Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterAnskaffelse av entreprenør til Skårer Syd barnehage - totalentreprise
Konkurranse
Kunngjøring av konkurranse
Utgått
Kunngjort i EØS

Anskaffelse av entreprenør til Skårer Syd barnehage - totalentreprise

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Resultat
0

Lørenskog kommune har en sterk befolkningsvekst og det er behov for utvidet barnehagekapasitet. Det er vedtatt å gjennomføre forprosjekt og anbudskonkurranse for å etablere Skårer syd barnehage, ny 6-avdelings barnehage med en ekstra avdeling for barn med særskilte behov. Prosjektet skal sikre nødvendig ny barnehagekapasitet i Lørenskog kommune høsten 2020. Prosjektet Skårer syd barnehage ble vedtatt i kommunestyret den 14.11.2018, KS 126/18.

Del 1: Buyer

1.1 Buyer

Official name

[Lørenskog kommune] ---

Legal type of the buyer

Regional authority

Activity of the contracting authority

General public services

Del 2: Procedure

2.1 Procedure

Title

Anskaffelse av entreprenør til Skårer Syd barnehage - totalentreprise

Description

Lørenskog kommune har en sterk befolkningsvekst og det er behov for utvidet barnehagekapasitet. Det er vedtatt å gjennomføre forprosjekt og anbudskonkurranse for å etablere Skårer syd barnehage, ny 6-avdelings barnehage med en ekstra avdeling for barn med særskilte behov. Prosjektet skal sikre nødvendig ny barnehagekapasitet i Lørenskog kommune høsten 2020. Prosjektet Skårer syd barnehage ble vedtatt i kommunestyret den 14.11.2018, KS 126/18.

Procedure identifier

2019-385543

Internal identifier

19/2126

Type of procedure

Open

2.1.1 Purpose

Nature of the contract

Works

Main classification

Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med barnehager

2.1.4 Generell informasjon

Additional information

Visma kunngjøring: https://opic.com/id/afepvmftho

Directive 2014/24/EU

Del 5: Lot

5.1 Lot LOT-0000

Title

Anskaffelse av entreprenør til Skårer Syd barnehage - totalentreprise

Description

Lørenskog kommune har en sterk befolkningsvekst og det er behov for utvidet barnehagekapasitet. Det er vedtatt å gjennomføre forprosjekt og anbudskonkurranse for å etablere Skårer syd barnehage, ny 6-avdelings barnehage med en ekstra avdeling for barn med særskilte behov. Prosjektet skal sikre nødvendig ny barnehagekapasitet i Lørenskog kommune høsten 2020. Prosjektet Skårer syd barnehage ble vedtatt i kommunestyret den 14.11.2018, KS 126/18.

5.1.1 Purpose

Nature of the contract

Works

Main classification

Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med barnehager

Additional classification

Bygge- og anleggsvirksomhet

Additional classification

Taktekking med solcelle paneler

Options

The buyer reserves the right for additional purchases from the contractor, as described here

Det blir i kravspesifikasjonen bedt om følgende installasjoner/kvaliteter som opsjon: 1. Fasadebekledning med teglpanel 2. Energibrønner og varmepumpe som hovedoppvarmingskilde 3. Solceller på taket 4. Solceller som deler av fasade 5. Levegg rundt deler av uteområde I prisskjema, vedlegg 4, bes det om opsjonspriser. Prisene på opsjonsløsningene inngår fullt ut i beregningen av tilbudspris.

5.1.2 Place of performance

Anywhere

5.1.3 Estimated duration

Start date

01.08.2019

End date

30.06.2020

5.1.6 Generell informasjon

Reserved participation

None

Procurement Project not financed with EU Funds.

5.1.9 Selection criteria

Criterion

Type

Suitability to pursue the professional activity

Description

Krav: Norske leverandører skal ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt, arbeidsavgift og merverdiavgift. Dokumentasjonskrav: Egenerklæring i ESPD-skjema. På forespørsel / fra den som tildeles kontrakten: Skatteattest, ikke eldre enn 6 måneder. Krav: Leverandøren skal være registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert. Dokumentasjonskrav: Egenerklæring i ESPD-skjema. På forespørsel / fra de som tildeles kontrakten: Norske selskaper: Firmaattest. Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Economic and financial standing

Description

Krav: Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten. Dette innebærer at Leverandøren skal oppfylle følgende krav: • Leverandørens egenkapitalandel må være lik 10% eller mer for det foregående regnskapsåret. • Leverandøren skal ha en årlig omsetning på minimum 135 MNOK i det foregående regnskapsåret. Dokumentasjon: • Egenerklæring i ESPD-skjema • På forespørsel / fra de som tildeles kontrakten: Leverandørens årsregnskap, årsberetning og revisjonsberetning for det siste året og eventuelle nyere opplysninger som har betydning for leverandørens regnskapstall.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Technical and professional ability

Description

Krav: Leverandøren skal ha erfaring fra oppdrag av tilsvarende størrelse og kompleksitet. Med tilsvarende størrelse menes: •Oppdrag med kontraktsverdi over 40 millioner kroner Med tilsvarende kompleksitet menes: •Tilsvarende byggeprosjekter •Bygge- eller anleggsoppdrag som gjennomføres som totalentreprise For ordens skyld presiseres at denne erfaringen kan vises ved å kombinere erfaringer fra ulike oppdrag. Dokumentasjonskrav: Egenerklæring i ESPD-skjema Beskrivelse av leverandørens inntil 3 mest relevante oppdrag i løpet av de siste 3 årene. Beskrivelsen må inkludere angivelse av oppdragets verdi, tidspunkt og mottaker (navn, telefon og e-post.) Det er leverandørens ansvar å dokumentere relevans gjennom beskrivelsen. Leverandøren kan dokumentere erfaringen ved å vise til kompetanse til personell han råder over og kan benytte til dette oppdraget, selv om erfaringen er opparbeidet mens personellet har utført tjeneste for en annen leverandør. Krav: Leverandøren skal ha god gjennomføringsevne Dokumentasjonskrav: Egenerklæring i ESPD-skjema Kort beskrivelse av ressurser, organisering, eventuelle underleverandører mv. som er tenkt benyttet på oppdraget. Dokumentasjonen skal gi oppdragsgiver trygghet for god gjennomføring Krav: Leverandøren skal kunne erklære ansvarsrett for tiltaket Dokumentasjonskrav: Egenerklæring i ESPD-skjema På forespørsel / fra de som tildeles kontrakten: Gyldig bevis på Sentral godkjenning for ansvarsrett tiltaksklasse 2 for henholdsvis SØK og PRO og UTF eller Dokumentasjon på at virksomheten oppfyller krav til ansvarsrett for tiltaket innen samme tiltaksklasse og funksjon som nevnt over. For utdypende informasjon om hvilke krav som stilles for å oppnå en slik godkjenning, se Forskrift om byggesak (SAK10) Tredje del – godkjenning og ansvar. Krav: Leverandøren skal ha et velfungerende og godt utbygget miljøstyringssystem, for eksempel ISO 14001, EMAS, Miljøfyrtårn, Svanen eller tilsvarende. Systemet skal være gjenstand for jevnlig revisjon Dokumentasjonskrav: Egenerklæring i ESPD-skjema På forespørsel / fra de som tildeles kontrakten: 1.Kopi av sertifiseringsbevis. 2. Ved manglende sertifisering skal det gis en beskrivelse av systemet og dets struktur, samt innholdsfortegnelse til systemet. Krav: Leverandøren skal ha et velfungerende kvalitetsstyringssystem for leveransen, basert på ISO 9001 eller tilsvarende. Systemet skal være gjenstand for jevnlig revisjon. Dokumentasjonskrav: Egenerklæring i ESPD-skjema På forespørsel / fra de som tildeles kontrakten: 1.Kopi av sertifiseringsbevis. 2.Ved manglende sertifisering skal det gis en beskrivelse av systemet og dets struktur, samt innholdsfortegnelse til systemet

Use of this criterion

Used

Information about the second stage of a two-stage procedure

Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure

0

5.1.10 Award criteria

Criterion

Type

Quality

Description

Tilbudt nøkkelpersonells kompetanse og erfaring

Weight (percentage, exact)

20

Criterion

Type

Quality

Description

Miljø

Weight (percentage, exact)

25

Criterion

Type

Price

Weight (percentage, exact)

55

5.1.11 Procurement documents

Address of the procurement documents

[ https://tendsign.no/doc.aspx?UniqueId=afepvmftho&GoTo=Docs ] ---

5.1.12 Terms of procurement

Terms of submission

Electronic submission

Tillatt

Languages in which tenders or requests to participate may be submitted

norsk

Electronic catalogue

{code|name|permission.}

Variants

Ikke tillatt

Deadline for receipt of tenders

25.06.2019 12:00:00+02:00

Deadline until which the tender must remain valid

82 DAY

Information about public opening

Date/time

25.06.2019 12:01:00+02:00

Terms of contract

Conditions relating to the performance of the contract

Det stilles kontraktskrav knyttet til følgende: - lønns- og arbeidsvilkår, lærlinger, faglærte, begrensninger i ledd av underleverandører, miljøkrav. Se kontrakt og konkurransegrunnlag punkt 1.4 for mer informasjon

Electronic invoicing

Ikke tillatt

5.1.15 Techniques

Rammeavtale

None

Information about the dynamic purchasing system

None

5.1.16 Further information, mediation and review

Review organisation

[ Lørenskog Kommune ] ---

Organisation providing additional information about the procurement procedure

[ Lørenskog kommune ] ---

Del 8: Organisations

8.1 ORG-0001

Official name

Lørenskog kommune

Registration number

842 566 142

Postal address

Hasselveien 6

Town

Lørenskog

Postcode

1471

Country

Norge

Contact point

Stine Brun

Email

stibru@lorenskog.kommune.no

Roles of this organisation

8.1 ORG-0002

Official name

Lørenskog Kommune

Town

Akershus

Country

Norge

Roles of this organisation

Notice information

11.1 Notice information

Notice identifier/version

2019-385543 01

Form type

Competition

Notice type

Contract or concession notice – standard regime

Notice dispatch date

07.05.2019 12:00:00+02:00

Languages in which this notice is officially available

norsk (bokmål)

11.2 Publication information

Notice publication number

n.a.

Publication date

07.05.2019

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter