Prekvalifisering til konkurranse om telefonitjenester og kontaktsenterløsninger
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Arbeids- og velferdsdirektoratet (NAV) skal gjennomføre en anskaffelse som omfatter fire områder. De fire områdene, mobiltelefoni, fasttelefoni, kontaktsenterløsning og løsning for bemanningsplanlegging, er satt sammen til én anskaffelse hvor det skal velges ut én leverandør. Det vil bli opprettet en avtale for mobil- og fasttelefoni og en skybasert avtale for kontaktsenterløsning med løsning for bemanningsplanlegging. Anskaffelsen vil bli gjennomført som konkurranse med forhandlinger.
Del 1: Buyer
1.1 Buyer
Official name
[ARBEIDS- OG VELFERDSETATEN (NAV)] ---
Legal type of the buyer
Central government authority
Activity of the contracting authority
General public services
Del 2: Procedure
2.1 Procedure
Title
Prekvalifisering til konkurranse om telefonitjenester og kontaktsenterløsninger
Description
Arbeids- og velferdsdirektoratet (NAV) skal gjennomføre en anskaffelse som omfatter fire områder. De fire områdene, mobiltelefoni, fasttelefoni, kontaktsenterløsning og løsning for bemanningsplanlegging, er satt sammen til én anskaffelse hvor det skal velges ut én leverandør. Det vil bli opprettet en avtale for mobil- og fasttelefoni og en skybasert avtale for kontaktsenterløsning med løsning for bemanningsplanlegging. Anskaffelsen vil bli gjennomført som konkurranse med forhandlinger.
Procedure identifier
2019-375773
Internal identifier
19-720
Type of procedure
Negotiated with prior publication of a call for competition / competitive with negotiation
2.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Telekommunikasjonstjenester
2.1.4 Generell informasjon
Directive 2014/24/EU
Del 5: Lot
5.1 Lot LOT-0000
Title
Prekvalifisering til konkurranse om telefonitjenester og kontaktsenterløsninger
Description
NAV utførte i mai/juni 2019 en veilede kunngjøring hvor konkurransegrunnlaget ble lagt ut på høring. NAV skal nå gjennomføre en konkurranse som består av flere tjenesteområder som det er naturlig å se i sammenheng. Dette er tjenester som er nødvendige å videreføre gjennom konkurranseutsetting nå som avtalene går mot utløp. Tjenestene er sentrale for den enkelte NAV ansatte i daglig arbeid for samhandling internt og eksternt (mobiltelefoni) og som kommunikasjonsplattform og administrasjon mot brukersiden (kontaktsenter). Per i dag er det cirka 20 000 ansatte i NAV fordelt på cirka 15 000 statlig ansatte og cirka 5 000 kommunalt ansatte. Alle ansatte vil være brukere av mobiltelefonitjenester, mens cirka 1000 ansatte (agenter) ved NAVs kontaktsentra utfører tjenester i grensesnittet mellom mobil- og fasttelefoni og løsninger for kontaktsenter med bemanningsplanleggingsverktøy. Tjenestene kan deles inn i to hovedområder; a) Mobiltelefoni og fasttelefoni/operatørtjenester b) Kontaktsenterløsning og løsning for bemanningsplanlegging Områdene a) og b) inngår i samme anskaffelsesprosess, men blir underlagt hver sin avtale - a) for tjenesteleveranser og b) for skybaserte løsninger. Avtalene blir inngått med én og samme leverandør. For a) Mobiltelefoni skal avtalen gi NAV gode og fremtidsrettede kommunikasjonstjenester som møter brukerbehovet i alle NAVs virksomhetsområder. Avtalen skal blant annet sikre god mobildekning og tilgang til mobilt bredbånd, slik at NAVs ansatte skal kunne utføre sine tjenester på en god måte. Tjenestene vil omfatte; - Operatørtjenester mobiltelefoni (mobilabonnement, trafikkavtale, dekning, tjenester knyttet til telefoni mv) - Tjenestenivåavtaler med definerte tjenestekrav - Automatisert overvåkning og varsling av tjenestekvalitet - Generell konsulentkompetanse innenfor fagområdet For a) Fasttelefoni/operatørtjenester skal avtalen regulere samtrafikk mellom fasttelefoni og mobiltelefoni og tilhørende operatørtjenester. Tjenesteområdet vil bli redusert i fremtid. Tjenestene omfatter; - operatørtjenester fasttelefoni - oppkobling mot operatør for fasttelefoni via SIP trunk - tjenestenivåavtaler med definerte tjenestekrav - automatisert overvåkning og varsling av tjenestekvalitet - generell konsulentkompetanse innenfor fagområdet - delvis integrasjon av fasttelefoni mot mobiltelefoni, video og samhandlingsplattformer For b) Kontaktsenterløsning vil avtalen omfatte; - System for å besvare og sette videre samtaler - System for å finne rett kompetanse og køer for å sette videre samtaler - Ruting av samtaler mellom ulike køer og tjenester (Chat og E-task) - En levende IVR løsning som gir muligheter for å selv lese inn og endre talemeldinger, samt selv endre rutingen av samtaler mellom tastevalg og innholdet i disse. - Statistikk -- Realtime -- Historisk -- Aggregert og individuelt nivå - Real time overvåkning køer og agenter For b) Løsning for bemanningsplanlegging vil avtalen omfatte; - System for bemanningsplanlegging inkl. programvarevedlikehold, support og videreutvikling - Prognostisering og planlegging på 15 minutters intervall per kø, skill og totalt sett - Statistikk; Ivareta skill og annen informasjon om ansatte, team og enheter - Integrasjon mot NAVs fasttelefonisystem, Alcatel Lucent OXE (OmniPCX Enterprise Communication Server) og Alcatel Lucent Call Center Distribution - Opplæring av NAVs nøkkelressurser - Tjenestenivåavtaler med definerte tjenestekrav - Generell konsulentkompetanse innenfor fagområdet - Integrasjon mot administrative systemer hos kunden (opsjon) For NAV er det viktig å komme frem til en helhetlig løsning for a) og b) hvor de fire områdene knyttes sammen i optimale løsninger for ansatte på den ene siden og brukere og eksterne relasjoner på den andre siden. Spørsmål til konkurransegrunnlaget vil ikke bli besvart i perioden fra uke 28 til og med uke 31.
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Telekommunikasjonstjenester
Additional classification
Nettverks, internett og intranett programvare
Additional classification
Datatjenester
Additional classification
Internett tjenester
Options
The buyer reserves the right for additional purchases from the contractor, as described here
- Avtalene skal ha en varighet på 4 år fra signering. Kunden har opsjon på forlengelse av avtalene med 1+1+1 år - Det er oppført i konkurransegrunnlaget opsjoner for mobiltelefoni, fasttelefoni og kontaktsenterløsning. Opsjonen "mobiltelefon som en tjeneste" er satt opp som A og B krav. Ellers er øvrige opsjoner satt opp som B krav.
5.1.2 Place of performance
Anywhere
5.1.6 Generell informasjon
Procurement Project not financed with EU Funds.
5.1.10 Award criteria
Criterion
Type
Quality
Description
Kvalitet
Order of importance
NaN
Criterion
Type
Price
Order of importance
NaN
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
None
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Review organisation
[ Arbeids- og velferdsdirektoratet ] ---
Del 6: Results
6.1 Result Lot Identifier LOT-0000
No winner was chosen and the competition is closed.
The reason why a winner was not chosen
Other
Del 8: Organisations
8.1 ORG-0001
Official name
ARBEIDS- OG VELFERDSETATEN (NAV)
Registration number
889640782
Postal address
Postboks 5, St Olavs plass
Town
OSLO
Postcode
0130
Country
Norge
Contact point
Henrik Lerche
henrik.lerche@nav.no
Telephone
+47 90692678
Internet address
Buyer profile
Roles of this organisation
8.1 ORG-0002
Official name
Arbeids- og velferdsdirektoratet
Postal address
Postboks 5 St. Olavs plass
Town
Oslo
Postcode
0130
Country
Norge
Roles of this organisation
Notice information
11.1 Notice information
Notice identifier/version
2019-375773 01
Form type
Result
Notice type
Contract or concession award notice – standard regime
Notice dispatch date
28.08.2019 12:00:00+02:00
Languages in which this notice is officially available
norsk (bokmål)
11.2 Publication information
Notice publication number
2019/S 131-322981
Publication date
28.08.2019
ARBEIDS- OG VELFERDSETATEN (NAV)
- Referanse
- 2019-375773
- Kunngjøringsdato
- 28.08.2019
- Estimert verdi
- Ikke angitt
- Type kunngjøring
- Avlysning eller manglende kontraktsinngåelse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Fant ingen dokumenter for denne kunngjøringen. Finn lenken til oppdragsgivers støtteverktøy i kunngjøringen.