Kartlegging av oppgave- og ansvarsfordeling på arkivfeltet i Norden
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Arkivlovutvalget skal kjøpe konsulenttjenester for å få kartlagt oppgave- og ansvarsfordeling når det gjelder arkiv i Norge og Norden. Oppdraget er utformet som to obligatoriske leveranser og to opsjoner.
Del 1: Buyer
1.1 Buyer
Official name
[Kulturdepartementet] ---
Del 2: Procedure
2.1 Procedure
Title
Kartlegging av oppgave- og ansvarsfordeling på arkivfeltet i Norden
Description
Arkivlovutvalget skal kjøpe konsulenttjenester for å få kartlagt oppgave- og ansvarsfordeling når det gjelder arkiv i Norge og Norden. Oppdraget er utformet som to obligatoriske leveranser og to opsjoner.
Procedure identifier
2018-399495
Internal identifier
18/271
2.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Forsknings- og utviklingsvirksomhet og tilhørende konsulenttjenester
2.1.4 Generell informasjon
{code|name|legal-basis.OTHER}
Del 5: Lot
5.1 Lot LOT-0000
Title
Kartlegging av oppgave- og ansvarsfordeling på arkivfeltet i Norden
Description
Oppdragsgiveren er Arkivlovutvalget som ble satt ned av Kulturdepartementet 1. september 2017 for å revidere arkivloven. Mandatet (punkt 2a) ber utvalget «Gjennomgå oppgave- og ansvarsfordelingen mellom Arkivverket, statlig forvaltning, kommunesektoren og kulturinstitusjoner i arbeidet med å sikre samfunnets arkiv». Som underlag ønsker utvalget mer kunnskap om den lovfestede og ulovfestede arbeidsfordelingen på arkivfeltet i Norge og i de øvrige nordiske landene. Mandatet (punkt 2e) ber utvalget vurdere «…om arkivlovens bestemmelser om Riksarkivarens og Arkivverkets ansvar og oppgaver er tidsmessige eller bør presiseres slik at Arkivverkets ansvar blir tydeligere. En slik avklaring bør klart definere ansvaret for digital informasjonsforvaltning og -saksbehandling i offentlige virksomheter og ansvaret for avlevering og bevaring av digitalt arkivmateriale for ettertiden». Utvalget ønsker derfor mer kunnskap om hvordan digitaliseringen påvirker arbeidsfordelingen på arkivområdet. Oppdraget består av fire delleveranser (rapporter), hvorav de to siste er opsjoner. Det tas stilling til utløsning av opsjonene etter levering av den første delleveransen, dvs. etter planen etter 1. juni og før 22. juni 2018. Fristen for delleveransene spenner fra 1. juni til 1. oktober. Språket skal være norsk, dansk eller svensk. Rapportene skal være deskriptive og kunne brukes som et oppslagsverk av utvalget. Delleveransene: 1. Beskrivelse av den lovfestede og ulovfestede arbeidsfordelingen på arkivfeltet i Norge. 2. Beskrivelse av den lovfestede og ulovfestede arbeidsfordelingen på arkivfeltet i Sverige, Finland og Danmark samt EUs regelverk og sektorovergripende føringer som påvirker arkivområdet. 3. Opsjon. Beskrivelse av den lovfestede og ulovfestede arbeidsfordelingen i inntil fire andre land, som for eksempel Nederland, Storbritannia, Estland og Canada. 4. Opsjon. Beskrivelse og vurdering av mulige scenarier for oppgavefordeling i Norge fremover. For nærmere beskrivelse av leveransen, se bilag 1 til kontrakt (Kundens beskrivelse av oppdraget). Det antas at oppdraget samlet vil koste mellom kr 500 000 og kr 1 100 000 eks. mva. Utvalget skal levere sin rapport til kulturministeren i mars 2019. For å ha tid til å bruke innsiktene fra evalueringsrapporten i arbeidet med ny arkivlov, skal første delleveranse skje innen 1. juni, andre delleveranse innen 15. august og opsjonene innen 1. oktober 2018. Utvalget vil opprette en referansegruppe for arbeidet eller selv være referansegruppe. Leverandøren må regne med mellom to og seks møter med referansegruppen (antakelig i Oslo) og med å få kommentarer som det forventes at blir fulgt opp.
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Forsknings- og utviklingsvirksomhet og tilhørende konsulenttjenester
5.1.2 Place of performance
Anywhere
5.1.6 Generell informasjon
Reserved participation
None
Additional information
Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å akseptere tilbud slik de foreligger ved tilbuds-fristens utløp. Partene skal likevel forhandle om et hvert forhold vedrørende kontrakten, herunder kravspesifikasjonen, tilbud og kontraktsvilkår, dersom oppdragsgiver krever det.
5.1.11 Procurement documents
Address of the procurement documents
[ http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=204464&B= ] ---
5.1.12 Terms of procurement
Terms of submission
Electronic submission
Tillatt
Address for submission
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted
Danish, norsk, Swedish
Electronic catalogue
{code|name|permission.}
Deadline for receipt of tenders
02.03.2018 14:00:00+02:00
Terms of contract
Conditions relating to the performance of the contract
Kontraktgrunnlag i denne saken er Statens standardavtale om konsulenttjenester (SSA-O).
Electronic invoicing
Ikke tillatt
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
None
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Organisation providing additional information about the procurement procedure
[ Kulturdepartementet ] ---
Organisation receiving requests to participate
[ Kulturdepartementet ] ---
Del 8: Organisations
8.1 ORG-0001
Official name
Kulturdepartementet
Registration number
972 417 866
Postal address
Postboks 8030 Dep
Town
OSLO
Postcode
0030
Country
Norge
Contact point
Anna Malmø-Lund
Anna-Kristina.Malmo-Lund@kud.dep.no
Telephone
+47 22249090
Internet address
Roles of this organisation
Notice information
11.1 Notice information
Notice identifier/version
2018-399495 01
Form type
Competition
Notice type
Contract or concession notice – standard regime
Notice dispatch date
09.02.2018 12:00:00+02:00
Languages in which this notice is officially available
norsk (bokmål)
11.2 Publication information
Notice publication number
n.a.
Publication date
09.02.2018
Kulturdepartementet
- Referanse
- 2018-399495
- Kunngjøringsdato
- 09.02.2018
- Estimert verdi
- Ikke angitt
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter