Anskaffelse av multifunksjonsskrivere, storformatskrivere og skrivere mv med tilhørende service og vedlikehold
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Politiets fellestjenester (PFT), heretter kalt oppdragsgiver, gjennomfører på vegne av Politiets IKT-tjenester (PIT), anskaffelse av rammeavtale for anskaffelse av kjøp og leie av multifunksjonsskrivere, storformatskrivere og skrivere mv med tilhørende service og vedlikehold. Nærmere angivelse av hvem avtalen gjelder for, herunder hvem som er å anse som Kunde iht. avtalen, følger av avtalens bilag 1(Kundens kravspesifikasjon). Det tas forbehold om at selve avtalen må forelegges Politidirektoratet (POD) for endelig godkjenning og signering.
Del 1: Buyer
1.1 Buyer
Official name
[Politiets fellestjenester] ---
Legal type of the buyer
Central government authority
Activity of the contracting authority
Public order and safety
Del 2: Procedure
2.1 Procedure
Title
Anskaffelse av multifunksjonsskrivere, storformatskrivere og skrivere mv med tilhørende service og vedlikehold
Description
Politiets fellestjenester (PFT), heretter kalt oppdragsgiver, gjennomfører på vegne av Politiets IKT-tjenester (PIT), anskaffelse av rammeavtale for anskaffelse av kjøp og leie av multifunksjonsskrivere, storformatskrivere og skrivere mv med tilhørende service og vedlikehold. Nærmere angivelse av hvem avtalen gjelder for, herunder hvem som er å anse som Kunde iht. avtalen, følger av avtalens bilag 1(Kundens kravspesifikasjon). Det tas forbehold om at selve avtalen må forelegges Politidirektoratet (POD) for endelig godkjenning og signering.
Procedure identifier
2019-349124
Internal identifier
DL201800278
Type of procedure
Negotiated with prior publication of a call for competition / competitive with negotiation
2.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Datautstyr og -materiell
2.1.3 Value
Estimated value excluding VAT
90 000 000 NOK
2.1.4 Generell informasjon
Directive 2014/24/EU
Del 5: Lot
5.1 Lot LOT-0000
Title
Anskaffelse av multifunksjonsskrivere, storformatskrivere og skrivere mv med tilhørende service og vedlikehold
Description
Politiets fellestjenester (PFT), heretter kalt oppdragsgiver, gjennomfører på vegne av Politiets IKT-tjenester (PIT), anskaffelse av rammeavtale for anskaffelse av kjøp og leie av multifunksjonsskrivere, storformatskrivere og skrivere mv med tilhørende service og vedlikehold. Nærmere angivelse av hvem avtalen gjelder for, herunder hvem som er å anse som Kunde iht. avtalen, følger av avtalens bilag 1(Kundens kravspesifikasjon). Det tas forbehold om at selve avtalen må forelegges Politidirektoratet (POD) for endelig godkjenning og signering.
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Datautstyr og -materiell
Additional classification
Skrivere og plottere
Additional classification
Fargeskrivere
Additional classification
Blekkskrivere
Additional classification
Programvare og informasjonssystemer
Additional classification
Programvare verktøy
Additional classification
Generell programvarepakke, datakomprimeringsredskap og programvare for skrivere
Additional classification
Programvare for skrivere
Additional classification
Reperasjons- og vedlikeholdstjenester
Additional classification
Reparasjon, vedlikehold og tilhørende tjenester tilknyttet PCer, kontorutstyr, telekommunikasjon og AV-utstyr
Additional classification
Vedlikehold og reparasjon av kontormaskiner
Additional classification
Vedlikehold og reparasjon av datamaskinutstyr
Additional classification
Vedlikehold og reparasjon av repromaskiner
Additional classification
Vedlikehold og reparasjon av ytre enheter til datamaskiner
Additional classification
Datatjenester: rådgivning, programvareutvikling, internett og systemstøtte
Options
The buyer reserves the right for additional purchases from the contractor, as described here
Oppdragsgiver har opsjon på å forlenge avtalen med de samme betingelser med 1(ett) år slik at total mulig avtalelengde blir 4 år. Kontrakten inneholder opsjoner på utvidelser og endringer av leveransens funksjonalitet og omfang. Det henvises til SSA-K Bilag 1 for nærmere informasjon.
5.1.2 Place of performance
Postal address
OSLO
5.1.3 Estimated duration
Duration
36 MONTH
5.1.5 Value
Estimated value excluding VAT
90 000 000 NOK
5.1.6 Generell informasjon
Reserved participation
None
Procurement Project not financed with EU Funds.
Additional information
På grunnlag av tidligere års anskaffelser kan det, uten forbindtlighet for oppdragsgiver, estimeres et omfang på 60- 90 MNOK i løpet av avtaleperioden inklusiv opsjoner. Det kan ikke utelukkes at faktisk uttak på avtalen kan bli lavere eller høyere enn estimert. Det presiseres at estimatet ikke på noen måte forstås som et minimums- eller maksimumstak.
5.1.9 Selection criteria
Criterion
Type
Suitability to pursue the professional activity
Description
Leverandøren skal være registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert. Dokumentasjonskrav: • Norske selskaper: Firmaattest • Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Kredittvurdering som baserer seg på siste kjente regnskapstall. Ratingen skal være utført av kredittopplysningsvirksomhet som har konsesjon til å drive slik virksomhet. Dersom leverandøren har saklig grunn til ikke å fremlegge den dokumentasjon oppdragsgiver har krevd, kan han dokumentere sin økonomiske og finansielle kapasitet ved å fremlegge ethvert annet dokument som oppdragsgiver anser egnet.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne utføre kontrakten. Kredittverdighet uten krav til sikkerhetsstillelse vil være tilstrekkelig til å oppfylle kravet.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
1) Beskrivelse av leverandørens inntil 3 mest relevante/sammenlignbare oppdrag i løpet av de siste 3 årene. Beskrivelsen må inkludere angivelse av oppdragets verdi, tidspunkt og mottaker (navn, telefon og e-post.) Det er leverandørens ansvar å dokumentere relevans gjennom beskrivelsen. Leverandøren kan dokumentere erfaringen ved å vise til kompetanse til personell han råder over og kan benytte til dette oppdraget, selv om erfaringen er opparbeidet mens personellet har utført tjeneste for en annen leverandør. 2) En beskrivelse av teknisk personell eller tekniske enheter som leverandøren råder over til å utføre kontrakten. Dersom leverandøren skal benytte underleverandører til å utføre deler av kontrakten skal også dette beskrives. Det skal ikke leveres CVer i denne fasen, kun en beskrivelse. 3) En beskrivelse av leverandørens system for styring av leverandørkjeden som vil benyttes til gjennomføring av leveransen. 4) Leverandøren skal levere dokumentasjon av sitt miljøledelsessystem.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
1) Leverandøren skal ha erfaring fra sammenlignbare oppdrag. 2) Leverandøren skal ha kapasitet til å kunne gjennomføre kontrakten gjennom hele avtaleperioden. 3) Leverandøren skal ha iverksatt kvalitetssikringstiltak som sikrer at leverandøren er i stand til å følge opp kontraktsforpliktelsene for sosiale krav. Leverandøren skal ha metoder for styring av leverandørkjeden og sporbarhetssystem som muliggjør oppfølging av - at grunnleggende menneskerettigheter etterleves - at ILOs konvensjon nr. 138 og 182 (forbud mot barnearbeid), nr. 29 og 105 (forbud mot tvangsarbeid/slavearbeid), nr. 100 og 111 (forbud mot diskriminering) og nr. 87 og 98 (organisasjonsfrihet og retten til k ollektive forhandlinger) etterleves. 4) Leverandøren skal ha et miljøledelsessystem.
Use of this criterion
Used
Information about the second stage of a two-stage procedure
Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure
3
Maximum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure
5
5.1.11 Procurement documents
Address of the procurement documents
[ http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=241894&B=POLITIET ] ---
5.1.12 Terms of procurement
Terms of the procedure
Estimated date of dispatch of the invitations to submit tenders
2019-07-05
Terms of submission
Electronic submission
Tillatt
Address for submission
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted
English, norsk
Electronic catalogue
{code|name|permission.}
Variants
Ikke tillatt
Deadline for receipt of tenders
02.07.2019 12:00:00+02:00
Deadline until which the tender must remain valid
212 DAY
Terms of contract
Conditions relating to the performance of the contract
Se konkurransegrunnlaget
Electronic invoicing
Tillatt
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
Framework agreement, without reopening of competition
Maximum number of participants
1
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Mediation organisation
[ Oslo tingrett ] ---
Review organisation
[ Politiets fellestjenester (PFT) ] ---
Organisation providing additional information about the procurement procedure
[ Politiets fellestjenester ] ---
Organisation providing more information on the review procedures
[ Politiets fellestjenester (PFT) ] ---
Organisation receiving requests to participate
[ Politiets fellestjenester ] ---
Del 8: Organisations
8.1 ORG-0001
Official name
Politiets fellestjenester
Registration number
974 761 157
Postal address
Fridtjof Nansens vei 14
Town
OSLO
Postcode
0369
Country
Norge
Contact point
Jenny Forsberg
jenny.elisabeth.forsberg@politiet.no
Telephone
+47 61318000
Internet address
Roles of this organisation
8.1 ORG-0002
Official name
Politiets fellestjenester (PFT)
Postal address
Postboks 2092 Vika
Town
Oslo
Postcode
0125
Country
Norge
post.fellestjenester@politiet.no
Internet address
Roles of this organisation
8.1 ORG-0003
Official name
Oslo tingrett
Postal address
Postboks 2106 Vika
Town
Oslo
Postcode
0125
Country
Norge
oslo.tingrett@domstol.no
Roles of this organisation
Notice information
11.1 Notice information
Notice identifier/version
2019-349124 01
Form type
Competition
Notice type
Contract or concession notice – standard regime
Notice dispatch date
29.05.2019 12:00:00+02:00
Languages in which this notice is officially available
norsk (bokmål)
11.2 Publication information
Notice publication number
n.a.
Publication date
29.05.2019
Politiets fellestjenester
- Referanse
- 2019-349124
- Kunngjøringsdato
- 29.05.2019
- Estimert verdi
- 90 000 000 NOK
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- pub-os
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter