Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterKonsulenttjenester IKT til helseforetakene i Norge
Konkurranse
Kunngjøring av konkurranse
Utgått
Kunngjort i EØS

Konsulenttjenester IKT til helseforetakene i Norge

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Resultat
0

Sykehusinnkjøp HF gjennomfører på vegne av de fire regionale helseforetakene, en anskaffelse av konsulenttjenester innen IKT. Formålet med anskaffelsen er å sikre at de regionale helseforetakene får tilgang til konsulenter med riktig kompetanse, til riktig pris, og når behov er til stede. Rammeavtalene skal dekke et periodevis kapasitetsunderskudd og i noen grad manglende kompetanse i foretakene. Totalt skal avtalene dekke behovene til de fire regionale helseforetakene. Anskaffelsen er oppdelt i følgende delkontrakter, der aktuelle tilbydere kan inngi tilbud på en eller flere delkontrakter, se også konkurransebestemmelsene kap. 1.5: A. Program- og prosjektgjennomføring B. Strategiplanlegging, rådgivning og innovasjon C. Arkitektur D. Informasjonssikkerhet og ROS-analyser E. Test og release  F. Systemutvikling  G. Applikasjonsforvaltning, drift og forvaltning av IT-systemer og plattformer  H. Nettverk I. Telekommunikasjon  J. Tverrfaglige team 

Del 1: Buyer

1.1 Buyer

Official name

[SYKEHUSINNKJØP HF] ---

Legal type of the buyer

Body governed by public law

Activity of the contracting authority

Helse

Del 2: Procedure

2.1 Procedure

Title

Konsulenttjenester IKT til helseforetakene i Norge

Description

Sykehusinnkjøp HF gjennomfører på vegne av de fire regionale helseforetakene, en anskaffelse av konsulenttjenester innen IKT. Formålet med anskaffelsen er å sikre at de regionale helseforetakene får tilgang til konsulenter med riktig kompetanse, til riktig pris, og når behov er til stede. Rammeavtalene skal dekke et periodevis kapasitetsunderskudd og i noen grad manglende kompetanse i foretakene. Totalt skal avtalene dekke behovene til de fire regionale helseforetakene. Anskaffelsen er oppdelt i følgende delkontrakter, der aktuelle tilbydere kan inngi tilbud på en eller flere delkontrakter, se også konkurransebestemmelsene kap. 1.5: A. Program- og prosjektgjennomføring B. Strategiplanlegging, rådgivning og innovasjon C. Arkitektur D. Informasjonssikkerhet og ROS-analyser E. Test og release  F. Systemutvikling  G. Applikasjonsforvaltning, drift og forvaltning av IT-systemer og plattformer  H. Nettverk I. Telekommunikasjon  J. Tverrfaglige team 

Procedure identifier

2023-636440

Internal identifier

2022/916

Type of procedure

Open

2.1.1 Purpose

Nature of the contract

Services

Main classification

IT-tjenester

2.1.3 Value

Estimated value excluding VAT

4 800 000 000 NOK

2.1.4 Generell informasjon

Additional information

Oppgitt verdi i del II.1.5 er alle delkontraktenes samlede maksimale verdi over 4 år (maksimal avtaleperiode). Estimert årlig verdi for alle delkontraktene er anslått til ca. 1,2 MRD NOK, totalt 4,8 MRD NOK over 4 år. Se også konkurransebestemmelsene kap. 1.2.1 for mer informasjon vedr. historisk omsetning og fordeling per delkontrakt, samt maksimal verdi.

Directive 2014/24/EU

2.1.5 Terms of procurement

Terms of submission

Maximum number of lots for which one tenderer can submit tenders

1

Del 5: Lot

5.1 Lot LOT-0001

Title

Delkontrakt A-J

Description

Anskaffelsen er oppdelt i følgende delkontrakter, der aktuelle tilbydere kan inngi tilbud på en eller flere delkontrakter, se også konkurransebestemmelsene kap. 1.5: A. Program- og prosjektgjennomføring B. Strategiplanlegging, rådgivning og innovasjon C. Arkitektur D. Informasjonssikkerhet og ROS-analyser E. Test og release   F. Systemutvikling   G. Applikasjonsforvaltning, drift og forvaltning av IT-systemer og plattformer H. Nettverk I. Telekommunikasjon J. Tverrfaglige team 

5.1.1 Purpose

Nature of the contract

Services

Main classification

IT-tjenester

Additional classification

Datatjenester: rådgivning, programvareutvikling, internett og systemstøtte

Additional classification

Programmering av software og rådgivning

Additional classification

Systemtjenester og tekniske konsulenttjenester

Additional classification

Informasjonssystemer eller teknologistrategisk gjennomsyn- og planleggingstjenester

Additional classification

IT-tjenester

Additional classification

Konsulentvirksomhet i forbindelse med prosjektstyring

Additional classification

Konsulentvirksomhet i forbindelse med akseptanstest for basisprogrammer

Additional classification

Konsulentvirksomhet i forbindelse med integrasjon av programvare

Additional classification

Systemanalyse og programmering

Additional classification

Systemrådgivning

Additional classification

Konsulentvirksomhet i forbindelse med programvare

Additional classification

Leverandør av applikasjonstjenester

Additional classification

Prosjektledelse, med unntak av bygge- og anleggsarbeid

5.1.2 Place of performance

Country subentity

Norge (NO0)

5.1.3 Estimated duration

Duration

24 MONTH

5.1.4 Renewal

Maximum renewals

0

Description

Rammeavtalen skal ha en varighet på to (2) år fra oppstartstidspunkt. Oppdragsgiver kan deretter forlenge avtalen med ett (1) år av gangen i inntil to (2) år. Maksimal avtaleperiode er fire (4) år (2+1+1).

5.1.5 Value

Estimated value excluding VAT

4 800 000 000 NOK

5.1.6 Generell informasjon

Reserved participation

None

Procurement Project not financed with EU Funds.

5.1.9 Selection criteria

Criterion

Type

Suitability to pursue the professional activity

Description

Tilbyder skal være registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i den staten der tilbyder er etablert.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Economic and financial standing

Description

Tilbyder skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell soliditet til å kunne gjennomføre kontraktsforpliktelsene.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Economic and financial standing

Description

Tilbyder skal ha hatt positiv egenkapital to siste år og må fremvise dokumentasjon på at tilbyder er kredittverdig uten sikkerhet. Se også konkurransebestemmelsene.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Technical and professional ability

Description

Det kreves at Tilbyder har god erfaring med større prosjekter og/ eller oppdrag for spesialisthelsetjenesten eller for oppdragsgivere av lignende størrelse og kompleksitet. Oppdragsgiver vil vurdere Tilbyders erfaring ut fra følgende punkter: - Volum/verdi på tidligere leveranser - Størrelsen på mottaker av tidligere leveranser, herunder i hvilken grad mottakere er av sammenlignbar størrelse og kompleksitet som de regionale helseforetakene. Se også konkurransebestemmelsene.

Use of this criterion

Used

Information about the second stage of a two-stage procedure

Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure

0

5.1.11 Procurement documents

Address of the procurement documents

[ https://permalink.mercell.com/192625464.aspx ] ---

5.1.12 Terms of procurement

Terms of submission

Electronic submission

Tillatt

Languages in which tenders or requests to participate may be submitted

norsk

Electronic catalogue

{code|name|permission.}

Variants

Ikke tillatt

Deadline for receipt of tenders

24.04.2023 12:00:00+02:00

Deadline until which the tender must remain valid

6 MONTH

Information about public opening

Date/time

24.04.2023 12:00:00+02:00

Terms of contract

Electronic invoicing

Tillatt

5.1.15 Techniques

Rammeavtale

Framework agreement, without reopening of competition

Maximum number of participants

NaN

Information about the dynamic purchasing system

None

5.1.16 Further information, mediation and review

Review organisation

[ Østre Finnmark tingrett ] ---

Organisation providing additional information about the procurement procedure

[ SYKEHUSINNKJØP HF ] ---

Del 8: Organisations

8.1 ORG-0001

Official name

SYKEHUSINNKJØP HF

Registration number

916879067

Postal address

Postboks 40

Town

VADSØ

Postcode

9811

Country

Norge

Contact point

Postmottak Sykehusinnkjøp

Email

post@sykehusinnkjop.no

Telephone

+47 78950700

Roles of this organisation

Buyer

8.1 ORG-0002

Official name

Østre Finnmark tingrett

Postal address

Postboks 54

Town

Vadsø

Postcode

9811

Country

Norge

Email

ost-finnmark.tingrett@domstol.no

Telephone

+47 78786450

Roles of this organisation

Notice information

11.1 Notice information

Notice identifier/version

2023-636440 01

Form type

Competition

Notice type

Contract or concession notice – standard regime

Notice dispatch date

13.03.2023 12:00:00+02:00

Languages in which this notice is officially available

norsk (bokmål)

11.2 Publication information

Notice publication number

2022/S 147-422254

Publication date

13.03.2023

SYKEHUSINNKJØP HF

Referanse
2023-636440
Kunngjøringsdato
13.03.2023
Estimert verdi
4 800 000 000 NOK
Type kunngjøring
Kunngjøring av konkurranse
Hovedaktivitet
Helse

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter