EØS 021-2019 Rammeavtale formingsmateriell
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Rammeavtale med én leverandør for å dekke Bergen kommune med samarbeidsparter, heretter kalt oppdragsgiver, sitt behov for kjøp av formingsmateriell.
Del 1: Buyer
1.1 Buyer
Official name
[Bergen Kommune] ---
Legal type of the buyer
Regional authority
Activity of the contracting authority
General public services
1.1 Buyer
Official name
[Askøy kommune, Fjell, Sund og Øygarden kommune, Fusa kommune, Kvam kommune, Lindås kommune, Masfjorden kommune, Meland kommune, Modalen kommune, Os kommune, Osterøy kommune, Radøy kommune, Samnanger kommune, Vaksdal kommune, Voss kommune, Rehabilitering og sykehjem Betanien] ---
Legal type of the buyer
Regional authority
Activity of the contracting authority
General public services
Del 2: Procedure
2.1 Procedure
Title
EØS 021-2019 Rammeavtale formingsmateriell
Description
Rammeavtale med én leverandør for å dekke Bergen kommune med samarbeidsparter, heretter kalt oppdragsgiver, sitt behov for kjøp av formingsmateriell.
Procedure identifier
2019-331950
Internal identifier
2019/22410
Type of procedure
Open
2.1.1 Purpose
Nature of the contract
Supplies
Main classification
Håndverks- og kunstmateriale
2.1.3 Value
Estimated value excluding VAT
32 000 000 NOK
2.1.4 Generell informasjon
Directive 2014/24/EU
Del 5: Lot
5.1 Lot LOT-0000
Title
EØS 021-2019 Rammeavtale formingsmateriell
Description
Bergen kommune med samarbeidsparter, heretter kalt oppdragsgiver, innbyr til åpen anbudskonkurranse med hensikt å inngå rammeavtale med én leverandør på levering av formingsmateriell. Oppdragsgiver har som formål gjennom denne konkurransen å inngå den økonomisk mest fordelaktige avtale om levering av formingsmateriell gjennom rammeavtale. Avtaleperioden vil være 2 år fra avtaledato med ensidig opsjon for ytterligere 1 + 1 år. Forventet oppstart er november 2019. Oppdragsgiver ønsker gjennom sine anskaffelser å være med på å ivareta miljøhensyn og sikre sosiale og etiske standarder. Det er derfor stilt en rekke miljøkrav og kriterier i denne konkurransen. Under avtaleperioden skal det leveres ulike typer og varianter av formingsmateriell/hobbyartikler til skoler, SFO og barnehager, som er de største forbrukerne av produktene. Men også andre enheter og forbrukersegmenter i både Bergen kommune og samarbeidsparter vil ha muligheten til å benytte seg av denne avtalen etter egne behov. Eksempelvis aktivitetstilbud for voksne og eldre ved helse og velferdssentre. Oppdragsgivers enheter varierer i størrelse og har ulike behov, og kjøpemønsteret i de ulike enhetene vil derfor variere. Følgende produkter omfattes ikke av denne avtalen: - Symaskiner - Kontorrekvisita, inkludert papir i A4 og A3 format, 80 gr., 85 gr. og 90 gr., hvit, som er primært ment for bruk i kopimaskiner og skrivere/printere (kopipapir). - Inne- og uteleker - Spill
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Supplies
Main classification
Håndverks- og kunstmateriale
Additional classification
Leire
Additional classification
Tekstilstoffer og tilhørende artikler
Additional classification
Tekstilgarn og -tråd
Additional classification
Håndverksmateriale
Additional classification
Kunstmateriale
Additional classification
Papir til kunst og kunsthåndverk
Additional classification
Farger til undervisningsbruk
5.1.2 Place of performance
Country subentity
Vestland (NO0A2)
5.1.3 Estimated duration
Start date
01.11.2019
End date
31.10.2021
5.1.4 Renewal
Maximum renewals
0
Description
Inntil ytterligere 2 år, total maksimalt 4 år. Oppdragsgiver kan velge å innløse opsjonen på 2 år i flere omganger, f. eks. for 1 år av gangen.
5.1.5 Value
Estimated value excluding VAT
32 000 000 NOK
5.1.6 Generell informasjon
Reserved participation
None
Procurement Project not financed with EU Funds.
5.1.9 Selection criteria
Criterion
Type
Suitability to pursue the professional activity
Description
Registrert i handelsregister eller foretaksregister Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Øvrige økonomiske og finansielle krav Når det gjelder eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav som har blitt angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at:
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Leverandøren har tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å oppfylle avtalen. Påkrevd økonomisk kapasitet vurderes i forhold til avtalens verdi, ytelser, risiko og varighet. Dokumentasjon for norske leverandører: Oppdragsgiver vil selv sjekke leverandørens økonomiske situasjon fra DIFIs eBevis, Proff Forvalt (https://forvalt.no/) og/eller via opplysninger gitt av Creditsafe (https://www.creditsafe.com) og kan hente inn ytterligere opplysninger fra Brønnøysundregistrene. Merk at konkurransegrunnlaget inneholder retningslinjer for hvordan leverandører selv kan supplere tilgjengelig informasjon hvis ønskelig. Dokumentasjon for utenlandske leverandører: Leverandør skal på forespørsel levere en kredittrating rapport fra selskap som har konsesjon fra Datatilsynet til å drive kredittopplysningsvirksomhet i Norge eller fra selskap med tilsvarende godkjenning i medlemsstat i EU/EØS. Kredittratingsrapporten må være basert på oppdaterte regnskapsopplysninger.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
Bare for offentlige vareleveranser: I referanseperioden har leverandøren utført følgende viktige vareleveranser av den etterspurte type, eller følgende viktige tjenester av den etterspurte type. Oppdragsgiver kan kreve opp til tre års erfaring og tillate at det tas hensyn til erfaring fra tiden før de seneste tre år.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
Leverandør skal ha god og relevant erfaring. Erfaringen skal omfatte leveranser av tilsvarende kompleksitet som leveransen forespurt i denne konkurransen. Dokumentasjonskrav: Relevant erfaring skal dokumenteres ved å oppgi minimum tre (3) og maksimum fem (5) referanseprosjekter fra de siste tre (3) år. Referansene legges inn direkte i Mercell som besvarelse av dette punkt. Dersom det oppgis flere enn fem referanseprosjekter, vil kun de fem første bli vurdert.
Use of this criterion
Used
Information about the second stage of a two-stage procedure
Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure
0
5.1.10 Award criteria
Criterion
Type
Quality
Description
Miljømerkede produkter
Weight (percentage, exact)
30
Criterion
Type
Quality
Description
Kvalitet
Weight (percentage, exact)
20
Criterion
Type
Price
Weight (percentage, exact)
50
5.1.11 Procurement documents
Address of the procurement documents
[ https://permalink.mercell.com/104890674.aspx ] ---
5.1.12 Terms of procurement
Terms of submission
Electronic submission
Tillatt
Address for submission
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted
norsk
Electronic catalogue
{code|name|permission.}
Variants
Ikke tillatt
Deadline for receipt of tenders
30.09.2019 12:00:00+02:00
Deadline until which the tender must remain valid
91 DAY
Information about public opening
Date/time
30.09.2019 12:00:00+02:00
Terms of contract
Electronic invoicing
Tillatt
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
Framework agreement, without reopening of competition
Maximum number of participants
1
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Review organisation
[ Bergen kommune Innkjøp konsern ] ---
Organisation providing additional information about the procurement procedure
[ Bergen Kommune ] ---
Del 8: Organisations
8.1 ORG-0001
Official name
Bergen Kommune
Registration number
964338531
Postal address
Serviceboks 7880
Town
BERGEN
Postcode
5020
Country
Norge
Contact point
Adnan Birdzo
Adnan.Birdzo@bergen.kommune.no
Internet address
Buyer profile
Roles of this organisation
Buyer
8.1 ORG-0002
Official name
Askøy kommune, Fjell, Sund og Øygarden kommune, Fusa kommune, Kvam kommune, Lindås kommune, Masfjorden kommune, Meland kommune, Modalen kommune, Os kommune, Osterøy kommune, Radøy kommune, Samnanger kommune, Vaksdal kommune, Voss kommune, Rehabilitering og sykehjem Betanien
Town
Bergen
Postcode
5020
Country
Norge
adnan.birdzo@bergen.kommune.no
Internet address
Roles of this organisation
8.1 ORG-0003
Official name
Bergen kommune Innkjøp konsern
Postal address
Pb 7700
Town
Bergen
Postcode
5020
Country
Norge
Roles of this organisation
Notice information
11.1 Notice information
Notice identifier/version
2019-331950 01
Form type
Competition
Notice type
Contract or concession notice – standard regime
Notice dispatch date
26.08.2019 12:00:00+02:00
Languages in which this notice is officially available
norsk (bokmål)
11.2 Publication information
Notice publication number
n.a.
Publication date
26.08.2019
Bergen Kommune, Askøy kommune, Fjell, Sund og Øygarden kommune, Fusa kommune, Kvam kommune, Lindås kommune, Masfjorden kommune, Meland kommune, Modalen kommune, Os kommune, Osterøy kommune, Radøy kommune, Samnanger kommune, Vaksdal kommune, Voss kommune, Rehabilitering og sykehjem Betanien
- Referanse
- 2019-331950
- Kunngjøringsdato
- 26.08.2019
- Estimert verdi
- 32 000 000 NOK
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter