Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterOutsourcing av IT driftstjenester
Konkurranse
Kunngjøring av konkurranse
Utgått
Kunngjort i EØS

Outsourcing av IT driftstjenester

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Resultat
0

Medietilsynet har utarbeidet og besluttet en strategisk IT-plan og igangsatt et større digitaliseringsprosjekt («Digital hverdag»). Prosjektet ble startet våren 2018 og skal være gjennomført første halvår 2019. Medietilsynets mål er stabil og effektiv drift, redusert risiko (ved å avvikle utdaterte fagsystemer), økt grad av selvbetjening, bedre og mer digitale tilbud til eksterne aktører og samarbeidspartnere. Forenkling av applikasjonslandskapet til standard applikasjoner og benytte skytjenester i så stor utstrekning som mulig for fremtidig effektiv IT- drift og forvaltning er også sentralt. Medietilsynet gjennomfører derfor nå en anskaffelse, outsourcing av IT driftstjenester med et tjenesteomfang som beskrevet i dette dokumentet. Målet med anskaffelsen er å inngå en avtale med et eksternt selskap om IT-driftstjenester for å ivareta behov for kostnadseffektive IT-driftstjenester med riktig kvalitet til Medietilsynet sine kunder og brukere.

Del 1: Buyer

1.1 Buyer

Official name

[Medietilsynet] ---

Legal type of the buyer

Central government authority

Activity of the contracting authority

General public services

Del 2: Procedure

2.1 Procedure

Title

Outsourcing av IT driftstjenester

Description

Medietilsynet har utarbeidet og besluttet en strategisk IT-plan og igangsatt et større digitaliseringsprosjekt («Digital hverdag»). Prosjektet ble startet våren 2018 og skal være gjennomført første halvår 2019. Medietilsynets mål er stabil og effektiv drift, redusert risiko (ved å avvikle utdaterte fagsystemer), økt grad av selvbetjening, bedre og mer digitale tilbud til eksterne aktører og samarbeidspartnere. Forenkling av applikasjonslandskapet til standard applikasjoner og benytte skytjenester i så stor utstrekning som mulig for fremtidig effektiv IT- drift og forvaltning er også sentralt. Medietilsynet gjennomfører derfor nå en anskaffelse, outsourcing av IT driftstjenester med et tjenesteomfang som beskrevet i dette dokumentet. Målet med anskaffelsen er å inngå en avtale med et eksternt selskap om IT-driftstjenester for å ivareta behov for kostnadseffektive IT-driftstjenester med riktig kvalitet til Medietilsynet sine kunder og brukere.

Procedure identifier

2018-378784

Internal identifier

18/1088

Type of procedure

Open

2.1.1 Purpose

Nature of the contract

Services

Main classification

Systemtjenester og tekniske konsulenttjenester

2.1.3 Value

Estimated value excluding VAT

5 000 000 NOK

2.1.4 Generell informasjon

Directive 2014/24/EU

Del 5: Lot

5.1 Lot LOT-0000

Title

Outsourcing av IT driftstjenester

Description

Medietilsynet har utarbeidet og besluttet en strategisk IT-plan og igangsatt et større digitaliseringsprosjekt («Digital hverdag»). Prosjektet ble startet våren 2018 og skal være gjennomført første halvår 2019. Medietilsynets mål er stabil og effektiv drift, redusert risiko (ved å avvikle utdaterte fagsystemer), økt grad av selvbetjening, bedre og mer digitale tilbud til eksterne aktører og samarbeidspartnere. Forenkling av applikasjonslandskapet til standard applikasjoner og benytte skytjenester i så stor utstrekning som mulig for fremtidig effektiv IT- drift og forvaltning er også sentralt. Medietilsynet gjennomfører derfor nå en anskaffelse, outsourcing av IT driftstjenester med et tjenesteomfang som beskrevet i dette dokumentet. Målet med anskaffelsen er å inngå en avtale med et eksternt selskap om IT-driftstjenester for å ivareta behov for kostnadseffektive IT-driftstjenester med riktig kvalitet til Medietilsynet sine kunder og brukere. Gjennom anskaffelsen ønsker Medietilsynet å finne frem til den IT-driftsleverandøren som best og mest kostnadseffektivt leverer riktige IT-tjenester for Medietilsynet med riktig kvalitet i henhold til avtalt tjenestenivå og med god IT-sikkerhet.

5.1.1 Purpose

Nature of the contract

Services

Main classification

Systemtjenester og tekniske konsulenttjenester

Additional classification

System- og støttetjenester

Additional classification

Help-desk og støttetjenester

Additional classification

Datatjenester

Additional classification

Datanettstyring og støttevirksomhet

Additional classification

Leverandør av applikasjonstjenester

Additional classification

Drift av anlegg og datamaskindrift

Additional classification

Teknisk support i forbindelse med datamaskiner

Additional classification

LAN-tjenester, lokalnett

Additional classification

WAN-tjenester, fjernnett

5.1.2 Place of performance

Postal address

Fredrikstad

5.1.3 Estimated duration

Duration

36 MONTH

5.1.4 Renewal

Maximum renewals

0

Description

Mulighet for forlengelse på 24 nye måneder

5.1.5 Value

Estimated value excluding VAT

5 000 000 NOK

5.1.6 Generell informasjon

Reserved participation

None

The names and professional qualifications of the staff assigned to perform the contract must be given

{code|name|requirement-stage.}

Procurement Project not financed with EU Funds.

5.1.9 Selection criteria

Criterion

Type

Suitability to pursue the professional activity

Description

Se konkurransegrunnlaget

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Economic and financial standing

Description

Se konkurransegrunnlaget

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Technical and professional ability

Description

Se konkurransegrunnlaget

Use of this criterion

Used

Information about the second stage of a two-stage procedure

Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure

0

5.1.11 Procurement documents

Address of the procurement documents

[ http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=223255&B=DFO ] ---

5.1.12 Terms of procurement

Terms of submission

Electronic submission

Tillatt

Languages in which tenders or requests to participate may be submitted

norsk

Electronic catalogue

{code|name|permission.}

Variants

Ikke tillatt

Deadline for receipt of tenders

09.11.2018 15:00:00+02:00

Information about public opening

Date/time

09.11.2018 15:00:00+02:00

Terms of contract

Electronic invoicing

Tillatt

5.1.15 Techniques

Rammeavtale

Framework agreement, without reopening of competition

Maximum number of participants

1

Information about the dynamic purchasing system

None

5.1.16 Further information, mediation and review

Review organisation

[ Medietilsynet ] ---

Organisation providing additional information about the procurement procedure

[ Medietilsynet ] ---

Organisation receiving requests to participate

[ Medietilsynet ] ---

Del 8: Organisations

8.1 ORG-0001

Official name

Medietilsynet

Registration number

974 760 886

Postal address

Nygata 4

Town

FREDRIKSTAD

Postcode

1607

Country

Norge

Contact point

Svein Erik Klemetsen

Email

svein.erik.klemetsen@medietilsynet.no

Telephone

+47 91668166

Internet address

www.medietilsynet.no

Roles of this organisation

8.1 ORG-0002

Official name

Medietilsynet

Town

Fredrikstad

Postcode

1607

Country

Norge

Email

svein.erik.klemetsen@medietilsynet.no

Roles of this organisation

Notice information

11.1 Notice information

Notice identifier/version

2018-378784 01

Form type

Competition

Notice type

Contract or concession notice – standard regime

Notice dispatch date

26.10.2018 12:00:00+02:00

Languages in which this notice is officially available

norsk (bokmål)

11.2 Publication information

Notice publication number

n.a.

Publication date

26.10.2018

Medietilsynet

Referanse
2018-378784
Kunngjøringsdato
26.10.2018
Estimert verdi
5 000 000 NOK
Type kunngjøring
Kunngjøring av konkurranse
Hovedaktivitet
Alminnelig offentlig tjenesteyting

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter