Kjøp og Support av programvare og lisenser
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Konkurransen gjelder en rammeavtale på lisensrådgivning, kjøp og vedlikehold av lisenser og programvare og intern revisjon/Software Asset Management (SAM). Formålet med anskaffelsen er å få lisensrådgivning, redusere innkjøpskostnadene og sikre kontroll over lisensiert programvare. Avtalen omfatter hele tilbyders sortiment innenfor de områdene spesifisert i konkurransen og skal kunne kjøpes til samme prismekanisme. Oppdragsgiver bruker i dag produkter fra følgende leverandører: Microsoft, Adobe, Citrix og Oracle med flere.
Del 1: Buyer
1.1 Buyer
Official name
[Trøndelag Fylkeskommune] ---
Legal type of the buyer
Regional authority
Activity of the contracting authority
General public services
Del 2: Procedure
2.1 Procedure
Title
Kjøp og Support av programvare og lisenser
Description
Konkurransen gjelder en rammeavtale på lisensrådgivning, kjøp og vedlikehold av lisenser og programvare og intern revisjon/Software Asset Management (SAM). Formålet med anskaffelsen er å få lisensrådgivning, redusere innkjøpskostnadene og sikre kontroll over lisensiert programvare. Avtalen omfatter hele tilbyders sortiment innenfor de områdene spesifisert i konkurransen og skal kunne kjøpes til samme prismekanisme. Oppdragsgiver bruker i dag produkter fra følgende leverandører: Microsoft, Adobe, Citrix og Oracle med flere.
Procedure identifier
2018-720520
Type of procedure
Open
2.1.1 Purpose
Nature of the contract
Supplies
Main classification
Operativsystemer
2.1.3 Value
Estimated value excluding VAT
40 000 000 NOK
2.1.4 Generell informasjon
{code|name|legal-basis.OTHER}
Del 5: Lot
5.1 Lot LOT-0000
Title
Kjøp og Support av programvare og lisenser
Description
Konkurransen gjelder en rammeavtale på lisensrådgivning, kjøp og vedlikehold av lisenser og programvare og intern revisjon/Software Asset Management (SAM). Formålet med anskaffelsen er å få lisensrådgivning, redusere innkjøpskostnadene og sikre kontroll over lisensiert programvare. Avtalen omfatter hele tilbyders sortiment innenfor de områdene spesifisert i konkurransen og skal kunne kjøpes til samme prismekanisme. Oppdragsgiver bruker i dag produkter fra følgende leverandører: Microsoft, Adobe, Citrix og Oracle med flere. Forventet uttak på denne avtalen vil utgjøre ca. 11 millioner kr pr år inkludert sentralt inngåtte avtaler. Kontraktsverdien er ikke forpliktende for Oppdragsgiver, men er et veiledende estimat. For de samarbeidende kommunene er uttak ca. 3-4 millioner, kommunene vil kunne velge om de vil tiltre avtalen eller stå utenfor. Total verdi anslås derfor til 40-50 millioner for hele kontrakten inkludert alle opsjoner. Tilbyder skal setter seg inn i, leverer og forvalter på de vilkår gjeldende for de nedenfor opplistede sentrale avtalene: - Microsoft Enterprise Agrement (EA) - Microsoft Server and Cloud Enrollment (SCE) - Microsoft Campus & School - AdobeVidere må tilbyder kunne overta som LSP (tidligere LAR) for Microsoftavtalene, senest ved tid for kontraktsinngåelse av denne rammeavtalen. Avtalen vil gjelde fra avtalesignering, ca 1. august, til 31.7.2020, med opsjon på forlengelse med 1+1 år. Nærmere beskrivelse av anskaffelsen er gitt i "krav".
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Supplies
Main classification
Operativsystemer
Additional classification
Operativsystemer og programvare for databaser
Additional classification
Programvare for lisenshåndtering
Additional classification
Programmering av software og rådgivning
Additional classification
Systemrådgivning
Additional classification
Systemtjenester og tekniske konsulenttjenester
Options
The buyer reserves the right for additional purchases from the contractor, as described here
Opsjon på å forlenge med 1+1 år.
5.1.2 Place of performance
Country subentity
Trøndelag (NO06)
5.1.3 Estimated duration
Start date
01.08.2018
End date
31.07.2020
5.1.4 Renewal
Maximum renewals
0
Description
Opsjon på å forlenge med 1+1 år.
5.1.5 Value
Estimated value excluding VAT
40 000 000 NOK
5.1.6 Generell informasjon
Reserved participation
None
Procurement Project not financed with EU Funds.
5.1.11 Procurement documents
Address of the procurement documents
[ https://permalink.mercell.com/84755674.aspx ] ---
5.1.12 Terms of procurement
Terms of submission
Electronic submission
Tillatt
Address for submission
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted
norsk
Electronic catalogue
{code|name|permission.}
Variants
Ikke tillatt
Deadline for receipt of tenders
27.07.2018 15:00:00+02:00
Deadline until which the tender must remain valid
2 MONTH
Information about public opening
Date/time
30.07.2018 09:00:00+02:00
Terms of contract
Electronic invoicing
Tillatt
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
Framework agreement, without reopening of competition
Maximum number of participants
1
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Review organisation
[ Klagenemnda for Offentlige Anskaffelser ] ---
Organisation providing additional information about the procurement procedure
[ Mercell Norge AS ] ---
Del 8: Organisations
8.1 ORG-0001
Official name
Trøndelag Fylkeskommune
Registration number
817920632
Postal address
Seilmakergata 2
Town
STEINKJER
Postcode
7725
Country
Norge
Contact point
Kjell Ivar Bye
kjeby@trondelagfylke.no
Internet address
Roles of this organisation
Buyer
8.1 ORG-0002
Official name
Mercell Norge AS
Postal address
Karihaugveien 89
Town
Oslo
Postcode
1086
Country
Norge
support@mercell.com
Internet address
Roles of this organisation
8.1 ORG-0003
Official name
Klagenemnda for Offentlige Anskaffelser
Town
Bergen
Country
Norge
Roles of this organisation
Notice information
11.1 Notice information
Notice identifier/version
2018-720520 01
Form type
Competition
Notice type
Contract or concession notice – standard regime
Notice dispatch date
07.06.2018 12:00:00+02:00
Languages in which this notice is officially available
norsk (bokmål)
11.2 Publication information
Notice publication number
n.a.
Publication date
07.06.2018
Trøndelag Fylkeskommune
- Referanse
- 2018-720520
- Kunngjøringsdato
- 07.06.2018
- Estimert verdi
- 40 000 000 NOK
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter