Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterVikartjenester i helsesektoren i Oppdal kmmune
Resultat
Avlysning eller manglende kontraktsinngåelse
Kunngjort i EØS

Vikartjenester i helsesektoren i Oppdal kmmune

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Konkurranse
0

Oppdragsgiver har til hensikt å inngå rammeavtale for kjøp av vikartjenester (sykepleier, vernepleier, helsefagarbeider) med fire leverandører. Kjøp av vikartjenester er aktuelt ved ferieavvikling, vakanser og sykefravær. Tjenestekonsesjon for BPA inngår ikke i anskaffelsen.

Del 1: Buyer

1.1 Buyer

Official name

[Oppdal Kommune] ---

Legal type of the buyer

Body governed by public law, controlled by a regional authority

Activity of the contracting authority

General public services

Del 2: Procedure

2.1 Procedure

Title

Vikartjenester i helsesektoren i Oppdal kmmune

Description

Oppdragsgiver har til hensikt å inngå rammeavtale for kjøp av vikartjenester (sykepleier, vernepleier, helsefagarbeider) med fire leverandører. Kjøp av vikartjenester er aktuelt ved ferieavvikling, vakanser og sykefravær. Tjenestekonsesjon for BPA inngår ikke i anskaffelsen.

Procedure identifier

2021-364696

Internal identifier

21/3

2.1.1 Purpose

Nature of the contract

Services

Main classification

Formidling av personale, inkludert midlertidig personale

2.1.4 Generell informasjon

Additional information

Begrunnelse for avlysning Avlysning av konkurranse om rammeavtaler for anskaffelse av vikartjenester i helsesektoren i Oppdal kommunehelsevikarer Det vises til konkurranse kunngjort i DOFFIN/TED den 21.1.2121. Ved gjennomgang av anskaffelsesdokumentene i forbindelse med mottatte spørsmål fra leverandørene, er det avdekket at det er begått brudd på anskaffelsesregelverket som medfører at kommunen plikter å avlyse konkurransen. Konkurransen er gjennomført i strid med lov – og forskrift om offentlige anskaffelser (FOA) ved at det i konkurransegrunnlagets punkt 5.1 er tilkjennegitt tildelingskriterium som etter kommunens vurdering ikke oppfyller tilknytningskravet, jf. (FOA) § 8-1(3). Det vises til KOFA sak 2019/446, premiss 23 og 24 hitsettes: (23) Etter klagenemndas syn følger det av hensynet til effektiv bruk av samfunnets ressurser, jf. for så vidt lovens § 1, at også i konkurranser etter del II skal tildelingskriteriene være egnet til å identifisere det beste tilbudet. De må derfor legge opp til en vurdering av sterke og svake sider ved de konkurrerende tilbudene. Slik tildelingskriteriet «Tilbyders erfaring med tilsvarende arbeider» og det tilhørende dokumentasjonskravet var beskrevet i konkurransegrunnlaget, la det opp til en vurdering av antall tilsvarende prosjekter, uten en nærmere vurdering av hvilken relevant erfaring som var tilegnet, kompleksiteten på prosjektene eller kvaliteten på det utførte arbeidet. Etter det klagenemnda kan forstå, er det også slik tildelingskriteriet har vært benyttet i tilbudsevalueringen. Innklagede har vurdert listene over referanseprosjekter, men har for eksempel ikke innhentet oppdragsgivernes erfaring med leverandørene. Etter klagenemndas syn la tildelingskriteriet dermed ikke opp til å bedømme sterke og svake sider ved de tilbudte ytelsene. (24) Innklagede har etter dette brutt forskriften § 8-11 (3) ved å anvende et tildelingskriterium som ikke var egnet til å identifisere det beste tilbudet». Bruk av ulovlig tildelingskriterium er en feil som ikke kan rettes opp underveis i konkurransen og feilen kan følgelig ikke rettes uten gjennom avlysning. Det vises til Kofa-sak 2011/81 premiss 32: «(32) Et tildelingskriterium vil normalt ha stor betydning for tilbyderne, både ved spørsmålet om deltakelse i konkurransen og ved utformingen av tilbudet. Betydningen vil kunne variere med den vekt det aktuelle tildelingskriterium er gitt ved evalueringen. Som utgangspunkt bør det likevel legges til grunn at ethvert ulovlig tildelingskriterium kan ha virket inn på utfallet av konkurransen, og dette vil normalt utløse en plikt for oppdragsgiver til å avlyse konkurransen. På bakgrunn av at tildelingskriteriet i det foreliggende tilfellet skulle vektes med 30 %, er det klart at hovedregelen om avlysning kommer til anvendelse også i det foreliggende tilfellet. Høyesterett har i tillegg i sak HR-2019-1801-A avsnitt 88 uttalt at oppdragsgiver i en situasjon hvor det er uklart om det foreligger plikt til avlysning, har en rett til avlysning, altså saklig grunn, der det foreligger en reell rettslig usikkerhet, på et punkt som ikke er av bagatellmessig art, om det er gjort en feil som gir plikt til avlysning. Oppdal kommune har av ovennevnte årsaker besluttet å avlyse den pågående konkurransen. Konkurransen avlyses med hjemmel i FOA § 10-4. Begrunnelsesplikten, jf. FOA § 10-4 (2), anses med dette oppfylt. Ny konkurranse vil bli lyst ut så snart en har fått foretatt nødvendige endringer av konkurransegrunnlaget. Vi beklager det inntrufne og håper Deres firma har anledning til å delta i den kommende konkurransen. Visma kunngjøring: https://opic.com/id/afiedccbsj

Directive 2014/24/EU

Del 5: Lot

5.1 Lot LOT-0000

Title

Vikartjenester i helsesektoren i Oppdal kmmune

Description

Oppdragsgiver har til hensikt å inngå rammeavtale for kjøp av vikartjenester (sykepleier, vernepleier, helsefagarbeider) med fire leverandører. Kjøp av vikartjenester er aktuelt ved ferieavvikling, vakanser og sykefravær. Tjenestekonsesjon for BPA inngår ikke i anskaffelsen.

5.1.1 Purpose

Nature of the contract

Services

Main classification

Formidling av personale, inkludert midlertidig personale

Additional classification

Rekrutteringstjenester

Additional classification

Formidling av personale, inkludert midlertidig personale

Additional classification

Formidling av pleiepersonal

Additional classification

Formidling av medisinsk personal

5.1.2 Place of performance

Postal address

Oppdal

5.1.16 Further information, mediation and review

Review organisation

[ Sør-Trøndelag tingrett ] ---

Del 6: Results

6.1 Result Lot Identifier LOT-0000

No winner was chosen and the competition is closed.

The reason why a winner was not chosen

Other

Del 8: Organisations

8.1 ORG-0001

Official name

Oppdal Kommune

Registration number

964 983 003

Postal address

Inge Krokannsveg 2

Town

Oppdal

Postcode

7340

Country

Norge

Contact point

Richard Sandnes

Email

richard.sandnes@oppdal.kommune.no

Roles of this organisation

8.1 ORG-0002

Official name

Sør-Trøndelag tingrett

Town

Trondheim

Country

Norge

Roles of this organisation

Notice information

11.1 Notice information

Notice identifier/version

2021-364696 01

Form type

Result

Notice type

Contract or concession award notice – light regime

Notice dispatch date

04.02.2021 12:00:00+02:00

Languages in which this notice is officially available

norsk (bokmål)

11.2 Publication information

Notice publication number

2021/S 016-037762

Publication date

04.02.2021

Oppdal Kommune

Referanse
2021-364696
Kunngjøringsdato
04.02.2021
Estimert verdi
Ikke angitt
Type kunngjøring
Avlysning eller manglende kontraktsinngåelse
Hovedaktivitet
Alminnelig offentlig tjenesteyting

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Fant ingen dokumenter for denne kunngjøringen. Finn lenken til oppdragsgivers støtteverktøy i kunngjøringen.