Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterBiblioteksystem og formidlingsløsninger 2022
Planlegging
Veiledende kunngjøring
Kunngjort i EØS

Biblioteksystem og formidlingsløsninger 2022

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Konkurranse
0
Resultat
0

Dette er en veiledende kunngjøring for å informere relevante tilbydere om våre planer om å anskaffe nytt kjernesystem (biblioteksystem) og nye formidlingsløsninger. Løsningene skal tas i bruk av Deichman, og samarbeidende bibliotek (opsjon). Det forventes at kjernesystemet vil være et standardsystem/en hyllevare, mens formidlingsløsninger vil være re-implementering/ny-implementering basert på oppdragsgivers eksisterende løsninger, kompetanse og innsikt, samt behov vi har for framtiden. Oppdragsgiver forventer at leverandør av formidlingsløsninger vil være en kompetent, erfaren og innovativ samarbeidspartner og systemintegrator. For både kjernesystem og formidlingsløsninger må det forventes høy grad av integrasjoner mot tilgrensende tjenester som boksorteringsanlegg, håndholdt logistikkverktøy, ulike typer automater for selvbetjening o.l.

Del 1: Buyer

1.1 Buyer

Official name

[Oslo kommune v/Deichman bibliotek] ---

Legal type of the buyer

Regional authority

Activity of the contracting authority

General public services

Del 2: Procedure

2.1 Procedure

Title

Biblioteksystem og formidlingsløsninger 2022

Description

Dette er en veiledende kunngjøring for å informere relevante tilbydere om våre planer om å anskaffe nytt kjernesystem (biblioteksystem) og nye formidlingsløsninger. Løsningene skal tas i bruk av Deichman, og samarbeidende bibliotek (opsjon). Det forventes at kjernesystemet vil være et standardsystem/en hyllevare, mens formidlingsløsninger vil være re-implementering/ny-implementering basert på oppdragsgivers eksisterende løsninger, kompetanse og innsikt, samt behov vi har for framtiden. Oppdragsgiver forventer at leverandør av formidlingsløsninger vil være en kompetent, erfaren og innovativ samarbeidspartner og systemintegrator. For både kjernesystem og formidlingsløsninger må det forventes høy grad av integrasjoner mot tilgrensende tjenester som boksorteringsanlegg, håndholdt logistikkverktøy, ulike typer automater for selvbetjening o.l.

Internal identifier

7/2021

2.1.1 Purpose

Nature of the contract

Services

Main classification

Datatjenester: rådgivning, programvareutvikling, internett og systemstøtte

2.1.3 Value

Estimated value excluding VAT

75 000 000 NOK

2.1.4 Generell informasjon

Additional information

Det er ikke avklart om leveransene beskrevet her vil bli kjørt som en konkurranse eller delt opp i flere separate konkurranser.

Directive 2014/24/EU

Del 5: Lot

5.1 Lot LOT-0000

Title

Biblioteksystem og formidlingsløsninger 2022

Description

En del aktører i bibliotek-Norge har vist interesse for Deichman sin egenutviklede systemportefølje og ytret ønske om å få ta denne i bruk. Deichmans formidlingsløsninger regnes av mange som noe av det mest innovative og brukervennlige innenfor bibliotekbransjen. Deichman ønsker å gjøre porteføljen av løsninger tilgjengelig for andre, men løsningen er per i dag ikke tilstrekkelig tilrettelagt for å koble på andre bibliotek. Deichman ønsker ikke selv å stå for utviklingen av et felles produkt som tas i bruk av andre, og søker derfor etter leverandør som kan ta ansvar for utvikling, forvaltning og drift av løsningene. Leverandør kan ha eksisterende løsninger som ønskes utviklet i den retning som etterspørres eller nyutvikle løsninger. Leverandøren som velges må ha en fremtidsrettet og innovativ visjon for sine produkter, og produkter som støtter opp om et moderne bibliotek. Det er for oppdragsgiver viktige mål å fortsatt forbedre formidlingen mot sluttbrukerne og å øke effektiviseringen av biblioteksdriften, samt å ha tilgang til innovativ IKT-teknologi som bidrar til å realisere virksomhetsstrategien. Den planlagte anskaffelsen er et resultat av oppdragsgivers endrede strategi for å nå disse målene. Oppdragsgiver ser for seg en samstyringsmodell med høy innflytelse for oppdragsgiver i innledende implementerings- og etableringsfaser, der arbeidet etter hvert går over i en videreutviklingsfase hvor samstyringen gjøres i fellesskap med samarbeidsbibliotekene og leverandørens øvrige kunder. Det er på nåværende tidspunkt ikke avklart om vi søker en leverandør av både kjernesystem og formidlingsløsninger, eller om vi vil akseptere to ulike leverandører. Dagens løsninger for kjernesystem og formidlingsløsninger er løsninger av høy bruksmessig kvalitet, og er i stor grad egenutviklet programvare som i noen grad er basert på Open source-komponenter. Konkurransen(e) antas kunngjort medio november 2021 med forventet tilbudsfrist i løpet av januar/februar 2022. Anskaffelsens totale verdi er foreløpig anslått til 75 MNOK over 4+1+1+1 år. Anslaget er ikke bindende for oppdragsgiver. Opsjoner: Dette er ikke avklart. Det vurderes å benytte opsjoner for blant annet deltakeres tilslutning til avtaler og tjenester som inngår i konkurransen(e).

5.1.1 Purpose

Nature of the contract

Services

Main classification

Datatjenester: rådgivning, programvareutvikling, internett og systemstøtte

Additional classification

Programvare og informasjonssystemer

Additional classification

Programmering av software og rådgivning

5.1.2 Place of performance

Postal address

Oslo

5.1.5 Value

Estimated value excluding VAT

75 000 000 NOK

5.1.6 Generell informasjon

Reserved participation

None

Procurement Project not financed with EU Funds.

5.1.11 Procurement documents

Address of the procurement documents

[ http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=311837&B=OSLO ] ---

5.1.12 Terms of procurement

Terms of submission

Electronic submission

Tillatt

Languages in which tenders or requests to participate may be submitted

English

5.1.15 Techniques

Rammeavtale

None

Information about the dynamic purchasing system

None

5.1.16 Further information, mediation and review

Review organisation

[ Oslo tingrett ] ---

Organisation providing additional information about the procurement procedure

[ Oslo kommune v/Deichman bibliotek ] ---

Organisation receiving requests to participate

[ Oslo kommune v/Deichman bibliotek ] ---

Del 8: Organisations

8.1 ORG-0001

Official name

Oslo kommune v/Deichman bibliotek

Registration number

919 770 775

Postal address

Anne-Cath Vestlys plass 1

Town

Oslo

Postcode

0150

Country

Norge

Contact point

Knut Vidar Hoholm

Email

knutvidar.hoholm@deichman.no

Telephone

+47 99156076

Internet address

www.deichman.no

Roles of this organisation

8.1 ORG-0002

Official name

Oslo tingrett

Postal address

Postboks 2106 Vika

Town

Oslo

Postcode

0125

Country

Norge

Roles of this organisation

Notice information

11.1 Notice information

Notice identifier/version

2021-306017 01

Form type

Planning

Notice type

Prior information notice or a periodic indicative notice used to shorten time limits for receipt of tenders

Notice dispatch date

04.10.2021 12:00:00+02:00

Languages in which this notice is officially available

norsk (bokmål)

11.2 Publication information

Notice publication number

n.a.

Publication date

04.10.2021

Oslo kommune v/Deichman bibliotek

Referanse
2021-306017
Kunngjøringsdato
04.10.2021
Estimert verdi
75 000 000 NOK
Type kunngjøring
Veiledende kunngjøring
Hovedaktivitet
Alminnelig offentlig tjenesteyting

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter