EØS 059-2019 Sanering Slettebakken deponi
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Bergen kommune skal sanere det gamle avfallsdeponiet på Slettebakken. Mengde avfall og myr/løsmasser iblandet avfall er estimert til å være av størrelsesorden 175 000 m³. Estimatet er noe usikkert som følge av få skovlboringer i noen deler av deponiet (AsplanViak, Volumberegninger Slettebakken avfallsdeponi, 2007). Det skal etableres en totalentreprisekontrakt med samspill med en entreprenør. Klikk her https://permalink.mercell.com/115148230.aspx
Del 1: Buyer
1.1 Buyer
Official name
[Bergen kommune] ---
Legal type of the buyer
Regional authority
Activity of the contracting authority
General public services
Del 2: Procedure
2.1 Procedure
Title
EØS 059-2019 Sanering Slettebakken deponi
Description
Bergen kommune skal sanere det gamle avfallsdeponiet på Slettebakken. Mengde avfall og myr/løsmasser iblandet avfall er estimert til å være av størrelsesorden 175 000 m³. Estimatet er noe usikkert som følge av få skovlboringer i noen deler av deponiet (AsplanViak, Volumberegninger Slettebakken avfallsdeponi, 2007). Det skal etableres en totalentreprisekontrakt med samspill med en entreprenør. Klikk her https://permalink.mercell.com/115148230.aspx
Procedure identifier
2020-390104
Internal identifier
2018/45369
Type of procedure
Negotiated with prior publication of a call for competition / competitive with negotiation
2.1.1 Purpose
Nature of the contract
Works
Main classification
Bygge- og anleggsvirksomhet
2.1.3 Value
Estimated value excluding VAT
250 000 000 NOK
2.1.4 Generell informasjon
Directive 2014/24/EU
Del 5: Lot
5.1 Lot LOT-0000
Title
EØS 059-2019 Sanering Slettebakken deponi
Description
Bergen kommune har vedtatt å sanere det gamle avfallsdeponiet på Slettebakken. Forut for selve saneringen ønsker Bergen kommune å prekvalifisere entreprenører som deretter inviteres til å gi tilbod på saneringen. I forbindelse med at det skal graves i randsonen til deponiet for etablering av avskjærende grøft, skal det tas ut avfallsmasser til pilotprosjekt for sanering av deponimassene. Bergen kommune vil gi prekvalifiserte entreprenører som ønsker å gi tilbud på å utføre saneringsarbeidene muligheten til å hente ut masser til et pilotprosjekt for håndtering av avfallsmassene. I pilotprosjektet skal hver entreprenør håndtere 100-300 tonn masser, og tilbyderne får betalt fast pris på 1 000,- NOK/tonn masse. Beløpet utbetales etter levering av tilbud og godkjent rapport fra pilotprosjektet.
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Works
Main classification
Bygge- og anleggsvirksomhet
Additional classification
Nedrivning av bygninger og jordarbeid
Additional classification
Utgravning og fjerning av jord
Additional classification
Grøftegraving
Additional classification
Fjerning av jordsmonn
Additional classification
Utgraving
Additional classification
Flytting av jord
Additional classification
Skjæring og fyllinger
Additional classification
Behandling og deponering av avfall og søppel
Additional classification
Søppelgjenvinningstjenester
5.1.2 Place of performance
Country subentity
Vestland (NO0A2)
5.1.3 Estimated duration
Duration
48 MONTH
5.1.5 Value
Estimated value excluding VAT
250 000 000 NOK
5.1.6 Generell informasjon
Reserved participation
None
The names and professional qualifications of the staff assigned to perform the contract must be given
{code|name|requirement-stage.}
Procurement Project not financed with EU Funds.
5.1.9 Selection criteria
Criterion
Type
Suitability to pursue the professional activity
Description
Krav: Leverandør skal være et lovlig registrert foretak. Dokumentasjon: For leverandører som er registrert i det norske Enhetsregisteret, er det ikke nødvendig å legge ved dokumentasjon. Oppdragsgiver vil kontrollere registreringen ved bruk av organisasjonsnummer oppgitt i leverandørens Mercell-profil. For tilbydere som ikke er registrert i ovennevnte register må tilbyder levere attest eller bekreftelse (tilsvarende firmaattest) for registrering i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert. Slik attest skal ikke være utstedt mer enn 6 måneder før tilbudsfristens utløp.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Krav: Leverandøren har tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å oppfylle avtalen. Påkrevd økonomisk kapasitet vurderes i forhold til avtalens verdi, ytelser, risiko og varighet. Leverandøren, alene eller gruppen de representerer, skal ha årlig minimumsomsetning minimum tilsvarende to ganger anslått verdi av kontrakten, eller kunne stille bankgaranti på tilsvarende sum. Dokumentasjon: Dokumentasjon for norske leverandører: Oppdragsgiver vil selv sjekke leverandørens økonomiske situasjon fra DIFIs eBevis, Proff Forvalt (https://forvalt.no/) og/eller via opplysninger gitt av Creditsafe (https://www.creditsafe.com) og kan hente inn ytterligere opplysninger fra Brønnøysundregistrene. Merk at konkurransegrunnlaget inneholder retningslinjer for hvordan leverandører selv kan supplere tilgjengelig informasjon hvis ønskelig. Dokumentasjon for utenlandske leverandører: Leverandør skal på forespørsel levere en kredittrating rapport fra selskap som har konsesjon fra Datatilsynet til å drive kredittopplysningsvirksomhet i Norge eller fra selskap med tilsvarende godkjenning i medlemsstat i EU/EØS. Kredittratingsrapporten må være basert på oppdaterte regnskapsopplysninger. Krav: Leverandøren skal ha ansvarsforsikring som er relevant ut fra kontraktens størrelse. Leverandøren har ansvar for massene fra de forlater Slettebakken deponi. Dokumentasjon: Kopi av polise.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
Krav: Leverandøren skal ha tilstrekkelig tekniske ressurser, som eks. maskinpark og teknisk kapasitet til å gjennomføre oppdraget i tråd med oppdragsgivers behov. Dokumentasjon: Leverandøren skal vedlegge en oversikt over tekniske ressurser som er relevant for gjennomføring av denne leveransen. Krav: Leverandøren skal ha tilstrekkelig kompetanse og faglige kvalifikasjoner til å lede og kvalitetssikre leveransen. Særlig viktig er kompetanse og faglige kvalifikasjoner innenfor følgende fagområder: - Vannhåndtering/-behandling forurenset vann/ vannrensing - håndtering sterkt forurensede masser - håndtering av avfall - logistikk store mengder masser Dokumentasjon: Leverandøren skal vedlegge en oversikt over hvilke erfaring og faglige kvalifikasjoner som besittes av ledergruppe i prosjektet og/eller nøkkelpersonell som vil stå som ansvarlige for leveransen. Krav: Leverandøren skal ha god erfaring fra gjennomføring av prosjekter med tilsvarende kompleksitet og størrelse. Med tilsvarende kompleksitet menes prosjekter med kompleksitet som kan sammenlignes med de særlige kompleksiteter i dette knyttet til håndtering av miljøfarlig avfall/masser fra anleggsplass og sanering av slik avfall, samt koordinering av transport av så store mengder masser. Med størrelse menes prosjektets størrelse i verdi og i arbeidsomfang/mengde masser. Dokumentasjon: Utfylt referanseskjema, med oversikt over prosjektnavn, oppdragsgiver, prosjektets verdi, og beskrivelse av hva prosjektet omfattet. Maks en side pr. prosjekt. Dokumentasjon for relevante prosjekter som leverandøren har utført for mer enn fem år siden, kan bli tatt i betraktning. Krav: Leverandøren, og hans samarbeidsaktører, skal ha alle nødvendige tillatelser fra forurensningsmyndighetene for godkjent mottak for gjennomføring av pilot. Leverandøren skal sannsynliggjøre at han vil få nødvendige tillatelser fra forurensningsmyndighetene for godkjent mottak for gjennomføring av samspillsentreprisen. Anlegg i utlandet skal ha alle nødvendige tillatelser fra sitt lands myndigheter. Tillatelse til arbeid som utføres på Slettebakken er oppdragivers ansvar. Dokumentasjon: - Dokumentasjon på tillatelser for gjennomføring av pilot. - Plan for tillatelser for gjennomføring av samspillsentreprisen. Krav: Leverandøren skal ha en realistisk plan for gjennomføring av pilotprosjekt. Dokumentasjon: Kort beskrivelse, maksimalt 5 A4-sider, som inneholder plan for separasjon, vannrensing på stedet, sortering i hvilke fraksjoner og håndtering/gjenvinning/sluttbehandling av de enkelte fraksjonene. Krav: Oppdragsgiver krever leverandører som har sertifisering fra uavhengige tredjeparter som bekrefter at leverandør har rutiner og systemer for kvalitetsstyring. Dokumentasjon: Leverandør skal framlegge attester fra uavhengige anerkjente organer som dokumenterer et tilfredsstillende kvalitetsstyringssystem. Eksempelvis vil gyldig ISO 9001 sertifikat aksepteres som oppfyllelse av kravet. Krav: Oppdragsgiver krever leverandører som har sertifisering fra uavhengige tredjeparter som bekrefter at leverandør har rutiner og systemer som sikrer en lav miljøbelastning ved utførelsen av leveransen. Dokumentasjon: Leverandør skal framlegge attester fra uavhengige organer som dokumenterer et etablert og tilfredsstillende miljøledelsessystem. Det kreves dokumentasjon for at leverandøren enten er miljøsertifisert etter gyldig ISO 14001, er Miljøfyrtårn, er sertifisert av EMAS eller er sertifisert av tilsvarende tredjeparter.
Use of this criterion
Used
Information about the second stage of a two-stage procedure
Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure
3
Maximum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure
5
5.1.11 Procurement documents
Address of the procurement documents
[ https://permalink.mercell.com/115148230.aspx ] ---
5.1.12 Terms of procurement
Terms of the procedure
Estimated date of dispatch of the invitations to submit tenders
2020-07-01
Terms of submission
Electronic submission
Tillatt
Address for submission
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted
norsk
Electronic catalogue
{code|name|permission.}
Variants
Tillatt
Deadline for receipt of tenders
24.06.2020 10:00:00+02:00
Deadline until which the tender must remain valid
68 DAY
Terms of contract
Electronic invoicing
Tillatt
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
None
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Review organisation
[ Bergen tingrett ] ---
Organisation providing additional information about the procurement procedure
[ Bergen kommune ] ---
Del 8: Organisations
8.1 ORG-0001
Official name
Bergen kommune
Registration number
964338531
Postal address
Serviceboks 7880
Town
BERGEN
Postcode
5020
Country
Norge
Contact point
Torstein Fjeldet Lunde
torstein.lunde@odinadvokat.no
Telephone
+47 91781389
Internet address
Buyer profile
Roles of this organisation
8.1 ORG-0002
Official name
Bergen tingrett
Town
Bergen
Country
Norge
Roles of this organisation
Notice information
11.1 Notice information
Notice identifier/version
2020-390104 01
Form type
Competition
Notice type
Contract or concession notice – standard regime
Notice dispatch date
15.05.2020 12:00:00+02:00
Languages in which this notice is officially available
norsk (bokmål)
11.2 Publication information
Notice publication number
n.a.
Publication date
15.05.2020
Bergen kommune
- Referanse
- 2020-390104
- Kunngjøringsdato
- 15.05.2020
- Estimert verdi
- 250 000 000 NOK
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter