169-BYM-2017 Rammeavtale for kunstgressystem.
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Oppdragsgiver har ansvar for planlegging, utvikling, forvaltning og drift av kommunale byrom i Oslo. I byrommet inngår fellesarealer som veier og gater, torg, møteplasser, parker, friområder, kommunale idretts- og friluftsanlegg, samt kommunale landskapsrom i Marka og indre Oslofjord. Herunder forvalter oppdragsgiver ca. 100 kunstgressbaner med varierende størrelser. Oppdragsgiver gjennomfører hvert år flere nybygg og rehabiliteringer av kunstgressbaner som primært benyttes av forskjellige idrettslag i kommunen. For å dekke behovet for levering og installasjon av ulike kunstgressystem skal oppdragsgiver inngå parallelle rammeavtaler med 2-3 leverandører.
Del 1: Buyer
1.1 Buyer
Official name
[Oslo kommune v/ Bymiljøetaten] ---
Legal type of the buyer
Regional authority
Activity of the contracting authority
General public services
Del 2: Procedure
2.1 Procedure
Title
169-BYM-2017 Rammeavtale for kunstgressystem.
Description
Oppdragsgiver har ansvar for planlegging, utvikling, forvaltning og drift av kommunale byrom i Oslo. I byrommet inngår fellesarealer som veier og gater, torg, møteplasser, parker, friområder, kommunale idretts- og friluftsanlegg, samt kommunale landskapsrom i Marka og indre Oslofjord. Herunder forvalter oppdragsgiver ca. 100 kunstgressbaner med varierende størrelser. Oppdragsgiver gjennomfører hvert år flere nybygg og rehabiliteringer av kunstgressbaner som primært benyttes av forskjellige idrettslag i kommunen. For å dekke behovet for levering og installasjon av ulike kunstgressystem skal oppdragsgiver inngå parallelle rammeavtaler med 2-3 leverandører.
Procedure identifier
2018-417552
Internal identifier
17/22925
Type of procedure
Open
2.1.1 Purpose
Nature of the contract
Supplies
Main classification
Kunstgress
2.1.3 Value
Estimated value excluding VAT
100 000 000 NOK
2.1.4 Generell informasjon
Additional information
Det vil i denne konkurransen bli avholdt tilbudskonferanse 07.03.2018 kl. 10.00 - 12.00 i Karvesvingen 3, 0579 Oslo. Leverandørene anmodes om å sende inn eventuelle spørsmål på forhånd slik at oppdragsgiver får anledning til å forberede sine svar. Spørsmål vil bli anonymisert. Referat fra tilbudskonferansen gjøres tilgjengelig i KGV. Reiseutgifter med videre i forbindelse med tilbudskonferansen dekkes av den enkelte leverandør.
{code|name|legal-basis.OTHER}
Del 5: Lot
5.1 Lot LOT-0000
Title
169-BYM-2017 Rammeavtale for kunstgressystem.
Description
Oppdragsgiver gjennomfører hvert år flere nybygg og rehabiliteringer av kunstgressbaner som primært benyttes av forskjellige idrettslag i kommunen. For å dekke behovet for levering og installasjon av ulike kunstgressystem skal oppdragsgiver inngå parallelle rammeavtaler med 2-3 leverandører. Antall baner som bygges og rehabiliteres hvert år varierer, men ligger normalt et sted rund 2-3 nye baner og 5-10 rehabiliteringer. Denne rammeavtalen skal dekke levering og installasjon av ulike kunstgressystem (med eller uten innfyll), samt levering av organisk innfyll. Leverandøren skal tilby fem ulike kunstgressystem som oppfyller kravene angitt i vedlagte kravspesifikasjon. Oppdragsgiver har andre rammeavtaler som dekker prosjektering av kunstgressbaner, grunnarbeider og lysanlegg samt fjerning og deponering av gammelt kunstgress.
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Supplies
Main classification
Kunstgress
Additional classification
Kunstige gressplener
5.1.2 Place of performance
Postal address
Oslo
5.1.3 Estimated duration
Duration
24 MONTH
5.1.4 Renewal
Maximum renewals
0
Description
For kontrakten gjelder opsjon for oppdragsgiver til å forlenge kontrakten med inntil 1+1 år på uendrede vilkår.
5.1.6 Generell informasjon
Reserved participation
None
The names and professional qualifications of the staff assigned to perform the contract must be given
{code|name|requirement-stage.}
Procurement Project not financed with EU Funds.
Additional information
Vedrørende ESPD skjema. Leverandørene kan nøye seg med å fylle ut avsnitt a i del IV og ikke behøver å fylle ut andre avsnitt i del IV (A-D).
5.1.9 Selection criteria
Criterion
Type
Suitability to pursue the professional activity
Description
Krav: Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjonskrav: Norske selskaper: Firmaattest. Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Kredittvurdering/rating, ikke eldre enn 6 måneder, og som baserer seg på siste kjente regnskapstall. Ratingen skal være utført av offentlig godkjent kredittvurderings-institusjon. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å innhente egen kredittvurdering dersom dette anses nødvendig.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Leverandøren skal ha økonomisk kapasitet til å gjennomføre kontrakten.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
Dokumentasjonskrav 1: En oversikt over de fem mest relevante leveransene og installasjonene av kunstgresssystemer som leverandøren har utført i løpet av de siste tre årene, sammen med opplysninger om kontraktenes verdi, tidspunktet for levering og utførelse og navn på mottaker. Se konkurransegrunnlaget punkt 3.4 Dokumentasjonskrav 2: En beskrivelse av systemet for styring av leverandørkjeden, som leverandøren vil bruke til å utføre kontrakten. Dette omfatter kvalitetssikringstiltak som muliggjør systematisk oppfølgning av arbeidet med å ivareta grunnleggende menneskerettigheter og ILOs kjernekonvensjoner nedover i leverandørkjeden/ produksjonsprosessen. • En beskrivelse av sporbarhetssystemene som leverandøren vil bruke til å utføre kontrakten. Beskrivelsen skal angi metoder og/eller systemer som muliggjør sporing av produksjonssteder og opprinnelsesland som er involvert i leverandørkjeden for varene i denne kontrakt. Se konkurransegrunnlaget punkt 3.5.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
Krav 1: Leverandøren skal ha erfaring fra levering og installering av kunstgressystemer. Se konkurransegrunnlaget punkt 3.4 Krav 2: Det kreves at leverandøren har iverksatt kvalitetssikringstiltak som sikrer at leverandøren er egnet til å oppfylle kontraktsforpliktelsene for sosiale krav (se kontrakten). Med dette menes at leverandøren har metoder for styring av leverandørkjeden og sporbarhetssystemer som muliggjør oppfølgning av etterlevelse av • Grunnleggende menneskerettigheter, blant annet: o Ingen må utsettes for tortur eller grusom, umenneskelig eller nedverdigende behandling eller straff (FNs Verdenserklæring for menneskerettigheter art. 5) o Enhver som arbeider har rett til en rettferdig og god betaling som sikrer hans familie og ham selv en menneskeverdig tilværelse, og som om nødvendig blir utfylt ved annen sosial beskyttelse (FNs Verdenserklæring for menneskerettigheter art. 23.3) o Enhver har rett til hvile og fritid, herunder rimelig begrensning av arbeidstiden og regelmessige ferier med lønn. (FNs Verdenserklæring for menneskerettigheter art. 24) • ILOs kjernekonvensjoner: o ILO konvensjon nr. 138 og 182 (forbud mot barnearbeid), nr. 29 og 105 (forbud mot tvangsarbeid/ slavearbeid), nr. 100 og 111 (forbud mot diskriminering) og nr. 87 og 98 (organisasjonsfrihet og retten til kollektive forhandlinger). Se konkurransegrunnlaget punkt 3.5.
Use of this criterion
Used
Information about the second stage of a two-stage procedure
Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure
0
5.1.11 Procurement documents
Address of the procurement documents
[ http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=205148&B=OSLO ] ---
5.1.12 Terms of procurement
Terms of submission
Electronic submission
Tillatt
Address for submission
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted
norsk
Electronic catalogue
{code|name|permission.}
Variants
Ikke tillatt
Deadline for receipt of tenders
23.03.2018 12:00:00+02:00
Deadline until which the tender must remain valid
3 MONTH
Information about public opening
Date/time
23.03.2018 12:00:00+02:00
Terms of contract
Conditions relating to the performance of the contract
Oppdragsgiver setter følgende krav til installasjonsleder under installasjon av kunstgressystem: • Installasjonsledere skal ha erfaring fra installasjon av kunstgressystem. • Installasjonsledere skal være tilgjengelig på installasjonsområdet under hele installasjonen • Installasjonsledere skal kunne snakke norsk eller engelsk Leverandøren skal i kontraktsperioden ha representasjon i Norge som har administrativ kapasitet til å følge opp tildelte kunstgressprosjekter både i installasjonsperioden og i reklamasjonsperioden. Leverandør skal ha installasjonskapasitet til å installere 3 kunstgressystemer samtidig.
Electronic invoicing
Ikke tillatt
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
Framework agreement, without reopening of competition
Maximum number of participants
3
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Review organisation
[ Bymiljøetaten ] ---
Organisation providing additional information about the procurement procedure
[ Oslo kommune v/ Bymiljøetaten ] ---
Organisation receiving requests to participate
[ Oslo kommune v/ Bymiljøetaten ] ---
Del 8: Organisations
8.1 ORG-0001
Official name
Oslo kommune v/ Bymiljøetaten
Registration number
996 922 766
Postal address
Postboks 636 Løren
Town
Oslo
Postcode
0507
Country
Norge
Contact point
Jannicke Andersen
jannicke.andersen@bym.oslo.kommune.no
Telephone
+47 21802180
Roles of this organisation
8.1 ORG-0002
Official name
Bymiljøetaten
Town
Oslo
Postcode
0507
Country
Norge
postmottak@bym.oslo.kommune.no
Roles of this organisation
Notice information
11.1 Notice information
Notice identifier/version
2018-417552 01
Form type
Competition
Notice type
Contract or concession notice – standard regime
Notice dispatch date
20.02.2018 12:00:00+02:00
Languages in which this notice is officially available
norsk (bokmål)
11.2 Publication information
Notice publication number
n.a.
Publication date
20.02.2018
Oslo kommune v/ Bymiljøetaten
- Referanse
- 2018-417552
- Kunngjøringsdato
- 20.02.2018
- Estimert verdi
- 100 000 000 NOK
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter