Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterDrift av ordinært mottak med tilrettelagt avdeling - Region Sør
Resultat
Kunngjøring av kontraktsinngåelse
Kunngjort i EØS

Drift av ordinært mottak med tilrettelagt avdeling - Region Sør

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Konkurranse
0

UDI Region Sør skal på grunn av utløp av avtaler 31.03.2019 anskaffe ett ordinært mottak med tilhørende tilrettelagt avdeling. Det ordinære mottaket skal ha 150-180 plasser, hvorav minst 20 % skal være stykkprisplasser. Den tilrettelagte avdelingen (TA) skal ha 17 faste og 3 stykkprisplasser. Kontrakt inngås for 1 år, og oppdragsgiver har opsjon på forlengelse i ytterligere 3 + 3 + 3 måneder. Klikk her https://permalink.mercell.com/125792254.aspx

Del 1: Buyer

1.1 Buyer

Official name

[Utlendingsdirektoratet - UDI] ---

Legal type of the buyer

Central government authority

Activity of the contracting authority

General public services

Del 2: Procedure

2.1 Procedure

Title

Drift av ordinært mottak med tilrettelagt avdeling - Region Sør

Description

UDI Region Sør skal på grunn av utløp av avtaler 31.03.2019 anskaffe ett ordinært mottak med tilhørende tilrettelagt avdeling. Det ordinære mottaket skal ha 150-180 plasser, hvorav minst 20 % skal være stykkprisplasser. Den tilrettelagte avdelingen (TA) skal ha 17 faste og 3 stykkprisplasser. Kontrakt inngås for 1 år, og oppdragsgiver har opsjon på forlengelse i ytterligere 3 + 3 + 3 måneder. Klikk her https://permalink.mercell.com/125792254.aspx

Procedure identifier

2020-359347

Internal identifier

19/00168

Type of procedure

{code|name|procurement-procedure-type.UNKNOWN}

2.1.1 Purpose

Nature of the contract

Services

Main classification

Forvaltning av institusjoner

2.1.4 Generell informasjon

Directive 2014/24/EU

Del 5: Lot

5.1 Lot LOT-0000

Title

Drift av ordinært mottak med tilrettelagt avdeling - Region Sør

Description

RS 2010-196 Krav til oppfølging av beboere på tilrettelagt avdeling definerer målgruppa for TA: «TA-plassene er forbeholdt personer med særskilte oppfølgingsbehov, primært: - Personer med psykiske og/eller fysiske lidelser. - Personer som trenger hjelp og oppfølging til hverdagsmestring gjennom aktiviteter i dagliglivet (ADL-trening) og botrening».  Gjennomsnittlig botod for beboerne i landets fire tilrettelagte avdelinger er 571 dager. Flere av beboerne har psykiske lidelser som tilsier at de bør kunne fortsette i de behandlingsoppleggene de har i dag. § 30-1 i Forskrift om offentlige anskaffelser gir oppdragsgiver anledning til å ta hensyn til slike forhold: Oppdragsgiveren kan ta i betraktning særtrekkene ved ytelsen ved gjennomføringen av anskaffelsen, inkludert ved fastsettelsen av kravene til ytelsen, kontraktsvilkårene, kvalifikasjonskravene og tildelingskriteriene. Dette gjelder spesielt brukerens behov for kvalitet, kontinuitet, universell utforming, akseptable priser, tilgjengelighet og et helhetlig tjenestetilbud, kompetanse og erfaring, brukermedvirkning, ivaretakelse av brukerens integritet, mestring og deltakelse i samfunnet og mobilisering av ressurser i brukerens nærmiljø.  Behovet for kontinuitet understøttes av Fafo-rapport 2017:22 Evaluering av tilrettelagt avdeling i asylmottak. Fra rapportens kapittel 6.1: «Å sørge for bedre samarbeidfor å kunne gi beboerne bedre tjenester, er ikke noe som har kommet av seg selvi noen av kommunene, og dette er det viktig å ta hensyn til i lys avkonkurranseutsettingen som preger mottakssektoren. Mye tyder på at tilbudenefra TA ikke uten videre kan flyttes til nye kommuner, uten at tilgang påtjenester settes noe tilbake i en oppstartsperiode. Både representanter forhelsetjenestene og mottakspersonell legger mye vekt på at de systemene de har idag, er noe de har arbeidet fram gjennom til dels krevende prosesser.» Hensynet til kontinuitet er spesielt viktig på grunn av avtalens korte varighet.

5.1.1 Purpose

Nature of the contract

Services

Main classification

Forvaltning av institusjoner

Additional classification

Helse- og sosial tjenesteyting

5.1.2 Place of performance

Anywhere

5.1.15 Techniques

Rammeavtale

Framework agreement, without reopening of competition

5.1.16 Further information, mediation and review

Review organisation

[ KOFA ] ---

Del 6: Results

Maximum value of the framework agreements in this procedure

43 000 000 NOK

6.1 Result Lot Identifier LOT-0000

At least one winner was chosen.

Rammeavtale

Re-estimated value of the framework agreement

43 000 000 NOK

6.1.2 Information about winners

Winner

Official name

[ Kristiansand kommune ] ---

Identifier of lot or group of lots

LOT-0000

Value of the result

41 878 000 NOK

Subcontracting value is known

0

Subcontracting percentage is known

0

Contract information

Title

[ Drift av ordinært mottak med tilrettelagt avdeling - Region Sør ] ---

Date of the conclusion of the contract

2019-04-06

The contract is awarded within a framework agreement

true

Del 8: Organisations

8.1 ORG-0001

Official name

Utlendingsdirektoratet - UDI

Registration number

974760746

Postal address

Hausmannsgate 21

Town

OSLO

Postcode

0182

Country

Norge

Contact point

Thor Lund

Email

stlu@udi.no

Telephone

+47 40707286

Buyer profile

http://www.udi.no/

Roles of this organisation

8.1 ORG-0002

Official name

Kristiansand kommune

Postal address

Rådhusgata 18, 4611 Kristiansand

Town

KRISTIANSAND S

Postcode

4604

Country

Norge

Email

postmottak@kristiansand.kommune.no

Roles of this organisation

Winner of these lots

LOT-0000

8.1 ORG-0003

Official name

KOFA

Town

Bergen

Country

Norge

Roles of this organisation

Notice information

11.1 Notice information

Notice identifier/version

2020-359347 01

Form type

Result

Notice type

Contract or concession award notice – light regime

Notice dispatch date

14.03.2020 12:00:00+02:00

Languages in which this notice is officially available

norsk (bokmål)

11.2 Publication information

Notice publication number

2019/S 010-020498

Publication date

14.03.2020

Utlendingsdirektoratet - UDI

Tildelt til:

Kristiansand kommune

Antall mottatte kvalifikasjonssøknader : 2

Antall mottatte tilbud: 2

Referanse
2020-359347
Kunngjøringsdato
14.03.2020
Estimert verdi
Ikke angitt
Type kunngjøring
Kunngjøring av kontraktsinngåelse
Hovedaktivitet
Alminnelig offentlig tjenesteyting

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Fant ingen dokumenter for denne kunngjøringen. Finn lenken til oppdragsgivers støtteverktøy i kunngjøringen.