Rammeavtale - Ferskt kjøtt og kjøttprodukter
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Asker kommune, Bærum kommune, Hurum kommune og Røyken kommune, heretter kalt oppdragsgiver, innbyr til åpen anbudskonkurranse i forbindelse med inngåelse av rammeavtale for kjøp av ferskt kjøtt og kjøttprodukter. Kommunene bruker felles konkurransegrunnlag, men vil inngå egne kontrakter med vinnere av konkurransen og skal betraktes som fire oppdragsgivere med ulike leverings- og fakturaadresser. Anskaffelsen omfatter: - Kategori 1 - Ferskt bearbeidet kjøtt og kjøttprodukter - Kategori 2 - Ferskt ubearbeidet kjøtt og kjøttprodukter Det skal inngås en rammeavtale for hver kategori. Det vil si at det vil inngås én rammeavtale for ferske bearbeidede produkter og én rammeavtale for ferske ikke bearbeidede produkter. Leverandøren kan inngi tilbud på en eller begge kategoriene.
Del 1: Buyer
1.1 Buyer
Official name
[Bærum kommune] ---
Legal type of the buyer
Regional authority
Activity of the contracting authority
General public services
Del 2: Procedure
2.1 Procedure
Title
Rammeavtale - Ferskt kjøtt og kjøttprodukter
Description
Asker kommune, Bærum kommune, Hurum kommune og Røyken kommune, heretter kalt oppdragsgiver, innbyr til åpen anbudskonkurranse i forbindelse med inngåelse av rammeavtale for kjøp av ferskt kjøtt og kjøttprodukter. Kommunene bruker felles konkurransegrunnlag, men vil inngå egne kontrakter med vinnere av konkurransen og skal betraktes som fire oppdragsgivere med ulike leverings- og fakturaadresser. Anskaffelsen omfatter: - Kategori 1 - Ferskt bearbeidet kjøtt og kjøttprodukter - Kategori 2 - Ferskt ubearbeidet kjøtt og kjøttprodukter Det skal inngås en rammeavtale for hver kategori. Det vil si at det vil inngås én rammeavtale for ferske bearbeidede produkter og én rammeavtale for ferske ikke bearbeidede produkter. Leverandøren kan inngi tilbud på en eller begge kategoriene.
Procedure identifier
2019-399033
Internal identifier
2017/19541
Type of procedure
Open
2.1.1 Purpose
Nature of the contract
Supplies
Main classification
Næringsmidler, drikkevarer, tobakk og relaterte produkter
2.1.3 Value
Estimated value excluding VAT
26 000 000 NOK
2.1.4 Generell informasjon
Directive 2014/24/EU
2.1.5 Terms of procurement
Terms of submission
Maximum number of lots for which one tenderer can submit tenders
2
Del 5: Lot
5.1 Lot LOT-0001
Title
1. Kategori 1 - Ferskt bearbeidet kjøtt og kjøttprodukter
Description
Anskaffelsen omfatter: - Kategori 1 - Ferskt bearbeidet kjøtt og kjøttprodukter - Kategori 2 - Ferskt ubearbeidet kjøtt og kjøttprodukter Det skal inngås en rammeavtale for hver kategori. Det vil si at det vil inngås én rammeavtale for ferske bearbeidede produkter og én rammeavtale for ferske ikke bearbeidede produkter. Leverandøren kan inngi tilbud på en eller begge kategoriene.
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Supplies
Main classification
Næringsmidler, drikkevarer, tobakk og relaterte produkter
Additional classification
Næringsmidler, drikkevarer, tobakk og relaterte produkter
Additional classification
Dyreprodukter, kjøtt og kjøttprodukter
Additional classification
Kjøtt
Additional classification
Oksekjøtt
Additional classification
Oksekjøtt
Additional classification
Kalvekjøtt
Additional classification
Svinekjøtt
Additional classification
Lamme- og fårekjøtt
Additional classification
Lammekjøtt
Additional classification
Fårekjøtt
Additional classification
Geitekjøtt
Additional classification
Diverse kjøtt
Additional classification
Kjøttprodukter
Additional classification
Kjøttkonserver og kjøttvarer
Additional classification
Pølsekjøttprodukter
Additional classification
Pølsekjøtt
Additional classification
Tørket, saltet, røkt eller krydret kjøtt
Additional classification
Produkter av svinekjøtt
Additional classification
Kjøttboller
Additional classification
Ferdigretter tilberedt av svinekjøtt
Additional classification
Okse- og kalvekjøttprodukter
Additional classification
Kjøttboller av oksekjøtt
Additional classification
Burger av oksekjøtt
Additional classification
Kjøttprodukter
Additional classification
Hamburgere
5.1.2 Place of performance
Postal address
Sandvika
5.1.3 Estimated duration
Duration
24 MONTH
5.1.4 Renewal
Maximum renewals
0
Description
Kontraktens varighet er på 2 år med opsjon på forlengelse én eller flere ganger inntil 2 år. Avtalen kan bli på totalt 4 år ved utløsing av full opsjon.
5.1.5 Value
Estimated value excluding VAT
9 800 000 NOK
5.1.6 Generell informasjon
Reserved participation
None
Procurement Project not financed with EU Funds.
5.1.9 Selection criteria
Criterion
Type
Suitability to pursue the professional activity
Description
Krav - Firmaattest Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjonskrav Norske selskaper: Firmaattest Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i bransjeregister, eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Krav - Økonomi Leverandøren skal ha en økonomisk og finansiell soliditet som gir oppdragsgiver trygghet for at leverandøren vil være økonomisk levedyktig i hele avtaleperioden. Kredittverdigheten som legges til grunn for å bli kvalifisert for denne konkurransen er A eller 5 (kredittverdig). Leverandører med lavere rating vil kunne bli avvist. Dokumentasjonskrav Oppdragsgiver vil selv innhente utvidet rapport. Rapporten inneholder bl.a. revisors beretning, negative betalingsanmerkninger, regnskap og ratinghistorikk, og baserer seg på siste kjente regnskapstall. For norske selskaper som leverer inn tilbud på vegne av et utenlandsk selskap, vil utvidet rapport fra det norske selskapet bli vurdert. Selskaper uten tilfredsstillende kredittvurdering, nystartede selskaper med kredittrating AN, enkelte utenlandske selskaper eller selskaper uten innrapporteringsplikt til Brønnøysundregistrene vil ikke alltid kunne dokumentere at kravet er tilfredsstilt. I slike tilfeller vil det likevel kunne kompenseres med tilfredsstillende kredittvurdering som gir en tilsvarende sikkerhet for gjennomføringsevnen. Slik alternativ dokumentasjon skal følge som en del av tilbudet. Dersom leverandøren har gyldige grunner til ikke å kunne fremlegge den dokumentasjonen oppdragsgiver har anmodet om, kan leverandøren godtgjøre sin økonomiske og finansielle stilling med ethvert annet dokument som oppdragsgiver anser egnet. Krav - Skatteattester Leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til skatte- og merverdiavgiftsinnbetaling. Dokumentasjonskrav Attest for skatt og merverdiavgift Attest for skatt og merverdiavgift utstedes enten av det lokale skattekontoret eller skatteoppkreverkontoret der hvor leverandøren har sitt hovedkontor. Attesten hentes ut fra Altinn.no. Attesten skal ikke være eldre enn 6 måneder fra tilbudsfristens utløp. Norske leverandører som ikke er merverdiavgiftspliktige skal fremlegge bekreftelse fra skattemyndighetene om dette. Utenlandske leverandører skal fremlegge attester fra tilsvarende myndigheter som de norske.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
Krav - Gjennomføringsevne Det kreves at leverandøren har en organisasjon som har kapasitet til å gjennomføre i henhold til kontrakten. Dokumentasjonskrav En beskrivelse av leverandørens tekniske personell eller tekniske enheter leverandøren disponerer over til oppfyllelse av kontrakten, enten de tilhører foretaket eller ikke. En beskrivelse av hvordan leverandøren skal gjennomføre og løse oppdraget. Krav - Erfaring Det kreves god erfaring fra tilsvarende oppdrag. Dokumentasjonskrav Liste over de viktigste leveranser eller utførte tjenester de siste tre år, herunder opplysninger om verdi, tidspunkt, samt navnet på den offentlige eller private mottaker med kontaktinformasjon for ev. referanseinnhenting. For nyetablerte selskaper kan leverandøren basere seg på de ansattes erfaring med tjenesten fra tidligere arbeidsforhold de tre siste år. Oppdragsgiver vil under dette punktet kun vurdere om leverandøren som leverandør har tilstrekkelig erfaring med tilsvarende oppdrag. Krav - Kvalitetsstyringssystem Det kreves et godt og velfungerende kvalitetsstyringssystem for de ytelser som skal leveres. I begrepet kvalitetsstyringssystem ligger det bl.a. at leverandøren har en bevissthet rundt eksempelvis kvalitetsmål, planlegging, sikring, avvikshåndtering og kvalitetsforbedring. Dokumentasjonskrav Redegjørelse for leverandørens kvalitetsstyringssystem Krav - Miljøledelsessystem Det kreves systemer og rutiner som sikrer lav miljøbelastning ved utførelse av leveransen. Miljøledelsessystemet må blant annet sikre kontinuerlig forbedring på: organisasjonens kompetanse på miljø og sikkerhet ytelsens klimapåvirkning Dokumentasjonskrav Redegjørelse for leverandørens miljøledelsessystem herunder transport og returordning av emballasje. Hvis rutinene er beskrevet i virksomhetens kvalitets- eller miljøledelsessystem i henhold til ISO 14001, Miljøfyrtårn eller tilsvarende, eller tilsvarende 3. parts verifiserte systemer, skal gyldig sertifikat, samt kopi av relevante rutiner fremlegges.
Use of this criterion
Used
Information about the second stage of a two-stage procedure
Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure
0
5.1.11 Procurement documents
Address of the procurement documents
[ https://permalink.mercell.com/103634590.aspx ] ---
5.1.12 Terms of procurement
Terms of submission
Electronic submission
Tillatt
Address for submission
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted
norsk
Electronic catalogue
{code|name|permission.}
Variants
Ikke tillatt
Deadline for receipt of tenders
15.05.2019 12:00:00+02:00
Deadline until which the tender must remain valid
3 MONTH
Information about public opening
Date/time
15.05.2019 12:00:00+02:00
Terms of contract
Electronic invoicing
Ikke tillatt
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
Framework agreement, without reopening of competition
Maximum number of participants
1
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Review organisation
[ Bærum kommune ] ---
Organisation providing additional information about the procurement procedure
[ Bærum kommune ] ---
5.1 Lot LOT-0002
Title
2. Kategori 2 - Ferskt ubearbeidet kjøtt og kjøttprodukter
Description
Anskaffelsen omfatter: - Kategori 1 - Ferskt bearbeidet kjøtt og kjøttprodukter - Kategori 2 - Ferskt ubearbeidet kjøtt og kjøttprodukter Det skal inngås en rammeavtale for hver kategori. Det vil si at det vil inngås én rammeavtale for ferske bearbeidede produkter og én rammeavtale for ferske ikke bearbeidede produkter. Leverandøren kan inngi tilbud på en eller begge kategoriene.
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Supplies
Main classification
Næringsmidler, drikkevarer, tobakk og relaterte produkter
Additional classification
Næringsmidler, drikkevarer, tobakk og relaterte produkter
Additional classification
Dyreprodukter, kjøtt og kjøttprodukter
Additional classification
Kjøtt
Additional classification
Oksekjøtt
Additional classification
Oksekjøtt
Additional classification
Kalvekjøtt
Additional classification
Svinekjøtt
Additional classification
Lamme- og fårekjøtt
Additional classification
Lammekjøtt
Additional classification
Fårekjøtt
Additional classification
Geitekjøtt
Additional classification
Hester, esel, muldyr eller mulesel kjøtt
Additional classification
Diverse kjøtt
Additional classification
Kjøttprodukter
Additional classification
Kjøttkonserver og kjøttvarer
Additional classification
Pølsekjøtt
Additional classification
Tørket, saltet, røkt eller krydret kjøtt
Additional classification
Produkter av svinekjøtt
Additional classification
Ferdigretter tilberedt av svinekjøtt
Additional classification
Okse- og kalvekjøttprodukter
Additional classification
Kjøttboller av oksekjøtt
Additional classification
Burger av oksekjøtt
Additional classification
Kjøttprodukter
5.1.2 Place of performance
Postal address
Sandvika
5.1.3 Estimated duration
Duration
24 MONTH
5.1.4 Renewal
Maximum renewals
0
Description
Kontraktens varighet er på 2 år med opsjon på forlengelse én eller flere ganger inntil 2 år. Avtalen kan bli på totalt 4 år ved utløsing av full opsjon.
5.1.5 Value
Estimated value excluding VAT
15 900 000 NOK
5.1.6 Generell informasjon
Reserved participation
None
Procurement Project not financed with EU Funds.
5.1.9 Selection criteria
Criterion
Type
Suitability to pursue the professional activity
Description
Krav - Firmaattest Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjonskrav Norske selskaper: Firmaattest Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i bransjeregister, eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Krav - Økonomi Leverandøren skal ha en økonomisk og finansiell soliditet som gir oppdragsgiver trygghet for at leverandøren vil være økonomisk levedyktig i hele avtaleperioden. Kredittverdigheten som legges til grunn for å bli kvalifisert for denne konkurransen er A eller 5 (kredittverdig). Leverandører med lavere rating vil kunne bli avvist. Dokumentasjonskrav Oppdragsgiver vil selv innhente utvidet rapport. Rapporten inneholder bl.a. revisors beretning, negative betalingsanmerkninger, regnskap og ratinghistorikk, og baserer seg på siste kjente regnskapstall. For norske selskaper som leverer inn tilbud på vegne av et utenlandsk selskap, vil utvidet rapport fra det norske selskapet bli vurdert. Selskaper uten tilfredsstillende kredittvurdering, nystartede selskaper med kredittrating AN, enkelte utenlandske selskaper eller selskaper uten innrapporteringsplikt til Brønnøysundregistrene vil ikke alltid kunne dokumentere at kravet er tilfredsstilt. I slike tilfeller vil det likevel kunne kompenseres med tilfredsstillende kredittvurdering som gir en tilsvarende sikkerhet for gjennomføringsevnen. Slik alternativ dokumentasjon skal følge som en del av tilbudet. Dersom leverandøren har gyldige grunner til ikke å kunne fremlegge den dokumentasjonen oppdragsgiver har anmodet om, kan leverandøren godtgjøre sin økonomiske og finansielle stilling med ethvert annet dokument som oppdragsgiver anser egnet. Krav - Skatteattester Leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til skatte- og merverdiavgiftsinnbetaling. Dokumentasjonskrav Attest for skatt og merverdiavgift Attest for skatt og merverdiavgift utstedes enten av det lokale skattekontoret eller skatteoppkreverkontoret der hvor leverandøren har sitt hovedkontor. Attesten hentes ut fra Altinn.no. Attesten skal ikke være eldre enn 6 måneder fra tilbudsfristens utløp. Norske leverandører som ikke er merverdiavgiftspliktige skal fremlegge bekreftelse fra skattemyndighetene om dette. Utenlandske leverandører skal fremlegge attester fra tilsvarende myndigheter som de norske.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
Krav - Gjennomføringsevne Det kreves at leverandøren har en organisasjon som har kapasitet til å gjennomføre i henhold til kontrakten. Dokumentasjonskrav En beskrivelse av leverandørens tekniske personell eller tekniske enheter leverandøren disponerer over til oppfyllelse av kontrakten, enten de tilhører foretaket eller ikke. En beskrivelse av hvordan leverandøren skal gjennomføre og løse oppdraget. Krav - Erfaring Det kreves god erfaring fra tilsvarende oppdrag. Dokumentasjonskrav Liste over de viktigste leveranser eller utførte tjenester de siste tre år, herunder opplysninger om verdi, tidspunkt, samt navnet på den offentlige eller private mottaker med kontaktinformasjon for ev. referanseinnhenting. For nyetablerte selskaper kan leverandøren basere seg på de ansattes erfaring med tjenesten fra tidligere arbeidsforhold de tre siste år. Oppdragsgiver vil under dette punktet kun vurdere om leverandøren som leverandør har tilstrekkelig erfaring med tilsvarende oppdrag. Krav - Kvalitetsstyringssystem Det kreves et godt og velfungerende kvalitetsstyringssystem for de ytelser som skal leveres. I begrepet kvalitetsstyringssystem ligger det bl.a. at leverandøren har en bevissthet rundt eksempelvis kvalitetsmål, planlegging, sikring, avvikshåndtering og kvalitetsforbedring. Dokumentasjonskrav Redegjørelse for leverandørens kvalitetsstyringssystem Krav - Miljøledelsessystem Det kreves systemer og rutiner som sikrer lav miljøbelastning ved utførelse av leveransen. Miljøledelsessystemet må blant annet sikre kontinuerlig forbedring på: organisasjonens kompetanse på miljø og sikkerhet ytelsens klimapåvirkning Dokumentasjonskrav Redegjørelse for leverandørens miljøledelsessystem herunder transport og returordning av emballasje. Hvis rutinene er beskrevet i virksomhetens kvalitets- eller miljøledelsessystem i henhold til ISO 14001, Miljøfyrtårn eller tilsvarende, eller tilsvarende 3. parts verifiserte systemer, skal gyldig sertifikat, samt kopi av relevante rutiner fremlegges.
Use of this criterion
Used
Information about the second stage of a two-stage procedure
Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure
0
5.1.11 Procurement documents
Address of the procurement documents
[ https://permalink.mercell.com/103634590.aspx ] ---
5.1.12 Terms of procurement
Terms of submission
Electronic submission
Tillatt
Address for submission
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted
norsk
Electronic catalogue
{code|name|permission.}
Variants
Ikke tillatt
Deadline for receipt of tenders
15.05.2019 12:00:00+02:00
Deadline until which the tender must remain valid
3 MONTH
Information about public opening
Date/time
15.05.2019 12:00:00+02:00
Terms of contract
Electronic invoicing
Ikke tillatt
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
Framework agreement, without reopening of competition
Maximum number of participants
1
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Review organisation
[ Bærum kommune ] ---
Organisation providing additional information about the procurement procedure
[ Bærum kommune ] ---
Del 8: Organisations
8.1 ORG-0001
Official name
Bærum kommune
Registration number
935478715
Postal address
Postboks 700
Town
SANDVIKA
Postcode
1304
Country
Norge
Contact point
Børge Fjelldal
borge.fjelldal@baerum.kommune.no
Internet address
Buyer profile
Roles of this organisation
8.1 ORG-0002
Official name
Bærum kommune
Town
Sandvika
Postcode
1304
Country
Norge
Roles of this organisation
Notice information
11.1 Notice information
Notice identifier/version
2019-399033 01
Form type
Competition
Notice type
Contract or concession notice – standard regime
Notice dispatch date
08.04.2019 12:00:00+02:00
Languages in which this notice is officially available
norsk (bokmål)
11.2 Publication information
Notice publication number
n.a.
Publication date
08.04.2019
Bærum kommune
- Referanse
- 2019-399033
- Kunngjøringsdato
- 08.04.2019
- Estimert verdi
- 26 000 000 NOK
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter