Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterUtvidelse av Sandved skole til B28 skole
Konkurranse
Kunngjøring av konkurranse
Utgått
Kunngjort i EØS

Utvidelse av Sandved skole til B28 skole

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Resultat
0

Sandved skole skal utvides fra en B25 skole til en B28 skole, med plass til 784 elever. Kontraktarbeidet omfatter i hovedsak detaljprosjektering, rivning, bygging, levering og montering av fast inventar, opparbeidelse av uteområdet og prøvedrift av teknisk anlegg.

Del 1: Buyer

1.1 Buyer

Official name

[Sandnes kommune] ---

Legal type of the buyer

Regional authority

Activity of the contracting authority

General public services

Del 2: Procedure

2.1 Procedure

Title

Utvidelse av Sandved skole til B28 skole

Description

Sandved skole skal utvides fra en B25 skole til en B28 skole, med plass til 784 elever. Kontraktarbeidet omfatter i hovedsak detaljprosjektering, rivning, bygging, levering og montering av fast inventar, opparbeidelse av uteområdet og prøvedrift av teknisk anlegg.

Procedure identifier

2021-366341

Internal identifier

20/38638

Type of procedure

Negotiated with prior publication of a call for competition / competitive with negotiation

2.1.1 Purpose

Nature of the contract

Works

Main classification

Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med skolebygninger

2.1.3 Value

Estimated value excluding VAT

120 000 000 NOK

2.1.4 Generell informasjon

Directive 2014/24/EU

Del 5: Lot

5.1 Lot LOT-0000

Title

Utvidelse av Sandved skole til B28 skole

Description

Sandnes eiendom (SE) inviterer til konkurranse som gjelder utvidelse av Sandved skole. Kontraktarbeidet omfatter i hovedsak detaljprosjektering, rivning, bygging, levering og montering av fast inventar, opparbeidelse av uteområdet og prøvedrift av teknisk anlegg. Sandved skole skal utvides fra en B25 skole til en B28 skole, med plass til 784 elever. Prosjektet innebærer rivning av administrasjonsbygg på to etasjer (BRA 2.500 m2) og oppføring av nytt administrasjons- og undervisningsbygg på 3 etasjer (BRA 3.832 m2). De andre byggene beholdes, og prosjektet inkluderer ikke rehabilitering eller håndtering av vedlikeholdsetterslep for disse byggene. Det skal likevel påregnes mindre arbeider i eksisterende bygg som ventilasjonskanaler, plassering av midlertidig utstyr, ny rømningsdør, midlertidige kontorplasser til lærere i byggeperioden, tilpasning etc. Nytt bygg oppføres i 2 etasjer + underetasje, samt planlegges slik at det vil være tilpasset en eventuell utvidelse til B35 skole (980 elever). Dagens uteareal på 16.000 m2 utvides med 3.600 m2 ved å redusere parkeringsarealet i nord. Prosjektet skal gjennomføres som byggherreutviklet totalentreprise iht. til NS 8407, med skisse-/forprosjekt utført av ARK, RiB, RiV, RiAku, RiE, RiEaut, TIB, RiBr, RiG og LARK, samt tekniske planer fra RIVA. Oppstart byggeplass er planlagt til 5. Juli 2021. Entreprenør skal ha kapasitet til å ferdigstille sine arbeider i henhold til kontrakt slik at overtakelsesforretning kan finne sted senest innen 2. Juni 2023 (sluttfrist). Nybygget skal være i henhold til TEK17.

5.1.1 Purpose

Nature of the contract

Works

Main classification

Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med skolebygninger

Additional classification

Inventar

Additional classification

Bygge- og anleggsvirksomhet

Additional classification

Nedrivningsarbeid

Additional classification

Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med Grunnskole

Additional classification

Rådgivning ingeniørtjenester i forbindelse med bygge- og anleggsarbeid

Additional classification

Landskapsgartnertjenester

Options

The buyer reserves the right for additional purchases from the contractor, as described here

Se beskrivelse av opsjon 1 - 8 i konkurransegrunnlag - Del II Kontraktsgrunnlaget.

5.1.2 Place of performance

Postal address

Gamle Asheimvei 9, 4318 Sandnes

5.1.3 Estimated duration

Start date

05.07.2021

End date

02.06.2023

5.1.5 Value

Estimated value excluding VAT

120 000 000 NOK

5.1.6 Generell informasjon

Reserved participation

None

The names and professional qualifications of the staff assigned to perform the contract must be given

{code|name|requirement-stage.}

Procurement Project not financed with EU Funds.

5.1.9 Selection criteria

Criterion

Type

Suitability to pursue the professional activity

Description

Firmaattest. Krav: Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjon: Norske foretak: Firmaattest fra Foretaksregisteret i Brønnøysund. Utenlandske foretak: Attester for registrering i faglige register som bestemt ved lovgivning i det land hvor leverandøren er etablert. Attest for skatt og merverdiavgift Krav: Leverandør skal ikke ha vesentlige restanser for skatt og merverdiavgift, eller det skal foreligge en godkjent nedbetalingsplan. Dokumentasjon: Norske foretak: Skatte- og merverdiavgiftsattest, ikke eldre enn 6 måneder regnet fra tilbudsfristens utløp (https://www.altinn.no/no/Skjema-og-tjenester/Etater/Skatteetaten/Attestbestilling/) Utenlandske foretak: Attest utstedt av vedkommende myndighet i leverandørs hjemstat som bekrefter at foretaket har oppfylt sine forpliktelser vedrørende skatte- og merverdiavgiftinnbetalinger. Attest skal ikke være eldre enn 6 måneder regnet fra tilbudsfristens utløp.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Economic and financial standing

Description

Som dokumentasjon vil oppdragsgiver innhente kredittvurderingen Commercial Delphi Score fra Experian. Leverandøren må minimum oppnå en vurdering som «Kredittverdig», det vil si at leverandøren må være i risikoklasse 5 eller høyere på Experians skala. Alternativt kan tilbyder ved innlevering av tilbud selv legge ved oppdatert kredittvurdering fra anerkjent kredittvurderingsselskap som viser at tilbyder oppnår tilsvarende kredittnivå. Kredittvurderingen skal vise den gjeldende økonomiske situasjonen til selskapet. Dersom leverandøren har saklig grunn til ikke å fremlegge den dokumentasjonen oppdragsgiveren har krevd, kan han dokumentere sin økonomiske og finansielle kapasitet ved å fremlegge ethvert annet dokument som oppdragsgiveren anser egnet. Utenlandske foretak: Kredittvurdering fra et anerkjent kredittvurderingsselskap som viser at leverandøren oppfyller kravet. Kredittvurderingen skal basere seg på siste tilgjengelige regnskap og skal være gjennomført av et selskap som har konsesjon til å drive med kredittopplysningsvirksomhet.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Economic and financial standing

Description

Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten. Leverandør må minimum oppnå en vurdering som kredittverdig og ha minimum kr. 150 mill. i driftsinntekter siste tilgjengelige regnskapsår.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Technical and professional ability

Description

Dokumentasjon knyttet til leverandørens erfaring: Oppdragsgiver har utarbeidet et skjema som tilbyderen skal benytte for å besvare både dette kvalifikasjonskravet og utvelgelseskriteriet. I skjemaet er det angitt hvilke opplysninger tilbyder skal gi. For entreprenører som leverer tilbud i fellesskap, eller som støtter seg på andre virksomheters ressurser for å oppfylle kvalifikasjonskravene, må dette kravet oppfylles fullt ut av det foretaket som skal ha koordineringsrollen i prosjektet. Dokumentasjon knyttet til leverandørenes kapasitet: En beskrivelse av personell og enheter som leverandøren råder over til å utføre kontrakten. Som del av beskrivelsen skal det utarbeides en organisasjonsplan for gjennomføring av prosjektet. Sentrale roller som prosjektleder, prosjekteringsleder, byggeleder og RITB-ansvarlig skal inngå i planen. Dokumentasjon knyttet til leverandørens kvalitetssystem: Som dokumentasjon skal leverandør vedlegge attest for firmaets kvalitetssystem/styringssystem utstedt av kompetent uavhengige organer som bekrefter at leverandøren oppfyller anerkjente kvalitetssikringsstandarder som ISO 9001:2008 eller tilsvarende. Oppdragsgiver godtar også annen dokumentasjon som viser at leverandøren har velfungerende system for sikring av kvalitet tilpasset oppdragets art og omfang. Her må det minimum gis en overordnet beskrivelse av innholdet i systemet, herunder en oversikt over kontrollplaner og sjekklister som er relevant for oppdraget.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Technical and professional ability

Description

Krav knyttet til leverandørens erfaring: Leverandør skal ha erfaring fra minst tre relevante oppdrag som han har utført og ferdigstilt de siste 6 årene, hva gjelder bygge- og anleggskontrakter av sammenlignbar størrelse og kompleksitet. Krav knyttet til leverandørenes kapasitet: Oppdragsgiver krever at leverandør har kapasitet for oppfyllelse av kontrakten innenfor angitt tidsrom. Krav knyttet til leverandørens kvalitetssystem: Det er et krav at leverandør har et velfungerende system for sikring av kvalitet, tilpasset oppdragets art og omfang.

Use of this criterion

Used

Information about the second stage of a two-stage procedure

Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure

3

Maximum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure

8

5.1.11 Procurement documents

Address of the procurement documents

[ http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=291966&B=SANDNES ] ---

5.1.12 Terms of procurement

Terms of the procedure

Estimated date of dispatch of the invitations to submit tenders

2021-04-08

Terms of submission

Electronic submission

Tillatt

Languages in which tenders or requests to participate may be submitted

norsk

Electronic catalogue

{code|name|permission.}

Variants

Ikke tillatt

Deadline for receipt of tenders

04.03.2021 12:00:00+02:00

Deadline until which the tender must remain valid

158 DAY

Terms of contract

Electronic invoicing

Ikke tillatt

5.1.15 Techniques

Rammeavtale

None

Information about the dynamic purchasing system

None

5.1.16 Further information, mediation and review

Review organisation

[ Jæren tingrett ] ---

Organisation providing additional information about the procurement procedure

[ Sandnes kommune ] ---

Organisation receiving requests to participate

[ Sandnes kommune ] ---

Del 8: Organisations

8.1 ORG-0001

Official name

Sandnes kommune

Registration number

964 965 137

Postal address

Rådhusgata 1

Town

Sandnes

Postcode

4306

Country

Norge

Contact point

Ivar Strand

Email

ivar.strand@sandnes.kommune.no

Telephone

+47 51335503

Roles of this organisation

8.1 ORG-0002

Official name

Jæren tingrett

Postal address

Postboks 92

Town

Sandnes

Postcode

4301

Country

Norge

Email

jaren.tingrett@domstol.no

Telephone

+47 52004600

Roles of this organisation

Notice information

11.1 Notice information

Notice identifier/version

2021-366341 01

Form type

Competition

Notice type

Contract or concession notice – standard regime

Notice dispatch date

29.01.2021 12:00:00+02:00

Languages in which this notice is officially available

norsk (bokmål)

11.2 Publication information

Notice publication number

n.a.

Publication date

29.01.2021

Sandnes kommune

Referanse
2021-366341
Kunngjøringsdato
29.01.2021
Estimert verdi
120 000 000 NOK
Type kunngjøring
Kunngjøring av konkurranse
Hovedaktivitet
Alminnelig offentlig tjenesteyting

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter