Tolkebestillingsløsning til domstolene i Norge
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Domstoladministrasjonen ønsker, som en del av prosjektet Digitale Domstoler, å anskaffe en felles løsning for bestilling av tolk(er). En slik løsning skal i stor grad automatisere stegene knyttet til tolkebestilling og også dialog/dokumentflyt knyttet til dette.
Del 1: Buyer
1.1 Buyer
Official name
[Domstoladministrasjonen] ---
Legal type of the buyer
Central government authority
Activity of the contracting authority
General public services
Del 2: Procedure
2.1 Procedure
Title
Tolkebestillingsløsning til domstolene i Norge
Description
Domstoladministrasjonen ønsker, som en del av prosjektet Digitale Domstoler, å anskaffe en felles løsning for bestilling av tolk(er). En slik løsning skal i stor grad automatisere stegene knyttet til tolkebestilling og også dialog/dokumentflyt knyttet til dette.
Procedure identifier
2020-318252
Type of procedure
Negotiated with prior publication of a call for competition / competitive with negotiation
2.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Tolkingstjenester
2.1.3 Value
Estimated value excluding VAT
4 000 000 NOK
2.1.4 Generell informasjon
Directive 2014/24/EU
Del 5: Lot
5.1 Lot LOT-0000
Title
Tolkebestillingsløsning til domstolene i Norge
Description
Domstoladministrasjonen ønsker, som en del av prosjektet Digitale Domstoler, å anskaffe en felles løsning for bestilling av tolk(er). En slik løsning skal i stor grad automatisere stegene knyttet til tolkebestilling og også dialog/dokumentflyt knyttet til dette.
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Tolkingstjenester
Additional classification
Programvare og informasjonssystemer
Additional classification
Datatjenester: rådgivning, programvareutvikling, internett og systemstøtte
Additional classification
Nettverks, internett og intranett programvare
Options
The buyer reserves the right for additional purchases from the contractor, as described here
Se Bilag 1 Vedlegg 1 Kravmatrise.
5.1.2 Place of performance
Country subentity
Norge (NO0)
5.1.3 Estimated duration
Duration
36 MONTH
5.1.4 Renewal
Maximum renewals
0
Description
Kontraktsperioden er 3 år, pluss 2 opsjons år med ett år av gangen (3+1+1) - totalt 5 år.
5.1.5 Value
Estimated value excluding VAT
4 000 000 NOK
5.1.6 Generell informasjon
Reserved participation
None
Procurement Project not financed with EU Funds.
5.1.9 Selection criteria
Criterion
Type
Suitability to pursue the professional activity
Description
Krav: Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjonskrav: Norske leverandører: • Firmaattest Utenlandske leverandører: • Bekreftelse på at leverandøren er registrert i bransjeregister eller foretaksregister iht. lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Krav: Leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt, arbeidsgiveravgift og merverdiavgift. Dokumentasjonskrav: Skatteattest ikke eldre enn seks måneder regnet fra fristen for å levere forespørsel om å delta. Med skatteattest menes: For norske leverandører: • Attest for skatt og merverdiavgift utstedt av skattekontoret via Altinn For utenlandske leverandører: • Utenlandske leverandører må fremlegge tilsvarende attester fra sine land som viser at de har ordnede skatte- og avgiftsforhold. Dersom myndighetene i det aktuelle landet ikke utsteder slike attester, skal leverandøren fremlegge en erklæring som stadfester at alle skatter og avgifter er blitt betalt. Erklæringen skal være godkjent og signert av leverandørens økonomidirektør/økonomiansvarlige. Krav: Leverandøren skal ha tilstrekkelig finansiell styrke til å kunne oppfylle kontrakten. Dokumentasjonskrav: Leverandørens årsregnskap inkludert noter med styre- og revisjonsberetning fra siste 3 år. Kredittvurdering som baserer seg på siste kjente regnskapstall. Ratingen skal være utført av en kredittopplysningsvirksomhet som har konsesjon til å drive slik virksomhet i Norge. Kredittvurderingen skal ikke være eldre enn ett år. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til selv å foreta en kredittvurdering/ratingrapport fra potensielle tilbydere fra et uavhengig kredittvurderingsselskap og om nødvendig også av ev. underleverandører eller samarbeidende selskap. Finansiell styrke vurderes i forhold til omsetning, resultatgrad, soliditet og likviditet.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
Krav: Leverandøren skal ha tilstrekkelig gjennomføringsevne. Dokumentasjonskrav: Det skal gis en kort og overordnet beskrivelse av virksomheten på maksimalt to sider, herunder: • En redegjørelse for foretakets forretningsidé og kjernekompetanse relatert til leveringsomfanget. • En oversikt over selskapets historikk, organisering og eierforhold, samt en beskrivelse av dagens virksomhet. • Beskrivelse av hvordan leverandøren er organisert for gjennomføring av denne kontrakten, samt foretakets kapasitet. Herunder en oversikt personellet som leverandøren disponerer til oppfyllelse av kontrakten, enten de tilhører foretaket eller ikke. Dersom tilbyder benytter underleverandører, skal det oppgis en oversikt over fordelingen av personell mellom hovedleverandør og underleverandøren. Krav: Leverandøren skal ha god dokumentert erfaring fra liknende leveranser. Dokumentasjonskrav: For å dokumentere oppfyllelse av kravet skal tilbyder levere følgende: • Liste over viktige referansekunder de siste tre årene (benytt mal gitt i Del 1 Vedlegg 1 (vedlegg 3)) Oppdragsgiveren skal ha mulighet til å kontakte kontaktpersonene som oppgis. Krav: Leverandøren skal ha et tilfredsstillende kvalitetssikringssystem. Dokumentasjonskrav: Det skal gis en kortfattet beskrivelse av det helhetlige kvalitetssikringssystem leverandøren vil legge til grunn for gjennomføring av kontrakten. Beskrivelsen må likevel være så detaljert at oppdragsgiver kan foreta en selvstendig vurdering av om leverandørens kvalitetssikringssystem kan anses velfungerende for denne kontrakten Dersom tilbyderen er sertifisert av et offentlig sertifiseringsorgan, er det tilstrekkelig at kopi av utstedt sertifikat vedlegges. Dersom tilbyderen ikke er sertifisert, må kvalitetssystemet dokumenteres, f.eks. ved å vise innholdsfortegnelsen til en kvalitetshåndbok som gir en beskrivelse av systemet for kvalitetsstyring og hvordan det er iverksatt i organisasjonen.
Use of this criterion
Used
Information about the second stage of a two-stage procedure
Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure
3
Maximum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure
5
5.1.11 Procurement documents
Address of the procurement documents
[ http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=273934&B=DFO ] ---
5.1.12 Terms of procurement
Terms of the procedure
Estimated date of dispatch of the invitations to submit tenders
2020-08-28
Terms of submission
Electronic submission
Tillatt
Address for submission
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted
norsk
Electronic catalogue
{code|name|permission.}
Variants
Ikke tillatt
Deadline for receipt of tenders
21.08.2020 12:00:00+02:00
Deadline until which the tender must remain valid
132 DAY
Terms of contract
Conditions relating to the performance of the contract
Statens standardavtale – løpende tjenestekjøp over internett 2018 (SSA-L) legges til grunn for anskaffelsen og kontrakten som skal inngås.
Electronic invoicing
Tillatt
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
None
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Mediation organisation
[ KOFA ] ---
Review organisation
[ Sør-Trøndelag tingrett ] ---
Organisation providing additional information about the procurement procedure
[ Domstoladministrasjonen ] ---
Organisation providing more information on the review procedures
[ Domstoladministrasjonen ] ---
Organisation receiving requests to participate
[ Domstoladministrasjonen ] ---
Del 8: Organisations
8.1 ORG-0001
Official name
Domstoladministrasjonen
Registration number
984 195 796
Postal address
Dronningens gate 2
Town
TRONDHEIM
Postcode
7011
Country
Norge
Contact point
Dag Thomas Nybø-Sørensen
DagThomas.Nybo-Sorensen@inventura.no
Telephone
+47 97517234
Internet address
Roles of this organisation
8.1 ORG-0002
Official name
Sør-Trøndelag tingrett
Postal address
Postboks 2317 Torgarden
Town
Trondheim
Postcode
7004
Country
Norge
sor-trondelag.tingrett@domstol.no
Roles of this organisation
8.1 ORG-0003
Official name
KOFA
Postal address
Postboks 511 sentrum
Town
Bergen
Postcode
5805
Country
Norge
Roles of this organisation
8.1 ORG-0004
Official name
Domstoladministrasjonen
Postal address
Dronningens gate 2
Town
Trondheim
Postcode
7011
Country
Norge
Roles of this organisation
Notice information
11.1 Notice information
Notice identifier/version
2020-318252 01
Form type
Competition
Notice type
Contract or concession notice – standard regime
Notice dispatch date
30.06.2020 12:00:00+02:00
Languages in which this notice is officially available
norsk (bokmål)
11.2 Publication information
Notice publication number
n.a.
Publication date
30.06.2020
Domstoladministrasjonen
- Referanse
- 2020-318252
- Kunngjøringsdato
- 30.06.2020
- Estimert verdi
- 4 000 000 NOK
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter