Samkjøpsavtale for trykkeritjenester og skilt
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Oslo kommune fikk i 2019 en ny, felles visuell identitet, som skal implementeres frem mot 2023. Felles visuell identitet skal styrke Oslo kommune som én aktør. Kommunikasjonen skal fremstå helhetlig og det skal tydelig fremgå hvilke tjenester, tilbud og opplevelser Oslo kommune står bak, for alle som har kontakt med kommunen. Kommunen får felles maler og bildearkiv, og et nytt designverktøy for enkle grafiske produksjoner. Inngåelse av samkjøpsavtaler skal bidra til at Oppdragsgiver når sitt mål om å utnytte sine stordriftsfordeler ved å effektivisere og standardisere kommunens anskaffelser. Avtaleområdet er valgt ut på bakgrunn av muligheten for å nå dette målet. Samkjøpsavtalen skal dekke Oppdragsgivers behov for trykkeritjenester og skilt.
Del 1: Buyer
1.1 Buyer
Official name
[Oslo kommune v/Utviklings- og kompetanseetaten] ---
Legal type of the buyer
Regional authority
Activity of the contracting authority
General public services
Del 2: Procedure
2.1 Procedure
Title
Samkjøpsavtale for trykkeritjenester og skilt
Description
Oslo kommune fikk i 2019 en ny, felles visuell identitet, som skal implementeres frem mot 2023. Felles visuell identitet skal styrke Oslo kommune som én aktør. Kommunikasjonen skal fremstå helhetlig og det skal tydelig fremgå hvilke tjenester, tilbud og opplevelser Oslo kommune står bak, for alle som har kontakt med kommunen. Kommunen får felles maler og bildearkiv, og et nytt designverktøy for enkle grafiske produksjoner. Inngåelse av samkjøpsavtaler skal bidra til at Oppdragsgiver når sitt mål om å utnytte sine stordriftsfordeler ved å effektivisere og standardisere kommunens anskaffelser. Avtaleområdet er valgt ut på bakgrunn av muligheten for å nå dette målet. Samkjøpsavtalen skal dekke Oppdragsgivers behov for trykkeritjenester og skilt.
Procedure identifier
2020-308509
Internal identifier
19/761
Type of procedure
Open
2.1.1 Purpose
Nature of the contract
Supplies
Main classification
Trykksaker og relaterte produkter.
2.1.3 Value
Estimated value excluding VAT
200 000 000 NOK
2.1.4 Generell informasjon
Directive 2014/24/EU
2.1.5 Terms of procurement
Terms of submission
Maximum number of lots for which one tenderer can submit tenders
1
Del 5: Lot
5.1 Lot LOT-0001
Title
Trykkeritjenester
Description
1. Trykkeritjenester: Delkontrakten inkluderer blant annet konvolutter, brosjyrer, foldere, rapporter, publikasjoner, hefter, flyere, kort, større formater og ferdiggjøring. Delavtalen inkluderer også enkel grafisk design, masseutsendelser med variable data, samt pakking og distribusjon. Tilbyder kan velge å tilby messeartikler og bilfoliering. Virksomhetene har valgfri opsjon på å kjøpe messeartikler og bilfoliering over avtalene.
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Supplies
Main classification
Trykksaker og relaterte produkter.
Additional classification
Diverse trykksaker
Additional classification
Folie
Options
The buyer reserves the right for additional purchases from the contractor, as described here
Se konkurransegrunnlaget punkt 1.4.
5.1.2 Place of performance
Postal address
Oslo
5.1.3 Estimated duration
Duration
24 MONTH
5.1.4 Renewal
Maximum renewals
0
Description
For avtalen gjelder opsjon for oppdragsgiver til å forlenge avtalen for ytterligere inntil 1+1 år på uendrede vilkår.
5.1.5 Value
Estimated value excluding VAT
80 000 000 NOK
5.1.6 Generell informasjon
Reserved participation
None
Procurement Project not financed with EU Funds.
5.1.9 Selection criteria
Criterion
Type
Suitability to pursue the professional activity
Description
Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjonskrav: Norske selskaper: Firmaattest Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten. Dokumentasjonskrav: Foretakets siste årsregnskap inklusive noter, styrets årsberetning og revisjonsberetning, samt nyere opplysninger som har relevans for foretakets regnskapstall. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å innhente kredittvurdering på eget initiativ.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
Leverandøren skal ha erfaring fra liknende leveranser. Med liknende leveranser menes leveranser av samme produktgrupper til kunder med mange leveringspunkter. Dokumentasjonkrav: Kort beskrivelse av de viktigste leveranser de siste tre år, herunder opplysninger om kontraktens verdi, tidspunkt for levering, antall leveringspunkter samt navn på oppdragsgiver samt en beskrivelse av oppdragets innhold. Det kreves god gjennomføringsevne. Dokumentasjonskrav: Beskrivelse av leverandørens gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke og antallet medarbeidere i ledelsen i løpet av de siste tre årene. Leverandør skal ha god kompetanse og erfaring med universell utforming. Dokumentasjonskrav: Opplysninger om utdanning og faglige kvalifikasjoner i tilknytning til universell utforming (UU) innenfor henholdsvis trykkeritjenester for delkontrakt 1 og for skilting for delkontrakt 2.
Use of this criterion
Used
Information about the second stage of a two-stage procedure
Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure
0
5.1.11 Procurement documents
Address of the procurement documents
[ http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=271272&B=OSLO ] ---
5.1.12 Terms of procurement
Terms of submission
Electronic submission
Tillatt
Address for submission
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted
norsk
Electronic catalogue
{code|name|permission.}
Variants
Ikke tillatt
Deadline for receipt of tenders
30.06.2020 12:00:00+02:00
Deadline until which the tender must remain valid
3 MONTH
Information about public opening
Date/time
30.06.2020 12:00:00+02:00
Terms of contract
Electronic invoicing
Tillatt
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
Framework agreement, without reopening of competition
Maximum number of participants
6
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Mediation organisation
[ Klagenemda for offentlige anskaffelser- KOFA ] ---
Review organisation
[ Oslo tingrett ] ---
Organisation providing additional information about the procurement procedure
[ Oslo kommune v/Utviklings- og kompetanseetaten ] ---
Organisation receiving requests to participate
[ Oslo kommune v/Utviklings- og kompetanseetaten ] ---
5.1 Lot LOT-0002
Title
Skilt
Description
2. Skilt, montering og vedlikehold: Delkontrakten inkluderer blant annet eksteriør- og interiørskilt, skilt for byrom, gater og parker, skilt til byggeplass, fundamenter, montering og demontering og andre tjenester i tilknytning til leveransene. Det vil også være behov for taktile skilt og skilt med punktskrift som kan ivareta kravene til universell utforming i offentlige bygg. Tilbyder kan velge å tilby messeartikler og bilfoliering. Virksomhetene har valgfri opsjon på å kjøpe messeartikler og bilfoliering over avtalene.
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Supplies
Main classification
Trykksaker og relaterte produkter.
Additional classification
Opplyste skilt og navneplater
Additional classification
Materialer til bygge- og anleggsarbeid og tilknyttede gjenstander
Additional classification
Bygge- og anleggsvirksomhet
Additional classification
Pyloner, master og påler
Additional classification
Skilt og tilbehør
Additional classification
Konstruksjonsstrukturer og materiale; reserveprodukter til konstruksjon (bortsett fra elektriske apparater)
Additional classification
Strukturprodukter
Additional classification
Diverse fabrikkerte produkter og tilbehør
Additional classification
Varer og artikler brukt i konstruksjon
Additional classification
Diverse artikler
Additional classification
Skilt og opplyste skilt
Additional classification
Plater, flak, remser og folie i forbindelse med konstruksjonsmaterialer
Additional classification
Folie
Options
The buyer reserves the right for additional purchases from the contractor, as described here
Se konkurransegrunnlaget punkt 1.4.
5.1.2 Place of performance
Postal address
Oslo
5.1.3 Estimated duration
Duration
24 MONTH
5.1.4 Renewal
Maximum renewals
0
Description
For avtalen gjelder opsjon for oppdragsgiver til å forlenge avtalen for ytterligere inntil 1+1 år på uendrede vilkår.
5.1.5 Value
Estimated value excluding VAT
120 000 000 NOK
5.1.6 Generell informasjon
Reserved participation
None
Procurement Project not financed with EU Funds.
5.1.9 Selection criteria
Criterion
Type
Suitability to pursue the professional activity
Description
Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjonskrav: Norske selskaper: Firmaattest Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten. Dokumentasjonskrav: Foretakets siste årsregnskap inklusive noter, styrets årsberetning og revisjonsberetning, samt nyere opplysninger som har relevans for foretakets regnskapstall. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å innhente kredittvurdering på eget initiativ.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
Leverandøren skal ha erfaring fra liknende leveranser. Med liknende leveranser menes leveranser av samme produktgrupper til kunder med mange leveringspunkter. Dokumentasjonkrav: Kort beskrivelse av de viktigste leveranser de siste tre år, herunder opplysninger om kontraktens verdi, tidspunkt for levering, antall leveringspunkter samt navn på oppdragsgiver samt en beskrivelse av oppdragets innhold. Det kreves god gjennomføringsevne. Dokumentasjonskrav: Beskrivelse av leverandørens gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke og antallet medarbeidere i ledelsen i løpet av de siste tre årene. Leverandør skal ha god kompetanse og erfaring med universell utforming. Dokumentasjonskrav: Opplysninger om utdanning og faglige kvalifikasjoner i tilknytning til universell utforming (UU) innenfor henholdsvis trykkeritjenester for delkontrakt 1 og for skilting for delkontrakt 2.
Use of this criterion
Used
Information about the second stage of a two-stage procedure
Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure
0
5.1.11 Procurement documents
Address of the procurement documents
[ http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=271272&B=OSLO ] ---
5.1.12 Terms of procurement
Terms of submission
Electronic submission
Tillatt
Address for submission
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted
norsk
Electronic catalogue
{code|name|permission.}
Variants
Ikke tillatt
Deadline for receipt of tenders
30.06.2020 12:00:00+02:00
Deadline until which the tender must remain valid
3 MONTH
Information about public opening
Date/time
30.06.2020 12:00:00+02:00
Terms of contract
Electronic invoicing
Tillatt
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
Framework agreement, without reopening of competition
Maximum number of participants
6
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Mediation organisation
[ Klagenemda for offentlige anskaffelser- KOFA ] ---
Review organisation
[ Oslo tingrett ] ---
Organisation providing additional information about the procurement procedure
[ Oslo kommune v/Utviklings- og kompetanseetaten ] ---
Organisation receiving requests to participate
[ Oslo kommune v/Utviklings- og kompetanseetaten ] ---
Del 8: Organisations
8.1 ORG-0001
Official name
Oslo kommune v/Utviklings- og kompetanseetaten
Registration number
971 183 675
Postal address
Grensesvingen 6
Town
Oslo
Postcode
0663
Country
Norge
Contact point
Helle Paulsen
helle.paulsen@uke.oslo.kommune.no
Telephone
+47 21802180
Internet address
Roles of this organisation
8.1 ORG-0002
Official name
Oslo tingrett
Postal address
C.J. Hambros plass 4
Town
Oslo
Postcode
0164
Country
Norge
oslo.tingrett@domstol.no
Internet address
Roles of this organisation
8.1 ORG-0003
Official name
Klagenemda for offentlige anskaffelser- KOFA
Postal address
Zander Kaaes gate 7
Town
Bergen
Postcode
5015
Country
Norge
post@knse.no
Roles of this organisation
Notice information
11.1 Notice information
Notice identifier/version
2020-308509 01
Form type
Competition
Notice type
Contract or concession notice – standard regime
Notice dispatch date
28.05.2020 12:00:00+02:00
Languages in which this notice is officially available
norsk (bokmål)
11.2 Publication information
Notice publication number
n.a.
Publication date
28.05.2020
Oslo kommune v/Utviklings- og kompetanseetaten
- Referanse
- 2020-308509
- Kunngjøringsdato
- 28.05.2020
- Estimert verdi
- 200 000 000 NOK
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter