Hopp til hovedinnhold
StartSøk og filterRammeavtale for kjøp av landskapsarkitekttjenester (LARK)

Utgått

Kunngjøring av konkurranseKunngjøringsdato: 15.11.2018
Kunngjort i EØS

Rammeavtale for kjøp av landskapsarkitekttjenester (LARK)

Anskaffelsens tidslinje (Beta)

Planlegging
0
Resultat
0

Formålet med denne anskaffelsen er å inngå 3 parallelle rammeavtaler med leverandører av landskapsarkitekttjenester. Rammeavtalene vil omfatte forskjellige typer oppdrag innenfor landskapsarkitektfaget. Oppdragene vil normalt følge Bærum kommunes prosjektmetodikk og forholde seg til de ulike fasene i prosjektmodellen.

Del 1: Buyer

1.1 Buyer

Official name

[Bærum kommune] ---

Legal type of the buyer

Regional authority

Activity of the contracting authority

General public services

Del 2: Procedure

2.1 Procedure

Title

Rammeavtale for kjøp av landskapsarkitekttjenester (LARK)

Description

Formålet med denne anskaffelsen er å inngå 3 parallelle rammeavtaler med leverandører av landskapsarkitekttjenester. Rammeavtalene vil omfatte forskjellige typer oppdrag innenfor landskapsarkitektfaget. Oppdragene vil normalt følge Bærum kommunes prosjektmetodikk og forholde seg til de ulike fasene i prosjektmodellen.

Procedure identifier

2018-335285

Internal identifier

18/20561

Type of procedure

Restricted

2.1.1 Purpose

Nature of the contract

Services

Main classification

Landskapsarkitekturtjenester

2.1.3 Value

Estimated value excluding VAT

13 500 000 NOK

2.1.4 Generell informasjon

Directive 2014/24/EU

Del 5: Lot

5.1 Lot LOT-0000

Title

Rammeavtale for kjøp av landskapsarkitekttjenester (LARK)

Description

Formålet med denne anskaffelsen er å inngå 3 parallelle rammeavtaler med leverandører av landskapsarkitekttjenester. Rammeavtalene vil omfatte forskjellige typer oppdrag innenfor landskapsarkitektfaget. Oppdragene vil normalt følge Bærum kommunes prosjektmetodikk og forholde seg til de ulike fasene i prosjektmodellen.

5.1.1 Purpose

Nature of the contract

Services

Main classification

Landskapsarkitekturtjenester

Additional classification

Arbeid i forbindelse med landskapsarkitektur

Additional classification

Utformning av grøntområder

Additional classification

Utforming av idrettsplasser og rekreasjonsområder

Additional classification

Byplanleggings- og landskapsarkitekttjenester

5.1.2 Place of performance

Postal address

Bærum kommune

5.1.3 Estimated duration

Duration

24 MONTH

5.1.4 Renewal

Maximum renewals

0

Description

Kontrakten har en varighet på 2 år med opsjon på forlengelse én eller flere ganger inntil 2 år, altså totalt 4 år.

5.1.6 Generell informasjon

Reserved participation

None

The names and professional qualifications of the staff assigned to perform the contract must be given

{code|name|requirement-stage.}

Procurement Project not financed with EU Funds.

5.1.9 Selection criteria

Criterion

Type

Economic and financial standing

Description

Krav: Leverandøren skal ha en økonomisk og finansiell soliditet som gir oppdragsgiver trygghet for at leverandøren vil være økonomisk levedyktig i hele avtaleperioden. Kredittverdigheten som legges til grunn for å bli kvalifisert for denne konkurransen er A (kredittverdig). Leverandører med lavere rating vil bli avvist. Dokumentasjonskrav: • Utvidet kredittvurdering/rapport, ikke eldre enn 3 måneder, fra et offentlig godkjent kredittvurderingsselskap som inneholder kredittvurdering av leverandøren – typisk angitt ved bokstavkarakter eller kortfattet tekst, samt forklaring til disse. Rapporten skal basere seg på siste kjente regnskapstall. Dato må tydelig fremkomme. • Selskaper uten tilfredsstillende kredittvurdering, nystartede selskaper med kredittrating AN, enkelte utenlandske selskaper eller selskaper uten innrapporteringsplikt til Brønnøysundregistrene vil ikke alltid kunne dokumentere at kravet er tilfredsstilt. I slike tilfeller vil det likevel kunne kompenseres med tilfredsstillende kredittvurdering som gir en tilsvarende sikkerhet for gjennomføringsevnen. Slik alternativ dokumentasjon skal følge som en del av tilbudet. Dersom leverandøren har gyldige grunner til ikke å kunne fremlegge den dokumentasjonen oppdragsgiver har anmodet om, kan leverandøren godtgjøre sin økonomiske og finansielle stilling med ethvert annet dokument som oppdragsgiver anser egnet.

Use of this criterion

Used

Criterion

Type

Technical and professional ability

Description

Krav: • Det kreves meget god gjennomføringsevne. og • Det kreves at leverandøren har en organisasjon som har kapasitet til å gjennomføre i henhold til kontrakten. Dokumentasjonskrav: • En beskrivelse av leverandørens tekniske personell eller tekniske enheter leverandøren disponerer over til oppfyllelse av kontrakten, enten de tilhører foretaket eller ikke. og • En redegjørelse for leverandørens gjennomsnittlige arbeidsstyrke og antall medarbeidere i den administrative ledelsen i løpet av de tre siste år. Krav: Det kreves god erfaring fra tilsvarende oppdrag. Med tilsvarende oppdrag menes landskapsarkitekttjenester utført for skolegårder og barnehager, utomhusanlegg til helseinstitusjoner, parker og friområder etc. Ved evaluering vil det legges vekt på oppdragenes relevans, kvalitet og overføringsverdi i forhold til kommunens behov, herunder kunnskap om stedlige grunnforhold, lokale vekstbetingelser og gjeldende norske lover og lokale normer/standarder. Referanseoppdragenes gjennomføring vil også bli vektlagt. Dokumentasjonskrav: • Liste over viktigste leveranser eller utførte tjenester de siste 3 årene (maksimum ti), herunder opplysninger om: - Type prosjekt - Oppdragsgiver, samt tilgjengelig kontaktperson for referanseinnhenting (navn, e-post, telefon) - Tidsrom for gjennomføring av oppdraget - Relevante oppdrag i forhold til kommunens behov, altså tjenester utført for skolegårder og barnehager, utomhusanlegg til helseinstitusjoner, parker og friområder etc. - Verdi av firmaets leveranse inn i prosjektet - Firmaets rolle/funksjon i prosjektet, herunder hvilke faser firmaet bistod (ref. prosjektmodellen) - Oppdrag for byggherre eller entreprenør • Vedlegg 3 – Liste over maksimum ti viktigste leveranser eller utførte tjenester de siste 3 årene skal fylles ut og vedlegges tilbudet som dokumentasjon for oppfyllelse av krav. Kontaktpersonen som oppgis må være kontaktet og tilgjengelig for referanseinnhenting.

Use of this criterion

Used

Information about the second stage of a two-stage procedure

Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure

6

Maximum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure

8

5.1.11 Procurement documents

Address of the procurement documents

[ http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=224942&B=KGVLIGHT ] ---

5.1.12 Terms of procurement

Terms of the procedure

Estimated date of dispatch of the invitations to submit tenders

2019-02-15

Terms of submission

Electronic submission

Tillatt

Languages in which tenders or requests to participate may be submitted

norsk

Electronic catalogue

{code|name|permission.}

Variants

Ikke tillatt

Deadline for receipt of tenders

19.12.2018 08:00:00+02:00

Deadline until which the tender must remain valid

4 MONTH

Terms of contract

Electronic invoicing

Ikke tillatt

5.1.15 Techniques

Rammeavtale

Framework agreement, without reopening of competition

Maximum number of participants

3

Information about the dynamic purchasing system

None

5.1.16 Further information, mediation and review

Review organisation

[ Bærum kommune ] ---

Organisation providing additional information about the procurement procedure

[ Bærum kommune ] ---

Organisation receiving requests to participate

[ Bærum kommune ] ---

Del 8: Organisations

8.1 ORG-0001

Official name

Bærum kommune

Registration number

935 478 715

Postal address

Arnold Haukelands plass 10

Town

Sandvika

Postcode

1304

Country

Norge

Contact point

Hege B. Kristoffersen

Email

hege.b.kristoffersen@baerum.kommune.no

Internet address

www.baerum.kommune.no

Roles of this organisation

8.1 ORG-0002

Official name

Bærum kommune

Postal address

Postboks700

Town

Sandvika

Postcode

1304

Country

Norge

Roles of this organisation

Notice information

11.1 Notice information

Notice identifier/version

2018-335285 01

Form type

Competition

Notice type

Contract or concession notice – standard regime

Notice dispatch date

15.11.2018 12:00:00+02:00

Languages in which this notice is officially available

norsk (bokmål)

11.2 Publication information

Notice publication number

n.a.

Publication date

15.11.2018

Konkurransedokumenter

Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy

Gå til dokumenter