Kjøtt og kjøttprodukter til storhusholdning
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Rammevtalen, heretter kalt Avtalen, skal dekke Kundens behov for forbruksvarer innen vareområdet kjøtt og kjøttprodukter, herunder kuttede enheter, i Ringsaker kommune.
Del 1: Buyer
1.1 Buyer
Official name
[Ringsaker kommune] ---
Legal type of the buyer
Regional authority
Activity of the contracting authority
General public services
Del 2: Procedure
2.1 Procedure
Title
Kjøtt og kjøttprodukter til storhusholdning
Description
Rammevtalen, heretter kalt Avtalen, skal dekke Kundens behov for forbruksvarer innen vareområdet kjøtt og kjøttprodukter, herunder kuttede enheter, i Ringsaker kommune.
Procedure identifier
2019-320463
Internal identifier
2019/3178
Type of procedure
Open
2.1.1 Purpose
Nature of the contract
Supplies
Main classification
Dyreprodukter, kjøtt og kjøttprodukter
2.1.3 Value
Estimated value excluding VAT
11 200 000 NOK
2.1.4 Generell informasjon
Additional information
På grunn av ferieavvikling vil ikke tildeling foreligge før august/september 2019.
Directive 2014/24/EU
Del 5: Lot
5.1 Lot LOT-0000
Title
Kjøtt og kjøttprodukter til storhusholdning
Description
Avtalen gjelder levering av kjøtt og kjøttprodukter til hovedsakelig 9 leveringssteder i Ringsaker kommune. Skoler og barnehager vil kunne komme i tillegg til hovedleveringsstedene. Leverandøren skal hovedsakelig levere ferskt kjøtt. Det aksepteres frossent for enkelte produkter utenfor sesong. Avtalen gjelder ikke fjærkreprodukter. Egg og fjærkreprodukter vil bli utlyst som en egen konkurranse. Avtalen skal gjelde fra 1. oktober 2019 - 30. september 2021. Kunden har mulighet til å forlenge avtalen med 1 + 1 år av gangen, slik at total varighet kan bli 4 år. Ringsaker har mål om å bli en foregangskommune der matsatsningen skal synes i alle ledd og ønsker lokale råvarer og produkter i øvrig sortiment. Det er ikke et krav om at leverandøren skal tilby lokale råvarer og produkter, for å delta i konkurransen. Tilbyderne vil heller ikke bli evaluert på dette. Ringsaker kommune vil imidlertid ta et oppstartsmøte med valgt leverandør, med fokus på å få lokalproduserte råvarer og produkter i øvrig sortiment, hvis mulig.
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Supplies
Main classification
Dyreprodukter, kjøtt og kjøttprodukter
Additional classification
Kjøtt
Additional classification
Kjøttprodukter
5.1.2 Place of performance
Country subentity
Innlandet (NO020)
5.1.3 Estimated duration
Start date
01.10.2019
End date
30.09.2021
5.1.4 Renewal
Maximum renewals
0
Description
Oppdragsgiver har mulighet til å forlenge rammeavtalen med 1 + 1 år, slik at total varighet kan bli 4 år.
5.1.5 Value
Estimated value excluding VAT
11 200 000 NOK
5.1.6 Generell informasjon
Reserved participation
None
Procurement Project not financed with EU Funds.
5.1.9 Selection criteria
Criterion
Type
Suitability to pursue the professional activity
Description
Leverandør skal være registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Dokumentasjonskrav: Firmaattest Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
1) Skatteattest Tilbyder skal ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt, arbeidsgiveravgift og merverdiavgift. Leverandøren skal ved innhenting av dokumentasjon for oppfyllelse av kvalifikasjonskravene levere skatteattest. Skatteattesten skal ikke være eldre enn 6 måneder regnet fra fristen for å levere forespørsel om å delta i konkurransen eller tilbud. Kravet gjelder kun for norske leverandører. 2) Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten. Kredittverdighet uten krav til sikkerhetsstillelse vil være tilstrekkelig til å oppfylle kravet. Dokumentasjonskrav: Kredittrating tilsvarende A (kredittverdig) eller bedre i henhold til standard. Kredittvurdering skal basere seg på siste kjente regnskapstall. Ratingen skal være utført av kredittopplysningsvirksomhet som har konsesjon til å drive slik virksomhet. Dersom leverandøren har saklig grunn til ikke å fremlegge den dokumentasjon oppdragsgiver har krevd, kan han dokumentere sin økonomiske og finansielle kapasitet ved å fremlegge ett hvert annet dokument som oppdragsgiver anser egnet.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
1) Leverandør skal ha erfaring fra tilsvarende avtaler. Dokumentasjonskrav: Beskrivelse av leverandørens 3 mest relevante oppdrag i løpet av de siste 3 årene. Beskrivelsen må inkludere angivelse av oppdragets verdi, tidspunkt, mottaker og kontaktperson hos mottaker (navn, telefon og e-post.) Det er leverandørens ansvar å dokumentere relevans gjennom beskrivelsen. 2)Leverandør skal ha et kvalitetssystem tilpasset leveransen. Dokumentasjonskrav: En beskrivelse av leverandørens metoder for kvalitetssikring. Hvis leverandøren er sertifisert i henhold til ISO 9001 eller tilsvarende kvalitetssikringssertifiseringer, er det tilstrekkelig å legge ved kopi av gyldig sertifikat ISO 9001 eller tilsvarende kvalitetssikringssertifiseringer, jf. FOA § 16-7 (1), jf. (3) 3) Leverandøren skal ha et miljøstyringssystem tilpasset leveransen. Dokumentasjonskrav: En beskrivelse av leverandørens miljøledelsessystem eller miljøledelsesstandarder. Hvis leverandøren har attest utstedt av uavhengige organer, f.eks. ISO 14001, Miljøfyrtårn eller EMAS, er det tilstrekkelig å legge ved en kopi av gyldig attest/sertifikat jf. FOA § 16-7 (2), jf. (3).
Use of this criterion
Used
Information about the second stage of a two-stage procedure
Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure
0
5.1.11 Procurement documents
Address of the procurement documents
[ https://permalink.mercell.com/105965976.aspx ] ---
5.1.12 Terms of procurement
Terms of submission
Electronic submission
Tillatt
Address for submission
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted
norsk
Electronic catalogue
{code|name|permission.}
Variants
Ikke tillatt
Deadline for receipt of tenders
28.06.2019 12:00:00+02:00
Deadline until which the tender must remain valid
95 DAY
Information about public opening
Date/time
28.06.2019 12:00:00+02:00
Terms of contract
Electronic invoicing
Tillatt
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
Framework agreement, without reopening of competition
Maximum number of participants
1
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Review organisation
[ Ringsaker kommune ] ---
Organisation providing additional information about the procurement procedure
[ Ringsaker kommune ] ---
Del 8: Organisations
8.1 ORG-0001
Official name
Ringsaker kommune
Registration number
864950582
Postal address
Postboks 13
Town
BRUMUNDDAL
Postcode
2381
Country
Norge
Contact point
Evy Marlén Wilhelmsen
evy.marlen.wilhelmsen@ringsaker.kommune.no
Internet address
Buyer profile
Roles of this organisation
8.1 ORG-0002
Official name
Ringsaker kommune
Town
Brumunddal
Country
Norge
Roles of this organisation
Notice information
11.1 Notice information
Notice identifier/version
2019-320463 01
Form type
Competition
Notice type
Contract or concession notice – standard regime
Notice dispatch date
27.05.2019 12:00:00+02:00
Languages in which this notice is officially available
norsk (bokmål)
11.2 Publication information
Notice publication number
n.a.
Publication date
27.05.2019
Ringsaker kommune
- Referanse
- 2019-320463
- Kunngjøringsdato
- 27.05.2019
- Estimert verdi
- 11 200 000 NOK
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter