Rammeavtale - Ladestasjoner
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Oppdragsgiver har behov for å inngå rammeavtale på entreprisekontrakt på etablering av ladestasjoner til Sandnes kommunes tjenestebiler, som er fordelt på ulike lokasjoner i kommunen.
Del 1: Buyer
1.1 Buyer
Official name
[Sandnes kommune] ---
Legal type of the buyer
Regional authority
Activity of the contracting authority
General public services
Del 2: Procedure
2.1 Procedure
Title
Rammeavtale - Ladestasjoner
Description
Oppdragsgiver har behov for å inngå rammeavtale på entreprisekontrakt på etablering av ladestasjoner til Sandnes kommunes tjenestebiler, som er fordelt på ulike lokasjoner i kommunen.
Procedure identifier
2020-316598
Internal identifier
20/01047
Type of procedure
Open
2.1.1 Purpose
Nature of the contract
Supplies
Main classification
Batteriladere
2.1.3 Value
Estimated value excluding VAT
3 500 000 NOK
2.1.4 Generell informasjon
Directive 2014/24/EU
Del 5: Lot
5.1 Lot LOT-0000
Title
Rammeavtale - Ladestasjoner
Description
Oppdragsgiver har behov for å inngå rammeavtale på entreprisekontrakt på etablering av ladestasjoner til Sandnes kommunes tjenestebiler, som er fordelt på ulike lokasjoner i kommunen. Bakgrunn: Sandnes kommune skal ut på ny rammeavtale på tjenestebiler og skal i stor grad legge om bilparken til ladbare hybridbiler og elbiler. Tjenestebilene er fordelt rundt om i kommunen der hovedvekten er lokalisert på bo- og omsorgssentrene i kommunen og en mindre andel på Vatne driftsstasjon. Kommunen har totalt ca. 170 tjenestebiler, der en 10% til 30% av bilene fortsatt vil gå på bensin og diesel. Arbeid som er tenkt omfattet av rammeavtalen: - Befaring av aktuelle lokasjoner. - Måle lokasjonens effektforbruk for å få en forbruksprofil. - Vurdere i samråd med Oppdragsgiver om det er nok kapasitet på strømnettet til å etablere ladeanlegg. - Gjennomføre all nødvendig prosjektering ved etablering av ladestasjoner. - Gjennomføre alt nødvendig arbeid for å etablere ladestasjonene, inkludert grunnarbeider (kan gjøres av underentreprenør). - Opprettholde og drifte overvåkningsplattform. Fremdrift: Prosjektet skal påbegynnes snarest mulig etter kontraktsignering og ha rasjonell fremdrift. Oppdragsgiver har et sterkt ønske om at hovedvekten av ladestasjonene kan være ferdig installert innen august. Entreprenør må ha kapasitet til å ferdigstille sine arbeider i henhold til fremdriftsplanen for leveransen.
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Supplies
Main classification
Batteriladere
Additional classification
Elektrisk maskineri, apparater, utstyr og forbruksvarer; Belysning
Additional classification
Elektriske motorer, generatorer og transformatorer
Additional classification
Transformatorer
Additional classification
Elektriske fordelings- og styringsapparater
Additional classification
Isolert ledning og kabel
Additional classification
Elektrisk utstyr
Additional classification
Elektroniske, elektromekaniske og elektrotekniske artikler
Additional classification
Elektronisk utstyr
Additional classification
Radio-, fjernsyn-, og telekommunikasjon samt tilhørende utstyr
Additional classification
Nettverk
Additional classification
Bygge- og anleggsvirksomhet
Additional classification
Byggningsinnstallasjonsarbeid
Additional classification
Installasjon av elektriske ledninger og armaturer
Additional classification
Arbeid i forbindelse med elektriske ledninger og armaturer
Additional classification
Elektrisk ledningsføringsarbeid
Additional classification
Installasjon av telekommunikasjonsutstyr
Additional classification
Kabelinfrastruktur
Additional classification
Kabelleggingsarbeid
Additional classification
Øvrig elektrisk installasjonsarbeid
Additional classification
Elektrisk installasjon til elektrisk fordelingsutstyr
Options
The buyer reserves the right for additional purchases from the contractor, as described here
Som opsjon skal det tilbys ladekabler av typen: - Type 1 til Type 2 - Type 2 til Type 2 Lengde ca. 5 meter.
5.1.2 Place of performance
Anywhere
5.1.3 Estimated duration
Duration
24 MONTH
5.1.4 Renewal
Maximum renewals
0
Description
Rammeavtalen skal ha en varighet på 2 år fra kontraktens oppstartsdato. Oppstartsdato er snarest mulig etter kontraktsignering, etter avtale. Som opsjon kan Oppdragsgiver deretter forlenge avtalen med inntil 1 år av gangen, maksimalt samlet avtaleperiode er 4 år.
5.1.5 Value
Estimated value excluding VAT
3 500 000 NOK
5.1.6 Generell informasjon
Reserved participation
None
Procurement Project not financed with EU Funds.
5.1.9 Selection criteria
Criterion
Type
Suitability to pursue the professional activity
Description
Leverandøren skal være registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne utføre kontrakten. Leverandør må minimum oppnå en vurdering som «Kredittverdig», det vil si at leverandøren må være i risikoklasse 5 eller høyere på Experians skala.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Som dokumentasjon vil oppdragsgiver innhente kredittvurderingen Commercial Delphi Score fra Experian (Oppdragsgiver abonnerer på tjenester fra Experian). Leverandør forutsettes å ha gjort seg kjent med registrerte opplysninger om foretaket og samtykker ved sin inn¬levering av tilbudet til at opplysningene innhentes og legges til grunn for vurder¬ingen av leverandørens økonomiske forhold. Leverandør kan ved innlevering av tilbud selv legge ved kredittvurdering fra anerkjent kreditt¬vurderingsselskap som viser at leveran¬døren oppfyller kvalifikasjonskravet. Kredittvurderingen skal basere seg på siste tilgjengelige regnskap. Dersom leverandøren har saklig grunn til ikke å fremlegge den dokumentasjonen oppdragsgiver har krevd, kan han dokumentere sin økonomiske og finansielle kapasitet ved å fremlegge ethvert annet dokument som Oppdragsgiver anser egnet.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
Leverandøren skal ha erfaring fra minst tre relevante oppdrag for opparbeidelse av ladeanlegg som beskrevet i konkurransegrunnlaget med vedlegg, hva gjelder omfang og kompleksitet.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
Dokumenteres ved å vedlegge en liste over de viktigste relevante oppdragene de siste 3 (tre) årene. Beskrivelsen må inkludere: - Rollen som entreprenør - Oppdraget (Kort beskrivelse) - Kontraktsverdi eks. mva. - Antall ladestasjoner - Tidspunkt (årstall) for oppdraget - Oppdragsgiver På bakgrunn av listen skal leverandør oppgi navn og e-postadresse til kontaktperson for de tre mest relevante oppdragene. Det er leverandørens ansvar å dokumentere relevans gjennom beskrivelsen. Referanser vil kun bli kontaktet ved behov. Leverandøren kan dokumentere erfaringen ved å vise til kompetanse til personell han råder over og kan benytte til dette oppdraget, selv om erfaringen er opparbeidet mens personellet har utført tjeneste for en annen leverandør.
Use of this criterion
Used
Information about the second stage of a two-stage procedure
Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure
0
5.1.10 Award criteria
Criterion
Type
Quality
Description
Kvalitet
Weight (percentage, exact)
40
Criterion
Type
Quality
Description
Service
Weight (percentage, exact)
10
Criterion
Type
Price
Weight (percentage, exact)
50
5.1.11 Procurement documents
Address of the procurement documents
[ http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=262181&B=SANDNES ] ---
5.1.12 Terms of procurement
Terms of submission
Electronic submission
Tillatt
Address for submission
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted
norsk
Electronic catalogue
{code|name|permission.}
Variants
Ikke tillatt
Deadline for receipt of tenders
18.03.2020 12:00:00+02:00
Deadline until which the tender must remain valid
104 DAY
Information about public opening
Date/time
18.03.2020 12:00:00+02:00
Place
Sandnes
Additional information
Sandnes kommune anskaffelser
Terms of contract
Conditions relating to the performance of the contract
Fremgår av konkurransegrunnlag med vedlegg.
Electronic invoicing
Tillatt
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
Framework agreement, without reopening of competition
Maximum number of participants
1
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Mediation organisation
[ Jæren Tingrett ] ---
Review organisation
[ Sandnes kommune ] ---
Organisation providing additional information about the procurement procedure
[ Sandnes kommune ] ---
Organisation providing more information on the review procedures
[ Sandnes kommune ] ---
Organisation receiving requests to participate
[ Sandnes kommune ] ---
Del 8: Organisations
8.1 ORG-0001
Official name
Sandnes kommune
Registration number
964 965 137
Postal address
Rådhusgata 1
Town
Sandnes
Postcode
4306
Country
Norge
Contact point
Steven Mellum
Steven.mellum@sandnes.kommune.no
Telephone
+47 51336215
Internet address
Roles of this organisation
8.1 ORG-0002
Official name
Sandnes kommune
Town
Sandnes
Country
Norge
Roles of this organisation
8.1 ORG-0003
Official name
Jæren Tingrett
Town
Sandnes
Country
Norge
Roles of this organisation
Notice information
11.1 Notice information
Notice identifier/version
2020-316598 01
Form type
Competition
Notice type
Contract or concession notice – standard regime
Notice dispatch date
03.02.2020 12:00:00+02:00
Languages in which this notice is officially available
norsk (bokmål)
11.2 Publication information
Notice publication number
n.a.
Publication date
03.02.2020
Sandnes kommune
- Referanse
- 2020-316598
- Kunngjøringsdato
- 03.02.2020
- Estimert verdi
- 3 500 000 NOK
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter