Utgått
Veikantutstyr (utstyr for innkreving av bompenger) for Nordhordlandspakken
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Det regionale bompengeselskapet Ferde AS er ansvarlig for innkjøp, installasjon og vedlikehold av bompengeutstyret som vil bli installert ved bompengestasjonene i prosjektet for Nordhordlandspakken. Prosjektet inkluderer 5 bomstasjoner og en stasjon opsjon for planlagt installasjon i 2020/2023, samt service og vedlikeholdsavtale for dette utstyret. Klikk her https://permalink.mercell.com/95902844.aspx
Del 1: Buyer
1.1 Buyer
Official name
[FERDE AS] ---
Legal type of the buyer
Body governed by public law, controlled by a regional authority
Del 2: Procedure
2.1 Procedure
Title
Veikantutstyr (utstyr for innkreving av bompenger) for Nordhordlandspakken
Description
Det regionale bompengeselskapet Ferde AS er ansvarlig for innkjøp, installasjon og vedlikehold av bompengeutstyret som vil bli installert ved bompengestasjonene i prosjektet for Nordhordlandspakken. Prosjektet inkluderer 5 bomstasjoner og en stasjon opsjon for planlagt installasjon i 2020/2023, samt service og vedlikeholdsavtale for dette utstyret. Klikk her https://permalink.mercell.com/95902844.aspx
Procedure identifier
2018-396304
Type of procedure
Negotiated with prior publication of a call for competition / competitive with negotiation
2.1.1 Purpose
Nature of the contract
Supplies
Main classification
Bompengestasjoner og innkreving av veiavgifter
2.1.3 Value
Estimated value excluding VAT
8 500 000 NOK
2.1.4 Generell informasjon
Directive 2014/24/EU
Del 5: Lot
5.1 Lot LOT-0000
Title
Veikantutstyr (utstyr for innkreving av bompenger) for Nordhordlandspakken
Description
I avtalen for "Nordhordlandspakken i Hordaland", datert 28.11.2017, ble det besluttet å etablere bomstasjoner med automatisk bompengeinnkreving i Nordhordland i Hordaland fylke. Kommunene som er innvolvert i prosjektet vil være: Lindås, Meland, Radøy, Fedje, Austrheim, Masfjorden and Modalen. Det regionale bompengeselskapet Ferde er ansvarlig for anskaffelse, installasjon og vedlikehold av bompengeutstyret (veikantustyret) som vil bli installert på bompengestasjonene i Nordhordlands-pakken. Prosjektet vil i starten ha 5 bompengestasjoner, samt en opsjon på en ekstra som er planlagt installert i 2022/2023. Planlagt oppstart av de nye bompengestasjonene, er 1. desember 2019 ("Start Fee Collection") Innholdet i denne anskaffelsen, er å kjøpe inn veikantutstyr for automatisk innkreving av bompenger og avtale for service og vedlikehold for inkjøpt veikantutstyr, i samsvar med kravene satt i SSA-T og SSA-V. Bompengestasjonene er: CP1 Avkjøringsrampe E39 Flatøy CP2 Påkjøringsrampe E39 Bergen CP3 E39 Flatøy CP4 E39 Mundalsberget CP5 FV57 Isdalstø CP6 FV565 Marås - Soltveit (Opsjon, planlagt installasjon i 2022/2023) Statens vegvesen er ansvarlig for grunnarbeid og installering av tekniske boder, fundamenter og portaler, samt sikre tilgang til strøm og dataforbindelse Leverandøren vil ha ansvaret for å levere (ikke begrenset til) utstyr for automatisk innkreving av bompenger, braketter og kabler, installasjon og testing, samt service og vedlikehold i 8 år med mulighet til forlengelse.
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Supplies
Main classification
Bompengestasjoner og innkreving av veiavgifter
Additional classification
Elektronisk utstyr
Additional classification
Elektroteknisk utstyr
Additional classification
Elektroteknisk installasjonsarbeid
Options
The buyer reserves the right for additional purchases from the contractor, as described here
2 opsjoner: 1) CP6-Fv. 565 Marås - Soltveit - planlagt realisert i 2022/2023 2) ANPR forbedrelse
5.1.2 Place of performance
Postal address
Nordhordland
5.1.3 Estimated duration
Duration
107 MONTH
5.1.4 Renewal
Maximum renewals
0
Description
Opsjon på forlengelse av service og vedlikeholdsavtale med inntil 4 år
5.1.5 Value
Estimated value excluding VAT
8 500 000 NOK
5.1.6 Generell informasjon
Reserved participation
None
The names and professional qualifications of the staff assigned to perform the contract must be given
{code|name|requirement-stage.}
Procurement Project not financed with EU Funds.
5.1.9 Selection criteria
Criterion
Type
Suitability to pursue the professional activity
Description
Krav: Tilbyder skal være registrert i et selskapsregister, profesjonelt register eller handelsregister i landet de er etablert Kvalifikasjon: For norske selskap: firmaattest For utenlandske selskap: dokumentasjon på at selskapet er registrert i et selskapsregister, profesjonelt register eller handelsregister i landet Tilbyderen er etablert.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Krav: Tilbyder må ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å oppfylle krav i kontrakten Kvalifikasjon: Årsregnskap for 2017, 2016 og 2015, inkludert styrets årsrapport, resultatregnskap, balanse, noter og revisjonsrapport Kredittvurdering basert på de siste, kjente regnskapstallene. Vurderingen skal være utført av kredittinformasjons selskap skal ha godkjenning til å drive slik virksomhet. Kunde forbeholder seg retten til å fremskaffe sin egen kredittvurdering av Tilbyder.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
Krav: Tilbyder skal ha erfaring fra tilsvarende leveranser Kvalifikasjon: En beskrivelse av budgiverens 5 siste CPE-prosjekter og kontaktdetaljer til tilhørende kunders prosjektleder (referanse). Beskrivelsen av hvert prosjekt / leveranse skal ikke overstige en A4 i tekst. Budgiveren må sørge for at dokumentasjonen oppfyller kravene. Prosjektlederen (referanse) skal fylle ut et standardisert spørreskjema (teknisk, fremdrift / leveranse, ytelse, kommunikasjon og serviceytelse), og skal være tilgjengelig for kundens verifikasjon av deres svar. . Se Vedlegg 4 Referanser En beskrivelse av maksimum 5 av budgiverens mest relevante leveranser de siste 3 årene. Beskrivelsen av hver leveranse skal ikke overstige en A4-side av tekst per referanse. Tilbyder må sørge for at dokumentasjonen oppfyller kravene. Nyetablerte Tilbydere kan basere sin dokumentasjon på leveranser av ansatte fra tidligere arbeidsgivere. En beskrivelse av hvordan Tilbyders erfaring fra ovennevnte leveranser, vil bli brukt til å oppfylle dette tilbudet. Hver beskrivelse skal ikke overstige to A4-sider med tekst per referanse. Om nødvendig kan dokumentasjon vedrørende leveranser eldre enn 3 år bli tatt i betraktning Krav: Tilbyder skal ha god kapsitet til å gjennomføre kontrakten Kvalifikasjon: Basert på budgiverens erfaring; En beskrivelse av den foreslåtte organisasjonen og ressursene som er relevante for denne kontrakten (ingen CVer). Beskrivelsen skal også inneholde en beskrivelse av hvilken grad underleverandører skal benyttes (ikke nødvendig å bli navngitt).
Use of this criterion
Used
Information about the second stage of a two-stage procedure
Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure
3
Maximum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure
4
5.1.11 Procurement documents
Address of the procurement documents
[ https://permalink.mercell.com/95902844.aspx ] ---
5.1.12 Terms of procurement
Terms of submission
Electronic submission
Tillatt
Address for submission
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted
English, norsk
Electronic catalogue
{code|name|permission.}
Variants
Ikke tillatt
Deadline for receipt of tenders
21.01.2019 12:00:00+02:00
Terms of contract
Electronic invoicing
Tillatt
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
None
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Review organisation
[ Klagenemnda for offentlige anskaffelser ] ---
Organisation providing additional information about the procurement procedure
[ FERDE AS ] ---
Del 8: Organisations
8.1 ORG-0001
Official name
FERDE AS
Registration number
918012745
Postal address
Postboks 2623
Town
BERGEN
Postcode
5836
Country
Norge
Contact point
Lars Børve
lars.borve@ferde.no
Telephone
+47 95059442
Internet address
Buyer profile
Roles of this organisation
8.1 ORG-0002
Official name
Klagenemnda for offentlige anskaffelser
Town
Bergen
Country
Norge
Roles of this organisation
Del 11: Notice information
11.1 Notice information
Notice identifier/version
2018-396304 01
Form type
Competition
Notice type
Contract or concession notice – standard regime
Notice dispatch date
13.12.2018 12:00:00+02:00
Languages in which this notice is officially available
norsk (bokmål)
11.2 Publication information
Notice publication number
n.a.
Publication date
13.12.2018
FERDE AS
- Referanse
- 2018-396304
- Estimert verdi
- 8 500 000 NOK
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens KGV
Gå til dokumenter