Rammeavtale prosjektadministrative tjenester
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Stortinget skal inngå rammeavtale om prosjektadministrative tjenester som vil omfatte ytelsene prosjektledelse, byggeledelse og ytelser fra prosjektøkonom. Maksimal lengde på rammeavtalen er fire år.
Del 1: Buyer
1.1 Buyer
Official name
[Stortinget] ---
Del 2: Procedure
2.1 Procedure
Title
Rammeavtale prosjektadministrative tjenester
Description
Stortinget skal inngå rammeavtale om prosjektadministrative tjenester som vil omfatte ytelsene prosjektledelse, byggeledelse og ytelser fra prosjektøkonom. Maksimal lengde på rammeavtalen er fire år.
Procedure identifier
2020-322617
Internal identifier
2020/118
Type of procedure
Open
2.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Byggeteknisk ledelse
2.1.3 Value
Estimated value excluding VAT
20 000 000 NOK
2.1.4 Generell informasjon
Directive 2014/24/EU
Del 5: Lot
5.1 Lot LOT-0000
Title
Rammeavtale prosjektadministrative tjenester
Description
Stortinget (heretter benevnt som Oppdragsgiver) gjennomfører noen bygge- og rehabiliteringsprosjekter i tilknytning Stortingets bygningsmasse hvert år. I den forbindelse skal det inngås rammeavtale med tre leverandører om prosjektadministrative tjenester (PA-tjenester), for bistand til oppdragsgiver ifm gjennomføring prosjektene. PA-tjenestene vil i all hovedsak bli benyttet i prosjekter knyttet til Stortingets bygningsmasse. Det vil si Stortingets bygg i Karl Johansgate 22, Prinsensgate 26, Akersgata 18 (leide lokaler) og 21, Nedre Vollgate 18 og 20, Tollbugata. 31, samt i oppdragsgivers 139 tjeneste/pendlerboliger i hovedsak beliggende i Oslo sentrum. De enkelte oppdrag om PA-tjenester vil variere i størrelse og innhold, og vil være av kortere og lengre varighet. Oppdrag vil kunne bli tildelt i alle faser av et prosjekt. En stor del av bygningsmassen er av verneverdig karakter, og bygge- og rehabiliteringsarbeider i tilknytning til denne eiendomsmassen vil skje etter antikvariske retningslinjer i samarbeid med Riksantikvaren. Oppdragene vil normalt bli utført i Stortingets lokaler. PA-tjenester vil omfatte ytelsene prosjektledelse/ PL (senior og junior prosjektledere), byggeledelse/BL (senior og junior byggeledere) og tjenester fra prosjektøkonom. Oppgavene som vil inngå i de enkelte ytelsene, er i hovedsak beskrevet i ytelesesbeskrivelsen som følger under konkurransegrunnlagets dokumenter. De vil bli nærmere presisert/tilpasset i minikonkurransene for de enkelte oppdrag. De som skal utføre de aktuelle oppdragene forutsettes å ha meget god kompetanse og kunne vise til flere års relevant erfaring innenfor aktuell funksjon. Se for øvrig ytelsesbeskrivelsen og rammeavtalen som følger under konkurransegrunnlagets dokumenter. Alle avrop på rammeavtalen vil skje etter mini-konkurranse mellom rammeavtaleleverandørene. Det vil bli gitt nærmere informasjon om de enkelte oppdragene i minikonkurransegrunnlagene. Tildelingskriteriene vil fremgå av minikonkurransegrunnlaget. Oppdrag som tildeles vil i hovedsak bli honorert etter medgått tid etter avtalte timesatser. Fastpris kan bli aktuelt for noen av oppdragene. Omfanget av oppdrag som vil kunne bli tildelt per år er estimert til fem millioner kroner eks. mva, samlet for alle ytelsene. Det presiseres at anslått omfang er basert på estimater, og at Stortinget ikke vil være bundet til å ta ut et bestemt volum, da behovene vil kunne variere fra år til år. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til eventuelt å kunngjøre og gjennomføre separate konkurranser om oppdrag om PA-tjenester, der dette ansees som hensiktsmessig, eksempelvis for større og spesielle prosjekter. Rammeavtalen inngås i første omgang for to år - med rett for oppdragsgiver til forlengelse med inntil to år. Dvs rammeavtalens maksimale lengde er fire år. NB! Stortinget vil straks etter at beslutning om tildeling av rammeavtalene er tatt, sende ut invitasjon til minikonkurranse til de tre aktuelle leverandørene. Dette oppdraget vil være knyttet til rehabilitering og ombygging av arealer i bygg i drift, og vil omfatte 2 prosjektledere og 1 senior byggeleder. De som tilbys i minikonkurransen må kunne tiltre på heltid umiddelbart. Minst 1 av de 2 prosjektlederne skal være i kategorien senior prosjektleder. Oppdragets varighet er ca ut 2020. Av tilbudte ressurser i denne minikonkurransen, skal minst 1 alltid være tilstede på byggeplass (dvs ikke på ferie). Dette gjelder også i juli 2020. Nærmere informasjon om ombyggingsprosjektet og krav til ytelsen vil gå frem av minikonkurransegrunnlaget. Det skal bekreftes i tilbudsbrevet, som følger under konkurransegrunnlagets dokumenter, at etterspurt personell med nødvendige kvalifikasjoner, ref ytelsesbeskrivelsen, vil være tilgjengelig for det aktuelle oppdraget.
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Byggeteknisk ledelse
Additional classification
Byggeteknisk prosjektledelse
Options
The buyer reserves the right for additional purchases from the contractor, as described here
Rammeavtalen kan forlenges med inntil tre år
5.1.2 Place of performance
Anywhere
5.1.3 Estimated duration
Duration
24 MONTH
5.1.4 Renewal
Maximum renewals
0
Description
Rammeavtalen kan forlenges med inntil tre år (opsjoner)
5.1.5 Value
Estimated value excluding VAT
20 000 000 NOK
5.1.6 Generell informasjon
Reserved participation
None
Procurement Project not financed with EU Funds.
5.1.11 Procurement documents
Address of the procurement documents
[ https://permalink.mercell.com/116626766.aspx ] ---
5.1.12 Terms of procurement
Terms of submission
Electronic submission
Tillatt
Address for submission
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted
norsk
Electronic catalogue
{code|name|permission.}
Variants
Ikke tillatt
Deadline for receipt of tenders
02.03.2020 12:00:00+02:00
Information about public opening
Date/time
02.03.2020 12:00:00+02:00
Terms of contract
Electronic invoicing
Ikke tillatt
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
Framework agreement, without reopening of competition
Maximum number of participants
NaN
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Review organisation
[ KOFA ] ---
Organisation providing additional information about the procurement procedure
[ Stortinget ] ---
Del 8: Organisations
8.1 ORG-0001
Official name
Stortinget
Registration number
971524960
Postal address
Karl Johans gate 22
Town
OSLO
Postcode
0026
Country
Norge
Contact point
Lisa Øverås
lisa.overas@stortinget.no
Internet address
Buyer profile
Roles of this organisation
8.1 ORG-0002
Official name
KOFA
Town
Bergen
Country
Norge
Roles of this organisation
Notice information
11.1 Notice information
Notice identifier/version
2020-322617 01
Form type
Competition
Notice type
Contract or concession notice – standard regime
Notice dispatch date
29.01.2020 12:00:00+02:00
Languages in which this notice is officially available
norsk (bokmål)
11.2 Publication information
Notice publication number
n.a.
Publication date
29.01.2020
Stortinget
- Referanse
- 2020-322617
- Kunngjøringsdato
- 29.01.2020
- Estimert verdi
- 20 000 000 NOK
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter