Utgått
391772171 Atlanteren - Infrastruktur BT1
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
Stavanger kommune har utarbeidet områdeplan for Atlanteren (plan 2425). Planen legger opp til ca. 900 boliger og avsetter areal til offentlig bebyggelse, forretning og friområder. Utbyggingsområdet Atlanteren vil gjennomføres i flere etapper. Med denne konkurransen vil oppdragsgiver starte arbeidet med første utbyggingsetappe. Stavanger kommune skal bygge bland annet vei, vann og avløp, sykkelvei, sykkelvei med fortau, tursti med belysning, undergang, midlertidig rundkjøring og opparbeide friområde. Dette blir kalt BT1. Oppdragsgiver ønsker å inngå kontrakt om detaljprosjektering (beskrivelse og tegninger) av infrastruktur i utbyggingsområdet Atlanteren. Detaljprosjekteringen omfatter bl.a. VA, vei, konstruksjon, landskap, geoteknikk, miljøteknikk, samordning av kabler og innmåling. Det er byggetrinn 1 (BT1) som skal prosjekteres.
Del 1: Buyer
1.1 Buyer
Official name
[Stavanger kommune] ---
Legal type of the buyer
Regional authority
Activity of the contracting authority
General public services
Del 2: Procedure
2.1 Procedure
Title
391772171 Atlanteren - Infrastruktur BT1
Description
Stavanger kommune har utarbeidet områdeplan for Atlanteren (plan 2425). Planen legger opp til ca. 900 boliger og avsetter areal til offentlig bebyggelse, forretning og friområder. Utbyggingsområdet Atlanteren vil gjennomføres i flere etapper. Med denne konkurransen vil oppdragsgiver starte arbeidet med første utbyggingsetappe. Stavanger kommune skal bygge bland annet vei, vann og avløp, sykkelvei, sykkelvei med fortau, tursti med belysning, undergang, midlertidig rundkjøring og opparbeide friområde. Dette blir kalt BT1. Oppdragsgiver ønsker å inngå kontrakt om detaljprosjektering (beskrivelse og tegninger) av infrastruktur i utbyggingsområdet Atlanteren. Detaljprosjekteringen omfatter bl.a. VA, vei, konstruksjon, landskap, geoteknikk, miljøteknikk, samordning av kabler og innmåling. Det er byggetrinn 1 (BT1) som skal prosjekteres.
Procedure identifier
2017-877201
Internal identifier
17/16539 prosjekt 17-21
Type of procedure
Open
2.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Prosjektering av anleggsarbeid
2.1.3 Value
Estimated value excluding VAT
3 000 000 NOK
2.1.4 Generell informasjon
{code|name|legal-basis.OTHER}
Del 5: Lot
5.1 Lot LOT-0000
Title
391772171 Atlanteren - Infrastruktur BT1
Description
Oppdragsgiver ønsker gjennom denne konkurransen å inngå kontrakt om detaljprosjektering (beskrivelse og tegninger) for infrastruktur i utbyggingsområdet Atlanteren. Detaljprosjekteringen omfatter bl.a. fagområdene vann og avløp, vei, konstruksjon, landskap, geoteknikk, miljøteknikk, samordning av kabler og innmåling. Utbyggingsområdet Atlanteren vil gjennomføres i flere etapper. Med denne konkurransen vil oppdragsgiver starte arbeidet med første utbyggingsetappe, BT1.
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Services
Main classification
Prosjektering av anleggsarbeid
Additional classification
Prosjektering av anleggsarbeid
5.1.2 Place of performance
Postal address
Hundvåg Ring Stavanger Kommune
5.1.3 Estimated duration
Start date
08.03.2018
End date
01.04.2020
5.1.5 Value
Estimated value excluding VAT
3 000 000 NOK
5.1.6 Generell informasjon
Reserved participation
None
Procurement Project not financed with EU Funds.
5.1.9 Selection criteria
Criterion
Type
Suitability to pursue the professional activity
Description
5.1. Kvalifikasjonskrav For å kunne få sitt tilbud evaluert må leverandøren fylle ut ESPD-skjemaet om at han oppfyller samtlige av de kvalifikasjonskravene som er oppgitt samt at det ikke foreligger grunner til avvisning. Oppdragsgiver kan på et hvert tidspunkt i konkurransen be at leverandørene straks fremlegger alle eller deler av de etterspurte dokumentasjonsbevisene. Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Leverandøren må godtgjøre at de er registrert i et bransjeregister eller annet foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i den stat hvor de er etablert. Dokumentasjonen skal ikke være eldre enn 6 måneder regnet fra tilbudsfristen.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Leverandøren skal ha økonomisk evne til å gjennomføre kontrakten. Som dokumentasjon vil Oppdragsgiver innhente kredittvurderingen Commercial Delphi Score fra Experian Leverandøren må minimum oppnå en vurdering som «kredittverdig» hvilket betyr at leverandøren må være i risikoklasse 5 eller høyere på Experians skala. Hvis leverandøren er kjent med at kravet til økonomisk evne til å gjennomføre kontrakten ikke kan imøtekommes gjennom kredittvurdering som angitt ovenfor, skal Leverandøren på forespørsel fra oppdragsgiver kunne fremlegge annen dokumentasjon som bekrefter/forklarer at den økonomiske evnen er tilfredsstillende. Leverandøren skal ikke ha vesentlige restanser for skatt eller merverdiavgift. Dersom leverandøren har restanser for skatt eller merverdiavgift, må det foreligge en godkjent nedbetalingsplan. Leverandøren skal dokumentere kravet ved å kunne fremlegge skatteattest for merverdiavgift og skatt, eventuelt godkjent nedbetalingsplan. Attesten skal ikke være eldre enn 6 måneder regnet fra tilbudsfristen. Utenlandske leverandører skal kunne fremlegge attester fra tilsvarende myndigheter som de norske.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Leverandøren må minimum oppnå en vurdering som «kredittverdig» hvilket betyr at leverandøren må være i risikoklasse 5 eller høyere på Experians skala.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
A. Firmas gjennomføringsevne Det kreves meget god gjennomføringsevne og betydelig erfaring fra oppdrag av tilsvarende omfang, kompleksitet og verdi. Med tilsvarende omfang og kompleksitet menes oppdrag som omfatter følgende fagfelt: • Vann og avløp • Veg • Landskap • Samordning mellom kabler • Konstruksjon Med tilsvarende verdi menes prosjekter med en kontraktsverdi innen prosjektering større en kr 2 million NOK. Oppdraget krever ansvarsrett som ansvarlig prosjekterende og ansvarlig kontrollerende for prosjekteringen etter Plan og bygningsloven, jfr. Spesiellkontraksvilkår i dette anbudsgrunnlaget. B. Personlig erfaring og kompetanse Leverandøren skal ha nødvendig kapasitet og kompetanse til å dekke behovet ved gjennomføring av oppdraget. Leverandøren skal tilby oppdragsleder innen fagfelt Vann og avløp eller Vei. Oppdragsleder skal ha minst 10 års relevant arbeidserfaring i sitt fagfelt hvor minst 5 år som oppdragsleder. Oppdragsleder skal ha erfaring som oppdragsleder fra oppdrag med tilsvarende omfang, kompleksitet og verdi. Leverandøren skal tilby sidemannskontrollør innen vann og avløp, vei, konstruksjon, landskap, geoteknikk, miljøteknikk og samordning av kabler. Sidemannskontrollør skal ha minst 5 års relevant arbeidserfaring i respektive fagfelt hvor minst 2 år som sidemannskontrollør. Sidemannskontrollør skal ha erfaring med sidemannskontroll fra oppdrag med tilsvarende omfang kompleksitet og verdi. Med tilsvarende omfang og kompleksitet menes oppdrag som omfatter følgende (kravlisten): • Vann og avløp • Veg • Landskap • Samordning mellom kabler • Bygging av undergang • Avklaring mot Vegvesenet Med tilsvarende verdi menes oppdrag med en kontraktsverdi innen prosjektering på minimum kr 1 million NOK. Leverandøren skal tilby planleggere innen vann og avløp, vei, konstruksjon, landskap, geoteknikk, miljøteknikk, samordning av kabler. Planleggerne skal ha minst 2 års relevant arbeidserfaring i respektive fagfelt og skal ha jobbet med relevante oppgaver for prosjektet det siste året.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
For å dokumentere dette skal vedlegges en liste over 3 tilsvarende oppdrag gjennomført i de siste 5 år. Listen skal inneholde opplysninger om: • Kort beskrivelse av oppdraget • Størrelse eller verdi på leveransene • Kontraktsperiode • Navn på kundene og en kort beskrivelse av disse • Telefonnummer, e-postadresse og navn på kontaktpersoner hos kundene • Inkluderte fagområder og oppgaver Relevante kunder fra listen vil kunne bli kontaktet. Det skal legges med sentral godkjenning etter Plan og bygningsloven eller det skal framlegge relevant dokumentasjon som viser tilsvarende kompetanse. For å dokumentere dette skal det vedlegges en CV fra hver person som leverandøren tilbyr. Det skal av CVen fremgå samlet erfaring. Dette skal vises i en prosjektliste. CV til oppdragsleder skal vise til minst 10 års relevant erfaring i sitt fagfelt hvor minst 5 år som oppdragsledere. I tillegg skal CV vise til 3 tidligere utførte oppdrag som oppdragsleder (referanseprosjekt). Hvert referanseprosjekt skal: • ha en kontraktsverdi på minimum 1 millioner NOK. • være gjennomført i løpet av de siste 5 årene. • inneholde minimum 3 oppgaver av 6 kulepunkter fra kravlisten. De 3 referanseprosjektene til oppdragslederen skal tilsammen inneholde samtlige 6 oppgaver fra kravlisten. CV til sidemannskontrollør skal vise til minst 5 års relevant erfaring i sitt fagfelt hvor minst 2 år som sidemannskontrollør. I tillegg skal CV vise til 3 tidligere utførte oppdrag som oppdragsleder (referanseprosjekt). Hvert referanseprosjekt skal: • ha en kontraktsverdi på minimum 1 millioner • være gjennomført i løpet av de siste 5 årene. • inneholde minimum 3 oppgaver av 6 kulepunkter fra kravlisten. Beskrivelse av referanseprosjektene skal inneholde opplysninger om: • Oppdragsleder/sidemannskontrollørs rolle i oppdraget • Kort beskrivelse av oppdraget • Kontraktsverdi på konsultoppdraget. • Kontraktsperiode • Oppdragsgivere og kort beskrivelse av denne • Oppdragsgiverens kontaktperson inkl. telefonnummer, e-postadresse • Inkluderte fagområder og oppgaver (sammenlign med kravlisten) Referanseprosjektene skal merkes eller fremheves i CVens prosjektliste. Oppdragsgivere for referanseprosjektene vil kunne bli kontaktet. CV til planlegger skal vise til minst 2 års relevant erfaring i sitt fagfelt og at det er utført relevante oppgaver i sitt fagfelt det siste året.
Use of this criterion
Used
Information about the second stage of a two-stage procedure
Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure
0
5.1.11 Procurement documents
Address of the procurement documents
[ https://kgv.doffin.no/ctm/Supplier/Documents/Folder/157697 ] ---
5.1.12 Terms of procurement
Terms of submission
Electronic submission
Ikke tillatt
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted
norsk
Electronic catalogue
{code|name|permission.}
Variants
Ikke tillatt
Deadline for receipt of tenders
01.02.2018 12:00:00+02:00
Deadline until which the tender must remain valid
4 MONTH
Information about public opening
Date/time
01.02.2018 12:00:00+02:00
Place
Veritasveien 25 4007 Stavanger
Terms of contract
Electronic invoicing
Tillatt
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
None
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Review organisation
[ Stavanger Kommune ] ---
Organisation providing additional information about the procurement procedure
[ Stavanger kommune ] ---
Organisation receiving requests to participate
[ Stavanger kommune ] ---
Del 8: Organisations
8.1 ORG-0001
Official name
Stavanger kommune
Registration number
964 965 226
Postal address
Olav Kyrresgt 19
Town
Stavanger
Postcode
4068
Country
Norge
Contact point
Vanessa Venema
vanessa.venema@stavanger.kommune.no
Telephone
+47 90885442
Internet address
Roles of this organisation
8.1 ORG-0002
Official name
Stavanger Kommune
Postal address
Postboks 8001
Town
Stavanger
Postcode
4068
Country
Norge
vanessa.venema@stavanger.kommune.no
Roles of this organisation
Del 11: Notice information
11.1 Notice information
Notice identifier/version
2017-877201 01
Form type
Competition
Notice type
Contract or concession notice – standard regime
Notice dispatch date
15.12.2017 12:00:00+02:00
Languages in which this notice is officially available
norsk (bokmål)
11.2 Publication information
Notice publication number
n.a.
Publication date
15.12.2017
Stavanger kommune
- Referanse
- 2017-877201
- Estimert verdi
- 3 000 000 NOK
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens KGV
Gå til dokumenter