Rammeavtale for kjøp av elektrisk kraft
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Konsernet TRV Gruppen AS og Tempevegen 25 AS skal inngå rammeavtale for levering av elektrisk kraft med en kraftleverandør. Rammeavtalen vil ha en varighet på 4 år. Avtalen skal dekke Oppdragsgivernes samlede behov for elektrisk kraft, til spotpris (Nord Pool spot) med et fast påslag pr. KWh gjennom kontraktens levetid, til sammen 21 anlegg.
Del 1: Buyer
1.1 Buyer
Official name
[TRV Gruppen AS] ---
Legal type of the buyer
Body governed by public law, controlled by a regional authority
Activity of the contracting authority
General public services
1.1 Buyer
Official name
[Tempevegen 25 AS] ---
Legal type of the buyer
Body governed by public law, controlled by a regional authority
Activity of the contracting authority
General public services
Del 2: Procedure
2.1 Procedure
Title
Rammeavtale for kjøp av elektrisk kraft
Description
Konsernet TRV Gruppen AS og Tempevegen 25 AS skal inngå rammeavtale for levering av elektrisk kraft med en kraftleverandør. Rammeavtalen vil ha en varighet på 4 år. Avtalen skal dekke Oppdragsgivernes samlede behov for elektrisk kraft, til spotpris (Nord Pool spot) med et fast påslag pr. KWh gjennom kontraktens levetid, til sammen 21 anlegg.
Procedure identifier
2021-335741
Internal identifier
28/2021
Type of procedure
Open
2.1.1 Purpose
Nature of the contract
Supplies
Main classification
Elektrisitet
2.1.4 Generell informasjon
Directive 2014/24/EU
Del 5: Lot
5.1 Lot LOT-0000
Title
Rammeavtale for kjøp av elektrisk kraft
Description
Konsernet har pr. i dag 19 aktive anlegg/målernummer, som alle er timeavlest. Estimert totalforbruk er 4 GWh pr. år. Makstak på volum for kontraktsperiode settes til totalt 20 GWh. Tempevegen 25 AS har 2 aktive anlegg, som begge er timeavlest. Estimert totalforbruk pr. år er 0,5 GWh. Makstak på volum for kontrakstsperiode settes til totalt 3 GWh. Det vil under kontraktsperioden startes ett prosjekt for solcellepanel og selvforsynt strøm hos Trondheim Renholdsverk AS, men størrelse og omfang av dette er ikke kartlagt pr. i dag. I tillegg ser TRV Gruppen AS på muligheten for ytterlige solcelleanlegg, dette er kun i kartleggingsfase og omfang er følgelig uvisst. Det er ønskelig at leverandør kan kjøpe overskuddsstrøm fra fremtidige solcelleanlegg dersom det skulle forekomme.
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Supplies
Main classification
Elektrisitet
Additional classification
Elektrisitet, oppvarming, solenergi og kjernefysisk energi
Additional classification
Eldistribusjon og beslektede tjenester
Additional classification
Eldistribusjon
5.1.2 Place of performance
Postal address
Fylke: Trøndelag, Kommune: Trondheim
5.1.3 Estimated duration
Duration
48 MONTH
5.1.6 Generell informasjon
Reserved participation
None
Procurement Project not financed with EU Funds.
5.1.9 Selection criteria
Criterion
Type
Suitability to pursue the professional activity
Description
Tilbyder skal være registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten tilbyder er etablert Dokumentasjonskrav: - Norske selskap: Firmaattest. - Utenlandske selskaper: Dokumentasjon på at selskapet er registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten tilbyderen er etablert. Attesten skal ikke være eldre enn 12 måneder regnet fra fristen for innlevering av tilbud.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Tilbyderen skal ha økonomisk kapasitet til å gjennomføre oppdraget/avtalen. Det kreves at tilbyderen er kredittverdig og har tilfredsstillende likviditet og soliditet. Dokumentasjonskrav: Kredittvurdering som baserer seg på siste kjente regnskapstall. Kredittvurderingen skal ikke være eldre enn 3 måneder. Kredittratingen skal være utført av kreditt-opplysningsvirksomhet som har konsesjon til å drive slik virksomhet.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Minimum A eller tilsvarende.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
Kvalifikasjonskrav: Tilbyder skal ha erfaring fra sammenlignbare oppdrag. Dokumentasjonskrav: Beskrivelse av de tre mest relevante tilsvarende oppdrag i løpet av de siste 3 år. Beskrivelsen må inkludere angivelse av oppdragets verdi/omfang, tidspunkt og mottaker (navn, telefon og e-post). Oppdragsgiver må gis fullmakt til å kontakte vedkommende. Referanser vil kun bli kontaktet ved behov. Kvalifikasjonskrav: Tilbyder skal ha et kvalitetssikringssystem Dokumentasjonskrav: • Dokumentasjon på kvalitetssikringssystem. Redegjørelse vedrørende tilbyders eksisterende rutiner og dokumentasjon på at kravet til kvalitetssikringssystem/-styringssystem som er gjeldende for oppdraget er dekket. Hvis dette er beskrevet i leverandørens kvalitetssikringssystem ihht. ISO 9001 eller tilsvarende kan det legges fram dokumentasjon for dette. Kvalifikasjonskrav: Tilbyder skal ha et miljøstyringssystem Dokumentasjonskrav: • Dokumentasjon på miljøstyringssystem. Kopi av eventuelle sertifikater som ISO 14001, EMAS, Miljøfyrtårn eller tilsvarende legges med. Dersom tilbyder ikke har et miljøledelsessystem må tilbyder være villig til å implementere det innen 6 måneder etter kontraktinngåelse. Dette skal dokumenteres skriftlig. Kvalifikasjonskrav: Tilbyder skal ha konsesjon for kraftomsetning. Dokumentasjonskrav: Kontrolleres opp mot NVEs register over konsesjoner. Kvalifikasjonskrav: Tilbyder skal ha et forpliktende samarbeidsforhold med ev. underleverandører Dokumentasjonskrav: • Signert forpliktelseserklæring (vedlegg 8) Dersom en leverandør må støtte seg på en annen leverandør sin kompetanse eller kapasitet for å oppfylle et kvalifikasjonskrav, må det leveres separat ESPD skjema for denne underleverandøren. Det skal i tillegg leveres en signert forpliktelseserklæring fra denne underleverandøren. • Utfylt ESPD – avsnitt II D Forskrift om offentlige anskaffelser stiller krav om at en leverandør som støtter seg på kapasiteten til andre virksomheter skal dokumentere at han råder over de nødvendige ressursene, for eksempel ved å fremlegge en forpliktelseserklæring (vedlegg 8), jf. FOA § 16-10(2). Denne bestemmelsen gjelder i tillegg til bestemmelsen om ESPD.
Use of this criterion
Used
Information about the second stage of a two-stage procedure
Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure
0
5.1.11 Procurement documents
Address of the procurement documents
[ http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=311827&B=KGVLIGHT ] ---
5.1.12 Terms of procurement
Terms of submission
Electronic submission
Tillatt
Address for submission
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted
norsk
Electronic catalogue
{code|name|permission.}
Variants
Ikke tillatt
Deadline for receipt of tenders
01.11.2021 12:00:00+02:00
Deadline until which the tender must remain valid
75 DAY
Information about public opening
Date/time
01.11.2021 12:00:00+02:00
Place
Heggstadmoen 53, 7080 Heimdal
Additional information
Tilbudsåpningen vil ikke være offentlig. To representanter fra oppdragsgiver vil gjennomføre tilbudsåpning.
Terms of contract
Conditions relating to the performance of the contract
Se Vedlegg 9 og 9.1 Kontrakt
Electronic invoicing
Ikke tillatt
Information about review deadlines
Nøyaktig informasjon om tidsfrist(er) for klagebehandling: § 25-2.Karensperiode før inngåelse av kontrakt (1) Oppdragsgiveren kan tidligst inngå en kontrakt etter utløpet av en karensperiode som er fastsatt av oppdragsgiveren. Karensperioden skal være minst 10 dager regnet fra dagen etter at meddelelsen om valget av leverandør er sendt. Dersom oppdragsgiveren har gjort unntak fra kravet om bruk av elektronisk kommunikasjon, skal karensperioden være minst 15 dager. (2) Kravet om karensperiode gjelder ikke a) når oppdragsgiveren ikke har plikt til å kunngjøre konkurranse, jf. § 13-3 og § 13-4 b) når den valgte leverandøren er den eneste berørte leverandøren c) når oppdragsgiveren tildeler kontrakter under en rammeavtale d) når oppdragsgiveren tildeler kontrakter under en dynamisk innkjøpsordning.
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
Framework agreement, without reopening of competition
Maximum number of participants
1
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Review organisation
[ Sør-Trøndelag Tingrett ] ---
Organisation providing additional information about the procurement procedure
[ TRV Gruppen AS ] ---
Organisation receiving requests to participate
[ TRV Gruppen AS ] ---
Del 8: Organisations
8.1 ORG-0001
Official name
TRV Gruppen AS
Registration number
984 024 924
Postal address
Heggstadmoen 53
Town
Heimdal
Postcode
7080
Country
Norge
Contact point
Ninett Bentzen
ninett.benzen@trv.no
Telephone
+47 90227341
Internet address
Roles of this organisation
Buyer
8.1 ORG-0002
Official name
Tempevegen 25 AS
Registration number
921956452
Postal address
Bratsbergvegen 823
Town
Trondheim
Postcode
7031
Country
Norge
Contact point
Ninett Bentzen
ninett.bentzen@trv.no
Telephone
+47 90227341
Roles of this organisation
8.1 ORG-0003
Official name
Sør-Trøndelag Tingrett
Postal address
Postboks 2317 Torgården
Town
Trondheim
Postcode
7004
Country
Norge
sor-trondelag.tingrett@domstol.no
Telephone
+47 73542400
Internet address
Roles of this organisation
Notice information
11.1 Notice information
Notice identifier/version
2021-335741 01
Form type
Competition
Notice type
Contract or concession notice – standard regime
Notice dispatch date
28.09.2021 12:00:00+02:00
Languages in which this notice is officially available
norsk (bokmål)
11.2 Publication information
Notice publication number
n.a.
Publication date
28.09.2021
TRV Gruppen AS, Tempevegen 25 AS
- Referanse
- 2021-335741
- Kunngjøringsdato
- 28.09.2021
- Estimert verdi
- Ikke angitt
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter