Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterDriftskontrakt veg 5004 Ytre Namdal 2019 - 2024

Utgått

Kunngjøring av konkurranseKunngjøringsdato: 25.01.2019
Kunngjort i EØS

Driftskontrakt veg 5004 Ytre Namdal 2019 - 2024

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Resultat
0

Oppdraget omfatter drifts- og vedlikeholdsoppgaver, med funksjonsansvar for noen av oppgavene, på fylkesveger og fylkes-g/s-veger med tilhørende sideanlegg, sideområder, utstyr og installasjoner i Vikna, Nærøy, Leka, Høylandet, Fosnes og deler av Bindal kommune i Nordland fylke i henhold til vegliste gitt i kap. D2-V1. Oppdraget omfatter i hovedsak rutinemessige driftsoppgaver og mindre vedlikeholdsoppgaver på vegnettet. Oppdraget omfatter også inspeksjon og registrering, planlegging av virksomheten, beredskap mht. vinterdrift og generell trafikkavvikling, dokumentasjon, rapportering til byggherren, informasjon til publikum og håndtering av andre oppgaver som er nødvendige for drift og vedlikehold av vegnettet.

Del 1: Buyer

1.1 Buyer

Official name

[Statens vegvesen Region midt] ---

Legal type of the buyer

Central government authority

Activity of the contracting authority

General public services

1.1 Buyer

Official name

[Trøndelag fylkeskommune] ---

Legal type of the buyer

Central government authority

Activity of the contracting authority

General public services

Del 2: Procedure

2.1 Procedure

Title

Driftskontrakt veg 5004 Ytre Namdal 2019 - 2024

Description

Oppdraget omfatter drifts- og vedlikeholdsoppgaver, med funksjonsansvar for noen av oppgavene, på fylkesveger og fylkes-g/s-veger med tilhørende sideanlegg, sideområder, utstyr og installasjoner i Vikna, Nærøy, Leka, Høylandet, Fosnes og deler av Bindal kommune i Nordland fylke i henhold til vegliste gitt i kap. D2-V1. Oppdraget omfatter i hovedsak rutinemessige driftsoppgaver og mindre vedlikeholdsoppgaver på vegnettet. Oppdraget omfatter også inspeksjon og registrering, planlegging av virksomheten, beredskap mht. vinterdrift og generell trafikkavvikling, dokumentasjon, rapportering til byggherren, informasjon til publikum og håndtering av andre oppgaver som er nødvendige for drift og vedlikehold av vegnettet.

Procedure identifier

2019-327998

Internal identifier

18 /207085

Type of procedure

Open

2.1.1 Purpose

Nature of the contract

Services

Main classification

Drift av hovedveier

2.1.4 Generell informasjon

Additional information

Tilbudskonferanse vil finne sted 2019-02-14 kl. 10.00, med møtested Bakkalandet hotell, Kolvereid.

Directive 2014/24/EU

Del 5: Lot

5.1 Lot LOT-0000

Title

Driftskontrakt veg 5004 Ytre Namdal 2019 - 2024

Description

Oppdraget omfatter drifts- og vedlikeholdsoppgaver, med funksjonsansvar for noen av oppgavene, på fylkesveger og fylkes-g/s-veger med tilhørende sideanlegg, sideområder, utstyr og installasjoner i Vikna, Nærøy, Leka, Høylandet, Fosnes og deler av Bindal kommune i Nordland fylke i henhold til vegliste gitt i kap. D2-V1. Vegnettet som omfattes av oppdraget (inkludert armer og ramper) består av: Fra 1.9.2019 til 31.8.2021: 421,726 km veg totalt hvorav 23,809 km fylkesveg Nordland 392,110 km fylkesveg Trøndelag 5,807 km fylkes-g/s-veg Trøndelag Fra 1.9.2021 til 31.8.2024: 517,938 km veg totalt hvorav 23,809 km fylkesveg Nordland 488,324 km fylkesveg Trøndelag 5,807 km fylkes-g/s-veg Trøndelag Endringen i vegnettslengden kommer av at følgende veger kommer til kontrakten frå 1.9.2021 - FV17 Hp 10 km 24,421 til og med hele Hp 012 - Hele FV776 - Hele FV7046 - Hele FV7048 Trafikken på vegnettet varierer fra omlag ÅDT 30 til omlag ÅDT 7500, og det forventes en årlig trafikkvekst på ca. 1,5 %. Oppdraget omfatter i hovedsak rutinemessige driftsoppgaver og mindre vedlikeholdsoppgaver på vegnettet. Oppdraget omfatter også inspeksjon og registrering, planlegging av virksomheten, beredskap mht. vinterdrift og generell trafikkavvikling, dokumentasjon, rapportering til byggherren, informasjon til publikum og håndtering av andre oppgaver som er nødvendige for drift og vedlikehold av vegnettet.

5.1.1 Purpose

Nature of the contract

Services

Main classification

Drift av hovedveier

Additional classification

Vedlikehold av hovedveier

Additional classification

Reparasjon, vedlikehold og tilhørende tjenester tilknyttet veier og annet utstyr

5.1.2 Place of performance

Postal address

Vikna, Nærøy, Leka, Høylandet, Fosnes og deler av Bindal

5.1.3 Estimated duration

Start date

01.09.2019

End date

31.08.2024

5.1.4 Renewal

Maximum renewals

0

Description

Oppdragsgiver har opsjon på forlengelse av kontrakten med 12 måneder.

5.1.6 Generell informasjon

Reserved participation

None

Procurement Project not financed with EU Funds.

5.1.9 Selection criteria

Criterion

Type

Suitability to pursue the professional activity

Description

Oversikt og kort beskrivelse av vilkår: Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumenteres med firmaattest fra Foretaksregistret. Utenlandske leverandører skal isteden levere tilsvarende attest bestemt ved lovgivningen i den stat leverandøren er etablert. Leverandør skal i tilbudet fremlegge skatt- og merverdiavgiftsattest utstedt av kompetent organ i leverandørens hjemstat eller det land hvor leverandøren er etablert som viser at leverandøren har oppfylt sine forpliktelser til å betale skatter, avgifter og trygdeavgifter. For norske leverandører bestilles attesten via skatteetatens hjemmesider, www.skatteetaten.no. Attesten skal ikke være eldre enn 6 måneder regnet fra tilbudsfristen. Leverandøren skal være sertifisert etter ISO 9001 (2015). Dokumentasjonskrav: 1. Attest utstedt av uavhengig organ som dokumenterer at leverandøren er sertifisert i henhold til ISO 9001 (2015). Det uavhengige organet må være akkreditert av Norsk akkreditering eller tilsvarende organer i andre EØS-stater. 2. Annen dokumentasjon for tilsvarende kvalitetssikringstiltak godtas dersom leverandøren ikke har mulighet til å få slik attest innen fristen, og dette ikke skyldes leverandøren selv. Dette forutsetter at leverandøren dokumenterer at disse tiltakene tilsvarer de etterspurte miljøledelsessystemene eller -standardene. 3. Dersom leverandøren støtter seg på andre virksomheter for å oppfylle kravet, skal leverandøren i tillegg redegjøre for hvordan ISO 9001-systemet til den støttende virksomheten konkret skal innarbeides i den aktuelle kontrakten. Leverandøren skal være sertifisert etter ISO 14001 (2015), EMAS (EU Eco-Management and Audit Scheme for environmental management), eller Miljøfyrtårn. Dokumentasjonskrav: 1. Attest utstedt av uavhengig organ som dokumenterer at leverandøren er sertifisert i henhold til ISO 14001 (2015), EMAS (EU Eco-Management and Audit Scheme for environmental managment), Miljøfyrtårn, eller andre miljøledelsesstandarder basert på relevante europeiske eller internasjonale standarder fra akkrediterte organer. Det uavhengige organet må være akkreditert av Norsk akkreditering eller tilsvarende organer i andre EØS-stater. 2. Annen dokumentasjon for tilsvarende miljøledelsestiltak godtas dersom leverandøren ikke har mulighet til å få slike attester innen fristen, og dette ikke skyldes leverandøren selv. Dette forutsetter at leverandøren dokumenterer at disse tiltakene tilsvarer de etterspurte miljøledelsessystemene eller -standardene. 3. Dersom leverandøren støtter seg på andre virksomheter for å oppfylle kravet, skal leverandøren i tillegg redegjøre for hvordan miljøstyringssystemet til den støttende virksomheten konkret skal innarbeides i den aktuelle kontrakten.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Economic and financial standing

Description

Leverandørens årsregnskap, årsberetning og revisjonsberetning for de siste tre år og nyere opplysninger (kvartalsregnskaper) som har betydning for leverandørens regnskapstall. Skjema i kapittel E2 punkt 4 skal fylles ut. Om relevant; en kortfattet redegjørelse vedrørende informasjon om økonomiske forhold eller tap som ikke er dokumentert andre steder, og som kreves dokumentert i henhold til norske og/eller internasjonale regnskapsstandarder. Om relevant; en oversikt over eventuelle nylig gjennomførte, pågående eller forestående skattemessige eller offentlige gjennomganger av leverandørens virksomhet. Dersom leverandøren har saklig grunn til ikke å fremlegge den dokumentasjonen oppdragsgiveren har krevd, kan han dokumentere sin økonomiske og finansielle kapasitet ved å fremlegge ethvert annet dokument som har relevans til foretakets regnskapstall/økonomi og som oppdragsgiver anser egnet. Leverandøren skal begrunne hvorfor han ikke kan fremlegge den dokumentasjonen oppdragsgiver har krevd.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Economic and financial standing

Description

Leverandøren skal ha god økonomisk og finansiell kapasitet for å gjennomføre kontrakten, og skal oppfylle følgende krav: • Leverandørens egenkapital skal være positiv • Gjennomsnittlig årlig omsetning på minimum NOK [30 mill.kr.] for de siste tre foregående regnskapsårene. • Leverandøren skal ha en egenkapitalandel i prosent på minst 10 %.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Technical and professional ability

Description

Relevant erfaring - dokumentasjonskrav: En liste over inntil 5 og ikke mindre enn 3 kontrakter som leverandøren har gjennomført eller gjennomfører i løpet av de siste fem årene regnet fra tilbudsfristen. Listen skal, jf. skjema inntatt i kapittel E, inneholde følgende for hver av kontraktene: • Navn på mottaker (oppdragsgiver) • Beskrivelse av hva kontraktarbeidene gikk ut på, herunder relevansen i forhold til kvalifikasjonskravets punkt 1 og 2. • Hvilke arbeider som ble utført av leverandøren selv, og hvilke arbeider som ble utført av underleverandører (kontraktsmedhjelpere). • Tidspunkt for leveransen. • Kontraktens verdi. • Referanseperson/kontaktperson hos oppdragsgiver med kontaktdata (telefonnummer og e-postadresse), og angivelse av vedkommendes rolle hos oppdragsgiver under kontrakten. Leverandøren er ansvarlig for at referansepersonen er tilgjengelig og avgir referanse. Byggherrers erfaring - Dokumentasjonskrav: Kvalifikasjonskravet dokumenteres gjennom listen beskrevet ovenfor under punkt 2.4.1. SHA-system Kvalifikasjonskrav: Leverandøren skal ha et system som viser at han arbeider proaktivt for ivaretakelse av sikkerhet, helse og arbeidsmiljø (SHA), med relevans for tilsvarende arbeider som omfattet av herværende konkurranse. Systemet skal være gjenstand for jevnlig revisjon. Ulykkesfrekvens (H1-verdi): Kvalifikasjonskrav: Leverandør og dets sentrale kontraktsmedhjelpere bør ha en gjennomsnittlig H1-verdi for de siste tre år lavere enn 10. Dersom H1-verdien er høyere enn 10, skal det redegjøres for utviklingstendensen for H1-verdien og eventuelt F-verdien, som vil uttrykke alvorligheten i eventuell høy H1-verdi. Dersom leverandøren er et arbeidsfellesskap (leverandørgruppe), gjelder kravet for hver enkelt av deltakerne. H1-verdien er definert som antall arbeidsulykker med fravær i forhold til utførte timeverk multiplisert med 106. Ytre miljø - kvalifikasjonskrav: Leverandøren skal være sertifisert etter ISO 14001 (2015), EMAS (EU Eco-Management and Audit Scheme for environmental management), eller Miljøfyrtårn.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Technical and professional ability

Description

Relevant erfaring - kvalifikasjonskrav: Leverandøren skal ha tilstrekkelig erfaring av relevant art og vanskelighetsgrad fra følgende arbeider: 1: Hovedfagområdene oppdraget omfatter: drift og vedlikehold av veger 2: Følgende deloppgaver av vesentlig betydning for kontraktarbeidet: • vinterdrift • renhold av trafikkarealer/trafikkobjekter • arbeidsvarsling og trafikkavvikling Byggherrers erfaringer - Kvalifikasjonskrav: Statens vegvesens og andre byggherrers erfaringer med leverandøren vil bli vurdert. Det kreves at leverandøren kan vise til referanser til relevante kontrakter som han selv har gjennomført på tilfredsstillende måte. Forhold som vil bli vurdert er knyttet til bl. a.: • dokumentasjon av utført kvalitet • oppfyllelse av kontrakter • etterlevelse av bestemmelser og rutiner for HMS • etterlevelse av bestemmelser for lønns- og arbeidsvilkår • overholdelse av frister • oppfølging i reklamasjonstiden • bruk av lærlinger SHA-system - Dokumentasjonskrav: 1. Beskrivelse av leverandørens system for ivaretakelse av SHA. 2. Innholdsfortegnelse til systemet. 3. Dokumentasjon på revisjon de siste år med bekreftelse fra den/de som har foretatt revisjon. 2.5.2 Ulykkesfrekvens (H1-verdi) Dokumentasjonskrav: 1. Oversikt over H1-verdi for leverandøren og sentrale kontraktsmedhjelpere de siste tre år. Med «leverandøren og sentrale kontraktsmedhjelpere» menes her leverandøren selv, alle aktører i et evt. arbeidsfellesskap, samt evt. virksomheter som leverandøren støtter seg på for å oppfylle kvalifikasjonskravene. 2. Dersom H1-verdien er høyere enn 10 skal det redegjøres for utviklingstendensen for H1-verdien og eventuelt F-verdien, som vil uttrykke alvorligheten i eventuell høy H1-verdi. Videre skal det med tilbudet følge en egen redegjørelse for om det er iverksatt forbedringstiltak, og i så fall også dokumentasjon av effekten av disse tiltakene. Ytre miljø: Dokumentasjonskrav: 1. Attest utstedt av uavhengig organ som dokumenterer at leverandøren er sertifisert i henhold til ISO 14001 (2015), EMAS (EU Eco-Management and Audit Scheme for environmental managment), Miljøfyrtårn, eller andre miljøledelsesstandarder basert på relevante europeiske eller internasjonale standarder fra akkrediterte organer. Det uavhengige organet må være akkreditert av Norsk akkreditering eller tilsvarende organer i andre EØS-stater. 2. Annen dokumentasjon for tilsvarende miljøledelsestiltak godtas dersom leverandøren ikke har mulighet til å få slike attester innen fristen, og dette ikke skyldes leverandøren selv. Dette forutsetter at leverandøren dokumenterer at disse tiltakene tilsvarer de etterspurte miljøledelsessystemene eller -standardene. 3. Dersom leverandøren støtter seg på andre virksomheter for å oppfylle kravet, skal leverandøren i tillegg redegjøre for hvordan miljøstyringssystemet til den støttende virksomheten konkret skal innarbeides i den aktuelle kontrakten.

Use of this criterion

Used

Information about the second stage of a two-stage procedure

Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure

0

5.1.11 Procurement documents

Justification for restricting access to certain procurement documents

{code|name|communication-justification.CODE_FOR_RESTRICTED_DOCUMENT_JUSTIFICATION_REQUIRED_HERE}

Information about restricted documents is available at

[ https://www.vegvesen.no/s/anbud/RegMidt/2019/5004_Ytre_Namdal/5004_orbier.html ] ---

5.1.12 Terms of procurement

Terms of submission

Electronic submission

Tillatt

Languages in which tenders or requests to participate may be submitted

norsk

Electronic catalogue

{code|name|permission.}

Variants

Ikke tillatt

Deadline for receipt of tenders

15.03.2019 15:00:00+02:00

Deadline until which the tender must remain valid

78 DAY

Information about public opening

Date/time

15.03.2019 15:00:00+02:00

Additional information

Tilbudsåpningen vil foregå i KGV. Protokoll vil bli oversendt tilbydere etter åpning av tilbudene.

Terms of contract

Electronic invoicing

Tillatt

5.1.15 Techniques

Rammeavtale

None

Information about the dynamic purchasing system

None

5.1.16 Further information, mediation and review

Review organisation

[ Statens vegvesen Region midt ] ---

Organisation providing additional information about the procurement procedure

[ Statens vegvesen Region midt ] ---

Organisation receiving requests to participate

[ Statens vegvesen Region midt ] ---

Del 8: Organisations

8.1 ORG-0001

Official name

Statens vegvesen Region midt

Registration number

971 032 081

Postal address

Postboks 2525

Town

Molde

Postcode

6404

Country

Norge

Email

firmapost-midt@vegvesen.no

Internet address

http://www.vegvesen.no

Roles of this organisation

Buyer

8.1 ORG-0002

Official name

Trøndelag fylkeskommune

Registration number

817 920 632

Postal address

Postboks 2560

Town

Steinkjer

Postcode

7735

Country

Norge

Email

postmottak@trondelagfylke.no

Internet address

www.trondelagfylke.no

Roles of this organisation

8.1 ORG-0003

Official name

Statens vegvesen Region midt

Postal address

Postboks 2525

Town

Molde

Postcode

6404

Country

Norge

Roles of this organisation

Notice information

11.1 Notice information

Notice identifier/version

2019-327998 01

Form type

Competition

Notice type

Contract or concession notice – standard regime

Notice dispatch date

25.01.2019 12:00:00+02:00

Languages in which this notice is officially available

norsk (bokmål)

11.2 Publication information

Notice publication number

n.a.

Publication date

25.01.2019

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter