RFI, Nordisk markedsdialog for utslippsfrie leveranser av varer og tjenester
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Statens innkjøpssenter, Bergen kommune, Oslo kommune, Trondheim kommune og Kristiansand kommune deltar i prosjektet Nordisk bestillerdialog (markedsdialog) for utslippsfrie leveranser av varer og tjenester. Hensikten med prosjektet er å utvikle felles krav til næringslivet som gir smarte løsninger som reduserer utslipp av klimagasser. Denne RFIen gjelder for leverandører i det norske markedet. Tilsvarende RFI blir sendt ut i Sverige, Finland og Danmark. Svarene som sendes inn vil bli delt med de andre deltagerne i prosjektet for å finne felles løsninger for Norden. Dette er både en invitasjon på å svare skriftlig på spørsmålene og til å delta på digitalt informasjonsmøte. Dato: 29.april Kl: 14-15 (UTC +2) Meld dere på i denne lenken: https://events.provisoevent.no/nho/events/zero-emission-delivery-260320/register For mer informasjon og inspirasjon kan dere lese mer her: https://innovativeanskaffelser.no/zeroemissiondelivery/
Del 1: Buyer
1.1 Buyer
Official name
[DIFI / STATENS INNKJØPSSENTER] ---
Activity of the contracting authority
General public services
Del 2: Procedure
2.1 Procedure
Title
RFI, Nordisk markedsdialog for utslippsfrie leveranser av varer og tjenester
Description
Statens innkjøpssenter, Bergen kommune, Oslo kommune, Trondheim kommune og Kristiansand kommune deltar i prosjektet Nordisk bestillerdialog (markedsdialog) for utslippsfrie leveranser av varer og tjenester. Hensikten med prosjektet er å utvikle felles krav til næringslivet som gir smarte løsninger som reduserer utslipp av klimagasser. Denne RFIen gjelder for leverandører i det norske markedet. Tilsvarende RFI blir sendt ut i Sverige, Finland og Danmark. Svarene som sendes inn vil bli delt med de andre deltagerne i prosjektet for å finne felles løsninger for Norden. Dette er både en invitasjon på å svare skriftlig på spørsmålene og til å delta på digitalt informasjonsmøte. Dato: 29.april Kl: 14-15 (UTC +2) Meld dere på i denne lenken: https://events.provisoevent.no/nho/events/zero-emission-delivery-260320/register For mer informasjon og inspirasjon kan dere lese mer her: https://innovativeanskaffelser.no/zeroemissiondelivery/
2.1.1 Purpose
Nature of the contract
Supplies
Main classification
Kontor- og PC-maskineri, utstyr og forsyninger bortsett fra møbler og programvarepakker
2.1.4 Generell informasjon
Directive 2014/24/EU
Del 3: Part
3.1 Part PAR-0000
Title
RFI, Nordisk markedsdialog for utslippsfrie leveranser av varer og tjenester
Description
Vi vet at dagens situasjon med Covid-19 skaper store utfordringer for bransjene, bedrifter og leverandører. Vi ønsker likevel å ha en dialog med dere i markedet, slik at dere kan få forutsigbarhet og innsikt i våre planer og behov på lang sikt. Vi ønsker å få innspill fra dere på hva som er mulig på kort og lang sikt, og hvordan vi best kan legge til rette for dere for innovasjon og miljøvennlige løsninger. Vi har forståelse for at mange av dere har begrensede ressurser med situasjonen vi står oppe i. Vi håper likevel at møtet og informasjonen vil være av interesse. Ansvarlig myndighet Ansvarlig myndighet for denne RFI er Statens innkjøpssenter, Oslo kommune, Bergen kommune, Trondheim kommune og Kristiansand kommune. Innledning Statens innkjøpssenter, Oslo, Bergen, Trondheim og Kristiansand kommune ønsker å få bedre innsikt i markedet og dra nytte av bransjenes erfaring og kunnskap slik at vi kan få vellykkede fremtidige anskaffelser som også gir smarte og utslippsfrie løsninger. Vi gjennomfører derfor en RFI, der leverandørene får mulighet til å gi informasjon, synspunkter og svar på våre spørsmål og problemstillinger på en mer uformell måte. Vi ønsker også å ha mer dyptgående dialog, både ved å invitere til felles samling høsten 2020 (hvis mulig) og knyttet til konkrete anskaffelser som skal kunngjøres. Vi håper også at dere som svarer på denne RFIen kan tenke dere å følge prosjektet videre og bidra inn med deres erfaringer og kunnskap. Instruksjoner for RFI Svar kan sendes inn via Mercell eller direkte til Christine Kihl. Frist for svare på RFI Svar ønskes senest 2020.06.01 23:59 Offentlighet og personvern Statens innkjøpssenter er underlagt offentlighetsloven som har som hovedregel at alle kan kreve innsyn i dokumenter. Loven har bestemmelser om unntak fra retten til innsyn. Leverandørene må angi, med begrunnelse, hvilke deler av svaret som anses å være forretningshemmeligheter. . Ved begjæring om innsyn skal Statens innkjøpssenter uavhengig av dette vurdere hvorvidt opplysningene er av en slik art at vi plikter å unnta dem fra offentlighet. Kontaktdetaljer Virksomhetens navn: Digitaliseringsdirektoratet Kontaktperson: Christine Kihl E-post: Christine.Kihl@digdir.no Telefon: 99038885 Spørsmål om varer Nedenfor følger spørsmål Statens innkjøpssenter og prosjektet for Nordisk bestillerdialog ønsker innspill på. For varene offentlige myndigheter trenger, er det utslipp både i produksjon, levering og avhending av varene. Hvordan kan et kravsett se ut for å få til utslippsfrie leveranser av varer? - Hvilke muligheter ser bedriften din for fremtidige utslippsfrie vareleveranser? - Hva kan forbedres i produksjonen av varen(e)? - Hva kan forbedres i transporten av varen(e)? - Hva kan forbedres i avhendingen av varen(e)? - Spesifiser forslag til krav som kan gi utslippsfrie leveranser av varer - Har dere andre forslag til innovative løsninger som kan bidra til reduksjon av klimagassutslipp? - Hva bør offentlige oppdragsgivere tenke på for å oppnå utslippsfrie leveranser? Spørsmål om tjenester Nedenfor følger spørsmål Statens innkjøpssenter og prosjektet for Nordisk bestillerdialog ønsker innspill på. Også for en rekke tjenester offentlige myndigheter trenger er det utslipp både ved levering av varer og ved transport av de som utfører tjenestene. Hvordan kan et kravsett se ut for å få til utslippsfrie leveranser av tjenester? - Hvilke muligheter ser bedriften din for fremtidige utslippsfrie leveranser av tjenester? - Spesifiser forslag til krav som kan gi utslippsfrie leveranser av tjenester
3.1.1 Purpose
Nature of the contract
Supplies
Main classification
Kontor- og PC-maskineri, utstyr og forsyninger bortsett fra møbler og programvarepakker
Additional classification
Næringsmidler, drikkevarer, tobakk og relaterte produkter
Additional classification
Elektrisk maskineri, apparater, utstyr og forbruksvarer; Belysning
Additional classification
Medisinsk utstyr, legemidler og utstyr til personlig pleie
Additional classification
Motorkjøretøy
Additional classification
Møbler (inkludert kontor møbler), inventar, husholdningsmaskiner, (utenom belysning) og rengjøringsmidler
Additional classification
Transporttjenester (bortsett fra avfallstransport)
Additional classification
Post- og budtjenester
3.1.2 Place of performance
Postal address
Grev Wedelsplass 9
3.1.5 Generell informasjon
3.1.9 Further information, mediation and review
Organisation providing additional information about the procurement procedure
DIFI / STATENS INNKJØPSSENTER
Del 8: Organisations
8.1 ORG-0001
Official name
DIFI / STATENS INNKJØPSSENTER
Registration number
991825827
Postal address
Grev Wedels plass 9
Town
OSLO
Postcode
0151
Country
Norge
Contact point
David Behrens
dbe@digdir.no
Telephone
+47 41546531
Internet address
Buyer profile
Roles of this organisation
Notice information
11.1 Notice information
Notice identifier/version
2020-318929 01
Form type
Planning
Notice type
Prior information notice or a periodic indicative notice used only for information
Notice dispatch date
22.04.2020 12:00:00+02:00
Languages in which this notice is officially available
norsk (bokmål)
11.2 Publication information
Notice publication number
n.a.
Publication date
22.04.2020
DIFI / STATENS INNKJØPSSENTER
- Referanse
- 2020-318929
- Kunngjøringsdato
- 22.04.2020
- Estimert verdi
- Ikke angitt
- Type kunngjøring
- Veiledende kunngjøring
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Fant ingen dokumenter for denne kunngjøringen. Finn lenken til oppdragsgivers støtteverktøy i kunngjøringen.