Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterIntensjonskunngjøring: Anskaffelse av rammeavtale for felles fagprosedyrebibliotek for personell i klinisk praksis
Resultat
Intensjonskunngjøring
Kunngjort i EØS

Intensjonskunngjøring: Anskaffelse av rammeavtale for felles fagprosedyrebibliotek for personell i klinisk praksis

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Konkurranse
0

Avtalen gjelder kjøp av følgende tjeneste; et felles fagprosedyrebibliotek for personell i klinisk praksis til helseforetakene i Helse Sør-Øst.

Del 1: Buyer

1.1 Buyer

Official name

[SYKEHUSINNKJØP HF] ---

Legal type of the buyer

Body governed by public law

Activity of the contracting authority

Helse

Del 2: Procedure

2.1 Procedure

Title

Intensjonskunngjøring: Anskaffelse av rammeavtale for felles fagprosedyrebibliotek for personell i klinisk praksis

Description

Avtalen gjelder kjøp av følgende tjeneste; et felles fagprosedyrebibliotek for personell i klinisk praksis til helseforetakene i Helse Sør-Øst.

Procedure identifier

2018-326736

Internal identifier

2018/584

Type of procedure

Negotiated without prior call for competition

2.1.1 Purpose

Nature of the contract

Services

Main classification

Medisinskprogramvare

2.1.4 Generell informasjon

Directive 2014/24/EU

Del 5: Lot

5.1 Lot LOT-0000

Title

Intensjonskunngjøring: Anskaffelse av rammeavtale for felles fagprosedyrebibliotek for personell i klinisk praksis

Description

En god helse- og omsorgstjeneste er avhengig av at tjenesten utnytter tilgjengelig kunnskap og erfaring, og at de tar i bruk ny kunnskap samtidig som utdatert praksis opphører. Helse Sør-Øst RHF har som klart mål å redusere variasjon. Ved å ha like, oppdaterte prosedyrer på flere nivåer i helsetjenesten, kan variasjon reduseres. Fagprosedyrebiblioteket skal inneholde kunnskapsbaserte og oppdaterte prosedyrer for bruk av helsepersonell. Løsningen skal i sin helhet driftes av leverandøren, herunder blant annet kvalitetssikring, oppdatering og illustrasjon av prosedyrer, veiledning og brukerstøtte for brukerne, samt systemutvikling og systemstøtte. Sykehusinnkjøp HF gjennomfører anskaffelsen på vegne av foretakene i Helse Sør-Øst.

5.1.1 Purpose

Nature of the contract

Services

Main classification

Medisinskprogramvare

Additional classification

Nettverk publisering-system

Additional classification

Bransjespesifikk programvare

Additional classification

Undervisningsprogramvare

Additional classification

Nettverks, internett og intranett programvare

Additional classification

Programvare for webserver

Additional classification

System- og støttetjenester

Additional classification

Sykehusstøttetjenester

5.1.6 Generell informasjon

Procurement Project not financed with EU Funds.

5.1.10 Award criteria

Criterion

Type

Quality

Description

Kvalitet

Weight (decimal, exact)

0

Criterion

Type

Price

Weight (decimal, exact)

0

5.1.12 Terms of procurement

Information about review deadlines

Kontrakt vil inngås 10 dager etter publisering av intensjonskunngjøring.

5.1.16 Further information, mediation and review

Mediation organisation

[ Klagenemda for offentlige anskaffelser ] ---

Review organisation

[ Sykehusinnkjøp HF ] ---

Organisation providing more information on the review procedures

[ Sykehusinnkjøp HF, divisjon sør-øst ] ---

Del 6: Results

Value of all contracts awarded in this procedure

13 000 000 NOK

Direct award

Justification for direct award

Contracts with estimated value below the procurement thresholds

Other justification

Unntaket for direktekjøp er her FOA § 13-4 (b). Det fremgår av bestemmelsen at oppdragsgiver kan gjennomføre en anskaffelse uten konkurranse dersom anskaffelsen gjelder ytelser som bare en bestemt leverandør kan levere fordi «konkurranse er umulig av tekniske årsaker». Tekniske årsaker innebærer i dette tilfellet at det kun er én tilbyder som kan utføre tjenesten. Basert på oppdragsgivers kjennskap til markedet, er valgte leverandør eneste som dekker oppdragsgivers behov innen det oppgitte tjenesteområdet. Oppdragsgiver gjennomførte i juni 2018 en veiledende kunngjøring med en "Request for Information" (RFI) hvor Cappelen Damm AS ble vurdert som eneste leverandør som kunne imøtekomme oppdragsgivers behov om et fagprosedyrebibliotek med kunnskapsbaserte og oppdaterte prosedyrer. Oppdragsgiver mener på denne bakgrunn at det er hjemmel for å inngå rammeavtale med Cappelen Damm AS uten konkurranse. Eventuelle spørsmål sendes via kommunikasjonsmodulen i Mercell.

6.1 Result Lot Identifier LOT-0000

6.1.2 Information about winners

Winner

Official name

[ Cappelen Damm AS ] ---

Identifier of lot or group of lots

LOT-0000

Value of the result

13 000 000 NOK

Subcontracting value is known

0

Subcontracting percentage is known

0

Contract information

Del 8: Organisations

8.1 ORG-0001

Official name

SYKEHUSINNKJØP HF

Registration number

916879067

Postal address

Postboks 40

Town

VADSØ

Postcode

9811

Country

Norge

Contact point

Ellen Staknes

Email

sor-ost.regionale@sykehusinnkjop.no

Roles of this organisation

8.1 ORG-0002

Official name

Cappelen Damm AS

Town

Oslo

Country

Norge

Roles of this organisation

Winner of these lots

LOT-0000

8.1 ORG-0003

Official name

Sykehusinnkjøp HF

Postal address

Postboks 40

Town

Vadsø

Postcode

9811

Country

Norge

Roles of this organisation

8.1 ORG-0004

Official name

Klagenemda for offentlige anskaffelser

Postal address

Postboks 439 Sentrum

Town

Bergen

Postcode

5805

Country

Norge

Email

post@kofa.no

Roles of this organisation

8.1 ORG-0005

Official name

Sykehusinnkjøp HF, divisjon sør-øst

Town

Drammen

Postcode

3004

Country

Norge

Roles of this organisation

Notice information

11.1 Notice information

Notice identifier/version

2018-326736 01

Form type

Direct award preannouncement

Notice type

Voluntary ex-ante transparency notice

Notice dispatch date

03.10.2018 12:00:00+02:00

Languages in which this notice is officially available

norsk (bokmål)

11.2 Publication information

Notice publication number

n.a.

Publication date

03.10.2018

SYKEHUSINNKJØP HF

Tildelt til:

Cappelen Damm AS

Antall mottatte tilbud: Ikke angitt

Referanse
2018-326736
Kunngjøringsdato
03.10.2018
Estimert verdi
Ikke angitt
Type kunngjøring
Intensjonskunngjøring
Hovedaktivitet
Helse

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Fant ingen dokumenter for denne kunngjøringen. Finn lenken til oppdragsgivers støtteverktøy i kunngjøringen.