Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filter169-BYM-2017 Rammeavtale for kunstgressystem.
Konkurranse
Kunngjøring av konkurranse
Utgått
Kunngjort i EØS

169-BYM-2017 Rammeavtale for kunstgressystem.

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Resultat
0

Oppdragsgiver har ansvar for planlegging, utvikling, forvaltning og drift av kommunale byrom i Oslo. I byrommet inngår fellesarealer som veier og gater, torg, møteplasser, parker, friområder, kommunale idretts- og friluftsanlegg, samt kommunale landskapsrom i Marka og indre Oslofjord. Herunder forvalter oppdragsgiver ca. 100 kunstgressbaner med varierende størrelser. Oppdragsgiver gjennomfører hvert år flere nybygg og rehabiliteringer av kunstgressbaner som primært benyttes av forskjellige idrettslag i kommunen. For å dekke behovet for levering og installasjon av ulike kunstgressystem skal oppdragsgiver inngå parallelle rammeavtaler med 2-3 leverandører.

Del 1: Buyer

1.1 Buyer

Official name

[Oslo kommune v/ Bymiljøetaten] ---

Legal type of the buyer

Regional authority

Activity of the contracting authority

General public services

Del 2: Procedure

2.1 Procedure

Title

169-BYM-2017 Rammeavtale for kunstgressystem.

Description

Oppdragsgiver har ansvar for planlegging, utvikling, forvaltning og drift av kommunale byrom i Oslo. I byrommet inngår fellesarealer som veier og gater, torg, møteplasser, parker, friområder, kommunale idretts- og friluftsanlegg, samt kommunale landskapsrom i Marka og indre Oslofjord. Herunder forvalter oppdragsgiver ca. 100 kunstgressbaner med varierende størrelser. Oppdragsgiver gjennomfører hvert år flere nybygg og rehabiliteringer av kunstgressbaner som primært benyttes av forskjellige idrettslag i kommunen. For å dekke behovet for levering og installasjon av ulike kunstgressystem skal oppdragsgiver inngå parallelle rammeavtaler med 2-3 leverandører.

Procedure identifier

2018-417552

Internal identifier

17/22925

Type of procedure

Open

2.1.1 Purpose

Nature of the contract

Supplies

Main classification

Kunstgress

2.1.3 Value

Estimated value excluding VAT

100 000 000 NOK

2.1.4 Generell informasjon

Additional information

Det vil i denne konkurransen bli avholdt tilbudskonferanse 07.03.2018 kl. 10.00 - 12.00 i Karvesvingen 3, 0579 Oslo. Leverandørene anmodes om å sende inn eventuelle spørsmål på forhånd slik at oppdragsgiver får anledning til å forberede sine svar. Spørsmål vil bli anonymisert. Referat fra tilbudskonferansen gjøres tilgjengelig i KGV. Reiseutgifter med videre i forbindelse med tilbudskonferansen dekkes av den enkelte leverandør.

{code|name|legal-basis.OTHER}

Del 5: Lot

5.1 Lot LOT-0000

Title

169-BYM-2017 Rammeavtale for kunstgressystem.

Description

Oppdragsgiver gjennomfører hvert år flere nybygg og rehabiliteringer av kunstgressbaner som primært benyttes av forskjellige idrettslag i kommunen. For å dekke behovet for levering og installasjon av ulike kunstgressystem skal oppdragsgiver inngå parallelle rammeavtaler med 2-3 leverandører. Antall baner som bygges og rehabiliteres hvert år varierer, men ligger normalt et sted rund 2-3 nye baner og 5-10 rehabiliteringer. Denne rammeavtalen skal dekke levering og installasjon av ulike kunstgressystem (med eller uten innfyll), samt levering av organisk innfyll. Leverandøren skal tilby fem ulike kunstgressystem som oppfyller kravene angitt i vedlagte kravspesifikasjon. Oppdragsgiver har andre rammeavtaler som dekker prosjektering av kunstgressbaner, grunnarbeider og lysanlegg samt fjerning og deponering av gammelt kunstgress.

5.1.1 Purpose

Nature of the contract

Supplies

Main classification

Kunstgress

Additional classification

Kunstige gressplener

5.1.2 Place of performance

Postal address

Oslo

5.1.3 Estimated duration

Duration

24 MONTH

5.1.4 Renewal

Maximum renewals

0

Description

For kontrakten gjelder opsjon for oppdragsgiver til å forlenge kontrakten med inntil 1+1 år på uendrede vilkår.

5.1.6 Generell informasjon

Reserved participation

None

The names and professional qualifications of the staff assigned to perform the contract must be given

{code|name|requirement-stage.}

Procurement Project not financed with EU Funds.

Additional information

Vedrørende ESPD skjema. Leverandørene kan nøye seg med å fylle ut avsnitt a i del IV og ikke behøver å fylle ut andre avsnitt i del IV (A-D).

5.1.9 Selection criteria

Criterion

Type

Suitability to pursue the professional activity

Description

Krav: Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjonskrav: Norske selskaper: Firmaattest. Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Economic and financial standing

Description

Kredittvurdering/rating, ikke eldre enn 6 måneder, og som baserer seg på siste kjente regnskapstall. Ratingen skal være utført av offentlig godkjent kredittvurderings-institusjon. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å innhente egen kredittvurdering dersom dette anses nødvendig.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Economic and financial standing

Description

Leverandøren skal ha økonomisk kapasitet til å gjennomføre kontrakten.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Technical and professional ability

Description

Dokumentasjonskrav 1: En oversikt over de fem mest relevante leveransene og installasjonene av kunstgresssystemer som leverandøren har utført i løpet av de siste tre årene, sammen med opplysninger om kontraktenes verdi, tidspunktet for levering og utførelse og navn på mottaker. Se konkurransegrunnlaget punkt 3.4 Dokumentasjonskrav 2: En beskrivelse av systemet for styring av leverandørkjeden, som leverandøren vil bruke til å utføre kontrakten. Dette omfatter kvalitetssikringstiltak som muliggjør systematisk oppfølgning av arbeidet med å ivareta grunnleggende menneskerettigheter og ILOs kjernekonvensjoner nedover i leverandørkjeden/ produksjonsprosessen. • En beskrivelse av sporbarhetssystemene som leverandøren vil bruke til å utføre kontrakten. Beskrivelsen skal angi metoder og/eller systemer som muliggjør sporing av produksjonssteder og opprinnelsesland som er involvert i leverandørkjeden for varene i denne kontrakt. Se konkurransegrunnlaget punkt 3.5.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Technical and professional ability

Description

Krav 1: Leverandøren skal ha erfaring fra levering og installering av kunstgressystemer. Se konkurransegrunnlaget punkt 3.4 Krav 2: Det kreves at leverandøren har iverksatt kvalitetssikringstiltak som sikrer at leverandøren er egnet til å oppfylle kontraktsforpliktelsene for sosiale krav (se kontrakten). Med dette menes at leverandøren har metoder for styring av leverandørkjeden og sporbarhetssystemer som muliggjør oppfølgning av etterlevelse av • Grunnleggende menneskerettigheter, blant annet: o Ingen må utsettes for tortur eller grusom, umenneskelig eller nedverdigende behandling eller straff (FNs Verdenserklæring for menneskerettigheter art. 5) o Enhver som arbeider har rett til en rettferdig og god betaling som sikrer hans familie og ham selv en menneskeverdig tilværelse, og som om nødvendig blir utfylt ved annen sosial beskyttelse (FNs Verdenserklæring for menneskerettigheter art. 23.3) o Enhver har rett til hvile og fritid, herunder rimelig begrensning av arbeidstiden og regelmessige ferier med lønn. (FNs Verdenserklæring for menneskerettigheter art. 24) • ILOs kjernekonvensjoner: o ILO konvensjon nr. 138 og 182 (forbud mot barnearbeid), nr. 29 og 105 (forbud mot tvangsarbeid/ slavearbeid), nr. 100 og 111 (forbud mot diskriminering) og nr. 87 og 98 (organisasjonsfrihet og retten til kollektive forhandlinger). Se konkurransegrunnlaget punkt 3.5.

Use of this criterion

Used

Information about the second stage of a two-stage procedure

Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure

0

5.1.11 Procurement documents

Address of the procurement documents

[ http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=205148&B=OSLO ] ---

5.1.12 Terms of procurement

Terms of submission

Electronic submission

Tillatt

Languages in which tenders or requests to participate may be submitted

norsk

Electronic catalogue

{code|name|permission.}

Variants

Ikke tillatt

Deadline for receipt of tenders

23.03.2018 12:00:00+02:00

Deadline until which the tender must remain valid

3 MONTH

Information about public opening

Date/time

23.03.2018 12:00:00+02:00

Terms of contract

Conditions relating to the performance of the contract

Oppdragsgiver setter følgende krav til installasjonsleder under installasjon av kunstgressystem: • Installasjonsledere skal ha erfaring fra installasjon av kunstgressystem. • Installasjonsledere skal være tilgjengelig på installasjonsområdet under hele installasjonen • Installasjonsledere skal kunne snakke norsk eller engelsk Leverandøren skal i kontraktsperioden ha representasjon i Norge som har administrativ kapasitet til å følge opp tildelte kunstgressprosjekter både i installasjonsperioden og i reklamasjonsperioden. Leverandør skal ha installasjonskapasitet til å installere 3 kunstgressystemer samtidig.

Electronic invoicing

Ikke tillatt

5.1.15 Techniques

Rammeavtale

Framework agreement, without reopening of competition

Maximum number of participants

3

Information about the dynamic purchasing system

None

5.1.16 Further information, mediation and review

Review organisation

[ Bymiljøetaten ] ---

Organisation providing additional information about the procurement procedure

[ Oslo kommune v/ Bymiljøetaten ] ---

Organisation receiving requests to participate

[ Oslo kommune v/ Bymiljøetaten ] ---

Del 8: Organisations

8.1 ORG-0001

Official name

Oslo kommune v/ Bymiljøetaten

Registration number

996 922 766

Postal address

Postboks 636 Løren

Town

Oslo

Postcode

0507

Country

Norge

Contact point

Jannicke Andersen

Email

jannicke.andersen@bym.oslo.kommune.no

Telephone

+47 21802180

Roles of this organisation

8.1 ORG-0002

Official name

Bymiljøetaten

Town

Oslo

Postcode

0507

Country

Norge

Email

postmottak@bym.oslo.kommune.no

Roles of this organisation

Notice information

11.1 Notice information

Notice identifier/version

2018-417552 01

Form type

Competition

Notice type

Contract or concession notice – standard regime

Notice dispatch date

20.02.2018 12:00:00+02:00

Languages in which this notice is officially available

norsk (bokmål)

11.2 Publication information

Notice publication number

n.a.

Publication date

20.02.2018

Oslo kommune v/ Bymiljøetaten

Referanse
2018-417552
Kunngjøringsdato
20.02.2018
Estimert verdi
100 000 000 NOK
Type kunngjøring
Kunngjøring av konkurranse
Hovedaktivitet
Alminnelig offentlig tjenesteyting

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter