Konsulenttjenester IKT til helseforetakene i Norge
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Sykehusinnkjøp HF gjennomfører på vegne av de fire regionale helseforetakene, en anskaffelse av konsulenttjenester innen IKT. Formålet med anskaffelsen er å sikre at de regionale helseforetakene får tilgang til konsulenter med riktig kompetanse, til riktig pris, og når behov er til stede. Rammeavtalene skal dekke et periodevis kapasitetsunderskudd og i noen grad manglende kompetanse i foretakene. Totalt skal avtalene dekke behovene til de fire regionale helseforetakene. Anskaffelsen er oppdelt i følgende delkontrakter, der aktuelle tilbydere kan inngi tilbud på en eller flere delkontrakter, se også konkurransebestemmelsene kap. 1.5: A. Program- og prosjektgjennomføring B. Strategiplanlegging, rådgivning og innovasjon C. Arkitektur D. Informasjonssikkerhet og ROS-analyser E. Test og release F. Systemutvikling G. Applikasjonsforvaltning, drift og forvaltning av IT-systemer og plattformer H. Nettverk I. Telekommunikasjon J. Tverrfaglige team
Del 1: Buyer
1.1 Buyer
Official name
[SYKEHUSINNKJØP HF] ---
Legal type of the buyer
Body governed by public law
Activity of the contracting authority
Helse
Del 2: Procedure
2.1 Procedure
Title
Konsulenttjenester IKT til helseforetakene i Norge
Description
Sykehusinnkjøp HF gjennomfører på vegne av de fire regionale helseforetakene, en anskaffelse av konsulenttjenester innen IKT. Formålet med anskaffelsen er å sikre at de regionale helseforetakene får tilgang til konsulenter med riktig kompetanse, til riktig pris, og når behov er til stede. Rammeavtalene skal dekke et periodevis kapasitetsunderskudd og i noen grad manglende kompetanse i foretakene. Totalt skal avtalene dekke behovene til de fire regionale helseforetakene. Anskaffelsen er oppdelt i følgende delkontrakter, der aktuelle tilbydere kan inngi tilbud på en eller flere delkontrakter, se også konkurransebestemmelsene kap. 1.5: A. Program- og prosjektgjennomføring B. Strategiplanlegging, rådgivning og innovasjon C. Arkitektur D. Informasjonssikkerhet og ROS-analyser E. Test og release F. Systemutvikling G. Applikasjonsforvaltning, drift og forvaltning av IT-systemer og plattformer H. Nettverk I. Telekommunikasjon J. Tverrfaglige team
Procedure identifier
2023-636440
Internal identifier
2022/916
Type of procedure
Open
2.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
IT-tjenester
2.1.3 Value
Estimated value excluding VAT
4 800 000 000 NOK
2.1.4 Generell informasjon
Additional information
Oppgitt verdi i del II.1.5 er alle delkontraktenes samlede maksimale verdi over 4 år (maksimal avtaleperiode). Estimert årlig verdi for alle delkontraktene er anslått til ca. 1,2 MRD NOK, totalt 4,8 MRD NOK over 4 år. Se også konkurransebestemmelsene kap. 1.2.1 for mer informasjon vedr. historisk omsetning og fordeling per delkontrakt, samt maksimal verdi.
Directive 2014/24/EU
2.1.5 Terms of procurement
Terms of submission
Maximum number of lots for which one tenderer can submit tenders
1
Del 5: Lot
5.1 Lot LOT-0001
Title
Delkontrakt A-J
Description
Anskaffelsen er oppdelt i følgende delkontrakter, der aktuelle tilbydere kan inngi tilbud på en eller flere delkontrakter, se også konkurransebestemmelsene kap. 1.5: A. Program- og prosjektgjennomføring B. Strategiplanlegging, rådgivning og innovasjon C. Arkitektur D. Informasjonssikkerhet og ROS-analyser E. Test og release F. Systemutvikling G. Applikasjonsforvaltning, drift og forvaltning av IT-systemer og plattformer H. Nettverk I. Telekommunikasjon J. Tverrfaglige team
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
IT-tjenester
Additional classification
Datatjenester: rådgivning, programvareutvikling, internett og systemstøtte
Additional classification
Programmering av software og rådgivning
Additional classification
Systemtjenester og tekniske konsulenttjenester
Additional classification
Informasjonssystemer eller teknologistrategisk gjennomsyn- og planleggingstjenester
Additional classification
IT-tjenester
Additional classification
Konsulentvirksomhet i forbindelse med prosjektstyring
Additional classification
Konsulentvirksomhet i forbindelse med akseptanstest for basisprogrammer
Additional classification
Konsulentvirksomhet i forbindelse med integrasjon av programvare
Additional classification
Systemanalyse og programmering
Additional classification
Systemrådgivning
Additional classification
Konsulentvirksomhet i forbindelse med programvare
Additional classification
Leverandør av applikasjonstjenester
Additional classification
Prosjektledelse, med unntak av bygge- og anleggsarbeid
5.1.2 Place of performance
Country subentity
Norge (NO0)
5.1.3 Estimated duration
Duration
24 MONTH
5.1.4 Renewal
Maximum renewals
0
Description
Rammeavtalen skal ha en varighet på to (2) år fra oppstartstidspunkt. Oppdragsgiver kan deretter forlenge avtalen med ett (1) år av gangen i inntil to (2) år. Maksimal avtaleperiode er fire (4) år (2+1+1).
5.1.5 Value
Estimated value excluding VAT
4 800 000 000 NOK
5.1.6 Generell informasjon
Reserved participation
None
Procurement Project not financed with EU Funds.
5.1.9 Selection criteria
Criterion
Type
Suitability to pursue the professional activity
Description
Tilbyder skal være registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i den staten der tilbyder er etablert.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Tilbyder skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell soliditet til å kunne gjennomføre kontraktsforpliktelsene.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Tilbyder skal ha hatt positiv egenkapital to siste år og må fremvise dokumentasjon på at tilbyder er kredittverdig uten sikkerhet. Se også konkurransebestemmelsene.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
Det kreves at Tilbyder har god erfaring med større prosjekter og/ eller oppdrag for spesialisthelsetjenesten eller for oppdragsgivere av lignende størrelse og kompleksitet. Oppdragsgiver vil vurdere Tilbyders erfaring ut fra følgende punkter: - Volum/verdi på tidligere leveranser - Størrelsen på mottaker av tidligere leveranser, herunder i hvilken grad mottakere er av sammenlignbar størrelse og kompleksitet som de regionale helseforetakene. Se også konkurransebestemmelsene.
Use of this criterion
Used
Information about the second stage of a two-stage procedure
Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure
0
5.1.11 Procurement documents
Address of the procurement documents
[ https://permalink.mercell.com/192625464.aspx ] ---
5.1.12 Terms of procurement
Terms of submission
Electronic submission
Tillatt
Address for submission
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted
norsk
Electronic catalogue
{code|name|permission.}
Variants
Ikke tillatt
Deadline for receipt of tenders
24.04.2023 12:00:00+02:00
Deadline until which the tender must remain valid
6 MONTH
Information about public opening
Date/time
24.04.2023 12:00:00+02:00
Terms of contract
Electronic invoicing
Tillatt
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
Framework agreement, without reopening of competition
Maximum number of participants
NaN
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Review organisation
[ Østre Finnmark tingrett ] ---
Organisation providing additional information about the procurement procedure
[ SYKEHUSINNKJØP HF ] ---
Del 8: Organisations
8.1 ORG-0001
Official name
SYKEHUSINNKJØP HF
Registration number
916879067
Postal address
Postboks 40
Town
VADSØ
Postcode
9811
Country
Norge
Contact point
Postmottak Sykehusinnkjøp
post@sykehusinnkjop.no
Telephone
+47 78950700
Internet address
Buyer profile
Roles of this organisation
Buyer
8.1 ORG-0002
Official name
Østre Finnmark tingrett
Postal address
Postboks 54
Town
Vadsø
Postcode
9811
Country
Norge
ost-finnmark.tingrett@domstol.no
Telephone
+47 78786450
Roles of this organisation
Notice information
11.1 Notice information
Notice identifier/version
2023-636440 01
Form type
Competition
Notice type
Contract or concession notice – standard regime
Notice dispatch date
13.03.2023 12:00:00+02:00
Languages in which this notice is officially available
norsk (bokmål)
11.2 Publication information
Notice publication number
2022/S 147-422254
Publication date
13.03.2023
SYKEHUSINNKJØP HF
- Referanse
- 2023-636440
- Kunngjøringsdato
- 13.03.2023
- Estimert verdi
- 4 800 000 000 NOK
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Helse
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter