Telefoniløsninger til foretakene i Helse Sør-Øst
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Helse Sør-Øst RHF (HSØ) skal inngå regionale rammeavtaler for kjøp av kommunikasjonsplattformer, telefonsentraler med tilhørende støttesystemer, terminalutstyr og lisenser.
Del 1: Buyer
1.1 Buyer
Official name
[SYKEHUSINNKJØP HF] ---
Legal type of the buyer
Body governed by public law
Activity of the contracting authority
Helse
Del 2: Procedure
2.1 Procedure
Title
Telefoniløsninger til foretakene i Helse Sør-Øst
Description
Helse Sør-Øst RHF (HSØ) skal inngå regionale rammeavtaler for kjøp av kommunikasjonsplattformer, telefonsentraler med tilhørende støttesystemer, terminalutstyr og lisenser.
Procedure identifier
2018-135858
Internal identifier
2018/462
Type of procedure
Open
2.1.1 Purpose
Nature of the contract
Supplies
Main classification
Radio-, fjernsyn-, og telekommunikasjon samt tilhørende utstyr
2.1.3 Value
Estimated value excluding VAT
240 000 000 NOK
2.1.4 Generell informasjon
{code|name|legal-basis.OTHER}
Del 5: Lot
5.1 Lot LOT-0000
Title
Telefoniløsninger til foretakene i Helse Sør-Øst
Description
Helse Sør-Øst RHF (HSØ) skal inngå regionale rammeavtaler for kjøp av kommunikasjonsplattformer, telefonsentraler med tilhørende støttesystemer, terminalutstyr og lisenser. Rammeavtalen har til hensikt å erstatte leveranser eller installasjoner eller for å utvide eksisterende leveranser eller installasjoner. Store deler av eksisterende plattform er "end of support". Kunden har eksisterende vedlikeholdsavtaler. Vedlikeholdsavtaler er derfor ikke en del av denne konkurransen. Leverandør gjøres oppmerksom på at Sykehuspartner har påbegynt et moderniseringsløp og signert kontrakt med DXC for modernisering som vil innebære oppgraderinger av systemene. Kontrakten med DXC er satt i bero for videre avklaring. Dersom det besluttes at kontrakten med DXC videreføres vil moderniseringen gjøres i henhold til kontrakten med DXC. Dersom kontrakten med DXC besluttes å ikke videreføres vil oppdragsgiver ha behov for at kjøp og oppgraderinger gjøres gjennom denne rammeavtalen. Denne moderniseringen vil omfatte maskinvare, programvare og timebasert bistand. Timebasert bistand vil typisk være bistand relatert til avrop på rammeavtalen. Systemportefølje og driftskonsepter for IKT-løsninger i HSØ vil være preget av endring de kommende år. Målbildet er standardisering og sentrale/felles regionale leveranser av IKT-tjenester til helseforetakene i regionen. Per Q2-2018 består Sykehuspartner seksjon Telekom av 43 medarbeidere hvorav 38 er utførende forvaltere/teknikere. Sykehuspartner Telekom har en intern vaktordning (24/7, 365). Sykehuspartner har vedlikeholdsavtaler for Telekom systemene med avtalepartnere. Avtalepartnerne har tilsvarende vaktordninger (24/7, 365). Avtalepartnerne har detaljert informasjon om installasjonene, administrasjonstilganger, ansvar for driftsstabilitet og back to back avtaler med produsenter. Systemene til Sykehuspartner leverer døgnkontinuerlige driftskritiske tjenester med høyeste kritikalitet. Eksempler er telefoni til hjertestans, akuttmottak, fødestuer, transplantasjon og operasjonsstuer. Estimert totalt volum på denne rammeavtalen er kr 60 MNOK pr år hvis kontrakten med DXC ikke videreføres. Hvis kontrakten med DXC videreføres blir estimert totalt volum på denne rammeavtalen kr 15 MNOK pr år.
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Supplies
Main classification
Radio-, fjernsyn-, og telekommunikasjon samt tilhørende utstyr
Additional classification
Telekommunikasjonsutstyr og tilbehør
Additional classification
Sentraler
Additional classification
Sentralbord
Additional classification
Sentralbord til telefoner
Additional classification
Kommunikasjonsutstyr
Additional classification
Kommunikasjonsinfrastruktur
Additional classification
Datatjenester: rådgivning, programvareutvikling, internett og systemstøtte
Additional classification
Systemtjenester og tekniske konsulenttjenester
5.1.2 Place of performance
Anywhere
5.1.3 Estimated duration
Duration
24 MONTH
5.1.4 Renewal
Maximum renewals
0
Description
Opsjon på 1 + 1 år.
5.1.5 Value
Estimated value excluding VAT
240 000 000 NOK
5.1.6 Generell informasjon
Reserved participation
None
Procurement Project not financed with EU Funds.
5.1.9 Selection criteria
Criterion
Type
Suitability to pursue the professional activity
Description
Se konkurransegrunnlaget.
Use of this criterion
Used
Information about the second stage of a two-stage procedure
Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure
0
5.1.11 Procurement documents
Address of the procurement documents
[ https://permalink.mercell.com/85603090.aspx ] ---
5.1.12 Terms of procurement
Terms of submission
Electronic submission
Tillatt
Address for submission
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted
norsk
Electronic catalogue
{code|name|permission.}
Variants
Ikke tillatt
Deadline for receipt of tenders
21.08.2018 10:00:00+02:00
Deadline until which the tender must remain valid
6 MONTH
Information about public opening
Date/time
21.08.2018 10:00:00+02:00
Terms of contract
Conditions relating to the performance of the contract
Se konkurransegrunnlaget med vedlegg.
Electronic invoicing
Tillatt
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
Framework agreement, without reopening of competition
Maximum number of participants
NaN
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Mediation organisation
[ Klagenenemda for offentlige anskaffelser ] ---
Review organisation
[ Sykehusinnkjøp HF v/Divisjon sør-øst ] ---
Organisation providing additional information about the procurement procedure
[ Mercell Norge AS ] ---
Organisation providing more information on the review procedures
[ Sykehusinnkjøp HF v/Divisjon sør-øst ] ---
Del 8: Organisations
8.1 ORG-0001
Official name
SYKEHUSINNKJØP HF
Registration number
916879067
Postal address
Postboks 40
Town
VADSØ
Postcode
9811
Country
Norge
Contact point
Bjørn Erik Bjørnstad
bjorn.erik.bjornstad@sykehusinnkjop.no
Internet address
Buyer profile
Roles of this organisation
Buyer
8.1 ORG-0002
Official name
Mercell Norge AS
Postal address
Karihaugveien 89
Town
Oslo
Postcode
1086
Country
Norge
support@mercell.com
Internet address
Roles of this organisation
8.1 ORG-0003
Official name
Sykehusinnkjøp HF v/Divisjon sør-øst
Postal address
Postboks 1594
Town
Drammen
Postcode
3007
Country
Norge
Roles of this organisation
8.1 ORG-0004
Official name
Klagenenemda for offentlige anskaffelser
Postal address
Postboks 439 Sentrum
Town
Bergen
Postcode
5805
Country
Norge
postmottak@kofa.no
Telephone
+47 55597500
Internet address
Roles of this organisation
Notice information
11.1 Notice information
Notice identifier/version
2018-135858 01
Form type
Competition
Notice type
Contract or concession notice – standard regime
Notice dispatch date
13.06.2018 12:00:00+02:00
Languages in which this notice is officially available
norsk (bokmål)
11.2 Publication information
Notice publication number
n.a.
Publication date
13.06.2018
SYKEHUSINNKJØP HF
- Referanse
- 2018-135858
- Kunngjøringsdato
- 13.06.2018
- Estimert verdi
- 240 000 000 NOK
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Helse
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter