150-BYM-2017 Rammeavtale for konsulenttjenester innen forvaltning av bruer og støttemurer
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Bymiljøetaten forvalter omkring 400 trafikkerte brukonstruksjoner av ulik størrelse. Dette inkluderer enkle kulverter, og mer kompliserte konstruksjoner, samt mindre trebruer i parker, friområder og skogen. Oppdragsgiver forvalter også flere støttemurer. Anskaffelsen skal dekke behovet for bruinspeksjon og rådgivning i forbindelse med forvaltning av bruer og støttemurer. For å dekke dette behovet skal oppdragsgiver inngå rammeavtale med én leverandør. Den økonomiske rammen for avtalen er på ca. 1 500 000 per år.
Del 1: Buyer
1.1 Buyer
Official name
[Oslo kommune v/ Bymiljøetaten] ---
Legal type of the buyer
Regional authority
Activity of the contracting authority
General public services
Del 2: Procedure
2.1 Procedure
Title
150-BYM-2017 Rammeavtale for konsulenttjenester innen forvaltning av bruer og støttemurer
Description
Bymiljøetaten forvalter omkring 400 trafikkerte brukonstruksjoner av ulik størrelse. Dette inkluderer enkle kulverter, og mer kompliserte konstruksjoner, samt mindre trebruer i parker, friområder og skogen. Oppdragsgiver forvalter også flere støttemurer. Anskaffelsen skal dekke behovet for bruinspeksjon og rådgivning i forbindelse med forvaltning av bruer og støttemurer. For å dekke dette behovet skal oppdragsgiver inngå rammeavtale med én leverandør. Den økonomiske rammen for avtalen er på ca. 1 500 000 per år.
Procedure identifier
2018-315755
Internal identifier
17/18363
Type of procedure
Open
2.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Arkitekt-, konstruksjons-, ingeniør- og inspeksjonstjenester
2.1.4 Generell informasjon
Additional information
Bymiljøetaten er gjort oppmerksom på at kvalifikasjonskravet knyttet til leverandørens økonomiske og finansielle kapasitet satt i denne konkurransen kan anses uforholdsmessig i forhold til leverandørens egnethet til å gjennomføre kontrakten. Kravet til økonomisk kapasitet, årlig minimumsomsetning på kr 10 millioner NOK, kan virke for strengt, og kan være uforholdsmessig i denne konkurransen.Kravet kan også virke begrensende for konkurransen. Oppdragsgiver har innen tilbudsfristen utløp anledning å rette, supplere eller endre konkurransegrunnlaget dersom endringene ikke er vesentlige. Vi har vurdert om vi kan gjøre en endring av kvalifikasjonskravet i konkurransegrunnlaget. Hvis endringen har som konsekvens at andre leverandører ville kunne hatt interesse av å levere inn tilbud i konkurransen, vil endringen som utgangspunkt være vesentlig. En endring av nevnte kvalifikasjonskrav/minimumskrav til økonomisk kapasitet vil anses som en vesentlig endring i denne konkurransen. Nærings og fiskeridepartementets veileder til reglene om offentlige anskaffelser (anskaffelsesforskriften) sier at dersom oppdragsgiveren må endre konkurransegrunnlaget og dette ikke kan gjøres uten at det foretas vesentlige endringer, vil det foreligge en plikt for oppdragsgiveren til å avlyse konkurransen.Med henvisning til det ovennevnte velger Bymiljøetaten å avlyse konkurransen. Vi vil umiddelbart utlyse ny konkurranse for anskaffelse av Rammeavtale for konsulenttjenester innen forvaltning av bruer og støttemurer.
Directive 2014/24/EU
Del 5: Lot
5.1 Lot LOT-0000
Title
150-BYM-2017 Rammeavtale for konsulenttjenester innen forvaltning av bruer og støttemurer
Description
Anskaffelsen skal dekke behovet for bruinspeksjon og rådgivning i forbindelse med forvaltning av bruer og støttemurer. Det skal gjennomføres hovedinspeksjoner av ca. 150 bruer med tilhørende rapportering i BRUTUS i løpet av en tre års periode. Liste over bruer ligger vedlagt. Bruene finnes i BRUTUS, hvor det også kan ses eksempler på hvordan inspeksjoner har vært gjort tidligere, samt oversiktsbilder. Det kan bli gjort avrop på spesialinspeksjoner og hovedinspeksjoner utover vedlagte liste. Anskaffelsen skal også dekke eventuelt behov for oppjustering av bruksklasser. I disse tilfellene kan det bli behov for klassifiseringsberegninger. Ved større ombygginger eller forsterkninger av bruer skal anskaffelsen dekke vedlikeholdsprosjektering og rådgivning. For vedlikeholdsprosjektering, rådgivning og klassifisering av bruer og støttemurer vil det gjøres avrop på rammeavtalen.
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Arkitekt-, konstruksjons-, ingeniør- og inspeksjonstjenester
Additional classification
Rådgivning ingeniørtjenester i forbindelse med bygge- og anleggsarbeid
Additional classification
Inspeksjon av broer
Additional classification
Ingeniørtjenester
Additional classification
Arkitekt-, konstruksjons-, ingeniør- og inspeksjonstjenester
5.1.2 Place of performance
Postal address
Oslo
5.1.6 Generell informasjon
Procurement Project not financed with EU Funds.
5.1.10 Award criteria
Criterion
Type
Quality
Description
Nøkkelpersonells kompetanse
Weight (percentage, exact)
40
Criterion
Type
Quality
Description
Oppdragsforståelse
Weight (percentage, exact)
20
Criterion
Type
Price
Weight (percentage, exact)
40
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
Framework agreement, without reopening of competition
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Review organisation
[ Oslo kommune Bymiljøetaten ] ---
Del 6: Results
6.1 Result Lot Identifier LOT-0000
No winner was chosen and the competition is closed.
The reason why a winner was not chosen
Other
Del 8: Organisations
8.1 ORG-0001
Official name
Oslo kommune v/ Bymiljøetaten
Registration number
996 922 766
Postal address
Postboks 636 Løren
Town
Oslo
Postcode
0507
Country
Norge
Contact point
Jannicke Andersen
jannicke.andersen@bym.oslo.kommune.no
Telephone
+47 21802180
Roles of this organisation
8.1 ORG-0002
Official name
Oslo kommune Bymiljøetaten
Town
Oslo
Postcode
0507
Country
Norge
Roles of this organisation
Notice information
11.1 Notice information
Notice identifier/version
2018-315755 01
Form type
Result
Notice type
Contract or concession award notice – standard regime
Notice dispatch date
17.08.2018 12:00:00+02:00
Languages in which this notice is officially available
norsk (bokmål)
11.2 Publication information
Notice publication number
2018/S 154-354541
Publication date
17.08.2018
Oslo kommune v/ Bymiljøetaten
- Referanse
- 2018-315755
- Kunngjøringsdato
- 17.08.2018
- Estimert verdi
- Ikke angitt
- Type kunngjøring
- Avlysning eller manglende kontraktsinngåelse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Fant ingen dokumenter for denne kunngjøringen. Finn lenken til oppdragsgivers støtteverktøy i kunngjøringen.