Anskaffelse av konsulenttjenester til forsvarssektoren innen fagfeltet økonomi, revisjon og ressursstyring
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Forsvarssektoren har et vekslende behov for konsulentstøtte innen fagfeltet økonomi, revisjon og ressursstyring, herunder kompetanse og erfaring innenfor et bredt spekter knyttet til økonomi innenfor både statlig og privat virksomhet. Fagområder som omfattes er blant annet - Revisjon og internrevisjon - Økonomistyring og regnskap - Rapportering - Økonomisk analyse - Utvikling og implementering - Logistikk - Prosessutvikling - IKT - Effektivitet og produktivitet i offentlig forvaltning - Varsling/granskningListen er ikke uttømmende. Det er i tillegg behov for generell rådgivning og veiledning, samt leveranser av kurs, opplæringstjenester og kompetanseheving.
Del 1: Buyer
1.1 Buyer
Official name
[Forsvaret v/Forsvarets logistikkorganisasjon] ---
Legal type of the buyer
Central government authority
Activity of the contracting authority
Forsvar
Del 2: Procedure
2.1 Procedure
Title
Anskaffelse av konsulenttjenester til forsvarssektoren innen fagfeltet økonomi, revisjon og ressursstyring
Description
Forsvarssektoren har et vekslende behov for konsulentstøtte innen fagfeltet økonomi, revisjon og ressursstyring, herunder kompetanse og erfaring innenfor et bredt spekter knyttet til økonomi innenfor både statlig og privat virksomhet. Fagområder som omfattes er blant annet - Revisjon og internrevisjon - Økonomistyring og regnskap - Rapportering - Økonomisk analyse - Utvikling og implementering - Logistikk - Prosessutvikling - IKT - Effektivitet og produktivitet i offentlig forvaltning - Varsling/granskningListen er ikke uttømmende. Det er i tillegg behov for generell rådgivning og veiledning, samt leveranser av kurs, opplæringstjenester og kompetanseheving.
Procedure identifier
2020-350422
Type of procedure
Open
2.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Forretningstjenester: lov, reklame, rådgiving, ansettelse, trykking og sikkerhet
2.1.3 Value
Estimated value excluding VAT
100 000 000 NOK
2.1.4 Generell informasjon
Directive 2014/24/EU
Del 5: Lot
5.1 Lot LOT-0000
Title
Anskaffelse av konsulenttjenester til forsvarssektoren innen fagfeltet økonomi, revisjon og ressursstyring
Description
Anskaffelsen lyses ut som en åpen anbudskonkurranse. Det skal inngås parallelle rammeavtaler med maksimalt 6 leverandører, forutsatt at det foreligger et tilstrekkelig antall egnede tilbud, hvorav 1 leverandør vil tildeles rammeavtale som A-leverandør.
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Forretningstjenester: lov, reklame, rådgiving, ansettelse, trykking og sikkerhet
Additional classification
Regnskaps-, revisjons- og skattemessige tjenester
Additional classification
Regnskaps- og revisjonstjenester
Additional classification
Regnskapsføring
Additional classification
Revisjonsvirksomhet
Additional classification
Finansiell revisjonsvirksomhet
Additional classification
Intern revisjonsvirksomhet
Additional classification
Revisjon i forbindelse med bedrageri
Additional classification
Tjenesteytelser i forbindelse med bokføringsrevisjon
Additional classification
Bedriftsrådgivning og administrativ rådgivning og beslektede tjenester
Additional classification
Bedriftsrådgivning og administrativ rådgivning
Additional classification
Rådgivning i forbindelse med økonomisk forvaltning
5.1.2 Place of performance
Country subentity
Norge (NO0)
5.1.3 Estimated duration
Start date
16.11.2020
End date
16.11.2024
5.1.5 Value
Estimated value excluding VAT
100 000 000 NOK
5.1.6 Generell informasjon
Reserved participation
None
Procurement Project not financed with EU Funds.
5.1.9 Selection criteria
Criterion
Type
Suitability to pursue the professional activity
Description
Leverandøren skal være registrert i et foretaksregister eller handelsregister i den staten leverandøren er etablert. Dokumentasjonskrav: Norske leverandører: *Firmaattest. Utenlandske leverandører:* Bekreftelse på at leverandøren er registrert i foretakstregister eller handelsregister i den staten leverandøren er etablert.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Leverandøren skal ha den nødvendige økonomiske og finansielle kapasitet til å utføre kontrakten. Det er tilstrekkelig for å oppfylle kravet at leverandøren har oppnådd kredittratingen "kredittverdig" eller tilsvarende. Dokumentasjonskrav: Kredittvurdering fra et anerkjent kredittvurderingsselskap basert på siste regnskapstall. Vurderingen må ikke være eldre enn 3 måneder.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
Leverandøren skal ha god erfaring fra lignende leveranser. Med lignende leveranser menes leveranser av konsulenttjenester innenfor fagområdene/tjenesteleveranser som er angitt i Bilag 1 Kravspesifikasjon. Det er tilstrekkelig at leverandørens leveranser samlet sett dokumenter god erfaring fra lignende leveranser. Dokumentasjonskrav: Leverandøren skal fylle ut Del I Vedlegg 5 Referanseskjema over leverandørens inntil 5 mest relevante oppdrag i løpet av de siste 3 årene. For å sikre tilstrekkelig konkurranse kan også leveranser som leverandøren har utført for mer enn 3 år siden bli tatt i betraktning. Alle kolonner i Vedlegg 5 skal besvares, herunder: *Navn på oppdragsgiver/beskrivelse av virksomhet *Navn på prosjekt/oppdrag og kort beskrivelse (år/varighet, målsetning og andre relevante faktorer) *Oppdragets verdi i NOK *Rolle (hvilke oppgaver leverandørens personell hadde i leveransen) *Kontaktopplysninger hos mottaker (navn, telefon og e-post). Det er leverandørens ansvar å dokumentere relevans gjennom beskrivelsen. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å kontakte referanser. Leveransemottakere som oppgis i Vedlegg 5 skal på forhånd orienteres om en slik mulig kontakt. Leverandøren skal ha tilstrekkelig kapasitet til å gjennomføre leveransen. Med tilstrekkelig kapasitet menes Leverandørens tilgang til alle etterspurte ressursnivåer (junior-, seniorkonsulent, rådgiver, seniorrådgiver/partner som oppgitt i Bilag 5). Leverandøren kan velge å tilby ressurser med høyere kompetanse og erfaring enn det som er kravet til det enkelte ressursnivå. Leverandøren kan velge å tilby samme ressurs på flere ressursnivåer. Dokumentasjonskrav: Leverandøren skal levere utfylt Bilag 1a Ressursmatrise over personell Leverandøren disponerer over til gjennomføring av leveransen. Det skal oppgis minimum 10 og maksimum 30 ressurser. Det er Leverandørens ansvar å dokumentere oppfyllelse gjennom innlevert dokumentasjon. Leverandøren skal ha tilstrekkelig kompetanse til å gjennomføre leveransen. Men kompetanse menes kunnskaper og ferdigheter (herunder formal- og realkompetanse). Med tilstrekkelig kompetanse menes at Leverandøren viser at han samlet kan tilby ressurser som dekker alle kompetansekravene oppgitt i Bilag 1 Kravspesifikasjon. Dokumentasjonskrav: Leverandøren skal levere utfylt Bilag 1b CV for tilbudt personell med beskrivelse av utdanning og faglige kvalifikasjoner hos det personell leverandøren disponerer over til gjennomføring av leveransen. Det skal leveres én CV per ressurs oppgitt i Bilag 1a Ressursmatrise. CV skal være på maksimalt én A4-side. Formatet for CV-oppsettet skal ikke endres på. Veiledende tekst kan fjernes for å spare plass, men overskrifter skal ikke fjernes. Det er Leverandørens ansvar å dokumentere oppfyllelse gjennom innlevert dokumentasjon. Leverandøren skal være sertifisert iht. Miljøfyrtårn, ISO 14001, EMAS eller andre tilsvarende tredjeparts godkjente systemer. Dokumentasjonskrav: Leverandøren skal levere kopi av gyldig sertifikat. Oppdragsgiver vil godta andre tilsvarende attester utstedt av organer i andre EØS stater. Annen dokumentasjon for tilsvarende miljøledelsetiltak godkjennes i den grad Leverandøren ikke har hatt mulighet for å få attester som nevnt innen fristen angitt i dette konkurransegrunnlaget. Forutsetningen er at dette ikke skyldes leverandøren selv. Leverandøren skal ha et godt og velfungerende kvalitetssikringssystem tilpasset leveransen. Dokumentasjonskrav: Leverandøren skal levere en kortfattet beskrivelse av leverandørens rutiner og tiltak for kvalitetssikring. Beskrivelsen skal være på maksimal én A4-side. Dersom leverandøren er sertifisert etter ISO 9001 eller tilsvarende kvalitetssikringssertifiseringer, og dette er beskrevet i sertifiseringen, vil det være tilstrekkelig å fremlegge kopi av gyldig sertifikat.
Use of this criterion
Used
Information about the second stage of a two-stage procedure
Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure
0
5.1.11 Procurement documents
Address of the procurement documents
[ https://permalink.mercell.com/134125345.aspx ] ---
5.1.12 Terms of procurement
Terms of submission
Electronic submission
Tillatt
Address for submission
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted
norsk
Electronic catalogue
{code|name|permission.}
Variants
Ikke tillatt
Deadline for receipt of tenders
31.08.2020 10:00:00+02:00
Deadline until which the tender must remain valid
91 DAY
Information about public opening
Date/time
31.08.2020 10:00:00+02:00
Terms of contract
Electronic invoicing
Tillatt
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
Framework agreement, without reopening of competition
Maximum number of participants
6
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Review organisation
[ Oslo Tingrett ] ---
Organisation providing additional information about the procurement procedure
[ Forsvaret v/Forsvarets logistikkorganisasjon ] ---
Del 8: Organisations
8.1 ORG-0001
Official name
Forsvaret v/Forsvarets logistikkorganisasjon
Registration number
988517860
Postal address
Grev Wedels plass 9
Town
Oslo
Postcode
0032
Country
Norge
Contact point
Charlotte Smuk Aunemo
caunemo@mil.no
Telephone
+47 95998377
Internet address
Roles of this organisation
8.1 ORG-0002
Official name
Oslo Tingrett
Town
Oslo
Country
Norge
Roles of this organisation
Notice information
11.1 Notice information
Notice identifier/version
2020-350422 01
Form type
Competition
Notice type
Contract or concession notice – standard regime
Notice dispatch date
10.07.2020 12:00:00+02:00
Languages in which this notice is officially available
norsk (bokmål)
11.2 Publication information
Notice publication number
n.a.
Publication date
10.07.2020
Forsvaret v/Forsvarets logistikkorganisasjon
- Referanse
- 2020-350422
- Kunngjøringsdato
- 10.07.2020
- Estimert verdi
- 100 000 000 NOK
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Forsvar
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter