Åpen anbudskonkurranse - anskaffelse av print, skann, kopi som tjeneste
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Hovedformålet med denne konkurransen er å etablere én tjenesteavtale med én leverandør som skal dekke vårt behov for utskrift som en tjeneste (PaaS). Dagens multifunksjonsmaskiner skal fases ut og formålet med ny anskaffelse er å anskaffe print, skann og kopi som en tjeneste (Paas) på alle DFØs lokasjoner i Oslo, Stavanger, Trondheim og Harstad.
Del 1: Buyer
1.1 Buyer
Official name
[Direktoratet for forvaltning og økonomistyring (DFØ)] ---
Legal type of the buyer
Central government authority
Activity of the contracting authority
General public services
Del 2: Procedure
2.1 Procedure
Title
Åpen anbudskonkurranse - anskaffelse av print, skann, kopi som tjeneste
Description
Hovedformålet med denne konkurransen er å etablere én tjenesteavtale med én leverandør som skal dekke vårt behov for utskrift som en tjeneste (PaaS). Dagens multifunksjonsmaskiner skal fases ut og formålet med ny anskaffelse er å anskaffe print, skann og kopi som en tjeneste (Paas) på alle DFØs lokasjoner i Oslo, Stavanger, Trondheim og Harstad.
Procedure identifier
2021-339317
Internal identifier
21/12
Type of procedure
Open
2.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Kopieringstjenester
2.1.3 Value
Estimated value excluding VAT
4 000 000 NOK
2.1.4 Generell informasjon
Directive 2014/24/EU
Del 5: Lot
5.1 Lot LOT-0000
Title
Åpen anbudskonkurranse - anskaffelse av print, skann, kopi som tjeneste
Description
Hovedformålet med denne konkurransen er å etablere én tjenesteavtale med én leverandør som skal dekke vårt behov for utskrift som en tjeneste (PaaS). Dagens multifunksjonsmaskiner skal fases ut og formålet med ny anskaffelse er å anskaffe print, skann og kopi som en tjeneste (Paas) på alle DFØs lokasjoner i Oslo, Stavanger, Trondheim og Harstad. Direktoratet har hatt en tradisjonell tilnærming til multifunksjonsmaskiner som inkluderer leasingmaskiner og service etter klikkpris, men ønsker nå å legge til rette for en ren avtale hvor vi ønsker utskrift, kopi og skanning levert som en tjeneste. Dette innebærer at tilbyder får betalt for å stille løsningen tilgjengelig, og må selv sørge for at plasserte maskiner har riktig kapasitet. Tjenesten skal ha sikker utskrift som standard, og man skal kunne skanne til egen person automatisk ved kortautentifisering. Ved endt avtaletid, skal maskinene fjernes.
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Kopieringstjenester
Additional classification
Programvare for skannere
Additional classification
Programvare for skrivere
Additional classification
Programvare for printing
5.1.2 Place of performance
Country subentity
Norge (NO0)
5.1.3 Estimated duration
Duration
48 MONTH
5.1.5 Value
Estimated value excluding VAT
4 000 000 NOK
5.1.6 Generell informasjon
Reserved participation
None
Procurement Project not financed with EU Funds.
5.1.9 Selection criteria
Criterion
Type
Suitability to pursue the professional activity
Description
Leverandøren skal være registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert. • Norske selskaper: Firmaattest • Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten. Kredittverdighet uten krav til sikkerhetsstillelse vil være tilstrekkelig til å oppfylle kravet. Kredittvurdering som baserer seg på siste kjente regnskapstall. Ratingen skal være A eller tilsvarende, og være utført av kredittopplysningsvirksomhet som har konsesjon til å drive slik virksomhet.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Kredittvurdering som baserer seg på siste kjente regnskapstall. Ratingen skal være A eller tilsvarende, og være utført av kredittopplysningsvirksomhet som har konsesjon til å drive slik virksomhet.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
1. Leverandøren skal ha erfaring fra sammenlignbare oppdrag. Beskrivelse av leverandørens inntil 3 mest relevante oppdrag i løpet av de siste 3 årene. Beskrivelsen må inkludere angivelse av oppdragets verdi, tidspunkt og mottaker (navn, telefon og e-post.) Det er leverandørens ansvar å dokumentere relevans gjennom beskrivelsen. Leverandøren kan dokumentere erfaringen ved å vise til kompetanse til personell han råder over og kan benytte til dette oppdraget, selv om erfaringen er opparbeidet mens personellet har utført tjeneste for en annen leverandør. 2. Det kreves et godt og velfungerende kvalitetsstyringssystem for de ytelser som skal leveres. I begrepet kvalitetsstyringssystem ligger det bl.a. at leverandøren har en bevissthet rundt eksempelvis kvalitetsmål, planlegging, sikring, avvikshåndtering og kvalitetsforbedring. Redegjørelse for leverandørens kvalitetsstyringssystem, eller kopi av sertifikat for kvalitetsstyringssystem i henhold til ISO 9001:2015 eller tilsvarende sertifikat. Det kan også fremlegges andre attester utstedt av organer i andre EØS-stater, forutsatt at leverandøren kan dokumentere at disse tilsvarer eller ISO 9001:2015. 3. Det kreves systemer og rutiner som sikrer lav miljøbelastning, samt at relevante miljøkrav i kontrakten blir etterlevd ved utførelse av kontrakten. Miljøledelsessystemet må blant annet sikre kontinuerlig forbedring på: • organisasjonens kompetanse på miljø og sikkerhet • ytelsens klimapåvirkning Redegjørelse for leverandørens miljøledelsessystem, eller kopi av sertifikat for miljøledelsessystem i henhold til ISO 14001:2015, Miljøfyrtårn, EMAS eller tilsvarende sertifikat. Det kan også fremlegges andre attester utstedt av organer i andre EØS-stater, forutsatt at leverandøren kan dokumentere at disse tilsvarer EMAS eller ISO 14001.
Use of this criterion
Used
Information about the second stage of a two-stage procedure
Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure
0
5.1.11 Procurement documents
Address of the procurement documents
[ http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=291499&B=DFO ] ---
5.1.12 Terms of procurement
Terms of submission
Electronic submission
Tillatt
Address for submission
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted
norsk
Electronic catalogue
{code|name|permission.}
Variants
Ikke tillatt
Deadline for receipt of tenders
25.02.2021 12:00:00+02:00
Deadline until which the tender must remain valid
64 DAY
Information about public opening
Date/time
25.02.2021 12:00:00+02:00
Terms of contract
Electronic invoicing
Tillatt
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
Framework agreement, without reopening of competition
Maximum number of participants
1
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Review organisation
[ Oslo tingrett ] ---
Organisation providing additional information about the procurement procedure
[ Direktoratet for forvaltning og økonomistyring (DFØ) ] ---
Organisation receiving requests to participate
[ Direktoratet for forvaltning og økonomistyring (DFØ) ] ---
Del 8: Organisations
8.1 ORG-0001
Official name
Direktoratet for forvaltning og økonomistyring (DFØ)
Registration number
986 252 932
Postal address
Postboks 7154
Town
Oslo
Postcode
0130
Country
Norge
postmottak@dfo.no
Telephone
+47 40007997
Internet address
Roles of this organisation
8.1 ORG-0002
Official name
Oslo tingrett
Postal address
Postboks 2106 Vika
Town
Oslo
Postcode
0125
Country
Norge
oslo.tingrett@domstol.no
Roles of this organisation
Notice information
11.1 Notice information
Notice identifier/version
2021-339317 01
Form type
Competition
Notice type
Contract or concession notice – standard regime
Notice dispatch date
21.01.2021 12:00:00+02:00
Languages in which this notice is officially available
norsk (bokmål)
11.2 Publication information
Notice publication number
n.a.
Publication date
21.01.2021
Direktoratet for forvaltning og økonomistyring (DFØ)
- Referanse
- 2021-339317
- Kunngjøringsdato
- 21.01.2021
- Estimert verdi
- 4 000 000 NOK
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter