Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterStatlig fellesavtale om kjøp av reisebyråtjenester
Resultat
Kunngjøring av kontraktsinngåelse
Kunngjort i EØS

Statlig fellesavtale om kjøp av reisebyråtjenester

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Konkurranse
0

Difi/Statens innkjøpssenter (Avtaleeier) har til hensikt å inngå parallelle rammeavtaler med inntil tre leverandører for Statlig fellesavtale om kjøp av reisebyråtjenester. Fellesavtalen skal gjelde for statlige virksomheter (Oppdragsgiverne) omfattet av innkjøpsordningen. Den nåværende fellesavtalen om leveranse av reisebyråtjenester trådte i kraft 01.01.2018 og utløper 31.12.2019. Ny fellesavtale vil gjelde fra 01.01.2020. Anskaffelsen omfatter reisebyråtjenester for tjenestereiser i staten. Leverandørene til Fellesavtalen skal levere alle typer reisebyråtjenester, herunder elektronisk bestillingsportal (web og app) og manuelle tjenester basert på Oppdragsgivernes behov for reisebyråtjenester.

Del 1: Buyer

1.1 Buyer

Official name

[DIFI / STATENS INNKJØPSSENTER] ---

Legal type of the buyer

Central government authority

Activity of the contracting authority

General public services

Del 2: Procedure

2.1 Procedure

Title

Statlig fellesavtale om kjøp av reisebyråtjenester

Description

Difi/Statens innkjøpssenter (Avtaleeier) har til hensikt å inngå parallelle rammeavtaler med inntil tre leverandører for Statlig fellesavtale om kjøp av reisebyråtjenester. Fellesavtalen skal gjelde for statlige virksomheter (Oppdragsgiverne) omfattet av innkjøpsordningen. Den nåværende fellesavtalen om leveranse av reisebyråtjenester trådte i kraft 01.01.2018 og utløper 31.12.2019. Ny fellesavtale vil gjelde fra 01.01.2020. Anskaffelsen omfatter reisebyråtjenester for tjenestereiser i staten. Leverandørene til Fellesavtalen skal levere alle typer reisebyråtjenester, herunder elektronisk bestillingsportal (web og app) og manuelle tjenester basert på Oppdragsgivernes behov for reisebyråtjenester.

Procedure identifier

2020-359962

Internal identifier

19/01081

Type of procedure

Open

2.1.1 Purpose

Nature of the contract

Services

Main classification

Reisebyrå og lignende tjenester

2.1.4 Generell informasjon

Directive 2014/24/EU

Del 5: Lot

5.1 Lot LOT-0000

Title

Statlig fellesavtale om kjøp av reisebyråtjenester

Description

Anskaffelsens formål er å inngå Fellesavtale om kjøp av reisebyråtjenester for Oppdragsgiverne som gir lavere totalkostnader, reduserte transaksjonskostnader, økt bruk av digitale løsninger, og bedre regelverksetterlevelse ved å samordne anskaffelser. Videre ventes ordningen å bidra til økt verdiskapning i samfunnet ved å sikre mest mulig effektiv ressursbruk ved offentlige anskaffelser basert på forretningsmessighet og likebehandling. Anskaffelsen skal bidra til å sikre riktig behovsdekning for virksomhetene slik at reisebyråtjenesten oppleves som den foretrukne bestillingskanalen for den reisende. Reisebyrå skal oppleves som nyttig gjennom at bestilling via reisebyrå skal gi merverdi for både arbeidsgiver og arbeidstaker. Med kompetanse og tilgjengelighet, enkelt brukergrensesnitt og et bredt utvalg av aktuelle produkter til riktig kost skal reisebyrå bidra til en enkel og sømløs brukeropplevelse fra bestilling, betaling til innlevering av reiseregning. Anskaffelsen skal bidra til økt klimafokus og bærekraft. Dette innebærer blant annet at det tydelig informeres om og gis gode muligheter for å ta mer klimavennlige valg når det gjelder reiser, herunder bestille tog istedenfor fly.

5.1.1 Purpose

Nature of the contract

Services

Main classification

Reisebyrå og lignende tjenester

Options

The buyer reserves the right for additional purchases from the contractor, as described here

Ikke-eksklusiv opsjoner: (1) Event planlegging, (2) Visumtjenester og (3) Energy, Resources & Marine travel (rederirelaterte tjenester). Med en «ikke-eksklusiv opsjon» menes at Oppdragsgivere ikke har kjøpsplikt og kan fritt velge om de ønsker å utløse opsjon og bruke Fellesavtalen for kjøp av disse tjenestene.

5.1.2 Place of performance

Country subentity

Norge (NO0)

5.1.6 Generell informasjon

Procurement Project not financed with EU Funds.

5.1.10 Award criteria

Criterion

Type

Quality

Description

Brukeropplevelse i bestillingsportal

Weight (percentage, exact)

35

Criterion

Type

Quality

Description

Oppdragsforståelse

Weight (percentage, exact)

40

Criterion

Type

Price

Weight (percentage, exact)

25

5.1.15 Techniques

Rammeavtale

None

Information about the dynamic purchasing system

None

5.1.16 Further information, mediation and review

Review organisation

[ Oslo tingrett ] ---

Del 6: Results

Value of all contracts awarded in this procedure

150 000 000 NOK

6.1 Result Lot Identifier LOT-0000

At least one winner was chosen.

6.1.2 Information about winners

Winner

Official name

[ Berg-Hansen Reisebureau AS ] ---

Identifier of lot or group of lots

LOT-0000

Value of the result

150 000 000 NOK

Subcontracting

no

Subcontracting value is known

0

Subcontracting percentage is known

0

Contract information

Title

[ Statlig fellesavtale om kjøp av reisebyråtjenester Statlig fellesavtale om kjøp av reisebyråtjenester ] ---

Date of the conclusion of the contract

2020-06-12

The contract is awarded within a framework agreement

false

6.1.4 Statistical information

Received tenders or requests to participate

Type of received submissions

Tenders

Number of tenders or requests to participate received

5

Type of received submissions

Tenders from micro, small or medium tenderers

Number of tenders or requests to participate received

0

Type of received submissions

Tenders from tenderers registered in other European Economic Area countries than the country of the buyer

Number of tenders or requests to participate received

5

Type of received submissions

Tenders from tenders registered in countries outside of the European Economic Area

Number of tenders or requests to participate received

0

Type of received submissions

Tenders submitted electronically

Number of tenders or requests to participate received

5

6.1 Result Lot Identifier LOT-0000

At least one winner was chosen.

6.1.2 Information about winners

Winner

Official name

[ Egencia Norway AS (Hovedkontor) ] ---

Identifier of lot or group of lots

LOT-0000

Value of the result

150 000 000 NOK

Subcontracting

no

Subcontracting value is known

0

Subcontracting percentage is known

0

Contract information

Title

[ Statlig fellesavtale om kjøp av reisebyråtjenester Statlig fellesavtale om kjøp av reisebyråtjenester ] ---

Date of the conclusion of the contract

2020-06-12

The contract is awarded within a framework agreement

false

6.1.4 Statistical information

Received tenders or requests to participate

Type of received submissions

Tenders

Number of tenders or requests to participate received

5

Type of received submissions

Tenders from micro, small or medium tenderers

Number of tenders or requests to participate received

0

Type of received submissions

Tenders from tenderers registered in other European Economic Area countries than the country of the buyer

Number of tenders or requests to participate received

5

Type of received submissions

Tenders from tenders registered in countries outside of the European Economic Area

Number of tenders or requests to participate received

0

Type of received submissions

Tenders submitted electronically

Number of tenders or requests to participate received

5

Del 8: Organisations

8.1 ORG-0001

Official name

DIFI / STATENS INNKJØPSSENTER

Registration number

991825827

Postal address

Grev Wedels plass 9

Town

OSLO

Postcode

0151

Country

Norge

Contact point

Kristin Kahrik

Email

kkb@difi.no

Telephone

+47 98868987

Roles of this organisation

Buyer

8.1 ORG-0002

Official name

Berg-Hansen Reisebureau AS

Postal address

Kirkegate 15

Town

OSLO

Postcode

0105

Country

Norge

Email

salg@berg-hansen.no

Telephone

+47 21024510

Roles of this organisation

Winner of these lots

LOT-0000

8.1 ORG-0003

Official name

Egencia Norway AS (Hovedkontor)

Postal address

Cort Adelers gate 30

Town

OSLO

Postcode

0254

Country

Norge

Email

dkvaerhellen@egencia.com

Telephone

+47 23151600

Fax

+47 23237601

Roles of this organisation

Winner of these lots

LOT-0000

8.1 ORG-0004

Official name

Oslo tingrett

Town

Oslo

Country

Norge

Roles of this organisation

Notice information

11.1 Notice information

Notice identifier/version

2020-359962 01

Form type

Result

Notice type

Contract or concession award notice – standard regime

Notice dispatch date

11.08.2020 12:00:00+02:00

Languages in which this notice is officially available

norsk (bokmål)

11.2 Publication information

Notice publication number

2019/S 179-437428

Publication date

11.08.2020

DIFI / STATENS INNKJØPSSENTER

Tildelt til:

Berg-Hansen Reisebureau AS, Egencia Norway AS (Hovedkontor)

Antall mottatte kvalifikasjonssøknader : 10

Antall mottatte tilbud: 10

Referanse
2020-359962
Kunngjøringsdato
11.08.2020
Estimert verdi
Ikke angitt
Type kunngjøring
Kunngjøring av kontraktsinngåelse
Hovedaktivitet
Alminnelig offentlig tjenesteyting

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Fant ingen dokumenter for denne kunngjøringen. Finn lenken til oppdragsgivers støtteverktøy i kunngjøringen.