Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterTelefoniløsninger til foretakene i Helse Sør-Øst
Konkurranse
Kunngjøring av konkurranse
Utgått
Kunngjort i EØS

Telefoniløsninger til foretakene i Helse Sør-Øst

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Resultat
0

Helse Sør-Øst RHF (HSØ) skal inngå regionale rammeavtaler for kjøp av kommunikasjonsplattformer, telefonsentraler med tilhørende støttesystemer, terminalutstyr og lisenser.

Del 1: Buyer

1.1 Buyer

Official name

[SYKEHUSINNKJØP HF] ---

Legal type of the buyer

Body governed by public law

Activity of the contracting authority

Helse

Del 2: Procedure

2.1 Procedure

Title

Telefoniløsninger til foretakene i Helse Sør-Øst

Description

Helse Sør-Øst RHF (HSØ) skal inngå regionale rammeavtaler for kjøp av kommunikasjonsplattformer, telefonsentraler med tilhørende støttesystemer, terminalutstyr og lisenser.

Procedure identifier

2018-135858

Internal identifier

2018/462

Type of procedure

Open

2.1.1 Purpose

Nature of the contract

Supplies

Main classification

Radio-, fjernsyn-, og telekommunikasjon samt tilhørende utstyr

2.1.3 Value

Estimated value excluding VAT

240 000 000 NOK

2.1.4 Generell informasjon

{code|name|legal-basis.OTHER}

Del 5: Lot

5.1 Lot LOT-0000

Title

Telefoniløsninger til foretakene i Helse Sør-Øst

Description

Helse Sør-Øst RHF (HSØ) skal inngå regionale rammeavtaler for kjøp av kommunikasjonsplattformer, telefonsentraler med tilhørende støttesystemer, terminalutstyr og lisenser. Rammeavtalen har til hensikt å erstatte leveranser eller installasjoner eller for å utvide eksisterende leveranser eller installasjoner. Store deler av eksisterende plattform er "end of support". Kunden har eksisterende vedlikeholdsavtaler. Vedlikeholdsavtaler er derfor ikke en del av denne konkurransen. Leverandør gjøres oppmerksom på at Sykehuspartner har påbegynt et moderniseringsløp og signert kontrakt med DXC for modernisering som vil innebære oppgraderinger av systemene. Kontrakten med DXC er satt i bero for videre avklaring. Dersom det besluttes at kontrakten med DXC videreføres vil moderniseringen gjøres i henhold til kontrakten med DXC. Dersom kontrakten med DXC besluttes å ikke videreføres vil oppdragsgiver ha behov for at kjøp og oppgraderinger gjøres gjennom denne rammeavtalen. Denne moderniseringen vil omfatte maskinvare, programvare og timebasert bistand. Timebasert bistand vil typisk være bistand relatert til avrop på rammeavtalen. Systemportefølje og driftskonsepter for IKT-løsninger i HSØ vil være preget av endring de kommende år. Målbildet er standardisering og sentrale/felles regionale leveranser av IKT-tjenester til helseforetakene i regionen. Per Q2-2018 består Sykehuspartner seksjon Telekom av 43 medarbeidere hvorav 38 er utførende forvaltere/teknikere. Sykehuspartner Telekom har en intern vaktordning (24/7, 365).  Sykehuspartner har vedlikeholdsavtaler for Telekom systemene med avtalepartnere. Avtalepartnerne har tilsvarende vaktordninger (24/7, 365). Avtalepartnerne har detaljert informasjon om installasjonene, administrasjonstilganger, ansvar for driftsstabilitet og back to back avtaler med produsenter. Systemene til Sykehuspartner leverer døgnkontinuerlige driftskritiske tjenester med høyeste kritikalitet. Eksempler er telefoni til hjertestans, akuttmottak, fødestuer, transplantasjon og operasjonsstuer. Estimert totalt volum på denne rammeavtalen er kr 60 MNOK pr år hvis kontrakten med DXC ikke videreføres. Hvis kontrakten med DXC videreføres blir estimert totalt volum på denne rammeavtalen kr 15 MNOK pr år.

5.1.1 Purpose

Nature of the contract

Supplies

Main classification

Radio-, fjernsyn-, og telekommunikasjon samt tilhørende utstyr

Additional classification

Telekommunikasjonsutstyr og tilbehør

Additional classification

Sentraler

Additional classification

Sentralbord

Additional classification

Sentralbord til telefoner

Additional classification

Kommunikasjonsutstyr

Additional classification

Kommunikasjonsinfrastruktur

Additional classification

Datatjenester: rådgivning, programvareutvikling, internett og systemstøtte

Additional classification

Systemtjenester og tekniske konsulenttjenester

5.1.2 Place of performance

Anywhere

5.1.3 Estimated duration

Duration

24 MONTH

5.1.4 Renewal

Maximum renewals

0

Description

Opsjon på 1 + 1 år.

5.1.5 Value

Estimated value excluding VAT

240 000 000 NOK

5.1.6 Generell informasjon

Reserved participation

None

Procurement Project not financed with EU Funds.

5.1.9 Selection criteria

Criterion

Type

Suitability to pursue the professional activity

Description

Se konkurransegrunnlaget.

Use of this criterion

Used

Information about the second stage of a two-stage procedure

Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure

0

5.1.11 Procurement documents

Address of the procurement documents

[ https://permalink.mercell.com/85603090.aspx ] ---

5.1.12 Terms of procurement

Terms of submission

Electronic submission

Tillatt

Languages in which tenders or requests to participate may be submitted

norsk

Electronic catalogue

{code|name|permission.}

Variants

Ikke tillatt

Deadline for receipt of tenders

21.08.2018 10:00:00+02:00

Deadline until which the tender must remain valid

6 MONTH

Information about public opening

Date/time

21.08.2018 10:00:00+02:00

Terms of contract

Conditions relating to the performance of the contract

Se konkurransegrunnlaget med vedlegg.

Electronic invoicing

Tillatt

5.1.15 Techniques

Rammeavtale

Framework agreement, without reopening of competition

Maximum number of participants

NaN

Information about the dynamic purchasing system

None

5.1.16 Further information, mediation and review

Mediation organisation

[ Klagenenemda for offentlige anskaffelser ] ---

Review organisation

[ Sykehusinnkjøp HF v/Divisjon sør-øst ] ---

Organisation providing additional information about the procurement procedure

[ Mercell Norge AS ] ---

Organisation providing more information on the review procedures

[ Sykehusinnkjøp HF v/Divisjon sør-øst ] ---

Del 8: Organisations

8.1 ORG-0001

Official name

SYKEHUSINNKJØP HF

Registration number

916879067

Postal address

Postboks 40

Town

VADSØ

Postcode

9811

Country

Norge

Contact point

Bjørn Erik Bjørnstad

Email

bjorn.erik.bjornstad@sykehusinnkjop.no

Roles of this organisation

Buyer

8.1 ORG-0002

Official name

Mercell Norge AS

Postal address

Karihaugveien 89

Town

Oslo

Postcode

1086

Country

Norge

Email

support@mercell.com

Roles of this organisation

8.1 ORG-0003

Official name

Sykehusinnkjøp HF v/Divisjon sør-øst

Postal address

Postboks 1594

Town

Drammen

Postcode

3007

Country

Norge

Roles of this organisation

8.1 ORG-0004

Official name

Klagenenemda for offentlige anskaffelser

Postal address

Postboks 439 Sentrum

Town

Bergen

Postcode

5805

Country

Norge

Email

postmottak@kofa.no

Telephone

+47 55597500

Internet address

http://www.kofa.no

Roles of this organisation

Notice information

11.1 Notice information

Notice identifier/version

2018-135858 01

Form type

Competition

Notice type

Contract or concession notice – standard regime

Notice dispatch date

13.06.2018 12:00:00+02:00

Languages in which this notice is officially available

norsk (bokmål)

11.2 Publication information

Notice publication number

n.a.

Publication date

13.06.2018

SYKEHUSINNKJØP HF

Referanse
2018-135858
Kunngjøringsdato
13.06.2018
Estimert verdi
240 000 000 NOK
Type kunngjøring
Kunngjøring av konkurranse
Hovedaktivitet
Helse

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter