Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterSamkjøpsavtale for trykkeritjenester og skilt
Konkurranse
Kunngjøring av konkurranse
Utgått
Kunngjort i EØS

Samkjøpsavtale for trykkeritjenester og skilt

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Resultat
0

Oslo kommune fikk i 2019 en ny, felles visuell identitet, som skal implementeres frem mot 2023. Felles visuell identitet skal styrke Oslo kommune som én aktør. Kommunikasjonen skal fremstå helhetlig og det skal tydelig fremgå hvilke tjenester, tilbud og opplevelser Oslo kommune står bak, for alle som har kontakt med kommunen. Kommunen får felles maler og bildearkiv, og et nytt designverktøy for enkle grafiske produksjoner. Inngåelse av samkjøpsavtaler skal bidra til at Oppdragsgiver når sitt mål om å utnytte sine stordriftsfordeler ved å effektivisere og standardisere kommunens anskaffelser. Avtaleområdet er valgt ut på bakgrunn av muligheten for å nå dette målet. Samkjøpsavtalen skal dekke Oppdragsgivers behov for trykkeritjenester og skilt.

Del 1: Buyer

1.1 Buyer

Official name

[Oslo kommune v/Utviklings- og kompetanseetaten] ---

Legal type of the buyer

Regional authority

Activity of the contracting authority

General public services

Del 2: Procedure

2.1 Procedure

Title

Samkjøpsavtale for trykkeritjenester og skilt

Description

Oslo kommune fikk i 2019 en ny, felles visuell identitet, som skal implementeres frem mot 2023. Felles visuell identitet skal styrke Oslo kommune som én aktør. Kommunikasjonen skal fremstå helhetlig og det skal tydelig fremgå hvilke tjenester, tilbud og opplevelser Oslo kommune står bak, for alle som har kontakt med kommunen. Kommunen får felles maler og bildearkiv, og et nytt designverktøy for enkle grafiske produksjoner. Inngåelse av samkjøpsavtaler skal bidra til at Oppdragsgiver når sitt mål om å utnytte sine stordriftsfordeler ved å effektivisere og standardisere kommunens anskaffelser. Avtaleområdet er valgt ut på bakgrunn av muligheten for å nå dette målet. Samkjøpsavtalen skal dekke Oppdragsgivers behov for trykkeritjenester og skilt.

Procedure identifier

2020-308509

Internal identifier

19/761

Type of procedure

Open

2.1.1 Purpose

Nature of the contract

Supplies

Main classification

Trykksaker og relaterte produkter.

2.1.3 Value

Estimated value excluding VAT

200 000 000 NOK

2.1.4 Generell informasjon

Directive 2014/24/EU

2.1.5 Terms of procurement

Terms of submission

Maximum number of lots for which one tenderer can submit tenders

1

Del 5: Lot

5.1 Lot LOT-0001

Title

Trykkeritjenester

Description

1. Trykkeritjenester: Delkontrakten inkluderer blant annet konvolutter, brosjyrer, foldere, rapporter, publikasjoner, hefter, flyere, kort, større formater og ferdiggjøring. Delavtalen inkluderer også enkel grafisk design, masseutsendelser med variable data, samt pakking og distribusjon. Tilbyder kan velge å tilby messeartikler og bilfoliering. Virksomhetene har valgfri opsjon på å kjøpe messeartikler og bilfoliering over avtalene.

5.1.1 Purpose

Nature of the contract

Supplies

Main classification

Trykksaker og relaterte produkter.

Additional classification

Diverse trykksaker

Additional classification

Folie

Options

The buyer reserves the right for additional purchases from the contractor, as described here

Se konkurransegrunnlaget punkt 1.4.

5.1.2 Place of performance

Postal address

Oslo

5.1.3 Estimated duration

Duration

24 MONTH

5.1.4 Renewal

Maximum renewals

0

Description

For avtalen gjelder opsjon for oppdragsgiver til å forlenge avtalen for ytterligere inntil 1+1 år på uendrede vilkår.

5.1.5 Value

Estimated value excluding VAT

80 000 000 NOK

5.1.6 Generell informasjon

Reserved participation

None

Procurement Project not financed with EU Funds.

5.1.9 Selection criteria

Criterion

Type

Suitability to pursue the professional activity

Description

Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjonskrav: Norske selskaper: Firmaattest Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Economic and financial standing

Description

Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten. Dokumentasjonskrav: Foretakets siste årsregnskap inklusive noter, styrets årsberetning og revisjonsberetning, samt nyere opplysninger som har relevans for foretakets regnskapstall. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å innhente kredittvurdering på eget initiativ.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Technical and professional ability

Description

Leverandøren skal ha erfaring fra liknende leveranser. Med liknende leveranser menes leveranser av samme produktgrupper til kunder med mange leveringspunkter. Dokumentasjonkrav: Kort beskrivelse av de viktigste leveranser de siste tre år, herunder opplysninger om kontraktens verdi, tidspunkt for levering, antall leveringspunkter samt navn på oppdragsgiver samt en beskrivelse av oppdragets innhold. Det kreves god gjennomføringsevne. Dokumentasjonskrav: Beskrivelse av leverandørens gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke og antallet medarbeidere i ledelsen i løpet av de siste tre årene. Leverandør skal ha god kompetanse og erfaring med universell utforming. Dokumentasjonskrav: Opplysninger om utdanning og faglige kvalifikasjoner i tilknytning til universell utforming (UU) innenfor henholdsvis trykkeritjenester for delkontrakt 1 og for skilting for delkontrakt 2.

Use of this criterion

Used

Information about the second stage of a two-stage procedure

Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure

0

5.1.11 Procurement documents

Address of the procurement documents

[ http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=271272&B=OSLO ] ---

5.1.12 Terms of procurement

Terms of submission

Electronic submission

Tillatt

Languages in which tenders or requests to participate may be submitted

norsk

Electronic catalogue

{code|name|permission.}

Variants

Ikke tillatt

Deadline for receipt of tenders

30.06.2020 12:00:00+02:00

Deadline until which the tender must remain valid

3 MONTH

Information about public opening

Date/time

30.06.2020 12:00:00+02:00

Terms of contract

Electronic invoicing

Tillatt

5.1.15 Techniques

Rammeavtale

Framework agreement, without reopening of competition

Maximum number of participants

6

Information about the dynamic purchasing system

None

5.1.16 Further information, mediation and review

Mediation organisation

[ Klagenemda for offentlige anskaffelser- KOFA ] ---

Review organisation

[ Oslo tingrett ] ---

Organisation providing additional information about the procurement procedure

[ Oslo kommune v/Utviklings- og kompetanseetaten ] ---

Organisation receiving requests to participate

[ Oslo kommune v/Utviklings- og kompetanseetaten ] ---

5.1 Lot LOT-0002

Title

Skilt

Description

2. Skilt, montering og vedlikehold: Delkontrakten inkluderer blant annet eksteriør- og interiørskilt, skilt for byrom, gater og parker, skilt til byggeplass, fundamenter, montering og demontering og andre tjenester i tilknytning til leveransene. Det vil også være behov for taktile skilt og skilt med punktskrift som kan ivareta kravene til universell utforming i offentlige bygg. Tilbyder kan velge å tilby messeartikler og bilfoliering. Virksomhetene har valgfri opsjon på å kjøpe messeartikler og bilfoliering over avtalene.

5.1.1 Purpose

Nature of the contract

Supplies

Main classification

Trykksaker og relaterte produkter.

Additional classification

Opplyste skilt og navneplater

Additional classification

Materialer til bygge- og anleggsarbeid og tilknyttede gjenstander

Additional classification

Bygge- og anleggsvirksomhet

Additional classification

Pyloner, master og påler

Additional classification

Skilt og tilbehør

Additional classification

Konstruksjonsstrukturer og materiale; reserveprodukter til konstruksjon (bortsett fra elektriske apparater)

Additional classification

Strukturprodukter

Additional classification

Diverse fabrikkerte produkter og tilbehør

Additional classification

Varer og artikler brukt i konstruksjon

Additional classification

Diverse artikler

Additional classification

Skilt og opplyste skilt

Additional classification

Plater, flak, remser og folie i forbindelse med konstruksjonsmaterialer

Additional classification

Folie

Options

The buyer reserves the right for additional purchases from the contractor, as described here

Se konkurransegrunnlaget punkt 1.4.

5.1.2 Place of performance

Postal address

Oslo

5.1.3 Estimated duration

Duration

24 MONTH

5.1.4 Renewal

Maximum renewals

0

Description

For avtalen gjelder opsjon for oppdragsgiver til å forlenge avtalen for ytterligere inntil 1+1 år på uendrede vilkår.

5.1.5 Value

Estimated value excluding VAT

120 000 000 NOK

5.1.6 Generell informasjon

Reserved participation

None

Procurement Project not financed with EU Funds.

5.1.9 Selection criteria

Criterion

Type

Suitability to pursue the professional activity

Description

Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjonskrav: Norske selskaper: Firmaattest Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Economic and financial standing

Description

Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten. Dokumentasjonskrav: Foretakets siste årsregnskap inklusive noter, styrets årsberetning og revisjonsberetning, samt nyere opplysninger som har relevans for foretakets regnskapstall. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å innhente kredittvurdering på eget initiativ.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Technical and professional ability

Description

Leverandøren skal ha erfaring fra liknende leveranser. Med liknende leveranser menes leveranser av samme produktgrupper til kunder med mange leveringspunkter. Dokumentasjonkrav: Kort beskrivelse av de viktigste leveranser de siste tre år, herunder opplysninger om kontraktens verdi, tidspunkt for levering, antall leveringspunkter samt navn på oppdragsgiver samt en beskrivelse av oppdragets innhold. Det kreves god gjennomføringsevne. Dokumentasjonskrav: Beskrivelse av leverandørens gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke og antallet medarbeidere i ledelsen i løpet av de siste tre årene. Leverandør skal ha god kompetanse og erfaring med universell utforming. Dokumentasjonskrav: Opplysninger om utdanning og faglige kvalifikasjoner i tilknytning til universell utforming (UU) innenfor henholdsvis trykkeritjenester for delkontrakt 1 og for skilting for delkontrakt 2.

Use of this criterion

Used

Information about the second stage of a two-stage procedure

Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure

0

5.1.11 Procurement documents

Address of the procurement documents

[ http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=271272&B=OSLO ] ---

5.1.12 Terms of procurement

Terms of submission

Electronic submission

Tillatt

Languages in which tenders or requests to participate may be submitted

norsk

Electronic catalogue

{code|name|permission.}

Variants

Ikke tillatt

Deadline for receipt of tenders

30.06.2020 12:00:00+02:00

Deadline until which the tender must remain valid

3 MONTH

Information about public opening

Date/time

30.06.2020 12:00:00+02:00

Terms of contract

Electronic invoicing

Tillatt

5.1.15 Techniques

Rammeavtale

Framework agreement, without reopening of competition

Maximum number of participants

6

Information about the dynamic purchasing system

None

5.1.16 Further information, mediation and review

Mediation organisation

[ Klagenemda for offentlige anskaffelser- KOFA ] ---

Review organisation

[ Oslo tingrett ] ---

Organisation providing additional information about the procurement procedure

[ Oslo kommune v/Utviklings- og kompetanseetaten ] ---

Organisation receiving requests to participate

[ Oslo kommune v/Utviklings- og kompetanseetaten ] ---

Del 8: Organisations

8.1 ORG-0001

Official name

Oslo kommune v/Utviklings- og kompetanseetaten

Registration number

971 183 675

Postal address

Grensesvingen 6

Town

Oslo

Postcode

0663

Country

Norge

Contact point

Helle Paulsen

Email

helle.paulsen@uke.oslo.kommune.no

Telephone

+47 21802180

Roles of this organisation

8.1 ORG-0002

Official name

Oslo tingrett

Postal address

C.J. Hambros plass 4

Town

Oslo

Postcode

0164

Country

Norge

Email

oslo.tingrett@domstol.no

Roles of this organisation

8.1 ORG-0003

Official name

Klagenemda for offentlige anskaffelser- KOFA

Postal address

Zander Kaaes gate 7

Town

Bergen

Postcode

5015

Country

Norge

Email

post@knse.no

Roles of this organisation

Notice information

11.1 Notice information

Notice identifier/version

2020-308509 01

Form type

Competition

Notice type

Contract or concession notice – standard regime

Notice dispatch date

28.05.2020 12:00:00+02:00

Languages in which this notice is officially available

norsk (bokmål)

11.2 Publication information

Notice publication number

n.a.

Publication date

28.05.2020

Oslo kommune v/Utviklings- og kompetanseetaten

Referanse
2020-308509
Kunngjøringsdato
28.05.2020
Estimert verdi
200 000 000 NOK
Type kunngjøring
Kunngjøring av konkurranse
Hovedaktivitet
Alminnelig offentlig tjenesteyting

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter