Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterRammeavtale prosjektadministrative tjenester
Konkurranse
Kunngjøring av konkurranse
Utgått
Kunngjort i EØS

Rammeavtale prosjektadministrative tjenester

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Resultat
0

Stortinget skal inngå rammeavtale om prosjektadministrative tjenester som vil omfatte ytelsene prosjektledelse, byggeledelse og ytelser fra prosjektøkonom. Maksimal lengde på rammeavtalen er fire år. 

Del 1: Buyer

1.1 Buyer

Official name

[Stortinget] ---

Del 2: Procedure

2.1 Procedure

Title

Rammeavtale prosjektadministrative tjenester

Description

Stortinget skal inngå rammeavtale om prosjektadministrative tjenester som vil omfatte ytelsene prosjektledelse, byggeledelse og ytelser fra prosjektøkonom. Maksimal lengde på rammeavtalen er fire år. 

Procedure identifier

2020-322617

Internal identifier

2020/118

Type of procedure

Open

2.1.1 Purpose

Nature of the contract

Services

Main classification

Byggeteknisk ledelse

2.1.3 Value

Estimated value excluding VAT

20 000 000 NOK

2.1.4 Generell informasjon

Directive 2014/24/EU

Del 5: Lot

5.1 Lot LOT-0000

Title

Rammeavtale prosjektadministrative tjenester

Description

Stortinget (heretter benevnt som Oppdragsgiver) gjennomfører noen bygge- og rehabiliteringsprosjekter i tilknytning Stortingets bygningsmasse hvert år. I den forbindelse skal det inngås rammeavtale med tre leverandører om prosjektadministrative tjenester (PA-tjenester), for bistand til oppdragsgiver ifm gjennomføring prosjektene. PA-tjenestene vil i all hovedsak bli benyttet i prosjekter knyttet til Stortingets bygningsmasse. Det vil si Stortingets bygg i Karl Johansgate 22, Prinsensgate 26, Akersgata 18 (leide lokaler) og 21, Nedre Vollgate 18 og 20, Tollbugata. 31, samt i oppdragsgivers 139 tjeneste/pendlerboliger i hovedsak beliggende i Oslo sentrum. De enkelte oppdrag om PA-tjenester vil variere i størrelse og innhold, og vil være av kortere og lengre varighet. Oppdrag vil kunne bli tildelt i alle faser av et prosjekt. En stor del av bygningsmassen er av verneverdig karakter, og bygge- og rehabiliteringsarbeider i tilknytning til denne eiendomsmassen vil skje etter antikvariske retningslinjer i samarbeid med Riksantikvaren. Oppdragene vil normalt bli utført i Stortingets lokaler. PA-tjenester vil omfatte ytelsene prosjektledelse/ PL (senior og junior prosjektledere), byggeledelse/BL (senior og junior byggeledere) og tjenester fra prosjektøkonom. Oppgavene som vil inngå i de enkelte ytelsene, er i hovedsak beskrevet i ytelesesbeskrivelsen som følger under konkurransegrunnlagets dokumenter. De vil bli nærmere presisert/tilpasset i minikonkurransene for de enkelte oppdrag. De som skal utføre de aktuelle oppdragene forutsettes å ha meget god kompetanse og kunne vise til flere års relevant erfaring innenfor aktuell funksjon. Se for øvrig ytelsesbeskrivelsen og rammeavtalen som følger under konkurransegrunnlagets dokumenter. Alle avrop på rammeavtalen vil skje etter mini-konkurranse mellom rammeavtaleleverandørene. Det vil bli gitt nærmere informasjon om de enkelte oppdragene i minikonkurransegrunnlagene. Tildelingskriteriene vil fremgå av minikonkurransegrunnlaget. Oppdrag som tildeles vil i hovedsak bli honorert etter medgått tid etter avtalte timesatser. Fastpris kan bli aktuelt for noen av oppdragene. Omfanget av oppdrag som vil kunne bli tildelt per år er estimert til fem  millioner kroner eks. mva, samlet for alle ytelsene. Det presiseres at anslått omfang er basert på estimater, og at Stortinget ikke vil være bundet til å ta ut et bestemt volum, da behovene vil kunne variere fra år til år. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til eventuelt å kunngjøre og gjennomføre separate konkurranser om oppdrag om PA-tjenester, der dette ansees som hensiktsmessig, eksempelvis for større og spesielle prosjekter. Rammeavtalen inngås i første omgang for to år - med rett for oppdragsgiver til forlengelse med inntil to år. Dvs rammeavtalens maksimale lengde er fire år. NB! Stortinget vil straks etter at beslutning om tildeling av rammeavtalene er tatt, sende ut invitasjon til minikonkurranse til de tre aktuelle leverandørene. Dette oppdraget vil være knyttet til rehabilitering og ombygging av arealer i bygg i drift, og vil omfatte 2 prosjektledere og 1 senior byggeleder.  De som tilbys i minikonkurransen må kunne tiltre på heltid umiddelbart. Minst 1 av de 2 prosjektlederne skal være i kategorien senior prosjektleder. Oppdragets varighet er ca ut 2020. Av tilbudte ressurser i denne minikonkurransen, skal minst 1 alltid være tilstede på byggeplass (dvs ikke på ferie). Dette gjelder også i juli 2020. Nærmere informasjon om ombyggingsprosjektet og krav til ytelsen vil gå frem av minikonkurransegrunnlaget. Det skal bekreftes i tilbudsbrevet, som følger under konkurransegrunnlagets dokumenter, at etterspurt  personell med nødvendige kvalifikasjoner, ref ytelsesbeskrivelsen, vil være tilgjengelig for det aktuelle oppdraget. 

5.1.1 Purpose

Nature of the contract

Services

Main classification

Byggeteknisk ledelse

Additional classification

Byggeteknisk prosjektledelse

Options

The buyer reserves the right for additional purchases from the contractor, as described here

Rammeavtalen kan forlenges med inntil tre år

5.1.2 Place of performance

Anywhere

5.1.3 Estimated duration

Duration

24 MONTH

5.1.4 Renewal

Maximum renewals

0

Description

Rammeavtalen kan forlenges med inntil tre år (opsjoner)

5.1.5 Value

Estimated value excluding VAT

20 000 000 NOK

5.1.6 Generell informasjon

Reserved participation

None

Procurement Project not financed with EU Funds.

5.1.11 Procurement documents

Address of the procurement documents

[ https://permalink.mercell.com/116626766.aspx ] ---

5.1.12 Terms of procurement

Terms of submission

Electronic submission

Tillatt

Languages in which tenders or requests to participate may be submitted

norsk

Electronic catalogue

{code|name|permission.}

Variants

Ikke tillatt

Deadline for receipt of tenders

02.03.2020 12:00:00+02:00

Information about public opening

Date/time

02.03.2020 12:00:00+02:00

Terms of contract

Electronic invoicing

Ikke tillatt

5.1.15 Techniques

Rammeavtale

Framework agreement, without reopening of competition

Maximum number of participants

NaN

Information about the dynamic purchasing system

None

5.1.16 Further information, mediation and review

Review organisation

[ KOFA ] ---

Organisation providing additional information about the procurement procedure

[ Stortinget ] ---

Del 8: Organisations

8.1 ORG-0001

Official name

Stortinget

Registration number

971524960

Postal address

Karl Johans gate 22

Town

OSLO

Postcode

0026

Country

Norge

Contact point

Lisa Øverås

Email

lisa.overas@stortinget.no

Roles of this organisation

8.1 ORG-0002

Official name

KOFA

Town

Bergen

Country

Norge

Roles of this organisation

Notice information

11.1 Notice information

Notice identifier/version

2020-322617 01

Form type

Competition

Notice type

Contract or concession notice – standard regime

Notice dispatch date

29.01.2020 12:00:00+02:00

Languages in which this notice is officially available

norsk (bokmål)

11.2 Publication information

Notice publication number

n.a.

Publication date

29.01.2020

Stortinget

Referanse
2020-322617
Kunngjøringsdato
29.01.2020
Estimert verdi
20 000 000 NOK
Type kunngjøring
Kunngjøring av konkurranse

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter