Rammeavtale på kontroll og vedlikehold av manuelt brannslokkeutstyr - NY kunngjøring
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Asker kommune skal inngå rammeavtale for kontroll og vedlikehold av manuelt brannslokkeutstyr. Se konkurransegrunnlag del I
Del 1: Buyer
1.1 Buyer
Official name
[Asker kommune] ---
Legal type of the buyer
Regional authority
Activity of the contracting authority
General public services
Del 2: Procedure
2.1 Procedure
Title
Rammeavtale på kontroll og vedlikehold av manuelt brannslokkeutstyr - NY kunngjøring
Description
Asker kommune skal inngå rammeavtale for kontroll og vedlikehold av manuelt brannslokkeutstyr. Se konkurransegrunnlag del I
Procedure identifier
2021-322721
Internal identifier
21/74
Type of procedure
Open
2.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Reparasjon og vedlikehold av brannslokkingsutstyr
2.1.3 Value
Estimated value excluding VAT
3 400 000 NOK
2.1.4 Generell informasjon
Additional information
Mercell kunngjøring: https://opic.com/id/afbwhnjwme
Directive 2014/24/EU
Del 5: Lot
5.1 Lot LOT-0000
Title
Rammeavtale på kontroll og vedlikehold av manuelt brannslokkeutstyr - NY kunngjøring
Description
Asker kommune skal inngå rammeavtale for kontroll og vedlikehold av manuelt brannslokkeutstyr. Pr 01.01.2020 er nye Asker kommune etablert etter sammenslåing av de tidligere kommunene Asker, Hurum og Røyken. Praksis for gjennomføring av faget har vært ulik i de 3 kommunene vært og følgelig er det knyttet usikkerhet til omfanget av anskaffelsen. (Nye) Asker kommune samler nå faget i en rammeavtale hvor det gis opsjon på avrop fra øvrige kommunale virksomheter. Asker kommune har en betydelig heleid eiendomsmasse som leies ut til forskjellige virksomheter. Hovedansvaret for ivaretakelse av brannsikkerhet i byggene tilligger bygningseier. Ansvaret for brannsikkerhet er delvis nedfelt i lover og forskrifter og delvis et utslag av at oppdragsgiver har stort fokus på brannsikkerhet for våre leietakere og brukere som ofte tilhører utsatte grupper i brann (barn, psykisk eller fysisk syke, personer med rusavhengighet m.m.). Det overordnede formålet med rammeavtalen er å sikre at eiendommene som avtalen omfatter har velfungerende slokkeutstyr som dekker bygningseiers plikter med hensyn til brannvern etter de til enhver tid gjeldende brannforskrifter. Forventet verdi er kr 850.000 pr. år. Det bemerkes at anslaget er beheftet med usikkerhet da oppgavene tidligere har vært håndtert innad i Asker, Hurum og Røyken på ulikt vis. Verdi avhenger også av nødvendighet/hensiktsmessighet for utskiftning av utstyr. Det presiseres at herværende verdianslag og verdi angitt for evalueringsformål i prisbilag ikke er bindende for kunden, og det det er det til en hvert tid gjeldende behov som er grunnlag for utttak. Det vil bli inngått rammeavtale med 1 leverandør.
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Reparasjon og vedlikehold av brannslokkingsutstyr
Additional classification
Tekniske kontrolltjenester
5.1.2 Place of performance
Postal address
Asker
5.1.3 Estimated duration
Start date
26.10.2021
End date
26.10.2023
5.1.4 Renewal
Maximum renewals
0
Description
2 utvidels/er á 12 måneder
5.1.5 Value
Estimated value excluding VAT
3 400 000 NOK
5.1.6 Generell informasjon
Reserved participation
None
Procurement Project not financed with EU Funds.
5.1.9 Selection criteria
Criterion
Type
Suitability to pursue the professional activity
Description
Krav: det kreves at leverandøren har et lovlig etablert foretak Dokumentasjonskrav 1. norske selskaper: firmaattest 2. utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Krav: leverandøren skal ha økonomisk kapasitet/gi trygghet for at leverandøren vil være økonomisk levedyktig til å gjennomføre hele oppdraget/ kontrakten - og det kreves at selskapet er kredittverdig (krav A - gjelder også for underleverandør) Dokumentasjonskrav: 1. Asker kommune vil på egenhånd innhente rating fra Bisnode Norge AS.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
Krav 1: Leverandøren skal ha god erfaring med tilsvarende leveranser Dokumentasjonskrav 1: Oversikt over de viktigste vareleveransene eller tjenestene som leverandøren har utført i løpet av de siste tre årene, sammen med opplysninger om kontraktenes verdi, tidspunktet for levering eller utførelse og navn på mottaker. Dersom det er nødvendig for å sikre tilstrekkelig konkurranse, kan oppdragsgiveren angi at også dokumentasjon for relevante leveranser eller tjenester som leverandøren har utført for mer enn tre år siden, vil bli tatt i betraktning Krav 2: Leverandøren skal ha egnende kvalitetssikringstiltak Dokumentasjonskrav 2: Relevante sertifiseringer eller kort beskrivelse av egne rutiner.
Use of this criterion
Used
Information about the second stage of a two-stage procedure
Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure
0
5.1.11 Procurement documents
Address of the procurement documents
[ https://tendsign.no/doc.aspx?UniqueId=afbwhnjwme&GoTo=Docs ] ---
5.1.12 Terms of procurement
Terms of submission
Electronic submission
Tillatt
Address for submission
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted
norsk
Electronic catalogue
{code|name|permission.}
Variants
Ikke tillatt
Deadline for receipt of tenders
13.09.2021 12:00:00+02:00
Deadline until which the tender must remain valid
90 DAY
Information about public opening
Date/time
13.09.2021 13:00:00+02:00
Terms of contract
Electronic invoicing
Tillatt
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
Framework agreement, without reopening of competition
Maximum number of participants
1
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Review organisation
[ Asker og Bærum Tingrett ] ---
Organisation providing additional information about the procurement procedure
[ Asker kommune ] ---
Del 8: Organisations
8.1 ORG-0001
Official name
Asker kommune
Registration number
920 125 298
Postal address
Postboks 353
Town
Asker
Postcode
1372
Country
Norge
Contact point
Øystein Karlsen
asker@odinprosjekt.no
Telephone
+47 90606133
Internet address
Roles of this organisation
8.1 ORG-0002
Official name
Asker og Bærum Tingrett
Town
Sandvika
Country
Norge
Roles of this organisation
Notice information
11.1 Notice information
Notice identifier/version
2021-322721 01
Form type
Competition
Notice type
Contract or concession notice – standard regime
Notice dispatch date
11.08.2021 12:00:00+02:00
Languages in which this notice is officially available
norsk (bokmål)
11.2 Publication information
Notice publication number
n.a.
Publication date
11.08.2021
Asker kommune
- Referanse
- 2021-322721
- Kunngjøringsdato
- 11.08.2021
- Estimert verdi
- 3 400 000 NOK
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter