressurser for å oppfylle kvalifikasjonskravene, må dette kravet oppfylles fullt ut av det foretaket som skal ha koordineringsrollen i prosjektet. Dokumentasjon knyttet til leverandørenes kapasitet: En beskrivelse av personell og enheter som leverandøren råder over til å utføre kontrakten. Som del av beskrivelsen skal det utarbeides en organisasjonsplan for gjennomføring av prosjektet. Sentrale roller som prosjektleder, prosjekteringsleder, byggeleder og RITB-ansvarlig skal inngå i planen. Dokumentasjon knyttet til leverandørens kvalitetssystem: Som dokumentasjon skal leverandør vedlegge attest for firmaets kvalitetssystem/styringssystem utstedt av kompetent uavhengige organer som bekrefter at leverandøren oppfyller anerkjente kvalitetssikringsstandarder som ISO 9001:2008 eller tilsvarende. Oppdragsgiver godtar også annen dokumentasjon som viser at leverandøren har velfungerende system for sikring av kvalitet tilpasset oppdragets art og omfang. Her må det minimum gis en overordnet beskrivelse av innholdet i systemet, herunder en oversikt over kontrollplaner og sjekklister som er relevant for oppdraget.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
Krav knyttet til leverandørens erfaring: Leverandør skal ha erfaring fra minst tre relevante oppdrag som han har utført og ferdigstilt de siste 6 årene, hva gjelder bygge- og anleggskontrakter av sammenlignbar størrelse og kompleksitet. Krav knyttet til leverandørenes kapasitet: Oppdragsgiver krever at leverandør har kapasitet for oppfyllelse av kontrakten innenfor angitt tidsrom. Krav knyttet til leverandørens kvalitetssystem: Det er et krav at leverandør har et velfungerende system for sikring av kvalitet, tilpasset oppdragets art og omfang.
Use of this criterion
Used
Information about the second stage of a two-stage procedure
Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure
3
Maximum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure
8
5.1.11 Procurement documents
Address of the procurement documents
[ http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=291966&B=SANDNES ] ---
5.1.12 Terms of procurement
Terms of the procedure
Estimated date of dispatch of the invitations to submit tenders
2021-04-08
Terms of submission
Electronic submission
Tillatt
Address for submission
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted
norsk
Electronic catalogue
{code|name|permission.}
Variants
Ikke tillatt
Deadline for receipt of tenders
04.03.2021 12:00:00+02:00
Deadline until which the tender must remain valid
158 DAY
Terms of contract
Electronic invoicing
Ikke tillatt
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
None
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Review organisation
[ Jæren tingrett ] ---
Organisation providing additional information about the procurement procedure
[ Sandnes kommune ] ---
Organisation receiving requests to participate
[ Sandnes kommune ] ---
Del 8: Organisations
8.1 ORG-0001
Official name
Sandnes kommune
Registration number
964 965 137
Postal address
Rådhusgata 1
Town
Sandnes
Postcode
4306
Country
Norge
Contact point
Ivar Strand
ivar.strand@sandnes.kommune.no
Telephone
+47 51335503
Internet address
Roles of this organisation
8.1 ORG-0002
Official name
Jæren tingrett
Postal address
Postboks 92
Town
Sandnes
Postcode
4301
Country
Norge
jaren.tingrett@domstol.no
Telephone
+47 52004600
Internet address
Roles of this organisation
Notice information
11.1 Notice information
Notice identifier/version
2021-366341 01
Form type
Competition
Notice type
Contract or concession notice – standard regime
Notice dispatch date
29.01.2021 12:00:00+02:00
Languages in which this notice is officially available
norsk (bokmål)
11.2 Publication information
Notice publication number
n.a.
Publication date
29.01.2021
Sandnes kommune
- Referanse
- 2021-366341
- Kunngjøringsdato
- 29.01.2021
- Estimert verdi
- 120 000 000 NOK
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter