Iglemyr svømmehall - delentreprise for E04 Sanitær
Anskaffelsens tidslinje (Beta)
I økonomiplan 2017 – 2020 har Sandnes Bystyre vedtatt bygging av svømmehall på Iglemyr i Sandnes kommune. I godkjent budsjett er det satt av totalt 233 millioner kroner i investeringsmidler til prosjektet, inklusive blant annet tomte- og prosjekteringskostnader og mva. Svømmehallen er på ca. 5400 m2 og skal inneholde ett hovedbasseng på 25x21 meter, to varmtvannsbasseng, tribune med 250 plasser samt tilhørende rom. Uteområdet skal opparbeides i henhold til utomhusplan og plan for kommunaltekniske anlegg. Gjennomføringsmodell for prosjektet er utførelsesentreprise organisert som delte entrepriser, der alle bygningsfagene er samlet i en hovedentreprise. BH har engasjert egen BL for å koordinere entreprisene. Oppstart grunnarbeider er mars 2018. Entreprenør skal ha kapasitet til å ferdigstille sine arbeider i henhold til kontrakt slik at overtakelsesforretning kan finne sted senest innen 27. januar 2020 (sluttfrist).
Del 1: Buyer
1.1 Buyer
Official name
[Sandnes Kommune.] ---
Legal type of the buyer
Body governed by public law, controlled by a regional authority
Activity of the contracting authority
General public services
Del 2: Procedure
2.1 Procedure
Title
Iglemyr svømmehall - delentreprise for E04 Sanitær
Description
I økonomiplan 2017 – 2020 har Sandnes Bystyre vedtatt bygging av svømmehall på Iglemyr i Sandnes kommune. I godkjent budsjett er det satt av totalt 233 millioner kroner i investeringsmidler til prosjektet, inklusive blant annet tomte- og prosjekteringskostnader og mva. Svømmehallen er på ca. 5400 m2 og skal inneholde ett hovedbasseng på 25x21 meter, to varmtvannsbasseng, tribune med 250 plasser samt tilhørende rom. Uteområdet skal opparbeides i henhold til utomhusplan og plan for kommunaltekniske anlegg. Gjennomføringsmodell for prosjektet er utførelsesentreprise organisert som delte entrepriser, der alle bygningsfagene er samlet i en hovedentreprise. BH har engasjert egen BL for å koordinere entreprisene. Oppstart grunnarbeider er mars 2018. Entreprenør skal ha kapasitet til å ferdigstille sine arbeider i henhold til kontrakt slik at overtakelsesforretning kan finne sted senest innen 27. januar 2020 (sluttfrist).
Procedure identifier
2017-168102
Internal identifier
16/05012
Type of procedure
Open
2.1.1 Purpose
Nature of the contract
Works
Main classification
Blikkenslager og rørleggerarbeid
2.1.3 Value
Estimated value excluding VAT
5 500 000 NOK
2.1.4 Generell informasjon
{code|name|legal-basis.OTHER}
Del 5: Lot
5.1 Lot LOT-0000
Title
Iglemyr svømmehall - delentreprise for E04 Sanitær
Description
Kontraktarbeidet omfatter entreprise E04 Sanitær slik denne er beskrevet i Kontraktsgrunnlaget med vedlegg. Prosjektet er oppdelt i følgende entrepriser: E01 Hovedentreprise E02 VVA-tekniske anlegg, grunn og landskap E03 Renseanlegg for basseng E04 Sanitær E05 Elektro E06 Ventilasjon E07 SD-anlegg Det vil bli tildelt en kontrakt for hver entreprise basert på separate konkurransegrunnlag og kunngjøringer.
5.1.1 Purpose
Nature of the contract
Works
Main classification
Blikkenslager og rørleggerarbeid
Additional classification
Bygge- og anleggsvirksomhet
Additional classification
Byggearbeid i forbindelse med svømmebassenger
Additional classification
Rørleggingsarbeid
Options
The buyer reserves the right for additional purchases from the contractor, as described here
Opsjon 1: Som alternativ til indeksregulering skal det oppgis fastpristillegg. Opsjon 2: Post 31.8.2 Varmeveksler gråvann. Opsjon 3: Post 31.8.3 Vannbehandlingsanlegg. Opsjon 4: Post 33.8.1 Sorte stålrør – fradragspris oppgis. Se konkurransegrunnlaget for utfyllende beskrivelser.
5.1.2 Place of performance
Postal address
Gnr 39 bnr 23, Iglemyrveien 10
5.1.3 Estimated duration
Start date
05.03.2018
End date
27.01.2020
5.1.6 Generell informasjon
Reserved participation
None
The names and professional qualifications of the staff assigned to perform the contract must be given
{code|name|requirement-stage.}
Procurement Project not financed with EU Funds.
Additional information
Denne anskaffelsen er begrenset til entreprise E04 Sanitær
5.1.9 Selection criteria
Criterion
Type
Suitability to pursue the professional activity
Description
Firmaattest: Krav: Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjon: Firmaattest fra Foretaksregisteret i Brønnøysund. Utenlandske firma: Attester for registrering i faglige register som bestemt ved lovgivning i det land hvor leverandøren er etablert. Attest for skatt og merverdiavgift: Krav: Leverandør skal ikke ha vesentlige restanser for skatt og merverdiavgift, eller det skal foreligge en godkjent nedbetalingsplan. Dokumentasjon: Attest for skatt og merverdiavgift. Attesten bestilles og hentes ut i Altinn. Hvis dette ikke er mulig kan den bestilles hos skatteoppkrever eller Skatteetaten. Utenlandsk firma: Attest utstedt av vedkommende myndighet i leverandørs hjemstat som bekrefter at leverandøren har oppfylt sine forpliktelser vedrørende skatter og avgifter i samsvar med lovbestemmelser i den stat leverandøren er etablert.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Som dokumentasjon vil det bli innhente kredittvurdering fra Experian. Leverandør forutsettes å ha gjort seg kjent med registrerte opplysninger om foretaket og samtykker ved sin innlevering av tilbudet til at opplysningene innhentes og legges til grunn for vurderingen av leverandørens økonomiske forhold. Leverandør kan selv legge ved oppdatert kredittvurdering fra anerkjent kredittvurderingsselskap som viser at leverandøren oppfyller krav til økonomisk og finansiell kapasitet. Kreditt¬vurderingen skal baser seg på siste tilgjengelige regnskap. Firma registrert i andre land enn Norge, skal vedlegge egen kredittvurdering. Dersom leverandøren av gyldige grunner ikke kan fremlegge den dokumentasjon oppdragsgiver har anmodet om, eller er kjent med at krav til økonomisk og finansiell kapasitet ikke kan imøtekommes gjennom kredittvurdering som angitt ovenfor, kan han godtgjøre sin økonomiske og finansielle stilling med andre dokument som oppdragsgiver kan akseptere.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Economic and financial standing
Description
Leverandør skal ha ordnede økonomiske forhold og økonomisk evne til å gjennomføre kontrakten, leverandør må minimum oppnå en vurdering som kredittverdig og ha minimum kr. 6 mill. i driftsinntekter siste tilgjengelige regnskapsår.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
Kompetanse: Opplysninger om utdanning og faglige kvalifikasjoner for de personer som er ansvarlig for gjennomføring av kontrakten, dvs. prosjektleder/byggeleder: 1. Utdannelse, 2. Arbeidserfaring, 3. Prosjekterfaring, herunder: - Oppdraget (kort beskrivelse, herunder entrepriseform) - Kontraktsverdi eks. mva. - Størrelse/antall m2 - Tidspunkt (årstall) for oppdraget - Oppdragsgiver, - Rolle i prosjektet. Erfaring: Som dokumentasjon skal leverandør vedlegge en liste over de viktigste relevante utførelsesentreprisene, herunder spesifikke opplysninger om: - Rollen som entreprenør - Oppdraget (kort beskrivelse) - Kontraktsverdi eks. mva. - Størrelse/antall m2 - Tidspunkt (årstall) for oppdraget - Oppdragsgiver. På bakgrunn av listen skal leverandør oppgi navn og e-postadresse til kontaktperson for de to mest relevante oppdragene. Referanser vil kun bli kontaktet ved behov. Kvalitetssystem: Som dokumentasjon skal leverandør vedlegge attest for firmaets kvalitetssystem/styringssystem utstedt av kompetent uavhengige organer som bekrefter at leverandøren oppfyller anerkjente kvalitetssikringsstandarder som ISO 9001:2008 eller tilsvarende. Oppdragsgiver godtar også annen dokumentasjon som viser at leverandøren har velfungerende system for sikring av kvalitet tilpasset oppdragets art og omfang. Her må det minimum gis en overordnet beskrivelse av innholdet i systemet, herunder en oversikt over kontrollplaner og sjekklister som er relevant for oppdraget.
Use of this criterion
Used
Criterion
Type
Technical and professional ability
Description
Kompetanse: Leverandør skal ha god kompetanse innen gjennomføring av relevante utførelsesentrepriser. Erfaring: Leverandør skal ha erfaring fra minst to relevante utførelsesentrepriser de siste fem år hva gjelder oppdrag av sammenlignbar størrelse og kompleksitet. Kvalitetssystem: Det er et krav at leverandør har et velfungerende system for sikring av kvalitet, tilpasset oppdragets art og omfang.
Use of this criterion
Used
Information about the second stage of a two-stage procedure
Minimum number of candidates to be invited for the second stage of the procedure
0
5.1.11 Procurement documents
Address of the procurement documents
[ http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=198011&B=SANDNES ] ---
5.1.12 Terms of procurement
Terms of submission
Electronic submission
Tillatt
Address for submission
Languages in which tenders or requests to participate may be submitted
norsk
Electronic catalogue
{code|name|permission.}
Variants
Ikke tillatt
Deadline for receipt of tenders
15.12.2017 12:00:00+02:00
Deadline until which the tender must remain valid
94 DAY
Information about public opening
Date/time
15.12.2017 13:00:00+02:00
Additional information
Ikke offentlig
Terms of contract
Conditions relating to the performance of the contract
Som alminnelige kontraktsbestemmelser gjøres gjeldende NS 8405:2008 Norsk bygge- og anleggskontrakt
Electronic invoicing
Ikke tillatt
5.1.15 Techniques
Rammeavtale
None
Information about the dynamic purchasing system
None
5.1.16 Further information, mediation and review
Review organisation
[ Klagenemnda for offentlige anskaffelser (KOFA) ] ---
Organisation providing additional information about the procurement procedure
[ Sandnes Kommune. ] ---
Organisation receiving requests to participate
[ Sandnes Kommune. ] ---
Del 8: Organisations
8.1 ORG-0001
Official name
Sandnes Kommune.
Registration number
964 965 137
Postal address
Postboks 450
Town
Sandnes
Postcode
4319
Country
Norge
Contact point
Ivar Strand
ivar.strand@sandnes.kommune.no
Telephone
+47 51335503
Internet address
Roles of this organisation
8.1 ORG-0002
Official name
Klagenemnda for offentlige anskaffelser (KOFA)
Postal address
Postboks 511 Sentrum
Town
Bergen
Postcode
5805
Country
Norge
postmottak@kofa.no
Telephone
+47 55193000
Internet address
Roles of this organisation
Notice information
11.1 Notice information
Notice identifier/version
2017-168102 01
Form type
Competition
Notice type
Contract or concession notice – standard regime
Notice dispatch date
13.11.2017 12:00:00+02:00
Languages in which this notice is officially available
norsk (bokmål)
11.2 Publication information
Notice publication number
n.a.
Publication date
13.11.2017
Sandnes Kommune.
- Referanse
- 2017-168102
- Kunngjøringsdato
- 13.11.2017
- Estimert verdi
- 5 500 000 NOK
- Type kunngjøring
- Kunngjøring av konkurranse
- Hovedaktivitet
- Alminnelig offentlig tjenesteyting
Kategori (CPV)
Konkurransedokumenter
Se alle dokumenter tilhørende konkurransen i oppdragsgiverens støtteverktøy
Gå til dokumenter