Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterEØS 059-2019 Sanering Slettebakken deponi
Konkurranse
Kunngjøring av konkurranse
Utgått
Kunngjort i EØS

EØS 059-2019 Sanering Slettebakken deponi

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Resultat
0

Bergen kommune skal sanere det gamle avfallsdeponiet på Slettebakken. Mengde avfall og myr/løsmasser iblandet avfall er estimert til å være av størrelsesorden 175 000 m³. Estimatet er noe usikkert som følge av få skovlboringer i noen deler av deponiet (AsplanViak, Volumberegninger Slettebakken avfallsdeponi, 2007). Det skal etableres en totalentreprisekontrakt med samspill med en entreprenør.  Klikk her https://permalink.mercell.com/115148230.aspx

Del 1: Buyer

1.1 Buyer

Official name

[Bergen kommune] ---

Legal type of the buyer

Regional authority

Activity of the contracting authority

General public services

Del 2: Procedure

2.1 Procedure

Title

EØS 059-2019 Sanering Slettebakken deponi

Description

Bergen kommune skal sanere det gamle avfallsdeponiet på Slettebakken. Mengde avfall og myr/løsmasser iblandet avfall er estimert til å være av størrelsesorden 175 000 m³. Estimatet er noe usikkert som følge av få skovlboringer i noen deler av deponiet (AsplanViak, Volumberegninger Slettebakken avfallsdeponi, 2007). Det skal etableres en totalentreprisekontrakt med samspill med en entreprenør.  Klikk her https://permalink.mercell.com/115148230.aspx

Procedure identifier

2020-390104

Internal identifier

2018/45369

Type of procedure

Negotiated with prior publication of a call for competition / competitive with negotiation

2.1.1 Purpose

Nature of the contract

Works

Main classification

Bygge- og anleggsvirksomhet

2.1.3 Value

Estimated value excluding VAT

250 000 000 NOK

2.1.4 Generell informasjon

Directive 2014/24/EU

Del 5: Lot

5.1 Lot LOT-0000

Title

EØS 059-2019 Sanering Slettebakken deponi

Description

Bergen kommune har vedtatt å sanere det gamle avfallsdeponiet på Slettebakken. Forut for selve saneringen ønsker Bergen kommune å prekvalifisere entreprenører som deretter inviteres til å gi tilbod på saneringen. I forbindelse med at det skal graves i randsonen til deponiet for etablering av avskjærende grøft, skal det tas ut avfallsmasser til pilotprosjekt for sanering av deponimassene. Bergen kommune vil gi prekvalifiserte entreprenører som ønsker å gi tilbud på å utføre saneringsarbeidene muligheten til å hente ut masser til et pilotprosjekt for håndtering av avfallsmassene. I pilotprosjektet skal hver entreprenør håndtere 100-300 tonn masser, og tilbyderne får betalt fast pris på 1 000,- NOK/tonn masse. Beløpet utbetales etter levering av tilbud og godkjent rapport fra pilotprosjektet. 

5.1.1 Purpose

Nature of the contract

Works

Main classification

Bygge- og anleggsvirksomhet

Additional classification

Nedrivning av bygninger og jordarbeid

Additional classification

Utgravning og fjerning av jord

Additional classification

Grøftegraving

Additional classification

Fjerning av jordsmonn

Additional classification

Utgraving

Additional classification

Flytting av jord

Additional classification

Skjæring og fyllinger

Additional classification

Behandling og deponering av avfall og søppel

Additional classification

Søppelgjenvinningstjenester

5.1.2 Place of performance

Country subentity

Vestland (NO0A2)

5.1.3 Estimated duration

Duration

48 MONTH

5.1.5 Value

Estimated value excluding VAT

250 000 000 NOK

5.1.6 Generell informasjon

Reserved participation

None

The names and professional qualifications of the staff assigned to perform the contract must be given

{code|name|requirement-stage.}

Procurement Project not financed with EU Funds.

5.1.9 Selection criteria

Criterion

Type

Suitability to pursue the professional activity

Description

Krav: Leverandør skal være et lovlig registrert foretak. Dokumentasjon: For leverandører som er registrert i det norske Enhetsregisteret, er det ikke nødvendig å legge ved dokumentasjon. Oppdragsgiver vil kontrollere registreringen ved bruk av organisasjonsnummer oppgitt i leverandørens Mercell-profil. For tilbydere som ikke er registrert i ovennevnte register må tilbyder levere attest eller bekreftelse (tilsvarende firmaattest) for registrering i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert. Slik attest skal ikke være utstedt mer enn 6 måneder før tilbudsfristens utløp.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Economic and financial standing

Description

Krav: Leverandøren har tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å oppfylle avtalen. Påkrevd økonomisk kapasitet vurderes i forhold til avtalens verdi, ytelser, risiko og varighet. Leverandøren, alene eller gruppen de representerer, skal ha årlig minimumsomsetning minimum tilsvarende to ganger anslått verdi av kontrakten, eller kunne stille bankgaranti på tilsvarende sum. Dokumentasjon: Dokumentasjon for norske leverandører: Oppdragsgiver vil selv sjekke leverandørens økonomiske situasjon fra DIFIs eBevis, Proff Forvalt (https://forvalt.no/) og/eller via opplysninger gitt av Creditsafe (https://www.creditsafe.com) og kan hente inn ytterligere opplysninger fra Brønnøysundregistrene. Merk at konkurransegrunnlaget inneholder retningslinjer for hvordan leverandører selv kan supplere tilgjengelig informasjon hvis ønskelig. Dokumentasjon for utenlandske leverandører: Leverandør skal på forespørsel levere en kredittrating rapport fra selskap som har konsesjon fra Datatilsynet til å drive kredittopplysningsvirksomhet i Norge eller fra selskap med tilsvarende godkjenning i medlemsstat i EU/EØS. Kredittratingsrapporten må være basert på oppdaterte regnskapsopplysninger. Krav: Leverandøren skal ha ansvarsforsikring som er relevant ut fra kontraktens størrelse. Leverandøren har ansvar for massene fra de forlater Slettebakken deponi. Dokumentasjon: Kopi av polise.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Technical and professional ability

Description

Krav: Leverandøren skal ha tilstrekkelig tekniske ressurser, som eks. maskinpark og teknisk kapasitet til å gjennomføre oppdraget i tråd med oppdragsgivers behov. Dokumentasjon: Leverandøren skal vedlegge en oversikt over tekniske ressurser som er relevant for gjennomføring av denne leveransen. Krav: Leverandøren skal ha tilstrekkelig kompetanse og faglige kvalifikasjoner til å lede og kvalitetssikre leveransen. Særlig viktig er kompetanse og faglige kvalifikasjoner innenfor følgende fagområder: - Vannhåndtering/-behandling forurenset vann/ vannrensing - håndtering sterkt forurensede masser - håndtering av avfall - logistikk store mengder masser Dokumentasjon: Leverandøren skal vedlegge en oversikt over hvilke erfaring og faglige kvalifikasjoner som besittes av ledergruppe i prosjektet og/eller nøkkelpersonell som vil stå som ansvarlige for leveransen. Krav: Leverandøren skal ha god erfaring fra gjennomføring av prosjekter med tilsvarende kompleksitet og størrelse. Med tilsvarende kompleksitet menes prosjekter med kompleksitet som kan sammenlignes med de særlige kompleksiteter i dette knyttet til håndtering av miljøfarlig avfall/masser fra anleggsplass og sanering av slik avfall, samt koordinering av transport av så store mengder masser. Med størrelse menes prosjektets størrelse i verdi og i arbeidsomfang/mengde masser. Dokumentasjon: Utfylt referanseskjema, med oversikt over prosjektnavn, oppdragsgiver, prosjektets verdi, og beskrivelse av hva prosjektet omfattet. Maks en side pr. prosjekt. Dokumentasjon for relevante prosjekter som leverandøren har utført for mer enn fem år siden, kan bli tatt i betraktning. Krav: Leverandøren, og hans samarbeidsaktører, skal ha alle nødvendige tillatelser fra forurensningsmyndighetene for godkjent mottak for gjennomføring av pilot. Leverandøren skal sannsynliggjøre at han vil få nødvendige tillatelser fra forurensningsmyndighetene for godkjent mottak for gjennomføring av samspillsentreprisen. Anlegg i utlandet skal ha alle nødvendige tillatelser fra sitt lands myndigheter. Tillatelse til arbeid som utføres på Slettebakken er oppdragivers ansvar. Dokumentasjon: - Dokumentasjon på tillatelser for gjennomføring av pilot. - Plan for tillatelser for gjennomføring av samspillsentreprisen. Krav: Leverandøren skal ha en realistisk plan for gjennomføring av pilotprosjekt. Dokumentasjon: Kort beskrivelse, maksimalt 5 A4-sider, som inneholder plan for separasjon, vannrensing på stedet, sortering i hvilke fraksjoner og håndtering/gjenvinning/sluttbehandling av de enkelte fraksjonene. Krav: Oppdragsgiver krever leverandører som har sertifisering fra uavhengige tredjeparter som bekrefter at leverandør har rutiner og systemer for kvalitetsstyring. Dokumentasjon: Leverandør skal framlegge attester fra uavhengige anerkjente organer som dokumenterer et tilfredsstillende kvalitetsstyringssystem. Eksempelvis vil gyldig ISO 9001 sertifikat aksepteres som oppfyllelse av kravet. Krav: Oppdragsgiver krever leverandører som har sertifisering fra uavhengige tredjeparter som bekrefter at leverandør har rutiner og systemer som sikrer en lav miljøbelastning ved utførelsen av leveransen. Dokumentasjon: Leverandør skal framlegge attester fra uavhengige organer som dokumenterer et etablert og tilfredsstillende miljøledelsessystem. Det kreves dokumentasjon for at leverandøren enten er miljøsertifisert etter gyldig ISO 14001, er Miljøfyrtårn, er sertifisert av EMAS eller er sertifisert av tilsvarende tredjeparter.

Use of this criterion

Used

Information about the second stage of a two-stage procedure

Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure

3

Maximum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure

5

5.1.11 Procurement documents

Address of the procurement documents

[ https://permalink.mercell.com/115148230.aspx ] ---

5.1.12 Terms of procurement

Terms of the procedure

Estimated date of dispatch of the invitations to submit tenders

2020-07-01

Terms of submission

Electronic submission

Tillatt

Languages in which tenders or requests to participate may be submitted

norsk

Electronic catalogue

{code|name|permission.}

Variants

Tillatt

Deadline for receipt of tenders

24.06.2020 10:00:00+02:00

Deadline until which the tender must remain valid

68 DAY

Terms of contract

Electronic invoicing

Tillatt

5.1.15 Techniques

Rammeavtale

None

Information about the dynamic purchasing system

None

5.1.16 Further information, mediation and review

Review organisation

[ Bergen tingrett ] ---

Organisation providing additional information about the procurement procedure

[ Bergen kommune ] ---

Del 8: Organisations

8.1 ORG-0001

Official name

Bergen kommune

Registration number

964338531

Postal address

Serviceboks 7880

Town

BERGEN

Postcode

5020

Country

Norge

Contact point

Torstein Fjeldet Lunde

Email

torstein.lunde@odinadvokat.no

Telephone

+47 91781389

Roles of this organisation

8.1 ORG-0002

Official name

Bergen tingrett

Town

Bergen

Country

Norge

Roles of this organisation

Notice information

11.1 Notice information

Notice identifier/version

2020-390104 01

Form type

Competition

Notice type

Contract or concession notice – standard regime

Notice dispatch date

15.05.2020 12:00:00+02:00

Languages in which this notice is officially available

norsk (bokmål)

11.2 Publication information

Notice publication number

n.a.

Publication date

15.05.2020

Bergen kommune

Referanse
2020-390104
Kunngjøringsdato
15.05.2020
Estimert verdi
250 000 000 NOK
Type kunngjøring
Kunngjøring av konkurranse
Hovedaktivitet
Alminnelig offentlig tjenesteyting

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter