Utgått
Rammeavtale for kjøp av landskapsarkitekttjenester (LARK)
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Formålet med denne anskaffelsen er å inngå 3 parallelle rammeavtaler med leverandører av landskapsarkitekttjenester. Rammeavtalene vil omfatte forskjellige typer oppdrag innenfor landskapsarkitektfaget. Oppdragene vil normalt følge Bærum kommunes prosjektmetodikk og forholde seg til de ulike fasene i prosjektmodellen.
Del 1: Buyer
1.1 Buyer
Official name
[Bærum kommune] ---
Legal type of the buyer
Regional authority
Activity of the contracting authority
General public services
Del 2: Procedure
2.1 Procedure
Title
Rammeavtale for kjøp av landskapsarkitekttjenester (LARK)
Description
Formålet med denne anskaffelsen er å inngå 3 parallelle rammeavtaler med leverandører av landskapsarkitekttjenester. Rammeavtalene vil omfatte forskjellige typer oppdrag innenfor landskapsarkitektfaget. Oppdragene vil normalt følge Bærum kommunes prosjektmetodikk og forholde seg til de ulike fasene i prosjektmodellen.
Procedure identifier
2018-335285
Internal identifier
18/20561
Type of procedure
Restricted
2.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Landskapsarkitekturtjenester
2.1.3 Value
Estimated value excluding VAT
13 500 000 NOK
2.1.4 Generell informasjon
Directive 2014/24/EU
Del 5: Lot
5.1 Lot LOT-0000
Title
Rammeavtale for kjøp av landskapsarkitekttjenester (LARK)
Description
Formålet med denne anskaffelsen er å inngå 3 parallelle rammeavtaler med leverandører av landskapsarkitekttjenester. Rammeavtalene vil omfatte forskjellige typer oppdrag innenfor landskapsarkitektfaget. Oppdragene vil normalt følge Bærum kommunes prosjektmetodikk og forholde seg til de ulike fasene i prosjektmodellen.
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Landskapsarkitekturtjenester
Additional classification
Arbeid i forbindelse med landskapsarkitektur
Additional classification
Utformning av grøntområder
Additional classification
Utforming av idrettsplasser og rekreasjonsområder
Additional classification
Byplanleggings- og landskapsarkitekttjenester
5.1.2 Place of performance
Postal address
Bærum kommune
5.1.3 Estimated duration
Duration
24 MONTH
5.1.4 Renewal
Maximum renewals
0
Description
Kontrakten har en varighet på 2 år med opsjon på forlengelse én eller flere ganger inntil 2 år, altså totalt 4 år.
5.1.6 Generell informasjon
Reserved participation
None
The names and professional qualifications of the staff assigned to perform the contract must be given
{code|name|requirement-stage.}
Procurement Project not financed with EU Funds.
5.1.9 Selection criteria
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Krav: Leverandøren skal ha en økonomisk og finansiell soliditet som gir oppdragsgiver trygghet for at leverandøren vil være økonomisk levedyktig i hele avtaleperioden. Kredittverdigheten som legges til grunn for å bli kvalifisert for denne konkurransen er A (kredittverdig). Leverandører med lavere rating vil bli avvist. Dokumentasjonskrav: • Utvidet kredittvurdering/rapport, ikke eldre enn 3 måneder, fra et offentlig godkjent kredittvurderingsselskap som inneholder kredittvurdering av leverandøren – typisk angitt ved bokstavkarakter eller kortfattet tekst, samt forklaring til disse. Rapporten skal basere seg på siste kjente regnskapstall. Dato må tydelig fremkomme. • Selskaper uten tilfredsstillende kredittvurdering, nystartede selskaper med kredittrating AN, enkelte utenlandske selskaper eller selskaper uten innrapporteringsplikt til Brønnøysundregistrene vil ikke alltid kunne dokumentere at kravet er tilfredsstilt. I slike tilfeller vil det likevel kunne kompenseres med tilfredsstillende kredittvurdering som gir en tilsvarende sikkerhet for gjennomføringsevnen. Slik alternativ dokumentasjon skal følge som en del av tilbudet. Dersom leverandøren har gyldige grunner til ikke å kunne fremlegge den dokumentasjonen oppdragsgiver har anmodet om, kan leverandøren godtgjøre sin økonomiske og finansielle stilling med ethvert annet dokument som oppdragsgiver anser egnet.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
Krav: • Det kreves meget god gjennomføringsevne. og • Det kreves at leverandøren har en organisasjon som har kapasitet til å gjennomføre i henhold til kontrakten. Dokumentasjonskrav: • En beskrivelse av leverandørens tekniske personell eller tekniske enheter leverandøren disponerer over til oppfyllelse av kontrakten, enten de tilhører foretaket eller ikke. og • En redegjørelse for leverandørens gjennomsnittlige arbeidsstyrke og antall medarbeidere i den administrative ledelsen i løpet av de tre siste år. Krav: Det kreves god erfaring fra tilsvarende oppdrag. Med tilsvarende oppdrag menes landskapsarkitekttjenester utført for skolegårder og barnehager, utomhusanlegg til helseinstitusjoner, parker og friområder etc. Ved evaluering vil det legges vekt på oppdragenes relevans, kvalitet og overføringsverdi i forhold til kommunens behov, herunder kunnskap om stedlige grunnforhold, lokale vekstbetingelser og gjeldende norske lover og lokale normer/standarder. Referanseoppdragenes gjennomføring vil også bli vektlagt. Dokumentasjonskrav: • Liste over viktigste leveranser eller utførte tjenester de siste 3 årene (maksimum ti), herunder opplysninger om: - Type prosjekt - Oppdragsgiver, samt tilgjengelig kontaktperson for referanseinnhenting (navn, e-post, telefon) - Tidsrom for gjennomføring av oppdraget - Relevante oppdrag i forhold til kommunens behov, altså tjenester utført for skolegårder og barnehager, utomhusanlegg til helseinstitusjoner, parker og friområder etc. - Verdi av firmaets leveranse inn i prosjektet - Firmaets rolle/funksjon i prosjektet, herunder hvilke faser firmaet bistod (ref. prosjektmodellen) - Oppdrag for byggherre eller entreprenør • Vedlegg 3 – Liste over maksimum ti viktigste leveranser eller utførte tjenester de siste 3 årene skal fylles ut og vedlegges tilbudet som dokumentasjon for oppfyllelse av krav. Kontaktpersonen som oppgis må være kontaktet og tilgjengelig for referanseinnhenting.
Use of this criterion
Used
Information about the second stage of a two-stage procedure
Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure
6
Maximum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure
8
5.1.11 Procurement documents
Address of the procurement documents
[ http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=224942&B=KGVLIGHT ] ---
5.1.12 Terms of procurement
Terms of the procedure
Estimated date of dispatch of the invitations to submit tenders
2019-02-15
Terms of submission
Electronic submission
Tillatt
Address for submission
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted
norsk
Electronic catalogue
{code|name|permission.}
Variants
Ikke tillatt
Deadline for receipt of tenders
19.12.2018 08:00:00+02:00
Deadline until which the tender must remain valid
4 MONTH
Terms of contract
Electronic invoicing
Ikke tillatt
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
Framework agreement, without reopening of competition
Maximum number of participants
3
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Review organisation
[ Bærum kommune ] ---
Organisation providing additional information about the procurement procedure
[ Bærum kommune ] ---
Organisation receiving requests to participate
[ Bærum kommune ] ---
Del 8: Organisations
8.1 ORG-0001
Official name
Bærum kommune
Registration number
935 478 715
Postal address
Arnold Haukelands plass 10
Town
Sandvika
Postcode
1304
Country
Norge
Contact point
Hege B. Kristoffersen
hege.b.kristoffersen@baerum.kommune.no
Internet address
Roles of this organisation
8.1 ORG-0002
Official name
Bærum kommune
Postal address
Postboks700
Town
Sandvika
Postcode
1304
Country
Norge
Roles of this organisation
Notice information
11.1 Notice information
Notice identifier/version
2018-335285 01
Form type
Competition
Notice type
Contract or concession notice – standard regime
Notice dispatch date
15.11.2018 12:00:00+02:00
Languages in which this notice is officially available
norsk (bokmål)
11.2 Publication information
Notice publication number
n.a.
Publication date
15.11.2018
Bærum kommune
- Referanse
- 2018-335285
- Estimert verdi
- 13 500 000 NOK
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter