Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterOmtaksering/ Ny taksering eiendomsskatt
Konkurranse
Kunngjøring av konkurranse
Utgått
Kunngjort i EØS

Omtaksering/ Ny taksering eiendomsskatt

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Resultat
0

Alta kommune har vedtatt alminnelig omtaksering av alle eiendommer, inkl. verk og bruk, i hele kommunen, gjeldende fra og med år 2019. Sakkyndig takstnemnd har utarbeidet og vedtatt dokumentet «Rammer og retningslinjer for taksering i medhold av lov om eiendomsskatt», som angir hvilke rammer og retningslinjer som gjelder for omtakseringen i 2018 (markedsnivå pr. 01.01.2019), samt ved enkelttakseringer i påfølgende 10-års periode. Takseringen skal foretas iht. eiendomsskatteloven § 8 A-3 (4), der Sakkyndig takstnemnd vedtar takster etter forslag fra takseringsfirma. Alta kommune benytter egne ansatte som besiktigere av bolig, fritids- og landbrukseiendommer.

Del 1: Buyer

1.1 Buyer

Official name

[Alta kommune] ---

Legal type of the buyer

Regional authority

Activity of the contracting authority

General public services

Del 2: Procedure

2.1 Procedure

Title

Omtaksering/ Ny taksering eiendomsskatt

Description

Alta kommune har vedtatt alminnelig omtaksering av alle eiendommer, inkl. verk og bruk, i hele kommunen, gjeldende fra og med år 2019. Sakkyndig takstnemnd har utarbeidet og vedtatt dokumentet «Rammer og retningslinjer for taksering i medhold av lov om eiendomsskatt», som angir hvilke rammer og retningslinjer som gjelder for omtakseringen i 2018 (markedsnivå pr. 01.01.2019), samt ved enkelttakseringer i påfølgende 10-års periode. Takseringen skal foretas iht. eiendomsskatteloven § 8 A-3 (4), der Sakkyndig takstnemnd vedtar takster etter forslag fra takseringsfirma. Alta kommune benytter egne ansatte som besiktigere av bolig, fritids- og landbrukseiendommer.

Procedure identifier

2017-349205

Internal identifier

17/3532

Type of procedure

Open

2.1.1 Purpose

Nature of the contract

Services

Main classification

Virksomhet i forbindelse med fast eiendom

2.1.3 Value

Estimated value excluding VAT

3 300 000 NOK

2.1.4 Generell informasjon

{code|name|legal-basis.OTHER}

2.1.5 Terms of procurement

Terms of submission

Maximum number of lots for which one tenderer can submit tenders

2

Terms of contract

Maximum number of lots for which contracts can be awarded to one tenderer

2

Del 5: Lot

5.1 Lot LOT-0001

Title

Del A, Næringseiendommer

Description

DEL A, Næringseiendommer: Taksering av næringsbygg, butikker og kontor Alle Næringseiendommer ble re- og nytaksert i 2009. Alle data på nærings-eiendommer er registrert i matrikkelen, og har en rimelig grad av nøyaktighet. Boligenheter som er integrert i Næringseiendommer skal besiktiges og takseres av leverandør vha. kommunens sjablong for boligeiendommer. Oppdragsgiver utsteder liste over alle objekter. Leverandør får gratis tilgang til matrikkeldata gjennom KomTek Besiktiger. Leverandøren må selv besørge nettbrett med Android operativsystem. For takseringsarbeid henvises generelt til reglene i byskatteloven § 5, jfr. eiendomsskatteloven § 33. Alt takseringsarbeid skal leveres oppdragsgiveren slik: - På digitalt format rett inn i forvaltningssystemet Komtek - I enkelttilfeller der det er nødvendig - på papirformat i form av spesielle skjemaer utarbeidet av oppdragsgiver Oppdragsgiveren har satt at takseringsarbeidet skal skje i perioden 1. mai – 31. august 2018.

5.1.1 Purpose

Nature of the contract

Services

Main classification

Virksomhet i forbindelse med fast eiendom

Additional classification

Virksomhet i forbindelse med fast eiendom

Additional classification

Arkitekt-, konstruksjons-, ingeniør- og inspeksjonstjenester

Additional classification

Ingeniørtjenester

Additional classification

Rådgivning i forbindelse med bygningsteknikk

5.1.2 Place of performance

Postal address

Alta Kommune

5.1.3 Estimated duration

Start date

01.05.2018

End date

15.01.2019

5.1.5 Value

Estimated value excluding VAT

2 500 000 NOK

5.1.6 Generell informasjon

Reserved participation

None

The names and professional qualifications of the staff assigned to perform the contract must be given

{code|name|requirement-stage.}

Procurement Project not financed with EU Funds.

Additional information

For nærmere informasjon om del kontrakt se konkurransegrunnlag med vedlegg

5.1.9 Selection criteria

Criterion

Type

Suitability to pursue the professional activity

Description

Se konkurransegrunnlag

Use of this criterion

Used

Information about the second stage of a two-stage procedure

Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure

0

5.1.11 Procurement documents

Address of the procurement documents

[ https://kgv.doffin.no/ctm/Supplier/Documents/Folder/156957 ] ---

5.1.12 Terms of procurement

Terms of submission

Electronic submission

Ikke tillatt

Languages in which tenders or requests to participate may be submitted

norsk

Electronic catalogue

{code|name|permission.}

Variants

Ikke tillatt

Deadline for receipt of tenders

16.10.2017 12:00:00+02:00

Deadline until which the tender must remain valid

90 DAY

Information about public opening

Date/time

16.10.2017 12:00:00+02:00

Terms of contract

Electronic invoicing

Tillatt

5.1.15 Techniques

Rammeavtale

None

Information about the dynamic purchasing system

None

5.1.16 Further information, mediation and review

Review organisation

[ Klagenemndssekretariatet ] ---

Organisation providing additional information about the procurement procedure

[ Alta kommune ] ---

Organisation receiving requests to participate

[ Alta kommune ] ---

5.1 Lot LOT-0002

Title

Del B, Verk & Bruk

Description

Alle Verk & Bruk ble omtaksert i 2009. Kategorien Verk & Bruk angår eiendommer hvor det foregår materiell produksjon, dvs. bearbeiding av materialer. En spesiell vurdering her er hvorvidt produksjonsutstyret er integrert i bygningen på en slik måte at maskiner og utstyr skal takseres. Jf. esktl § 8 A-2 (2). Oppdragsgiver utsteder liste over alle objekter. Leverandør får gratis tilgang til matrikkeldata gjennom Komtek Besiktiger. Leverandøren må selv besørge nettbrett med Android operativsystem. Oppdragsgiveren har satt at takseringsarbeidet skal skje i perioden 1. mai – 31. august 2018.

5.1.1 Purpose

Nature of the contract

Services

Main classification

Virksomhet i forbindelse med fast eiendom

Additional classification

Virksomhet i forbindelse med fast eiendom

5.1.2 Place of performance

Postal address

Alta kommune

5.1.3 Estimated duration

Start date

01.05.2018

End date

15.01.2019

5.1.5 Value

Estimated value excluding VAT

800 000 NOK

5.1.6 Generell informasjon

Reserved participation

None

The names and professional qualifications of the staff assigned to perform the contract must be given

{code|name|requirement-stage.}

Procurement Project not financed with EU Funds.

Additional information

For nærmere informasjon om del kontrakt se konkurransegrunnlag med vedlegg

5.1.9 Selection criteria

Criterion

Type

Suitability to pursue the professional activity

Description

Se konkurransegrunnlag

Use of this criterion

Used

Information about the second stage of a two-stage procedure

Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure

0

5.1.11 Procurement documents

Address of the procurement documents

[ https://kgv.doffin.no/ctm/Supplier/Documents/Folder/156957 ] ---

5.1.12 Terms of procurement

Terms of submission

Electronic submission

Ikke tillatt

Languages in which tenders or requests to participate may be submitted

norsk

Electronic catalogue

{code|name|permission.}

Variants

Ikke tillatt

Deadline for receipt of tenders

16.10.2017 12:00:00+02:00

Deadline until which the tender must remain valid

90 DAY

Information about public opening

Date/time

16.10.2017 12:00:00+02:00

Terms of contract

Electronic invoicing

Tillatt

5.1.15 Techniques

Rammeavtale

None

Information about the dynamic purchasing system

None

5.1.16 Further information, mediation and review

Review organisation

[ Klagenemndssekretariatet ] ---

Organisation providing additional information about the procurement procedure

[ Alta kommune ] ---

Organisation receiving requests to participate

[ Alta kommune ] ---

Del 8: Organisations

8.1 ORG-0001

Official name

Alta kommune

Registration number

944 588 132

Postal address

Postboks 1403

Town

Alta

Postcode

9506

Country

Norge

Contact point

Vegard Krane

Email

vekr@alta.kommune.no

Telephone

+47 78455363

Internet address

www.alta.kommune.no

Roles of this organisation

8.1 ORG-0002

Official name

Klagenemndssekretariatet

Postal address

Postboks 511 Sentrum

Town

Bergen

Postcode

5805

Country

Norge

Email

post@kofa.no

Internet address

www.kofa.no

Roles of this organisation

Notice information

11.1 Notice information

Notice identifier/version

2017-349205 01

Form type

Competition

Notice type

Contract or concession notice – standard regime

Notice dispatch date

13.09.2017 12:00:00+02:00

Languages in which this notice is officially available

norsk (bokmål)

11.2 Publication information

Notice publication number

n.a.

Publication date

13.09.2017

Alta kommune

Referanse
2017-349205
Kunngjøringsdato
13.09.2017
Estimert verdi
3 300 000 NOK
Type kunngjøring
Kunngjøring av konkurranse
Hovedaktivitet
Alminnelig offentlig tjenesteyting

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter