FM-tjenester Politiets nasjonale beredskapssenter (PNB)
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Formålet med anskaffelsen er å inngå en total FM-avtale av riktig kvalitet, for å sikre at PNB er i en slik befatning at effektmålet om rask, effektiv og sikker innsats fra beredskapsressursene til enhver tid kan oppnås. Følgende tjenester skal inngå: • Kantine • Kaffemaskiner og vareautomater • Renhold, inkl. intern avfallshåndtering og vask sengetøy/håndklær/gardiner mv. til forlegning • Teknisk drift, inkl. vaktordning • Drift og skjøtsel utomhus • Renovasjon • Rekvisita Alle nødvendige tjenester til drift av PNB innenfor disse tjenesteområdene skal være inkludert. Avtalen skal også inkludere alt nødvendig utstyr til gjennomføring av tjenestene, unntatt der annet eksplisitt fremkommer i kravspesifikasjonene innenfor hver tjeneste.
Del 1: Buyer
1.1 Buyer
Official name
[Politiets Fellestjenester] ---
Legal type of the buyer
Body governed by public law
Activity of the contracting authority
Public order and safety
Del 2: Procedure
2.1 Procedure
Title
FM-tjenester Politiets nasjonale beredskapssenter (PNB)
Description
Formålet med anskaffelsen er å inngå en total FM-avtale av riktig kvalitet, for å sikre at PNB er i en slik befatning at effektmålet om rask, effektiv og sikker innsats fra beredskapsressursene til enhver tid kan oppnås. Følgende tjenester skal inngå: • Kantine • Kaffemaskiner og vareautomater • Renhold, inkl. intern avfallshåndtering og vask sengetøy/håndklær/gardiner mv. til forlegning • Teknisk drift, inkl. vaktordning • Drift og skjøtsel utomhus • Renovasjon • Rekvisita Alle nødvendige tjenester til drift av PNB innenfor disse tjenesteområdene skal være inkludert. Avtalen skal også inkludere alt nødvendig utstyr til gjennomføring av tjenestene, unntatt der annet eksplisitt fremkommer i kravspesifikasjonene innenfor hver tjeneste.
Procedure identifier
2019-380153
Internal identifier
201800839
Type of procedure
Negotiated with prior publication of a call for competition / competitive with negotiation
2.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Renholdstjenester for lokaler, bygninger og vinduer
2.1.3 Value
Estimated value excluding VAT
90 000 000 NOK
2.1.4 Generell informasjon
Directive 2014/24/EU
Del 5: Lot
5.1 Lot LOT-0000
Title
FM-tjenester Politiets nasjonale beredskapssenter (PNB)
Description
Formålet med anskaffelsen er å inngå en total FM-avtale av riktig kvalitet, for å sikre at PNB er i en slik befatning at effektmålet om rask, effektiv og sikker innsats fra beredskapsressursene til enhver tid kan oppnås. Følgende tjenester skal inngå: • Kantine • Kaffemaskiner og vareautomater • Renhold, inkl. intern avfallshåndtering og vask sengetøy/håndklær/gardiner mv. til forlegning • Teknisk drift, inkl. vaktordning • Drift og skjøtsel utomhus • Renovasjon • Rekvisita Alle nødvendige tjenester til drift av PNB innenfor disse tjenesteområdene skal være inkludert. Avtalen skal også inkludere alt nødvendig utstyr til gjennomføring av tjenestene, unntatt der annet eksplisitt fremkommer i kravspesifikasjonene innenfor hver tjeneste. Siden det ikke foreligger erfaringstall fra drift av et lignende senter, er det antatte volum som ligger til grunn for kravspesifikasjonene. Det må påregnes at det vil måtte gjøres enkelte justeringer i omfang og ressurser i avtaleperioden.
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Renholdstjenester for lokaler, bygninger og vinduer
Additional classification
Kaffe
Additional classification
Elektriske kaffemaskiner
Additional classification
Renholds- og boningsartikler
Additional classification
Drikkevareautomat
Additional classification
Veivedlikehold
Additional classification
Vedlikehold av vegkanter
Additional classification
Kantinevirksomhet
Additional classification
Drift av kantiner
Additional classification
Tekniske tjenester
Additional classification
Landskapsgartnertjenester
Additional classification
Vedlikehold av parker
Additional classification
Avfallstjenester
Additional classification
Avfallshåndtering
Additional classification
Snørydding og brøyting
Additional classification
Vaktmestertjenester
Additional classification
Administrasjon av bygninger og anlegg
Additional classification
Vakttjenester
Additional classification
Utstyr til vedlikehold av utendørs arealer
Additional classification
Reparasjon og vedlikehold av anlegg
Additional classification
Reperasjons- og vedlikeholdstjenester
Options
The buyer reserves the right for additional purchases from the contractor, as described here
Oppdragsgiver har opsjon på å forlenge avtalen med de samme betingelser med 1 + 1 + 1 år slik at total mulig avtalelengde blir 6 år. Opsjon på bemannet kantine for middagstilbud.
5.1.2 Place of performance
Postal address
Taraldrud
5.1.3 Estimated duration
Duration
36 MONTH
5.1.4 Renewal
Maximum renewals
0
Description
Oppdragsgiver har opsjon på å forlenge avtalen med de samme betingelser med 1 + 1 + 1 år slik at total mulig avtalelengde blir 6 år.
5.1.5 Value
Estimated value excluding VAT
90 000 000 NOK
5.1.6 Generell informasjon
Reserved participation
None
Procurement Project not financed with EU Funds.
5.1.9 Selection criteria
Criterion
Type
Suitability to pursue the professional activity
Description
Krav: Norske leverandører skal ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt, arbeidsavgift og merverdiavgift. Dokumentasjonskrav: Skatteattest for skatt og merverdiavgift. Skatteattesten skal ikke være eldre enn seks (6) mnd. Norske leverandører som ikke er merverdiavgiftspliktige skal fremlegge bekreftelse fra skattemyndighetene på dette. Utfylt Vedlegg H SKAV-fullmakt, ref. Regler for konkurransen punkt 6.4.1.1. Krav: Leverandøren skal være registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert. Dokumentasjonskrav: Norske selskaper: Firmaattest. Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert. Krav: Leverandør skal være godkjent i Arbeidstilsynet i henhold til forskrift av 01.07.2015 nr. 851: Forskrift om offentlig godkjenning av renholdsvirksomheter og om kjøp av renholdstjenester. Dokumentasjonskrav: Bekreftelse fra Arbeidstilsynets godkjenningsregister inkludert eventuell underleverandør. Krav: Leverandør skal følge gjeldende forskrifter om allmenngjorte tariffavtaler og landsomfattende tariffavtaler for de aktuelle bransjene som inngår i avtalens omfang. Dokumentasjonskrav: Utfylt Bilag 7 Leverandørens egenrapportering av lønns- og arbeidsvilkår.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Krav: Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne utføre kontrakten. Kredittverdighet vil være tilstrekkelig til å oppfylle kravet. Dokumentasjonskrav: Kredittvurdering som baserer seg på siste kjente regnskapstall. Ratingen skal være utført av kredittopplysningsvirksomhet som har konsesjon til å drive slik virksomhet. Leverandøren skal fremsende årsregnskap for de siste 2 år med styrets årsberetninger og revisjonsberetninger. Kunden forbeholder seg retten til å innhente kredittvurderingsopplysninger uavhengig av innlevert dokumentasjon fra leverandøren. Dersom leverandøren har saklig grunn til ikke å fremlegge den dokumentasjon Kunden har krevd, kan han dokumentere sin økonomiske og finansielle kapasitet ved å fremlegge ethvert annet dokument som Kunden anser egnet.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
Krav: Leverandøren skal ha erfaring fra sammenlignbare oppdrag knyttet til leveransen. Dokumentasjonskrav: Leverandøren skal i Vedlegg B Referanseliste oppgi minimum 3 og inntil de 5 mest relevante leveransene de siste 5 år. Kundens egne objektivt dokumenterte erfaringer kan benyttes, og vil likestilles med de øvrige referansene. Krav: Leverandøren skal ha tilstrekkelig kapasitet til å utføre kontrakten. Dokumentasjonskrav: Leverandøren bes redegjøre for organisering og kapasitet, herunder beskrivelse av eventuelle underleverandører. Leverandørens redegjørelse bes angitt i Vedlegg F Annen dokumentasjon fra leverandøren.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
Krav: Leverandøren skal ha et godt og velfungerende kvalitetssikrings- og styringssystem for tjenesten som skal leveres. Dokumentasjonskrav: Leverandøren skal levere dokumentasjon av sitt kvalitetssikring- og styringssystem. Følgende dokumentasjon aksepteres: Attest for firmaets kvalitetssikring-/styringssystem utstedt av uavhengige organer som bekrefter at leverandøren oppfyller kvalitetssikringsstandarder etter ISO 9001 eller tilsvarende, eller En beskrivelse som minimum omfatter firmaets prosedyrer/rutiner for: • En beskrivelse/oversikt over kvalitetssystemets omfang • Prosesser/prosedyrer som sikrer kvalitet i leveransen • Avviks- og reklamasjonsbehandling • Godkjenning av underleverandører og sikring av produkter, prosesser og tjenester levert av underleverandør • Prosessen fra mottak og registrering av bestillinger, og frem til levering hos kunde har skjedd • Oversikt over organisasjonen inkludert dedikert ressurs til håndtering av kvalitetssystemet • Interne rutiner for varsling, gransking og rapportering av ulykker, herunder statistikker • Rutiner for oppfølging, kontroll, tilsyn og revisjon • Intern kommunikasjon og opplæring • Jevnlig revidering og forbedring av kvalitetssystemet Krav: Leverandøren skal ha dokumentert system for HMSK inklusiv IK-Mat HACCP Dokumentasjonskrav: Leverandøren skal levere dokumentasjon av sitt HMSK system inklusiv IK-Mat HACCP. Følgende dokumentasjon aksepteres: • Gyldige attester/sertifikat utstedt av uavhengige (eks. ISO 22000 eller tilsvarende) eller • En beskrivelse av leverandørens eget system for HMSK inklusiv IK-Mat HACCP, beskrivelsen skal minimum omfatte: o Rutiner for IK-mat, HACCP og andre lovpålagte forskrifter o Policy og krav o Systembeskrivelse, dokumentasjon, rutiner og prosedyrer o Beskrivelse av ansvarsforhold, ledelsesoppfølging, medarbeidermedvirkning og opplæring o Forbedringsprogram, handlingsprogram basert på definerte målbare tall o Interne rutiner for varsling, gransking og rapportering av ulykker, herunder statistikker o Rutiner for oppfølging, kontroll, tilsyn og revisjon Leverandørens leder har et særskilt ansvar for å påse at forpliktelsene i ovennevnte bestemmelse overholdes. Krav: Leverandøren skal kunne sikre miljøhensyn ved gjennomføring av tjenesten. Dokumentasjonskrav: Leverandøren kan dokumentere kravet ved fremleggelse av: • Relevante miljøsertifikater, slik som EMAS eller ISO 14001 eller tilsvarende, eller • En beskrivelse av eget system og rutiner for miljøpolitikk, miljøstyringsordning, opplæring av ansatte innen miljøvennlig renhold, etc.
Use of this criterion
Used
Information about the second stage of a two-stage procedure
Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure
0
5.1.11 Procurement documents
Address of the procurement documents
[ http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=235654&B=POLITIET ] ---
5.1.12 Terms of procurement
Terms of the procedure
Estimated date of dispatch of the invitations to submit tenders
2019-05-21
Terms of submission
Electronic submission
Tillatt
Address for submission
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted
norsk
Electronic catalogue
{code|name|permission.}
Variants
Ikke tillatt
Deadline for receipt of tenders
10.05.2019 12:00:00+02:00
Deadline until which the tender must remain valid
267 DAY
Terms of contract
Electronic invoicing
Ikke tillatt
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
None
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Mediation organisation
[ Oslo tingrett ] ---
Review organisation
[ Politidirektoratet ] ---
Organisation providing additional information about the procurement procedure
[ Politiets Fellestjenester ] ---
Organisation providing more information on the review procedures
[ Politiets Fellestjenester (PFT) ] ---
Organisation receiving requests to participate
[ Politiets Fellestjenester ] ---
Del 8: Organisations
8.1 ORG-0001
Official name
Politiets Fellestjenester
Registration number
974 761 157
Postal address
Postboks 2092 Vika
Town
OSLO
Postcode
0125
Country
Norge
Contact point
Siv Lund
siv.lund@politiet.no
Telephone
+47 61318000
Internet address
Roles of this organisation
8.1 ORG-0002
Official name
Politidirektoratet
Town
Oslo
Country
Norge
Roles of this organisation
8.1 ORG-0003
Official name
Oslo tingrett
Town
Oslo
Country
Norge
oslo.tingrett@domstol.no
Roles of this organisation
8.1 ORG-0004
Official name
Politiets Fellestjenester (PFT)
Town
Oslo
Country
Norge
post.fellestjenester@politiet.no
Internet address
Roles of this organisation
Notice information
11.1 Notice information
Notice identifier/version
2019-380153 01
Form type
Competition
Notice type
Contract or concession notice – standard regime
Notice dispatch date
25.03.2019 12:00:00+02:00
Languages in which this notice is officially available
norsk (bokmål)
11.2 Publication information
Notice publication number
n.a.
Publication date
25.03.2019
Politiets Fellestjenester
- Referanse
- 2019-380153
- Kunngjøringsdato
- 25.03.2019
- Estimert verdi
- 90 000 000 NOK
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- pub-os
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter