Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterRammeavtale for kjøp av løpende entreprenørtjenester
Konkurranse
Kunngjøring av konkurranse
Utgått
Kunngjort i EØS

Rammeavtale for kjøp av løpende entreprenørtjenester

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Resultat
0

Anskaffelsen skal dekke Oppdragsgivers behov for kjøp av løpende og driftsrelaterte entreprenørtjenester (Tjenesten) som støtte for den daglige drift og utvikling av kommunens eiendomsmasse. Behovet dekkes ved å inngå delkontrakter innen flere områder. Det skal inngås delkontrakt for hver entreprenørtjeneste. Delkontraktene er oppdelt slik: 1. Elektro 2. Rørlegger 3. Tømrer 4. Ventilasjon og blikkarbeider 5. Maler og gulvlegger 6. Himling og systemvegger 7. Nøkkelsystemer Tjenesten omfatter ulike prosjekter i varierende art, størrelse, kostnad, varighet og vanskelighetsgrad i avtaleperioden. De enkelte tjenestene vil kunne tidfestes nærmere ved avrop.

Del 1: Buyer

1.1 Buyer

Official name

[Grimstad kommune] ---

Legal type of the buyer

Regional authority

Activity of the contracting authority

General public services

Del 2: Procedure

2.1 Procedure

Title

Rammeavtale for kjøp av løpende entreprenørtjenester

Description

Anskaffelsen skal dekke Oppdragsgivers behov for kjøp av løpende og driftsrelaterte entreprenørtjenester (Tjenesten) som støtte for den daglige drift og utvikling av kommunens eiendomsmasse. Behovet dekkes ved å inngå delkontrakter innen flere områder. Det skal inngås delkontrakt for hver entreprenørtjeneste. Delkontraktene er oppdelt slik: 1. Elektro 2. Rørlegger 3. Tømrer 4. Ventilasjon og blikkarbeider 5. Maler og gulvlegger 6. Himling og systemvegger 7. Nøkkelsystemer Tjenesten omfatter ulike prosjekter i varierende art, størrelse, kostnad, varighet og vanskelighetsgrad i avtaleperioden. De enkelte tjenestene vil kunne tidfestes nærmere ved avrop.

Procedure identifier

2020-363383

Internal identifier

2020/3485

Type of procedure

Open

2.1.1 Purpose

Nature of the contract

Works

Main classification

Bygge- og anleggsvirksomhet

2.1.3 Value

Estimated value excluding VAT

100 000 000 NOK

2.1.4 Generell informasjon

Additional information

Anskaffelsen skal dekke Oppdragsgivers behov for kjøp av løpende og driftsrelaterte entreprenørtjenester (Tjenesten) som støtte for den daglige drift og utvikling av kommunens eiendomsmasse. Behovet dekkes ved å inngå delkontrakter innen flere områder. Omfanget er usikkert og vil kunne variere stort i avtaleperioden. En vesentlig del av usikkerheten kan knyttes til eventuelle fremtidige oppdrag som per i dag ikke er kjent eller besluttet gjennomført. Antatt markedsverdi pr år kan eksempelvis variere fra NOK 3 000 000 til NOK 25 000 000 pr år. Anskaffelsens totale verdi er vurdert å kunne være inntil NOK 100 000 000 over en fireårs periode. Den kunngjorte og estimerte totalverdien av anskaffelsen er svært usikker. Det tas høyde for å kunne igangsette eventuelle ekstraordinære tiltak for å stimulere næringslivet under og i etterkant av korona-situasjonen (covid-19). Oppdragsgiver gjør spesielt oppmerksom på at rammeavtalens estimerte volum i NOK kan bli vesentlig redusert dersom det ikke blir igangsatt ekstraordinære tiltak. Det skal inngås delkontrakt for hver entreprenørtjeneste. Tjenesten omfatter ulike prosjekter i varierende art, størrelse, kostnad, varighet og vanskelighetsgrad i avtaleperioden. De enkelte tjenestene vil kunne tidfestes nærmere ved avrop. Dersom Tjenesten krever bruk av øvrige og spesielle fagdisipliner for å løse det konkrete oppdraget, som Leverandøren ikke besitter, skal Leverandøren levere disse tjenestene ved innleie etter det påslag som er oppgitt i Prisskjemaet. Eiendommene er hovedsakelig formålsbygg som skole, barnehage, sykehjem, omsorgsboliger og administrasjonsbygg og ligger fordelt utover i kommunen. Grimstad kommune forvalter, drifter, vedlikeholder og utvikler ca. 150 000 m2 per 1. januar 2020. Enkeltprosjekter som samlet, inklusive arkitekt- og rådgivertjenester og komplette utførelses- og entreprisearbeider, vurderes å overstige NOK 1 000 000 eks mva, skal Oppdragsgiver ha full rett til å gå utenom denne rammeavtalen og gjennomføre selvstendige konkurranser. Leverandøren skal ha anledning til å delta i konkurransen om slike oppdrag. Eventuelle kjøp av Tjenesten fra Leverandøren vil måtte avpasses allerede eksisterende og gjeldende avtaler Oppdragsgiver er bundet av. Nasjonal lovgivning er gratis tilgjengelig på www.lovdata.no

Directive 2014/24/EU

2.1.5 Terms of procurement

Terms of submission

Maximum number of lots for which one tenderer can submit tenders

7

Terms of contract

Maximum number of lots for which contracts can be awarded to one tenderer

1

Del 5: Lot

5.1 Lot LOT-0001

Title

Elektro

Description

Generelt service, vedlikehold, nyinstallasjoner, kontroller og feilsøking på elektroinstallasjoner. Elektro skal utføre årlig service på brannsentraler, røykluker og andre installasjoner. Leverandøren skal også bistå Oppdragsgiver med å administrere kommunens alarmoverføringer, pt. Addsecure, og følge opp avvik etter tilsyn fra kraftleverandøren (Agder energi) via web. Leverandøren skal tilby FSL kurs og eget kurs til byggdriftere som drifter og betjener elektriske anlegg i bygg- og anlegg. Leverandøren må selv sikre egen kompetanse for å bistå Oppdragsgiver på tekniske anlegg som videoovervåking, tyverialarmer, persiennestyringer etc. Disse oppgavene kan alternativt utføres via underleverandør godkjent av Oppdragsg

5.1.1 Purpose

Nature of the contract

Works

Main classification

Bygge- og anleggsvirksomhet

Additional classification

Vanninstallasjoner

Additional classification

Maling og veggbekledninger

Additional classification

Byggeplassarbeid

Additional classification

Deler av eller komplette byggekonstruksjoner samt anleggsarbeider

Additional classification

Byggearbeid

Additional classification

Byggningsarbeid i forbindelse med Hus

Additional classification

Byggningsarbeid i forbindelse med Flerbolighus

Additional classification

Byggningsarbeid i forbindelse med Leiligheter

Additional classification

Byggningsarbeid i forbindelse med Gymnastikksal

Additional classification

Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med Pleiehjem, sykehjem

Additional classification

Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med Dagsenter

Additional classification

Installasjon av elektriske ledninger og armaturer

Additional classification

Installasjon av elarmaturer

Additional classification

Elektroteknisk installasjonsarbeid

Additional classification

Installasjon av varme-, ventilasjons- og klimaanlegg

Additional classification

Installasjon av sentralvarmeanlegg

Additional classification

Installasjon av kjeler og varmtvannsberedere

Additional classification

Installasjon av ventilasjons- og klimaanlegg

Additional classification

Maling av bygninger

Additional classification

Maling av konstruksjoner

Additional classification

Nymaling

Additional classification

Reparasjon og vedlikehold av elektriske og mekaniske installasjoner i bygninger

Additional classification

Reparasjon og vedlikehold av elektriske installasjoner i bygninger

5.1.2 Place of performance

Postal address

Grimstad

5.1.3 Estimated duration

Duration

24 MONTH

5.1.4 Renewal

Maximum renewals

0

Description

1+1 år

5.1.5 Value

Estimated value excluding VAT

14 835 165 NOK

5.1.6 Generell informasjon

Reserved participation

None

The names and professional qualifications of the staff assigned to perform the contract must be given

{code|name|requirement-stage.}

Procurement Project not financed with EU Funds.

Additional information

Omfanget er usikkert og vil kunne variere stort i avtaleperioden. En vesentlig del av usikkerheten kan knyttes til eventuelle fremtidige oppdrag som per i dag ikke er kjent eller besluttet gjennomført.

5.1.9 Selection criteria

Criterion

Type

Suitability to pursue the professional activity

Description

K1. Firmaattest. Tilbyder skal være lovlig registrert firma.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Economic and financial standing

Description

K2. Tilbyder skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å gjennomføre kontrakten. Følgende skal være oppfylt: Tilbyder skal de seneste 3 regnskapsår ha en minimum årlig omsetning stor NOK 6 000 000 eks mva pr år. K3. Tilbyder skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å gjennomføre kontrakten. Følgende skal være oppfylt: Tilbyder skal være kredittverdig og minimum oppnå nivå «Decision Score 3» i Oppdragsgivers kredittanalyseverktøy www.bisnode.no. Dokumentasjonskrav for EØS tilbydere: Egenerklæring som bekrefter at kravet er oppfylt. Oppdragsgiver krever samtidig fremlagt revisorgodkjent regnskap for de siste tre godkjente regnskapsår i det land foretaket er registrert.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Technical and professional ability

Description

K4. Tilbyder skal ha bred erfaring fra sammenlignbare oppdrag, herunder tilsvarende omfang og kompleksitet som denne kontrakten. K5. Tilbyder skal ha et forsvarlig kvalitetssikringssystem for å gjennomføre denne kontrakten. K6. Tilbyder skal ha et godt og velfungerende miljøledelsessystem som viser hvordan Tilbyder ivaretar relevante miljøhensyn knyttet til tjenestene som skal leveres. K7. Myndighetsgodkjenning. Tilbyder skal erklære å oppnå samtlige nødvendige myndighetgodkjenninger for gjennomføring av denne kontrakten. Tilbyder vil kunne holdes ansvarlig dersom erklæringen er uriktig. K8. Oppdragsgiver krever at Tilbyder deltar i returordninger for kartong-, plast-, glass-, og metallemballasje ved gjennomføring av kontrakten. K9. Tilbyder skal ha tilstrekkelig kompetanse for å gjennomføre kontrakten. K10. Tilbyder skal ha tilstrekkelig teknisk kapasitet og utrustning for å gjennomføre kontrakten. K11. Tilbyder skal opplyse om eventuell bruk av underleverandører, hvilke oppgaver, og hvor stor andel av kontrakten som skal gjennomføres av underleverandørene. Tilbyder står ansvarlig, og hefter fullt og helt, for sine tilbudte underleverandører som om de er eget personell.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Technical and professional ability

Description

Ingen. Andre krav: A1. Attest for skatt-, arbeidsgiveravgift- og merverdiavgift. Tilbyder skal ikke ha betydelig uoppgjorte forpliktelser vedrørende betaling av skatt- og avgifter. A2. Forsikring. Tilbyder skal til enhver tid ha forsikring som er tilstrekkelig til å dekke krav fra Oppdragsgiver eller tredjemann som følge av leverandørens ansvar eller risiko i henhold til avtalen. A3. Grimstad kommune skal ved valg av leverandører og produsenter, bruke sin innflytelse innenfor de begrensninger som til enhver tid følger av norsk lov og internasjonal rett og avtaleverk, for å bidra til at varer produseres etisk forsvarlig. Ved kjøp av trevirke i møbler, kontorinventar og byggematerialer som kommer fra tropisk tømmer, skal Tilbyder erklære at produktene som skal leveres gjennom avtalen er produsert på basis av prinsippene for bærekraftig utvikling. Ved kjøp av varer skal Tilbyder erklære at tilbudet, og hele den underliggende verdikjeden under, ikke inkluderer produkter som er tilvirket i strid med ILOs (International Labour Organization) kjernekonvensjon: a. Retten til organisering og til å inngå kollektive avtaler. b. Forbud mot slave- og tvangsarbeid. c. Forbud mot barnearbeid. d. Forbud mot diskriminering. A4. Tilbyder erklærer at styreleder-, styremedlemmer-, daglig leder-, herunder ledende nøkkelpersonell, ikke er rettskraftig dømt eller har vedtatt et forelegg for: a. Deltakelse i en kriminell organisasjon. b. Korrupsjon. c. Bedrageri. d. Terrorhandlinger eller straffbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet. e. Hvitvasking av penger eller finansiering av terrorisme. f. Barnearbeid og andre former for menneskehandel. Videre bekreftes at Tilbyder ikke er kjent skyldig i straffbare forhold som angår den yrkesmessige vandel og ikke gjort seg skyldig i alvorlige forsømmelser mot faglige og etiske krav i vedkommende yrke/bransje. A5. Tilbyder skal ha gode rutiner for etterlevelse av kontraktens lønns- og arbeidsvilkår.

Use of this criterion

Used

Information about the second stage of a two-stage procedure

Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure

0

5.1.11 Procurement documents

Address of the procurement documents

[ http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=267610&B=VAF ] ---

5.1.12 Terms of procurement

Terms of submission

Electronic submission

Tillatt

Languages in which tenders or requests to participate may be submitted

norsk

Electronic catalogue

{code|name|permission.}

Variants

Ikke tillatt

Deadline for receipt of tenders

15.05.2020 12:00:00+02:00

Deadline until which the tender must remain valid

146 DAY

Information about public opening

Date/time

15.05.2020 12:00:00+02:00

Place

Tilbudene åpnes elektronisk med automatisk logg av tidspunkt og klokkeslett.

Additional information

Tilbudene åpnes elektronisk med automatisk logg av tidspunkt og klokkeslett.

Terms of contract

Conditions relating to the performance of the contract

Bestilling av eventuelle tjenester gjøres etter avrop. Det skal leveres timeverk etter medgått tid for hver delkontrakt. Leverandørens timepriser skal være inkludert alle reise- og returkostnader til og fra de ulike arbeidsstedene/lokasjonene. Timeprisene skal gjelde for alle arbeidssteder/lokasjoner innenfor kommunegrensen. Med arbeidssted/lokasjon menes her; den enkelte skole, barnehage, sykehjem, renseanlegg, pumpestasjon mv i hele Grimstad kommune. Oppdragsgiver har ingen plikt til å tildele oppdrag etter kontrakten eller til å kjøpe et minstevolum av oppdrag eller tjenester fra noen av Leverandørene i kontrakten. Det gjøres særskilt oppmerksom på at enkelte av ytelsene kontrakten gjelder, kan være dekket av andre avtaler kommunen har inngått, og at dette vil kunne påvirke eventuelle estimerte volum for kontrakten. Fullstendige kontraktsvilkår fremgår av konkurransegrunnlaget.

Electronic invoicing

Tillatt

Information about review deadlines

Eventuelle klager i karenstiden skal sendes til oppdragsgiver for behandling. Dersom klagen ikke fører frem kan den enkelte tilbyder fremme klage til Klagenemda for offentlige anskaffelser eller den nasjonale domstolen.

5.1.15 Techniques

Rammeavtale

Framework agreement, without reopening of competition

Maximum number of participants

7

Information about the dynamic purchasing system

None

5.1.16 Further information, mediation and review

Mediation organisation

[ Klagenemda for offentlige anskaffelser ] ---

Review organisation

[ Aust-Agder tingrett ] ---

Organisation providing additional information about the procurement procedure

[ Grimstad kommune ] ---

Organisation receiving requests to participate

[ Grimstad kommune ] ---

5.1 Lot LOT-0002

Title

Rørlegger

Description

Generelt service, vedlikehold, ny installasjoner, kontroller og feilsøking. Det kreves at firma er godkjent for arbeid med sprinkleranlegg da oppfølging og utbedring av avvik etter tilsyn av sprinklerkontroller er en del av oppdragene. Rørlegger må være behjelpelig med å utføre årlig sprinklerkontroll. Denne oppgaven kan alternativt utføres via underleverandør godkjent av Oppdragsgiver.

5.1.1 Purpose

Nature of the contract

Works

Main classification

Bygge- og anleggsvirksomhet

Additional classification

Vanninstallasjoner

Additional classification

Maling og veggbekledninger

Additional classification

Byggeplassarbeid

Additional classification

Deler av eller komplette byggekonstruksjoner samt anleggsarbeider

Additional classification

Byggearbeid

Additional classification

Byggningsarbeid i forbindelse med Hus

Additional classification

Byggningsarbeid i forbindelse med Flerbolighus

Additional classification

Byggningsarbeid i forbindelse med Leiligheter

Additional classification

Byggningsarbeid i forbindelse med Gymnastikksal

Additional classification

Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med Pleiehjem, sykehjem

Additional classification

Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med Dagsenter

Additional classification

Installasjon av elektriske ledninger og armaturer

Additional classification

Installasjon av elarmaturer

Additional classification

Elektroteknisk installasjonsarbeid

Additional classification

Installasjon av varme-, ventilasjons- og klimaanlegg

Additional classification

Installasjon av sentralvarmeanlegg

Additional classification

Installasjon av kjeler og varmtvannsberedere

Additional classification

Installasjon av ventilasjons- og klimaanlegg

Additional classification

Maling av bygninger

Additional classification

Maling av konstruksjoner

Additional classification

Nymaling

Additional classification

Reparasjon og vedlikehold av elektriske og mekaniske installasjoner i bygninger

Additional classification

Reparasjon og vedlikehold av elektriske installasjoner i bygninger

5.1.2 Place of performance

Postal address

Grimstad

5.1.3 Estimated duration

Duration

24 MONTH

5.1.4 Renewal

Maximum renewals

0

Description

1+1 år

5.1.5 Value

Estimated value excluding VAT

13 736 264 NOK

5.1.6 Generell informasjon

Reserved participation

None

The names and professional qualifications of the staff assigned to perform the contract must be given

{code|name|requirement-stage.}

Procurement Project not financed with EU Funds.

Additional information

Omfanget er usikkert og vil kunne variere stort i avtaleperioden. En vesentlig del av usikkerheten kan knyttes til eventuelle fremtidige oppdrag som per i dag ikke er kjent eller besluttet gjennomført.

5.1.9 Selection criteria

Criterion

Type

Suitability to pursue the professional activity

Description

K1. Firmaattest. Tilbyder skal være lovlig registrert firma.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Economic and financial standing

Description

K2. Tilbyder skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å gjennomføre kontrakten. Følgende skal være oppfylt: Tilbyder skal de seneste 3 regnskapsår ha en minimum årlig omsetning stor NOK 6 000 000 eks mva pr år. K3. Tilbyder skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å gjennomføre kontrakten. Følgende skal være oppfylt: Tilbyder skal være kredittverdig og minimum oppnå nivå «Decision Score 3» i Oppdragsgivers kredittanalyseverktøy www.bisnode.no. Dokumentasjonskrav for EØS tilbydere: Egenerklæring som bekrefter at kravet er oppfylt. Oppdragsgiver krever samtidig fremlagt revisorgodkjent regnskap for de siste tre godkjente regnskapsår i det land foretaket er registrert.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Technical and professional ability

Description

K4. Tilbyder skal ha bred erfaring fra sammenlignbare oppdrag, herunder tilsvarende omfang og kompleksitet som denne kontrakten. K5. Tilbyder skal ha et forsvarlig kvalitetssikringssystem for å gjennomføre denne kontrakten. K6. Tilbyder skal ha et godt og velfungerende miljøledelsessystem som viser hvordan Tilbyder ivaretar relevante miljøhensyn knyttet til tjenestene som skal leveres. K7. Myndighetsgodkjenning. Tilbyder skal erklære å oppnå samtlige nødvendige myndighetgodkjenninger for gjennomføring av denne kontrakten. Tilbyder vil kunne holdes ansvarlig dersom erklæringen er uriktig. K8. Oppdragsgiver krever at Tilbyder deltar i returordninger for kartong-, plast-, glass-, og metallemballasje ved gjennomføring av kontrakten. K9. Tilbyder skal ha tilstrekkelig kompetanse for å gjennomføre kontrakten. K10. Tilbyder skal ha tilstrekkelig teknisk kapasitet og utrustning for å gjennomføre kontrakten. K11. Tilbyder skal opplyse om eventuell bruk av underleverandører, hvilke oppgaver, og hvor stor andel av kontrakten som skal gjennomføres av underleverandørene. Tilbyder står ansvarlig, og hefter fullt og helt, for sine tilbudte underleverandører som om de er eget personell.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Technical and professional ability

Description

Ingen. Andre krav: A1. Attest for skatt-, arbeidsgiveravgift- og merverdiavgift. Tilbyder skal ikke ha betydelig uoppgjorte forpliktelser vedrørende betaling av skatt- og avgifter. A2. Forsikring. Tilbyder skal til enhver tid ha forsikring som er tilstrekkelig til å dekke krav fra Oppdragsgiver eller tredjemann som følge av leverandørens ansvar eller risiko i henhold til avtalen. A3. Grimstad kommune skal ved valg av leverandører og produsenter, bruke sin innflytelse innenfor de begrensninger som til enhver tid følger av norsk lov og internasjonal rett og avtaleverk, for å bidra til at varer produseres etisk forsvarlig. Ved kjøp av trevirke i møbler, kontorinventar og byggematerialer som kommer fra tropisk tømmer, skal Tilbyder erklære at produktene som skal leveres gjennom avtalen er produsert på basis av prinsippene for bærekraftig utvikling. Ved kjøp av varer skal Tilbyder erklære at tilbudet, og hele den underliggende verdikjeden under, ikke inkluderer produkter som er tilvirket i strid med ILOs (International Labour Organization) kjernekonvensjon: a. Retten til organisering og til å inngå kollektive avtaler. b. Forbud mot slave- og tvangsarbeid. c. Forbud mot barnearbeid. d. Forbud mot diskriminering. A4. Tilbyder erklærer at styreleder-, styremedlemmer-, daglig leder-, herunder ledende nøkkelpersonell, ikke er rettskraftig dømt eller har vedtatt et forelegg for: a. Deltakelse i en kriminell organisasjon. b. Korrupsjon. c. Bedrageri. d. Terrorhandlinger eller straffbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet. e. Hvitvasking av penger eller finansiering av terrorisme. f. Barnearbeid og andre former for menneskehandel. Videre bekreftes at Tilbyder ikke er kjent skyldig i straffbare forhold som angår den yrkesmessige vandel og ikke gjort seg skyldig i alvorlige forsømmelser mot faglige og etiske krav i vedkommende yrke/bransje. A5. Tilbyder skal ha gode rutiner for etterlevelse av kontraktens lønns- og arbeidsvilkår.

Use of this criterion

Used

Information about the second stage of a two-stage procedure

Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure

0

5.1.11 Procurement documents

Address of the procurement documents

[ http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=267610&B=VAF ] ---

5.1.12 Terms of procurement

Terms of submission

Electronic submission

Tillatt

Languages in which tenders or requests to participate may be submitted

norsk

Electronic catalogue

{code|name|permission.}

Variants

Ikke tillatt

Deadline for receipt of tenders

15.05.2020 12:00:00+02:00

Deadline until which the tender must remain valid

146 DAY

Information about public opening

Date/time

15.05.2020 12:00:00+02:00

Place

Tilbudene åpnes elektronisk med automatisk logg av tidspunkt og klokkeslett.

Additional information

Tilbudene åpnes elektronisk med automatisk logg av tidspunkt og klokkeslett.

Terms of contract

Conditions relating to the performance of the contract

Bestilling av eventuelle tjenester gjøres etter avrop. Det skal leveres timeverk etter medgått tid for hver delkontrakt. Leverandørens timepriser skal være inkludert alle reise- og returkostnader til og fra de ulike arbeidsstedene/lokasjonene. Timeprisene skal gjelde for alle arbeidssteder/lokasjoner innenfor kommunegrensen. Med arbeidssted/lokasjon menes her; den enkelte skole, barnehage, sykehjem, renseanlegg, pumpestasjon mv i hele Grimstad kommune. Oppdragsgiver har ingen plikt til å tildele oppdrag etter kontrakten eller til å kjøpe et minstevolum av oppdrag eller tjenester fra noen av Leverandørene i kontrakten. Det gjøres særskilt oppmerksom på at enkelte av ytelsene kontrakten gjelder, kan være dekket av andre avtaler kommunen har inngått, og at dette vil kunne påvirke eventuelle estimerte volum for kontrakten. Fullstendige kontraktsvilkår fremgår av konkurransegrunnlaget.

Electronic invoicing

Tillatt

Information about review deadlines

Eventuelle klager i karenstiden skal sendes til oppdragsgiver for behandling. Dersom klagen ikke fører frem kan den enkelte tilbyder fremme klage til Klagenemda for offentlige anskaffelser eller den nasjonale domstolen.

5.1.15 Techniques

Rammeavtale

Framework agreement, without reopening of competition

Maximum number of participants

7

Information about the dynamic purchasing system

None

5.1.16 Further information, mediation and review

Mediation organisation

[ Klagenemda for offentlige anskaffelser ] ---

Review organisation

[ Aust-Agder tingrett ] ---

Organisation providing additional information about the procurement procedure

[ Grimstad kommune ] ---

Organisation receiving requests to participate

[ Grimstad kommune ] ---

5.1 Lot LOT-0003

Title

Tømrer

Description

Generelt tømrerarbeider som vedlikehold, reparasjoner, nybygg og restaurering. Leverandøren må kunne levere kjøkken, garderobeskap og annen innredning til kommunens egenproduksjon (montering). Denne oppgaven kan alternativt utføres via underleverandør godkjent av Oppdragsgiver. Leverandøren må påregne å bli forespurt å levere andre mindre håndverkstjenester fra andre fag, som betongarbeid, betongskjæring, betongboring, murpuss og lignende. Disse tjenestene kan alternativt utføres via underleverandør godkjent av Oppdragsgiver.

5.1.1 Purpose

Nature of the contract

Works

Main classification

Bygge- og anleggsvirksomhet

Additional classification

Vanninstallasjoner

Additional classification

Maling og veggbekledninger

Additional classification

Byggeplassarbeid

Additional classification

Deler av eller komplette byggekonstruksjoner samt anleggsarbeider

Additional classification

Byggearbeid

Additional classification

Byggningsarbeid i forbindelse med Hus

Additional classification

Byggningsarbeid i forbindelse med Flerbolighus

Additional classification

Byggningsarbeid i forbindelse med Leiligheter

Additional classification

Byggningsarbeid i forbindelse med Gymnastikksal

Additional classification

Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med Pleiehjem, sykehjem

Additional classification

Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med Dagsenter

Additional classification

Installasjon av elektriske ledninger og armaturer

Additional classification

Installasjon av elarmaturer

Additional classification

Elektroteknisk installasjonsarbeid

Additional classification

Installasjon av varme-, ventilasjons- og klimaanlegg

Additional classification

Installasjon av sentralvarmeanlegg

Additional classification

Installasjon av kjeler og varmtvannsberedere

Additional classification

Installasjon av ventilasjons- og klimaanlegg

Additional classification

Maling av bygninger

Additional classification

Maling av konstruksjoner

Additional classification

Nymaling

Additional classification

Reparasjon og vedlikehold av elektriske og mekaniske installasjoner i bygninger

Additional classification

Reparasjon og vedlikehold av elektriske installasjoner i bygninger

5.1.2 Place of performance

Postal address

Grimstad

5.1.3 Estimated duration

Duration

24 MONTH

5.1.4 Renewal

Maximum renewals

0

Description

1+1 år

5.1.5 Value

Estimated value excluding VAT

35 714 286 NOK

5.1.6 Generell informasjon

Reserved participation

None

The names and professional qualifications of the staff assigned to perform the contract must be given

{code|name|requirement-stage.}

Procurement Project not financed with EU Funds.

Additional information

Omfanget er usikkert og vil kunne variere stort i avtaleperioden. En vesentlig del av usikkerheten kan knyttes til eventuelle fremtidige oppdrag som per i dag ikke er kjent eller besluttet gjennomført.

5.1.9 Selection criteria

Criterion

Type

Suitability to pursue the professional activity

Description

K1. Firmaattest. Tilbyder skal være lovlig registrert firma.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Economic and financial standing

Description

K2. Tilbyder skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å gjennomføre kontrakten. Følgende skal være oppfylt: Tilbyder skal de seneste 3 regnskapsår ha en minimum årlig omsetning stor NOK 6 000 000 eks mva pr år. K3. Tilbyder skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å gjennomføre kontrakten. Følgende skal være oppfylt: Tilbyder skal være kredittverdig og minimum oppnå nivå «Decision Score 3» i Oppdragsgivers kredittanalyseverktøy www.bisnode.no. Dokumentasjonskrav for EØS tilbydere: Egenerklæring som bekrefter at kravet er oppfylt. Oppdragsgiver krever samtidig fremlagt revisorgodkjent regnskap for de siste tre godkjente regnskapsår i det land foretaket er registrert.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Technical and professional ability

Description

K4. Tilbyder skal ha bred erfaring fra sammenlignbare oppdrag, herunder tilsvarende omfang og kompleksitet som denne kontrakten. K5. Tilbyder skal ha et forsvarlig kvalitetssikringssystem for å gjennomføre denne kontrakten. K6. Tilbyder skal ha et godt og velfungerende miljøledelsessystem som viser hvordan Tilbyder ivaretar relevante miljøhensyn knyttet til tjenestene som skal leveres. K7. Myndighetsgodkjenning. Tilbyder skal erklære å oppnå samtlige nødvendige myndighetgodkjenninger for gjennomføring av denne kontrakten. Tilbyder vil kunne holdes ansvarlig dersom erklæringen er uriktig. K8. Oppdragsgiver krever at Tilbyder deltar i returordninger for kartong-, plast-, glass-, og metallemballasje ved gjennomføring av kontrakten. K9. Tilbyder skal ha tilstrekkelig kompetanse for å gjennomføre kontrakten. K10. Tilbyder skal ha tilstrekkelig teknisk kapasitet og utrustning for å gjennomføre kontrakten. K11. Tilbyder skal opplyse om eventuell bruk av underleverandører, hvilke oppgaver, og hvor stor andel av kontrakten som skal gjennomføres av underleverandørene. Tilbyder står ansvarlig, og hefter fullt og helt, for sine tilbudte underleverandører som om de er eget personell.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Technical and professional ability

Description

Ingen. Andre krav: A1. Attest for skatt-, arbeidsgiveravgift- og merverdiavgift. Tilbyder skal ikke ha betydelig uoppgjorte forpliktelser vedrørende betaling av skatt- og avgifter. A2. Forsikring. Tilbyder skal til enhver tid ha forsikring som er tilstrekkelig til å dekke krav fra Oppdragsgiver eller tredjemann som følge av leverandørens ansvar eller risiko i henhold til avtalen. A3. Grimstad kommune skal ved valg av leverandører og produsenter, bruke sin innflytelse innenfor de begrensninger som til enhver tid følger av norsk lov og internasjonal rett og avtaleverk, for å bidra til at varer produseres etisk forsvarlig. Ved kjøp av trevirke i møbler, kontorinventar og byggematerialer som kommer fra tropisk tømmer, skal Tilbyder erklære at produktene som skal leveres gjennom avtalen er produsert på basis av prinsippene for bærekraftig utvikling. Ved kjøp av varer skal Tilbyder erklære at tilbudet, og hele den underliggende verdikjeden under, ikke inkluderer produkter som er tilvirket i strid med ILOs (International Labour Organization) kjernekonvensjon: a. Retten til organisering og til å inngå kollektive avtaler. b. Forbud mot slave- og tvangsarbeid. c. Forbud mot barnearbeid. d. Forbud mot diskriminering. A4. Tilbyder erklærer at styreleder-, styremedlemmer-, daglig leder-, herunder ledende nøkkelpersonell, ikke er rettskraftig dømt eller har vedtatt et forelegg for: a. Deltakelse i en kriminell organisasjon. b. Korrupsjon. c. Bedrageri. d. Terrorhandlinger eller straffbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet. e. Hvitvasking av penger eller finansiering av terrorisme. f. Barnearbeid og andre former for menneskehandel. Videre bekreftes at Tilbyder ikke er kjent skyldig i straffbare forhold som angår den yrkesmessige vandel og ikke gjort seg skyldig i alvorlige forsømmelser mot faglige og etiske krav i vedkommende yrke/bransje. A5. Tilbyder skal ha gode rutiner for etterlevelse av kontraktens lønns- og arbeidsvilkår.

Use of this criterion

Used

Information about the second stage of a two-stage procedure

Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure

0

5.1.11 Procurement documents

Address of the procurement documents

[ http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=267610&B=VAF ] ---

5.1.12 Terms of procurement

Terms of submission

Electronic submission

Tillatt

Languages in which tenders or requests to participate may be submitted

norsk

Electronic catalogue

{code|name|permission.}

Variants

Ikke tillatt

Deadline for receipt of tenders

15.05.2020 12:00:00+02:00

Deadline until which the tender must remain valid

146 DAY

Information about public opening

Date/time

15.05.2020 12:00:00+02:00

Place

Tilbudene åpnes elektronisk med automatisk logg av tidspunkt og klokkeslett.

Additional information

Tilbudene åpnes elektronisk med automatisk logg av tidspunkt og klokkeslett.

Terms of contract

Conditions relating to the performance of the contract

Bestilling av eventuelle tjenester gjøres etter avrop. Det skal leveres timeverk etter medgått tid for hver delkontrakt. Leverandørens timepriser skal være inkludert alle reise- og returkostnader til og fra de ulike arbeidsstedene/lokasjonene. Timeprisene skal gjelde for alle arbeidssteder/lokasjoner innenfor kommunegrensen. Med arbeidssted/lokasjon menes her; den enkelte skole, barnehage, sykehjem, renseanlegg, pumpestasjon mv i hele Grimstad kommune. Oppdragsgiver har ingen plikt til å tildele oppdrag etter kontrakten eller til å kjøpe et minstevolum av oppdrag eller tjenester fra noen av Leverandørene i kontrakten. Det gjøres særskilt oppmerksom på at enkelte av ytelsene kontrakten gjelder, kan være dekket av andre avtaler kommunen har inngått, og at dette vil kunne påvirke eventuelle estimerte volum for kontrakten. Fullstendige kontraktsvilkår fremgår av konkurransegrunnlaget.

Electronic invoicing

Tillatt

Information about review deadlines

Eventuelle klager i karenstiden skal sendes til oppdragsgiver for behandling. Dersom klagen ikke fører frem kan den enkelte tilbyder fremme klage til Klagenemda for offentlige anskaffelser eller den nasjonale domstolen.

5.1.15 Techniques

Rammeavtale

Framework agreement, without reopening of competition

Maximum number of participants

7

Information about the dynamic purchasing system

None

5.1.16 Further information, mediation and review

Mediation organisation

[ Klagenemda for offentlige anskaffelser ] ---

Review organisation

[ Aust-Agder tingrett ] ---

Organisation providing additional information about the procurement procedure

[ Grimstad kommune ] ---

Organisation receiving requests to participate

[ Grimstad kommune ] ---

5.1 Lot LOT-0004

Title

Ventilasjon og blikkarbeider

Description

Generelt service, vedlikehold, innreguleringer, inneklimamålinger, luftmengemålinger, nyinstallasjoner, kontroller og feilsøking på eksisterende ventilasjonsanlegg. Leverandøren skal også vedlikeholde og forestå nyinstallasjoner innen blikk, beslag og varmepumper. Disse tjenestene kan alternativt utføres via underleverandør godkjent av Oppdragsgiver. Service og nyinstallasjoner på store varmepumper hos Oppdragsgiver krever nødvendige godkjenninger.

5.1.1 Purpose

Nature of the contract

Works

Main classification

Bygge- og anleggsvirksomhet

Additional classification

Vanninstallasjoner

Additional classification

Maling og veggbekledninger

Additional classification

Byggeplassarbeid

Additional classification

Deler av eller komplette byggekonstruksjoner samt anleggsarbeider

Additional classification

Byggearbeid

Additional classification

Byggningsarbeid i forbindelse med Hus

Additional classification

Byggningsarbeid i forbindelse med Flerbolighus

Additional classification

Byggningsarbeid i forbindelse med Leiligheter

Additional classification

Byggningsarbeid i forbindelse med Gymnastikksal

Additional classification

Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med Pleiehjem, sykehjem

Additional classification

Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med Dagsenter

Additional classification

Installasjon av elektriske ledninger og armaturer

Additional classification

Installasjon av elarmaturer

Additional classification

Elektroteknisk installasjonsarbeid

Additional classification

Installasjon av varme-, ventilasjons- og klimaanlegg

Additional classification

Installasjon av sentralvarmeanlegg

Additional classification

Installasjon av kjeler og varmtvannsberedere

Additional classification

Installasjon av ventilasjons- og klimaanlegg

Additional classification

Maling av bygninger

Additional classification

Maling av konstruksjoner

Additional classification

Nymaling

Additional classification

Reparasjon og vedlikehold av elektriske og mekaniske installasjoner i bygninger

Additional classification

Reparasjon og vedlikehold av elektriske installasjoner i bygninger

5.1.2 Place of performance

Postal address

Grimstad

5.1.3 Estimated duration

Duration

24 MONTH

5.1.4 Renewal

Maximum renewals

0

Description

1+1 år

5.1.5 Value

Estimated value excluding VAT

9 890 110 NOK

5.1.6 Generell informasjon

Reserved participation

None

The names and professional qualifications of the staff assigned to perform the contract must be given

{code|name|requirement-stage.}

Procurement Project not financed with EU Funds.

Additional information

Omfanget er usikkert og vil kunne variere stort i avtaleperioden. En vesentlig del av usikkerheten kan knyttes til eventuelle fremtidige oppdrag som per i dag ikke er kjent eller besluttet gjennomført.

5.1.9 Selection criteria

Criterion

Type

Suitability to pursue the professional activity

Description

K1. Firmaattest. Tilbyder skal være lovlig registrert firma.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Economic and financial standing

Description

K2. Tilbyder skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å gjennomføre kontrakten. Følgende skal være oppfylt: Tilbyder skal de seneste 3 regnskapsår ha en minimum årlig omsetning stor NOK 6 000 000 eks mva pr år. K3. Tilbyder skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å gjennomføre kontrakten. Følgende skal være oppfylt: Tilbyder skal være kredittverdig og minimum oppnå nivå «Decision Score 3» i Oppdragsgivers kredittanalyseverktøy www.bisnode.no. Dokumentasjonskrav for EØS tilbydere: Egenerklæring som bekrefter at kravet er oppfylt. Oppdragsgiver krever samtidig fremlagt revisorgodkjent regnskap for de siste tre godkjente regnskapsår i det land foretaket er registrert.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Technical and professional ability

Description

K4. Tilbyder skal ha bred erfaring fra sammenlignbare oppdrag, herunder tilsvarende omfang og kompleksitet som denne kontrakten. K5. Tilbyder skal ha et forsvarlig kvalitetssikringssystem for å gjennomføre denne kontrakten. K6. Tilbyder skal ha et godt og velfungerende miljøledelsessystem som viser hvordan Tilbyder ivaretar relevante miljøhensyn knyttet til tjenestene som skal leveres. K7. Myndighetsgodkjenning. Tilbyder skal erklære å oppnå samtlige nødvendige myndighetgodkjenninger for gjennomføring av denne kontrakten. Tilbyder vil kunne holdes ansvarlig dersom erklæringen er uriktig. K8. Oppdragsgiver krever at Tilbyder deltar i returordninger for kartong-, plast-, glass-, og metallemballasje ved gjennomføring av kontrakten. K9. Tilbyder skal ha tilstrekkelig kompetanse for å gjennomføre kontrakten. K10. Tilbyder skal ha tilstrekkelig teknisk kapasitet og utrustning for å gjennomføre kontrakten. K11. Tilbyder skal opplyse om eventuell bruk av underleverandører, hvilke oppgaver, og hvor stor andel av kontrakten som skal gjennomføres av underleverandørene. Tilbyder står ansvarlig, og hefter fullt og helt, for sine tilbudte underleverandører som om de er eget personell.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Technical and professional ability

Description

Ingen. Andre krav: A1. Attest for skatt-, arbeidsgiveravgift- og merverdiavgift. Tilbyder skal ikke ha betydelig uoppgjorte forpliktelser vedrørende betaling av skatt- og avgifter. A2. Forsikring. Tilbyder skal til enhver tid ha forsikring som er tilstrekkelig til å dekke krav fra Oppdragsgiver eller tredjemann som følge av leverandørens ansvar eller risiko i henhold til avtalen. A3. Grimstad kommune skal ved valg av leverandører og produsenter, bruke sin innflytelse innenfor de begrensninger som til enhver tid følger av norsk lov og internasjonal rett og avtaleverk, for å bidra til at varer produseres etisk forsvarlig. Ved kjøp av trevirke i møbler, kontorinventar og byggematerialer som kommer fra tropisk tømmer, skal Tilbyder erklære at produktene som skal leveres gjennom avtalen er produsert på basis av prinsippene for bærekraftig utvikling. Ved kjøp av varer skal Tilbyder erklære at tilbudet, og hele den underliggende verdikjeden under, ikke inkluderer produkter som er tilvirket i strid med ILOs (International Labour Organization) kjernekonvensjon: a. Retten til organisering og til å inngå kollektive avtaler. b. Forbud mot slave- og tvangsarbeid. c. Forbud mot barnearbeid. d. Forbud mot diskriminering. A4. Tilbyder erklærer at styreleder-, styremedlemmer-, daglig leder-, herunder ledende nøkkelpersonell, ikke er rettskraftig dømt eller har vedtatt et forelegg for: a. Deltakelse i en kriminell organisasjon. b. Korrupsjon. c. Bedrageri. d. Terrorhandlinger eller straffbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet. e. Hvitvasking av penger eller finansiering av terrorisme. f. Barnearbeid og andre former for menneskehandel. Videre bekreftes at Tilbyder ikke er kjent skyldig i straffbare forhold som angår den yrkesmessige vandel og ikke gjort seg skyldig i alvorlige forsømmelser mot faglige og etiske krav i vedkommende yrke/bransje. A5. Tilbyder skal ha gode rutiner for etterlevelse av kontraktens lønns- og arbeidsvilkår.

Use of this criterion

Used

Information about the second stage of a two-stage procedure

Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure

0

5.1.11 Procurement documents

Address of the procurement documents

[ http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=267610&B=VAF ] ---

5.1.12 Terms of procurement

Terms of submission

Electronic submission

Tillatt

Languages in which tenders or requests to participate may be submitted

norsk

Electronic catalogue

{code|name|permission.}

Variants

Ikke tillatt

Deadline for receipt of tenders

15.05.2020 12:00:00+02:00

Deadline until which the tender must remain valid

146 DAY

Information about public opening

Date/time

15.05.2020 12:00:00+02:00

Place

Tilbudene åpnes elektronisk med automatisk logg av tidspunkt og klokkeslett.

Additional information

Tilbudene åpnes elektronisk med automatisk logg av tidspunkt og klokkeslett.

Terms of contract

Conditions relating to the performance of the contract

Bestilling av eventuelle tjenester gjøres etter avrop. Det skal leveres timeverk etter medgått tid for hver delkontrakt. Leverandørens timepriser skal være inkludert alle reise- og returkostnader til og fra de ulike arbeidsstedene/lokasjonene. Timeprisene skal gjelde for alle arbeidssteder/lokasjoner innenfor kommunegrensen. Med arbeidssted/lokasjon menes her; den enkelte skole, barnehage, sykehjem, renseanlegg, pumpestasjon mv i hele Grimstad kommune. Oppdragsgiver har ingen plikt til å tildele oppdrag etter kontrakten eller til å kjøpe et minstevolum av oppdrag eller tjenester fra noen av Leverandørene i kontrakten. Det gjøres særskilt oppmerksom på at enkelte av ytelsene kontrakten gjelder, kan være dekket av andre avtaler kommunen har inngått, og at dette vil kunne påvirke eventuelle estimerte volum for kontrakten. Fullstendige kontraktsvilkår fremgår av konkurransegrunnlaget.

Electronic invoicing

Tillatt

Information about review deadlines

Eventuelle klager i karenstiden skal sendes til oppdragsgiver for behandling. Dersom klagen ikke fører frem kan den enkelte tilbyder fremme klage til Klagenemda for offentlige anskaffelser eller den nasjonale domstolen.

5.1.15 Techniques

Rammeavtale

Framework agreement, without reopening of competition

Maximum number of participants

7

Information about the dynamic purchasing system

None

5.1.16 Further information, mediation and review

Mediation organisation

[ Klagenemda for offentlige anskaffelser ] ---

Review organisation

[ Aust-Agder tingrett ] ---

Organisation providing additional information about the procurement procedure

[ Grimstad kommune ] ---

Organisation receiving requests to participate

[ Grimstad kommune ] ---

5.1 Lot LOT-0005

Title

Maler og gulvlegger

Description

Generelt vedlikehold, reparasjoner og nybygg innen maler- og gulvleggertjenester. Leverandøren må kunne levere maling, gulvprodukter, relevant verktøy og interiørutstyr til kommunens egenproduksjon (montering). Leverandøren skal kunne bistå med fuktmålinger ved mistanke om fuktskader. Leverandøren må påregne å bli forespurt å levere andre mindre håndverkstjenester fra andre fag som industrigulv, innvendig solavskjerming, etc. Disse oppgavene kan alternativt utføres via underleverandør godkjent av Oppdragsgiver.

5.1.1 Purpose

Nature of the contract

Works

Main classification

Bygge- og anleggsvirksomhet

Additional classification

Vanninstallasjoner

Additional classification

Maling og veggbekledninger

Additional classification

Byggeplassarbeid

Additional classification

Deler av eller komplette byggekonstruksjoner samt anleggsarbeider

Additional classification

Byggearbeid

Additional classification

Byggningsarbeid i forbindelse med Hus

Additional classification

Byggningsarbeid i forbindelse med Flerbolighus

Additional classification

Byggningsarbeid i forbindelse med Leiligheter

Additional classification

Byggningsarbeid i forbindelse med Gymnastikksal

Additional classification

Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med Pleiehjem, sykehjem

Additional classification

Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med Dagsenter

Additional classification

Installasjon av elektriske ledninger og armaturer

Additional classification

Installasjon av elarmaturer

Additional classification

Elektroteknisk installasjonsarbeid

Additional classification

Installasjon av varme-, ventilasjons- og klimaanlegg

Additional classification

Installasjon av sentralvarmeanlegg

Additional classification

Installasjon av kjeler og varmtvannsberedere

Additional classification

Installasjon av ventilasjons- og klimaanlegg

Additional classification

Maling av bygninger

Additional classification

Maling av konstruksjoner

Additional classification

Nymaling

Additional classification

Reparasjon og vedlikehold av elektriske og mekaniske installasjoner i bygninger

Additional classification

Reparasjon og vedlikehold av elektriske installasjoner i bygninger

5.1.2 Place of performance

Postal address

Grimstad

5.1.3 Estimated duration

Duration

24 MONTH

5.1.4 Renewal

Maximum renewals

0

Description

1+1 år

5.1.5 Value

Estimated value excluding VAT

9 890 110 NOK

5.1.6 Generell informasjon

Reserved participation

None

The names and professional qualifications of the staff assigned to perform the contract must be given

{code|name|requirement-stage.}

Procurement Project not financed with EU Funds.

Additional information

Omfanget er usikkert og vil kunne variere stort i avtaleperioden. En vesentlig del av usikkerheten kan knyttes til eventuelle fremtidige oppdrag som per i dag ikke er kjent eller besluttet gjennomført.

5.1.9 Selection criteria

Criterion

Type

Suitability to pursue the professional activity

Description

K1. Firmaattest. Tilbyder skal være lovlig registrert firma.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Economic and financial standing

Description

K2. Tilbyder skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å gjennomføre kontrakten. Følgende skal være oppfylt: Tilbyder skal de seneste 3 regnskapsår ha en minimum årlig omsetning stor NOK 6 000 000 eks mva pr år. K3. Tilbyder skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å gjennomføre kontrakten. Følgende skal være oppfylt: Tilbyder skal være kredittverdig og minimum oppnå nivå «Decision Score 3» i Oppdragsgivers kredittanalyseverktøy www.bisnode.no. Dokumentasjonskrav for EØS tilbydere: Egenerklæring som bekrefter at kravet er oppfylt. Oppdragsgiver krever samtidig fremlagt revisorgodkjent regnskap for de siste tre godkjente regnskapsår i det land foretaket er registrert.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Technical and professional ability

Description

K4. Tilbyder skal ha bred erfaring fra sammenlignbare oppdrag, herunder tilsvarende omfang og kompleksitet som denne kontrakten. K5. Tilbyder skal ha et forsvarlig kvalitetssikringssystem for å gjennomføre denne kontrakten. K6. Tilbyder skal ha et godt og velfungerende miljøledelsessystem som viser hvordan Tilbyder ivaretar relevante miljøhensyn knyttet til tjenestene som skal leveres. K7. Myndighetsgodkjenning. Tilbyder skal erklære å oppnå samtlige nødvendige myndighetgodkjenninger for gjennomføring av denne kontrakten. Tilbyder vil kunne holdes ansvarlig dersom erklæringen er uriktig. K8. Oppdragsgiver krever at Tilbyder deltar i returordninger for kartong-, plast-, glass-, og metallemballasje ved gjennomføring av kontrakten. K9. Tilbyder skal ha tilstrekkelig kompetanse for å gjennomføre kontrakten. K10. Tilbyder skal ha tilstrekkelig teknisk kapasitet og utrustning for å gjennomføre kontrakten. K11. Tilbyder skal opplyse om eventuell bruk av underleverandører, hvilke oppgaver, og hvor stor andel av kontrakten som skal gjennomføres av underleverandørene. Tilbyder står ansvarlig, og hefter fullt og helt, for sine tilbudte underleverandører som om de er eget personell.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Technical and professional ability

Description

Ingen. Andre krav: A1. Attest for skatt-, arbeidsgiveravgift- og merverdiavgift. Tilbyder skal ikke ha betydelig uoppgjorte forpliktelser vedrørende betaling av skatt- og avgifter. A2. Forsikring. Tilbyder skal til enhver tid ha forsikring som er tilstrekkelig til å dekke krav fra Oppdragsgiver eller tredjemann som følge av leverandørens ansvar eller risiko i henhold til avtalen. A3. Grimstad kommune skal ved valg av leverandører og produsenter, bruke sin innflytelse innenfor de begrensninger som til enhver tid følger av norsk lov og internasjonal rett og avtaleverk, for å bidra til at varer produseres etisk forsvarlig. Ved kjøp av trevirke i møbler, kontorinventar og byggematerialer som kommer fra tropisk tømmer, skal Tilbyder erklære at produktene som skal leveres gjennom avtalen er produsert på basis av prinsippene for bærekraftig utvikling. Ved kjøp av varer skal Tilbyder erklære at tilbudet, og hele den underliggende verdikjeden under, ikke inkluderer produkter som er tilvirket i strid med ILOs (International Labour Organization) kjernekonvensjon: a. Retten til organisering og til å inngå kollektive avtaler. b. Forbud mot slave- og tvangsarbeid. c. Forbud mot barnearbeid. d. Forbud mot diskriminering. A4. Tilbyder erklærer at styreleder-, styremedlemmer-, daglig leder-, herunder ledende nøkkelpersonell, ikke er rettskraftig dømt eller har vedtatt et forelegg for: a. Deltakelse i en kriminell organisasjon. b. Korrupsjon. c. Bedrageri. d. Terrorhandlinger eller straffbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet. e. Hvitvasking av penger eller finansiering av terrorisme. f. Barnearbeid og andre former for menneskehandel. Videre bekreftes at Tilbyder ikke er kjent skyldig i straffbare forhold som angår den yrkesmessige vandel og ikke gjort seg skyldig i alvorlige forsømmelser mot faglige og etiske krav i vedkommende yrke/bransje. A5. Tilbyder skal ha gode rutiner for etterlevelse av kontraktens lønns- og arbeidsvilkår.

Use of this criterion

Used

Information about the second stage of a two-stage procedure

Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure

0

5.1.11 Procurement documents

Address of the procurement documents

[ http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=267610&B=VAF ] ---

5.1.12 Terms of procurement

Terms of submission

Electronic submission

Tillatt

Languages in which tenders or requests to participate may be submitted

norsk

Electronic catalogue

{code|name|permission.}

Variants

Ikke tillatt

Deadline for receipt of tenders

15.05.2020 12:00:00+02:00

Deadline until which the tender must remain valid

146 DAY

Information about public opening

Date/time

15.05.2020 12:00:00+02:00

Place

Tilbudene åpnes elektronisk med automatisk logg av tidspunkt og klokkeslett.

Additional information

Tilbudene åpnes elektronisk med automatisk logg av tidspunkt og klokkeslett.

Terms of contract

Conditions relating to the performance of the contract

Bestilling av eventuelle tjenester gjøres etter avrop. Det skal leveres timeverk etter medgått tid for hver delkontrakt. Leverandørens timepriser skal være inkludert alle reise- og returkostnader til og fra de ulike arbeidsstedene/lokasjonene. Timeprisene skal gjelde for alle arbeidssteder/lokasjoner innenfor kommunegrensen. Med arbeidssted/lokasjon menes her; den enkelte skole, barnehage, sykehjem, renseanlegg, pumpestasjon mv i hele Grimstad kommune. Oppdragsgiver har ingen plikt til å tildele oppdrag etter kontrakten eller til å kjøpe et minstevolum av oppdrag eller tjenester fra noen av Leverandørene i kontrakten. Det gjøres særskilt oppmerksom på at enkelte av ytelsene kontrakten gjelder, kan være dekket av andre avtaler kommunen har inngått, og at dette vil kunne påvirke eventuelle estimerte volum for kontrakten. Fullstendige kontraktsvilkår fremgår av konkurransegrunnlaget.

Electronic invoicing

Tillatt

Information about review deadlines

Eventuelle klager i karenstiden skal sendes til oppdragsgiver for behandling. Dersom klagen ikke fører frem kan den enkelte tilbyder fremme klage til Klagenemda for offentlige anskaffelser eller den nasjonale domstolen.

5.1.15 Techniques

Rammeavtale

Framework agreement, without reopening of competition

Maximum number of participants

7

Information about the dynamic purchasing system

None

5.1.16 Further information, mediation and review

Mediation organisation

[ Klagenemda for offentlige anskaffelser ] ---

Review organisation

[ Aust-Agder tingrett ] ---

Organisation providing additional information about the procurement procedure

[ Grimstad kommune ] ---

Organisation receiving requests to participate

[ Grimstad kommune ] ---

5.1 Lot LOT-0006

Title

Himling og systemvegger

Description

Reparasjoner og nyinstallasjon av himlingssystemer og systemvegger. Leverandøren må kunne levere materiell og utstyr til kommunens egenproduksjon.

5.1.1 Purpose

Nature of the contract

Works

Main classification

Bygge- og anleggsvirksomhet

Additional classification

Vanninstallasjoner

Additional classification

Maling og veggbekledninger

Additional classification

Byggeplassarbeid

Additional classification

Deler av eller komplette byggekonstruksjoner samt anleggsarbeider

Additional classification

Byggearbeid

Additional classification

Byggningsarbeid i forbindelse med Hus

Additional classification

Byggningsarbeid i forbindelse med Flerbolighus

Additional classification

Byggningsarbeid i forbindelse med Leiligheter

Additional classification

Byggningsarbeid i forbindelse med Gymnastikksal

Additional classification

Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med Pleiehjem, sykehjem

Additional classification

Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med Dagsenter

Additional classification

Installasjon av elektriske ledninger og armaturer

Additional classification

Installasjon av elarmaturer

Additional classification

Elektroteknisk installasjonsarbeid

Additional classification

Installasjon av varme-, ventilasjons- og klimaanlegg

Additional classification

Installasjon av sentralvarmeanlegg

Additional classification

Installasjon av kjeler og varmtvannsberedere

Additional classification

Installasjon av ventilasjons- og klimaanlegg

Additional classification

Maling av bygninger

Additional classification

Maling av konstruksjoner

Additional classification

Nymaling

Additional classification

Reparasjon og vedlikehold av elektriske og mekaniske installasjoner i bygninger

Additional classification

Reparasjon og vedlikehold av elektriske installasjoner i bygninger

5.1.2 Place of performance

Postal address

Grimstad

5.1.3 Estimated duration

Duration

24 MONTH

5.1.4 Renewal

Maximum renewals

0

Description

1+1 år

5.1.5 Value

Estimated value excluding VAT

9 890 110 NOK

5.1.6 Generell informasjon

Reserved participation

None

The names and professional qualifications of the staff assigned to perform the contract must be given

{code|name|requirement-stage.}

Procurement Project not financed with EU Funds.

Additional information

Omfanget er usikkert og vil kunne variere stort i avtaleperioden. En vesentlig del av usikkerheten kan knyttes til eventuelle fremtidige oppdrag som per i dag ikke er kjent eller besluttet gjennomført.

5.1.9 Selection criteria

Criterion

Type

Suitability to pursue the professional activity

Description

K1. Firmaattest. Tilbyder skal være lovlig registrert firma.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Economic and financial standing

Description

K2. Tilbyder skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å gjennomføre kontrakten. Følgende skal være oppfylt: Tilbyder skal de seneste 3 regnskapsår ha en minimum årlig omsetning stor NOK 6 000 000 eks mva pr år. K3. Tilbyder skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å gjennomføre kontrakten. Følgende skal være oppfylt: Tilbyder skal være kredittverdig og minimum oppnå nivå «Decision Score 3» i Oppdragsgivers kredittanalyseverktøy www.bisnode.no. Dokumentasjonskrav for EØS tilbydere: Egenerklæring som bekrefter at kravet er oppfylt. Oppdragsgiver krever samtidig fremlagt revisorgodkjent regnskap for de siste tre godkjente regnskapsår i det land foretaket er registrert.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Technical and professional ability

Description

K4. Tilbyder skal ha bred erfaring fra sammenlignbare oppdrag, herunder tilsvarende omfang og kompleksitet som denne kontrakten. K5. Tilbyder skal ha et forsvarlig kvalitetssikringssystem for å gjennomføre denne kontrakten. K6. Tilbyder skal ha et godt og velfungerende miljøledelsessystem som viser hvordan Tilbyder ivaretar relevante miljøhensyn knyttet til tjenestene som skal leveres. K7. Myndighetsgodkjenning. Tilbyder skal erklære å oppnå samtlige nødvendige myndighetgodkjenninger for gjennomføring av denne kontrakten. Tilbyder vil kunne holdes ansvarlig dersom erklæringen er uriktig. K8. Oppdragsgiver krever at Tilbyder deltar i returordninger for kartong-, plast-, glass-, og metallemballasje ved gjennomføring av kontrakten. K9. Tilbyder skal ha tilstrekkelig kompetanse for å gjennomføre kontrakten. K10. Tilbyder skal ha tilstrekkelig teknisk kapasitet og utrustning for å gjennomføre kontrakten. K11. Tilbyder skal opplyse om eventuell bruk av underleverandører, hvilke oppgaver, og hvor stor andel av kontrakten som skal gjennomføres av underleverandørene. Tilbyder står ansvarlig, og hefter fullt og helt, for sine tilbudte underleverandører som om de er eget personell.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Technical and professional ability

Description

Ingen. Andre krav: A1. Attest for skatt-, arbeidsgiveravgift- og merverdiavgift. Tilbyder skal ikke ha betydelig uoppgjorte forpliktelser vedrørende betaling av skatt- og avgifter. A2. Forsikring. Tilbyder skal til enhver tid ha forsikring som er tilstrekkelig til å dekke krav fra Oppdragsgiver eller tredjemann som følge av leverandørens ansvar eller risiko i henhold til avtalen. A3. Grimstad kommune skal ved valg av leverandører og produsenter, bruke sin innflytelse innenfor de begrensninger som til enhver tid følger av norsk lov og internasjonal rett og avtaleverk, for å bidra til at varer produseres etisk forsvarlig. Ved kjøp av trevirke i møbler, kontorinventar og byggematerialer som kommer fra tropisk tømmer, skal Tilbyder erklære at produktene som skal leveres gjennom avtalen er produsert på basis av prinsippene for bærekraftig utvikling. Ved kjøp av varer skal Tilbyder erklære at tilbudet, og hele den underliggende verdikjeden under, ikke inkluderer produkter som er tilvirket i strid med ILOs (International Labour Organization) kjernekonvensjon: a. Retten til organisering og til å inngå kollektive avtaler. b. Forbud mot slave- og tvangsarbeid. c. Forbud mot barnearbeid. d. Forbud mot diskriminering. A4. Tilbyder erklærer at styreleder-, styremedlemmer-, daglig leder-, herunder ledende nøkkelpersonell, ikke er rettskraftig dømt eller har vedtatt et forelegg for: a. Deltakelse i en kriminell organisasjon. b. Korrupsjon. c. Bedrageri. d. Terrorhandlinger eller straffbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet. e. Hvitvasking av penger eller finansiering av terrorisme. f. Barnearbeid og andre former for menneskehandel. Videre bekreftes at Tilbyder ikke er kjent skyldig i straffbare forhold som angår den yrkesmessige vandel og ikke gjort seg skyldig i alvorlige forsømmelser mot faglige og etiske krav i vedkommende yrke/bransje. A5. Tilbyder skal ha gode rutiner for etterlevelse av kontraktens lønns- og arbeidsvilkår.

Use of this criterion

Used

Information about the second stage of a two-stage procedure

Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure

0

5.1.11 Procurement documents

Address of the procurement documents

[ http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=267610&B=VAF ] ---

5.1.12 Terms of procurement

Terms of submission

Electronic submission

Tillatt

Languages in which tenders or requests to participate may be submitted

norsk

Electronic catalogue

{code|name|permission.}

Variants

Ikke tillatt

Deadline for receipt of tenders

15.05.2020 12:00:00+02:00

Deadline until which the tender must remain valid

146 DAY

Information about public opening

Date/time

15.05.2020 12:00:00+02:00

Place

Tilbudene åpnes elektronisk med automatisk logg av tidspunkt og klokkeslett.

Additional information

Tilbudene åpnes elektronisk med automatisk logg av tidspunkt og klokkeslett.

Terms of contract

Conditions relating to the performance of the contract

Bestilling av eventuelle tjenester gjøres etter avrop. Det skal leveres timeverk etter medgått tid for hver delkontrakt. Leverandørens timepriser skal være inkludert alle reise- og returkostnader til og fra de ulike arbeidsstedene/lokasjonene. Timeprisene skal gjelde for alle arbeidssteder/lokasjoner innenfor kommunegrensen. Med arbeidssted/lokasjon menes her; den enkelte skole, barnehage, sykehjem, renseanlegg, pumpestasjon mv i hele Grimstad kommune. Oppdragsgiver har ingen plikt til å tildele oppdrag etter kontrakten eller til å kjøpe et minstevolum av oppdrag eller tjenester fra noen av Leverandørene i kontrakten. Det gjøres særskilt oppmerksom på at enkelte av ytelsene kontrakten gjelder, kan være dekket av andre avtaler kommunen har inngått, og at dette vil kunne påvirke eventuelle estimerte volum for kontrakten. Fullstendige kontraktsvilkår fremgår av konkurransegrunnlaget.

Electronic invoicing

Tillatt

Information about review deadlines

Eventuelle klager i karenstiden skal sendes til oppdragsgiver for behandling. Dersom klagen ikke fører frem kan den enkelte tilbyder fremme klage til Klagenemda for offentlige anskaffelser eller den nasjonale domstolen.

5.1.15 Techniques

Rammeavtale

Framework agreement, without reopening of competition

Maximum number of participants

7

Information about the dynamic purchasing system

None

5.1.16 Further information, mediation and review

Mediation organisation

[ Klagenemda for offentlige anskaffelser ] ---

Review organisation

[ Aust-Agder tingrett ] ---

Organisation providing additional information about the procurement procedure

[ Grimstad kommune ] ---

Organisation receiving requests to participate

[ Grimstad kommune ] ---

5.1 Lot LOT-0007

Title

Nøkkelsystemer

Description

Generelt service, vedlikehold, nyinstallasjoner og feilsøking på kommunens adgangskontroll og nøkkelsystemer. Leverandøren må kunne levere nøkler, låsplaner, adgangskort med bilde, dørautomatikk og låssystemer til kommunens egenproduksjon(montering). Bestilling av nøkler og adgangskort skal skje via web.

5.1.1 Purpose

Nature of the contract

Works

Main classification

Bygge- og anleggsvirksomhet

Additional classification

Vanninstallasjoner

Additional classification

Maling og veggbekledninger

Additional classification

Byggeplassarbeid

Additional classification

Deler av eller komplette byggekonstruksjoner samt anleggsarbeider

Additional classification

Byggearbeid

Additional classification

Byggningsarbeid i forbindelse med Hus

Additional classification

Byggningsarbeid i forbindelse med Flerbolighus

Additional classification

Byggningsarbeid i forbindelse med Leiligheter

Additional classification

Byggningsarbeid i forbindelse med Gymnastikksal

Additional classification

Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med Pleiehjem, sykehjem

Additional classification

Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med Dagsenter

Additional classification

Installasjon av elektriske ledninger og armaturer

Additional classification

Installasjon av elarmaturer

Additional classification

Elektroteknisk installasjonsarbeid

Additional classification

Installasjon av varme-, ventilasjons- og klimaanlegg

Additional classification

Installasjon av sentralvarmeanlegg

Additional classification

Installasjon av kjeler og varmtvannsberedere

Additional classification

Installasjon av ventilasjons- og klimaanlegg

Additional classification

Maling av bygninger

Additional classification

Maling av konstruksjoner

Additional classification

Nymaling

Additional classification

Reparasjon og vedlikehold av elektriske og mekaniske installasjoner i bygninger

Additional classification

Reparasjon og vedlikehold av elektriske installasjoner i bygninger

5.1.2 Place of performance

Postal address

Grimstad

5.1.3 Estimated duration

Duration

24 MONTH

5.1.4 Renewal

Maximum renewals

0

Description

1+1 år.

5.1.5 Value

Estimated value excluding VAT

6 043 956 NOK

5.1.6 Generell informasjon

Reserved participation

None

The names and professional qualifications of the staff assigned to perform the contract must be given

{code|name|requirement-stage.}

Procurement Project not financed with EU Funds.

Additional information

Omfanget er usikkert og vil kunne variere stort i avtaleperioden. En vesentlig del av usikkerheten kan knyttes til eventuelle fremtidige oppdrag som per i dag ikke er kjent eller besluttet gjennomført.

5.1.9 Selection criteria

Criterion

Type

Suitability to pursue the professional activity

Description

K1. Firmaattest. Tilbyder skal være lovlig registrert firma.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Economic and financial standing

Description

K2. Tilbyder skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å gjennomføre kontrakten. Følgende skal være oppfylt: Tilbyder skal de seneste 3 regnskapsår ha en minimum årlig omsetning stor NOK 6 000 000 eks mva pr år. K3. Tilbyder skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å gjennomføre kontrakten. Følgende skal være oppfylt: Tilbyder skal være kredittverdig og minimum oppnå nivå «Decision Score 3» i Oppdragsgivers kredittanalyseverktøy www.bisnode.no. Dokumentasjonskrav for EØS tilbydere: Egenerklæring som bekrefter at kravet er oppfylt. Oppdragsgiver krever samtidig fremlagt revisorgodkjent regnskap for de siste tre godkjente regnskapsår i det land foretaket er registrert.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Technical and professional ability

Description

K4. Tilbyder skal ha bred erfaring fra sammenlignbare oppdrag, herunder tilsvarende omfang og kompleksitet som denne kontrakten. K5. Tilbyder skal ha et forsvarlig kvalitetssikringssystem for å gjennomføre denne kontrakten. K6. Tilbyder skal ha et godt og velfungerende miljøledelsessystem som viser hvordan Tilbyder ivaretar relevante miljøhensyn knyttet til tjenestene som skal leveres. K7. Myndighetsgodkjenning. Tilbyder skal erklære å oppnå samtlige nødvendige myndighetgodkjenninger for gjennomføring av denne kontrakten. Tilbyder vil kunne holdes ansvarlig dersom erklæringen er uriktig. K8. Oppdragsgiver krever at Tilbyder deltar i returordninger for kartong-, plast-, glass-, og metallemballasje ved gjennomføring av kontrakten. K9. Tilbyder skal ha tilstrekkelig kompetanse for å gjennomføre kontrakten. K10. Tilbyder skal ha tilstrekkelig teknisk kapasitet og utrustning for å gjennomføre kontrakten. K11. Tilbyder skal opplyse om eventuell bruk av underleverandører, hvilke oppgaver, og hvor stor andel av kontrakten som skal gjennomføres av underleverandørene. Tilbyder står ansvarlig, og hefter fullt og helt, for sine tilbudte underleverandører som om de er eget personell.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Technical and professional ability

Description

Ingen. Andre krav: A1. Attest for skatt-, arbeidsgiveravgift- og merverdiavgift. Tilbyder skal ikke ha betydelig uoppgjorte forpliktelser vedrørende betaling av skatt- og avgifter. A2. Forsikring. Tilbyder skal til enhver tid ha forsikring som er tilstrekkelig til å dekke krav fra Oppdragsgiver eller tredjemann som følge av leverandørens ansvar eller risiko i henhold til avtalen. A3. Grimstad kommune skal ved valg av leverandører og produsenter, bruke sin innflytelse innenfor de begrensninger som til enhver tid følger av norsk lov og internasjonal rett og avtaleverk, for å bidra til at varer produseres etisk forsvarlig. Ved kjøp av trevirke i møbler, kontorinventar og byggematerialer som kommer fra tropisk tømmer, skal Tilbyder erklære at produktene som skal leveres gjennom avtalen er produsert på basis av prinsippene for bærekraftig utvikling. Ved kjøp av varer skal Tilbyder erklære at tilbudet, og hele den underliggende verdikjeden under, ikke inkluderer produkter som er tilvirket i strid med ILOs (International Labour Organization) kjernekonvensjon: a. Retten til organisering og til å inngå kollektive avtaler. b. Forbud mot slave- og tvangsarbeid. c. Forbud mot barnearbeid. d. Forbud mot diskriminering. A4. Tilbyder erklærer at styreleder-, styremedlemmer-, daglig leder-, herunder ledende nøkkelpersonell, ikke er rettskraftig dømt eller har vedtatt et forelegg for: a. Deltakelse i en kriminell organisasjon. b. Korrupsjon. c. Bedrageri. d. Terrorhandlinger eller straffbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet. e. Hvitvasking av penger eller finansiering av terrorisme. f. Barnearbeid og andre former for menneskehandel. Videre bekreftes at Tilbyder ikke er kjent skyldig i straffbare forhold som angår den yrkesmessige vandel og ikke gjort seg skyldig i alvorlige forsømmelser mot faglige og etiske krav i vedkommende yrke/bransje. A5. Tilbyder skal ha gode rutiner for etterlevelse av kontraktens lønns- og arbeidsvilkår.

Use of this criterion

Used

Information about the second stage of a two-stage procedure

Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure

0

5.1.11 Procurement documents

Address of the procurement documents

[ http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=267610&B=VAF ] ---

5.1.12 Terms of procurement

Terms of submission

Electronic submission

Tillatt

Languages in which tenders or requests to participate may be submitted

norsk

Electronic catalogue

{code|name|permission.}

Variants

Ikke tillatt

Deadline for receipt of tenders

15.05.2020 12:00:00+02:00

Deadline until which the tender must remain valid

146 DAY

Information about public opening

Date/time

15.05.2020 12:00:00+02:00

Place

Tilbudene åpnes elektronisk med automatisk logg av tidspunkt og klokkeslett.

Additional information

Tilbudene åpnes elektronisk med automatisk logg av tidspunkt og klokkeslett.

Terms of contract

Conditions relating to the performance of the contract

Bestilling av eventuelle tjenester gjøres etter avrop. Det skal leveres timeverk etter medgått tid for hver delkontrakt. Leverandørens timepriser skal være inkludert alle reise- og returkostnader til og fra de ulike arbeidsstedene/lokasjonene. Timeprisene skal gjelde for alle arbeidssteder/lokasjoner innenfor kommunegrensen. Med arbeidssted/lokasjon menes her; den enkelte skole, barnehage, sykehjem, renseanlegg, pumpestasjon mv i hele Grimstad kommune. Oppdragsgiver har ingen plikt til å tildele oppdrag etter kontrakten eller til å kjøpe et minstevolum av oppdrag eller tjenester fra noen av Leverandørene i kontrakten. Det gjøres særskilt oppmerksom på at enkelte av ytelsene kontrakten gjelder, kan være dekket av andre avtaler kommunen har inngått, og at dette vil kunne påvirke eventuelle estimerte volum for kontrakten. Fullstendige kontraktsvilkår fremgår av konkurransegrunnlaget.

Electronic invoicing

Tillatt

Information about review deadlines

Eventuelle klager i karenstiden skal sendes til oppdragsgiver for behandling. Dersom klagen ikke fører frem kan den enkelte tilbyder fremme klage til Klagenemda for offentlige anskaffelser eller den nasjonale domstolen.

5.1.15 Techniques

Rammeavtale

Framework agreement, without reopening of competition

Maximum number of participants

7

Information about the dynamic purchasing system

None

5.1.16 Further information, mediation and review

Mediation organisation

[ Klagenemda for offentlige anskaffelser ] ---

Review organisation

[ Aust-Agder tingrett ] ---

Organisation providing additional information about the procurement procedure

[ Grimstad kommune ] ---

Organisation receiving requests to participate

[ Grimstad kommune ] ---

Del 8: Organisations

8.1 ORG-0001

Official name

Grimstad kommune

Registration number

864 964 702

Postal address

Arendalsveien 23

Town

Grimstad

Postcode

4878

Country

Norge

Contact point

Øyvind Takle.

Email

oyvind.takle@grimstad.kommune.no

Telephone

+47 37250406

Internet address

www.grimstad.kommune.no

Roles of this organisation

8.1 ORG-0002

Official name

Aust-Agder tingrett

Postal address

Postboks 128

Town

ARENDAL

Postcode

4801

Country

Norge

Email

aust-agder.tingrett@domstol.no

Roles of this organisation

8.1 ORG-0003

Official name

Klagenemda for offentlige anskaffelser

Postal address

Zander Kaaes gate 7

Town

Bergen

Postcode

5015

Country

Norge

Email

post@knse.no

Roles of this organisation

Notice information

11.1 Notice information

Notice identifier/version

2020-363383 01

Form type

Competition

Notice type

Contract or concession notice – standard regime

Notice dispatch date

07.04.2020 12:00:00+02:00

Languages in which this notice is officially available

norsk (bokmål)

11.2 Publication information

Notice publication number

n.a.

Publication date

07.04.2020

Grimstad kommune

Referanse
2020-363383
Kunngjøringsdato
07.04.2020
Estimert verdi
100 000 000 NOK
Type kunngjøring
Kunngjøring av konkurranse
Hovedaktivitet
Alminnelig offentlig tjenesteyting

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter