Intensjonskunngjøring: Anskaffelse av rammeavtale for felles fagprosedyrebibliotek for personell i klinisk praksis
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Avtalen gjelder kjøp av følgende tjeneste; et felles fagprosedyrebibliotek for personell i klinisk praksis til helseforetakene i Helse Sør-Øst.
Del 1: Buyer
1.1 Buyer
Official name
[SYKEHUSINNKJØP HF] ---
Legal type of the buyer
Body governed by public law
Activity of the contracting authority
Helse
Del 2: Procedure
2.1 Procedure
Title
Intensjonskunngjøring: Anskaffelse av rammeavtale for felles fagprosedyrebibliotek for personell i klinisk praksis
Description
Avtalen gjelder kjøp av følgende tjeneste; et felles fagprosedyrebibliotek for personell i klinisk praksis til helseforetakene i Helse Sør-Øst.
Procedure identifier
2018-326736
Internal identifier
2018/584
Type of procedure
Negotiated without prior call for competition
2.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Medisinskprogramvare
2.1.4 Generell informasjon
Directive 2014/24/EU
Del 5: Lot
5.1 Lot LOT-0000
Title
Intensjonskunngjøring: Anskaffelse av rammeavtale for felles fagprosedyrebibliotek for personell i klinisk praksis
Description
En god helse- og omsorgstjeneste er avhengig av at tjenesten utnytter tilgjengelig kunnskap og erfaring, og at de tar i bruk ny kunnskap samtidig som utdatert praksis opphører. Helse Sør-Øst RHF har som klart mål å redusere variasjon. Ved å ha like, oppdaterte prosedyrer på flere nivåer i helsetjenesten, kan variasjon reduseres. Fagprosedyrebiblioteket skal inneholde kunnskapsbaserte og oppdaterte prosedyrer for bruk av helsepersonell. Løsningen skal i sin helhet driftes av leverandøren, herunder blant annet kvalitetssikring, oppdatering og illustrasjon av prosedyrer, veiledning og brukerstøtte for brukerne, samt systemutvikling og systemstøtte. Sykehusinnkjøp HF gjennomfører anskaffelsen på vegne av foretakene i Helse Sør-Øst.
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Medisinskprogramvare
Additional classification
Nettverk publisering-system
Additional classification
Bransjespesifikk programvare
Additional classification
Undervisningsprogramvare
Additional classification
Nettverks, internett og intranett programvare
Additional classification
Programvare for webserver
Additional classification
System- og støttetjenester
Additional classification
Sykehusstøttetjenester
5.1.6 Generell informasjon
Procurement Project not financed with EU Funds.
5.1.10 Award criteria
Criterion
Type
Quality
Description
Kvalitet
Weight (decimal, exact)
0
Criterion
Type
Price
Weight (decimal, exact)
0
5.1.12 Terms of procurement
Information about review deadlines
Kontrakt vil inngås 10 dager etter publisering av intensjonskunngjøring.
5.1.16 Further information, mediation and review
Mediation organisation
[ Klagenemda for offentlige anskaffelser ] ---
Review organisation
[ Sykehusinnkjøp HF ] ---
Organisation providing more information on the review procedures
[ Sykehusinnkjøp HF, divisjon sør-øst ] ---
Del 6: Results
Value of all contracts awarded in this procedure
13 000 000 NOK
Direct award
Justification for direct award
Contracts with estimated value below the procurement thresholds
Other justification
Unntaket for direktekjøp er her FOA § 13-4 (b). Det fremgår av bestemmelsen at oppdragsgiver kan gjennomføre en anskaffelse uten konkurranse dersom anskaffelsen gjelder ytelser som bare en bestemt leverandør kan levere fordi «konkurranse er umulig av tekniske årsaker». Tekniske årsaker innebærer i dette tilfellet at det kun er én tilbyder som kan utføre tjenesten. Basert på oppdragsgivers kjennskap til markedet, er valgte leverandør eneste som dekker oppdragsgivers behov innen det oppgitte tjenesteområdet. Oppdragsgiver gjennomførte i juni 2018 en veiledende kunngjøring med en "Request for Information" (RFI) hvor Cappelen Damm AS ble vurdert som eneste leverandør som kunne imøtekomme oppdragsgivers behov om et fagprosedyrebibliotek med kunnskapsbaserte og oppdaterte prosedyrer. Oppdragsgiver mener på denne bakgrunn at det er hjemmel for å inngå rammeavtale med Cappelen Damm AS uten konkurranse. Eventuelle spørsmål sendes via kommunikasjonsmodulen i Mercell.
6.1 Result Lot Identifier LOT-0000
6.1.2 Information about winners
Winner
Official name
[ Cappelen Damm AS ] ---
Identifier of lot or group of lots
LOT-0000
Value of the result
13 000 000 NOK
Subcontracting value is known
0
Subcontracting percentage is known
0
Contract information
Del 8: Organisations
8.1 ORG-0001
Official name
SYKEHUSINNKJØP HF
Registration number
916879067
Postal address
Postboks 40
Town
VADSØ
Postcode
9811
Country
Norge
Contact point
Ellen Staknes
sor-ost.regionale@sykehusinnkjop.no
Internet address
Buyer profile
Roles of this organisation
8.1 ORG-0002
Official name
Cappelen Damm AS
Town
Oslo
Country
Norge
Roles of this organisation
Winner of these lots
LOT-0000
8.1 ORG-0003
Official name
Sykehusinnkjøp HF
Postal address
Postboks 40
Town
Vadsø
Postcode
9811
Country
Norge
Roles of this organisation
8.1 ORG-0004
Official name
Klagenemda for offentlige anskaffelser
Postal address
Postboks 439 Sentrum
Town
Bergen
Postcode
5805
Country
Norge
post@kofa.no
Roles of this organisation
8.1 ORG-0005
Official name
Sykehusinnkjøp HF, divisjon sør-øst
Town
Drammen
Postcode
3004
Country
Norge
Roles of this organisation
Notice information
11.1 Notice information
Notice identifier/version
2018-326736 01
Form type
Direct award preannouncement
Notice type
Voluntary ex-ante transparency notice
Notice dispatch date
03.10.2018 12:00:00+02:00
Languages in which this notice is officially available
norsk (bokmål)
11.2 Publication information
Notice publication number
n.a.
Publication date
03.10.2018
SYKEHUSINNKJØP HF
Tildelt til:
Cappelen Damm AS
Antall mottatte tilbud: Ikke angitt
- Referanse
- 2018-326736
- Kunngjøringsdato
- 03.10.2018
- Estimert verdi
- Ikke angitt
- Type kunngjøring
- Intensjonskunngjøring
- Hovedaktivitet
- Helse
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Fant ingen dokumenter for denne kunngjøringen. Finn lenken til oppdragsgivers støtteverktøy i kunngjøringen.