Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterMegleravtale - Kjøp av tjenester vedrørende avhending av Fjellinjen Utsteder AS
Konkurranse
Kunngjøring av konkurranse
Utgått
Kunngjort i EØS

Megleravtale - Kjøp av tjenester vedrørende avhending av Fjellinjen Utsteder AS

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Resultat
0

Anskaffelsens formål er å finne en leverandør som kan bistå som rådgiver, samt bistå ved salget av Fjellinjen Utsteder AS

Del 1: Buyer

1.1 Buyer

Official name

[Fjellinjen AS] ---

Legal type of the buyer

Body governed by public law, controlled by a regional authority

Del 2: Procedure

2.1 Procedure

Title

Megleravtale - Kjøp av tjenester vedrørende avhending av Fjellinjen Utsteder AS

Description

Anskaffelsens formål er å finne en leverandør som kan bistå som rådgiver, samt bistå ved salget av Fjellinjen Utsteder AS

Procedure identifier

2019-347705

Internal identifier

2019-10

Type of procedure

Open

2.1.1 Purpose

Nature of the contract

Services

Main classification

Tjenester i forbindelse med Meglervirksomhet og dertil knyttet handel med verdipapirer og varer

2.1.4 Generell informasjon

Directive 2014/24/EU

Del 5: Lot

5.1 Lot LOT-0000

Title

Megleravtale - Kjøp av tjenester vedrørende avhending av Fjellinjen Utsteder AS

Description

Bompengereformen (Stortingsmelding 25 (2014/2015) - På rett vei) legger klare føringer på hvordan bompengeselskapene skal organiseres fremover. Stortingsmeldingen tar utgangspunkt i EU-direktiv 2004/52/EF. Et av premissene for reformen er at utstederfunksjonen skal være uavhengig av bompengeselskapene både regnskaps- og eiermessig. På bakgrunn av dette har Fjellinjen AS skilt ut utstederfunksjonen i et eget selskap, Fjellinjen Utsteder AS (Org nr. 922177724). Det er i midlertid ikke tilstrekkelig at utstederfunksjonen er skilt ut i egen juridisk enhet. Fjellinjen Utsteder AS kan ikke eies av det regionale bompengeselskapet, eller være en del av samme konsern som bompengeselskapet. Oppdragsgiver må følgelig, og innen rimelig tid, selge Fjellinjen Utsteder AS ut av konsernet. Foreløpig frist for dette er satt til 30. juni 2020. Anskaffelsens formål er å finne en leverandør som kan bistå som rådgiver, samt bistå ved salget av Fjellinjen Utsteder AS. Det innebefatter blant annet: - Å være finansiell rådgiver i forbindelse med transaksjonen, herunder bistå med å analysere, strukturere, forhandle og gjennomføre transaksjonen. (Råd om regnskapsmessig, skattemessige eller juridiske forhold for øvrig er ikke en del av konkurransen), - Gi råd til oppdragsgiver om muligheten for gjennomføring av transaksjonen, - Leverandør skal utarbeide en selskapspresentasjon, - Leverandør skal identifisere potensielle kjøpere eller investorer, - Delta i møter og presentasjoner, - Bistå ved forhandlinger, - Koordinere due diligence prosessen (etablere et virtuelt datarom), og - Koordinere arbeidet med oppdragsgivers advokat (Kluge Advokatfirma AS).Leverandøren skal, sammen med oppdragsgiver og Kluge Advokatfirma utarbeide et salgsprospekt som beskriver selskapet som skal selges og dets finansielle forhold. Et slikt salgsprospekt vil utarbeides med utgangspunkt i informasjon mottatt fra oppdragsgiver. Slik informasjon vil i normalt være informasjon om strategi, forretningsplan, marked og konkurransesituasjon, historiske resultater, balanse, budsjetter og fremtidige prognoser. Hovedformålet med en slik presentasjon er å gi potensielle kjøpere et grunnlag for å kunne fremme et tilbud på selskapet Fjellinjen Utsteder AS. Kontraktsverdien forventes å ligge på NOK 5-10 millioner. Salg av Fjellinjen Utsteder AS forventes ferdig innen 30.06.2020. Oppdragsgiver ønsker imidlertid å ha opsjon på å kunne forlenge avtalen med leverandør fram til 31.12.2020. Utfyllende beskrivelse av leveransen følger av bilag 1 til kontrakten.

5.1.1 Purpose

Nature of the contract

Services

Main classification

Tjenester i forbindelse med Meglervirksomhet og dertil knyttet handel med verdipapirer og varer

Additional classification

Rådgivning i forbindelse med økonomisk forvaltning

Additional classification

Investeringsbanktjenester og relaterte tjenester

Additional classification

Tjenester i forbindelse med handelsvarer

Additional classification

Behandlings- og clearingstjenester

Options

The buyer reserves the right for additional purchases from the contractor, as described here

Oppdragsgiver ønsker å ha opsjon på å kunne forlenge avtalen med leverandør fram til 31.12.2020.

5.1.2 Place of performance

Anywhere

5.1.3 Estimated duration

Start date

15.10.2019

End date

30.06.2020

5.1.4 Renewal

Maximum renewals

0

Description

Oppdragsgiver ønsker å ha opsjon på å kunne forlenge avtalen med leverandør fram til 31.12.2020.

5.1.6 Generell informasjon

Reserved participation

None

Procurement Project not financed with EU Funds.

5.1.9 Selection criteria

Criterion

Type

Suitability to pursue the professional activity

Description

Se vedlagte dokumenter.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Economic and financial standing

Description

Se vedlagte dokumenter.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Technical and professional ability

Description

Se vedlagte dokumenter.

Use of this criterion

Used

Information about the second stage of a two-stage procedure

Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure

0

5.1.11 Procurement documents

Address of the procurement documents

[ https://permalink.mercell.com/109511905.aspx ] ---

5.1.12 Terms of procurement

Terms of submission

Electronic submission

Tillatt

Languages in which tenders or requests to participate may be submitted

norsk

Electronic catalogue

{code|name|permission.}

Variants

Ikke tillatt

Deadline for receipt of tenders

15.08.2019 12:00:00+02:00

Deadline until which the tender must remain valid

78 DAY

Information about public opening

Date/time

15.08.2019 12:00:00+02:00

Terms of contract

Electronic invoicing

Ikke tillatt

5.1.15 Techniques

Rammeavtale

None

Information about the dynamic purchasing system

None

5.1.16 Further information, mediation and review

Review organisation

[ Klagenemndssekretariatet ] ---

Organisation providing additional information about the procurement procedure

[ Fjellinjen AS ] ---

Del 8: Organisations

8.1 ORG-0001

Official name

Fjellinjen AS

Registration number

941856543

Postal address

Schweigaardsgt.16

Town

Oslo

Postcode

0191

Country

Norge

Contact point

Terje Lunde Kværhellen

Email

terje.kvaerhellen@fjellinjen.no

Telephone

+47 97020067

Roles of this organisation

8.1 ORG-0002

Official name

Klagenemndssekretariatet

Postal address

Postboks 511 sentrum

Town

5805 BERGEN

Country

Norge

Roles of this organisation

Notice information

11.1 Notice information

Notice identifier/version

2019-347705 01

Form type

Competition

Notice type

Contract or concession notice – standard regime

Notice dispatch date

28.06.2019 12:00:00+02:00

Languages in which this notice is officially available

norsk (bokmål)

11.2 Publication information

Notice publication number

n.a.

Publication date

28.06.2019

Fjellinjen AS

Referanse
2019-347705
Kunngjøringsdato
28.06.2019
Estimert verdi
Ikke angitt
Type kunngjøring
Kunngjøring av konkurranse

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter