Rammeavtale om kunnskaps- og forskningsbasert rådgivning og beredskap
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Norsk Helsenett SF på vegne av Helsedirektoratet skal anskaffe en rammeavtale om kunnskaps- og forskningsbasert rådgivning til sentrale nasjonale myndigheter innenfor fagfeltene 1) vold og traumatisk stress, 2) radikalisering og voldelig ekstremisme og 3) psykososial oppfølging ved kriser, ulykker og katastrofer. Innenfor temaområde 3 skal leverandøren i tillegg ha en basisberedskap for oppdragsgiver. Det skal inngås avtale med 1 leverandør som skal dekke alle temaområdene. Oversikt over de sentrale nasjonale myndighetene fremkommer under II.2.4.
Del 1: Buyer
1.1 Buyer
Official name
[Helsedirektoratet] ---
Legal type of the buyer
Central government authority
Activity of the contracting authority
Helse
Del 2: Procedure
2.1 Procedure
Title
Rammeavtale om kunnskaps- og forskningsbasert rådgivning og beredskap
Description
Norsk Helsenett SF på vegne av Helsedirektoratet skal anskaffe en rammeavtale om kunnskaps- og forskningsbasert rådgivning til sentrale nasjonale myndigheter innenfor fagfeltene 1) vold og traumatisk stress, 2) radikalisering og voldelig ekstremisme og 3) psykososial oppfølging ved kriser, ulykker og katastrofer. Innenfor temaområde 3 skal leverandøren i tillegg ha en basisberedskap for oppdragsgiver. Det skal inngås avtale med 1 leverandør som skal dekke alle temaområdene. Oversikt over de sentrale nasjonale myndighetene fremkommer under II.2.4.
Procedure identifier
2019-384052
Internal identifier
19/01090
Type of procedure
Open
2.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Forsknings- og utviklingsvirksomhet og tilhørende konsulenttjenester
2.1.3 Value
Estimated value excluding VAT
28 800 000 NOK
2.1.4 Generell informasjon
Additional information
Visma kunngjøring: https://opic.com/id/afqhygxdvq
Directive 2014/24/EU
Del 5: Lot
5.1 Lot LOT-0000
Title
Rammeavtale om kunnskaps- og forskningsbasert rådgivning og beredskap
Description
Helsedirektoratet har i tillegg nr. 45 til tildelingsbrev 2019 fra Helse- og omsorgsdepartementet fått i oppdrag å foreta en anskaffelse av en rammeavtale om kunnskapsbasert rådgivning til nasjonale myndigheter innenfor: Tema 1: Vold og traumatisk stress (avgrensning mot fagfeltet selvskading og selvmord, da dette området følges opp i andre samarbeidsstrukturer) Tema 2: Radikalisering og voldelig ekstremisme Tema 3: Psykososial oppfølging ved kriser, ulykker og katastrofer (beredskap) Innenfor temaområde 3 skal leverandøren i tillegg ha en basisberedskap i kontraktsperioden for Helsedirektoratet. Rammeavtalen vil i hovedsak benyttes for å svare ut helsesektorens behov for rådgivning innenfor temaene. Samtlige temaområder må likevel ses i et samfunnsperspektiv, og kan ikke knyttes til kun én sektor eller én tjeneste. Økt politisk oppmerksomhet om vold og overgrep har resultert i strategier og planer som har synliggjort og generert behov for sektorovergripende samarbeid. Helsesektoren har sammen med andre sektorer et felles ansvar for å forebygge og avverge vold og overgrep, og et særskilt ansvar for å følge opp og behandle fysiske og psykiske helsekonsekvenser av vold og overgrep. For å oppfylle formålet med tjenesten, skal rådgiverne inneha og benytte forsknings- og erfaringsbasert kunnskap innenfor temaområdene som er omfattet av rammeavtalen. Ved behov for sektorovergripende samarbeid kan Helsedirektoratet utforme avrop til leverandør i samarbeid med de sentrale nasjonale myndighetene. Helse- og omsorgsdepartementet skal i tillegg kunne avrope på avtalen. Sentrale nasjonale myndigheter ved kunngjøringstidspunktet er Helse- og omsorgsdepartementet, Helsedirektoratet, Justis- og beredskapsdepartementet, Politidirektoratet, Barne- og famiiedirektoratet, Forsvarsdepartementet, Kulturdepartementet, Utenriksdepartementet, Kunnskapsdepartementet og Utdanningsdirektoratet. Fullstendig beskrivelse av leveransen og krav til tjenesten følger av Bilag 1 Kravspesifikasjon.
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Forsknings- og utviklingsvirksomhet og tilhørende konsulenttjenester
Additional classification
Konsulentvirksomhet i forbindelse med forskning og utvikling
Additional classification
Konsulentvirksomhet i forbindelse med forskning
Additional classification
Konsulentvirksomhet i forbindelse med utvikling
Additional classification
Helse- og sosial tjenesteyting
Additional classification
Veiledning og rådgivning
Additional classification
Rådgivning
Options
The buyer reserves the right for additional purchases from the contractor, as described here
Kontrakten har en varighet på 2 år. Kontrakten fornyes deretter autimatisk for 1 (ett) år av gangen i inntil 2 (to) år. Maksimal kontraktsperiode er 4 (fire) år.
5.1.2 Place of performance
Postal address
Hovedarbeidssted for gjennomføring er Oslo.
5.1.3 Estimated duration
Start date
01.01.2020
End date
31.12.2021
5.1.4 Renewal
Maximum renewals
0
Description
2 utvidels/er á 12 måneder
5.1.5 Value
Estimated value excluding VAT
28 800 000 NOK
5.1.6 Generell informasjon
Reserved participation
None
Procurement Project not financed with EU Funds.
5.1.9 Selection criteria
Criterion
Type
Suitability to pursue the professional activity
Description
Leverandør skal være registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert. Kravet skal dokumenteres som følger: Norske selskaper: Firmaattest. Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten. Kredittverdighet uten krav til sikkerhetsstillelse vil være tilstrekkelig for å oppfylle kravet. Kravet skal dokumenteres med en kredittvurdering som baserer seg på siste kjente regnskapstall. Ratingen skal være utført av kredittopplysningsvirksomhet som har konsesjon til å drive slik virksomhet. Dersom leverandøren har saklig grunn til ikke å fremlegge den dokumentasjonen oppdragsgiver har krevd, kan leverandøren dokumentere sin økonomiske og finansielle kapasitet ved å fremlegge ethvert annet dokument som oppdragsgiver anser som egnet.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
Krav 1: Leverandøren skal ha erfaring fra sammenlignbare oppdrag. Kravet skal dokumenteres som følger: Leverandøren skal beskrive sine inntil 3 mest relevante oppdrag i løpet av de siste 3 årene. Beskrivelsen skal inkludere angivelse av oppdragets verdi, tidspunkt og mottaker (navn, telefon og e-post). Det er leverandørens ansvar å dokumentere relevans gjennom beskrivelsen. Leverandøren kan dokumentere erfaringen ved å vise til kompetanse til personell han råder over og kan benytte til dette oppdraget, selv om erfaringen er opparbeidet mens personellet har utført tjeneste for en annen leverandør. Krav 2: Leverandøren skal ha en organisasjon som har kapasitet til å gjennomføre i henhold til kontrakten. Kravet skal dokumenteres som følger: En beskrivelse av leverandørens gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke og antallet medarbeidere i ledelsen i løpet av de siste 3 årene.
Use of this criterion
Used
Information about the second stage of a two-stage procedure
Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure
0
5.1.11 Procurement documents
Address of the procurement documents
[ https://tendsign.no/doc.aspx?UniqueId=afqhygxdvq&GoTo=Docs ] ---
5.1.12 Terms of procurement
Terms of submission
Electronic submission
Tillatt
Address for submission
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted
norsk
Electronic catalogue
{code|name|permission.}
Variants
Ikke tillatt
Deadline for receipt of tenders
04.11.2019 12:00:00+02:00
Deadline until which the tender must remain valid
63 DAY
Information about public opening
Date/time
04.11.2019 12:01:00+02:00
Terms of contract
Electronic invoicing
Ikke tillatt
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
Framework agreement, without reopening of competition
Maximum number of participants
1
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Review organisation
[ Klagenemnda for offentlige anskaffelser ] ---
Organisation providing additional information about the procurement procedure
[ Helsedirektoratet ] ---
Del 8: Organisations
8.1 ORG-0001
Official name
Helsedirektoratet
Registration number
983 544 622
Postal address
Universitetsgata 2
Town
OSLO
Postcode
0130
Country
Norge
Contact point
Lene Sævik
Lene.Saevik@nhn.no
Internet address
Roles of this organisation
Buyer
8.1 ORG-0002
Official name
Klagenemnda for offentlige anskaffelser
Town
Bergen
Country
Norge
Roles of this organisation
Notice information
11.1 Notice information
Notice identifier/version
2019-384052 01
Form type
Competition
Notice type
Contract or concession notice – standard regime
Notice dispatch date
30.09.2019 12:00:00+02:00
Languages in which this notice is officially available
norsk (bokmål)
11.2 Publication information
Notice publication number
n.a.
Publication date
30.09.2019
Helsedirektoratet
- Referanse
- 2019-384052
- Kunngjøringsdato
- 30.09.2019
- Estimert verdi
- 28 800 000 NOK
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Helse
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter