Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterRammeavtale - Ferskt kjøtt og kjøttprodukter
Konkurranse
Kunngjøring av konkurranse
Utgått
Kunngjort i EØS

Rammeavtale - Ferskt kjøtt og kjøttprodukter

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Resultat
0

Asker kommune, Bærum kommune, Hurum kommune og Røyken kommune, heretter kalt oppdragsgiver, innbyr til åpen anbudskonkurranse i forbindelse med inngåelse av rammeavtale for kjøp av ferskt kjøtt og kjøttprodukter. Kommunene bruker felles konkurransegrunnlag, men vil inngå egne kontrakter med vinnere av konkurransen og skal betraktes som fire oppdragsgivere med ulike leverings- og fakturaadresser. Anskaffelsen omfatter: - Kategori 1 - Ferskt bearbeidet kjøtt og kjøttprodukter - Kategori 2 - Ferskt ubearbeidet kjøtt og kjøttprodukter Det skal inngås en rammeavtale for hver kategori. Det vil si at det vil inngås én rammeavtale for ferske bearbeidede produkter og én rammeavtale for ferske ikke bearbeidede produkter. Leverandøren kan inngi tilbud på en eller begge kategoriene.

Del 1: Buyer

1.1 Buyer

Official name

[Bærum kommune] ---

Legal type of the buyer

Regional authority

Activity of the contracting authority

General public services

Del 2: Procedure

2.1 Procedure

Title

Rammeavtale - Ferskt kjøtt og kjøttprodukter

Description

Asker kommune, Bærum kommune, Hurum kommune og Røyken kommune, heretter kalt oppdragsgiver, innbyr til åpen anbudskonkurranse i forbindelse med inngåelse av rammeavtale for kjøp av ferskt kjøtt og kjøttprodukter. Kommunene bruker felles konkurransegrunnlag, men vil inngå egne kontrakter med vinnere av konkurransen og skal betraktes som fire oppdragsgivere med ulike leverings- og fakturaadresser. Anskaffelsen omfatter: - Kategori 1 - Ferskt bearbeidet kjøtt og kjøttprodukter - Kategori 2 - Ferskt ubearbeidet kjøtt og kjøttprodukter Det skal inngås en rammeavtale for hver kategori. Det vil si at det vil inngås én rammeavtale for ferske bearbeidede produkter og én rammeavtale for ferske ikke bearbeidede produkter. Leverandøren kan inngi tilbud på en eller begge kategoriene.

Procedure identifier

2019-399033

Internal identifier

2017/19541

Type of procedure

Open

2.1.1 Purpose

Nature of the contract

Supplies

Main classification

Næringsmidler, drikkevarer, tobakk og relaterte produkter

2.1.3 Value

Estimated value excluding VAT

26 000 000 NOK

2.1.4 Generell informasjon

Directive 2014/24/EU

2.1.5 Terms of procurement

Terms of submission

Maximum number of lots for which one tenderer can submit tenders

2

Del 5: Lot

5.1 Lot LOT-0001

Title

1. Kategori 1 - Ferskt bearbeidet kjøtt og kjøttprodukter

Description

Anskaffelsen omfatter: - Kategori 1 - Ferskt bearbeidet kjøtt og kjøttprodukter - Kategori 2 - Ferskt ubearbeidet kjøtt og kjøttprodukter Det skal inngås en rammeavtale for hver kategori. Det vil si at det vil inngås én rammeavtale for ferske bearbeidede produkter og én rammeavtale for ferske ikke bearbeidede produkter. Leverandøren kan inngi tilbud på en eller begge kategoriene.

5.1.1 Purpose

Nature of the contract

Supplies

Main classification

Næringsmidler, drikkevarer, tobakk og relaterte produkter

Additional classification

Næringsmidler, drikkevarer, tobakk og relaterte produkter

Additional classification

Dyreprodukter, kjøtt og kjøttprodukter

Additional classification

Kjøtt

Additional classification

Oksekjøtt

Additional classification

Oksekjøtt

Additional classification

Kalvekjøtt

Additional classification

Svinekjøtt

Additional classification

Lamme- og fårekjøtt

Additional classification

Lammekjøtt

Additional classification

Fårekjøtt

Additional classification

Geitekjøtt

Additional classification

Diverse kjøtt

Additional classification

Kjøttprodukter

Additional classification

Kjøttkonserver og kjøttvarer

Additional classification

Pølsekjøttprodukter

Additional classification

Pølsekjøtt

Additional classification

Tørket, saltet, røkt eller krydret kjøtt

Additional classification

Produkter av svinekjøtt

Additional classification

Kjøttboller

Additional classification

Ferdigretter tilberedt av svinekjøtt

Additional classification

Okse- og kalvekjøttprodukter

Additional classification

Kjøttboller av oksekjøtt

Additional classification

Burger av oksekjøtt

Additional classification

Kjøttprodukter

Additional classification

Hamburgere

5.1.2 Place of performance

Postal address

Sandvika

5.1.3 Estimated duration

Duration

24 MONTH

5.1.4 Renewal

Maximum renewals

0

Description

Kontraktens varighet er på 2 år med opsjon på forlengelse én eller flere ganger inntil 2 år. Avtalen kan bli på totalt 4 år ved utløsing av full opsjon.

5.1.5 Value

Estimated value excluding VAT

9 800 000 NOK

5.1.6 Generell informasjon

Reserved participation

None

Procurement Project not financed with EU Funds.

5.1.9 Selection criteria

Criterion

Type

Suitability to pursue the professional activity

Description

Krav - Firmaattest Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjonskrav Norske selskaper: Firmaattest Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i bransjeregister, eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Economic and financial standing

Description

Krav - Økonomi Leverandøren skal ha en økonomisk og finansiell soliditet som gir oppdragsgiver trygghet for at leverandøren vil være økonomisk levedyktig i hele avtaleperioden. Kredittverdigheten som legges til grunn for å bli kvalifisert for denne konkurransen er A eller 5 (kredittverdig). Leverandører med lavere rating vil kunne bli avvist. Dokumentasjonskrav Oppdragsgiver vil selv innhente utvidet rapport. Rapporten inneholder bl.a. revisors beretning, negative betalingsanmerkninger, regnskap og ratinghistorikk, og baserer seg på siste kjente regnskapstall. For norske selskaper som leverer inn tilbud på vegne av et utenlandsk selskap, vil utvidet rapport fra det norske selskapet bli vurdert. Selskaper uten tilfredsstillende kredittvurdering, nystartede selskaper med kredittrating AN, enkelte utenlandske selskaper eller selskaper uten innrapporteringsplikt til Brønnøysundregistrene vil ikke alltid kunne dokumentere at kravet er tilfredsstilt. I slike tilfeller vil det likevel kunne kompenseres med tilfredsstillende kredittvurdering som gir en tilsvarende sikkerhet for gjennomføringsevnen. Slik alternativ dokumentasjon skal følge som en del av tilbudet. Dersom leverandøren har gyldige grunner til ikke å kunne fremlegge den dokumentasjonen oppdragsgiver har anmodet om, kan leverandøren godtgjøre sin økonomiske og finansielle stilling med ethvert annet dokument som oppdragsgiver anser egnet. Krav - Skatteattester Leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til skatte- og merverdiavgiftsinnbetaling. Dokumentasjonskrav Attest for skatt og merverdiavgift Attest for skatt og merverdiavgift utstedes enten av det lokale skattekontoret eller skatteoppkreverkontoret der hvor leverandøren har sitt hovedkontor. Attesten hentes ut fra Altinn.no. Attesten skal ikke være eldre enn 6 måneder fra tilbudsfristens utløp. Norske leverandører som ikke er merverdiavgiftspliktige skal fremlegge bekreftelse fra skattemyndighetene om dette. Utenlandske leverandører skal fremlegge attester fra tilsvarende myndigheter som de norske.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Technical and professional ability

Description

Krav - Gjennomføringsevne Det kreves at leverandøren har en organisasjon som har kapasitet til å gjennomføre i henhold til kontrakten. Dokumentasjonskrav En beskrivelse av leverandørens tekniske personell eller tekniske enheter leverandøren disponerer over til oppfyllelse av kontrakten, enten de tilhører foretaket eller ikke. En beskrivelse av hvordan leverandøren skal gjennomføre og løse oppdraget. Krav - Erfaring Det kreves god erfaring fra tilsvarende oppdrag. Dokumentasjonskrav Liste over de viktigste leveranser eller utførte tjenester de siste tre år, herunder opplysninger om verdi, tidspunkt, samt navnet på den offentlige eller private mottaker med kontaktinformasjon for ev. referanseinnhenting. For nyetablerte selskaper kan leverandøren basere seg på de ansattes erfaring med tjenesten fra tidligere arbeidsforhold de tre siste år. Oppdragsgiver vil under dette punktet kun vurdere om leverandøren som leverandør har tilstrekkelig erfaring med tilsvarende oppdrag. Krav - Kvalitetsstyringssystem Det kreves et godt og velfungerende kvalitetsstyringssystem for de ytelser som skal leveres. I begrepet kvalitetsstyringssystem ligger det bl.a. at leverandøren har en bevissthet rundt eksempelvis kvalitetsmål, planlegging, sikring, avvikshåndtering og kvalitetsforbedring. Dokumentasjonskrav Redegjørelse for leverandørens kvalitetsstyringssystem Krav - Miljøledelsessystem Det kreves systemer og rutiner som sikrer lav miljøbelastning ved utførelse av leveransen. Miljøledelsessystemet må blant annet sikre kontinuerlig forbedring på: organisasjonens kompetanse på miljø og sikkerhet ytelsens klimapåvirkning Dokumentasjonskrav Redegjørelse for leverandørens miljøledelsessystem herunder transport og returordning av emballasje. Hvis rutinene er beskrevet i virksomhetens kvalitets- eller miljøledelsessystem i henhold til ISO 14001, Miljøfyrtårn eller tilsvarende, eller tilsvarende 3. parts verifiserte systemer, skal gyldig sertifikat, samt kopi av relevante rutiner fremlegges.

Use of this criterion

Used

Information about the second stage of a two-stage procedure

Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure

0

5.1.11 Procurement documents

Address of the procurement documents

[ https://permalink.mercell.com/103634590.aspx ] ---

5.1.12 Terms of procurement

Terms of submission

Electronic submission

Tillatt

Languages in which tenders or requests to participate may be submitted

norsk

Electronic catalogue

{code|name|permission.}

Variants

Ikke tillatt

Deadline for receipt of tenders

15.05.2019 12:00:00+02:00

Deadline until which the tender must remain valid

3 MONTH

Information about public opening

Date/time

15.05.2019 12:00:00+02:00

Terms of contract

Electronic invoicing

Ikke tillatt

5.1.15 Techniques

Rammeavtale

Framework agreement, without reopening of competition

Maximum number of participants

1

Information about the dynamic purchasing system

None

5.1.16 Further information, mediation and review

Review organisation

[ Bærum kommune ] ---

Organisation providing additional information about the procurement procedure

[ Bærum kommune ] ---

5.1 Lot LOT-0002

Title

2. Kategori 2 - Ferskt ubearbeidet kjøtt og kjøttprodukter

Description

Anskaffelsen omfatter: - Kategori 1 - Ferskt bearbeidet kjøtt og kjøttprodukter - Kategori 2 - Ferskt ubearbeidet kjøtt og kjøttprodukter Det skal inngås en rammeavtale for hver kategori. Det vil si at det vil inngås én rammeavtale for ferske bearbeidede produkter og én rammeavtale for ferske ikke bearbeidede produkter. Leverandøren kan inngi tilbud på en eller begge kategoriene.

5.1.1 Purpose

Nature of the contract

Supplies

Main classification

Næringsmidler, drikkevarer, tobakk og relaterte produkter

Additional classification

Næringsmidler, drikkevarer, tobakk og relaterte produkter

Additional classification

Dyreprodukter, kjøtt og kjøttprodukter

Additional classification

Kjøtt

Additional classification

Oksekjøtt

Additional classification

Oksekjøtt

Additional classification

Kalvekjøtt

Additional classification

Svinekjøtt

Additional classification

Lamme- og fårekjøtt

Additional classification

Lammekjøtt

Additional classification

Fårekjøtt

Additional classification

Geitekjøtt

Additional classification

Hester, esel, muldyr eller mulesel kjøtt

Additional classification

Diverse kjøtt

Additional classification

Kjøttprodukter

Additional classification

Kjøttkonserver og kjøttvarer

Additional classification

Pølsekjøtt

Additional classification

Tørket, saltet, røkt eller krydret kjøtt

Additional classification

Produkter av svinekjøtt

Additional classification

Ferdigretter tilberedt av svinekjøtt

Additional classification

Okse- og kalvekjøttprodukter

Additional classification

Kjøttboller av oksekjøtt

Additional classification

Burger av oksekjøtt

Additional classification

Kjøttprodukter

5.1.2 Place of performance

Postal address

Sandvika

5.1.3 Estimated duration

Duration

24 MONTH

5.1.4 Renewal

Maximum renewals

0

Description

Kontraktens varighet er på 2 år med opsjon på forlengelse én eller flere ganger inntil 2 år. Avtalen kan bli på totalt 4 år ved utløsing av full opsjon.

5.1.5 Value

Estimated value excluding VAT

15 900 000 NOK

5.1.6 Generell informasjon

Reserved participation

None

Procurement Project not financed with EU Funds.

5.1.9 Selection criteria

Criterion

Type

Suitability to pursue the professional activity

Description

Krav - Firmaattest Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjonskrav Norske selskaper: Firmaattest Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i bransjeregister, eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Economic and financial standing

Description

Krav - Økonomi Leverandøren skal ha en økonomisk og finansiell soliditet som gir oppdragsgiver trygghet for at leverandøren vil være økonomisk levedyktig i hele avtaleperioden. Kredittverdigheten som legges til grunn for å bli kvalifisert for denne konkurransen er A eller 5 (kredittverdig). Leverandører med lavere rating vil kunne bli avvist. Dokumentasjonskrav Oppdragsgiver vil selv innhente utvidet rapport. Rapporten inneholder bl.a. revisors beretning, negative betalingsanmerkninger, regnskap og ratinghistorikk, og baserer seg på siste kjente regnskapstall. For norske selskaper som leverer inn tilbud på vegne av et utenlandsk selskap, vil utvidet rapport fra det norske selskapet bli vurdert. Selskaper uten tilfredsstillende kredittvurdering, nystartede selskaper med kredittrating AN, enkelte utenlandske selskaper eller selskaper uten innrapporteringsplikt til Brønnøysundregistrene vil ikke alltid kunne dokumentere at kravet er tilfredsstilt. I slike tilfeller vil det likevel kunne kompenseres med tilfredsstillende kredittvurdering som gir en tilsvarende sikkerhet for gjennomføringsevnen. Slik alternativ dokumentasjon skal følge som en del av tilbudet. Dersom leverandøren har gyldige grunner til ikke å kunne fremlegge den dokumentasjonen oppdragsgiver har anmodet om, kan leverandøren godtgjøre sin økonomiske og finansielle stilling med ethvert annet dokument som oppdragsgiver anser egnet. Krav - Skatteattester Leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til skatte- og merverdiavgiftsinnbetaling. Dokumentasjonskrav Attest for skatt og merverdiavgift Attest for skatt og merverdiavgift utstedes enten av det lokale skattekontoret eller skatteoppkreverkontoret der hvor leverandøren har sitt hovedkontor. Attesten hentes ut fra Altinn.no. Attesten skal ikke være eldre enn 6 måneder fra tilbudsfristens utløp. Norske leverandører som ikke er merverdiavgiftspliktige skal fremlegge bekreftelse fra skattemyndighetene om dette. Utenlandske leverandører skal fremlegge attester fra tilsvarende myndigheter som de norske.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Technical and professional ability

Description

Krav - Gjennomføringsevne Det kreves at leverandøren har en organisasjon som har kapasitet til å gjennomføre i henhold til kontrakten. Dokumentasjonskrav En beskrivelse av leverandørens tekniske personell eller tekniske enheter leverandøren disponerer over til oppfyllelse av kontrakten, enten de tilhører foretaket eller ikke. En beskrivelse av hvordan leverandøren skal gjennomføre og løse oppdraget. Krav - Erfaring Det kreves god erfaring fra tilsvarende oppdrag. Dokumentasjonskrav Liste over de viktigste leveranser eller utførte tjenester de siste tre år, herunder opplysninger om verdi, tidspunkt, samt navnet på den offentlige eller private mottaker med kontaktinformasjon for ev. referanseinnhenting. For nyetablerte selskaper kan leverandøren basere seg på de ansattes erfaring med tjenesten fra tidligere arbeidsforhold de tre siste år. Oppdragsgiver vil under dette punktet kun vurdere om leverandøren som leverandør har tilstrekkelig erfaring med tilsvarende oppdrag. Krav - Kvalitetsstyringssystem Det kreves et godt og velfungerende kvalitetsstyringssystem for de ytelser som skal leveres. I begrepet kvalitetsstyringssystem ligger det bl.a. at leverandøren har en bevissthet rundt eksempelvis kvalitetsmål, planlegging, sikring, avvikshåndtering og kvalitetsforbedring. Dokumentasjonskrav Redegjørelse for leverandørens kvalitetsstyringssystem Krav - Miljøledelsessystem Det kreves systemer og rutiner som sikrer lav miljøbelastning ved utførelse av leveransen. Miljøledelsessystemet må blant annet sikre kontinuerlig forbedring på: organisasjonens kompetanse på miljø og sikkerhet ytelsens klimapåvirkning Dokumentasjonskrav Redegjørelse for leverandørens miljøledelsessystem herunder transport og returordning av emballasje. Hvis rutinene er beskrevet i virksomhetens kvalitets- eller miljøledelsessystem i henhold til ISO 14001, Miljøfyrtårn eller tilsvarende, eller tilsvarende 3. parts verifiserte systemer, skal gyldig sertifikat, samt kopi av relevante rutiner fremlegges.

Use of this criterion

Used

Information about the second stage of a two-stage procedure

Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure

0

5.1.11 Procurement documents

Address of the procurement documents

[ https://permalink.mercell.com/103634590.aspx ] ---

5.1.12 Terms of procurement

Terms of submission

Electronic submission

Tillatt

Languages in which tenders or requests to participate may be submitted

norsk

Electronic catalogue

{code|name|permission.}

Variants

Ikke tillatt

Deadline for receipt of tenders

15.05.2019 12:00:00+02:00

Deadline until which the tender must remain valid

3 MONTH

Information about public opening

Date/time

15.05.2019 12:00:00+02:00

Terms of contract

Electronic invoicing

Ikke tillatt

5.1.15 Techniques

Rammeavtale

Framework agreement, without reopening of competition

Maximum number of participants

1

Information about the dynamic purchasing system

None

5.1.16 Further information, mediation and review

Review organisation

[ Bærum kommune ] ---

Organisation providing additional information about the procurement procedure

[ Bærum kommune ] ---

Del 8: Organisations

8.1 ORG-0001

Official name

Bærum kommune

Registration number

935478715

Postal address

Postboks 700

Town

SANDVIKA

Postcode

1304

Country

Norge

Contact point

Børge Fjelldal

Email

borge.fjelldal@baerum.kommune.no

Roles of this organisation

8.1 ORG-0002

Official name

Bærum kommune

Town

Sandvika

Postcode

1304

Country

Norge

Roles of this organisation

Notice information

11.1 Notice information

Notice identifier/version

2019-399033 01

Form type

Competition

Notice type

Contract or concession notice – standard regime

Notice dispatch date

08.04.2019 12:00:00+02:00

Languages in which this notice is officially available

norsk (bokmål)

11.2 Publication information

Notice publication number

n.a.

Publication date

08.04.2019

Bærum kommune

Referanse
2019-399033
Kunngjøringsdato
08.04.2019
Estimert verdi
26 000 000 NOK
Type kunngjøring
Kunngjøring av konkurranse
Hovedaktivitet
Alminnelig offentlig tjenesteyting

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter