Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterKvalifikasjonsordning - Fritt brukervalg ved BPA til brukere i Ålesund kommune
Konkurranse
Dynamisk innkjøpsordning
Aktiv
Kunngjort i EØS

Kvalifikasjonsordning - Fritt brukervalg ved BPA til brukere i Ålesund kommune

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Resultat
0

Formålet med kvalifikasjonsordningen er å legge til rette for at brukere av BPA (brukerstyrt personlig assistanse) skal få en reell valgmulighet i henhold til hvilke leverandører de ønsker skal utføre tjenestene de har vedtak på (brukervalg). Samtidig skal ordningen bidra til å sikre at brukerne får den hjelpen de har krav på etter lov om kommunale helse- og omsorgstjenester. For opptak i kvalifikasjonsordningen gjelder ikke lov og forskrift om offentlige anskaffelser. Tildelingen vilimidlertid skje i tråd med de grunnleggende krav som stilles i EØS-avtalen til ikke-diskriminering, objektive kriterier og en transparent og etterprøvbar prosess. Opptak i ordningen forutsetter at leverandørene oppfyller vilkårene som fremgår av kvalifikasjonsgrunnlaget. Leverandører som oppfyller vilkårene kan og plikter å tilby disse tjenestene til kommunens innbyggere.

Del 1: Buyer

1.1 Buyer

Official name

[Ålesund kommune] ---

Legal type of the buyer

Regional authority

Activity of the contracting authority

General public services

Del 2: Procedure

2.1 Procedure

Title

Kvalifikasjonsordning - Fritt brukervalg ved BPA til brukere i Ålesund kommune

Description

Formålet med kvalifikasjonsordningen er å legge til rette for at brukere av BPA (brukerstyrt personlig assistanse) skal få en reell valgmulighet i henhold til hvilke leverandører de ønsker skal utføre tjenestene de har vedtak på (brukervalg). Samtidig skal ordningen bidra til å sikre at brukerne får den hjelpen de har krav på etter lov om kommunale helse- og omsorgstjenester. For opptak i kvalifikasjonsordningen gjelder ikke lov og forskrift om offentlige anskaffelser. Tildelingen vilimidlertid skje i tråd med de grunnleggende krav som stilles i EØS-avtalen til ikke-diskriminering, objektive kriterier og en transparent og etterprøvbar prosess. Opptak i ordningen forutsetter at leverandørene oppfyller vilkårene som fremgår av kvalifikasjonsgrunnlaget. Leverandører som oppfyller vilkårene kan og plikter å tilby disse tjenestene til kommunens innbyggere.

Procedure identifier

2017-179293

Internal identifier

17/7225

Type of procedure

Restricted

2.1.1 Purpose

Nature of the contract

Services

Main classification

Helse- og sosial tjenesteyting

2.1.4 Generell informasjon

Additional information

Denne kunngjøringen gjelder etablering av kvalifikasjonsordning for BPA til brukere i Ålesund kommune, og er ikke en begrenset anbudskonkurranse. Tildeling av oppdrag skjer på bakgrunn av fritt brukervalg blant leverandører som har søkt og er tatt opp i ordningen. Visma kunngjøring: https://opic.com/id/afzfhtxqro

{code|name|legal-basis.OTHER}

Del 5: Lot

5.1 Lot LOT-0000

Title

Kvalifikasjonsordning - Fritt brukervalg ved BPA til brukere i Ålesund kommune

Description

Ordningen fungerer slik at alle leverandører som oppfyller gitte vilkår etter søknad gis rett til å tilby BPA i Ålesund kommune. Vurdering av søknader om opptak gjøres første gang desember 2017, med virkning fra 01.01.2018. Frist for å levere søknad med virkning fra 01.01.2018 er 12.desember 2017 kl 13.00 Opptak i brukervalgsordningen vil skje gjennom hele ordningens levetid, og med tre opptaksfrister pr år; 01.mai (første gang i 2018), 01.september (første gang i 2018) og 01.januar (første gang i 2019). Fastsatte datoer må anses som absolutte hvilket innebærer at en søknad som ankommer 02. mai, vil behandles i henhold til søknadsfrist 01.september.

5.1.1 Purpose

Nature of the contract

Services

Main classification

Helse- og sosial tjenesteyting

5.1.2 Place of performance

Postal address

Ålesund kommune

5.1.3 Estimated duration

Start date

01.01.2018

End date

31.12.2099

5.1.6 Generell informasjon

Reserved participation

None

Procurement Project not financed with EU Funds.

5.1.9 Selection criteria

Criterion

Type

Suitability to pursue the professional activity

Description

Dette fremgår av kvalifikasjonsgrunnlaget

Use of this criterion

Used

Information about the second stage of a two-stage procedure

Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure

0

5.1.11 Procurement documents

Address of the procurement documents

[ https://tendsign.no/doc.aspx?UniqueId=afzfhtxqro&GoTo=Docs ] ---

5.1.12 Terms of procurement

Terms of submission

Electronic submission

Tillatt

Languages in which tenders or requests to participate may be submitted

norsk

Electronic catalogue

{code|name|permission.}

Variants

Ikke tillatt

Deadline for receipt of tenders

15.11.2027 00:00:00+01:00

Deadline until which the tender must remain valid

1 DAY

Terms of contract

Electronic invoicing

Ikke tillatt

5.1.15 Techniques

Rammeavtale

None

Information about the dynamic purchasing system

Dynamic purchasing system, only usable by buyers listed in this notice

5.1.16 Further information, mediation and review

Review organisation

[ KOFA ] ---

Organisation providing additional information about the procurement procedure

[ Ålesund kommune ] ---

Del 8: Organisations

8.1 ORG-0001

Official name

Ålesund kommune

Registration number

942 953 119

Postal address

Keiser Wilhelmsgate 11

Town

Ålesund

Postcode

6003

Country

Norge

Contact point

Marie Christine Thorstensen

Email

marie.christine.thorstensen@alesund.kommune.no

Telephone

+47 70162035

Roles of this organisation

8.1 ORG-0002

Official name

KOFA

Town

Bergen

Country

Norge

Roles of this organisation

Notice information

11.1 Notice information

Notice identifier/version

2017-179293 01

Form type

Competition

Notice type

Contract or concession notice – standard regime

Notice dispatch date

21.11.2017 12:00:00+02:00

Languages in which this notice is officially available

norsk (bokmål)

11.2 Publication information

Notice publication number

n.a.

Publication date

21.11.2017

Ålesund kommune

Kvalifikasjonsfrist:

15.11.2027

Referanse
2017-179293
Kunngjøringsdato
21.11.2017
Estimert verdi
Ikke angitt
Type kunngjøring
Dynamisk innkjøpsordning
Hovedaktivitet
Alminnelig offentlig tjenesteyting

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter