Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterVeikantutstyr (utstyr for innkreving av bompenger) for Nordhordlandspakken

Utgått

Kunngjøring av konkurranseKunngjøringsdato: 13.12.2018
Kunngjort i EØS

Veikantutstyr (utstyr for innkreving av bompenger) for Nordhordlandspakken

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Resultat
0

Det regionale bompengeselskapet Ferde AS er ansvarlig for innkjøp, installasjon og vedlikehold av bompengeutstyret som vil bli installert ved bompengestasjonene i prosjektet for Nordhordlandspakken. Prosjektet inkluderer 5 bomstasjoner og en stasjon opsjon for planlagt installasjon i 2020/2023, samt service og vedlikeholdsavtale for dette utstyret. Klikk her https://permalink.mercell.com/95902844.aspx

Del 1: Buyer

1.1 Buyer

Official name

[FERDE AS] ---

Legal type of the buyer

Body governed by public law, controlled by a regional authority

Del 2: Procedure

2.1 Procedure

Title

Veikantutstyr (utstyr for innkreving av bompenger) for Nordhordlandspakken

Description

Det regionale bompengeselskapet Ferde AS er ansvarlig for innkjøp, installasjon og vedlikehold av bompengeutstyret som vil bli installert ved bompengestasjonene i prosjektet for Nordhordlandspakken. Prosjektet inkluderer 5 bomstasjoner og en stasjon opsjon for planlagt installasjon i 2020/2023, samt service og vedlikeholdsavtale for dette utstyret. Klikk her https://permalink.mercell.com/95902844.aspx

Procedure identifier

2018-396304

Type of procedure

Negotiated with prior publication of a call for competition / competitive with negotiation

2.1.1 Purpose

Nature of the contract

Supplies

Main classification

Bompengestasjoner og innkreving av veiavgifter

2.1.3 Value

Estimated value excluding VAT

8 500 000 NOK

2.1.4 Generell informasjon

Directive 2014/24/EU

Del 5: Lot

5.1 Lot LOT-0000

Title

Veikantutstyr (utstyr for innkreving av bompenger) for Nordhordlandspakken

Description

I avtalen for "Nordhordlandspakken i Hordaland", datert 28.11.2017, ble det besluttet å etablere bomstasjoner med  automatisk bompengeinnkreving i Nordhordland i Hordaland fylke. Kommunene som er innvolvert i prosjektet vil være: Lindås, Meland, Radøy, Fedje, Austrheim, Masfjorden and Modalen. Det regionale bompengeselskapet Ferde er ansvarlig for anskaffelse, installasjon og vedlikehold av bompengeutstyret (veikantustyret) som vil bli installert på bompengestasjonene i Nordhordlands-pakken. Prosjektet vil i starten ha 5 bompengestasjoner, samt en opsjon på en ekstra som er planlagt installert i 2022/2023. Planlagt oppstart av de nye bompengestasjonene, er 1. desember 2019 ("Start Fee Collection") Innholdet i denne anskaffelsen, er å kjøpe inn veikantutstyr for automatisk innkreving av bompenger og avtale for service og vedlikehold for inkjøpt veikantutstyr, i samsvar med kravene satt i SSA-T og SSA-V. Bompengestasjonene er: CP1 Avkjøringsrampe E39 Flatøy CP2 Påkjøringsrampe E39 Bergen CP3 E39 Flatøy CP4 E39 Mundalsberget CP5 FV57 Isdalstø CP6 FV565 Marås - Soltveit (Opsjon, planlagt installasjon i 2022/2023) Statens vegvesen er ansvarlig for grunnarbeid og installering av tekniske boder, fundamenter og portaler, samt sikre tilgang til strøm og dataforbindelse Leverandøren vil ha ansvaret for å levere (ikke begrenset til) utstyr for automatisk innkreving av bompenger, braketter og kabler, installasjon og testing, samt service og vedlikehold i 8 år med mulighet til forlengelse.

5.1.1 Purpose

Nature of the contract

Supplies

Main classification

Bompengestasjoner og innkreving av veiavgifter

Additional classification

Elektronisk utstyr

Additional classification

Elektroteknisk utstyr

Additional classification

Elektroteknisk installasjonsarbeid

Options

The buyer reserves the right for additional purchases from the contractor, as described here

2 opsjoner: 1) CP6-Fv. 565 Marås - Soltveit - planlagt realisert i 2022/2023 2) ANPR forbedrelse

5.1.2 Place of performance

Postal address

Nordhordland

5.1.3 Estimated duration

Duration

107 MONTH

5.1.4 Renewal

Maximum renewals

0

Description

Opsjon på forlengelse av service og vedlikeholdsavtale med inntil 4 år

5.1.5 Value

Estimated value excluding VAT

8 500 000 NOK

5.1.6 Generell informasjon

Reserved participation

None

The names and professional qualifications of the staff assigned to perform the contract must be given

{code|name|requirement-stage.}

Procurement Project not financed with EU Funds.

5.1.9 Selection criteria

Criterion

Type

Suitability to pursue the professional activity

Description

Krav: Tilbyder skal være registrert i et selskapsregister, profesjonelt register eller handelsregister i landet de er etablert Kvalifikasjon: For norske selskap: firmaattest For utenlandske selskap: dokumentasjon på at selskapet er registrert i et selskapsregister, profesjonelt register eller handelsregister i landet Tilbyderen er etablert.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Economic and financial standing

Description

Krav: Tilbyder må ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å oppfylle krav i kontrakten Kvalifikasjon: Årsregnskap for 2017, 2016 og 2015, inkludert styrets årsrapport, resultatregnskap, balanse, noter og revisjonsrapport Kredittvurdering basert på de siste, kjente regnskapstallene. Vurderingen skal være utført av kredittinformasjons selskap skal ha godkjenning til å drive slik virksomhet. Kunde forbeholder seg retten til å fremskaffe sin egen kredittvurdering av Tilbyder.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Technical and professional ability

Description

Krav: Tilbyder skal ha erfaring fra tilsvarende leveranser Kvalifikasjon: En beskrivelse av budgiverens 5 siste CPE-prosjekter og kontaktdetaljer til tilhørende kunders prosjektleder (referanse). Beskrivelsen av hvert prosjekt / leveranse skal ikke overstige en A4 i tekst. Budgiveren må sørge for at dokumentasjonen oppfyller kravene. Prosjektlederen (referanse) skal fylle ut et standardisert spørreskjema (teknisk, fremdrift / leveranse, ytelse, kommunikasjon og serviceytelse), og skal være tilgjengelig for kundens verifikasjon av deres svar. . Se Vedlegg 4 Referanser En beskrivelse av maksimum 5 av budgiverens mest relevante leveranser de siste 3 årene. Beskrivelsen av hver leveranse skal ikke overstige en A4-side av tekst per referanse. Tilbyder må sørge for at dokumentasjonen oppfyller kravene. Nyetablerte Tilbydere kan basere sin dokumentasjon på leveranser av ansatte fra tidligere arbeidsgivere. En beskrivelse av hvordan Tilbyders erfaring fra ovennevnte leveranser, vil bli brukt til å oppfylle dette tilbudet. Hver beskrivelse skal ikke overstige to A4-sider med tekst per referanse. Om nødvendig kan dokumentasjon vedrørende leveranser eldre enn 3 år bli tatt i betraktning Krav: Tilbyder skal ha god kapsitet til å gjennomføre kontrakten Kvalifikasjon: Basert på budgiverens erfaring; En beskrivelse av den foreslåtte organisasjonen og ressursene som er relevante for denne kontrakten (ingen CVer). Beskrivelsen skal også inneholde en beskrivelse av hvilken grad underleverandører skal benyttes (ikke nødvendig å bli navngitt).

Use of this criterion

Used

Information about the second stage of a two-stage procedure

Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure

3

Maximum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure

4

5.1.11 Procurement documents

Address of the procurement documents

[ https://permalink.mercell.com/95902844.aspx ] ---

5.1.12 Terms of procurement

Terms of submission

Electronic submission

Tillatt

Languages in which tenders or requests to participate may be submitted

English, norsk

Electronic catalogue

{code|name|permission.}

Variants

Ikke tillatt

Deadline for receipt of tenders

21.01.2019 12:00:00+02:00

Terms of contract

Electronic invoicing

Tillatt

5.1.15 Techniques

Rammeavtale

None

Information about the dynamic purchasing system

None

5.1.16 Further information, mediation and review

Review organisation

[ Klagenemnda for offentlige anskaffelser ] ---

Organisation providing additional information about the procurement procedure

[ FERDE AS ] ---

Del 8: Organisations

8.1 ORG-0001

Official name

FERDE AS

Registration number

918012745

Postal address

Postboks 2623

Town

BERGEN

Postcode

5836

Country

Norge

Contact point

Lars Børve

Email

lars.borve@ferde.no

Telephone

+47 95059442

Roles of this organisation

8.1 ORG-0002

Official name

Klagenemnda for offentlige anskaffelser

Town

Bergen

Country

Norge

Roles of this organisation

Del 11: Notice information

11.1 Notice information

Notice identifier/version

2018-396304 01

Form type

Competition

Notice type

Contract or concession notice – standard regime

Notice dispatch date

13.12.2018 12:00:00+02:00

Languages in which this notice is officially available

norsk (bokmål)

11.2 Publication information

Notice publication number

n.a.

Publication date

13.12.2018

FERDE AS

Referanse
2018-396304
Estimert verdi
8 500 000 NOK
Type kunngjøring
Kunngjøring av konkurranse

Kategori (CPV)

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens KGV

Gå til dokumenter