Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterFM-tjenester Politiets nasjonale beredskapssenter (PNB)
Konkurranse
Kunngjøring av konkurranse
Utgått
Kunngjort i EØS

FM-tjenester Politiets nasjonale beredskapssenter (PNB)

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Resultat
0

Formålet med anskaffelsen er å inngå en total FM-avtale av riktig kvalitet, for å sikre at PNB er i en slik befatning at effektmålet om rask, effektiv og sikker innsats fra beredskapsressursene til enhver tid kan oppnås. Følgende tjenester skal inngå: • Kantine • Kaffemaskiner og vareautomater • Renhold, inkl. intern avfallshåndtering og vask sengetøy/håndklær/gardiner mv. til forlegning • Teknisk drift, inkl. vaktordning • Drift og skjøtsel utomhus • Renovasjon • Rekvisita Alle nødvendige tjenester til drift av PNB innenfor disse tjenesteområdene skal være inkludert. Avtalen skal også inkludere alt nødvendig utstyr til gjennomføring av tjenestene, unntatt der annet eksplisitt fremkommer i kravspesifikasjonene innenfor hver tjeneste.

Del 1: Buyer

1.1 Buyer

Official name

[Politiets Fellestjenester] ---

Legal type of the buyer

Body governed by public law

Activity of the contracting authority

Public order and safety

Del 2: Procedure

2.1 Procedure

Title

FM-tjenester Politiets nasjonale beredskapssenter (PNB)

Description

Formålet med anskaffelsen er å inngå en total FM-avtale av riktig kvalitet, for å sikre at PNB er i en slik befatning at effektmålet om rask, effektiv og sikker innsats fra beredskapsressursene til enhver tid kan oppnås. Følgende tjenester skal inngå: • Kantine • Kaffemaskiner og vareautomater • Renhold, inkl. intern avfallshåndtering og vask sengetøy/håndklær/gardiner mv. til forlegning • Teknisk drift, inkl. vaktordning • Drift og skjøtsel utomhus • Renovasjon • Rekvisita Alle nødvendige tjenester til drift av PNB innenfor disse tjenesteområdene skal være inkludert. Avtalen skal også inkludere alt nødvendig utstyr til gjennomføring av tjenestene, unntatt der annet eksplisitt fremkommer i kravspesifikasjonene innenfor hver tjeneste.

Procedure identifier

2019-380153

Internal identifier

201800839

Type of procedure

Negotiated with prior publication of a call for competition / competitive with negotiation

2.1.1 Purpose

Nature of the contract

Services

Main classification

Renholdstjenester for lokaler, bygninger og vinduer

2.1.3 Value

Estimated value excluding VAT

90 000 000 NOK

2.1.4 Generell informasjon

Directive 2014/24/EU

Del 5: Lot

5.1 Lot LOT-0000

Title

FM-tjenester Politiets nasjonale beredskapssenter (PNB)

Description

Formålet med anskaffelsen er å inngå en total FM-avtale av riktig kvalitet, for å sikre at PNB er i en slik befatning at effektmålet om rask, effektiv og sikker innsats fra beredskapsressursene til enhver tid kan oppnås. Følgende tjenester skal inngå: • Kantine • Kaffemaskiner og vareautomater • Renhold, inkl. intern avfallshåndtering og vask sengetøy/håndklær/gardiner mv. til forlegning • Teknisk drift, inkl. vaktordning • Drift og skjøtsel utomhus • Renovasjon • Rekvisita Alle nødvendige tjenester til drift av PNB innenfor disse tjenesteområdene skal være inkludert. Avtalen skal også inkludere alt nødvendig utstyr til gjennomføring av tjenestene, unntatt der annet eksplisitt fremkommer i kravspesifikasjonene innenfor hver tjeneste. Siden det ikke foreligger erfaringstall fra drift av et lignende senter, er det antatte volum som ligger til grunn for kravspesifikasjonene. Det må påregnes at det vil måtte gjøres enkelte justeringer i omfang og ressurser i avtaleperioden.

5.1.1 Purpose

Nature of the contract

Services

Main classification

Renholdstjenester for lokaler, bygninger og vinduer

Additional classification

Kaffe

Additional classification

Elektriske kaffemaskiner

Additional classification

Renholds- og boningsartikler

Additional classification

Drikkevareautomat

Additional classification

Veivedlikehold

Additional classification

Vedlikehold av vegkanter

Additional classification

Kantinevirksomhet

Additional classification

Drift av kantiner

Additional classification

Tekniske tjenester

Additional classification

Landskapsgartnertjenester

Additional classification

Vedlikehold av parker

Additional classification

Avfallstjenester

Additional classification

Avfallshåndtering

Additional classification

Snørydding og brøyting

Additional classification

Vaktmestertjenester

Additional classification

Administrasjon av bygninger og anlegg

Additional classification

Vakttjenester

Additional classification

Utstyr til vedlikehold av utendørs arealer

Additional classification

Reparasjon og vedlikehold av anlegg

Additional classification

Reperasjons- og vedlikeholdstjenester

Options

The buyer reserves the right for additional purchases from the contractor, as described here

Oppdragsgiver har opsjon på å forlenge avtalen med de samme betingelser med 1 + 1 + 1 år slik at total mulig avtalelengde blir 6 år. Opsjon på bemannet kantine for middagstilbud.

5.1.2 Place of performance

Postal address

Taraldrud

5.1.3 Estimated duration

Duration

36 MONTH

5.1.4 Renewal

Maximum renewals

0

Description

Oppdragsgiver har opsjon på å forlenge avtalen med de samme betingelser med 1 + 1 + 1 år slik at total mulig avtalelengde blir 6 år.

5.1.5 Value

Estimated value excluding VAT

90 000 000 NOK

5.1.6 Generell informasjon

Reserved participation

None

Procurement Project not financed with EU Funds.

5.1.9 Selection criteria

Criterion

Type

Suitability to pursue the professional activity

Description

Krav: Norske leverandører skal ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt, arbeidsavgift og merverdiavgift. Dokumentasjonskrav: Skatteattest for skatt og merverdiavgift. Skatteattesten skal ikke være eldre enn seks (6) mnd. Norske leverandører som ikke er merverdiavgiftspliktige skal fremlegge bekreftelse fra skattemyndighetene på dette. Utfylt Vedlegg H SKAV-fullmakt, ref. Regler for konkurransen punkt 6.4.1.1. Krav: Leverandøren skal være registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert. Dokumentasjonskrav: Norske selskaper: Firmaattest. Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert. Krav: Leverandør skal være godkjent i Arbeidstilsynet i henhold til forskrift av 01.07.2015 nr. 851: Forskrift om offentlig godkjenning av renholdsvirksomheter og om kjøp av renholdstjenester. Dokumentasjonskrav: Bekreftelse fra Arbeidstilsynets godkjenningsregister inkludert eventuell underleverandør. Krav: Leverandør skal følge gjeldende forskrifter om allmenngjorte tariffavtaler og landsomfattende tariffavtaler for de aktuelle bransjene som inngår i avtalens omfang. Dokumentasjonskrav: Utfylt Bilag 7 Leverandørens egenrapportering av lønns- og arbeidsvilkår.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Economic and financial standing

Description

Krav: Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne utføre kontrakten. Kredittverdighet vil være tilstrekkelig til å oppfylle kravet. Dokumentasjonskrav: Kredittvurdering som baserer seg på siste kjente regnskapstall. Ratingen skal være utført av kredittopplysningsvirksomhet som har konsesjon til å drive slik virksomhet. Leverandøren skal fremsende årsregnskap for de siste 2 år med styrets årsberetninger og revisjonsberetninger. Kunden forbeholder seg retten til å innhente kredittvurderingsopplysninger uavhengig av innlevert dokumentasjon fra leverandøren. Dersom leverandøren har saklig grunn til ikke å fremlegge den dokumentasjon Kunden har krevd, kan han dokumentere sin økonomiske og finansielle kapasitet ved å fremlegge ethvert annet dokument som Kunden anser egnet.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Technical and professional ability

Description

Krav: Leverandøren skal ha erfaring fra sammenlignbare oppdrag knyttet til leveransen. Dokumentasjonskrav: Leverandøren skal i Vedlegg B Referanseliste oppgi minimum 3 og inntil de 5 mest relevante leveransene de siste 5 år. Kundens egne objektivt dokumenterte erfaringer kan benyttes, og vil likestilles med de øvrige referansene. Krav: Leverandøren skal ha tilstrekkelig kapasitet til å utføre kontrakten. Dokumentasjonskrav: Leverandøren bes redegjøre for organisering og kapasitet, herunder beskrivelse av eventuelle underleverandører. Leverandørens redegjørelse bes angitt i Vedlegg F Annen dokumentasjon fra leverandøren.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Technical and professional ability

Description

Krav: Leverandøren skal ha et godt og velfungerende kvalitetssikrings- og styringssystem for tjenesten som skal leveres. Dokumentasjonskrav: Leverandøren skal levere dokumentasjon av sitt kvalitetssikring- og styringssystem. Følgende dokumentasjon aksepteres: Attest for firmaets kvalitetssikring-/styringssystem utstedt av uavhengige organer som bekrefter at leverandøren oppfyller kvalitetssikringsstandarder etter ISO 9001 eller tilsvarende, eller En beskrivelse som minimum omfatter firmaets prosedyrer/rutiner for: • En beskrivelse/oversikt over kvalitetssystemets omfang • Prosesser/prosedyrer som sikrer kvalitet i leveransen • Avviks- og reklamasjonsbehandling • Godkjenning av underleverandører og sikring av produkter, prosesser og tjenester levert av underleverandør • Prosessen fra mottak og registrering av bestillinger, og frem til levering hos kunde har skjedd • Oversikt over organisasjonen inkludert dedikert ressurs til håndtering av kvalitetssystemet • Interne rutiner for varsling, gransking og rapportering av ulykker, herunder statistikker • Rutiner for oppfølging, kontroll, tilsyn og revisjon • Intern kommunikasjon og opplæring • Jevnlig revidering og forbedring av kvalitetssystemet Krav: Leverandøren skal ha dokumentert system for HMSK inklusiv IK-Mat HACCP Dokumentasjonskrav: Leverandøren skal levere dokumentasjon av sitt HMSK system inklusiv IK-Mat HACCP. Følgende dokumentasjon aksepteres: • Gyldige attester/sertifikat utstedt av uavhengige (eks. ISO 22000 eller tilsvarende) eller • En beskrivelse av leverandørens eget system for HMSK inklusiv IK-Mat HACCP, beskrivelsen skal minimum omfatte: o Rutiner for IK-mat, HACCP og andre lovpålagte forskrifter o Policy og krav o Systembeskrivelse, dokumentasjon, rutiner og prosedyrer o Beskrivelse av ansvarsforhold, ledelsesoppfølging, medarbeidermedvirkning og opplæring o Forbedringsprogram, handlingsprogram basert på definerte målbare tall o Interne rutiner for varsling, gransking og rapportering av ulykker, herunder statistikker o Rutiner for oppfølging, kontroll, tilsyn og revisjon Leverandørens leder har et særskilt ansvar for å påse at forpliktelsene i ovennevnte bestemmelse overholdes. Krav: Leverandøren skal kunne sikre miljøhensyn ved gjennomføring av tjenesten. Dokumentasjonskrav: Leverandøren kan dokumentere kravet ved fremleggelse av: • Relevante miljøsertifikater, slik som EMAS eller ISO 14001 eller tilsvarende, eller • En beskrivelse av eget system og rutiner for miljøpolitikk, miljøstyringsordning, opplæring av ansatte innen miljøvennlig renhold, etc.

Use of this criterion

Used

Information about the second stage of a two-stage procedure

Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure

0

5.1.11 Procurement documents

Address of the procurement documents

[ http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=235654&B=POLITIET ] ---

5.1.12 Terms of procurement

Terms of the procedure

Estimated date of dispatch of the invitations to submit tenders

2019-05-21

Terms of submission

Electronic submission

Tillatt

Languages in which tenders or requests to participate may be submitted

norsk

Electronic catalogue

{code|name|permission.}

Variants

Ikke tillatt

Deadline for receipt of tenders

10.05.2019 12:00:00+02:00

Deadline until which the tender must remain valid

267 DAY

Terms of contract

Electronic invoicing

Ikke tillatt

5.1.15 Techniques

Rammeavtale

None

Information about the dynamic purchasing system

None

5.1.16 Further information, mediation and review

Mediation organisation

[ Oslo tingrett ] ---

Review organisation

[ Politidirektoratet ] ---

Organisation providing additional information about the procurement procedure

[ Politiets Fellestjenester ] ---

Organisation providing more information on the review procedures

[ Politiets Fellestjenester (PFT) ] ---

Organisation receiving requests to participate

[ Politiets Fellestjenester ] ---

Del 8: Organisations

8.1 ORG-0001

Official name

Politiets Fellestjenester

Registration number

974 761 157

Postal address

Postboks 2092 Vika

Town

OSLO

Postcode

0125

Country

Norge

Contact point

Siv Lund

Email

siv.lund@politiet.no

Telephone

+47 61318000

Internet address

http://www.politiet.no

Roles of this organisation

8.1 ORG-0002

Official name

Politidirektoratet

Town

Oslo

Country

Norge

Roles of this organisation

8.1 ORG-0003

Official name

Oslo tingrett

Town

Oslo

Country

Norge

Email

oslo.tingrett@domstol.no

Roles of this organisation

8.1 ORG-0004

Official name

Politiets Fellestjenester (PFT)

Town

Oslo

Country

Norge

Email

post.fellestjenester@politiet.no

Roles of this organisation

Notice information

11.1 Notice information

Notice identifier/version

2019-380153 01

Form type

Competition

Notice type

Contract or concession notice – standard regime

Notice dispatch date

25.03.2019 12:00:00+02:00

Languages in which this notice is officially available

norsk (bokmål)

11.2 Publication information

Notice publication number

n.a.

Publication date

25.03.2019

Politiets Fellestjenester

Referanse
2019-380153
Kunngjøringsdato
25.03.2019
Estimert verdi
90 000 000 NOK
Type kunngjøring
Kunngjøring av konkurranse
Hovedaktivitet
pub-os

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter