EØS 003-2019 Rammeavtale blomster
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Bergen kommune har til hensikt å inngå rammeavtale med én leverandør på levering av ulike blomsterkategorier. Bergen kommune ønsker tilbud på snittblomster, dekorasjoner, buketter, kranser, potteplanter mm.
Del 1: Buyer
1.1 Buyer
Official name
[Bergen Kommune] ---
Legal type of the buyer
Regional authority
Activity of the contracting authority
General public services
1.1 Buyer
Official name
[Askøy Kommune] ---
Legal type of the buyer
Regional authority
Activity of the contracting authority
General public services
1.1 Buyer
Official name
[Havforskninginstituttet] ---
Legal type of the buyer
Regional authority
Activity of the contracting authority
General public services
1.1 Buyer
Official name
[Konkurransetilsynet] ---
Legal type of the buyer
Regional authority
Activity of the contracting authority
General public services
1.1 Buyer
Official name
[Betanien rehabilitering og sykehjem] ---
Legal type of the buyer
Regional authority
Activity of the contracting authority
General public services
Del 2: Procedure
2.1 Procedure
Title
EØS 003-2019 Rammeavtale blomster
Description
Bergen kommune har til hensikt å inngå rammeavtale med én leverandør på levering av ulike blomsterkategorier. Bergen kommune ønsker tilbud på snittblomster, dekorasjoner, buketter, kranser, potteplanter mm.
Procedure identifier
2019-389575
Internal identifier
2019/00728
Type of procedure
Open
2.1.1 Purpose
Nature of the contract
Supplies
Main classification
Avskårne blomster
2.1.4 Generell informasjon
Directive 2014/24/EU
Del 5: Lot
5.1 Lot LOT-0000
Title
EØS 003-2019 Rammeavtale blomster
Description
Bergen kommune med samarbeidsparter, heretter kalt oppdragsgiver, inviterer med dette til åpen anbudskonkurranse for kjøp av ulike blomsterkategorier. Bergen kommune har til hensikt å inngå rammeavtale med én leverandør for levering av snittblomster, dekorasjoner, buketter, kranser, potteplanter mm. Bergen kommune har pr. i dag ca. 277 400 innbyggere og kommunen er organisert med ca. 840 enheter (ca.2.000 leveringsadresser), herunder bla. skoler, barnehager, sykehjem, kulturinstitusjoner og administrasjon. I tillegg omfattes også kommunale og interkommunale foretak som er deleide eller heleide virksomheter og anses inkludert i konsernet Bergen kommune. Et innkjøpssamarbeid med flere kommuner samt interkommunale selskap, med BK som vertskommune, er etablert og denne anbudskonkurransen vil derfor gjelde for flere virksomheter utover BK. Oppdragsgiver bestiller årlig et varierende volum blomster til ulike anledninger og minnedager som dekorasjon i resepsjoner, bursdager, jobb jubiléer, oppmuntring ved sykdom, pensjoneringer, bryllup, barnefødsler, gravferder/bisettelser og lignende. Utseende på blomsterhilsen skal gjenspeile anledning og årstid. Det må kunne sendes med kort med en skriftlig hilsen. Dette er en inkluderende kontrakt. Leverandøren skal sørge for at det ved gjennomføring av denne kontrakten benyttes minst en (1) funksjonshemmede eller vanskeligstilte personer i minimum 50 % stilling. Det gis nærmere forklaring på hva dette innebærer i kontraktens bilag 3, se eget punkt om administrative bestemmelser for inkluderende kontrakter.
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Supplies
Main classification
Avskårne blomster
Additional classification
Blomsterarrangementer
Additional classification
Blomsterpotter
5.1.2 Place of performance
Country subentity
Vestland (NO0A2)
5.1.3 Estimated duration
Start date
02.05.2019
End date
02.05.2021
5.1.4 Renewal
Maximum renewals
0
Description
Kontrakten skal ha en varighet på 2 år med opsjon for oppdragsgiver til å forlenge kontrakten i inntil ytterligere 2 år, totalt maksimalt 4 år. Oppdragsgiver kan velge å forlenge kontrakten i flere omganger, f eks. for 1 år av gangen.
5.1.6 Generell informasjon
Reserved participation
None
Procurement Project not financed with EU Funds.
5.1.9 Selection criteria
Criterion
Type
Suitability to pursue the professional activity
Description
Registrert i handelsregister eller foretaksregister Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Selskapets soliditet. Leverandøren må ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å oppfylle kontrakten
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Dokumentasjon: Leverandøren kan dokumentere sin økonomiske/finansielle kapasitet på følgende måter: Kredittratingsrapport fra selskap som har konsesjon fra Datatilsynet til å drive Kredittopplysningsvirksomhet i Norge, eventuelt fra selskap med tilsvarende godkjenning i medlemsstat i EU/EØS. Kredittratingsapporten må være basert på oppdaterte regnskapsopplysninger. Siste års godkjente årsregnskap med styrets årsberetning og revisorerklæring. Nystartede selskaper som ikke har mulighet til å fremlegge godkjent årsregnskap, kan fremlegge de regnskapene som er ferdigstilt. Egnede bank-/morselskapsgarantier og/eller relevant ansvarsforsikring. Oppdragsgiver anser bank-/morselskapsgarantier eller relevant ansvarsforsikring egnet, dersom disse dokumentene dekker oppdragsgivers økonomiske risiko der leverandøren ikke har økonomisk og finansiell kapasitet til å oppfylle kontrakten. Med oppdragsgivers økonomiske risiko menes økonomisk tap som forårsakes av manglende kontraktoppfyllelse. Morselskap som gir garanti, må dokumentere at de på selvstendig grunnlag oppfyller kravet til «selskapets soliditet». Leverandøren står fritt til å supplere med annen informasjon som kan anses som relevant i forhold til vurderingen av om kravet til selskapets soliditet er oppfylt. Oppdragsgiver forbeholder seg muligheten til å innhente kredittratingsrapport. Alle innleverte og eventuelt innhentede opplysninger vil danne grunnlag for en helhetsvurdering av om kvalifikasjonskravet er oppfylt.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
Erfaring fra lignende oppdrag
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
Det kreves at leverandør har god erfaring fra lignende oppdrag. Dokumentasjon: Leverandør må fylle ut vedlegg 1 - referanseskjema, vedrørende de 3 viktigste relevante leveranser de siste 3 år. Skjemaet skal fylles ut med navn på kunde/kontraktspart, beskrivelser av kontraktens innhold, beskrivelser av omfang/størrelse, kontraktsverdi (valgfritt) og tidspunkt (årstall for oppstart og avslutning av kontrakt).
Use of this criterion
Used
Information about the second stage of a two-stage procedure
Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure
0
5.1.10 Award criteria
Criterion
Type
Quality
Description
Kvalitet
Weight (percentage, exact)
25
Criterion
Type
Quality
Description
Samfunnsansvar
Weight (percentage, exact)
25
Criterion
Type
Price
Weight (percentage, exact)
50
5.1.11 Procurement documents
Address of the procurement documents
[ https://permalink.mercell.com/97398040.aspx ] ---
5.1.12 Terms of procurement
Terms of submission
Electronic submission
Tillatt
Address for submission
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted
norsk
Electronic catalogue
{code|name|permission.}
Variants
Ikke tillatt
Deadline for receipt of tenders
01.04.2019 12:00:00+02:00
Deadline until which the tender must remain valid
91 DAY
Information about public opening
Date/time
01.04.2019 12:00:00+02:00
Terms of contract
Electronic invoicing
Tillatt
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
Framework agreement, without reopening of competition
Maximum number of participants
1
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Mediation organisation
[ Bergen Kommune ] ---
Review organisation
[ Bergen Kommune ] ---
Organisation providing additional information about the procurement procedure
[ Bergen Kommune ] ---
Organisation providing more information on the review procedures
[ Bergen Kommune ] ---
Del 8: Organisations
8.1 ORG-0001
Official name
Bergen Kommune
Registration number
964338531
Postal address
Serviceboks 7880
Town
BERGEN
Postcode
5020
Country
Norge
Contact point
Ann-Kristin Olafsen
ann-kristin.olafsen@bergen.kommune.no
Internet address
Buyer profile
Roles of this organisation
Buyer
8.1 ORG-0002
Official name
Askøy Kommune
Town
Kleppestø
Country
Norge
postmottak@askoy.kommune.no
Internet address
Roles of this organisation
8.1 ORG-0003
Official name
Havforskninginstituttet
Town
Bergen
Country
Norge
post@hi.no
Internet address
Roles of this organisation
8.1 ORG-0004
Official name
Konkurransetilsynet
Town
Bergen
Country
Norge
post@kt.no
Internet address
Roles of this organisation
8.1 ORG-0005
Official name
Betanien rehabilitering og sykehjem
Town
Fyllingsdalen
Country
Norge
post@betanien.no
Internet address
Roles of this organisation
8.1 ORG-0006
Official name
Bergen Kommune
Town
Bergen
Country
Norge
Roles of this organisation
Notice information
11.1 Notice information
Notice identifier/version
2019-389575 01
Form type
Competition
Notice type
Contract or concession notice – standard regime
Notice dispatch date
28.02.2019 12:00:00+02:00
Languages in which this notice is officially available
norsk (bokmål)
11.2 Publication information
Notice publication number
n.a.
Publication date
28.02.2019
Bergen Kommune, Askøy Kommune, Havforskninginstituttet, Konkurransetilsynet, Betanien rehabilitering og sykehjem
- Referanse
- 2019-389575
- Kunngjøringsdato
- 28.02.2019
- Estimert verdi
- Ikke angitt
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter