Rammeavtale om kjøp av synsundersøkelse og skjermbriller
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Departementenes sikkerhets- og serviceorganisasjon skal inngå en felles rammeavtale om kjøp av synsundersøkelse og skjermbriller på vegne av hele departementsfellesskapet. Anskaffelsens verdi er 3,3 mill NOK. Anskaffelsen skal sikre oppfyllelsen av arbeidsgivernes plikter etter arbeidsmiljøloven med forskrifter. Siden dette er en RFI (Request for information) vil det ikke bli inngått noen kontrakt i denne omgangen. Oppdragsgiver ønsker med dette å gjennomføre en markedsdialog med leverandørmarkedet, slik at konkurransegrunnlaget med kontrakt og bilag treffer behovet best mulig. Oppdragsgiver ønsker spesielt konkrete tilbakemeldinger fra leverandørene til utarbeidelse av kravspesifikasjonen i bilag 1. I tillegg ønsker vi tilbakemelding på kontraktsvilkårene i utkastet til kontrakt.
Del 1: Buyer
1.1 Buyer
Official name
[Departementenes sikkerhets- og serviceorganisasjon] ---
Legal type of the buyer
Central government authority
1.1 Buyer
Official name
[Departementenes sikkerhets- og serviceorganisasjon] ---
Legal type of the buyer
Central government authority
Del 2: Procedure
2.1 Procedure
Title
Rammeavtale om kjøp av synsundersøkelse og skjermbriller
Description
Departementenes sikkerhets- og serviceorganisasjon skal inngå en felles rammeavtale om kjøp av synsundersøkelse og skjermbriller på vegne av hele departementsfellesskapet. Anskaffelsens verdi er 3,3 mill NOK. Anskaffelsen skal sikre oppfyllelsen av arbeidsgivernes plikter etter arbeidsmiljøloven med forskrifter. Siden dette er en RFI (Request for information) vil det ikke bli inngått noen kontrakt i denne omgangen. Oppdragsgiver ønsker med dette å gjennomføre en markedsdialog med leverandørmarkedet, slik at konkurransegrunnlaget med kontrakt og bilag treffer behovet best mulig. Oppdragsgiver ønsker spesielt konkrete tilbakemeldinger fra leverandørene til utarbeidelse av kravspesifikasjonen i bilag 1. I tillegg ønsker vi tilbakemelding på kontraktsvilkårene i utkastet til kontrakt.
Internal identifier
19/461
2.1.1 Purpose
Nature of the contract
Supplies
Main classification
Briller
2.1.3 Value
Estimated value excluding VAT
3 300 000 NOK
2.1.4 Generell informasjon
Additional information
Se vedlagte dokumenter.
Directive 2014/24/EU
Del 3: Part
3.1 Part PAR-0000
Title
Rammeavtale om kjøp av synsundersøkelse og skjermbriller
Description
Formålet med anskaffelsen er å sikre oppfyllelsen av oppdragsgivers arbeidsrettslige forpliktelser etter lov 17. juni 2005 nr. 62 om arbeidsmiljø, arbeidstid og stillingsvern mv. (arbeidsmiljøloven) og forskrift 12. juni 2011 nr. 1355 om organisering, ledelse og medvirkning. Av forskriften § 14-4 første ledd følger det at arbeidsgiver skal sørge for at arbeidstakere som jevnlig og som en betydelig del av sitt arbeid arbeider ved dataskjerm, skal få tilbud om undersøkelse av øyne og syn. Av tredje ledd følger det at arbeidstakerne, hvis utfallet av undersøkelsen gjør det nødvendig, og dersom vanlige synskorrigerende hjelpemidler ikke kan benyttes, skal få tilbud om spesielle synskorrigerende hjelpemidler som egner seg for vedkommende arbeid. Departementenes sikkerhets- og serviceorganisasjon skal inngå en felles rammeavtale om kjøp av synsundersøkelse og skjermbriller på vegne av hele departementsfellesskapet. Anskaffelsens verdi er 3,3 mill NOK. Anskaffelsen skal sikre oppfyllelsen av arbeidsgivernes plikter etter arbeidsmiljøloven med forskrifter. Siden dette er en RFI (Request for information) vil det ikke bli inngått noen kontrakt i denne omgangen. Oppdragsgiver ønsker med dette å gjennomføre en markedsdialog med leverandørmarkedet, slik at konkurransegrunnlaget med kontrakt og bilag treffer behovet best mulig.
3.1.1 Purpose
Nature of the contract
Supplies
Main classification
Briller
Additional classification
Brilleglass
Additional classification
Bøyler og innfatninger til briller
Additional classification
Glass til briller
3.1.2 Place of performance
Postal address
Oslo
3.1.5 Generell informasjon
Additional information
Se vedlagte dokumenter.
3.1.6 Procurement documents
Address of the procurement documents
[ http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=257204&B=DSS ] ---
3.1.9 Further information, mediation and review
Organisation providing additional information about the procurement procedure
Departementenes sikkerhets- og serviceorganisasjon
Del 8: Organisations
8.1 ORG-0001
Official name
Departementenes sikkerhets- og serviceorganisasjon
Registration number
974 761 424
Postal address
Postboks 8129 Dep
Town
Oslo
Postcode
0032
Country
Norge
Contact point
Anders Brage Steen
anders-brage.steen@dss.dep.no
Telephone
+47 22240000
Internet address
Roles of this organisation
Buyer
8.1 ORG-0002
Official name
Departementenes sikkerhets- og serviceorganisasjon
Registration number
974 761 424
Postal address
Postboks 8129 Dep
Town
Oslo
Postcode
0032
Country
Norge
Contact point
Anders Brage Steen
anders-brage.steen@dss.dep.no
Internet address
Roles of this organisation
Notice information
11.1 Notice information
Notice identifier/version
2019-377472 01
Form type
Planning
Notice type
Prior information notice or a periodic indicative notice used only for information
Notice dispatch date
28.11.2019 12:00:00+02:00
Languages in which this notice is officially available
norsk (bokmål)
11.2 Publication information
Notice publication number
n.a.
Publication date
28.11.2019
Departementenes sikkerhets- og serviceorganisasjon, Departementenes sikkerhets- og serviceorganisasjon
- Referanse
- 2019-377472
- Kunngjøringsdato
- 28.11.2019
- Estimert verdi
- 3 300 000 NOK
- Type kunngjøring
- Veiledende kunngjøring
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter