Rammeavtale for advokattjenester etter barnevernloven
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Kommuneadvokaten i Trondheim yter juridisk bistand og advokattjenester til hele den kommunale organisasjonen. Kontoret har bredt tilfang av saker av både offentligrettslig og privatrettslig karakter. Oppdragene utføres i hovedsak av egne ansatte. Erfaringsmessig kan det likevel, i perioder med stor aktivitet og/eller ferie/fravær, være behov for å supplere egen kapasitet med innkjøp av eksterne tjenester til å utføre prosessoppdrag i forbindelse med saker etter barnevernloven. Rammeavtalen skal dekke kommunens behov for eksterne advokattjenester innenfor rettsområdet barnevern. Tjenesten som settes ut er oppdrag som prosessfullmektig i barnevernssaker for fylkesnemnd og domstolene.
Del 1: Buyer
1.1 Buyer
Official name
[Trondheim kommune] ---
Legal type of the buyer
Regional authority
Del 2: Procedure
2.1 Procedure
Title
Rammeavtale for advokattjenester etter barnevernloven
Description
Kommuneadvokaten i Trondheim yter juridisk bistand og advokattjenester til hele den kommunale organisasjonen. Kontoret har bredt tilfang av saker av både offentligrettslig og privatrettslig karakter. Oppdragene utføres i hovedsak av egne ansatte. Erfaringsmessig kan det likevel, i perioder med stor aktivitet og/eller ferie/fravær, være behov for å supplere egen kapasitet med innkjøp av eksterne tjenester til å utføre prosessoppdrag i forbindelse med saker etter barnevernloven. Rammeavtalen skal dekke kommunens behov for eksterne advokattjenester innenfor rettsområdet barnevern. Tjenesten som settes ut er oppdrag som prosessfullmektig i barnevernssaker for fylkesnemnd og domstolene.
Procedure identifier
2017-222558
Internal identifier
16/6457
Type of procedure
Open
2.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Juridiske tjenester
2.1.3 Value
Estimated value excluding VAT
1 750 000 NOK
2.1.4 Generell informasjon
{code|name|legal-basis.OTHER}
Del 5: Lot
5.1 Lot LOT-0000
Title
Rammeavtale for advokattjenester etter barnevernloven
Description
Rammeavtalen skal dekke kommunens behov for eksterne advokattjenester innenfor rettsområdet barnevern. Tjenesten som settes ut er oppdrag som prosessfullmektig i barnevernssaker for fylkesnemnd og domstolene. Til orientering fører Trondheim kommune årlig mellom 100-120 saker for fylkesnemnda. Advokatkontoret som det inngås rammeavtale med må bestå av minst fire advokater. Det er særlig viktig for oppdragsgiver at advokatkontoret som tildeles kontrakten har god erfaring og kjennskap med å være prosessfullmektig i barnevernssaker, og da gjerne som prosessfullmektig for den offentlige part. Det er viktig at oppdragsgiver blir representert på en god måte. Saksomfanget vil kunne variere på bakgrunn av tilfanget av saker, tilgang på interne ressurser og arbeidsbelastningen for øvrig. Oppdragsgiver vil anslå at kjøp av advokattjenester innenfor barnevernsområdet vil kunne komme opp i 1,75 millioner kroner i året eks. mva. Dette anslaget er imidlertid ikke på noen måte bindende for oppdragsgiver i avtaleperioden.
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Juridiske tjenester
Options
The buyer reserves the right for additional purchases from the contractor, as described here
Det vil bli inngått rammeavtale for en periode på 1 år med opsjon på 1 års forlengelse av avtalen.
5.1.2 Place of performance
Postal address
Trondheim
5.1.3 Estimated duration
Duration
12 MONTH
5.1.5 Value
Estimated value excluding VAT
1 750 000 NOK
5.1.6 Generell informasjon
Reserved participation
None
Procurement Project not financed with EU Funds.
Additional information
Leverandøren som tildeles kontrakten må avslutte eventuelle oppdrag mot Trondheim kommune innenfor rettsområdet barnevern ved avtaleinngåelsen. Leverandøren kan likeledes heller ikke påta seg nye oppdrag mot Trondheim kommunen innenfor rettsområdet i avtaleperioden.
5.1.9 Selection criteria
Criterion
Type
Suitability to pursue the professional activity
Description
Firmaregistrering - krav om firmaattest Leverandøren må ha rett til å drive advokatvirksomhet i Norge - krav om advokatbevilling, dokumentasjon på forskriftsmessig sikkerhet samt dokumentasjon på betalt bidrag til Tilsynsrådet for advokatvirksomhet
Use of this criterion
Used
Information about the second stage of a two-stage procedure
Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure
0
5.1.11 Procurement documents
Address of the procurement documents
[ https://kgv.doffin.no/ctm/Supplier/Documents/Folder/151578 ] ---
5.1.12 Terms of procurement
Terms of submission
Electronic submission
Ikke tillatt
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted
norsk
Electronic catalogue
{code|name|permission.}
Variants
Ikke tillatt
Deadline for receipt of tenders
10.03.2017 14:00:00+02:00
Deadline until which the tender must remain valid
92 DAY
Information about public opening
Date/time
10.03.2017 14:00:00+02:00
Place
Munkegata 1
Additional information
Tilbudsåpningen vil være lukket. Åpning skal foretas av følgende representanter for oppdragsgiveren:- Berit Svensli Solseth- Ingrid Ulvan Olsen- Ida EielandLeverandøren har ikke rett til å være til stede ved åpningen. De enkelte tilbyderne vil bli tilskrevet om resultatet når evalueringen er utført.
Terms of contract
Conditions relating to the performance of the contract
Oppdragene skal utføres i henhold til de føringer som oppdragsgiver legger for hvert oppdrag og for øvrig i henhold til god advokatskikk, slik som beskrevet i Advokatforskriften kapittel 12. Leverandøren som tildeles kontrakten må avslutte eventuelle oppdrag mot Trondheim kommune innenfor rettsområdet barnevern ved avtaleinngåelsen. Leverandøren kan likeledes heller ikke påta seg nye oppdrag mot Trondheim kommunen innenfor rettsområdet i avtaleperioden. Oppdragsgiver dekker ikke leverandørens eventuelle reisekostnader til forhandlinger/rettsmøter i Trondheim. Eventuelle reiser utenfor Trondheim dekkes etter satser og bestemmelser i Statens reiseregulativ. Slike reiser skal alltid avtales skriftlig med oppdragsgiver før reisen finner sted. Oppdragsgiver vil ved behov for ekstern advokatbistand kontakte leverandøren, og det stilles krav om at leverandøren innen utløpet av påfølgende dag gir tilbakemelding på om oppdraget kan påtas.
Electronic invoicing
Tillatt
Information about review deadlines
Det må klages innen 6 måneder fra kontrakt er signert.
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
Framework agreement, without reopening of competition
Maximum number of participants
1
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Mediation organisation
[ Sør-Trøndelag tingrett ] ---
Review organisation
[ Klagenemnda for offentlige anskaffelser (KOFA) ] ---
Organisation providing additional information about the procurement procedure
[ Trondheim kommune ] ---
Organisation receiving requests to participate
[ Trondheim kommune ] ---
Del 8: Organisations
8.1 ORG-0001
Official name
Trondheim kommune
Registration number
942 110 464
Postal address
Postboks 2300 Sluppen
Town
Trondheim
Postcode
7004
Country
Norge
Contact point
Ingrid Ulvan Olsen
ingrid-ulvan.olsen@trondheim.kommune.no
Telephone
+47 98065333
Fax
+47 72548521
Internet address
Roles of this organisation
8.1 ORG-0002
Official name
Klagenemnda for offentlige anskaffelser (KOFA)
Postal address
Postboks 439 Sentrum
Town
Bergen
Postcode
5805
Country
Norge
post@kofa.no
Telephone
+47 55597500
Fax
+47 55597599
Internet address
Roles of this organisation
8.1 ORG-0003
Official name
Sør-Trøndelag tingrett
Postal address
Postboks 2317 Sluppen
Town
Trondheim
Postcode
7004
Country
Norge
sor-trondelag.tingrett@domstol.no
Telephone
+47 73542400
Fax
+47 73542581
Internet address
Roles of this organisation
Notice information
11.1 Notice information
Notice identifier/version
2017-222558 01
Form type
Competition
Notice type
Contract or concession notice – standard regime
Notice dispatch date
02.02.2017 12:00:00+02:00
Languages in which this notice is officially available
norsk (bokmål)
11.2 Publication information
Notice publication number
n.a.
Publication date
02.02.2017
Trondheim kommune
- Referanse
- 2017-222558
- Kunngjøringsdato
- 02.02.2017
- Estimert verdi
- 1 750 000 NOK
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter