Kjøp og leasing av renholdsmaskiner og tilhørende utstyr og tjenester
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Hovedformålet med avtalen er å sikre oppdragsgiver en moderne og oppdatert maskinpark til beste pris for Kunden, ved å etablere én rammeavtale med én leverandør som skal dekke Kundens behov for renholdsmaskiner, tilhørende utstyr og tjenester. Med tilhørende utstyr menes deler og produkter som eksempelvis nalgummi, børster, støvsugerposer, luftfilter etc. Med tilhørende tjenester menes • Service, vedlikehold og reparasjon av maskiner • Lånemaskiner ved service, vedlikehold og reparasjon • Returordning for utrangerte renholdsmaskiner For nærmere beskrivelse av leveransen, se bilag 1 til kontrakt. Basert på historikk, estimeres avtalen å ha en totalverdi på kr 8 - 10 millioner eks. mva. (3 år + opsjon på 1 år, totalt 4 år). Estimatet er ikke bindende for oppdragsgiver.
Del 1: Buyer
1.1 Buyer
Official name
[Departementenes sikkerhets- og serviceorganisasjon] ---
Legal type of the buyer
Central government authority
Activity of the contracting authority
General public services
Del 2: Procedure
2.1 Procedure
Title
Kjøp og leasing av renholdsmaskiner og tilhørende utstyr og tjenester
Description
Hovedformålet med avtalen er å sikre oppdragsgiver en moderne og oppdatert maskinpark til beste pris for Kunden, ved å etablere én rammeavtale med én leverandør som skal dekke Kundens behov for renholdsmaskiner, tilhørende utstyr og tjenester. Med tilhørende utstyr menes deler og produkter som eksempelvis nalgummi, børster, støvsugerposer, luftfilter etc. Med tilhørende tjenester menes • Service, vedlikehold og reparasjon av maskiner • Lånemaskiner ved service, vedlikehold og reparasjon • Returordning for utrangerte renholdsmaskiner For nærmere beskrivelse av leveransen, se bilag 1 til kontrakt. Basert på historikk, estimeres avtalen å ha en totalverdi på kr 8 - 10 millioner eks. mva. (3 år + opsjon på 1 år, totalt 4 år). Estimatet er ikke bindende for oppdragsgiver.
Procedure identifier
2021-364737
Internal identifier
20/317
Type of procedure
Open
2.1.1 Purpose
Nature of the contract
Supplies
Main classification
Vaskemaskiner, rensemaskiner og tørkemaskiner
2.1.3 Value
Estimated value excluding VAT
10 000 000 NOK
2.1.4 Generell informasjon
Directive 2014/24/EU
Del 5: Lot
5.1 Lot LOT-0000
Title
Kjøp og leasing av renholdsmaskiner og tilhørende utstyr og tjenester
Description
Hovedformålet med avtalen er å sikre oppdragsgiver en moderne og oppdatert maskinpark til beste pris for Kunden, ved å etablere én rammeavtale med én leverandør som skal dekke Kundens behov for renholdsmaskiner, tilhørende utstyr og tjenester. Med tilhørende utstyr menes deler og produkter som eksempelvis nalgummi, børster, støvsugerposer, luftfilter etc. Med tilhørende tjenester menes • Service, vedlikehold og reparasjon av maskiner • Lånemaskiner ved service, vedlikehold og reparasjon • Returordning for utrangerte renholdsmaskiner For nærmere beskrivelse av leveransen, se bilag 1 til kontrakt. Basert på historikk, estimeres avtalen å ha en totalverdi på kr 8 - 10 millioner eks. mva. (3 år + opsjon på 1 år, totalt 4 år). Estimatet er ikke bindende for oppdragsgiver.
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Supplies
Main classification
Vaskemaskiner, rensemaskiner og tørkemaskiner
Additional classification
Støvsugere og bonemaskiner til industriell bruk
Options
The buyer reserves the right for additional purchases from the contractor, as described here
Rammeavtalen skal ha en varighet på 3 år fra kontraktsignering. Oppdragsgiver har opsjon på forlengelse av rammeavtalen i ytterligere 1 år., totalt 4 år.
5.1.2 Place of performance
Anywhere
5.1.3 Estimated duration
Duration
36 MONTH
5.1.4 Renewal
Maximum renewals
0
Description
Rammeavtalen skal ha en varighet på 3 år fra kontraktsignering. Oppdragsgiver har opsjon på forlengelse av rammeavtalen i ytterligere 1 år., totalt 4 år.
5.1.5 Value
Estimated value excluding VAT
10 000 000 NOK
5.1.6 Generell informasjon
Reserved participation
None
Procurement Project not financed with EU Funds.
5.1.9 Selection criteria
Criterion
Type
Suitability to pursue the professional activity
Description
Krav: Leverandør skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjon: Norske selskaper: Firmaattest Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Krav: Betalte skatter og avgifter. Dokumentasjon: Attest, ikke eldre enn 6 måneder, som bekrefter at leverandør har oppfylt sine forpliktelser med hensyn til betaling av skatter, trygdeavgifter og MVA. Attesten bestilles og hentes ut i Altinn ved å bruke egen lenke på skatteetaten.no. Utenlandske leverandører skal fremlegge attester fra tilsvarende myndigheter som de norske. Krav: Leverandøren må kunne vise til tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å gjennomføre leveransen. Dokumentasjon: Kredittvurdering med nøkkeltall fra anerkjent kredittvurderingsselskap, eller annen dokumentasjon på at kravet er oppfylt.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
Krav: Leverandøren må ha tilstrekkelig evne og erfaring til å kunne gjennomføre leveransen. Dokumentasjon: En beskrivelse av leverandørens inntil tre mest relevante oppdrag de tre siste årene, sammen med opplysninger om kontraktenes verdi, tidspunktet for levering eller utførelse og navn på mottaker. Leverandøren er selv ansvarlig for at beskrivelsen er av en slik art at den dokumenterer at kravet er oppfylt. Krav: Leverandør må ha tilstrekkelig kapasitet til å gjennomføre leveransen innenfor de angitte rammer og frister. Dokumentasjon: En beskrivelse av leverandørens gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke i løpet av de siste tre årene. Krav: Leverandøren skal ha et tredjepartsattestert miljøledelsessystem eller –standard, av typen EMAS, ISO 14001, Miljøfyrtårn eller tilsvarende Dokumentasjon: Leverandøren skal legge frem lisensnummer på sertifiseringen og kopi av attest. Oppdragsgiver godtar annen dokumentasjon for tilsvarende miljøledelsessystem eller standard dersom leverandøren ikke har mulighet til å få slike attester innen tilbudsfristen, og dette ikke skyldes leverandøren selv. Dette forutsetter at leverandøren dokumenterer at disse tiltakene tilsvarer de etterspurte miljøledelsessystemene eller -standardene.
Use of this criterion
Used
Information about the second stage of a two-stage procedure
Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure
0
5.1.11 Procurement documents
Address of the procurement documents
[ http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=292349&B=DSS ] ---
5.1.12 Terms of procurement
Terms of submission
Electronic submission
Tillatt
Address for submission
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted
norsk
Electronic catalogue
{code|name|permission.}
Variants
Ikke tillatt
Deadline for receipt of tenders
08.03.2021 12:00:00+02:00
Deadline until which the tender must remain valid
92 DAY
Information about public opening
Date/time
08.03.2021 12:00:00+02:00
Terms of contract
Electronic invoicing
Ikke tillatt
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
Framework agreement, without reopening of competition
Maximum number of participants
1
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Mediation organisation
[ Oslo tingrett ] ---
Review organisation
[ Oslo Tingrett ] ---
Organisation providing additional information about the procurement procedure
[ Departementenes sikkerhets- og serviceorganisasjon ] ---
Organisation providing more information on the review procedures
[ Departementenes sikkerhets- og serviceorganisasjon ] ---
Organisation receiving requests to participate
[ Departementenes sikkerhets- og serviceorganisasjon ] ---
Del 8: Organisations
8.1 ORG-0001
Official name
Departementenes sikkerhets- og serviceorganisasjon
Registration number
974 761 424
Postal address
Postboks 8129 Dep
Town
Oslo
Postcode
0032
Country
Norge
Contact point
Camilla Sivesind Tokvam
Camilla-Sivesind.Tokvam@dss.dep.no
Telephone
+47 22249090
Internet address
Roles of this organisation
8.1 ORG-0002
Official name
Oslo Tingrett
Postal address
Postboks 2106 Vika
Town
Oslo
Postcode
0125
Country
Norge
oslo.tingrett@domstol.no
Telephone
+47 22035200
Internet address
Roles of this organisation
8.1 ORG-0003
Official name
Oslo tingrett
Town
Oslo
Country
Norge
Roles of this organisation
8.1 ORG-0004
Official name
Departementenes sikkerhets- og serviceorganisasjon
Town
Oslo
Country
Norge
Roles of this organisation
Notice information
11.1 Notice information
Notice identifier/version
2021-364737 01
Form type
Competition
Notice type
Contract or concession notice – standard regime
Notice dispatch date
03.02.2021 12:00:00+02:00
Languages in which this notice is officially available
norsk (bokmål)
11.2 Publication information
Notice publication number
n.a.
Publication date
03.02.2021
Departementenes sikkerhets- og serviceorganisasjon
- Referanse
- 2021-364737
- Kunngjøringsdato
- 03.02.2021
- Estimert verdi
- 10 000 000 NOK
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Vaskemaskiner, rensemaskiner og tørkemaskiner
Vaskemaskiner, rensemaskiner og tørkemaskinerIndustrimaskiner
IndustrimaskinerMaskiner til framstilling av tekstiler, bekledningsartikler og lærvarer
Maskiner til framstilling av tekstiler, bekledningsartikler og lærvarerMaskiner til fremstilling av tekstiler
Maskiner til fremstilling av tekstiler
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter