Statlig fellesavtale om kjøp av reisebyråtjenester
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Difi/Statens innkjøpssenter (Avtaleeier) har til hensikt å inngå parallelle rammeavtaler med inntil tre leverandører for Statlig fellesavtale om kjøp av reisebyråtjenester. Fellesavtalen skal gjelde for statlige virksomheter (Oppdragsgiverne) omfattet av innkjøpsordningen. Den nåværende fellesavtalen om leveranse av reisebyråtjenester trådte i kraft 01.01.2018 og utløper 31.12.2019. Ny fellesavtale vil gjelde fra 01.01.2020. Anskaffelsen omfatter reisebyråtjenester for tjenestereiser i staten. Leverandørene til Fellesavtalen skal levere alle typer reisebyråtjenester, herunder elektronisk bestillingsportal (web og app) og manuelle tjenester basert på Oppdragsgivernes behov for reisebyråtjenester.
Del 1: Buyer
1.1 Buyer
Official name
[DIFI / STATENS INNKJØPSSENTER] ---
Legal type of the buyer
Central government authority
Activity of the contracting authority
General public services
Del 2: Procedure
2.1 Procedure
Title
Statlig fellesavtale om kjøp av reisebyråtjenester
Description
Difi/Statens innkjøpssenter (Avtaleeier) har til hensikt å inngå parallelle rammeavtaler med inntil tre leverandører for Statlig fellesavtale om kjøp av reisebyråtjenester. Fellesavtalen skal gjelde for statlige virksomheter (Oppdragsgiverne) omfattet av innkjøpsordningen. Den nåværende fellesavtalen om leveranse av reisebyråtjenester trådte i kraft 01.01.2018 og utløper 31.12.2019. Ny fellesavtale vil gjelde fra 01.01.2020. Anskaffelsen omfatter reisebyråtjenester for tjenestereiser i staten. Leverandørene til Fellesavtalen skal levere alle typer reisebyråtjenester, herunder elektronisk bestillingsportal (web og app) og manuelle tjenester basert på Oppdragsgivernes behov for reisebyråtjenester.
Procedure identifier
2020-359962
Internal identifier
19/01081
Type of procedure
Open
2.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Reisebyrå og lignende tjenester
2.1.4 Generell informasjon
Directive 2014/24/EU
Del 5: Lot
5.1 Lot LOT-0000
Title
Statlig fellesavtale om kjøp av reisebyråtjenester
Description
Anskaffelsens formål er å inngå Fellesavtale om kjøp av reisebyråtjenester for Oppdragsgiverne som gir lavere totalkostnader, reduserte transaksjonskostnader, økt bruk av digitale løsninger, og bedre regelverksetterlevelse ved å samordne anskaffelser. Videre ventes ordningen å bidra til økt verdiskapning i samfunnet ved å sikre mest mulig effektiv ressursbruk ved offentlige anskaffelser basert på forretningsmessighet og likebehandling. Anskaffelsen skal bidra til å sikre riktig behovsdekning for virksomhetene slik at reisebyråtjenesten oppleves som den foretrukne bestillingskanalen for den reisende. Reisebyrå skal oppleves som nyttig gjennom at bestilling via reisebyrå skal gi merverdi for både arbeidsgiver og arbeidstaker. Med kompetanse og tilgjengelighet, enkelt brukergrensesnitt og et bredt utvalg av aktuelle produkter til riktig kost skal reisebyrå bidra til en enkel og sømløs brukeropplevelse fra bestilling, betaling til innlevering av reiseregning. Anskaffelsen skal bidra til økt klimafokus og bærekraft. Dette innebærer blant annet at det tydelig informeres om og gis gode muligheter for å ta mer klimavennlige valg når det gjelder reiser, herunder bestille tog istedenfor fly.
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Reisebyrå og lignende tjenester
Options
The buyer reserves the right for additional purchases from the contractor, as described here
Ikke-eksklusiv opsjoner: (1) Event planlegging, (2) Visumtjenester og (3) Energy, Resources & Marine travel (rederirelaterte tjenester). Med en «ikke-eksklusiv opsjon» menes at Oppdragsgivere ikke har kjøpsplikt og kan fritt velge om de ønsker å utløse opsjon og bruke Fellesavtalen for kjøp av disse tjenestene.
5.1.2 Place of performance
Country subentity
Norge (NO0)
5.1.6 Generell informasjon
Procurement Project not financed with EU Funds.
5.1.10 Award criteria
Criterion
Type
Quality
Description
Brukeropplevelse i bestillingsportal
Weight (percentage, exact)
35
Criterion
Type
Quality
Description
Oppdragsforståelse
Weight (percentage, exact)
40
Criterion
Type
Price
Weight (percentage, exact)
25
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
None
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Review organisation
[ Oslo tingrett ] ---
Del 6: Results
Value of all contracts awarded in this procedure
150 000 000 NOK
6.1 Result Lot Identifier LOT-0000
At least one winner was chosen.
6.1.2 Information about winners
Winner
Official name
[ Berg-Hansen Reisebureau AS ] ---
Identifier of lot or group of lots
LOT-0000
Value of the result
150 000 000 NOK
Subcontracting
no
Subcontracting value is known
0
Subcontracting percentage is known
0
Contract information
Title
[ Statlig fellesavtale om kjøp av reisebyråtjenester Statlig fellesavtale om kjøp av reisebyråtjenester ] ---
Date of the conclusion of the contract
2020-06-12
The contract is awarded within a framework agreement
false
6.1.4 Statistical information
Received tenders or requests to participate
Type of received submissions
Tenders
Number of tenders or requests to participate received
5
Type of received submissions
Tenders from micro, small or medium tenderers
Number of tenders or requests to participate received
0
Type of received submissions
Tenders from tenderers registered in other European Economic Area countries than the country of the buyer
Number of tenders or requests to participate received
5
Type of received submissions
Tenders from tenders registered in countries outside of the European Economic Area
Number of tenders or requests to participate received
0
Type of received submissions
Tenders submitted electronically
Number of tenders or requests to participate received
5
6.1 Result Lot Identifier LOT-0000
At least one winner was chosen.
6.1.2 Information about winners
Winner
Official name
[ Egencia Norway AS (Hovedkontor) ] ---
Identifier of lot or group of lots
LOT-0000
Value of the result
150 000 000 NOK
Subcontracting
no
Subcontracting value is known
0
Subcontracting percentage is known
0
Contract information
Title
[ Statlig fellesavtale om kjøp av reisebyråtjenester Statlig fellesavtale om kjøp av reisebyråtjenester ] ---
Date of the conclusion of the contract
2020-06-12
The contract is awarded within a framework agreement
false
6.1.4 Statistical information
Received tenders or requests to participate
Type of received submissions
Tenders
Number of tenders or requests to participate received
5
Type of received submissions
Tenders from micro, small or medium tenderers
Number of tenders or requests to participate received
0
Type of received submissions
Tenders from tenderers registered in other European Economic Area countries than the country of the buyer
Number of tenders or requests to participate received
5
Type of received submissions
Tenders from tenders registered in countries outside of the European Economic Area
Number of tenders or requests to participate received
0
Type of received submissions
Tenders submitted electronically
Number of tenders or requests to participate received
5
Del 8: Organisations
8.1 ORG-0001
Official name
DIFI / STATENS INNKJØPSSENTER
Registration number
991825827
Postal address
Grev Wedels plass 9
Town
OSLO
Postcode
0151
Country
Norge
Contact point
Kristin Kahrik
kkb@difi.no
Telephone
+47 98868987
Internet address
Buyer profile
Roles of this organisation
Buyer
8.1 ORG-0002
Official name
Berg-Hansen Reisebureau AS
Postal address
Kirkegate 15
Town
OSLO
Postcode
0105
Country
Norge
salg@berg-hansen.no
Telephone
+47 21024510
Roles of this organisation
Winner of these lots
LOT-0000
8.1 ORG-0003
Official name
Egencia Norway AS (Hovedkontor)
Postal address
Cort Adelers gate 30
Town
OSLO
Postcode
0254
Country
Norge
dkvaerhellen@egencia.com
Telephone
+47 23151600
Fax
+47 23237601
Roles of this organisation
Winner of these lots
LOT-0000
8.1 ORG-0004
Official name
Oslo tingrett
Town
Oslo
Country
Norge
Roles of this organisation
Notice information
11.1 Notice information
Notice identifier/version
2020-359962 01
Form type
Result
Notice type
Contract or concession award notice – standard regime
Notice dispatch date
11.08.2020 12:00:00+02:00
Languages in which this notice is officially available
norsk (bokmål)
11.2 Publication information
Notice publication number
2019/S 179-437428
Publication date
11.08.2020
DIFI / STATENS INNKJØPSSENTER
Tildelt til:
Berg-Hansen Reisebureau AS, Egencia Norway AS (Hovedkontor)
Antall mottatte kvalifikasjonssøknader : 10
Antall mottatte tilbud: 10
- Referanse
- 2020-359962
- Kunngjøringsdato
- 11.08.2020
- Estimert verdi
- Ikke angitt
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av kontraktsinngåelse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Fant ingen dokumenter for denne kunngjøringen. Finn lenken til oppdragsgivers støtteverktøy i kunngjøringen.