Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filter52-BYM-2021 Rammeavtaler for kjøp av utendørsarmaturer
Konkurranse
Kunngjøring av konkurranse
Utgått
Kunngjort i EØS

52-BYM-2021 Rammeavtaler for kjøp av utendørsarmaturer

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Resultat
0

Formålet med anskaffelsen er å sikre tilgang til armaturer til bruk for utendørsbelysning for områdene Bymiljøetaten har forvaltningsansvaret for. Rammeavtalene gjelder for alle byens områder som forvaltes av Bymiljøetaten ved etablering av nye anlegg, oppgradering av eksisterende anlegg og utskifting pga. feil (drift). Dette inkluderer blant annet gater, torg og møteplasser, parker, grøntområder, idrettsanlegg og marka. Anskaffelsen skal sikre standardisering av utendørsarmaturer slik at utendørsbelysningen får et enhetlig preg og har de riktige egenskapene som trengs for å belyse ulike arealer. Standardiseringen skal forenkle prosesser tilknyttet prosjektering, godkjenning, innkjøp, installasjon samt forvaltning og drift av belysningsanlegg. Anskaffelsen er oppdelt i fem delkontrakter: • Delkontrakt I Standardarmaturer • Delkontrakt II Spesialarmaturer • Delkontrakt III Vinterbelysning • Delkontrakt IV Powerline-node • Delkontrakt V Trådløst styresystem

Del 1: Buyer

1.1 Buyer

Official name

[Oslo kommune v/ Bymiljøetaten] ---

Legal type of the buyer

Regional authority

Activity of the contracting authority

General public services

Del 2: Procedure

2.1 Procedure

Title

52-BYM-2021 Rammeavtaler for kjøp av utendørsarmaturer

Description

Formålet med anskaffelsen er å sikre tilgang til armaturer til bruk for utendørsbelysning for områdene Bymiljøetaten har forvaltningsansvaret for. Rammeavtalene gjelder for alle byens områder som forvaltes av Bymiljøetaten ved etablering av nye anlegg, oppgradering av eksisterende anlegg og utskifting pga. feil (drift). Dette inkluderer blant annet gater, torg og møteplasser, parker, grøntområder, idrettsanlegg og marka. Anskaffelsen skal sikre standardisering av utendørsarmaturer slik at utendørsbelysningen får et enhetlig preg og har de riktige egenskapene som trengs for å belyse ulike arealer. Standardiseringen skal forenkle prosesser tilknyttet prosjektering, godkjenning, innkjøp, installasjon samt forvaltning og drift av belysningsanlegg. Anskaffelsen er oppdelt i fem delkontrakter: • Delkontrakt I Standardarmaturer • Delkontrakt II Spesialarmaturer • Delkontrakt III Vinterbelysning • Delkontrakt IV Powerline-node • Delkontrakt V Trådløst styresystem

Procedure identifier

2021-357507

Internal identifier

sak 21/10193

Type of procedure

Open

2.1.1 Purpose

Nature of the contract

Supplies

Main classification

Utendørsbelysning

2.1.3 Value

Estimated value excluding VAT

171 000 000 NOK

2.1.4 Generell informasjon

Additional information

Det vil bli inngått rammeavtale med en leverandør for hver enkelt delkontrakt. Leverandørene kan velge om de vil gi tilbud på en eller flere delkontrakter. De fem delkontraktene vil evalueres og tildeles uavhengig av hverandre. Det vil bli avholdt tilbudskonferanse 09.12.2021 kl. 13.00 på Teams. Påmelding til tilbudskonferansen gjøres gjennom meldingstjenesten i KGV innen kl. 14.00 dagen før. Lenke til konferansen vil bli sendt ut i forkant av konferansen. Formålet med tilbudskonferansen er å foreta en gjennomgang av konkurransegrunnlaget og avklare eventuelle uklarheter i konkurransen. Leverandørene anmodes om å sende inn eventuelle spørsmål i KGV på forhånd slik at oppdragsgiver får anledning til å forberede sine svar. Spørsmål vil bli anonymisert. Referat fra tilbudskonferansen gjøres tilgjengelig uten ugrunnet opphold i KGV.

Directive 2014/24/EU

2.1.5 Terms of procurement

Terms of submission

Maximum number of lots for which one tenderer can submit tenders

5

Del 5: Lot

5.1 Lot LOT-0001

Title

Delkontrakt I:Standardarmatur- 52-BYM-2021

Description

Formålet med anskaffelsen er å sikre tilgang til armaturer til bruk for utendørsbelysning for områdene Bymiljøetaten har forvaltningsansvaret for. Rammeavtalene gjelder for alle byens områder som forvaltes av Bymiljøetaten ved etablering av nye anlegg, oppgradering av eksisterende anlegg og utskifting pga. feil (drift). Dette inkluderer blant annet gater, torg og møteplasser, parker, grøntområder, idrettsanlegg og marka. Delkontrakt I Standardarmaturer

5.1.1 Purpose

Nature of the contract

Supplies

Main classification

Utendørsbelysning

Additional classification

Belysningsutstyr og elektriske lamper

Additional classification

Lamper og lysarmaturer

Additional classification

Deler av lamper og belysningsutstyr

Additional classification

Deler av lamper og lysarmaturer

Additional classification

Utstyr til gatebelysning

Additional classification

Veibelysning

Options

The buyer reserves the right for additional purchases from the contractor, as described here

Det er valgfritt for leverandøren å tilby disse opsjonene. Opsjonene er ikke-eksklusive for kunden, det vil si at kunden ikke er forpliktet til å kjøpe disse produktene over denne avtalen. Det bes om at tilbyder legger ved en prisliste for utskiftbare moduler per standard armatur (i dette inngår det 3 priser per armatur som inkluderer armaturdriver, LED-brett og optikk). Det bemerkes at disse produktene ikke vil inngå i prisevalueringen. Det bes om at tilbyder legger ved en liste utover de etterspurte produktene over ulike relevante produkter det anses som en fordel å ha tilgang til. Det bemerkes at disse produktene ikke vil inngå i prisevalueringen.

5.1.2 Place of performance

Country subentity

Oslo (NO081)

5.1.3 Estimated duration

Duration

24 MONTH

5.1.4 Renewal

Maximum renewals

0

Description

Oppdragsgiver har opsjon på å forlenge kontrakten med inntil 1 + 1 år på uendrede vilkår.

5.1.5 Value

Estimated value excluding VAT

135 000 000 NOK

5.1.6 Generell informasjon

Reserved participation

None

The names and professional qualifications of the staff assigned to perform the contract must be given

{code|name|requirement-stage.}

Procurement Project not financed with EU Funds.

5.1.9 Selection criteria

Criterion

Type

Suitability to pursue the professional activity

Description

Gjelder for alle delkontraktene: Krav: Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjonskrav: • Norske selskaper: Firmaattest • Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Economic and financial standing

Description

Gjelder for alle delkontraktene: Foretakets siste årsregnskap inklusive noter, styrets årsberetning og revisjonsberetning, samt nyere opplysninger som har relevans for foretakets regnskapstall. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til selv å innhente en egen kredittvurdering fra godkjent kredittvurderingsinstitusjon og legge denne til grunn i vurderingen.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Economic and financial standing

Description

Gjelder for alle delkontraktene. Leverandøren skal ha økonomisk og finansiell kapasitet til å gjennomføre oppdraget.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Technical and professional ability

Description

Gjelder alle delkontraktene. Dokumentasjonskravene tilhører kravene som fremkommer under minimumskrav. Dokumentasjonskrav 1: En beskrivelse av leverandørens miljøledelsestiltak. Dersom leverandøren har attester fra uavhengige organer som dokumenterer miljøledelsessystemet, kan disse fremlegges som dokumentasjon. Det vises i denne forbindelse til EU-ordningen for Miljøstyring og miljørevisjon (EMAS), andre anerkjente miljøledelsessystemer i forordning (EF) nr. 1221/2009. artikkel 45 som Miljøfyrtårn eller tilsvarende, og andre miljøledelsesstandarder basert på relevante europeiske eller internasjonale standarder fra akkrediterte organer som ISO 14001 eller tilsvarende. Dokumentasjonskrav 2: En beskrivelse av systemet for styring av leverandørkjeden, som leverandøren vil bruke til å utføre kontrakten. Dette omfatter kvalitetssikringstiltak som muliggjør systematisk oppfølgning av arbeidet med å ivareta grunnleggende menneskerettigheter, ILOs kjernekonvensjoner og folkerettens regler som er knyttet til leveransen i denne kontrakt, herunder relevante FN-vedtak som Norge er forpliktet av nedover i leverandørkjeden/ produksjonsprosessen. En beskrivelse av sporbarhetssystemene som leverandøren vil bruke til å utføre kontrakten. Beskrivelsen skal angi metoder og/eller systemer som muliggjør sporing av produksjonssteder og opprinnelsesland som er involvert i leverandørkjeden for varene i denne kontrakt. Dokumentasjonskrav 3:Leverandøren skal levere en oversikt over de viktigste tilsvarende vareleveransene leverandøren har utført i løpet av de siste fem årene, sammen med opplysninger om arbeidenes art, omfang og verdi samt tid og sted for arbeidsutførelsen.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Technical and professional ability

Description

Minimumskrav som gjelder alle delkontraktene: Krav 1: Det kreves at leverandøren har iverksatt miljøledelsestiltak som sikrer at leverandøren er egnet til å oppfylle kontraktens miljøbestemmelser. Med dette menes at leverandøren har metoder for å arbeide aktivt og systematisk med å redusere negativ miljøpåvirkning fra virksomhet knyttet til utførelsen av denne kontrakten. Krav 2: Det kreves at leverandøren har iverksatt kvalitetssikringstiltak som sikrer at leverandøren er egnet til å oppfylle kontraktsforpliktelsene for sosiale krav. Med dette menes at leverandøren har metoder for styring av leverandørkjeden og sporbarhetssystemer som muliggjør oppfølgning av etterlevelse av • Grunnleggende menneskerettigheter, blant annet: o Ingen må utsettes for tortur eller grusom, umenneskelig eller nedverdigende behandling eller straff (FNs Verdenserklæring for menneskerettigheter art. 5) o Enhver som arbeider har rett til en rettferdig og god betaling som sikrer hans familie og ham selv en menneskeverdig tilværelse, og som om nødvendig blir utfylt ved annen sosial beskyttelse (FNs Verdenserklæring for menneskerettigheter art. 23.3) o Enhver har rett til hvile og fritid, herunder rimelig begrensning av arbeidstiden og regelmessige ferier med lønn. (FNs Verdenserklæring for menneskerettigheter art. 24) • ILOs kjernekonvensjoner: o ILO konvensjon nr. 138 og 182 (forbud mot barnearbeid), nr. 29 og 105 (forbud mot tvangsarbeid/ slavearbeid), nr. 100 og 111 (forbud mot diskriminering) og nr. 87 og 98 (organisasjonsfrihet og retten til kollektive forhandlinger). • Folkerettens regler som er knyttet til leveransen i denne kontrakt, herunder relevante FN-vedtak som Norge er forpliktet av. Krav 3 er spesifisert for hver delkontrakt: Krav 3 Delkontrakt I: Leverandøren skal ha erfaring fra minst tre tilsvarende leveranser de siste 5 årene. Med tilsvarende leveranser menes leveranse av standardarmaturer til utendørs belysning i et nordisk klima med leveranse av mer enn 200 standardarmaturer per prosjekt. For minst en av de tre leveransene må minst 50 av de 200 leverte armaturene ha blitt levert med Zhaga tilkobling. Krav 3 Delkontrakt II: Leverandøren skal ha erfaring fra minst tre tilsvarende leveranser de siste 5 årene. Med tilsvarende leveranser menes leveranse av spesialarmaturer til utendørs belysning i nordisk klima med leveranse av mer enn 30 spesialarmaturer per prosjekt. Krav 3 delkontrakt III: Leverandøren skal ha erfaring fra minst tre tilsvarende leveranser de siste 5 årene. Med tilsvarende leveranser menes leveranse av vinterbelysning til utendørs bruk i nordisk klima med erfaring på minimum 30 enheter per bestilling. Krav 3 delkontrakt IV: Leverandøren skal ha erfaring fra minst en tilsvarende leveranse de siste fem årene. Med tilsvarende leveranse menes leveranse av Powerline-node til utendørs belysning i et nordisk klima med leveranse av mer enn 30 noder pr bestilling. Krav 3 delkontrakt V: Leverandøren skal ha erfaring fra minst en tilsvarende leveranse de siste fem årene. Med tilsvarende leveranse menes leveranse av styringsnoder inklusive segmentkontroller til utendørs belysning i nordisk klima med mer enn 30 styringsnoder og en 1 segmentkontroller per bestilling.

Use of this criterion

Used

Information about the second stage of a two-stage procedure

Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure

0

5.1.11 Procurement documents

Address of the procurement documents

[ http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=315162&B=OSLO ] ---

5.1.12 Terms of procurement

Terms of submission

Electronic submission

Tillatt

Languages in which tenders or requests to participate may be submitted

norsk

Electronic catalogue

{code|name|permission.}

Variants

Ikke tillatt

Deadline for receipt of tenders

12.01.2022 12:00:00+02:00

Deadline until which the tender must remain valid

3 MONTH

Information about public opening

Date/time

12.01.2022 12:00:00+02:00

Terms of contract

Conditions relating to the performance of the contract

Avtaleforholdet vil bli regulert av vedlagte kontrakt med tilhørende standard kontraktsvilkår for Oslo kommunes kjøp av varer. Oppdragsgiver ønsker å gjøre leverandøren særlig oppmerksom på punkt 14 Sosiale kontraktsvilkår. Kravene fremkommer i punktene 14.1 og 14. 2 i kontraktsformularet og gjelder for alle delkontraktene. Vi viser også til vedlegget "Tips til leverandører - Etterlevelse av sosiale krav 05.11.21."

Electronic invoicing

Ikke tillatt

5.1.15 Techniques

Rammeavtale

Framework agreement, without reopening of competition

Maximum number of participants

1

Information about the dynamic purchasing system

None

5.1.16 Further information, mediation and review

Review organisation

[ Oslo Tingrett ] ---

Organisation providing additional information about the procurement procedure

[ Oslo kommune v/ Bymiljøetaten ] ---

Organisation receiving requests to participate

[ Oslo kommune v/ Bymiljøetaten ] ---

5.1 Lot LOT-0002

Title

Delkontrakt II: Spesialarmaturer - 52-BYM-2021

Description

Formålet med anskaffelsen er å sikre tilgang til armaturer til bruk for utendørsbelysning for områdene Bymiljøetaten har forvaltningsansvaret for. Rammeavtalene gjelder for alle byens områder som forvaltes av Bymiljøetaten ved etablering av nye anlegg, oppgradering av eksisterende anlegg og utskifting pga. feil (drift). Dette inkluderer blant annet gater, torg og møteplasser, parker, grøntområder, idrettsanlegg og marka. Delkontrakt II Spesialarmaturer.

5.1.1 Purpose

Nature of the contract

Supplies

Main classification

Utendørsbelysning

Additional classification

Belysningsutstyr og elektriske lamper

Additional classification

Deler av lamper og belysningsutstyr

Additional classification

Utstyr til gatebelysning

Additional classification

Veibelysning

Additional classification

Lamper og lysarmaturer

Additional classification

Deler av lamper og lysarmaturer

Options

The buyer reserves the right for additional purchases from the contractor, as described here

Det er valgfritt for leverandøren å tilby disse opsjonene. Opsjonene er ikke-eksklusive for kunden, det vil si at kunden ikke er forpliktet til å kjøpe disse produktene over denne avtalen. Det bes om at tilbyder legger ved en prisliste for utskiftbare moduler per toppmonterte armaturer for gate, park og torg (i dette inngår det 3 priser per armatur som inkluderer armaturdriver, LED-brett og optikk) Det bemerkes at disse produktene ikke vil inngå i prisevalueringen. Det bes om at tilbyder legger ved en liste utover de etterspurte produktene over ulike relevante produkter det anses som en fordel å ha tilgang til. Det bemerkes at disse produktene ikke vil inngå i prisevalueringen.

5.1.2 Place of performance

Country subentity

Oslo (NO081)

5.1.3 Estimated duration

Duration

24 MONTH

5.1.4 Renewal

Maximum renewals

0

Description

Oppdragsgiver har opsjon på å forlenge kontrakten med inntil 1 + 1 år på uendrede vilkår.

5.1.5 Value

Estimated value excluding VAT

10 000 000 NOK

5.1.6 Generell informasjon

Reserved participation

None

The names and professional qualifications of the staff assigned to perform the contract must be given

{code|name|requirement-stage.}

Procurement Project not financed with EU Funds.

5.1.9 Selection criteria

Criterion

Type

Suitability to pursue the professional activity

Description

Gjelder for alle delkontraktene: Krav: Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjonskrav: • Norske selskaper: Firmaattest • Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Economic and financial standing

Description

Gjelder for alle delkontraktene: Foretakets siste årsregnskap inklusive noter, styrets årsberetning og revisjonsberetning, samt nyere opplysninger som har relevans for foretakets regnskapstall. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til selv å innhente en egen kredittvurdering fra godkjent kredittvurderingsinstitusjon og legge denne til grunn i vurderingen.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Economic and financial standing

Description

Gjelder for alle delkontraktene. Leverandøren skal ha økonomisk og finansiell kapasitet til å gjennomføre oppdraget.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Technical and professional ability

Description

Gjelder alle delkontraktene. Dokumentasjonskravene tilhører kravene som fremkommer under minimumskrav. Dokumentasjonskrav 1: En beskrivelse av leverandørens miljøledelsestiltak. Dersom leverandøren har attester fra uavhengige organer som dokumenterer miljøledelsessystemet, kan disse fremlegges som dokumentasjon. Det vises i denne forbindelse til EU-ordningen for Miljøstyring og miljørevisjon (EMAS), andre anerkjente miljøledelsessystemer i forordning (EF) nr. 1221/2009. artikkel 45 som Miljøfyrtårn eller tilsvarende, og andre miljøledelsesstandarder basert på relevante europeiske eller internasjonale standarder fra akkrediterte organer som ISO 14001 eller tilsvarende. Dokumentasjonskrav 2: En beskrivelse av systemet for styring av leverandørkjeden, som leverandøren vil bruke til å utføre kontrakten. Dette omfatter kvalitetssikringstiltak som muliggjør systematisk oppfølgning av arbeidet med å ivareta grunnleggende menneskerettigheter, ILOs kjernekonvensjoner og folkerettens regler som er knyttet til leveransen i denne kontrakt, herunder relevante FN-vedtak som Norge er forpliktet av nedover i leverandørkjeden/ produksjonsprosessen. En beskrivelse av sporbarhetssystemene som leverandøren vil bruke til å utføre kontrakten. Beskrivelsen skal angi metoder og/eller systemer som muliggjør sporing av produksjonssteder og opprinnelsesland som er involvert i leverandørkjeden for varene i denne kontrakt. Dokumentasjonskrav 3:Leverandøren skal levere en oversikt over de viktigste tilsvarende vareleveransene leverandøren har utført i løpet av de siste fem årene, sammen med opplysninger om arbeidenes art, omfang og verdi samt tid og sted for arbeidsutførelsen.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Technical and professional ability

Description

Minimumskrav som gjelder alle delkontraktene: Krav 1: Det kreves at leverandøren har iverksatt miljøledelsestiltak som sikrer at leverandøren er egnet til å oppfylle kontraktens miljøbestemmelser. Med dette menes at leverandøren har metoder for å arbeide aktivt og systematisk med å redusere negativ miljøpåvirkning fra virksomhet knyttet til utførelsen av denne kontrakten. Krav 2: Det kreves at leverandøren har iverksatt kvalitetssikringstiltak som sikrer at leverandøren er egnet til å oppfylle kontraktsforpliktelsene for sosiale krav. Med dette menes at leverandøren har metoder for styring av leverandørkjeden og sporbarhetssystemer som muliggjør oppfølgning av etterlevelse av • Grunnleggende menneskerettigheter, blant annet: o Ingen må utsettes for tortur eller grusom, umenneskelig eller nedverdigende behandling eller straff (FNs Verdenserklæring for menneskerettigheter art. 5) o Enhver som arbeider har rett til en rettferdig og god betaling som sikrer hans familie og ham selv en menneskeverdig tilværelse, og som om nødvendig blir utfylt ved annen sosial beskyttelse (FNs Verdenserklæring for menneskerettigheter art. 23.3) o Enhver har rett til hvile og fritid, herunder rimelig begrensning av arbeidstiden og regelmessige ferier med lønn. (FNs Verdenserklæring for menneskerettigheter art. 24) • ILOs kjernekonvensjoner: o ILO konvensjon nr. 138 og 182 (forbud mot barnearbeid), nr. 29 og 105 (forbud mot tvangsarbeid/ slavearbeid), nr. 100 og 111 (forbud mot diskriminering) og nr. 87 og 98 (organisasjonsfrihet og retten til kollektive forhandlinger). • Folkerettens regler som er knyttet til leveransen i denne kontrakt, herunder relevante FN-vedtak som Norge er forpliktet av. Krav 3 er spesifisert for hver delkontrakt: Krav 3 Delkontrakt I: Leverandøren skal ha erfaring fra minst tre tilsvarende leveranser de siste 5 årene. Med tilsvarende leveranser menes leveranse av standardarmaturer til utendørs belysning i et nordisk klima med leveranse av mer enn 200 standardarmaturer per prosjekt. For minst en av de tre leveransene må minst 50 av de 200 leverte armaturene ha blitt levert med Zhaga tilkobling. Krav 3 Delkontrakt II: Leverandøren skal ha erfaring fra minst tre tilsvarende leveranser de siste 5 årene. Med tilsvarende leveranser menes leveranse av spesialarmaturer til utendørs belysning i nordisk klima med leveranse av mer enn 30 spesialarmaturer per prosjekt. Krav 3 delkontrakt III: Leverandøren skal ha erfaring fra minst tre tilsvarende leveranser de siste 5 årene. Med tilsvarende leveranser menes leveranse av vinterbelysning til utendørs bruk i nordisk klima med erfaring på minimum 30 enheter per bestilling. Krav 3 delkontrakt IV: Leverandøren skal ha erfaring fra minst en tilsvarende leveranse de siste fem årene. Med tilsvarende leveranse menes leveranse av Powerline-node til utendørs belysning i et nordisk klima med leveranse av mer enn 30 noder pr bestilling. Krav 3 delkontrakt V: Leverandøren skal ha erfaring fra minst en tilsvarende leveranse de siste fem årene. Med tilsvarende leveranse menes leveranse av styringsnoder inklusive segmentkontroller til utendørs belysning i nordisk klima med mer enn 30 styringsnoder og en 1 segmentkontroller per bestilling.

Use of this criterion

Used

Information about the second stage of a two-stage procedure

Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure

0

5.1.11 Procurement documents

Address of the procurement documents

[ http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=315162&B=OSLO ] ---

5.1.12 Terms of procurement

Terms of submission

Electronic submission

Tillatt

Languages in which tenders or requests to participate may be submitted

norsk

Electronic catalogue

{code|name|permission.}

Variants

Ikke tillatt

Deadline for receipt of tenders

12.01.2022 12:00:00+02:00

Deadline until which the tender must remain valid

3 MONTH

Information about public opening

Date/time

12.01.2022 12:00:00+02:00

Terms of contract

Conditions relating to the performance of the contract

Avtaleforholdet vil bli regulert av vedlagte kontrakt med tilhørende standard kontraktsvilkår for Oslo kommunes kjøp av varer. Oppdragsgiver ønsker å gjøre leverandøren særlig oppmerksom på punkt 14 Sosiale kontraktsvilkår. Kravene fremkommer i punktene 14.1 og 14. 2 i kontraktsformularet og gjelder for alle delkontraktene. Vi viser også til vedlegget "Tips til leverandører - Etterlevelse av sosiale krav 05.11.21."

Electronic invoicing

Ikke tillatt

5.1.15 Techniques

Rammeavtale

Framework agreement, without reopening of competition

Maximum number of participants

1

Information about the dynamic purchasing system

None

5.1.16 Further information, mediation and review

Review organisation

[ Oslo Tingrett ] ---

Organisation providing additional information about the procurement procedure

[ Oslo kommune v/ Bymiljøetaten ] ---

Organisation receiving requests to participate

[ Oslo kommune v/ Bymiljøetaten ] ---

5.1 Lot LOT-0003

Title

Delkontrakt III: Vinterbelysning - 52-BYM-2021

Description

Formålet med anskaffelsen er å sikre tilgang til armaturer til bruk for utendørsbelysning for områdene Bymiljøetaten har forvaltningsansvaret for. Rammeavtalene gjelder for alle byens områder som forvaltes av Bymiljøetaten ved etablering av nye anlegg, oppgradering av eksisterende anlegg og utskifting pga. feil (drift). Dette inkluderer blant annet gater, torg og møteplasser, parker, grøntområder, idrettsanlegg og marka. Delkontrakt III Vinterbelysning.

5.1.1 Purpose

Nature of the contract

Supplies

Main classification

Utendørsbelysning

Additional classification

Belysningsutstyr og elektriske lamper

Additional classification

Juletrebelysning

Additional classification

Deler av lamper og belysningsutstyr

Additional classification

Utstyr til gatebelysning

Additional classification

Lamper og lysarmaturer

Additional classification

Deler av lamper og lysarmaturer

5.1.2 Place of performance

Country subentity

Oslo (NO081)

5.1.3 Estimated duration

Duration

24 MONTH

5.1.4 Renewal

Maximum renewals

0

Description

Oppdragsgiver har opsjon på å forlenge kontrakten med inntil 1 + 1 år på uendrede vilkår.

5.1.5 Value

Estimated value excluding VAT

4 000 000 NOK

5.1.6 Generell informasjon

Reserved participation

None

The names and professional qualifications of the staff assigned to perform the contract must be given

{code|name|requirement-stage.}

Procurement Project not financed with EU Funds.

5.1.9 Selection criteria

Criterion

Type

Suitability to pursue the professional activity

Description

Gjelder for alle delkontraktene: Krav: Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjonskrav: • Norske selskaper: Firmaattest • Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Economic and financial standing

Description

Gjelder for alle delkontraktene: Foretakets siste årsregnskap inklusive noter, styrets årsberetning og revisjonsberetning, samt nyere opplysninger som har relevans for foretakets regnskapstall. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til selv å innhente en egen kredittvurdering fra godkjent kredittvurderingsinstitusjon og legge denne til grunn i vurderingen.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Economic and financial standing

Description

Gjelder for alle delkontraktene. Leverandøren skal ha økonomisk og finansiell kapasitet til å gjennomføre oppdraget.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Technical and professional ability

Description

Gjelder alle delkontraktene. Dokumentasjonskravene tilhører kravene som fremkommer under minimumskrav. Dokumentasjonskrav 1: En beskrivelse av leverandørens miljøledelsestiltak. Dersom leverandøren har attester fra uavhengige organer som dokumenterer miljøledelsessystemet, kan disse fremlegges som dokumentasjon. Det vises i denne forbindelse til EU-ordningen for Miljøstyring og miljørevisjon (EMAS), andre anerkjente miljøledelsessystemer i forordning (EF) nr. 1221/2009. artikkel 45 som Miljøfyrtårn eller tilsvarende, og andre miljøledelsesstandarder basert på relevante europeiske eller internasjonale standarder fra akkrediterte organer som ISO 14001 eller tilsvarende. Dokumentasjonskrav 2: En beskrivelse av systemet for styring av leverandørkjeden, som leverandøren vil bruke til å utføre kontrakten. Dette omfatter kvalitetssikringstiltak som muliggjør systematisk oppfølgning av arbeidet med å ivareta grunnleggende menneskerettigheter, ILOs kjernekonvensjoner og folkerettens regler som er knyttet til leveransen i denne kontrakt, herunder relevante FN-vedtak som Norge er forpliktet av nedover i leverandørkjeden/ produksjonsprosessen. En beskrivelse av sporbarhetssystemene som leverandøren vil bruke til å utføre kontrakten. Beskrivelsen skal angi metoder og/eller systemer som muliggjør sporing av produksjonssteder og opprinnelsesland som er involvert i leverandørkjeden for varene i denne kontrakt. Dokumentasjonskrav 3:Leverandøren skal levere en oversikt over de viktigste tilsvarende vareleveransene leverandøren har utført i løpet av de siste fem årene, sammen med opplysninger om arbeidenes art, omfang og verdi samt tid og sted for arbeidsutførelsen.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Technical and professional ability

Description

Minimumskrav som gjelder alle delkontraktene: Krav 1: Det kreves at leverandøren har iverksatt miljøledelsestiltak som sikrer at leverandøren er egnet til å oppfylle kontraktens miljøbestemmelser. Med dette menes at leverandøren har metoder for å arbeide aktivt og systematisk med å redusere negativ miljøpåvirkning fra virksomhet knyttet til utførelsen av denne kontrakten. Krav 2: Det kreves at leverandøren har iverksatt kvalitetssikringstiltak som sikrer at leverandøren er egnet til å oppfylle kontraktsforpliktelsene for sosiale krav. Med dette menes at leverandøren har metoder for styring av leverandørkjeden og sporbarhetssystemer som muliggjør oppfølgning av etterlevelse av • Grunnleggende menneskerettigheter, blant annet: o Ingen må utsettes for tortur eller grusom, umenneskelig eller nedverdigende behandling eller straff (FNs Verdenserklæring for menneskerettigheter art. 5) o Enhver som arbeider har rett til en rettferdig og god betaling som sikrer hans familie og ham selv en menneskeverdig tilværelse, og som om nødvendig blir utfylt ved annen sosial beskyttelse (FNs Verdenserklæring for menneskerettigheter art. 23.3) o Enhver har rett til hvile og fritid, herunder rimelig begrensning av arbeidstiden og regelmessige ferier med lønn. (FNs Verdenserklæring for menneskerettigheter art. 24) • ILOs kjernekonvensjoner: o ILO konvensjon nr. 138 og 182 (forbud mot barnearbeid), nr. 29 og 105 (forbud mot tvangsarbeid/ slavearbeid), nr. 100 og 111 (forbud mot diskriminering) og nr. 87 og 98 (organisasjonsfrihet og retten til kollektive forhandlinger). • Folkerettens regler som er knyttet til leveransen i denne kontrakt, herunder relevante FN-vedtak som Norge er forpliktet av. Krav 3 er spesifisert for hver delkontrakt: Krav 3 Delkontrakt I: Leverandøren skal ha erfaring fra minst tre tilsvarende leveranser de siste 5 årene. Med tilsvarende leveranser menes leveranse av standardarmaturer til utendørs belysning i et nordisk klima med leveranse av mer enn 200 standardarmaturer per prosjekt. For minst en av de tre leveransene må minst 50 av de 200 leverte armaturene ha blitt levert med Zhaga tilkobling. Krav 3 Delkontrakt II: Leverandøren skal ha erfaring fra minst tre tilsvarende leveranser de siste 5 årene. Med tilsvarende leveranser menes leveranse av spesialarmaturer til utendørs belysning i nordisk klima med leveranse av mer enn 30 spesialarmaturer per prosjekt. Krav 3 delkontrakt III: Leverandøren skal ha erfaring fra minst tre tilsvarende leveranser de siste 5 årene. Med tilsvarende leveranser menes leveranse av vinterbelysning til utendørs bruk i nordisk klima med erfaring på minimum 30 enheter per bestilling. Krav 3 delkontrakt IV: Leverandøren skal ha erfaring fra minst en tilsvarende leveranse de siste fem årene. Med tilsvarende leveranse menes leveranse av Powerline-node til utendørs belysning i et nordisk klima med leveranse av mer enn 30 noder pr bestilling. Krav 3 delkontrakt V: Leverandøren skal ha erfaring fra minst en tilsvarende leveranse de siste fem årene. Med tilsvarende leveranse menes leveranse av styringsnoder inklusive segmentkontroller til utendørs belysning i nordisk klima med mer enn 30 styringsnoder og en 1 segmentkontroller per bestilling.

Use of this criterion

Used

Information about the second stage of a two-stage procedure

Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure

0

5.1.11 Procurement documents

Address of the procurement documents

[ http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=315162&B=OSLO ] ---

5.1.12 Terms of procurement

Terms of submission

Electronic submission

Tillatt

Languages in which tenders or requests to participate may be submitted

norsk

Electronic catalogue

{code|name|permission.}

Variants

Ikke tillatt

Deadline for receipt of tenders

12.01.2022 12:00:00+02:00

Deadline until which the tender must remain valid

3 MONTH

Information about public opening

Date/time

12.01.2022 12:00:00+02:00

Terms of contract

Conditions relating to the performance of the contract

Avtaleforholdet vil bli regulert av vedlagte kontrakt med tilhørende standard kontraktsvilkår for Oslo kommunes kjøp av varer. Oppdragsgiver ønsker å gjøre leverandøren særlig oppmerksom på punkt 14 Sosiale kontraktsvilkår. Kravene fremkommer i punktene 14.1 og 14. 2 i kontraktsformularet og gjelder for alle delkontraktene. Vi viser også til vedlegget "Tips til leverandører - Etterlevelse av sosiale krav 05.11.21."

Electronic invoicing

Ikke tillatt

5.1.15 Techniques

Rammeavtale

Framework agreement, without reopening of competition

Maximum number of participants

1

Information about the dynamic purchasing system

None

5.1.16 Further information, mediation and review

Review organisation

[ Oslo Tingrett ] ---

Organisation providing additional information about the procurement procedure

[ Oslo kommune v/ Bymiljøetaten ] ---

Organisation receiving requests to participate

[ Oslo kommune v/ Bymiljøetaten ] ---

5.1 Lot LOT-0004

Title

Delkontrakt IV: Komponenter for Powerline-kommunikasjon - 52-BYM-2021

Description

Formålet med anskaffelsen er å sikre tilgang til armaturer til bruk for utendørsbelysning for områdene Bymiljøetaten har forvaltningsansvaret for. Rammeavtalene gjelder for alle byens områder som forvaltes av Bymiljøetaten ved etablering av nye anlegg, oppgradering av eksisterende anlegg og utskifting pga. feil (drift). Dette inkluderer blant annet gater, torg og møteplasser, parker, grøntområder, idrettsanlegg og marka. Delkontrakt VI Komponenter for Powerline-kommunikasjon

5.1.1 Purpose

Nature of the contract

Supplies

Main classification

Utendørsbelysning

Additional classification

Telekommunikasjonsutstyr

Additional classification

Telekommunikasjonsutstyr og tilbehør

Additional classification

Kommunikasjonsutstyr

5.1.2 Place of performance

Country subentity

Oslo (NO081)

5.1.3 Estimated duration

Duration

24 MONTH

5.1.4 Renewal

Maximum renewals

0

Description

Oppdragsgiver har opsjon på å forlenge kontrakten med inntil 1 + 1 år på uendrede vilkår.

5.1.5 Value

Estimated value excluding VAT

6 000 000 NOK

5.1.6 Generell informasjon

Reserved participation

None

The names and professional qualifications of the staff assigned to perform the contract must be given

{code|name|requirement-stage.}

Procurement Project not financed with EU Funds.

5.1.9 Selection criteria

Criterion

Type

Suitability to pursue the professional activity

Description

Gjelder for alle delkontraktene: Krav: Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjonskrav: • Norske selskaper: Firmaattest • Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Economic and financial standing

Description

Gjelder for alle delkontraktene: Foretakets siste årsregnskap inklusive noter, styrets årsberetning og revisjonsberetning, samt nyere opplysninger som har relevans for foretakets regnskapstall. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til selv å innhente en egen kredittvurdering fra godkjent kredittvurderingsinstitusjon og legge denne til grunn i vurderingen.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Economic and financial standing

Description

Gjelder for alle delkontraktene. Leverandøren skal ha økonomisk og finansiell kapasitet til å gjennomføre oppdraget.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Technical and professional ability

Description

Gjelder alle delkontraktene. Dokumentasjonskravene tilhører kravene som fremkommer under minimumskrav. Dokumentasjonskrav 1: En beskrivelse av leverandørens miljøledelsestiltak. Dersom leverandøren har attester fra uavhengige organer som dokumenterer miljøledelsessystemet, kan disse fremlegges som dokumentasjon. Det vises i denne forbindelse til EU-ordningen for Miljøstyring og miljørevisjon (EMAS), andre anerkjente miljøledelsessystemer i forordning (EF) nr. 1221/2009. artikkel 45 som Miljøfyrtårn eller tilsvarende, og andre miljøledelsesstandarder basert på relevante europeiske eller internasjonale standarder fra akkrediterte organer som ISO 14001 eller tilsvarende. Dokumentasjonskrav 2: En beskrivelse av systemet for styring av leverandørkjeden, som leverandøren vil bruke til å utføre kontrakten. Dette omfatter kvalitetssikringstiltak som muliggjør systematisk oppfølgning av arbeidet med å ivareta grunnleggende menneskerettigheter, ILOs kjernekonvensjoner og folkerettens regler som er knyttet til leveransen i denne kontrakt, herunder relevante FN-vedtak som Norge er forpliktet av nedover i leverandørkjeden/ produksjonsprosessen. En beskrivelse av sporbarhetssystemene som leverandøren vil bruke til å utføre kontrakten. Beskrivelsen skal angi metoder og/eller systemer som muliggjør sporing av produksjonssteder og opprinnelsesland som er involvert i leverandørkjeden for varene i denne kontrakt. Dokumentasjonskrav 3:Leverandøren skal levere en oversikt over de viktigste tilsvarende vareleveransene leverandøren har utført i løpet av de siste fem årene, sammen med opplysninger om arbeidenes art, omfang og verdi samt tid og sted for arbeidsutførelsen.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Technical and professional ability

Description

Minimumskrav som gjelder alle delkontraktene: Krav 1: Det kreves at leverandøren har iverksatt miljøledelsestiltak som sikrer at leverandøren er egnet til å oppfylle kontraktens miljøbestemmelser. Med dette menes at leverandøren har metoder for å arbeide aktivt og systematisk med å redusere negativ miljøpåvirkning fra virksomhet knyttet til utførelsen av denne kontrakten. Krav 2: Det kreves at leverandøren har iverksatt kvalitetssikringstiltak som sikrer at leverandøren er egnet til å oppfylle kontraktsforpliktelsene for sosiale krav. Med dette menes at leverandøren har metoder for styring av leverandørkjeden og sporbarhetssystemer som muliggjør oppfølgning av etterlevelse av • Grunnleggende menneskerettigheter, blant annet: o Ingen må utsettes for tortur eller grusom, umenneskelig eller nedverdigende behandling eller straff (FNs Verdenserklæring for menneskerettigheter art. 5) o Enhver som arbeider har rett til en rettferdig og god betaling som sikrer hans familie og ham selv en menneskeverdig tilværelse, og som om nødvendig blir utfylt ved annen sosial beskyttelse (FNs Verdenserklæring for menneskerettigheter art. 23.3) o Enhver har rett til hvile og fritid, herunder rimelig begrensning av arbeidstiden og regelmessige ferier med lønn. (FNs Verdenserklæring for menneskerettigheter art. 24) • ILOs kjernekonvensjoner: o ILO konvensjon nr. 138 og 182 (forbud mot barnearbeid), nr. 29 og 105 (forbud mot tvangsarbeid/ slavearbeid), nr. 100 og 111 (forbud mot diskriminering) og nr. 87 og 98 (organisasjonsfrihet og retten til kollektive forhandlinger). • Folkerettens regler som er knyttet til leveransen i denne kontrakt, herunder relevante FN-vedtak som Norge er forpliktet av. Krav 3 er spesifisert for hver delkontrakt: Krav 3 Delkontrakt I: Leverandøren skal ha erfaring fra minst tre tilsvarende leveranser de siste 5 årene. Med tilsvarende leveranser menes leveranse av standardarmaturer til utendørs belysning i et nordisk klima med leveranse av mer enn 200 standardarmaturer per prosjekt. For minst en av de tre leveransene må minst 50 av de 200 leverte armaturene ha blitt levert med Zhaga tilkobling. Krav 3 Delkontrakt II: Leverandøren skal ha erfaring fra minst tre tilsvarende leveranser de siste 5 årene. Med tilsvarende leveranser menes leveranse av spesialarmaturer til utendørs belysning i nordisk klima med leveranse av mer enn 30 spesialarmaturer per prosjekt. Krav 3 delkontrakt III: Leverandøren skal ha erfaring fra minst tre tilsvarende leveranser de siste 5 årene. Med tilsvarende leveranser menes leveranse av vinterbelysning til utendørs bruk i nordisk klima med erfaring på minimum 30 enheter per bestilling. Krav 3 delkontrakt IV: Leverandøren skal ha erfaring fra minst en tilsvarende leveranse de siste fem årene. Med tilsvarende leveranse menes leveranse av Powerline-node til utendørs belysning i et nordisk klima med leveranse av mer enn 30 noder pr bestilling. Krav 3 delkontrakt V: Leverandøren skal ha erfaring fra minst en tilsvarende leveranse de siste fem årene. Med tilsvarende leveranse menes leveranse av styringsnoder inklusive segmentkontroller til utendørs belysning i nordisk klima med mer enn 30 styringsnoder og en 1 segmentkontroller per bestilling.

Use of this criterion

Used

Information about the second stage of a two-stage procedure

Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure

0

5.1.11 Procurement documents

Address of the procurement documents

[ http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=315162&B=OSLO ] ---

5.1.12 Terms of procurement

Terms of submission

Electronic submission

Tillatt

Languages in which tenders or requests to participate may be submitted

norsk

Electronic catalogue

{code|name|permission.}

Variants

Ikke tillatt

Deadline for receipt of tenders

12.01.2022 12:00:00+02:00

Deadline until which the tender must remain valid

3 MONTH

Information about public opening

Date/time

12.01.2022 12:00:00+02:00

Terms of contract

Conditions relating to the performance of the contract

Avtaleforholdet vil bli regulert av vedlagte kontrakt med tilhørende standard kontraktsvilkår for Oslo kommunes kjøp av varer. Oppdragsgiver ønsker å gjøre leverandøren særlig oppmerksom på punkt 14 Sosiale kontraktsvilkår. Kravene fremkommer i punktene 14.1 og 14. 2 i kontraktsformularet og gjelder for alle delkontraktene. Vi viser også til vedlegget "Tips til leverandører - Etterlevelse av sosiale krav 05.11.21."

Electronic invoicing

Ikke tillatt

5.1.15 Techniques

Rammeavtale

Framework agreement, without reopening of competition

Maximum number of participants

1

Information about the dynamic purchasing system

None

5.1.16 Further information, mediation and review

Review organisation

[ Oslo Tingrett ] ---

Organisation providing additional information about the procurement procedure

[ Oslo kommune v/ Bymiljøetaten ] ---

Organisation receiving requests to participate

[ Oslo kommune v/ Bymiljøetaten ] ---

5.1 Lot LOT-0005

Title

Delkontrakt V: Styresystem med trådløs kommunikasjon - 52-BYM-2021

Description

Formålet med anskaffelsen er å sikre tilgang til armaturer til bruk for utendørsbelysning for områdene Bymiljøetaten har forvaltningsansvaret for. Rammeavtalene gjelder for alle byens områder som forvaltes av Bymiljøetaten ved etablering av nye anlegg, oppgradering av eksisterende anlegg og utskifting pga. feil (drift). Dette inkluderer blant annet gater, torg og møteplasser, parker, grøntområder, idrettsanlegg og marka. Delkontrakt V Styresystem med trådløs kommunikasjon

5.1.1 Purpose

Nature of the contract

Supplies

Main classification

Utendørsbelysning

Additional classification

Trådløst telekommunikasjonssystem

5.1.2 Place of performance

Country subentity

Oslo (NO081)

5.1.3 Estimated duration

Duration

24 MONTH

5.1.4 Renewal

Maximum renewals

0

Description

Oppdragsgiver har opsjon på å forlenge kontrakten med inntil 1 + 1 år på uendrede vilkår.

5.1.5 Value

Estimated value excluding VAT

16 000 000 NOK

5.1.6 Generell informasjon

Reserved participation

None

The names and professional qualifications of the staff assigned to perform the contract must be given

{code|name|requirement-stage.}

Procurement Project not financed with EU Funds.

5.1.9 Selection criteria

Criterion

Type

Suitability to pursue the professional activity

Description

Gjelder for alle delkontraktene: Krav: Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjonskrav: • Norske selskaper: Firmaattest • Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Economic and financial standing

Description

Gjelder for alle delkontraktene: Foretakets siste årsregnskap inklusive noter, styrets årsberetning og revisjonsberetning, samt nyere opplysninger som har relevans for foretakets regnskapstall. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til selv å innhente en egen kredittvurdering fra godkjent kredittvurderingsinstitusjon og legge denne til grunn i vurderingen.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Economic and financial standing

Description

Gjelder for alle delkontraktene. Leverandøren skal ha økonomisk og finansiell kapasitet til å gjennomføre oppdraget.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Technical and professional ability

Description

Gjelder alle delkontraktene. Dokumentasjonskravene tilhører kravene som fremkommer under minimumskrav. Dokumentasjonskrav 1: En beskrivelse av leverandørens miljøledelsestiltak. Dersom leverandøren har attester fra uavhengige organer som dokumenterer miljøledelsessystemet, kan disse fremlegges som dokumentasjon. Det vises i denne forbindelse til EU-ordningen for Miljøstyring og miljørevisjon (EMAS), andre anerkjente miljøledelsessystemer i forordning (EF) nr. 1221/2009. artikkel 45 som Miljøfyrtårn eller tilsvarende, og andre miljøledelsesstandarder basert på relevante europeiske eller internasjonale standarder fra akkrediterte organer som ISO 14001 eller tilsvarende. Dokumentasjonskrav 2: En beskrivelse av systemet for styring av leverandørkjeden, som leverandøren vil bruke til å utføre kontrakten. Dette omfatter kvalitetssikringstiltak som muliggjør systematisk oppfølgning av arbeidet med å ivareta grunnleggende menneskerettigheter, ILOs kjernekonvensjoner og folkerettens regler som er knyttet til leveransen i denne kontrakt, herunder relevante FN-vedtak som Norge er forpliktet av nedover i leverandørkjeden/ produksjonsprosessen. En beskrivelse av sporbarhetssystemene som leverandøren vil bruke til å utføre kontrakten. Beskrivelsen skal angi metoder og/eller systemer som muliggjør sporing av produksjonssteder og opprinnelsesland som er involvert i leverandørkjeden for varene i denne kontrakt. Dokumentasjonskrav 3:Leverandøren skal levere en oversikt over de viktigste tilsvarende vareleveransene leverandøren har utført i løpet av de siste fem årene, sammen med opplysninger om arbeidenes art, omfang og verdi samt tid og sted for arbeidsutførelsen.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Technical and professional ability

Description

Minimumskrav som gjelder alle delkontraktene: Krav 1: Det kreves at leverandøren har iverksatt miljøledelsestiltak som sikrer at leverandøren er egnet til å oppfylle kontraktens miljøbestemmelser. Med dette menes at leverandøren har metoder for å arbeide aktivt og systematisk med å redusere negativ miljøpåvirkning fra virksomhet knyttet til utførelsen av denne kontrakten. Krav 2: Det kreves at leverandøren har iverksatt kvalitetssikringstiltak som sikrer at leverandøren er egnet til å oppfylle kontraktsforpliktelsene for sosiale krav. Med dette menes at leverandøren har metoder for styring av leverandørkjeden og sporbarhetssystemer som muliggjør oppfølgning av etterlevelse av • Grunnleggende menneskerettigheter, blant annet: o Ingen må utsettes for tortur eller grusom, umenneskelig eller nedverdigende behandling eller straff (FNs Verdenserklæring for menneskerettigheter art. 5) o Enhver som arbeider har rett til en rettferdig og god betaling som sikrer hans familie og ham selv en menneskeverdig tilværelse, og som om nødvendig blir utfylt ved annen sosial beskyttelse (FNs Verdenserklæring for menneskerettigheter art. 23.3) o Enhver har rett til hvile og fritid, herunder rimelig begrensning av arbeidstiden og regelmessige ferier med lønn. (FNs Verdenserklæring for menneskerettigheter art. 24) • ILOs kjernekonvensjoner: o ILO konvensjon nr. 138 og 182 (forbud mot barnearbeid), nr. 29 og 105 (forbud mot tvangsarbeid/ slavearbeid), nr. 100 og 111 (forbud mot diskriminering) og nr. 87 og 98 (organisasjonsfrihet og retten til kollektive forhandlinger). • Folkerettens regler som er knyttet til leveransen i denne kontrakt, herunder relevante FN-vedtak som Norge er forpliktet av. Krav 3 er spesifisert for hver delkontrakt: Krav 3 Delkontrakt I: Leverandøren skal ha erfaring fra minst tre tilsvarende leveranser de siste 5 årene. Med tilsvarende leveranser menes leveranse av standardarmaturer til utendørs belysning i et nordisk klima med leveranse av mer enn 200 standardarmaturer per prosjekt. For minst en av de tre leveransene må minst 50 av de 200 leverte armaturene ha blitt levert med Zhaga tilkobling. Krav 3 Delkontrakt II: Leverandøren skal ha erfaring fra minst tre tilsvarende leveranser de siste 5 årene. Med tilsvarende leveranser menes leveranse av spesialarmaturer til utendørs belysning i nordisk klima med leveranse av mer enn 30 spesialarmaturer per prosjekt. Krav 3 delkontrakt III: Leverandøren skal ha erfaring fra minst tre tilsvarende leveranser de siste 5 årene. Med tilsvarende leveranser menes leveranse av vinterbelysning til utendørs bruk i nordisk klima med erfaring på minimum 30 enheter per bestilling. Krav 3 delkontrakt IV: Leverandøren skal ha erfaring fra minst en tilsvarende leveranse de siste fem årene. Med tilsvarende leveranse menes leveranse av Powerline-node til utendørs belysning i et nordisk klima med leveranse av mer enn 30 noder pr bestilling. Krav 3 delkontrakt V: Leverandøren skal ha erfaring fra minst en tilsvarende leveranse de siste fem årene. Med tilsvarende leveranse menes leveranse av styringsnoder inklusive segmentkontroller til utendørs belysning i nordisk klima med mer enn 30 styringsnoder og en 1 segmentkontroller per bestilling.

Use of this criterion

Used

Information about the second stage of a two-stage procedure

Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure

0

5.1.11 Procurement documents

Address of the procurement documents

[ http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=315162&B=OSLO ] ---

5.1.12 Terms of procurement

Terms of submission

Electronic submission

Tillatt

Languages in which tenders or requests to participate may be submitted

norsk

Electronic catalogue

{code|name|permission.}

Variants

Ikke tillatt

Deadline for receipt of tenders

12.01.2022 12:00:00+02:00

Deadline until which the tender must remain valid

3 MONTH

Information about public opening

Date/time

12.01.2022 12:00:00+02:00

Terms of contract

Conditions relating to the performance of the contract

Avtaleforholdet vil bli regulert av vedlagte kontrakt med tilhørende standard kontraktsvilkår for Oslo kommunes kjøp av varer. Oppdragsgiver ønsker å gjøre leverandøren særlig oppmerksom på punkt 14 Sosiale kontraktsvilkår. Kravene fremkommer i punktene 14.1 og 14. 2 i kontraktsformularet og gjelder for alle delkontraktene. Vi viser også til vedlegget "Tips til leverandører - Etterlevelse av sosiale krav 05.11.21."

Electronic invoicing

Ikke tillatt

5.1.15 Techniques

Rammeavtale

Framework agreement, without reopening of competition

Maximum number of participants

1

Information about the dynamic purchasing system

None

5.1.16 Further information, mediation and review

Review organisation

[ Oslo Tingrett ] ---

Organisation providing additional information about the procurement procedure

[ Oslo kommune v/ Bymiljøetaten ] ---

Organisation receiving requests to participate

[ Oslo kommune v/ Bymiljøetaten ] ---

Del 8: Organisations

8.1 ORG-0001

Official name

Oslo kommune v/ Bymiljøetaten

Registration number

996 922 766

Postal address

Postboks 636 Løren

Town

Oslo

Postcode

0507

Country

Norge

Contact point

Jannicke Andersen

Email

jannicke.andersen@bym.oslo.kommune.no

Roles of this organisation

8.1 ORG-0002

Official name

Oslo Tingrett

Town

Oslo

Country

Norge

Roles of this organisation

Notice information

11.1 Notice information

Notice identifier/version

2021-357507 01

Form type

Competition

Notice type

Contract or concession notice – standard regime

Notice dispatch date

24.11.2021 12:00:00+02:00

Languages in which this notice is officially available

norsk (bokmål)

11.2 Publication information

Notice publication number

n.a.

Publication date

24.11.2021

Oslo kommune v/ Bymiljøetaten

Referanse
2021-357507
Kunngjøringsdato
24.11.2021
Estimert verdi
171 000 000 NOK
Type kunngjøring
Kunngjøring av konkurranse
Hovedaktivitet
Alminnelig offentlig tjenesteyting

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter