Vikartjenester i helsesektoren i Oppdal kmmune
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Oppdragsgiver har til hensikt å inngå rammeavtale for kjøp av vikartjenester (sykepleier, vernepleier, helsefagarbeider) med fire leverandører. Kjøp av vikartjenester er aktuelt ved ferieavvikling, vakanser og sykefravær. Tjenestekonsesjon for BPA inngår ikke i anskaffelsen.
Del 1: Buyer
1.1 Buyer
Official name
[Oppdal Kommune] ---
Legal type of the buyer
Body governed by public law, controlled by a regional authority
Activity of the contracting authority
General public services
Del 2: Procedure
2.1 Procedure
Title
Vikartjenester i helsesektoren i Oppdal kmmune
Description
Oppdragsgiver har til hensikt å inngå rammeavtale for kjøp av vikartjenester (sykepleier, vernepleier, helsefagarbeider) med fire leverandører. Kjøp av vikartjenester er aktuelt ved ferieavvikling, vakanser og sykefravær. Tjenestekonsesjon for BPA inngår ikke i anskaffelsen.
Procedure identifier
2021-364696
Internal identifier
21/3
2.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Formidling av personale, inkludert midlertidig personale
2.1.4 Generell informasjon
Additional information
Begrunnelse for avlysning Avlysning av konkurranse om rammeavtaler for anskaffelse av vikartjenester i helsesektoren i Oppdal kommunehelsevikarer Det vises til konkurranse kunngjort i DOFFIN/TED den 21.1.2121. Ved gjennomgang av anskaffelsesdokumentene i forbindelse med mottatte spørsmål fra leverandørene, er det avdekket at det er begått brudd på anskaffelsesregelverket som medfører at kommunen plikter å avlyse konkurransen. Konkurransen er gjennomført i strid med lov – og forskrift om offentlige anskaffelser (FOA) ved at det i konkurransegrunnlagets punkt 5.1 er tilkjennegitt tildelingskriterium som etter kommunens vurdering ikke oppfyller tilknytningskravet, jf. (FOA) § 8-1(3). Det vises til KOFA sak 2019/446, premiss 23 og 24 hitsettes: (23) Etter klagenemndas syn følger det av hensynet til effektiv bruk av samfunnets ressurser, jf. for så vidt lovens § 1, at også i konkurranser etter del II skal tildelingskriteriene være egnet til å identifisere det beste tilbudet. De må derfor legge opp til en vurdering av sterke og svake sider ved de konkurrerende tilbudene. Slik tildelingskriteriet «Tilbyders erfaring med tilsvarende arbeider» og det tilhørende dokumentasjonskravet var beskrevet i konkurransegrunnlaget, la det opp til en vurdering av antall tilsvarende prosjekter, uten en nærmere vurdering av hvilken relevant erfaring som var tilegnet, kompleksiteten på prosjektene eller kvaliteten på det utførte arbeidet. Etter det klagenemnda kan forstå, er det også slik tildelingskriteriet har vært benyttet i tilbudsevalueringen. Innklagede har vurdert listene over referanseprosjekter, men har for eksempel ikke innhentet oppdragsgivernes erfaring med leverandørene. Etter klagenemndas syn la tildelingskriteriet dermed ikke opp til å bedømme sterke og svake sider ved de tilbudte ytelsene. (24) Innklagede har etter dette brutt forskriften § 8-11 (3) ved å anvende et tildelingskriterium som ikke var egnet til å identifisere det beste tilbudet». Bruk av ulovlig tildelingskriterium er en feil som ikke kan rettes opp underveis i konkurransen og feilen kan følgelig ikke rettes uten gjennom avlysning. Det vises til Kofa-sak 2011/81 premiss 32: «(32) Et tildelingskriterium vil normalt ha stor betydning for tilbyderne, både ved spørsmålet om deltakelse i konkurransen og ved utformingen av tilbudet. Betydningen vil kunne variere med den vekt det aktuelle tildelingskriterium er gitt ved evalueringen. Som utgangspunkt bør det likevel legges til grunn at ethvert ulovlig tildelingskriterium kan ha virket inn på utfallet av konkurransen, og dette vil normalt utløse en plikt for oppdragsgiver til å avlyse konkurransen. På bakgrunn av at tildelingskriteriet i det foreliggende tilfellet skulle vektes med 30 %, er det klart at hovedregelen om avlysning kommer til anvendelse også i det foreliggende tilfellet. Høyesterett har i tillegg i sak HR-2019-1801-A avsnitt 88 uttalt at oppdragsgiver i en situasjon hvor det er uklart om det foreligger plikt til avlysning, har en rett til avlysning, altså saklig grunn, der det foreligger en reell rettslig usikkerhet, på et punkt som ikke er av bagatellmessig art, om det er gjort en feil som gir plikt til avlysning. Oppdal kommune har av ovennevnte årsaker besluttet å avlyse den pågående konkurransen. Konkurransen avlyses med hjemmel i FOA § 10-4. Begrunnelsesplikten, jf. FOA § 10-4 (2), anses med dette oppfylt. Ny konkurranse vil bli lyst ut så snart en har fått foretatt nødvendige endringer av konkurransegrunnlaget. Vi beklager det inntrufne og håper Deres firma har anledning til å delta i den kommende konkurransen. Visma kunngjøring: https://opic.com/id/afiedccbsj
Directive 2014/24/EU
Del 5: Lot
5.1 Lot LOT-0000
Title
Vikartjenester i helsesektoren i Oppdal kmmune
Description
Oppdragsgiver har til hensikt å inngå rammeavtale for kjøp av vikartjenester (sykepleier, vernepleier, helsefagarbeider) med fire leverandører. Kjøp av vikartjenester er aktuelt ved ferieavvikling, vakanser og sykefravær. Tjenestekonsesjon for BPA inngår ikke i anskaffelsen.
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Formidling av personale, inkludert midlertidig personale
Additional classification
Rekrutteringstjenester
Additional classification
Formidling av personale, inkludert midlertidig personale
Additional classification
Formidling av pleiepersonal
Additional classification
Formidling av medisinsk personal
5.1.2 Place of performance
Postal address
Oppdal
5.1.16 Further information, mediation and review
Review organisation
[ Sør-Trøndelag tingrett ] ---
Del 6: Results
6.1 Result Lot Identifier LOT-0000
No winner was chosen and the competition is closed.
The reason why a winner was not chosen
Other
Del 8: Organisations
8.1 ORG-0001
Official name
Oppdal Kommune
Registration number
964 983 003
Postal address
Inge Krokannsveg 2
Town
Oppdal
Postcode
7340
Country
Norge
Contact point
Richard Sandnes
richard.sandnes@oppdal.kommune.no
Internet address
Roles of this organisation
8.1 ORG-0002
Official name
Sør-Trøndelag tingrett
Town
Trondheim
Country
Norge
Roles of this organisation
Notice information
11.1 Notice information
Notice identifier/version
2021-364696 01
Form type
Result
Notice type
Contract or concession award notice – light regime
Notice dispatch date
04.02.2021 12:00:00+02:00
Languages in which this notice is officially available
norsk (bokmål)
11.2 Publication information
Notice publication number
2021/S 016-037762
Publication date
04.02.2021
Oppdal Kommune
- Referanse
- 2021-364696
- Kunngjøringsdato
- 04.02.2021
- Estimert verdi
- Ikke angitt
- Type kunngjøring
- Avlysning eller manglende kontraktsinngåelse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Fant ingen dokumenter for denne kunngjøringen. Finn lenken til oppdragsgivers støtteverktøy i kunngjøringen.