Rammeavtale for kjøp av løpende entreprenørtjenester
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Anskaffelsen skal dekke Oppdragsgivers behov for kjøp av løpende og driftsrelaterte entreprenørtjenester (Tjenesten) som støtte for den daglige drift og utvikling av kommunens eiendomsmasse. Behovet dekkes ved å inngå delkontrakter innen flere områder. Det skal inngås delkontrakt for hver entreprenørtjeneste. Delkontraktene er oppdelt slik: 1. Elektro 2. Rørlegger 3. Tømrer 4. Ventilasjon og blikkarbeider 5. Maler og gulvlegger 6. Himling og systemvegger 7. Nøkkelsystemer Tjenesten omfatter ulike prosjekter i varierende art, størrelse, kostnad, varighet og vanskelighetsgrad i avtaleperioden. De enkelte tjenestene vil kunne tidfestes nærmere ved avrop.
Del 1: Buyer
1.1 Buyer
Official name
[Grimstad kommune] ---
Legal type of the buyer
Regional authority
Activity of the contracting authority
General public services
Del 2: Procedure
2.1 Procedure
Title
Rammeavtale for kjøp av løpende entreprenørtjenester
Description
Anskaffelsen skal dekke Oppdragsgivers behov for kjøp av løpende og driftsrelaterte entreprenørtjenester (Tjenesten) som støtte for den daglige drift og utvikling av kommunens eiendomsmasse. Behovet dekkes ved å inngå delkontrakter innen flere områder. Det skal inngås delkontrakt for hver entreprenørtjeneste. Delkontraktene er oppdelt slik: 1. Elektro 2. Rørlegger 3. Tømrer 4. Ventilasjon og blikkarbeider 5. Maler og gulvlegger 6. Himling og systemvegger 7. Nøkkelsystemer Tjenesten omfatter ulike prosjekter i varierende art, størrelse, kostnad, varighet og vanskelighetsgrad i avtaleperioden. De enkelte tjenestene vil kunne tidfestes nærmere ved avrop.
Procedure identifier
2020-363383
Internal identifier
2020/3485
Type of procedure
Open
2.1.1 Purpose
Nature of the contract
Works
Main classification
Bygge- og anleggsvirksomhet
2.1.3 Value
Estimated value excluding VAT
100 000 000 NOK
2.1.4 Generell informasjon
Additional information
Anskaffelsen skal dekke Oppdragsgivers behov for kjøp av løpende og driftsrelaterte entreprenørtjenester (Tjenesten) som støtte for den daglige drift og utvikling av kommunens eiendomsmasse. Behovet dekkes ved å inngå delkontrakter innen flere områder. Omfanget er usikkert og vil kunne variere stort i avtaleperioden. En vesentlig del av usikkerheten kan knyttes til eventuelle fremtidige oppdrag som per i dag ikke er kjent eller besluttet gjennomført. Antatt markedsverdi pr år kan eksempelvis variere fra NOK 3 000 000 til NOK 25 000 000 pr år. Anskaffelsens totale verdi er vurdert å kunne være inntil NOK 100 000 000 over en fireårs periode. Den kunngjorte og estimerte totalverdien av anskaffelsen er svært usikker. Det tas høyde for å kunne igangsette eventuelle ekstraordinære tiltak for å stimulere næringslivet under og i etterkant av korona-situasjonen (covid-19). Oppdragsgiver gjør spesielt oppmerksom på at rammeavtalens estimerte volum i NOK kan bli vesentlig redusert dersom det ikke blir igangsatt ekstraordinære tiltak. Det skal inngås delkontrakt for hver entreprenørtjeneste. Tjenesten omfatter ulike prosjekter i varierende art, størrelse, kostnad, varighet og vanskelighetsgrad i avtaleperioden. De enkelte tjenestene vil kunne tidfestes nærmere ved avrop. Dersom Tjenesten krever bruk av øvrige og spesielle fagdisipliner for å løse det konkrete oppdraget, som Leverandøren ikke besitter, skal Leverandøren levere disse tjenestene ved innleie etter det påslag som er oppgitt i Prisskjemaet. Eiendommene er hovedsakelig formålsbygg som skole, barnehage, sykehjem, omsorgsboliger og administrasjonsbygg og ligger fordelt utover i kommunen. Grimstad kommune forvalter, drifter, vedlikeholder og utvikler ca. 150 000 m2 per 1. januar 2020. Enkeltprosjekter som samlet, inklusive arkitekt- og rådgivertjenester og komplette utførelses- og entreprisearbeider, vurderes å overstige NOK 1 000 000 eks mva, skal Oppdragsgiver ha full rett til å gå utenom denne rammeavtalen og gjennomføre selvstendige konkurranser. Leverandøren skal ha anledning til å delta i konkurransen om slike oppdrag. Eventuelle kjøp av Tjenesten fra Leverandøren vil måtte avpasses allerede eksisterende og gjeldende avtaler Oppdragsgiver er bundet av. Nasjonal lovgivning er gratis tilgjengelig på www.lovdata.no
Directive 2014/24/EU
2.1.5 Terms of procurement
Terms of submission
Maximum number of lots for which one tenderer can submit tenders
7
Terms of contract
Maximum number of lots for which contracts can be awarded to one tenderer
1
Del 5: Lot
5.1 Lot LOT-0001
Title
Elektro
Description
Generelt service, vedlikehold, nyinstallasjoner, kontroller og feilsøking på elektroinstallasjoner. Elektro skal utføre årlig service på brannsentraler, røykluker og andre installasjoner. Leverandøren skal også bistå Oppdragsgiver med å administrere kommunens alarmoverføringer, pt. Addsecure, og følge opp avvik etter tilsyn fra kraftleverandøren (Agder energi) via web. Leverandøren skal tilby FSL kurs og eget kurs til byggdriftere som drifter og betjener elektriske anlegg i bygg- og anlegg. Leverandøren må selv sikre egen kompetanse for å bistå Oppdragsgiver på tekniske anlegg som videoovervåking, tyverialarmer, persiennestyringer etc. Disse oppgavene kan alternativt utføres via underleverandør godkjent av Oppdragsg
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Works
Main classification
Bygge- og anleggsvirksomhet
Additional classification
Vanninstallasjoner
Additional classification
Maling og veggbekledninger
Additional classification
Byggeplassarbeid
Additional classification
Deler av eller komplette byggekonstruksjoner samt anleggsarbeider
Additional classification
Byggearbeid
Additional classification
Byggningsarbeid i forbindelse med Hus
Additional classification
Byggningsarbeid i forbindelse med Flerbolighus
Additional classification
Byggningsarbeid i forbindelse med Leiligheter
Additional classification
Byggningsarbeid i forbindelse med Gymnastikksal
Additional classification
Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med Pleiehjem, sykehjem
Additional classification
Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med Dagsenter
Additional classification
Installasjon av elektriske ledninger og armaturer
Additional classification
Installasjon av elarmaturer
Additional classification
Elektroteknisk installasjonsarbeid
Additional classification
Installasjon av varme-, ventilasjons- og klimaanlegg
Additional classification
Installasjon av sentralvarmeanlegg
Additional classification
Installasjon av kjeler og varmtvannsberedere
Additional classification
Installasjon av ventilasjons- og klimaanlegg
Additional classification
Maling av bygninger
Additional classification
Maling av konstruksjoner
Additional classification
Nymaling
Additional classification
Reparasjon og vedlikehold av elektriske og mekaniske installasjoner i bygninger
Additional classification
Reparasjon og vedlikehold av elektriske installasjoner i bygninger
5.1.2 Place of performance
Postal address
Grimstad
5.1.3 Estimated duration
Duration
24 MONTH
5.1.4 Renewal
Maximum renewals
0
Description
1+1 år
5.1.5 Value
Estimated value excluding VAT
14 835 165 NOK
5.1.6 Generell informasjon
Reserved participation
None
The names and professional qualifications of the staff assigned to perform the contract must be given
{code|name|requirement-stage.}
Procurement Project not financed with EU Funds.
Additional information
Omfanget er usikkert og vil kunne variere stort i avtaleperioden. En vesentlig del av usikkerheten kan knyttes til eventuelle fremtidige oppdrag som per i dag ikke er kjent eller besluttet gjennomført.
5.1.9 Selection criteria
Criterion
Type
Suitability to pursue the professional activity
Description
K1. Firmaattest. Tilbyder skal være lovlig registrert firma.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
K2. Tilbyder skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å gjennomføre kontrakten. Følgende skal være oppfylt: Tilbyder skal de seneste 3 regnskapsår ha en minimum årlig omsetning stor NOK 6 000 000 eks mva pr år. K3. Tilbyder skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å gjennomføre kontrakten. Følgende skal være oppfylt: Tilbyder skal være kredittverdig og minimum oppnå nivå «Decision Score 3» i Oppdragsgivers kredittanalyseverktøy www.bisnode.no. Dokumentasjonskrav for EØS tilbydere: Egenerklæring som bekrefter at kravet er oppfylt. Oppdragsgiver krever samtidig fremlagt revisorgodkjent regnskap for de siste tre godkjente regnskapsår i det land foretaket er registrert.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
K4. Tilbyder skal ha bred erfaring fra sammenlignbare oppdrag, herunder tilsvarende omfang og kompleksitet som denne kontrakten. K5. Tilbyder skal ha et forsvarlig kvalitetssikringssystem for å gjennomføre denne kontrakten. K6. Tilbyder skal ha et godt og velfungerende miljøledelsessystem som viser hvordan Tilbyder ivaretar relevante miljøhensyn knyttet til tjenestene som skal leveres. K7. Myndighetsgodkjenning. Tilbyder skal erklære å oppnå samtlige nødvendige myndighetgodkjenninger for gjennomføring av denne kontrakten. Tilbyder vil kunne holdes ansvarlig dersom erklæringen er uriktig. K8. Oppdragsgiver krever at Tilbyder deltar i returordninger for kartong-, plast-, glass-, og metallemballasje ved gjennomføring av kontrakten. K9. Tilbyder skal ha tilstrekkelig kompetanse for å gjennomføre kontrakten. K10. Tilbyder skal ha tilstrekkelig teknisk kapasitet og utrustning for å gjennomføre kontrakten. K11. Tilbyder skal opplyse om eventuell bruk av underleverandører, hvilke oppgaver, og hvor stor andel av kontrakten som skal gjennomføres av underleverandørene. Tilbyder står ansvarlig, og hefter fullt og helt, for sine tilbudte underleverandører som om de er eget personell.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
Ingen. Andre krav: A1. Attest for skatt-, arbeidsgiveravgift- og merverdiavgift. Tilbyder skal ikke ha betydelig uoppgjorte forpliktelser vedrørende betaling av skatt- og avgifter. A2. Forsikring. Tilbyder skal til enhver tid ha forsikring som er tilstrekkelig til å dekke krav fra Oppdragsgiver eller tredjemann som følge av leverandørens ansvar eller risiko i henhold til avtalen. A3. Grimstad kommune skal ved valg av leverandører og produsenter, bruke sin innflytelse innenfor de begrensninger som til enhver tid følger av norsk lov og internasjonal rett og avtaleverk, for å bidra til at varer produseres etisk forsvarlig. Ved kjøp av trevirke i møbler, kontorinventar og byggematerialer som kommer fra tropisk tømmer, skal Tilbyder erklære at produktene som skal leveres gjennom avtalen er produsert på basis av prinsippene for bærekraftig utvikling. Ved kjøp av varer skal Tilbyder erklære at tilbudet, og hele den underliggende verdikjeden under, ikke inkluderer produkter som er tilvirket i strid med ILOs (International Labour Organization) kjernekonvensjon: a. Retten til organisering og til å inngå kollektive avtaler. b. Forbud mot slave- og tvangsarbeid. c. Forbud mot barnearbeid. d. Forbud mot diskriminering. A4. Tilbyder erklærer at styreleder-, styremedlemmer-, daglig leder-, herunder ledende nøkkelpersonell, ikke er rettskraftig dømt eller har vedtatt et forelegg for: a. Deltakelse i en kriminell organisasjon. b. Korrupsjon. c. Bedrageri. d. Terrorhandlinger eller straffbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet. e. Hvitvasking av penger eller finansiering av terrorisme. f. Barnearbeid og andre former for menneskehandel. Videre bekreftes at Tilbyder ikke er kjent skyldig i straffbare forhold som angår den yrkesmessige vandel og ikke gjort seg skyldig i alvorlige forsømmelser mot faglige og etiske krav i vedkommende yrke/bransje. A5. Tilbyder skal ha gode rutiner for etterlevelse av kontraktens lønns- og arbeidsvilkår.
Use of this criterion
Used
Information about the second stage of a two-stage procedure
Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure
0
5.1.11 Procurement documents
Address of the procurement documents
[ http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=267610&B=VAF ] ---
5.1.12 Terms of procurement
Terms of submission
Electronic submission
Tillatt
Address for submission
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted
norsk
Electronic catalogue
{code|name|permission.}
Variants
Ikke tillatt
Deadline for receipt of tenders
15.05.2020 12:00:00+02:00
Deadline until which the tender must remain valid
146 DAY
Information about public opening
Date/time
15.05.2020 12:00:00+02:00
Place
Tilbudene åpnes elektronisk med automatisk logg av tidspunkt og klokkeslett.
Additional information
Tilbudene åpnes elektronisk med automatisk logg av tidspunkt og klokkeslett.
Terms of contract
Conditions relating to the performance of the contract
Bestilling av eventuelle tjenester gjøres etter avrop. Det skal leveres timeverk etter medgått tid for hver delkontrakt. Leverandørens timepriser skal være inkludert alle reise- og returkostnader til og fra de ulike arbeidsstedene/lokasjonene. Timeprisene skal gjelde for alle arbeidssteder/lokasjoner innenfor kommunegrensen. Med arbeidssted/lokasjon menes her; den enkelte skole, barnehage, sykehjem, renseanlegg, pumpestasjon mv i hele Grimstad kommune. Oppdragsgiver har ingen plikt til å tildele oppdrag etter kontrakten eller til å kjøpe et minstevolum av oppdrag eller tjenester fra noen av Leverandørene i kontrakten. Det gjøres særskilt oppmerksom på at enkelte av ytelsene kontrakten gjelder, kan være dekket av andre avtaler kommunen har inngått, og at dette vil kunne påvirke eventuelle estimerte volum for kontrakten. Fullstendige kontraktsvilkår fremgår av konkurransegrunnlaget.
Electronic invoicing
Tillatt
Information about review deadlines
Eventuelle klager i karenstiden skal sendes til oppdragsgiver for behandling. Dersom klagen ikke fører frem kan den enkelte tilbyder fremme klage til Klagenemda for offentlige anskaffelser eller den nasjonale domstolen.
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
Framework agreement, without reopening of competition
Maximum number of participants
7
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Mediation organisation
[ Klagenemda for offentlige anskaffelser ] ---
Review organisation
[ Aust-Agder tingrett ] ---
Organisation providing additional information about the procurement procedure
[ Grimstad kommune ] ---
Organisation receiving requests to participate
[ Grimstad kommune ] ---
5.1 Lot LOT-0002
Title
Rørlegger
Description
Generelt service, vedlikehold, ny installasjoner, kontroller og feilsøking. Det kreves at firma er godkjent for arbeid med sprinkleranlegg da oppfølging og utbedring av avvik etter tilsyn av sprinklerkontroller er en del av oppdragene. Rørlegger må være behjelpelig med å utføre årlig sprinklerkontroll. Denne oppgaven kan alternativt utføres via underleverandør godkjent av Oppdragsgiver.
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Works
Main classification
Bygge- og anleggsvirksomhet
Additional classification
Vanninstallasjoner
Additional classification
Maling og veggbekledninger
Additional classification
Byggeplassarbeid
Additional classification
Deler av eller komplette byggekonstruksjoner samt anleggsarbeider
Additional classification
Byggearbeid
Additional classification
Byggningsarbeid i forbindelse med Hus
Additional classification
Byggningsarbeid i forbindelse med Flerbolighus
Additional classification
Byggningsarbeid i forbindelse med Leiligheter
Additional classification
Byggningsarbeid i forbindelse med Gymnastikksal
Additional classification
Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med Pleiehjem, sykehjem
Additional classification
Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med Dagsenter
Additional classification
Installasjon av elektriske ledninger og armaturer
Additional classification
Installasjon av elarmaturer
Additional classification
Elektroteknisk installasjonsarbeid
Additional classification
Installasjon av varme-, ventilasjons- og klimaanlegg
Additional classification
Installasjon av sentralvarmeanlegg
Additional classification
Installasjon av kjeler og varmtvannsberedere
Additional classification
Installasjon av ventilasjons- og klimaanlegg
Additional classification
Maling av bygninger
Additional classification
Maling av konstruksjoner
Additional classification
Nymaling
Additional classification
Reparasjon og vedlikehold av elektriske og mekaniske installasjoner i bygninger
Additional classification
Reparasjon og vedlikehold av elektriske installasjoner i bygninger
5.1.2 Place of performance
Postal address
Grimstad
5.1.3 Estimated duration
Duration
24 MONTH
5.1.4 Renewal
Maximum renewals
0
Description
1+1 år
5.1.5 Value
Estimated value excluding VAT
13 736 264 NOK
5.1.6 Generell informasjon
Reserved participation
None
The names and professional qualifications of the staff assigned to perform the contract must be given
{code|name|requirement-stage.}
Procurement Project not financed with EU Funds.
Additional information
Omfanget er usikkert og vil kunne variere stort i avtaleperioden. En vesentlig del av usikkerheten kan knyttes til eventuelle fremtidige oppdrag som per i dag ikke er kjent eller besluttet gjennomført.
5.1.9 Selection criteria
Criterion
Type
Suitability to pursue the professional activity
Description
K1. Firmaattest. Tilbyder skal være lovlig registrert firma.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
K2. Tilbyder skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å gjennomføre kontrakten. Følgende skal være oppfylt: Tilbyder skal de seneste 3 regnskapsår ha en minimum årlig omsetning stor NOK 6 000 000 eks mva pr år. K3. Tilbyder skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å gjennomføre kontrakten. Følgende skal være oppfylt: Tilbyder skal være kredittverdig og minimum oppnå nivå «Decision Score 3» i Oppdragsgivers kredittanalyseverktøy www.bisnode.no. Dokumentasjonskrav for EØS tilbydere: Egenerklæring som bekrefter at kravet er oppfylt. Oppdragsgiver krever samtidig fremlagt revisorgodkjent regnskap for de siste tre godkjente regnskapsår i det land foretaket er registrert.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
K4. Tilbyder skal ha bred erfaring fra sammenlignbare oppdrag, herunder tilsvarende omfang og kompleksitet som denne kontrakten. K5. Tilbyder skal ha et forsvarlig kvalitetssikringssystem for å gjennomføre denne kontrakten. K6. Tilbyder skal ha et godt og velfungerende miljøledelsessystem som viser hvordan Tilbyder ivaretar relevante miljøhensyn knyttet til tjenestene som skal leveres. K7. Myndighetsgodkjenning. Tilbyder skal erklære å oppnå samtlige nødvendige myndighetgodkjenninger for gjennomføring av denne kontrakten. Tilbyder vil kunne holdes ansvarlig dersom erklæringen er uriktig. K8. Oppdragsgiver krever at Tilbyder deltar i returordninger for kartong-, plast-, glass-, og metallemballasje ved gjennomføring av kontrakten. K9. Tilbyder skal ha tilstrekkelig kompetanse for å gjennomføre kontrakten. K10. Tilbyder skal ha tilstrekkelig teknisk kapasitet og utrustning for å gjennomføre kontrakten. K11. Tilbyder skal opplyse om eventuell bruk av underleverandører, hvilke oppgaver, og hvor stor andel av kontrakten som skal gjennomføres av underleverandørene. Tilbyder står ansvarlig, og hefter fullt og helt, for sine tilbudte underleverandører som om de er eget personell.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
Ingen. Andre krav: A1. Attest for skatt-, arbeidsgiveravgift- og merverdiavgift. Tilbyder skal ikke ha betydelig uoppgjorte forpliktelser vedrørende betaling av skatt- og avgifter. A2. Forsikring. Tilbyder skal til enhver tid ha forsikring som er tilstrekkelig til å dekke krav fra Oppdragsgiver eller tredjemann som følge av leverandørens ansvar eller risiko i henhold til avtalen. A3. Grimstad kommune skal ved valg av leverandører og produsenter, bruke sin innflytelse innenfor de begrensninger som til enhver tid følger av norsk lov og internasjonal rett og avtaleverk, for å bidra til at varer produseres etisk forsvarlig. Ved kjøp av trevirke i møbler, kontorinventar og byggematerialer som kommer fra tropisk tømmer, skal Tilbyder erklære at produktene som skal leveres gjennom avtalen er produsert på basis av prinsippene for bærekraftig utvikling. Ved kjøp av varer skal Tilbyder erklære at tilbudet, og hele den underliggende verdikjeden under, ikke inkluderer produkter som er tilvirket i strid med ILOs (International Labour Organization) kjernekonvensjon: a. Retten til organisering og til å inngå kollektive avtaler. b. Forbud mot slave- og tvangsarbeid. c. Forbud mot barnearbeid. d. Forbud mot diskriminering. A4. Tilbyder erklærer at styreleder-, styremedlemmer-, daglig leder-, herunder ledende nøkkelpersonell, ikke er rettskraftig dømt eller har vedtatt et forelegg for: a. Deltakelse i en kriminell organisasjon. b. Korrupsjon. c. Bedrageri. d. Terrorhandlinger eller straffbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet. e. Hvitvasking av penger eller finansiering av terrorisme. f. Barnearbeid og andre former for menneskehandel. Videre bekreftes at Tilbyder ikke er kjent skyldig i straffbare forhold som angår den yrkesmessige vandel og ikke gjort seg skyldig i alvorlige forsømmelser mot faglige og etiske krav i vedkommende yrke/bransje. A5. Tilbyder skal ha gode rutiner for etterlevelse av kontraktens lønns- og arbeidsvilkår.
Use of this criterion
Used
Information about the second stage of a two-stage procedure
Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure
0
5.1.11 Procurement documents
Address of the procurement documents
[ http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=267610&B=VAF ] ---
5.1.12 Terms of procurement
Terms of submission
Electronic submission
Tillatt
Address for submission
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted
norsk
Electronic catalogue
{code|name|permission.}
Variants
Ikke tillatt
Deadline for receipt of tenders
15.05.2020 12:00:00+02:00
Deadline until which the tender must remain valid
146 DAY
Information about public opening
Date/time
15.05.2020 12:00:00+02:00
Place
Tilbudene åpnes elektronisk med automatisk logg av tidspunkt og klokkeslett.
Additional information
Tilbudene åpnes elektronisk med automatisk logg av tidspunkt og klokkeslett.
Terms of contract
Conditions relating to the performance of the contract
Bestilling av eventuelle tjenester gjøres etter avrop. Det skal leveres timeverk etter medgått tid for hver delkontrakt. Leverandørens timepriser skal være inkludert alle reise- og returkostnader til og fra de ulike arbeidsstedene/lokasjonene. Timeprisene skal gjelde for alle arbeidssteder/lokasjoner innenfor kommunegrensen. Med arbeidssted/lokasjon menes her; den enkelte skole, barnehage, sykehjem, renseanlegg, pumpestasjon mv i hele Grimstad kommune. Oppdragsgiver har ingen plikt til å tildele oppdrag etter kontrakten eller til å kjøpe et minstevolum av oppdrag eller tjenester fra noen av Leverandørene i kontrakten. Det gjøres særskilt oppmerksom på at enkelte av ytelsene kontrakten gjelder, kan være dekket av andre avtaler kommunen har inngått, og at dette vil kunne påvirke eventuelle estimerte volum for kontrakten. Fullstendige kontraktsvilkår fremgår av konkurransegrunnlaget.
Electronic invoicing
Tillatt
Information about review deadlines
Eventuelle klager i karenstiden skal sendes til oppdragsgiver for behandling. Dersom klagen ikke fører frem kan den enkelte tilbyder fremme klage til Klagenemda for offentlige anskaffelser eller den nasjonale domstolen.
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
Framework agreement, without reopening of competition
Maximum number of participants
7
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Mediation organisation
[ Klagenemda for offentlige anskaffelser ] ---
Review organisation
[ Aust-Agder tingrett ] ---
Organisation providing additional information about the procurement procedure
[ Grimstad kommune ] ---
Organisation receiving requests to participate
[ Grimstad kommune ] ---
5.1 Lot LOT-0003
Title
Tømrer
Description
Generelt tømrerarbeider som vedlikehold, reparasjoner, nybygg og restaurering. Leverandøren må kunne levere kjøkken, garderobeskap og annen innredning til kommunens egenproduksjon (montering). Denne oppgaven kan alternativt utføres via underleverandør godkjent av Oppdragsgiver. Leverandøren må påregne å bli forespurt å levere andre mindre håndverkstjenester fra andre fag, som betongarbeid, betongskjæring, betongboring, murpuss og lignende. Disse tjenestene kan alternativt utføres via underleverandør godkjent av Oppdragsgiver.
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Works
Main classification
Bygge- og anleggsvirksomhet
Additional classification
Vanninstallasjoner
Additional classification
Maling og veggbekledninger
Additional classification
Byggeplassarbeid
Additional classification
Deler av eller komplette byggekonstruksjoner samt anleggsarbeider
Additional classification
Byggearbeid
Additional classification
Byggningsarbeid i forbindelse med Hus
Additional classification
Byggningsarbeid i forbindelse med Flerbolighus
Additional classification
Byggningsarbeid i forbindelse med Leiligheter
Additional classification
Byggningsarbeid i forbindelse med Gymnastikksal
Additional classification
Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med Pleiehjem, sykehjem
Additional classification
Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med Dagsenter
Additional classification
Installasjon av elektriske ledninger og armaturer
Additional classification
Installasjon av elarmaturer
Additional classification
Elektroteknisk installasjonsarbeid
Additional classification
Installasjon av varme-, ventilasjons- og klimaanlegg
Additional classification
Installasjon av sentralvarmeanlegg
Additional classification
Installasjon av kjeler og varmtvannsberedere
Additional classification
Installasjon av ventilasjons- og klimaanlegg
Additional classification
Maling av bygninger
Additional classification
Maling av konstruksjoner
Additional classification
Nymaling
Additional classification
Reparasjon og vedlikehold av elektriske og mekaniske installasjoner i bygninger
Additional classification
Reparasjon og vedlikehold av elektriske installasjoner i bygninger
5.1.2 Place of performance
Postal address
Grimstad
5.1.3 Estimated duration
Duration
24 MONTH
5.1.4 Renewal
Maximum renewals
0
Description
1+1 år
5.1.5 Value
Estimated value excluding VAT
35 714 286 NOK
5.1.6 Generell informasjon
Reserved participation
None
The names and professional qualifications of the staff assigned to perform the contract must be given
{code|name|requirement-stage.}
Procurement Project not financed with EU Funds.
Additional information
Omfanget er usikkert og vil kunne variere stort i avtaleperioden. En vesentlig del av usikkerheten kan knyttes til eventuelle fremtidige oppdrag som per i dag ikke er kjent eller besluttet gjennomført.
5.1.9 Selection criteria
Criterion
Type
Suitability to pursue the professional activity
Description
K1. Firmaattest. Tilbyder skal være lovlig registrert firma.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
K2. Tilbyder skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å gjennomføre kontrakten. Følgende skal være oppfylt: Tilbyder skal de seneste 3 regnskapsår ha en minimum årlig omsetning stor NOK 6 000 000 eks mva pr år. K3. Tilbyder skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å gjennomføre kontrakten. Følgende skal være oppfylt: Tilbyder skal være kredittverdig og minimum oppnå nivå «Decision Score 3» i Oppdragsgivers kredittanalyseverktøy www.bisnode.no. Dokumentasjonskrav for EØS tilbydere: Egenerklæring som bekrefter at kravet er oppfylt. Oppdragsgiver krever samtidig fremlagt revisorgodkjent regnskap for de siste tre godkjente regnskapsår i det land foretaket er registrert.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
K4. Tilbyder skal ha bred erfaring fra sammenlignbare oppdrag, herunder tilsvarende omfang og kompleksitet som denne kontrakten. K5. Tilbyder skal ha et forsvarlig kvalitetssikringssystem for å gjennomføre denne kontrakten. K6. Tilbyder skal ha et godt og velfungerende miljøledelsessystem som viser hvordan Tilbyder ivaretar relevante miljøhensyn knyttet til tjenestene som skal leveres. K7. Myndighetsgodkjenning. Tilbyder skal erklære å oppnå samtlige nødvendige myndighetgodkjenninger for gjennomføring av denne kontrakten. Tilbyder vil kunne holdes ansvarlig dersom erklæringen er uriktig. K8. Oppdragsgiver krever at Tilbyder deltar i returordninger for kartong-, plast-, glass-, og metallemballasje ved gjennomføring av kontrakten. K9. Tilbyder skal ha tilstrekkelig kompetanse for å gjennomføre kontrakten. K10. Tilbyder skal ha tilstrekkelig teknisk kapasitet og utrustning for å gjennomføre kontrakten. K11. Tilbyder skal opplyse om eventuell bruk av underleverandører, hvilke oppgaver, og hvor stor andel av kontrakten som skal gjennomføres av underleverandørene. Tilbyder står ansvarlig, og hefter fullt og helt, for sine tilbudte underleverandører som om de er eget personell.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
Ingen. Andre krav: A1. Attest for skatt-, arbeidsgiveravgift- og merverdiavgift. Tilbyder skal ikke ha betydelig uoppgjorte forpliktelser vedrørende betaling av skatt- og avgifter. A2. Forsikring. Tilbyder skal til enhver tid ha forsikring som er tilstrekkelig til å dekke krav fra Oppdragsgiver eller tredjemann som følge av leverandørens ansvar eller risiko i henhold til avtalen. A3. Grimstad kommune skal ved valg av leverandører og produsenter, bruke sin innflytelse innenfor de begrensninger som til enhver tid følger av norsk lov og internasjonal rett og avtaleverk, for å bidra til at varer produseres etisk forsvarlig. Ved kjøp av trevirke i møbler, kontorinventar og byggematerialer som kommer fra tropisk tømmer, skal Tilbyder erklære at produktene som skal leveres gjennom avtalen er produsert på basis av prinsippene for bærekraftig utvikling. Ved kjøp av varer skal Tilbyder erklære at tilbudet, og hele den underliggende verdikjeden under, ikke inkluderer produkter som er tilvirket i strid med ILOs (International Labour Organization) kjernekonvensjon: a. Retten til organisering og til å inngå kollektive avtaler. b. Forbud mot slave- og tvangsarbeid. c. Forbud mot barnearbeid. d. Forbud mot diskriminering. A4. Tilbyder erklærer at styreleder-, styremedlemmer-, daglig leder-, herunder ledende nøkkelpersonell, ikke er rettskraftig dømt eller har vedtatt et forelegg for: a. Deltakelse i en kriminell organisasjon. b. Korrupsjon. c. Bedrageri. d. Terrorhandlinger eller straffbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet. e. Hvitvasking av penger eller finansiering av terrorisme. f. Barnearbeid og andre former for menneskehandel. Videre bekreftes at Tilbyder ikke er kjent skyldig i straffbare forhold som angår den yrkesmessige vandel og ikke gjort seg skyldig i alvorlige forsømmelser mot faglige og etiske krav i vedkommende yrke/bransje. A5. Tilbyder skal ha gode rutiner for etterlevelse av kontraktens lønns- og arbeidsvilkår.
Use of this criterion
Used
Information about the second stage of a two-stage procedure
Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure
0
5.1.11 Procurement documents
Address of the procurement documents
[ http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=267610&B=VAF ] ---
5.1.12 Terms of procurement
Terms of submission
Electronic submission
Tillatt
Address for submission
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted
norsk
Electronic catalogue
{code|name|permission.}
Variants
Ikke tillatt
Deadline for receipt of tenders
15.05.2020 12:00:00+02:00
Deadline until which the tender must remain valid
146 DAY
Information about public opening
Date/time
15.05.2020 12:00:00+02:00
Place
Tilbudene åpnes elektronisk med automatisk logg av tidspunkt og klokkeslett.
Additional information
Tilbudene åpnes elektronisk med automatisk logg av tidspunkt og klokkeslett.
Terms of contract
Conditions relating to the performance of the contract
Bestilling av eventuelle tjenester gjøres etter avrop. Det skal leveres timeverk etter medgått tid for hver delkontrakt. Leverandørens timepriser skal være inkludert alle reise- og returkostnader til og fra de ulike arbeidsstedene/lokasjonene. Timeprisene skal gjelde for alle arbeidssteder/lokasjoner innenfor kommunegrensen. Med arbeidssted/lokasjon menes her; den enkelte skole, barnehage, sykehjem, renseanlegg, pumpestasjon mv i hele Grimstad kommune. Oppdragsgiver har ingen plikt til å tildele oppdrag etter kontrakten eller til å kjøpe et minstevolum av oppdrag eller tjenester fra noen av Leverandørene i kontrakten. Det gjøres særskilt oppmerksom på at enkelte av ytelsene kontrakten gjelder, kan være dekket av andre avtaler kommunen har inngått, og at dette vil kunne påvirke eventuelle estimerte volum for kontrakten. Fullstendige kontraktsvilkår fremgår av konkurransegrunnlaget.
Electronic invoicing
Tillatt
Information about review deadlines
Eventuelle klager i karenstiden skal sendes til oppdragsgiver for behandling. Dersom klagen ikke fører frem kan den enkelte tilbyder fremme klage til Klagenemda for offentlige anskaffelser eller den nasjonale domstolen.
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
Framework agreement, without reopening of competition
Maximum number of participants
7
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Mediation organisation
[ Klagenemda for offentlige anskaffelser ] ---
Review organisation
[ Aust-Agder tingrett ] ---
Organisation providing additional information about the procurement procedure
[ Grimstad kommune ] ---
Organisation receiving requests to participate
[ Grimstad kommune ] ---
5.1 Lot LOT-0004
Title
Ventilasjon og blikkarbeider
Description
Generelt service, vedlikehold, innreguleringer, inneklimamålinger, luftmengemålinger, nyinstallasjoner, kontroller og feilsøking på eksisterende ventilasjonsanlegg. Leverandøren skal også vedlikeholde og forestå nyinstallasjoner innen blikk, beslag og varmepumper. Disse tjenestene kan alternativt utføres via underleverandør godkjent av Oppdragsgiver. Service og nyinstallasjoner på store varmepumper hos Oppdragsgiver krever nødvendige godkjenninger.
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Works
Main classification
Bygge- og anleggsvirksomhet
Additional classification
Vanninstallasjoner
Additional classification
Maling og veggbekledninger
Additional classification
Byggeplassarbeid
Additional classification
Deler av eller komplette byggekonstruksjoner samt anleggsarbeider
Additional classification
Byggearbeid
Additional classification
Byggningsarbeid i forbindelse med Hus
Additional classification
Byggningsarbeid i forbindelse med Flerbolighus
Additional classification
Byggningsarbeid i forbindelse med Leiligheter
Additional classification
Byggningsarbeid i forbindelse med Gymnastikksal
Additional classification
Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med Pleiehjem, sykehjem
Additional classification
Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med Dagsenter
Additional classification
Installasjon av elektriske ledninger og armaturer
Additional classification
Installasjon av elarmaturer
Additional classification
Elektroteknisk installasjonsarbeid
Additional classification
Installasjon av varme-, ventilasjons- og klimaanlegg
Additional classification
Installasjon av sentralvarmeanlegg
Additional classification
Installasjon av kjeler og varmtvannsberedere
Additional classification
Installasjon av ventilasjons- og klimaanlegg
Additional classification
Maling av bygninger
Additional classification
Maling av konstruksjoner
Additional classification
Nymaling
Additional classification
Reparasjon og vedlikehold av elektriske og mekaniske installasjoner i bygninger
Additional classification
Reparasjon og vedlikehold av elektriske installasjoner i bygninger
5.1.2 Place of performance
Postal address
Grimstad
5.1.3 Estimated duration
Duration
24 MONTH
5.1.4 Renewal
Maximum renewals
0
Description
1+1 år
5.1.5 Value
Estimated value excluding VAT
9 890 110 NOK
5.1.6 Generell informasjon
Reserved participation
None
The names and professional qualifications of the staff assigned to perform the contract must be given
{code|name|requirement-stage.}
Procurement Project not financed with EU Funds.
Additional information
Omfanget er usikkert og vil kunne variere stort i avtaleperioden. En vesentlig del av usikkerheten kan knyttes til eventuelle fremtidige oppdrag som per i dag ikke er kjent eller besluttet gjennomført.
5.1.9 Selection criteria
Criterion
Type
Suitability to pursue the professional activity
Description
K1. Firmaattest. Tilbyder skal være lovlig registrert firma.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
K2. Tilbyder skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å gjennomføre kontrakten. Følgende skal være oppfylt: Tilbyder skal de seneste 3 regnskapsår ha en minimum årlig omsetning stor NOK 6 000 000 eks mva pr år. K3. Tilbyder skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å gjennomføre kontrakten. Følgende skal være oppfylt: Tilbyder skal være kredittverdig og minimum oppnå nivå «Decision Score 3» i Oppdragsgivers kredittanalyseverktøy www.bisnode.no. Dokumentasjonskrav for EØS tilbydere: Egenerklæring som bekrefter at kravet er oppfylt. Oppdragsgiver krever samtidig fremlagt revisorgodkjent regnskap for de siste tre godkjente regnskapsår i det land foretaket er registrert.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
K4. Tilbyder skal ha bred erfaring fra sammenlignbare oppdrag, herunder tilsvarende omfang og kompleksitet som denne kontrakten. K5. Tilbyder skal ha et forsvarlig kvalitetssikringssystem for å gjennomføre denne kontrakten. K6. Tilbyder skal ha et godt og velfungerende miljøledelsessystem som viser hvordan Tilbyder ivaretar relevante miljøhensyn knyttet til tjenestene som skal leveres. K7. Myndighetsgodkjenning. Tilbyder skal erklære å oppnå samtlige nødvendige myndighetgodkjenninger for gjennomføring av denne kontrakten. Tilbyder vil kunne holdes ansvarlig dersom erklæringen er uriktig. K8. Oppdragsgiver krever at Tilbyder deltar i returordninger for kartong-, plast-, glass-, og metallemballasje ved gjennomføring av kontrakten. K9. Tilbyder skal ha tilstrekkelig kompetanse for å gjennomføre kontrakten. K10. Tilbyder skal ha tilstrekkelig teknisk kapasitet og utrustning for å gjennomføre kontrakten. K11. Tilbyder skal opplyse om eventuell bruk av underleverandører, hvilke oppgaver, og hvor stor andel av kontrakten som skal gjennomføres av underleverandørene. Tilbyder står ansvarlig, og hefter fullt og helt, for sine tilbudte underleverandører som om de er eget personell.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
Ingen. Andre krav: A1. Attest for skatt-, arbeidsgiveravgift- og merverdiavgift. Tilbyder skal ikke ha betydelig uoppgjorte forpliktelser vedrørende betaling av skatt- og avgifter. A2. Forsikring. Tilbyder skal til enhver tid ha forsikring som er tilstrekkelig til å dekke krav fra Oppdragsgiver eller tredjemann som følge av leverandørens ansvar eller risiko i henhold til avtalen. A3. Grimstad kommune skal ved valg av leverandører og produsenter, bruke sin innflytelse innenfor de begrensninger som til enhver tid følger av norsk lov og internasjonal rett og avtaleverk, for å bidra til at varer produseres etisk forsvarlig. Ved kjøp av trevirke i møbler, kontorinventar og byggematerialer som kommer fra tropisk tømmer, skal Tilbyder erklære at produktene som skal leveres gjennom avtalen er produsert på basis av prinsippene for bærekraftig utvikling. Ved kjøp av varer skal Tilbyder erklære at tilbudet, og hele den underliggende verdikjeden under, ikke inkluderer produkter som er tilvirket i strid med ILOs (International Labour Organization) kjernekonvensjon: a. Retten til organisering og til å inngå kollektive avtaler. b. Forbud mot slave- og tvangsarbeid. c. Forbud mot barnearbeid. d. Forbud mot diskriminering. A4. Tilbyder erklærer at styreleder-, styremedlemmer-, daglig leder-, herunder ledende nøkkelpersonell, ikke er rettskraftig dømt eller har vedtatt et forelegg for: a. Deltakelse i en kriminell organisasjon. b. Korrupsjon. c. Bedrageri. d. Terrorhandlinger eller straffbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet. e. Hvitvasking av penger eller finansiering av terrorisme. f. Barnearbeid og andre former for menneskehandel. Videre bekreftes at Tilbyder ikke er kjent skyldig i straffbare forhold som angår den yrkesmessige vandel og ikke gjort seg skyldig i alvorlige forsømmelser mot faglige og etiske krav i vedkommende yrke/bransje. A5. Tilbyder skal ha gode rutiner for etterlevelse av kontraktens lønns- og arbeidsvilkår.
Use of this criterion
Used
Information about the second stage of a two-stage procedure
Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure
0
5.1.11 Procurement documents
Address of the procurement documents
[ http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=267610&B=VAF ] ---
5.1.12 Terms of procurement
Terms of submission
Electronic submission
Tillatt
Address for submission
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted
norsk
Electronic catalogue
{code|name|permission.}
Variants
Ikke tillatt
Deadline for receipt of tenders
15.05.2020 12:00:00+02:00
Deadline until which the tender must remain valid
146 DAY
Information about public opening
Date/time
15.05.2020 12:00:00+02:00
Place
Tilbudene åpnes elektronisk med automatisk logg av tidspunkt og klokkeslett.
Additional information
Tilbudene åpnes elektronisk med automatisk logg av tidspunkt og klokkeslett.
Terms of contract
Conditions relating to the performance of the contract
Bestilling av eventuelle tjenester gjøres etter avrop. Det skal leveres timeverk etter medgått tid for hver delkontrakt. Leverandørens timepriser skal være inkludert alle reise- og returkostnader til og fra de ulike arbeidsstedene/lokasjonene. Timeprisene skal gjelde for alle arbeidssteder/lokasjoner innenfor kommunegrensen. Med arbeidssted/lokasjon menes her; den enkelte skole, barnehage, sykehjem, renseanlegg, pumpestasjon mv i hele Grimstad kommune. Oppdragsgiver har ingen plikt til å tildele oppdrag etter kontrakten eller til å kjøpe et minstevolum av oppdrag eller tjenester fra noen av Leverandørene i kontrakten. Det gjøres særskilt oppmerksom på at enkelte av ytelsene kontrakten gjelder, kan være dekket av andre avtaler kommunen har inngått, og at dette vil kunne påvirke eventuelle estimerte volum for kontrakten. Fullstendige kontraktsvilkår fremgår av konkurransegrunnlaget.
Electronic invoicing
Tillatt
Information about review deadlines
Eventuelle klager i karenstiden skal sendes til oppdragsgiver for behandling. Dersom klagen ikke fører frem kan den enkelte tilbyder fremme klage til Klagenemda for offentlige anskaffelser eller den nasjonale domstolen.
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
Framework agreement, without reopening of competition
Maximum number of participants
7
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Mediation organisation
[ Klagenemda for offentlige anskaffelser ] ---
Review organisation
[ Aust-Agder tingrett ] ---
Organisation providing additional information about the procurement procedure
[ Grimstad kommune ] ---
Organisation receiving requests to participate
[ Grimstad kommune ] ---
5.1 Lot LOT-0005
Title
Maler og gulvlegger
Description
Generelt vedlikehold, reparasjoner og nybygg innen maler- og gulvleggertjenester. Leverandøren må kunne levere maling, gulvprodukter, relevant verktøy og interiørutstyr til kommunens egenproduksjon (montering). Leverandøren skal kunne bistå med fuktmålinger ved mistanke om fuktskader. Leverandøren må påregne å bli forespurt å levere andre mindre håndverkstjenester fra andre fag som industrigulv, innvendig solavskjerming, etc. Disse oppgavene kan alternativt utføres via underleverandør godkjent av Oppdragsgiver.
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Works
Main classification
Bygge- og anleggsvirksomhet
Additional classification
Vanninstallasjoner
Additional classification
Maling og veggbekledninger
Additional classification
Byggeplassarbeid
Additional classification
Deler av eller komplette byggekonstruksjoner samt anleggsarbeider
Additional classification
Byggearbeid
Additional classification
Byggningsarbeid i forbindelse med Hus
Additional classification
Byggningsarbeid i forbindelse med Flerbolighus
Additional classification
Byggningsarbeid i forbindelse med Leiligheter
Additional classification
Byggningsarbeid i forbindelse med Gymnastikksal
Additional classification
Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med Pleiehjem, sykehjem
Additional classification
Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med Dagsenter
Additional classification
Installasjon av elektriske ledninger og armaturer
Additional classification
Installasjon av elarmaturer
Additional classification
Elektroteknisk installasjonsarbeid
Additional classification
Installasjon av varme-, ventilasjons- og klimaanlegg
Additional classification
Installasjon av sentralvarmeanlegg
Additional classification
Installasjon av kjeler og varmtvannsberedere
Additional classification
Installasjon av ventilasjons- og klimaanlegg
Additional classification
Maling av bygninger
Additional classification
Maling av konstruksjoner
Additional classification
Nymaling
Additional classification
Reparasjon og vedlikehold av elektriske og mekaniske installasjoner i bygninger
Additional classification
Reparasjon og vedlikehold av elektriske installasjoner i bygninger
5.1.2 Place of performance
Postal address
Grimstad
5.1.3 Estimated duration
Duration
24 MONTH
5.1.4 Renewal
Maximum renewals
0
Description
1+1 år
5.1.5 Value
Estimated value excluding VAT
9 890 110 NOK
5.1.6 Generell informasjon
Reserved participation
None
The names and professional qualifications of the staff assigned to perform the contract must be given
{code|name|requirement-stage.}
Procurement Project not financed with EU Funds.
Additional information
Omfanget er usikkert og vil kunne variere stort i avtaleperioden. En vesentlig del av usikkerheten kan knyttes til eventuelle fremtidige oppdrag som per i dag ikke er kjent eller besluttet gjennomført.
5.1.9 Selection criteria
Criterion
Type
Suitability to pursue the professional activity
Description
K1. Firmaattest. Tilbyder skal være lovlig registrert firma.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
K2. Tilbyder skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å gjennomføre kontrakten. Følgende skal være oppfylt: Tilbyder skal de seneste 3 regnskapsår ha en minimum årlig omsetning stor NOK 6 000 000 eks mva pr år. K3. Tilbyder skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å gjennomføre kontrakten. Følgende skal være oppfylt: Tilbyder skal være kredittverdig og minimum oppnå nivå «Decision Score 3» i Oppdragsgivers kredittanalyseverktøy www.bisnode.no. Dokumentasjonskrav for EØS tilbydere: Egenerklæring som bekrefter at kravet er oppfylt. Oppdragsgiver krever samtidig fremlagt revisorgodkjent regnskap for de siste tre godkjente regnskapsår i det land foretaket er registrert.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
K4. Tilbyder skal ha bred erfaring fra sammenlignbare oppdrag, herunder tilsvarende omfang og kompleksitet som denne kontrakten. K5. Tilbyder skal ha et forsvarlig kvalitetssikringssystem for å gjennomføre denne kontrakten. K6. Tilbyder skal ha et godt og velfungerende miljøledelsessystem som viser hvordan Tilbyder ivaretar relevante miljøhensyn knyttet til tjenestene som skal leveres. K7. Myndighetsgodkjenning. Tilbyder skal erklære å oppnå samtlige nødvendige myndighetgodkjenninger for gjennomføring av denne kontrakten. Tilbyder vil kunne holdes ansvarlig dersom erklæringen er uriktig. K8. Oppdragsgiver krever at Tilbyder deltar i returordninger for kartong-, plast-, glass-, og metallemballasje ved gjennomføring av kontrakten. K9. Tilbyder skal ha tilstrekkelig kompetanse for å gjennomføre kontrakten. K10. Tilbyder skal ha tilstrekkelig teknisk kapasitet og utrustning for å gjennomføre kontrakten. K11. Tilbyder skal opplyse om eventuell bruk av underleverandører, hvilke oppgaver, og hvor stor andel av kontrakten som skal gjennomføres av underleverandørene. Tilbyder står ansvarlig, og hefter fullt og helt, for sine tilbudte underleverandører som om de er eget personell.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
Ingen. Andre krav: A1. Attest for skatt-, arbeidsgiveravgift- og merverdiavgift. Tilbyder skal ikke ha betydelig uoppgjorte forpliktelser vedrørende betaling av skatt- og avgifter. A2. Forsikring. Tilbyder skal til enhver tid ha forsikring som er tilstrekkelig til å dekke krav fra Oppdragsgiver eller tredjemann som følge av leverandørens ansvar eller risiko i henhold til avtalen. A3. Grimstad kommune skal ved valg av leverandører og produsenter, bruke sin innflytelse innenfor de begrensninger som til enhver tid følger av norsk lov og internasjonal rett og avtaleverk, for å bidra til at varer produseres etisk forsvarlig. Ved kjøp av trevirke i møbler, kontorinventar og byggematerialer som kommer fra tropisk tømmer, skal Tilbyder erklære at produktene som skal leveres gjennom avtalen er produsert på basis av prinsippene for bærekraftig utvikling. Ved kjøp av varer skal Tilbyder erklære at tilbudet, og hele den underliggende verdikjeden under, ikke inkluderer produkter som er tilvirket i strid med ILOs (International Labour Organization) kjernekonvensjon: a. Retten til organisering og til å inngå kollektive avtaler. b. Forbud mot slave- og tvangsarbeid. c. Forbud mot barnearbeid. d. Forbud mot diskriminering. A4. Tilbyder erklærer at styreleder-, styremedlemmer-, daglig leder-, herunder ledende nøkkelpersonell, ikke er rettskraftig dømt eller har vedtatt et forelegg for: a. Deltakelse i en kriminell organisasjon. b. Korrupsjon. c. Bedrageri. d. Terrorhandlinger eller straffbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet. e. Hvitvasking av penger eller finansiering av terrorisme. f. Barnearbeid og andre former for menneskehandel. Videre bekreftes at Tilbyder ikke er kjent skyldig i straffbare forhold som angår den yrkesmessige vandel og ikke gjort seg skyldig i alvorlige forsømmelser mot faglige og etiske krav i vedkommende yrke/bransje. A5. Tilbyder skal ha gode rutiner for etterlevelse av kontraktens lønns- og arbeidsvilkår.
Use of this criterion
Used
Information about the second stage of a two-stage procedure
Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure
0
5.1.11 Procurement documents
Address of the procurement documents
[ http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=267610&B=VAF ] ---
5.1.12 Terms of procurement
Terms of submission
Electronic submission
Tillatt
Address for submission
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted
norsk
Electronic catalogue
{code|name|permission.}
Variants
Ikke tillatt
Deadline for receipt of tenders
15.05.2020 12:00:00+02:00
Deadline until which the tender must remain valid
146 DAY
Information about public opening
Date/time
15.05.2020 12:00:00+02:00
Place
Tilbudene åpnes elektronisk med automatisk logg av tidspunkt og klokkeslett.
Additional information
Tilbudene åpnes elektronisk med automatisk logg av tidspunkt og klokkeslett.
Terms of contract
Conditions relating to the performance of the contract
Bestilling av eventuelle tjenester gjøres etter avrop. Det skal leveres timeverk etter medgått tid for hver delkontrakt. Leverandørens timepriser skal være inkludert alle reise- og returkostnader til og fra de ulike arbeidsstedene/lokasjonene. Timeprisene skal gjelde for alle arbeidssteder/lokasjoner innenfor kommunegrensen. Med arbeidssted/lokasjon menes her; den enkelte skole, barnehage, sykehjem, renseanlegg, pumpestasjon mv i hele Grimstad kommune. Oppdragsgiver har ingen plikt til å tildele oppdrag etter kontrakten eller til å kjøpe et minstevolum av oppdrag eller tjenester fra noen av Leverandørene i kontrakten. Det gjøres særskilt oppmerksom på at enkelte av ytelsene kontrakten gjelder, kan være dekket av andre avtaler kommunen har inngått, og at dette vil kunne påvirke eventuelle estimerte volum for kontrakten. Fullstendige kontraktsvilkår fremgår av konkurransegrunnlaget.
Electronic invoicing
Tillatt
Information about review deadlines
Eventuelle klager i karenstiden skal sendes til oppdragsgiver for behandling. Dersom klagen ikke fører frem kan den enkelte tilbyder fremme klage til Klagenemda for offentlige anskaffelser eller den nasjonale domstolen.
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
Framework agreement, without reopening of competition
Maximum number of participants
7
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Mediation organisation
[ Klagenemda for offentlige anskaffelser ] ---
Review organisation
[ Aust-Agder tingrett ] ---
Organisation providing additional information about the procurement procedure
[ Grimstad kommune ] ---
Organisation receiving requests to participate
[ Grimstad kommune ] ---
5.1 Lot LOT-0006
Title
Himling og systemvegger
Description
Reparasjoner og nyinstallasjon av himlingssystemer og systemvegger. Leverandøren må kunne levere materiell og utstyr til kommunens egenproduksjon.
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Works
Main classification
Bygge- og anleggsvirksomhet
Additional classification
Vanninstallasjoner
Additional classification
Maling og veggbekledninger
Additional classification
Byggeplassarbeid
Additional classification
Deler av eller komplette byggekonstruksjoner samt anleggsarbeider
Additional classification
Byggearbeid
Additional classification
Byggningsarbeid i forbindelse med Hus
Additional classification
Byggningsarbeid i forbindelse med Flerbolighus
Additional classification
Byggningsarbeid i forbindelse med Leiligheter
Additional classification
Byggningsarbeid i forbindelse med Gymnastikksal
Additional classification
Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med Pleiehjem, sykehjem
Additional classification
Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med Dagsenter
Additional classification
Installasjon av elektriske ledninger og armaturer
Additional classification
Installasjon av elarmaturer
Additional classification
Elektroteknisk installasjonsarbeid
Additional classification
Installasjon av varme-, ventilasjons- og klimaanlegg
Additional classification
Installasjon av sentralvarmeanlegg
Additional classification
Installasjon av kjeler og varmtvannsberedere
Additional classification
Installasjon av ventilasjons- og klimaanlegg
Additional classification
Maling av bygninger
Additional classification
Maling av konstruksjoner
Additional classification
Nymaling
Additional classification
Reparasjon og vedlikehold av elektriske og mekaniske installasjoner i bygninger
Additional classification
Reparasjon og vedlikehold av elektriske installasjoner i bygninger
5.1.2 Place of performance
Postal address
Grimstad
5.1.3 Estimated duration
Duration
24 MONTH
5.1.4 Renewal
Maximum renewals
0
Description
1+1 år
5.1.5 Value
Estimated value excluding VAT
9 890 110 NOK
5.1.6 Generell informasjon
Reserved participation
None
The names and professional qualifications of the staff assigned to perform the contract must be given
{code|name|requirement-stage.}
Procurement Project not financed with EU Funds.
Additional information
Omfanget er usikkert og vil kunne variere stort i avtaleperioden. En vesentlig del av usikkerheten kan knyttes til eventuelle fremtidige oppdrag som per i dag ikke er kjent eller besluttet gjennomført.
5.1.9 Selection criteria
Criterion
Type
Suitability to pursue the professional activity
Description
K1. Firmaattest. Tilbyder skal være lovlig registrert firma.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
K2. Tilbyder skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å gjennomføre kontrakten. Følgende skal være oppfylt: Tilbyder skal de seneste 3 regnskapsår ha en minimum årlig omsetning stor NOK 6 000 000 eks mva pr år. K3. Tilbyder skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å gjennomføre kontrakten. Følgende skal være oppfylt: Tilbyder skal være kredittverdig og minimum oppnå nivå «Decision Score 3» i Oppdragsgivers kredittanalyseverktøy www.bisnode.no. Dokumentasjonskrav for EØS tilbydere: Egenerklæring som bekrefter at kravet er oppfylt. Oppdragsgiver krever samtidig fremlagt revisorgodkjent regnskap for de siste tre godkjente regnskapsår i det land foretaket er registrert.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
K4. Tilbyder skal ha bred erfaring fra sammenlignbare oppdrag, herunder tilsvarende omfang og kompleksitet som denne kontrakten. K5. Tilbyder skal ha et forsvarlig kvalitetssikringssystem for å gjennomføre denne kontrakten. K6. Tilbyder skal ha et godt og velfungerende miljøledelsessystem som viser hvordan Tilbyder ivaretar relevante miljøhensyn knyttet til tjenestene som skal leveres. K7. Myndighetsgodkjenning. Tilbyder skal erklære å oppnå samtlige nødvendige myndighetgodkjenninger for gjennomføring av denne kontrakten. Tilbyder vil kunne holdes ansvarlig dersom erklæringen er uriktig. K8. Oppdragsgiver krever at Tilbyder deltar i returordninger for kartong-, plast-, glass-, og metallemballasje ved gjennomføring av kontrakten. K9. Tilbyder skal ha tilstrekkelig kompetanse for å gjennomføre kontrakten. K10. Tilbyder skal ha tilstrekkelig teknisk kapasitet og utrustning for å gjennomføre kontrakten. K11. Tilbyder skal opplyse om eventuell bruk av underleverandører, hvilke oppgaver, og hvor stor andel av kontrakten som skal gjennomføres av underleverandørene. Tilbyder står ansvarlig, og hefter fullt og helt, for sine tilbudte underleverandører som om de er eget personell.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
Ingen. Andre krav: A1. Attest for skatt-, arbeidsgiveravgift- og merverdiavgift. Tilbyder skal ikke ha betydelig uoppgjorte forpliktelser vedrørende betaling av skatt- og avgifter. A2. Forsikring. Tilbyder skal til enhver tid ha forsikring som er tilstrekkelig til å dekke krav fra Oppdragsgiver eller tredjemann som følge av leverandørens ansvar eller risiko i henhold til avtalen. A3. Grimstad kommune skal ved valg av leverandører og produsenter, bruke sin innflytelse innenfor de begrensninger som til enhver tid følger av norsk lov og internasjonal rett og avtaleverk, for å bidra til at varer produseres etisk forsvarlig. Ved kjøp av trevirke i møbler, kontorinventar og byggematerialer som kommer fra tropisk tømmer, skal Tilbyder erklære at produktene som skal leveres gjennom avtalen er produsert på basis av prinsippene for bærekraftig utvikling. Ved kjøp av varer skal Tilbyder erklære at tilbudet, og hele den underliggende verdikjeden under, ikke inkluderer produkter som er tilvirket i strid med ILOs (International Labour Organization) kjernekonvensjon: a. Retten til organisering og til å inngå kollektive avtaler. b. Forbud mot slave- og tvangsarbeid. c. Forbud mot barnearbeid. d. Forbud mot diskriminering. A4. Tilbyder erklærer at styreleder-, styremedlemmer-, daglig leder-, herunder ledende nøkkelpersonell, ikke er rettskraftig dømt eller har vedtatt et forelegg for: a. Deltakelse i en kriminell organisasjon. b. Korrupsjon. c. Bedrageri. d. Terrorhandlinger eller straffbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet. e. Hvitvasking av penger eller finansiering av terrorisme. f. Barnearbeid og andre former for menneskehandel. Videre bekreftes at Tilbyder ikke er kjent skyldig i straffbare forhold som angår den yrkesmessige vandel og ikke gjort seg skyldig i alvorlige forsømmelser mot faglige og etiske krav i vedkommende yrke/bransje. A5. Tilbyder skal ha gode rutiner for etterlevelse av kontraktens lønns- og arbeidsvilkår.
Use of this criterion
Used
Information about the second stage of a two-stage procedure
Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure
0
5.1.11 Procurement documents
Address of the procurement documents
[ http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=267610&B=VAF ] ---
5.1.12 Terms of procurement
Terms of submission
Electronic submission
Tillatt
Address for submission
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted
norsk
Electronic catalogue
{code|name|permission.}
Variants
Ikke tillatt
Deadline for receipt of tenders
15.05.2020 12:00:00+02:00
Deadline until which the tender must remain valid
146 DAY
Information about public opening
Date/time
15.05.2020 12:00:00+02:00
Place
Tilbudene åpnes elektronisk med automatisk logg av tidspunkt og klokkeslett.
Additional information
Tilbudene åpnes elektronisk med automatisk logg av tidspunkt og klokkeslett.
Terms of contract
Conditions relating to the performance of the contract
Bestilling av eventuelle tjenester gjøres etter avrop. Det skal leveres timeverk etter medgått tid for hver delkontrakt. Leverandørens timepriser skal være inkludert alle reise- og returkostnader til og fra de ulike arbeidsstedene/lokasjonene. Timeprisene skal gjelde for alle arbeidssteder/lokasjoner innenfor kommunegrensen. Med arbeidssted/lokasjon menes her; den enkelte skole, barnehage, sykehjem, renseanlegg, pumpestasjon mv i hele Grimstad kommune. Oppdragsgiver har ingen plikt til å tildele oppdrag etter kontrakten eller til å kjøpe et minstevolum av oppdrag eller tjenester fra noen av Leverandørene i kontrakten. Det gjøres særskilt oppmerksom på at enkelte av ytelsene kontrakten gjelder, kan være dekket av andre avtaler kommunen har inngått, og at dette vil kunne påvirke eventuelle estimerte volum for kontrakten. Fullstendige kontraktsvilkår fremgår av konkurransegrunnlaget.
Electronic invoicing
Tillatt
Information about review deadlines
Eventuelle klager i karenstiden skal sendes til oppdragsgiver for behandling. Dersom klagen ikke fører frem kan den enkelte tilbyder fremme klage til Klagenemda for offentlige anskaffelser eller den nasjonale domstolen.
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
Framework agreement, without reopening of competition
Maximum number of participants
7
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Mediation organisation
[ Klagenemda for offentlige anskaffelser ] ---
Review organisation
[ Aust-Agder tingrett ] ---
Organisation providing additional information about the procurement procedure
[ Grimstad kommune ] ---
Organisation receiving requests to participate
[ Grimstad kommune ] ---
5.1 Lot LOT-0007
Title
Nøkkelsystemer
Description
Generelt service, vedlikehold, nyinstallasjoner og feilsøking på kommunens adgangskontroll og nøkkelsystemer. Leverandøren må kunne levere nøkler, låsplaner, adgangskort med bilde, dørautomatikk og låssystemer til kommunens egenproduksjon(montering). Bestilling av nøkler og adgangskort skal skje via web.
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Works
Main classification
Bygge- og anleggsvirksomhet
Additional classification
Vanninstallasjoner
Additional classification
Maling og veggbekledninger
Additional classification
Byggeplassarbeid
Additional classification
Deler av eller komplette byggekonstruksjoner samt anleggsarbeider
Additional classification
Byggearbeid
Additional classification
Byggningsarbeid i forbindelse med Hus
Additional classification
Byggningsarbeid i forbindelse med Flerbolighus
Additional classification
Byggningsarbeid i forbindelse med Leiligheter
Additional classification
Byggningsarbeid i forbindelse med Gymnastikksal
Additional classification
Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med Pleiehjem, sykehjem
Additional classification
Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med Dagsenter
Additional classification
Installasjon av elektriske ledninger og armaturer
Additional classification
Installasjon av elarmaturer
Additional classification
Elektroteknisk installasjonsarbeid
Additional classification
Installasjon av varme-, ventilasjons- og klimaanlegg
Additional classification
Installasjon av sentralvarmeanlegg
Additional classification
Installasjon av kjeler og varmtvannsberedere
Additional classification
Installasjon av ventilasjons- og klimaanlegg
Additional classification
Maling av bygninger
Additional classification
Maling av konstruksjoner
Additional classification
Nymaling
Additional classification
Reparasjon og vedlikehold av elektriske og mekaniske installasjoner i bygninger
Additional classification
Reparasjon og vedlikehold av elektriske installasjoner i bygninger
5.1.2 Place of performance
Postal address
Grimstad
5.1.3 Estimated duration
Duration
24 MONTH
5.1.4 Renewal
Maximum renewals
0
Description
1+1 år.
5.1.5 Value
Estimated value excluding VAT
6 043 956 NOK
5.1.6 Generell informasjon
Reserved participation
None
The names and professional qualifications of the staff assigned to perform the contract must be given
{code|name|requirement-stage.}
Procurement Project not financed with EU Funds.
Additional information
Omfanget er usikkert og vil kunne variere stort i avtaleperioden. En vesentlig del av usikkerheten kan knyttes til eventuelle fremtidige oppdrag som per i dag ikke er kjent eller besluttet gjennomført.
5.1.9 Selection criteria
Criterion
Type
Suitability to pursue the professional activity
Description
K1. Firmaattest. Tilbyder skal være lovlig registrert firma.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
K2. Tilbyder skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å gjennomføre kontrakten. Følgende skal være oppfylt: Tilbyder skal de seneste 3 regnskapsår ha en minimum årlig omsetning stor NOK 6 000 000 eks mva pr år. K3. Tilbyder skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å gjennomføre kontrakten. Følgende skal være oppfylt: Tilbyder skal være kredittverdig og minimum oppnå nivå «Decision Score 3» i Oppdragsgivers kredittanalyseverktøy www.bisnode.no. Dokumentasjonskrav for EØS tilbydere: Egenerklæring som bekrefter at kravet er oppfylt. Oppdragsgiver krever samtidig fremlagt revisorgodkjent regnskap for de siste tre godkjente regnskapsår i det land foretaket er registrert.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
K4. Tilbyder skal ha bred erfaring fra sammenlignbare oppdrag, herunder tilsvarende omfang og kompleksitet som denne kontrakten. K5. Tilbyder skal ha et forsvarlig kvalitetssikringssystem for å gjennomføre denne kontrakten. K6. Tilbyder skal ha et godt og velfungerende miljøledelsessystem som viser hvordan Tilbyder ivaretar relevante miljøhensyn knyttet til tjenestene som skal leveres. K7. Myndighetsgodkjenning. Tilbyder skal erklære å oppnå samtlige nødvendige myndighetgodkjenninger for gjennomføring av denne kontrakten. Tilbyder vil kunne holdes ansvarlig dersom erklæringen er uriktig. K8. Oppdragsgiver krever at Tilbyder deltar i returordninger for kartong-, plast-, glass-, og metallemballasje ved gjennomføring av kontrakten. K9. Tilbyder skal ha tilstrekkelig kompetanse for å gjennomføre kontrakten. K10. Tilbyder skal ha tilstrekkelig teknisk kapasitet og utrustning for å gjennomføre kontrakten. K11. Tilbyder skal opplyse om eventuell bruk av underleverandører, hvilke oppgaver, og hvor stor andel av kontrakten som skal gjennomføres av underleverandørene. Tilbyder står ansvarlig, og hefter fullt og helt, for sine tilbudte underleverandører som om de er eget personell.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
Ingen. Andre krav: A1. Attest for skatt-, arbeidsgiveravgift- og merverdiavgift. Tilbyder skal ikke ha betydelig uoppgjorte forpliktelser vedrørende betaling av skatt- og avgifter. A2. Forsikring. Tilbyder skal til enhver tid ha forsikring som er tilstrekkelig til å dekke krav fra Oppdragsgiver eller tredjemann som følge av leverandørens ansvar eller risiko i henhold til avtalen. A3. Grimstad kommune skal ved valg av leverandører og produsenter, bruke sin innflytelse innenfor de begrensninger som til enhver tid følger av norsk lov og internasjonal rett og avtaleverk, for å bidra til at varer produseres etisk forsvarlig. Ved kjøp av trevirke i møbler, kontorinventar og byggematerialer som kommer fra tropisk tømmer, skal Tilbyder erklære at produktene som skal leveres gjennom avtalen er produsert på basis av prinsippene for bærekraftig utvikling. Ved kjøp av varer skal Tilbyder erklære at tilbudet, og hele den underliggende verdikjeden under, ikke inkluderer produkter som er tilvirket i strid med ILOs (International Labour Organization) kjernekonvensjon: a. Retten til organisering og til å inngå kollektive avtaler. b. Forbud mot slave- og tvangsarbeid. c. Forbud mot barnearbeid. d. Forbud mot diskriminering. A4. Tilbyder erklærer at styreleder-, styremedlemmer-, daglig leder-, herunder ledende nøkkelpersonell, ikke er rettskraftig dømt eller har vedtatt et forelegg for: a. Deltakelse i en kriminell organisasjon. b. Korrupsjon. c. Bedrageri. d. Terrorhandlinger eller straffbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet. e. Hvitvasking av penger eller finansiering av terrorisme. f. Barnearbeid og andre former for menneskehandel. Videre bekreftes at Tilbyder ikke er kjent skyldig i straffbare forhold som angår den yrkesmessige vandel og ikke gjort seg skyldig i alvorlige forsømmelser mot faglige og etiske krav i vedkommende yrke/bransje. A5. Tilbyder skal ha gode rutiner for etterlevelse av kontraktens lønns- og arbeidsvilkår.
Use of this criterion
Used
Information about the second stage of a two-stage procedure
Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure
0
5.1.11 Procurement documents
Address of the procurement documents
[ http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=267610&B=VAF ] ---
5.1.12 Terms of procurement
Terms of submission
Electronic submission
Tillatt
Address for submission
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted
norsk
Electronic catalogue
{code|name|permission.}
Variants
Ikke tillatt
Deadline for receipt of tenders
15.05.2020 12:00:00+02:00
Deadline until which the tender must remain valid
146 DAY
Information about public opening
Date/time
15.05.2020 12:00:00+02:00
Place
Tilbudene åpnes elektronisk med automatisk logg av tidspunkt og klokkeslett.
Additional information
Tilbudene åpnes elektronisk med automatisk logg av tidspunkt og klokkeslett.
Terms of contract
Conditions relating to the performance of the contract
Bestilling av eventuelle tjenester gjøres etter avrop. Det skal leveres timeverk etter medgått tid for hver delkontrakt. Leverandørens timepriser skal være inkludert alle reise- og returkostnader til og fra de ulike arbeidsstedene/lokasjonene. Timeprisene skal gjelde for alle arbeidssteder/lokasjoner innenfor kommunegrensen. Med arbeidssted/lokasjon menes her; den enkelte skole, barnehage, sykehjem, renseanlegg, pumpestasjon mv i hele Grimstad kommune. Oppdragsgiver har ingen plikt til å tildele oppdrag etter kontrakten eller til å kjøpe et minstevolum av oppdrag eller tjenester fra noen av Leverandørene i kontrakten. Det gjøres særskilt oppmerksom på at enkelte av ytelsene kontrakten gjelder, kan være dekket av andre avtaler kommunen har inngått, og at dette vil kunne påvirke eventuelle estimerte volum for kontrakten. Fullstendige kontraktsvilkår fremgår av konkurransegrunnlaget.
Electronic invoicing
Tillatt
Information about review deadlines
Eventuelle klager i karenstiden skal sendes til oppdragsgiver for behandling. Dersom klagen ikke fører frem kan den enkelte tilbyder fremme klage til Klagenemda for offentlige anskaffelser eller den nasjonale domstolen.
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
Framework agreement, without reopening of competition
Maximum number of participants
7
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Mediation organisation
[ Klagenemda for offentlige anskaffelser ] ---
Review organisation
[ Aust-Agder tingrett ] ---
Organisation providing additional information about the procurement procedure
[ Grimstad kommune ] ---
Organisation receiving requests to participate
[ Grimstad kommune ] ---
Del 8: Organisations
8.1 ORG-0001
Official name
Grimstad kommune
Registration number
864 964 702
Postal address
Arendalsveien 23
Town
Grimstad
Postcode
4878
Country
Norge
Contact point
Øyvind Takle.
oyvind.takle@grimstad.kommune.no
Telephone
+47 37250406
Internet address
Roles of this organisation
8.1 ORG-0002
Official name
Aust-Agder tingrett
Postal address
Postboks 128
Town
ARENDAL
Postcode
4801
Country
Norge
aust-agder.tingrett@domstol.no
Internet address
Roles of this organisation
8.1 ORG-0003
Official name
Klagenemda for offentlige anskaffelser
Postal address
Zander Kaaes gate 7
Town
Bergen
Postcode
5015
Country
Norge
post@knse.no
Internet address
Roles of this organisation
Notice information
11.1 Notice information
Notice identifier/version
2020-363383 01
Form type
Competition
Notice type
Contract or concession notice – standard regime
Notice dispatch date
07.04.2020 12:00:00+02:00
Languages in which this notice is officially available
norsk (bokmål)
11.2 Publication information
Notice publication number
n.a.
Publication date
07.04.2020
Grimstad kommune
- Referanse
- 2020-363383
- Kunngjøringsdato
- 07.04.2020
- Estimert verdi
- 100 000 000 NOK
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter