Utgått
Driftskontrakt veg 5004 Ytre Namdal 2019 - 2024
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Oppdraget omfatter drifts- og vedlikeholdsoppgaver, med funksjonsansvar for noen av oppgavene, på fylkesveger og fylkes-g/s-veger med tilhørende sideanlegg, sideområder, utstyr og installasjoner i Vikna, Nærøy, Leka, Høylandet, Fosnes og deler av Bindal kommune i Nordland fylke i henhold til vegliste gitt i kap. D2-V1. Oppdraget omfatter i hovedsak rutinemessige driftsoppgaver og mindre vedlikeholdsoppgaver på vegnettet. Oppdraget omfatter også inspeksjon og registrering, planlegging av virksomheten, beredskap mht. vinterdrift og generell trafikkavvikling, dokumentasjon, rapportering til byggherren, informasjon til publikum og håndtering av andre oppgaver som er nødvendige for drift og vedlikehold av vegnettet.
Del 1: Buyer
1.1 Buyer
Official name
[Statens vegvesen Region midt] ---
Legal type of the buyer
Central government authority
Activity of the contracting authority
General public services
1.1 Buyer
Official name
[Trøndelag fylkeskommune] ---
Legal type of the buyer
Central government authority
Activity of the contracting authority
General public services
Del 2: Procedure
2.1 Procedure
Title
Driftskontrakt veg 5004 Ytre Namdal 2019 - 2024
Description
Oppdraget omfatter drifts- og vedlikeholdsoppgaver, med funksjonsansvar for noen av oppgavene, på fylkesveger og fylkes-g/s-veger med tilhørende sideanlegg, sideområder, utstyr og installasjoner i Vikna, Nærøy, Leka, Høylandet, Fosnes og deler av Bindal kommune i Nordland fylke i henhold til vegliste gitt i kap. D2-V1. Oppdraget omfatter i hovedsak rutinemessige driftsoppgaver og mindre vedlikeholdsoppgaver på vegnettet. Oppdraget omfatter også inspeksjon og registrering, planlegging av virksomheten, beredskap mht. vinterdrift og generell trafikkavvikling, dokumentasjon, rapportering til byggherren, informasjon til publikum og håndtering av andre oppgaver som er nødvendige for drift og vedlikehold av vegnettet.
Procedure identifier
2019-327998
Internal identifier
18 /207085
Type of procedure
Open
2.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Drift av hovedveier
2.1.4 Generell informasjon
Additional information
Tilbudskonferanse vil finne sted 2019-02-14 kl. 10.00, med møtested Bakkalandet hotell, Kolvereid.
Directive 2014/24/EU
Del 5: Lot
5.1 Lot LOT-0000
Title
Driftskontrakt veg 5004 Ytre Namdal 2019 - 2024
Description
Oppdraget omfatter drifts- og vedlikeholdsoppgaver, med funksjonsansvar for noen av oppgavene, på fylkesveger og fylkes-g/s-veger med tilhørende sideanlegg, sideområder, utstyr og installasjoner i Vikna, Nærøy, Leka, Høylandet, Fosnes og deler av Bindal kommune i Nordland fylke i henhold til vegliste gitt i kap. D2-V1. Vegnettet som omfattes av oppdraget (inkludert armer og ramper) består av: Fra 1.9.2019 til 31.8.2021: 421,726 km veg totalt hvorav 23,809 km fylkesveg Nordland 392,110 km fylkesveg Trøndelag 5,807 km fylkes-g/s-veg Trøndelag Fra 1.9.2021 til 31.8.2024: 517,938 km veg totalt hvorav 23,809 km fylkesveg Nordland 488,324 km fylkesveg Trøndelag 5,807 km fylkes-g/s-veg Trøndelag Endringen i vegnettslengden kommer av at følgende veger kommer til kontrakten frå 1.9.2021 - FV17 Hp 10 km 24,421 til og med hele Hp 012 - Hele FV776 - Hele FV7046 - Hele FV7048 Trafikken på vegnettet varierer fra omlag ÅDT 30 til omlag ÅDT 7500, og det forventes en årlig trafikkvekst på ca. 1,5 %. Oppdraget omfatter i hovedsak rutinemessige driftsoppgaver og mindre vedlikeholdsoppgaver på vegnettet. Oppdraget omfatter også inspeksjon og registrering, planlegging av virksomheten, beredskap mht. vinterdrift og generell trafikkavvikling, dokumentasjon, rapportering til byggherren, informasjon til publikum og håndtering av andre oppgaver som er nødvendige for drift og vedlikehold av vegnettet.
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Drift av hovedveier
Additional classification
Vedlikehold av hovedveier
Additional classification
Reparasjon, vedlikehold og tilhørende tjenester tilknyttet veier og annet utstyr
5.1.2 Place of performance
Postal address
Vikna, Nærøy, Leka, Høylandet, Fosnes og deler av Bindal
5.1.3 Estimated duration
Start date
01.09.2019
End date
31.08.2024
5.1.4 Renewal
Maximum renewals
0
Description
Oppdragsgiver har opsjon på forlengelse av kontrakten med 12 måneder.
5.1.6 Generell informasjon
Reserved participation
None
Procurement Project not financed with EU Funds.
5.1.9 Selection criteria
Criterion
Type
Suitability to pursue the professional activity
Description
Oversikt og kort beskrivelse av vilkår: Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumenteres med firmaattest fra Foretaksregistret. Utenlandske leverandører skal isteden levere tilsvarende attest bestemt ved lovgivningen i den stat leverandøren er etablert. Leverandør skal i tilbudet fremlegge skatt- og merverdiavgiftsattest utstedt av kompetent organ i leverandørens hjemstat eller det land hvor leverandøren er etablert som viser at leverandøren har oppfylt sine forpliktelser til å betale skatter, avgifter og trygdeavgifter. For norske leverandører bestilles attesten via skatteetatens hjemmesider, www.skatteetaten.no. Attesten skal ikke være eldre enn 6 måneder regnet fra tilbudsfristen. Leverandøren skal være sertifisert etter ISO 9001 (2015). Dokumentasjonskrav: 1. Attest utstedt av uavhengig organ som dokumenterer at leverandøren er sertifisert i henhold til ISO 9001 (2015). Det uavhengige organet må være akkreditert av Norsk akkreditering eller tilsvarende organer i andre EØS-stater. 2. Annen dokumentasjon for tilsvarende kvalitetssikringstiltak godtas dersom leverandøren ikke har mulighet til å få slik attest innen fristen, og dette ikke skyldes leverandøren selv. Dette forutsetter at leverandøren dokumenterer at disse tiltakene tilsvarer de etterspurte miljøledelsessystemene eller -standardene. 3. Dersom leverandøren støtter seg på andre virksomheter for å oppfylle kravet, skal leverandøren i tillegg redegjøre for hvordan ISO 9001-systemet til den støttende virksomheten konkret skal innarbeides i den aktuelle kontrakten. Leverandøren skal være sertifisert etter ISO 14001 (2015), EMAS (EU Eco-Management and Audit Scheme for environmental management), eller Miljøfyrtårn. Dokumentasjonskrav: 1. Attest utstedt av uavhengig organ som dokumenterer at leverandøren er sertifisert i henhold til ISO 14001 (2015), EMAS (EU Eco-Management and Audit Scheme for environmental managment), Miljøfyrtårn, eller andre miljøledelsesstandarder basert på relevante europeiske eller internasjonale standarder fra akkrediterte organer. Det uavhengige organet må være akkreditert av Norsk akkreditering eller tilsvarende organer i andre EØS-stater. 2. Annen dokumentasjon for tilsvarende miljøledelsestiltak godtas dersom leverandøren ikke har mulighet til å få slike attester innen fristen, og dette ikke skyldes leverandøren selv. Dette forutsetter at leverandøren dokumenterer at disse tiltakene tilsvarer de etterspurte miljøledelsessystemene eller -standardene. 3. Dersom leverandøren støtter seg på andre virksomheter for å oppfylle kravet, skal leverandøren i tillegg redegjøre for hvordan miljøstyringssystemet til den støttende virksomheten konkret skal innarbeides i den aktuelle kontrakten.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Leverandørens årsregnskap, årsberetning og revisjonsberetning for de siste tre år og nyere opplysninger (kvartalsregnskaper) som har betydning for leverandørens regnskapstall. Skjema i kapittel E2 punkt 4 skal fylles ut. Om relevant; en kortfattet redegjørelse vedrørende informasjon om økonomiske forhold eller tap som ikke er dokumentert andre steder, og som kreves dokumentert i henhold til norske og/eller internasjonale regnskapsstandarder. Om relevant; en oversikt over eventuelle nylig gjennomførte, pågående eller forestående skattemessige eller offentlige gjennomganger av leverandørens virksomhet. Dersom leverandøren har saklig grunn til ikke å fremlegge den dokumentasjonen oppdragsgiveren har krevd, kan han dokumentere sin økonomiske og finansielle kapasitet ved å fremlegge ethvert annet dokument som har relevans til foretakets regnskapstall/økonomi og som oppdragsgiver anser egnet. Leverandøren skal begrunne hvorfor han ikke kan fremlegge den dokumentasjonen oppdragsgiver har krevd.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Leverandøren skal ha god økonomisk og finansiell kapasitet for å gjennomføre kontrakten, og skal oppfylle følgende krav: • Leverandørens egenkapital skal være positiv • Gjennomsnittlig årlig omsetning på minimum NOK [30 mill.kr.] for de siste tre foregående regnskapsårene. • Leverandøren skal ha en egenkapitalandel i prosent på minst 10 %.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
Relevant erfaring - dokumentasjonskrav: En liste over inntil 5 og ikke mindre enn 3 kontrakter som leverandøren har gjennomført eller gjennomfører i løpet av de siste fem årene regnet fra tilbudsfristen. Listen skal, jf. skjema inntatt i kapittel E, inneholde følgende for hver av kontraktene: • Navn på mottaker (oppdragsgiver) • Beskrivelse av hva kontraktarbeidene gikk ut på, herunder relevansen i forhold til kvalifikasjonskravets punkt 1 og 2. • Hvilke arbeider som ble utført av leverandøren selv, og hvilke arbeider som ble utført av underleverandører (kontraktsmedhjelpere). • Tidspunkt for leveransen. • Kontraktens verdi. • Referanseperson/kontaktperson hos oppdragsgiver med kontaktdata (telefonnummer og e-postadresse), og angivelse av vedkommendes rolle hos oppdragsgiver under kontrakten. Leverandøren er ansvarlig for at referansepersonen er tilgjengelig og avgir referanse. Byggherrers erfaring - Dokumentasjonskrav: Kvalifikasjonskravet dokumenteres gjennom listen beskrevet ovenfor under punkt 2.4.1. SHA-system Kvalifikasjonskrav: Leverandøren skal ha et system som viser at han arbeider proaktivt for ivaretakelse av sikkerhet, helse og arbeidsmiljø (SHA), med relevans for tilsvarende arbeider som omfattet av herværende konkurranse. Systemet skal være gjenstand for jevnlig revisjon. Ulykkesfrekvens (H1-verdi): Kvalifikasjonskrav: Leverandør og dets sentrale kontraktsmedhjelpere bør ha en gjennomsnittlig H1-verdi for de siste tre år lavere enn 10. Dersom H1-verdien er høyere enn 10, skal det redegjøres for utviklingstendensen for H1-verdien og eventuelt F-verdien, som vil uttrykke alvorligheten i eventuell høy H1-verdi. Dersom leverandøren er et arbeidsfellesskap (leverandørgruppe), gjelder kravet for hver enkelt av deltakerne. H1-verdien er definert som antall arbeidsulykker med fravær i forhold til utførte timeverk multiplisert med 106. Ytre miljø - kvalifikasjonskrav: Leverandøren skal være sertifisert etter ISO 14001 (2015), EMAS (EU Eco-Management and Audit Scheme for environmental management), eller Miljøfyrtårn.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
Relevant erfaring - kvalifikasjonskrav: Leverandøren skal ha tilstrekkelig erfaring av relevant art og vanskelighetsgrad fra følgende arbeider: 1: Hovedfagområdene oppdraget omfatter: drift og vedlikehold av veger 2: Følgende deloppgaver av vesentlig betydning for kontraktarbeidet: • vinterdrift • renhold av trafikkarealer/trafikkobjekter • arbeidsvarsling og trafikkavvikling Byggherrers erfaringer - Kvalifikasjonskrav: Statens vegvesens og andre byggherrers erfaringer med leverandøren vil bli vurdert. Det kreves at leverandøren kan vise til referanser til relevante kontrakter som han selv har gjennomført på tilfredsstillende måte. Forhold som vil bli vurdert er knyttet til bl. a.: • dokumentasjon av utført kvalitet • oppfyllelse av kontrakter • etterlevelse av bestemmelser og rutiner for HMS • etterlevelse av bestemmelser for lønns- og arbeidsvilkår • overholdelse av frister • oppfølging i reklamasjonstiden • bruk av lærlinger SHA-system - Dokumentasjonskrav: 1. Beskrivelse av leverandørens system for ivaretakelse av SHA. 2. Innholdsfortegnelse til systemet. 3. Dokumentasjon på revisjon de siste år med bekreftelse fra den/de som har foretatt revisjon. 2.5.2 Ulykkesfrekvens (H1-verdi) Dokumentasjonskrav: 1. Oversikt over H1-verdi for leverandøren og sentrale kontraktsmedhjelpere de siste tre år. Med «leverandøren og sentrale kontraktsmedhjelpere» menes her leverandøren selv, alle aktører i et evt. arbeidsfellesskap, samt evt. virksomheter som leverandøren støtter seg på for å oppfylle kvalifikasjonskravene. 2. Dersom H1-verdien er høyere enn 10 skal det redegjøres for utviklingstendensen for H1-verdien og eventuelt F-verdien, som vil uttrykke alvorligheten i eventuell høy H1-verdi. Videre skal det med tilbudet følge en egen redegjørelse for om det er iverksatt forbedringstiltak, og i så fall også dokumentasjon av effekten av disse tiltakene. Ytre miljø: Dokumentasjonskrav: 1. Attest utstedt av uavhengig organ som dokumenterer at leverandøren er sertifisert i henhold til ISO 14001 (2015), EMAS (EU Eco-Management and Audit Scheme for environmental managment), Miljøfyrtårn, eller andre miljøledelsesstandarder basert på relevante europeiske eller internasjonale standarder fra akkrediterte organer. Det uavhengige organet må være akkreditert av Norsk akkreditering eller tilsvarende organer i andre EØS-stater. 2. Annen dokumentasjon for tilsvarende miljøledelsestiltak godtas dersom leverandøren ikke har mulighet til å få slike attester innen fristen, og dette ikke skyldes leverandøren selv. Dette forutsetter at leverandøren dokumenterer at disse tiltakene tilsvarer de etterspurte miljøledelsessystemene eller -standardene. 3. Dersom leverandøren støtter seg på andre virksomheter for å oppfylle kravet, skal leverandøren i tillegg redegjøre for hvordan miljøstyringssystemet til den støttende virksomheten konkret skal innarbeides i den aktuelle kontrakten.
Use of this criterion
Used
Information about the second stage of a two-stage procedure
Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure
0
5.1.11 Procurement documents
Justification for restricting access to certain procurement documents
{code|name|communication-justification.CODE_FOR_RESTRICTED_DOCUMENT_JUSTIFICATION_REQUIRED_HERE}
Information about restricted documents is available at
[ https://www.vegvesen.no/s/anbud/RegMidt/2019/5004_Ytre_Namdal/5004_orbier.html ] ---
5.1.12 Terms of procurement
Terms of submission
Electronic submission
Tillatt
Address for submission
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted
norsk
Electronic catalogue
{code|name|permission.}
Variants
Ikke tillatt
Deadline for receipt of tenders
15.03.2019 15:00:00+02:00
Deadline until which the tender must remain valid
78 DAY
Information about public opening
Date/time
15.03.2019 15:00:00+02:00
Additional information
Tilbudsåpningen vil foregå i KGV. Protokoll vil bli oversendt tilbydere etter åpning av tilbudene.
Terms of contract
Electronic invoicing
Tillatt
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
None
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Review organisation
[ Statens vegvesen Region midt ] ---
Organisation providing additional information about the procurement procedure
[ Statens vegvesen Region midt ] ---
Organisation receiving requests to participate
[ Statens vegvesen Region midt ] ---
Del 8: Organisations
8.1 ORG-0001
Official name
Statens vegvesen Region midt
Registration number
971 032 081
Postal address
Postboks 2525
Town
Molde
Postcode
6404
Country
Norge
firmapost-midt@vegvesen.no
Internet address
Roles of this organisation
Buyer
8.1 ORG-0002
Official name
Trøndelag fylkeskommune
Registration number
817 920 632
Postal address
Postboks 2560
Town
Steinkjer
Postcode
7735
Country
Norge
postmottak@trondelagfylke.no
Internet address
Roles of this organisation
8.1 ORG-0003
Official name
Statens vegvesen Region midt
Postal address
Postboks 2525
Town
Molde
Postcode
6404
Country
Norge
Roles of this organisation
Notice information
11.1 Notice information
Notice identifier/version
2019-327998 01
Form type
Competition
Notice type
Contract or concession notice – standard regime
Notice dispatch date
25.01.2019 12:00:00+02:00
Languages in which this notice is officially available
norsk (bokmål)
11.2 Publication information
Notice publication number
n.a.
Publication date
25.01.2019
Statens vegvesen Region midt, Trøndelag fylkeskommune
- Referanse
- 2019-327998
- Estimert verdi
- Ikke angitt
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Drift av hovedveier
Drift av hovedveierHjelpevirksomhet i forbindelse med transport; reisebyråvirksomhet
Hjelpevirksomhet i forbindelse med transport; reisebyråvirksomhetStøttevirksomhet for land-, vann- og lufttransport
Støttevirksomhet for land-, vann- og lufttransportStøttevirksomhet i forbindelse med landtransport
Støttevirksomhet i forbindelse med landtransportStøttevirksomhet i forbindelse med veitransport
Støttevirksomhet i forbindelse med veitransport
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter