Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterEØS 003-2019 Rammeavtale blomster
Konkurranse
Kunngjøring av konkurranse
Utgått
Kunngjort i EØS

EØS 003-2019 Rammeavtale blomster

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Resultat
0

Bergen kommune har til hensikt å inngå rammeavtale med én leverandør på levering av ulike blomsterkategorier. Bergen kommune ønsker tilbud på snittblomster, dekorasjoner, buketter, kranser, potteplanter mm.

Del 1: Buyer

1.1 Buyer

Official name

[Bergen Kommune] ---

Legal type of the buyer

Regional authority

Activity of the contracting authority

General public services

1.1 Buyer

Official name

[Askøy Kommune] ---

Legal type of the buyer

Regional authority

Activity of the contracting authority

General public services

1.1 Buyer

Official name

[Havforskninginstituttet] ---

Legal type of the buyer

Regional authority

Activity of the contracting authority

General public services

1.1 Buyer

Official name

[Konkurransetilsynet] ---

Legal type of the buyer

Regional authority

Activity of the contracting authority

General public services

1.1 Buyer

Official name

[Betanien rehabilitering og sykehjem] ---

Legal type of the buyer

Regional authority

Activity of the contracting authority

General public services

Del 2: Procedure

2.1 Procedure

Title

EØS 003-2019 Rammeavtale blomster

Description

Bergen kommune har til hensikt å inngå rammeavtale med én leverandør på levering av ulike blomsterkategorier. Bergen kommune ønsker tilbud på snittblomster, dekorasjoner, buketter, kranser, potteplanter mm.

Procedure identifier

2019-389575

Internal identifier

2019/00728

Type of procedure

Open

2.1.1 Purpose

Nature of the contract

Supplies

Main classification

Avskårne blomster

2.1.4 Generell informasjon

Directive 2014/24/EU

Del 5: Lot

5.1 Lot LOT-0000

Title

EØS 003-2019 Rammeavtale blomster

Description

Bergen kommune med samarbeidsparter, heretter kalt oppdragsgiver, inviterer med dette til åpen anbudskonkurranse for kjøp av ulike blomsterkategorier. Bergen kommune har til hensikt å inngå rammeavtale med én leverandør for levering av snittblomster, dekorasjoner, buketter, kranser, potteplanter mm. Bergen kommune har pr. i dag ca. 277 400 innbyggere og kommunen er organisert med ca. 840 enheter (ca.2.000 leveringsadresser), herunder bla. skoler, barnehager, sykehjem, kulturinstitusjoner og administrasjon. I tillegg omfattes også kommunale og interkommunale foretak som er deleide eller heleide virksomheter og anses inkludert i konsernet Bergen kommune. Et innkjøpssamarbeid med flere kommuner samt interkommunale selskap, med BK som vertskommune, er etablert og denne anbudskonkurransen vil derfor gjelde for flere virksomheter utover BK. Oppdragsgiver bestiller årlig et varierende volum blomster til ulike anledninger og minnedager som dekorasjon i resepsjoner, bursdager, jobb jubiléer, oppmuntring ved sykdom, pensjoneringer, bryllup, barnefødsler, gravferder/bisettelser og lignende. Utseende på blomsterhilsen skal gjenspeile anledning og årstid. Det må kunne sendes med kort med en skriftlig hilsen. Dette er en inkluderende kontrakt. Leverandøren skal sørge for at det ved gjennomføring av denne kontrakten benyttes minst en (1) funksjonshemmede eller vanskeligstilte personer i minimum 50 % stilling. Det gis nærmere forklaring på hva dette innebærer i kontraktens bilag 3, se eget punkt om administrative bestemmelser for inkluderende kontrakter.  

5.1.1 Purpose

Nature of the contract

Supplies

Main classification

Avskårne blomster

Additional classification

Blomsterarrangementer

Additional classification

Blomsterpotter

5.1.2 Place of performance

Country subentity

Vestland (NO0A2)

5.1.3 Estimated duration

Start date

02.05.2019

End date

02.05.2021

5.1.4 Renewal

Maximum renewals

0

Description

Kontrakten skal ha en varighet på 2 år med opsjon for oppdragsgiver til å forlenge kontrakten i inntil ytterligere 2 år, totalt maksimalt 4 år. Oppdragsgiver kan velge å forlenge kontrakten i flere omganger, f eks. for 1 år av gangen.

5.1.6 Generell informasjon

Reserved participation

None

Procurement Project not financed with EU Funds.

5.1.9 Selection criteria

Criterion

Type

Suitability to pursue the professional activity

Description

Registrert i handelsregister eller foretaksregister Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Economic and financial standing

Description

Selskapets soliditet. Leverandøren må ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å oppfylle kontrakten

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Economic and financial standing

Description

Dokumentasjon: Leverandøren kan dokumentere sin økonomiske/finansielle kapasitet på følgende måter: Kredittratingsrapport fra selskap som har konsesjon fra Datatilsynet til å drive Kredittopplysningsvirksomhet i Norge, eventuelt fra selskap med tilsvarende godkjenning i medlemsstat i EU/EØS. Kredittratingsapporten må være basert på oppdaterte regnskapsopplysninger. Siste års godkjente årsregnskap med styrets årsberetning og revisorerklæring. Nystartede selskaper som ikke har mulighet til å fremlegge godkjent årsregnskap, kan fremlegge de regnskapene som er ferdigstilt. Egnede bank-/morselskapsgarantier og/eller relevant ansvarsforsikring. Oppdragsgiver anser bank-/morselskapsgarantier eller relevant ansvarsforsikring egnet, dersom disse dokumentene dekker oppdragsgivers økonomiske risiko der leverandøren ikke har økonomisk og finansiell kapasitet til å oppfylle kontrakten. Med oppdragsgivers økonomiske risiko menes økonomisk tap som forårsakes av manglende kontraktoppfyllelse. Morselskap som gir garanti, må dokumentere at de på selvstendig grunnlag oppfyller kravet til «selskapets soliditet». Leverandøren står fritt til å supplere med annen informasjon som kan anses som relevant i forhold til vurderingen av om kravet til selskapets soliditet er oppfylt. Oppdragsgiver forbeholder seg muligheten til å innhente kredittratingsrapport. Alle innleverte og eventuelt innhentede opplysninger vil danne grunnlag for en helhetsvurdering av om kvalifikasjonskravet er oppfylt.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Technical and professional ability

Description

Erfaring fra lignende oppdrag

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Technical and professional ability

Description

Det kreves at leverandør har god erfaring fra lignende oppdrag. Dokumentasjon: Leverandør må fylle ut vedlegg 1 - referanseskjema, vedrørende de 3 viktigste relevante leveranser de siste 3 år. Skjemaet skal fylles ut med navn på kunde/kontraktspart, beskrivelser av kontraktens innhold, beskrivelser av omfang/størrelse, kontraktsverdi (valgfritt) og tidspunkt (årstall for oppstart og avslutning av kontrakt).

Use of this criterion

Used

Information about the second stage of a two-stage procedure

Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure

0

5.1.10 Award criteria

Criterion

Type

Quality

Description

Kvalitet

Weight (percentage, exact)

25

Criterion

Type

Quality

Description

Samfunnsansvar

Weight (percentage, exact)

25

Criterion

Type

Price

Weight (percentage, exact)

50

5.1.11 Procurement documents

Address of the procurement documents

[ https://permalink.mercell.com/97398040.aspx ] ---

5.1.12 Terms of procurement

Terms of submission

Electronic submission

Tillatt

Languages in which tenders or requests to participate may be submitted

norsk

Electronic catalogue

{code|name|permission.}

Variants

Ikke tillatt

Deadline for receipt of tenders

01.04.2019 12:00:00+02:00

Deadline until which the tender must remain valid

91 DAY

Information about public opening

Date/time

01.04.2019 12:00:00+02:00

Terms of contract

Electronic invoicing

Tillatt

5.1.15 Techniques

Rammeavtale

Framework agreement, without reopening of competition

Maximum number of participants

1

Information about the dynamic purchasing system

None

5.1.16 Further information, mediation and review

Mediation organisation

[ Bergen Kommune ] ---

Review organisation

[ Bergen Kommune ] ---

Organisation providing additional information about the procurement procedure

[ Bergen Kommune ] ---

Organisation providing more information on the review procedures

[ Bergen Kommune ] ---

Del 8: Organisations

8.1 ORG-0001

Official name

Bergen Kommune

Registration number

964338531

Postal address

Serviceboks 7880

Town

BERGEN

Postcode

5020

Country

Norge

Contact point

Ann-Kristin Olafsen

Email

ann-kristin.olafsen@bergen.kommune.no

Roles of this organisation

Buyer

8.1 ORG-0002

Official name

Askøy Kommune

Town

Kleppestø

Country

Norge

Email

postmottak@askoy.kommune.no

Roles of this organisation

8.1 ORG-0003

Official name

Havforskninginstituttet

Town

Bergen

Country

Norge

Email

post@hi.no

Internet address

https://www.imr.no/

Roles of this organisation

8.1 ORG-0004

Official name

Konkurransetilsynet

Town

Bergen

Country

Norge

Email

post@kt.no

Roles of this organisation

8.1 ORG-0005

Official name

Betanien rehabilitering og sykehjem

Town

Fyllingsdalen

Country

Norge

Email

post@betanien.no

Roles of this organisation

8.1 ORG-0006

Official name

Bergen Kommune

Town

Bergen

Country

Norge

Roles of this organisation

Notice information

11.1 Notice information

Notice identifier/version

2019-389575 01

Form type

Competition

Notice type

Contract or concession notice – standard regime

Notice dispatch date

28.02.2019 12:00:00+02:00

Languages in which this notice is officially available

norsk (bokmål)

11.2 Publication information

Notice publication number

n.a.

Publication date

28.02.2019

Bergen Kommune, Askøy Kommune, Havforskninginstituttet, Konkurransetilsynet, Betanien rehabilitering og sykehjem

Referanse
2019-389575
Kunngjøringsdato
28.02.2019
Estimert verdi
Ikke angitt
Type kunngjøring
Kunngjøring av konkurranse
Hovedaktivitet
Alminnelig offentlig tjenesteyting

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter