52-BYM-2021 Rammeavtaler for kjøp av utendørsarmaturer
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Formålet med anskaffelsen er å sikre tilgang til armaturer til bruk for utendørsbelysning for områdene Bymiljøetaten har forvaltningsansvaret for. Rammeavtalene gjelder for alle byens områder som forvaltes av Bymiljøetaten ved etablering av nye anlegg, oppgradering av eksisterende anlegg og utskifting pga. feil (drift). Dette inkluderer blant annet gater, torg og møteplasser, parker, grøntområder, idrettsanlegg og marka. Anskaffelsen skal sikre standardisering av utendørsarmaturer slik at utendørsbelysningen får et enhetlig preg og har de riktige egenskapene som trengs for å belyse ulike arealer. Standardiseringen skal forenkle prosesser tilknyttet prosjektering, godkjenning, innkjøp, installasjon samt forvaltning og drift av belysningsanlegg. Anskaffelsen er oppdelt i fem delkontrakter: • Delkontrakt I Standardarmaturer • Delkontrakt II Spesialarmaturer • Delkontrakt III Vinterbelysning • Delkontrakt IV Powerline-node • Delkontrakt V Trådløst styresystem
Del 1: Buyer
1.1 Buyer
Official name
[Oslo kommune v/ Bymiljøetaten] ---
Legal type of the buyer
Regional authority
Activity of the contracting authority
General public services
Del 2: Procedure
2.1 Procedure
Title
52-BYM-2021 Rammeavtaler for kjøp av utendørsarmaturer
Description
Formålet med anskaffelsen er å sikre tilgang til armaturer til bruk for utendørsbelysning for områdene Bymiljøetaten har forvaltningsansvaret for. Rammeavtalene gjelder for alle byens områder som forvaltes av Bymiljøetaten ved etablering av nye anlegg, oppgradering av eksisterende anlegg og utskifting pga. feil (drift). Dette inkluderer blant annet gater, torg og møteplasser, parker, grøntområder, idrettsanlegg og marka. Anskaffelsen skal sikre standardisering av utendørsarmaturer slik at utendørsbelysningen får et enhetlig preg og har de riktige egenskapene som trengs for å belyse ulike arealer. Standardiseringen skal forenkle prosesser tilknyttet prosjektering, godkjenning, innkjøp, installasjon samt forvaltning og drift av belysningsanlegg. Anskaffelsen er oppdelt i fem delkontrakter: • Delkontrakt I Standardarmaturer • Delkontrakt II Spesialarmaturer • Delkontrakt III Vinterbelysning • Delkontrakt IV Powerline-node • Delkontrakt V Trådløst styresystem
Procedure identifier
2021-357507
Internal identifier
sak 21/10193
Type of procedure
Open
2.1.1 Purpose
Nature of the contract
Supplies
Main classification
Utendørsbelysning
2.1.3 Value
Estimated value excluding VAT
171 000 000 NOK
2.1.4 Generell informasjon
Additional information
Det vil bli inngått rammeavtale med en leverandør for hver enkelt delkontrakt. Leverandørene kan velge om de vil gi tilbud på en eller flere delkontrakter. De fem delkontraktene vil evalueres og tildeles uavhengig av hverandre. Det vil bli avholdt tilbudskonferanse 09.12.2021 kl. 13.00 på Teams. Påmelding til tilbudskonferansen gjøres gjennom meldingstjenesten i KGV innen kl. 14.00 dagen før. Lenke til konferansen vil bli sendt ut i forkant av konferansen. Formålet med tilbudskonferansen er å foreta en gjennomgang av konkurransegrunnlaget og avklare eventuelle uklarheter i konkurransen. Leverandørene anmodes om å sende inn eventuelle spørsmål i KGV på forhånd slik at oppdragsgiver får anledning til å forberede sine svar. Spørsmål vil bli anonymisert. Referat fra tilbudskonferansen gjøres tilgjengelig uten ugrunnet opphold i KGV.
Directive 2014/24/EU
2.1.5 Terms of procurement
Terms of submission
Maximum number of lots for which one tenderer can submit tenders
5
Del 5: Lot
5.1 Lot LOT-0001
Title
Delkontrakt I:Standardarmatur- 52-BYM-2021
Description
Formålet med anskaffelsen er å sikre tilgang til armaturer til bruk for utendørsbelysning for områdene Bymiljøetaten har forvaltningsansvaret for. Rammeavtalene gjelder for alle byens områder som forvaltes av Bymiljøetaten ved etablering av nye anlegg, oppgradering av eksisterende anlegg og utskifting pga. feil (drift). Dette inkluderer blant annet gater, torg og møteplasser, parker, grøntområder, idrettsanlegg og marka. Delkontrakt I Standardarmaturer
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Supplies
Main classification
Utendørsbelysning
Additional classification
Belysningsutstyr og elektriske lamper
Additional classification
Lamper og lysarmaturer
Additional classification
Deler av lamper og belysningsutstyr
Additional classification
Deler av lamper og lysarmaturer
Additional classification
Utstyr til gatebelysning
Additional classification
Veibelysning
Options
The buyer reserves the right for additional purchases from the contractor, as described here
Det er valgfritt for leverandøren å tilby disse opsjonene. Opsjonene er ikke-eksklusive for kunden, det vil si at kunden ikke er forpliktet til å kjøpe disse produktene over denne avtalen. Det bes om at tilbyder legger ved en prisliste for utskiftbare moduler per standard armatur (i dette inngår det 3 priser per armatur som inkluderer armaturdriver, LED-brett og optikk). Det bemerkes at disse produktene ikke vil inngå i prisevalueringen. Det bes om at tilbyder legger ved en liste utover de etterspurte produktene over ulike relevante produkter det anses som en fordel å ha tilgang til. Det bemerkes at disse produktene ikke vil inngå i prisevalueringen.
5.1.2 Place of performance
Country subentity
Oslo (NO081)
5.1.3 Estimated duration
Duration
24 MONTH
5.1.4 Renewal
Maximum renewals
0
Description
Oppdragsgiver har opsjon på å forlenge kontrakten med inntil 1 + 1 år på uendrede vilkår.
5.1.5 Value
Estimated value excluding VAT
135 000 000 NOK
5.1.6 Generell informasjon
Reserved participation
None
The names and professional qualifications of the staff assigned to perform the contract must be given
{code|name|requirement-stage.}
Procurement Project not financed with EU Funds.
5.1.9 Selection criteria
Criterion
Type
Suitability to pursue the professional activity
Description
Gjelder for alle delkontraktene: Krav: Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjonskrav: • Norske selskaper: Firmaattest • Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Gjelder for alle delkontraktene: Foretakets siste årsregnskap inklusive noter, styrets årsberetning og revisjonsberetning, samt nyere opplysninger som har relevans for foretakets regnskapstall. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til selv å innhente en egen kredittvurdering fra godkjent kredittvurderingsinstitusjon og legge denne til grunn i vurderingen.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Gjelder for alle delkontraktene. Leverandøren skal ha økonomisk og finansiell kapasitet til å gjennomføre oppdraget.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
Gjelder alle delkontraktene. Dokumentasjonskravene tilhører kravene som fremkommer under minimumskrav. Dokumentasjonskrav 1: En beskrivelse av leverandørens miljøledelsestiltak. Dersom leverandøren har attester fra uavhengige organer som dokumenterer miljøledelsessystemet, kan disse fremlegges som dokumentasjon. Det vises i denne forbindelse til EU-ordningen for Miljøstyring og miljørevisjon (EMAS), andre anerkjente miljøledelsessystemer i forordning (EF) nr. 1221/2009. artikkel 45 som Miljøfyrtårn eller tilsvarende, og andre miljøledelsesstandarder basert på relevante europeiske eller internasjonale standarder fra akkrediterte organer som ISO 14001 eller tilsvarende. Dokumentasjonskrav 2: En beskrivelse av systemet for styring av leverandørkjeden, som leverandøren vil bruke til å utføre kontrakten. Dette omfatter kvalitetssikringstiltak som muliggjør systematisk oppfølgning av arbeidet med å ivareta grunnleggende menneskerettigheter, ILOs kjernekonvensjoner og folkerettens regler som er knyttet til leveransen i denne kontrakt, herunder relevante FN-vedtak som Norge er forpliktet av nedover i leverandørkjeden/ produksjonsprosessen. En beskrivelse av sporbarhetssystemene som leverandøren vil bruke til å utføre kontrakten. Beskrivelsen skal angi metoder og/eller systemer som muliggjør sporing av produksjonssteder og opprinnelsesland som er involvert i leverandørkjeden for varene i denne kontrakt. Dokumentasjonskrav 3:Leverandøren skal levere en oversikt over de viktigste tilsvarende vareleveransene leverandøren har utført i løpet av de siste fem årene, sammen med opplysninger om arbeidenes art, omfang og verdi samt tid og sted for arbeidsutførelsen.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
Minimumskrav som gjelder alle delkontraktene: Krav 1: Det kreves at leverandøren har iverksatt miljøledelsestiltak som sikrer at leverandøren er egnet til å oppfylle kontraktens miljøbestemmelser. Med dette menes at leverandøren har metoder for å arbeide aktivt og systematisk med å redusere negativ miljøpåvirkning fra virksomhet knyttet til utførelsen av denne kontrakten. Krav 2: Det kreves at leverandøren har iverksatt kvalitetssikringstiltak som sikrer at leverandøren er egnet til å oppfylle kontraktsforpliktelsene for sosiale krav. Med dette menes at leverandøren har metoder for styring av leverandørkjeden og sporbarhetssystemer som muliggjør oppfølgning av etterlevelse av • Grunnleggende menneskerettigheter, blant annet: o Ingen må utsettes for tortur eller grusom, umenneskelig eller nedverdigende behandling eller straff (FNs Verdenserklæring for menneskerettigheter art. 5) o Enhver som arbeider har rett til en rettferdig og god betaling som sikrer hans familie og ham selv en menneskeverdig tilværelse, og som om nødvendig blir utfylt ved annen sosial beskyttelse (FNs Verdenserklæring for menneskerettigheter art. 23.3) o Enhver har rett til hvile og fritid, herunder rimelig begrensning av arbeidstiden og regelmessige ferier med lønn. (FNs Verdenserklæring for menneskerettigheter art. 24) • ILOs kjernekonvensjoner: o ILO konvensjon nr. 138 og 182 (forbud mot barnearbeid), nr. 29 og 105 (forbud mot tvangsarbeid/ slavearbeid), nr. 100 og 111 (forbud mot diskriminering) og nr. 87 og 98 (organisasjonsfrihet og retten til kollektive forhandlinger). • Folkerettens regler som er knyttet til leveransen i denne kontrakt, herunder relevante FN-vedtak som Norge er forpliktet av. Krav 3 er spesifisert for hver delkontrakt: Krav 3 Delkontrakt I: Leverandøren skal ha erfaring fra minst tre tilsvarende leveranser de siste 5 årene. Med tilsvarende leveranser menes leveranse av standardarmaturer til utendørs belysning i et nordisk klima med leveranse av mer enn 200 standardarmaturer per prosjekt. For minst en av de tre leveransene må minst 50 av de 200 leverte armaturene ha blitt levert med Zhaga tilkobling. Krav 3 Delkontrakt II: Leverandøren skal ha erfaring fra minst tre tilsvarende leveranser de siste 5 årene. Med tilsvarende leveranser menes leveranse av spesialarmaturer til utendørs belysning i nordisk klima med leveranse av mer enn 30 spesialarmaturer per prosjekt. Krav 3 delkontrakt III: Leverandøren skal ha erfaring fra minst tre tilsvarende leveranser de siste 5 årene. Med tilsvarende leveranser menes leveranse av vinterbelysning til utendørs bruk i nordisk klima med erfaring på minimum 30 enheter per bestilling. Krav 3 delkontrakt IV: Leverandøren skal ha erfaring fra minst en tilsvarende leveranse de siste fem årene. Med tilsvarende leveranse menes leveranse av Powerline-node til utendørs belysning i et nordisk klima med leveranse av mer enn 30 noder pr bestilling. Krav 3 delkontrakt V: Leverandøren skal ha erfaring fra minst en tilsvarende leveranse de siste fem årene. Med tilsvarende leveranse menes leveranse av styringsnoder inklusive segmentkontroller til utendørs belysning i nordisk klima med mer enn 30 styringsnoder og en 1 segmentkontroller per bestilling.
Use of this criterion
Used
Information about the second stage of a two-stage procedure
Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure
0
5.1.11 Procurement documents
Address of the procurement documents
[ http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=315162&B=OSLO ] ---
5.1.12 Terms of procurement
Terms of submission
Electronic submission
Tillatt
Address for submission
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted
norsk
Electronic catalogue
{code|name|permission.}
Variants
Ikke tillatt
Deadline for receipt of tenders
12.01.2022 12:00:00+02:00
Deadline until which the tender must remain valid
3 MONTH
Information about public opening
Date/time
12.01.2022 12:00:00+02:00
Terms of contract
Conditions relating to the performance of the contract
Avtaleforholdet vil bli regulert av vedlagte kontrakt med tilhørende standard kontraktsvilkår for Oslo kommunes kjøp av varer. Oppdragsgiver ønsker å gjøre leverandøren særlig oppmerksom på punkt 14 Sosiale kontraktsvilkår. Kravene fremkommer i punktene 14.1 og 14. 2 i kontraktsformularet og gjelder for alle delkontraktene. Vi viser også til vedlegget "Tips til leverandører - Etterlevelse av sosiale krav 05.11.21."
Electronic invoicing
Ikke tillatt
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
Framework agreement, without reopening of competition
Maximum number of participants
1
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Review organisation
[ Oslo Tingrett ] ---
Organisation providing additional information about the procurement procedure
[ Oslo kommune v/ Bymiljøetaten ] ---
Organisation receiving requests to participate
[ Oslo kommune v/ Bymiljøetaten ] ---
5.1 Lot LOT-0002
Title
Delkontrakt II: Spesialarmaturer - 52-BYM-2021
Description
Formålet med anskaffelsen er å sikre tilgang til armaturer til bruk for utendørsbelysning for områdene Bymiljøetaten har forvaltningsansvaret for. Rammeavtalene gjelder for alle byens områder som forvaltes av Bymiljøetaten ved etablering av nye anlegg, oppgradering av eksisterende anlegg og utskifting pga. feil (drift). Dette inkluderer blant annet gater, torg og møteplasser, parker, grøntområder, idrettsanlegg og marka. Delkontrakt II Spesialarmaturer.
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Supplies
Main classification
Utendørsbelysning
Additional classification
Belysningsutstyr og elektriske lamper
Additional classification
Deler av lamper og belysningsutstyr
Additional classification
Utstyr til gatebelysning
Additional classification
Veibelysning
Additional classification
Lamper og lysarmaturer
Additional classification
Deler av lamper og lysarmaturer
Options
The buyer reserves the right for additional purchases from the contractor, as described here
Det er valgfritt for leverandøren å tilby disse opsjonene. Opsjonene er ikke-eksklusive for kunden, det vil si at kunden ikke er forpliktet til å kjøpe disse produktene over denne avtalen. Det bes om at tilbyder legger ved en prisliste for utskiftbare moduler per toppmonterte armaturer for gate, park og torg (i dette inngår det 3 priser per armatur som inkluderer armaturdriver, LED-brett og optikk) Det bemerkes at disse produktene ikke vil inngå i prisevalueringen. Det bes om at tilbyder legger ved en liste utover de etterspurte produktene over ulike relevante produkter det anses som en fordel å ha tilgang til. Det bemerkes at disse produktene ikke vil inngå i prisevalueringen.
5.1.2 Place of performance
Country subentity
Oslo (NO081)
5.1.3 Estimated duration
Duration
24 MONTH
5.1.4 Renewal
Maximum renewals
0
Description
Oppdragsgiver har opsjon på å forlenge kontrakten med inntil 1 + 1 år på uendrede vilkår.
5.1.5 Value
Estimated value excluding VAT
10 000 000 NOK
5.1.6 Generell informasjon
Reserved participation
None
The names and professional qualifications of the staff assigned to perform the contract must be given
{code|name|requirement-stage.}
Procurement Project not financed with EU Funds.
5.1.9 Selection criteria
Criterion
Type
Suitability to pursue the professional activity
Description
Gjelder for alle delkontraktene: Krav: Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjonskrav: • Norske selskaper: Firmaattest • Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Gjelder for alle delkontraktene: Foretakets siste årsregnskap inklusive noter, styrets årsberetning og revisjonsberetning, samt nyere opplysninger som har relevans for foretakets regnskapstall. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til selv å innhente en egen kredittvurdering fra godkjent kredittvurderingsinstitusjon og legge denne til grunn i vurderingen.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Gjelder for alle delkontraktene. Leverandøren skal ha økonomisk og finansiell kapasitet til å gjennomføre oppdraget.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
Gjelder alle delkontraktene. Dokumentasjonskravene tilhører kravene som fremkommer under minimumskrav. Dokumentasjonskrav 1: En beskrivelse av leverandørens miljøledelsestiltak. Dersom leverandøren har attester fra uavhengige organer som dokumenterer miljøledelsessystemet, kan disse fremlegges som dokumentasjon. Det vises i denne forbindelse til EU-ordningen for Miljøstyring og miljørevisjon (EMAS), andre anerkjente miljøledelsessystemer i forordning (EF) nr. 1221/2009. artikkel 45 som Miljøfyrtårn eller tilsvarende, og andre miljøledelsesstandarder basert på relevante europeiske eller internasjonale standarder fra akkrediterte organer som ISO 14001 eller tilsvarende. Dokumentasjonskrav 2: En beskrivelse av systemet for styring av leverandørkjeden, som leverandøren vil bruke til å utføre kontrakten. Dette omfatter kvalitetssikringstiltak som muliggjør systematisk oppfølgning av arbeidet med å ivareta grunnleggende menneskerettigheter, ILOs kjernekonvensjoner og folkerettens regler som er knyttet til leveransen i denne kontrakt, herunder relevante FN-vedtak som Norge er forpliktet av nedover i leverandørkjeden/ produksjonsprosessen. En beskrivelse av sporbarhetssystemene som leverandøren vil bruke til å utføre kontrakten. Beskrivelsen skal angi metoder og/eller systemer som muliggjør sporing av produksjonssteder og opprinnelsesland som er involvert i leverandørkjeden for varene i denne kontrakt. Dokumentasjonskrav 3:Leverandøren skal levere en oversikt over de viktigste tilsvarende vareleveransene leverandøren har utført i løpet av de siste fem årene, sammen med opplysninger om arbeidenes art, omfang og verdi samt tid og sted for arbeidsutførelsen.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
Minimumskrav som gjelder alle delkontraktene: Krav 1: Det kreves at leverandøren har iverksatt miljøledelsestiltak som sikrer at leverandøren er egnet til å oppfylle kontraktens miljøbestemmelser. Med dette menes at leverandøren har metoder for å arbeide aktivt og systematisk med å redusere negativ miljøpåvirkning fra virksomhet knyttet til utførelsen av denne kontrakten. Krav 2: Det kreves at leverandøren har iverksatt kvalitetssikringstiltak som sikrer at leverandøren er egnet til å oppfylle kontraktsforpliktelsene for sosiale krav. Med dette menes at leverandøren har metoder for styring av leverandørkjeden og sporbarhetssystemer som muliggjør oppfølgning av etterlevelse av • Grunnleggende menneskerettigheter, blant annet: o Ingen må utsettes for tortur eller grusom, umenneskelig eller nedverdigende behandling eller straff (FNs Verdenserklæring for menneskerettigheter art. 5) o Enhver som arbeider har rett til en rettferdig og god betaling som sikrer hans familie og ham selv en menneskeverdig tilværelse, og som om nødvendig blir utfylt ved annen sosial beskyttelse (FNs Verdenserklæring for menneskerettigheter art. 23.3) o Enhver har rett til hvile og fritid, herunder rimelig begrensning av arbeidstiden og regelmessige ferier med lønn. (FNs Verdenserklæring for menneskerettigheter art. 24) • ILOs kjernekonvensjoner: o ILO konvensjon nr. 138 og 182 (forbud mot barnearbeid), nr. 29 og 105 (forbud mot tvangsarbeid/ slavearbeid), nr. 100 og 111 (forbud mot diskriminering) og nr. 87 og 98 (organisasjonsfrihet og retten til kollektive forhandlinger). • Folkerettens regler som er knyttet til leveransen i denne kontrakt, herunder relevante FN-vedtak som Norge er forpliktet av. Krav 3 er spesifisert for hver delkontrakt: Krav 3 Delkontrakt I: Leverandøren skal ha erfaring fra minst tre tilsvarende leveranser de siste 5 årene. Med tilsvarende leveranser menes leveranse av standardarmaturer til utendørs belysning i et nordisk klima med leveranse av mer enn 200 standardarmaturer per prosjekt. For minst en av de tre leveransene må minst 50 av de 200 leverte armaturene ha blitt levert med Zhaga tilkobling. Krav 3 Delkontrakt II: Leverandøren skal ha erfaring fra minst tre tilsvarende leveranser de siste 5 årene. Med tilsvarende leveranser menes leveranse av spesialarmaturer til utendørs belysning i nordisk klima med leveranse av mer enn 30 spesialarmaturer per prosjekt. Krav 3 delkontrakt III: Leverandøren skal ha erfaring fra minst tre tilsvarende leveranser de siste 5 årene. Med tilsvarende leveranser menes leveranse av vinterbelysning til utendørs bruk i nordisk klima med erfaring på minimum 30 enheter per bestilling. Krav 3 delkontrakt IV: Leverandøren skal ha erfaring fra minst en tilsvarende leveranse de siste fem årene. Med tilsvarende leveranse menes leveranse av Powerline-node til utendørs belysning i et nordisk klima med leveranse av mer enn 30 noder pr bestilling. Krav 3 delkontrakt V: Leverandøren skal ha erfaring fra minst en tilsvarende leveranse de siste fem årene. Med tilsvarende leveranse menes leveranse av styringsnoder inklusive segmentkontroller til utendørs belysning i nordisk klima med mer enn 30 styringsnoder og en 1 segmentkontroller per bestilling.
Use of this criterion
Used
Information about the second stage of a two-stage procedure
Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure
0
5.1.11 Procurement documents
Address of the procurement documents
[ http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=315162&B=OSLO ] ---
5.1.12 Terms of procurement
Terms of submission
Electronic submission
Tillatt
Address for submission
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted
norsk
Electronic catalogue
{code|name|permission.}
Variants
Ikke tillatt
Deadline for receipt of tenders
12.01.2022 12:00:00+02:00
Deadline until which the tender must remain valid
3 MONTH
Information about public opening
Date/time
12.01.2022 12:00:00+02:00
Terms of contract
Conditions relating to the performance of the contract
Avtaleforholdet vil bli regulert av vedlagte kontrakt med tilhørende standard kontraktsvilkår for Oslo kommunes kjøp av varer. Oppdragsgiver ønsker å gjøre leverandøren særlig oppmerksom på punkt 14 Sosiale kontraktsvilkår. Kravene fremkommer i punktene 14.1 og 14. 2 i kontraktsformularet og gjelder for alle delkontraktene. Vi viser også til vedlegget "Tips til leverandører - Etterlevelse av sosiale krav 05.11.21."
Electronic invoicing
Ikke tillatt
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
Framework agreement, without reopening of competition
Maximum number of participants
1
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Review organisation
[ Oslo Tingrett ] ---
Organisation providing additional information about the procurement procedure
[ Oslo kommune v/ Bymiljøetaten ] ---
Organisation receiving requests to participate
[ Oslo kommune v/ Bymiljøetaten ] ---
5.1 Lot LOT-0003
Title
Delkontrakt III: Vinterbelysning - 52-BYM-2021
Description
Formålet med anskaffelsen er å sikre tilgang til armaturer til bruk for utendørsbelysning for områdene Bymiljøetaten har forvaltningsansvaret for. Rammeavtalene gjelder for alle byens områder som forvaltes av Bymiljøetaten ved etablering av nye anlegg, oppgradering av eksisterende anlegg og utskifting pga. feil (drift). Dette inkluderer blant annet gater, torg og møteplasser, parker, grøntområder, idrettsanlegg og marka. Delkontrakt III Vinterbelysning.
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Supplies
Main classification
Utendørsbelysning
Additional classification
Belysningsutstyr og elektriske lamper
Additional classification
Juletrebelysning
Additional classification
Deler av lamper og belysningsutstyr
Additional classification
Utstyr til gatebelysning
Additional classification
Lamper og lysarmaturer
Additional classification
Deler av lamper og lysarmaturer
5.1.2 Place of performance
Country subentity
Oslo (NO081)
5.1.3 Estimated duration
Duration
24 MONTH
5.1.4 Renewal
Maximum renewals
0
Description
Oppdragsgiver har opsjon på å forlenge kontrakten med inntil 1 + 1 år på uendrede vilkår.
5.1.5 Value
Estimated value excluding VAT
4 000 000 NOK
5.1.6 Generell informasjon
Reserved participation
None
The names and professional qualifications of the staff assigned to perform the contract must be given
{code|name|requirement-stage.}
Procurement Project not financed with EU Funds.
5.1.9 Selection criteria
Criterion
Type
Suitability to pursue the professional activity
Description
Gjelder for alle delkontraktene: Krav: Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjonskrav: • Norske selskaper: Firmaattest • Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Gjelder for alle delkontraktene: Foretakets siste årsregnskap inklusive noter, styrets årsberetning og revisjonsberetning, samt nyere opplysninger som har relevans for foretakets regnskapstall. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til selv å innhente en egen kredittvurdering fra godkjent kredittvurderingsinstitusjon og legge denne til grunn i vurderingen.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Gjelder for alle delkontraktene. Leverandøren skal ha økonomisk og finansiell kapasitet til å gjennomføre oppdraget.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
Gjelder alle delkontraktene. Dokumentasjonskravene tilhører kravene som fremkommer under minimumskrav. Dokumentasjonskrav 1: En beskrivelse av leverandørens miljøledelsestiltak. Dersom leverandøren har attester fra uavhengige organer som dokumenterer miljøledelsessystemet, kan disse fremlegges som dokumentasjon. Det vises i denne forbindelse til EU-ordningen for Miljøstyring og miljørevisjon (EMAS), andre anerkjente miljøledelsessystemer i forordning (EF) nr. 1221/2009. artikkel 45 som Miljøfyrtårn eller tilsvarende, og andre miljøledelsesstandarder basert på relevante europeiske eller internasjonale standarder fra akkrediterte organer som ISO 14001 eller tilsvarende. Dokumentasjonskrav 2: En beskrivelse av systemet for styring av leverandørkjeden, som leverandøren vil bruke til å utføre kontrakten. Dette omfatter kvalitetssikringstiltak som muliggjør systematisk oppfølgning av arbeidet med å ivareta grunnleggende menneskerettigheter, ILOs kjernekonvensjoner og folkerettens regler som er knyttet til leveransen i denne kontrakt, herunder relevante FN-vedtak som Norge er forpliktet av nedover i leverandørkjeden/ produksjonsprosessen. En beskrivelse av sporbarhetssystemene som leverandøren vil bruke til å utføre kontrakten. Beskrivelsen skal angi metoder og/eller systemer som muliggjør sporing av produksjonssteder og opprinnelsesland som er involvert i leverandørkjeden for varene i denne kontrakt. Dokumentasjonskrav 3:Leverandøren skal levere en oversikt over de viktigste tilsvarende vareleveransene leverandøren har utført i løpet av de siste fem årene, sammen med opplysninger om arbeidenes art, omfang og verdi samt tid og sted for arbeidsutførelsen.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
Minimumskrav som gjelder alle delkontraktene: Krav 1: Det kreves at leverandøren har iverksatt miljøledelsestiltak som sikrer at leverandøren er egnet til å oppfylle kontraktens miljøbestemmelser. Med dette menes at leverandøren har metoder for å arbeide aktivt og systematisk med å redusere negativ miljøpåvirkning fra virksomhet knyttet til utførelsen av denne kontrakten. Krav 2: Det kreves at leverandøren har iverksatt kvalitetssikringstiltak som sikrer at leverandøren er egnet til å oppfylle kontraktsforpliktelsene for sosiale krav. Med dette menes at leverandøren har metoder for styring av leverandørkjeden og sporbarhetssystemer som muliggjør oppfølgning av etterlevelse av • Grunnleggende menneskerettigheter, blant annet: o Ingen må utsettes for tortur eller grusom, umenneskelig eller nedverdigende behandling eller straff (FNs Verdenserklæring for menneskerettigheter art. 5) o Enhver som arbeider har rett til en rettferdig og god betaling som sikrer hans familie og ham selv en menneskeverdig tilværelse, og som om nødvendig blir utfylt ved annen sosial beskyttelse (FNs Verdenserklæring for menneskerettigheter art. 23.3) o Enhver har rett til hvile og fritid, herunder rimelig begrensning av arbeidstiden og regelmessige ferier med lønn. (FNs Verdenserklæring for menneskerettigheter art. 24) • ILOs kjernekonvensjoner: o ILO konvensjon nr. 138 og 182 (forbud mot barnearbeid), nr. 29 og 105 (forbud mot tvangsarbeid/ slavearbeid), nr. 100 og 111 (forbud mot diskriminering) og nr. 87 og 98 (organisasjonsfrihet og retten til kollektive forhandlinger). • Folkerettens regler som er knyttet til leveransen i denne kontrakt, herunder relevante FN-vedtak som Norge er forpliktet av. Krav 3 er spesifisert for hver delkontrakt: Krav 3 Delkontrakt I: Leverandøren skal ha erfaring fra minst tre tilsvarende leveranser de siste 5 årene. Med tilsvarende leveranser menes leveranse av standardarmaturer til utendørs belysning i et nordisk klima med leveranse av mer enn 200 standardarmaturer per prosjekt. For minst en av de tre leveransene må minst 50 av de 200 leverte armaturene ha blitt levert med Zhaga tilkobling. Krav 3 Delkontrakt II: Leverandøren skal ha erfaring fra minst tre tilsvarende leveranser de siste 5 årene. Med tilsvarende leveranser menes leveranse av spesialarmaturer til utendørs belysning i nordisk klima med leveranse av mer enn 30 spesialarmaturer per prosjekt. Krav 3 delkontrakt III: Leverandøren skal ha erfaring fra minst tre tilsvarende leveranser de siste 5 årene. Med tilsvarende leveranser menes leveranse av vinterbelysning til utendørs bruk i nordisk klima med erfaring på minimum 30 enheter per bestilling. Krav 3 delkontrakt IV: Leverandøren skal ha erfaring fra minst en tilsvarende leveranse de siste fem årene. Med tilsvarende leveranse menes leveranse av Powerline-node til utendørs belysning i et nordisk klima med leveranse av mer enn 30 noder pr bestilling. Krav 3 delkontrakt V: Leverandøren skal ha erfaring fra minst en tilsvarende leveranse de siste fem årene. Med tilsvarende leveranse menes leveranse av styringsnoder inklusive segmentkontroller til utendørs belysning i nordisk klima med mer enn 30 styringsnoder og en 1 segmentkontroller per bestilling.
Use of this criterion
Used
Information about the second stage of a two-stage procedure
Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure
0
5.1.11 Procurement documents
Address of the procurement documents
[ http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=315162&B=OSLO ] ---
5.1.12 Terms of procurement
Terms of submission
Electronic submission
Tillatt
Address for submission
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted
norsk
Electronic catalogue
{code|name|permission.}
Variants
Ikke tillatt
Deadline for receipt of tenders
12.01.2022 12:00:00+02:00
Deadline until which the tender must remain valid
3 MONTH
Information about public opening
Date/time
12.01.2022 12:00:00+02:00
Terms of contract
Conditions relating to the performance of the contract
Avtaleforholdet vil bli regulert av vedlagte kontrakt med tilhørende standard kontraktsvilkår for Oslo kommunes kjøp av varer. Oppdragsgiver ønsker å gjøre leverandøren særlig oppmerksom på punkt 14 Sosiale kontraktsvilkår. Kravene fremkommer i punktene 14.1 og 14. 2 i kontraktsformularet og gjelder for alle delkontraktene. Vi viser også til vedlegget "Tips til leverandører - Etterlevelse av sosiale krav 05.11.21."
Electronic invoicing
Ikke tillatt
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
Framework agreement, without reopening of competition
Maximum number of participants
1
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Review organisation
[ Oslo Tingrett ] ---
Organisation providing additional information about the procurement procedure
[ Oslo kommune v/ Bymiljøetaten ] ---
Organisation receiving requests to participate
[ Oslo kommune v/ Bymiljøetaten ] ---
5.1 Lot LOT-0004
Title
Delkontrakt IV: Komponenter for Powerline-kommunikasjon - 52-BYM-2021
Description
Formålet med anskaffelsen er å sikre tilgang til armaturer til bruk for utendørsbelysning for områdene Bymiljøetaten har forvaltningsansvaret for. Rammeavtalene gjelder for alle byens områder som forvaltes av Bymiljøetaten ved etablering av nye anlegg, oppgradering av eksisterende anlegg og utskifting pga. feil (drift). Dette inkluderer blant annet gater, torg og møteplasser, parker, grøntområder, idrettsanlegg og marka. Delkontrakt VI Komponenter for Powerline-kommunikasjon
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Supplies
Main classification
Utendørsbelysning
Additional classification
Telekommunikasjonsutstyr
Additional classification
Telekommunikasjonsutstyr og tilbehør
Additional classification
Kommunikasjonsutstyr
5.1.2 Place of performance
Country subentity
Oslo (NO081)
5.1.3 Estimated duration
Duration
24 MONTH
5.1.4 Renewal
Maximum renewals
0
Description
Oppdragsgiver har opsjon på å forlenge kontrakten med inntil 1 + 1 år på uendrede vilkår.
5.1.5 Value
Estimated value excluding VAT
6 000 000 NOK
5.1.6 Generell informasjon
Reserved participation
None
The names and professional qualifications of the staff assigned to perform the contract must be given
{code|name|requirement-stage.}
Procurement Project not financed with EU Funds.
5.1.9 Selection criteria
Criterion
Type
Suitability to pursue the professional activity
Description
Gjelder for alle delkontraktene: Krav: Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjonskrav: • Norske selskaper: Firmaattest • Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Gjelder for alle delkontraktene: Foretakets siste årsregnskap inklusive noter, styrets årsberetning og revisjonsberetning, samt nyere opplysninger som har relevans for foretakets regnskapstall. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til selv å innhente en egen kredittvurdering fra godkjent kredittvurderingsinstitusjon og legge denne til grunn i vurderingen.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Gjelder for alle delkontraktene. Leverandøren skal ha økonomisk og finansiell kapasitet til å gjennomføre oppdraget.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
Gjelder alle delkontraktene. Dokumentasjonskravene tilhører kravene som fremkommer under minimumskrav. Dokumentasjonskrav 1: En beskrivelse av leverandørens miljøledelsestiltak. Dersom leverandøren har attester fra uavhengige organer som dokumenterer miljøledelsessystemet, kan disse fremlegges som dokumentasjon. Det vises i denne forbindelse til EU-ordningen for Miljøstyring og miljørevisjon (EMAS), andre anerkjente miljøledelsessystemer i forordning (EF) nr. 1221/2009. artikkel 45 som Miljøfyrtårn eller tilsvarende, og andre miljøledelsesstandarder basert på relevante europeiske eller internasjonale standarder fra akkrediterte organer som ISO 14001 eller tilsvarende. Dokumentasjonskrav 2: En beskrivelse av systemet for styring av leverandørkjeden, som leverandøren vil bruke til å utføre kontrakten. Dette omfatter kvalitetssikringstiltak som muliggjør systematisk oppfølgning av arbeidet med å ivareta grunnleggende menneskerettigheter, ILOs kjernekonvensjoner og folkerettens regler som er knyttet til leveransen i denne kontrakt, herunder relevante FN-vedtak som Norge er forpliktet av nedover i leverandørkjeden/ produksjonsprosessen. En beskrivelse av sporbarhetssystemene som leverandøren vil bruke til å utføre kontrakten. Beskrivelsen skal angi metoder og/eller systemer som muliggjør sporing av produksjonssteder og opprinnelsesland som er involvert i leverandørkjeden for varene i denne kontrakt. Dokumentasjonskrav 3:Leverandøren skal levere en oversikt over de viktigste tilsvarende vareleveransene leverandøren har utført i løpet av de siste fem årene, sammen med opplysninger om arbeidenes art, omfang og verdi samt tid og sted for arbeidsutførelsen.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
Minimumskrav som gjelder alle delkontraktene: Krav 1: Det kreves at leverandøren har iverksatt miljøledelsestiltak som sikrer at leverandøren er egnet til å oppfylle kontraktens miljøbestemmelser. Med dette menes at leverandøren har metoder for å arbeide aktivt og systematisk med å redusere negativ miljøpåvirkning fra virksomhet knyttet til utførelsen av denne kontrakten. Krav 2: Det kreves at leverandøren har iverksatt kvalitetssikringstiltak som sikrer at leverandøren er egnet til å oppfylle kontraktsforpliktelsene for sosiale krav. Med dette menes at leverandøren har metoder for styring av leverandørkjeden og sporbarhetssystemer som muliggjør oppfølgning av etterlevelse av • Grunnleggende menneskerettigheter, blant annet: o Ingen må utsettes for tortur eller grusom, umenneskelig eller nedverdigende behandling eller straff (FNs Verdenserklæring for menneskerettigheter art. 5) o Enhver som arbeider har rett til en rettferdig og god betaling som sikrer hans familie og ham selv en menneskeverdig tilværelse, og som om nødvendig blir utfylt ved annen sosial beskyttelse (FNs Verdenserklæring for menneskerettigheter art. 23.3) o Enhver har rett til hvile og fritid, herunder rimelig begrensning av arbeidstiden og regelmessige ferier med lønn. (FNs Verdenserklæring for menneskerettigheter art. 24) • ILOs kjernekonvensjoner: o ILO konvensjon nr. 138 og 182 (forbud mot barnearbeid), nr. 29 og 105 (forbud mot tvangsarbeid/ slavearbeid), nr. 100 og 111 (forbud mot diskriminering) og nr. 87 og 98 (organisasjonsfrihet og retten til kollektive forhandlinger). • Folkerettens regler som er knyttet til leveransen i denne kontrakt, herunder relevante FN-vedtak som Norge er forpliktet av. Krav 3 er spesifisert for hver delkontrakt: Krav 3 Delkontrakt I: Leverandøren skal ha erfaring fra minst tre tilsvarende leveranser de siste 5 årene. Med tilsvarende leveranser menes leveranse av standardarmaturer til utendørs belysning i et nordisk klima med leveranse av mer enn 200 standardarmaturer per prosjekt. For minst en av de tre leveransene må minst 50 av de 200 leverte armaturene ha blitt levert med Zhaga tilkobling. Krav 3 Delkontrakt II: Leverandøren skal ha erfaring fra minst tre tilsvarende leveranser de siste 5 årene. Med tilsvarende leveranser menes leveranse av spesialarmaturer til utendørs belysning i nordisk klima med leveranse av mer enn 30 spesialarmaturer per prosjekt. Krav 3 delkontrakt III: Leverandøren skal ha erfaring fra minst tre tilsvarende leveranser de siste 5 årene. Med tilsvarende leveranser menes leveranse av vinterbelysning til utendørs bruk i nordisk klima med erfaring på minimum 30 enheter per bestilling. Krav 3 delkontrakt IV: Leverandøren skal ha erfaring fra minst en tilsvarende leveranse de siste fem årene. Med tilsvarende leveranse menes leveranse av Powerline-node til utendørs belysning i et nordisk klima med leveranse av mer enn 30 noder pr bestilling. Krav 3 delkontrakt V: Leverandøren skal ha erfaring fra minst en tilsvarende leveranse de siste fem årene. Med tilsvarende leveranse menes leveranse av styringsnoder inklusive segmentkontroller til utendørs belysning i nordisk klima med mer enn 30 styringsnoder og en 1 segmentkontroller per bestilling.
Use of this criterion
Used
Information about the second stage of a two-stage procedure
Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure
0
5.1.11 Procurement documents
Address of the procurement documents
[ http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=315162&B=OSLO ] ---
5.1.12 Terms of procurement
Terms of submission
Electronic submission
Tillatt
Address for submission
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted
norsk
Electronic catalogue
{code|name|permission.}
Variants
Ikke tillatt
Deadline for receipt of tenders
12.01.2022 12:00:00+02:00
Deadline until which the tender must remain valid
3 MONTH
Information about public opening
Date/time
12.01.2022 12:00:00+02:00
Terms of contract
Conditions relating to the performance of the contract
Avtaleforholdet vil bli regulert av vedlagte kontrakt med tilhørende standard kontraktsvilkår for Oslo kommunes kjøp av varer. Oppdragsgiver ønsker å gjøre leverandøren særlig oppmerksom på punkt 14 Sosiale kontraktsvilkår. Kravene fremkommer i punktene 14.1 og 14. 2 i kontraktsformularet og gjelder for alle delkontraktene. Vi viser også til vedlegget "Tips til leverandører - Etterlevelse av sosiale krav 05.11.21."
Electronic invoicing
Ikke tillatt
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
Framework agreement, without reopening of competition
Maximum number of participants
1
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Review organisation
[ Oslo Tingrett ] ---
Organisation providing additional information about the procurement procedure
[ Oslo kommune v/ Bymiljøetaten ] ---
Organisation receiving requests to participate
[ Oslo kommune v/ Bymiljøetaten ] ---
5.1 Lot LOT-0005
Title
Delkontrakt V: Styresystem med trådløs kommunikasjon - 52-BYM-2021
Description
Formålet med anskaffelsen er å sikre tilgang til armaturer til bruk for utendørsbelysning for områdene Bymiljøetaten har forvaltningsansvaret for. Rammeavtalene gjelder for alle byens områder som forvaltes av Bymiljøetaten ved etablering av nye anlegg, oppgradering av eksisterende anlegg og utskifting pga. feil (drift). Dette inkluderer blant annet gater, torg og møteplasser, parker, grøntområder, idrettsanlegg og marka. Delkontrakt V Styresystem med trådløs kommunikasjon
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Supplies
Main classification
Utendørsbelysning
Additional classification
Trådløst telekommunikasjonssystem
5.1.2 Place of performance
Country subentity
Oslo (NO081)
5.1.3 Estimated duration
Duration
24 MONTH
5.1.4 Renewal
Maximum renewals
0
Description
Oppdragsgiver har opsjon på å forlenge kontrakten med inntil 1 + 1 år på uendrede vilkår.
5.1.5 Value
Estimated value excluding VAT
16 000 000 NOK
5.1.6 Generell informasjon
Reserved participation
None
The names and professional qualifications of the staff assigned to perform the contract must be given
{code|name|requirement-stage.}
Procurement Project not financed with EU Funds.
5.1.9 Selection criteria
Criterion
Type
Suitability to pursue the professional activity
Description
Gjelder for alle delkontraktene: Krav: Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjonskrav: • Norske selskaper: Firmaattest • Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Gjelder for alle delkontraktene: Foretakets siste årsregnskap inklusive noter, styrets årsberetning og revisjonsberetning, samt nyere opplysninger som har relevans for foretakets regnskapstall. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til selv å innhente en egen kredittvurdering fra godkjent kredittvurderingsinstitusjon og legge denne til grunn i vurderingen.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Gjelder for alle delkontraktene. Leverandøren skal ha økonomisk og finansiell kapasitet til å gjennomføre oppdraget.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
Gjelder alle delkontraktene. Dokumentasjonskravene tilhører kravene som fremkommer under minimumskrav. Dokumentasjonskrav 1: En beskrivelse av leverandørens miljøledelsestiltak. Dersom leverandøren har attester fra uavhengige organer som dokumenterer miljøledelsessystemet, kan disse fremlegges som dokumentasjon. Det vises i denne forbindelse til EU-ordningen for Miljøstyring og miljørevisjon (EMAS), andre anerkjente miljøledelsessystemer i forordning (EF) nr. 1221/2009. artikkel 45 som Miljøfyrtårn eller tilsvarende, og andre miljøledelsesstandarder basert på relevante europeiske eller internasjonale standarder fra akkrediterte organer som ISO 14001 eller tilsvarende. Dokumentasjonskrav 2: En beskrivelse av systemet for styring av leverandørkjeden, som leverandøren vil bruke til å utføre kontrakten. Dette omfatter kvalitetssikringstiltak som muliggjør systematisk oppfølgning av arbeidet med å ivareta grunnleggende menneskerettigheter, ILOs kjernekonvensjoner og folkerettens regler som er knyttet til leveransen i denne kontrakt, herunder relevante FN-vedtak som Norge er forpliktet av nedover i leverandørkjeden/ produksjonsprosessen. En beskrivelse av sporbarhetssystemene som leverandøren vil bruke til å utføre kontrakten. Beskrivelsen skal angi metoder og/eller systemer som muliggjør sporing av produksjonssteder og opprinnelsesland som er involvert i leverandørkjeden for varene i denne kontrakt. Dokumentasjonskrav 3:Leverandøren skal levere en oversikt over de viktigste tilsvarende vareleveransene leverandøren har utført i løpet av de siste fem årene, sammen med opplysninger om arbeidenes art, omfang og verdi samt tid og sted for arbeidsutførelsen.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
Minimumskrav som gjelder alle delkontraktene: Krav 1: Det kreves at leverandøren har iverksatt miljøledelsestiltak som sikrer at leverandøren er egnet til å oppfylle kontraktens miljøbestemmelser. Med dette menes at leverandøren har metoder for å arbeide aktivt og systematisk med å redusere negativ miljøpåvirkning fra virksomhet knyttet til utførelsen av denne kontrakten. Krav 2: Det kreves at leverandøren har iverksatt kvalitetssikringstiltak som sikrer at leverandøren er egnet til å oppfylle kontraktsforpliktelsene for sosiale krav. Med dette menes at leverandøren har metoder for styring av leverandørkjeden og sporbarhetssystemer som muliggjør oppfølgning av etterlevelse av • Grunnleggende menneskerettigheter, blant annet: o Ingen må utsettes for tortur eller grusom, umenneskelig eller nedverdigende behandling eller straff (FNs Verdenserklæring for menneskerettigheter art. 5) o Enhver som arbeider har rett til en rettferdig og god betaling som sikrer hans familie og ham selv en menneskeverdig tilværelse, og som om nødvendig blir utfylt ved annen sosial beskyttelse (FNs Verdenserklæring for menneskerettigheter art. 23.3) o Enhver har rett til hvile og fritid, herunder rimelig begrensning av arbeidstiden og regelmessige ferier med lønn. (FNs Verdenserklæring for menneskerettigheter art. 24) • ILOs kjernekonvensjoner: o ILO konvensjon nr. 138 og 182 (forbud mot barnearbeid), nr. 29 og 105 (forbud mot tvangsarbeid/ slavearbeid), nr. 100 og 111 (forbud mot diskriminering) og nr. 87 og 98 (organisasjonsfrihet og retten til kollektive forhandlinger). • Folkerettens regler som er knyttet til leveransen i denne kontrakt, herunder relevante FN-vedtak som Norge er forpliktet av. Krav 3 er spesifisert for hver delkontrakt: Krav 3 Delkontrakt I: Leverandøren skal ha erfaring fra minst tre tilsvarende leveranser de siste 5 årene. Med tilsvarende leveranser menes leveranse av standardarmaturer til utendørs belysning i et nordisk klima med leveranse av mer enn 200 standardarmaturer per prosjekt. For minst en av de tre leveransene må minst 50 av de 200 leverte armaturene ha blitt levert med Zhaga tilkobling. Krav 3 Delkontrakt II: Leverandøren skal ha erfaring fra minst tre tilsvarende leveranser de siste 5 årene. Med tilsvarende leveranser menes leveranse av spesialarmaturer til utendørs belysning i nordisk klima med leveranse av mer enn 30 spesialarmaturer per prosjekt. Krav 3 delkontrakt III: Leverandøren skal ha erfaring fra minst tre tilsvarende leveranser de siste 5 årene. Med tilsvarende leveranser menes leveranse av vinterbelysning til utendørs bruk i nordisk klima med erfaring på minimum 30 enheter per bestilling. Krav 3 delkontrakt IV: Leverandøren skal ha erfaring fra minst en tilsvarende leveranse de siste fem årene. Med tilsvarende leveranse menes leveranse av Powerline-node til utendørs belysning i et nordisk klima med leveranse av mer enn 30 noder pr bestilling. Krav 3 delkontrakt V: Leverandøren skal ha erfaring fra minst en tilsvarende leveranse de siste fem årene. Med tilsvarende leveranse menes leveranse av styringsnoder inklusive segmentkontroller til utendørs belysning i nordisk klima med mer enn 30 styringsnoder og en 1 segmentkontroller per bestilling.
Use of this criterion
Used
Information about the second stage of a two-stage procedure
Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure
0
5.1.11 Procurement documents
Address of the procurement documents
[ http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=315162&B=OSLO ] ---
5.1.12 Terms of procurement
Terms of submission
Electronic submission
Tillatt
Address for submission
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted
norsk
Electronic catalogue
{code|name|permission.}
Variants
Ikke tillatt
Deadline for receipt of tenders
12.01.2022 12:00:00+02:00
Deadline until which the tender must remain valid
3 MONTH
Information about public opening
Date/time
12.01.2022 12:00:00+02:00
Terms of contract
Conditions relating to the performance of the contract
Avtaleforholdet vil bli regulert av vedlagte kontrakt med tilhørende standard kontraktsvilkår for Oslo kommunes kjøp av varer. Oppdragsgiver ønsker å gjøre leverandøren særlig oppmerksom på punkt 14 Sosiale kontraktsvilkår. Kravene fremkommer i punktene 14.1 og 14. 2 i kontraktsformularet og gjelder for alle delkontraktene. Vi viser også til vedlegget "Tips til leverandører - Etterlevelse av sosiale krav 05.11.21."
Electronic invoicing
Ikke tillatt
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
Framework agreement, without reopening of competition
Maximum number of participants
1
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Review organisation
[ Oslo Tingrett ] ---
Organisation providing additional information about the procurement procedure
[ Oslo kommune v/ Bymiljøetaten ] ---
Organisation receiving requests to participate
[ Oslo kommune v/ Bymiljøetaten ] ---
Del 8: Organisations
8.1 ORG-0001
Official name
Oslo kommune v/ Bymiljøetaten
Registration number
996 922 766
Postal address
Postboks 636 Løren
Town
Oslo
Postcode
0507
Country
Norge
Contact point
Jannicke Andersen
jannicke.andersen@bym.oslo.kommune.no
Roles of this organisation
8.1 ORG-0002
Official name
Oslo Tingrett
Town
Oslo
Country
Norge
Roles of this organisation
Notice information
11.1 Notice information
Notice identifier/version
2021-357507 01
Form type
Competition
Notice type
Contract or concession notice – standard regime
Notice dispatch date
24.11.2021 12:00:00+02:00
Languages in which this notice is officially available
norsk (bokmål)
11.2 Publication information
Notice publication number
n.a.
Publication date
24.11.2021
Oslo kommune v/ Bymiljøetaten
- Referanse
- 2021-357507
- Kunngjøringsdato
- 24.11.2021
- Estimert verdi
- 171 000 000 NOK
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter